abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.5. 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (86%)
     (3%)
     (5%)
     (5%)
    Celkem 712 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    10 let

    30.3.2009 23:43 | Přečteno: 1974× | Jiné

    Tak něčeho takového se v Linuxu dočkáme tak za 10 let.

           

    Hodnocení: 21 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    30.3.2009 23:49 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Tohle kde4 uz umi ted.
    Ale ma to cenu vysvetlovat tobe... asi ne, tak si tohodle postu nevsimej.
    Jardík avatar 31.3.2009 00:04 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Ale kdepak, KDE4 je rádo, kdyź se v něm přesune ikona, natož tak okno, nebo nedej bože po něm chtít udělat kolečko kolem místa, kde se tapnulo (BTW dodnes nejde v Linuxu "zrychlit" tapnutí u touchpadu, tapnu a trvá jakou dobu, než se něco stane. A zapnout "Fast tap" to jen trochu zrychlí, ale stále to není ono. Ve Windows 7 to reaguje skoro okamžitě.
    Věřím v jednoho Boha.
    kotyz avatar 30.3.2009 23:50 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Otazka zni: a chceme to vubec v linuxu mit?
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Jardík avatar 31.3.2009 00:06 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Klasická odpověď, kterou jsem tak trochu čekal ...
    Věřím v jednoho Boha.
    kotyz avatar 31.3.2009 10:02 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    A dockal si se. Prece te nemuzu zklamat :-P
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Saljack avatar 31.3.2009 00:39 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Já si teda myslim že 90% z toho je v linuxu možné již teď.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    31.3.2009 00:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Klasika.
    Je tu nějaká technologie, kterou všichni znají a mají. A tu se toho chytí majkrosoft, udělá tomu vééélkou reklamu, a hned je z toho nová supermoderní extra skvělá feature kterou má ten nový skvělý produkt od MS.

    Kdybych se o tom zmínil obyčejnému BFU před časem, řekne "Cóó?" a podívá se na mě jak na blbce.
    Teď pohotově zareaguje "Jóó, to umí ten nový produkt od MS, to je skvělé. Jak říkám, MS je nejlepší."
    :-D :-(
    Salamek avatar 31.3.2009 01:13 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    asi tak, to samé whoow bylo s wisty a jejími efekty
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    31.3.2009 07:35 petznaku | skóre: 11 | blog: lo0makovo_stesky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

     na druhou stranu je sice možné, že tady ty technologie byli už předtím, ale MS je prostě první kdo je zapracoval do nějakýho funkčního balíčku, kterej má doma člověk k dispozici hned po instalaci... žádnej flame, jen druhá strana mince.. prostě linuxu chybí nějakej project manager, kterej by jenom vymejšlel, co dát dohromady PŘEDTÍM než se řešení dá okoukat..

    MS je prostě první kdo je zapracoval do nějakýho funkčního balíčku, kterej má doma člověk k dispozici hned po instalaci...
    No kdyz nepocitas iPhone ... ;-) Taky je dost dobre mozne, ze Apple na letnim WWDC predstavi tu svoji 10" dotykovou mrsku, takze MS bude opet az ten druhy (protoze sedmicky maji jit ven az na podzim, AFAIK).
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Jardík avatar 31.3.2009 10:31 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Ty vole, efekty ... včera byl v 256 na fyzyku nějakej fakt demend, seděl skoro vepředu a pořád tam otvíral a zavíral menu, otvíral a zavíral okna, aby bylo vidět, jak hoří, okna přesouval, aby bylo vidět jak kroutí a asi čekal až někdo vyvalí bulvy a bude se ho na to vyptávat. Ale utřel, protože to nikoho nezajímá ... ano, správně, měl Linux s compizem.
    Věřím v jednoho Boha.
    31.3.2009 12:33 Robotics
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

    Za rok před tebou bude sedět člověk, kterej bude matlat po monitoru prstama a přesouvat ikony sem a tam a ťukat na sklo obrazovky aby to bylo co nejvíc slyšet a někdo si všiml, jak je super ovládat PC pomocí prstů. Nakonec ale stejně vezme do ruky klavesnici, protože ho už z toho začnou bolet ruce. Stejně jako sou některé efekty v compizu fakt k ničemu a zbytečný, tak stejně na tom bude ovládání pomocí prstů, kdy jeho využití vidím jen v komerční sféře např, automatu na vybrání nápoje, bankomatu, stolů v restauracích na obědnání jídla (servírky budou přicházet o práci) či malých PDA zařízení, rozhodně to bude zbytečnost k práci a používání PC na Desktopu.

     

    Grunt avatar 31.3.2009 14:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

    S tím pornem jsem si fakt nedělal srandu. Akorát jsem zapomněl dodat, že to byl také Compiz Fusion.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 31.3.2009 01:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

    Za prvé, jaký zas Linux? Buď GNU OS a nebo když už, tak GNU/Linux. Za druhé, mi věř, že tohle je opravdu tak dobré leda aby sis v aule pustil v druhé řadě porno do fullscreenu a pak okuzloval efekty. Teda min. do doby než obrazovku přesunou do horizontální polohy aby se na ni daly položit ruky (Pak se zase ale nebude dát efektivně opřít).

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jardík avatar 31.3.2009 01:30 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Jaký zas GNU/Linux? Já se tady bavím o Linuxu a né o nějakejch GNU kravinách kolem. Já vím, že srovnávat Windows s Linuxem je nefér, ale když už si musíte rejpnout, tak já taky. A možná to je na hovno, ale to nemění nic na tom, že to v linuxu nejde (hlavně tapání více prsty najednou). Např. v tomto článku se dočtete, jak si Linux poradí s dotykovou obrazovkou (napovím - neporadí).
    Věřím v jednoho Boha.
    Salamek avatar 31.3.2009 01:32 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    "tápání více prsty" je v GNU/Linux dávno funkční PS: projdete si GOOGLE ohledně GNU/Linux a názory otce GNU proč by to mělo být takhle správně
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Jardík avatar 31.3.2009 01:34 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Co? Linux napsal Linus a názory starýho fousatýho dědy mě nezajímaj.
    Věřím v jednoho Boha.
    Salamek avatar 31.3.2009 01:39 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    OMG, ty jsi ale zabedněnej debil :-D vůbec ti nedochází souvislosti co ?
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Jardík avatar 31.3.2009 01:40 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    A to víš až teď? Vždyť už jsem to tu psal tolikrát, ale asi mi nikdo nevěří ...
    Věřím v jednoho Boha.
    Salamek avatar 31.3.2009 01:49 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    njn , alespon je o zábavu postaráno ;-)
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Grunt avatar 31.3.2009 02:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Linux napsal Linus

    Jasně. Microsoft založil a operační systém Microsoft Windows okopíroval Bill Gates a druhou světovou začal Adolf Hitler. Není nad zjednodušování na jednu osobu. To pak život musí být náramně jednoduchý, že?

    Linux napsal Linus

    No právě že ne. Linus sice zinicializoval vývoj jádra pod jménem Freex(sakra, že to tak aspoň nenechali a toho blbého tučňáka neupálili na hranici. A nebo aspoň nedotáhli GNU/Hurd aby byl GNU OS kompletní) ale to co myslíš ty jsou součásti tzv. GNU OS z projektu GNU. Teda ne zcela. Pak se to tak nějak přestalo rozlišovat, ale alespoň si mohl vzdát hold uvedením těchto tří písmen když už přímo porovnáváš platformy či OS. To by tě snad nezabilo.

    a názory starýho fousatýho dědy mě nezajímaj.

    Tak ale tady končí všechna sranda. Budeš-li stejně uvědomělí(a snad by neuškodilo ani trochu skromnosti) jako ten starý děda, tak si blbě kafrej, ale do té doby buď alespoň potichu.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    31.3.2009 07:36 petznaku | skóre: 11 | blog: lo0makovo_stesky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

     no a kdo teda začal WW2 a založil Microsoft?

    Dalibor Smolík avatar 31.3.2009 09:26 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

    Velké osobnosti nejsou tvůrci dějin, ale dějiny jsou tvůrci osobností. Kdyby po celé 19. století nevznikaly ideologie, které mají rychle "zlepšit" život lidí, nebyl by komunismus a nacismus. WW2 je vyústěním tendencí, které asi od roku 1850 bublaly společností.

    V 80. letech 20. století se s rozvojem techniky zvýšila potřeba nebo touha mít v domácnosti také osobní počítač.  Bylo otázkou času, kdo se ujme této potřeby. Kdyby nebyl Bill Gates, ujal by se toho někdo jiný. :-)

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    31.3.2009 10:49 petznaku | skóre: 11 | blog: lo0makovo_stesky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

     ano, ale ta osobnost má přece taky vliv.. kdyby nebyl Adolf Hitler a jeho charisma, možná by přišel jinej magor, ale možná taky ne, tendence by se stupňovaly a mohl tady bejt ještě zajímavější bordel.. to samé s tim Microsoftem, atd... nemůžeš devalvovat Newtona, protože jeho zákony mohl sepsat někdo jiný.. ano , "mohl".. ale možnosti nejsou předmětem dějin, tím jsou fakta

    Dalibor Smolík avatar 31.3.2009 11:21 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

    ale možnosti nejsou předmětem dějin, tím jsou fakta

    Souhlas, jen se člověk občas zamýšlí, zda ten či onen vývoj byl skutečně nevyhnutelný a konkrétní kulisy nejsou jen dotvořením reality (kdyby nebyl Hitler, našel by se jiný magor ..) či zda všechno mohlo být úplně jinak. Já si myslím, že příliš jinak to být nemohlo.

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    31.3.2009 14:37 petznaku | skóre: 11 | blog: lo0makovo_stesky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

     souhlas.. u vetsiny konkretnich udalosti v dejinach se daji jejich priciny hledat hooodne hluboko (a to myslim tak hluboko, ze sami strujci dejin o tom casto nemeli potuchy)..

    Grunt avatar 31.3.2009 13:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    no a kdo teda začal WW2

    No to nevím, ale určitě vím, že to nebyla jen jedna osoba. Schválně, kolik mělo NSDAP členů v té době?

    a založil Microsoft?

    No tak min. při založení jste opomněl ještě Paula Allena. A fotku Microsoftu v roce 1978 asi určitě nemusím připomínat. Stejně tak jako kdo napsal operační systém Windows.

     

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    31.3.2009 08:22 dizz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

    ty jsi opravdu hardcore uzivatel ktery pouziva jen jadro OS .. klobouk dolu

    Jardík avatar 31.3.2009 01:38 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Fakt? Tak jak udělám kombo - tapnu na ikonu jedním prstem, držím, tapnu vedle druhým a ukáže se kontextová nabídka k položce tapnuté prvním prstem ... ehm, nejde.
    Věřím v jednoho Boha.
    Salamek avatar 31.3.2009 01:45 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    udělej něco pro lidstvo a rozmázni svůj mozek nějakou střelnou zbraní po pokoji .... Víš na takový věci musíš mít multi touch a trošku jinčí nastavení než na normální touch scren ;-) video
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Jardík avatar 31.3.2009 02:41 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    ALPS touchpad podporuje multi touch a přeci jen mi ho synaptics neumí aktivovat. Teda alespoň né normální cestou (bez psaní pravidla pro hal a i s tím asi nee). Na MacOS se s tím dá scrollovat dvěma prsty, v Linuxu ne. (touchpad jako touchscreen).
    Věřím v jednoho Boha.
    31.3.2009 10:31 knizmi | skóre: 27 | blog: Blog | Kosmonosy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    >>Na MacOS se s tím dá scrollovat dvěma prsty, v Linuxu ne.
    Tohle mě vážně pobavilo, protože jsem si sem právě doscrolloval dvěma prsty =)
    Jardík avatar 31.3.2009 10:33 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Tak mi řekněte, jak to zapnu (hezky v klikátku, např. v tom v gnome, kde jde maximálně zapnout horizontal/vertical scrolling a víc ne, na nějaké sudování a ruční psaní konfiguráku nemám náladu).
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 31.3.2009 10:46 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Neřeknete, protože kecáte ...
    Věřím v jednoho Boha.
    31.3.2009 11:24 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

    takovýho trola aby člověk pohledal

     

    never use rm after eight
    31.3.2009 12:12 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Nevím sice, co je to ALPS touchpad, ale na mojem touchpadu šlo podobné chování zapnout touto konfigurací v xorg.conf:
    Section "InputDevice"
    Identifier "Synaptics Touchpad"
    Driver "synaptics"
    
    ...
    
    Option "SHMConfig" "On"
    Option "HorizTwoFingerScroll" "true"
    Option "VertTwoFingerScroll" "true"
    EndSection 
    
    Jardík avatar 31.3.2009 13:35 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Ale já to nechci globálě, chci to nastavit jen pro jednoho uživatele ... Zároveň nechci xorg pouštět z textového režimu se zvláštním config souborem pro každého uživatele. Nejlépe by bylo nějaké normální klikátko pro nastavení touchpadu, ale toho se nedočkáme ani za 10 let. Např. na launchpadu jsem nahlásil bug, že v ubuntu nejde nastavit pořádně touchpad, že konfigurátor v gnome je strašně moc nanic, napsal jim, co všechno by mělo takové nastavovátko mít a oni mě akorát odkázali na gsynaptics, ve kterém by to vše mělo jít, ale nejde. Sice je tam více voleb, ale stále to není dostačující (nejdou nastavit okraje, rychlejší tapnutí než umožňuje "FastTap", nejde nastavit klik do rohu, ...) a když jsem jim to napsal, tak už ani neodpověděli, protože ví, že mám pravdu a nechce se jim to řešit. To samé s HDMI na tom intelu. Nahlásil jsem bug, chtěli po mě výpis Xorg.log, lspci a když jsem jim to dal, tak to tím skončilo a nic. Ještě, že jsem si to zpravil sám. Ale jen v ArchLinuxu, který mi umožňuje vytvořit vlastní balíček. Ubuntu bych akorát tak "zničil".

    A ALPS touchpad je asi touchpad. Stejně jako třeba Synaptics. Je to takovej ten sráč, co je nepřesnej jak hovno, s kterým kurzor přeskakuje a Dell je dává do svých NB Dell Studio.a
    Věřím v jednoho Boha.
    31.3.2009 13:53 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Práce hodně, ochotných lidí málo.

    A jaký to používá ovladač? Pro Synaptics existuje konzolový program synclient, kterým se dá udělat to samé jako konfigurací v xorg. Takže naházet do skriptu a spouštět po startu session, nebo kdykoliv když je třeba.
    Jardík avatar 31.3.2009 19:53 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Používá to stejný ovladač jako Synaptics, akorát ten touchpad stojí za tamto. Synclient s tím funguje taky, ale stejně musíte povolit (defaultně zakázaný snad ve všech distrech) shmconfig přes HAL nebo xorg, ručně psát skripty, ...
    Věřím v jednoho Boha.
    Grunt avatar 31.3.2009 14:06 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Ale já to nechci globálě, chci to nastavit jen pro jednoho uživatele ... Zároveň nechci xorg pouštět z textového režimu se zvláštním config souborem pro každého uživatele.

    A modré z nebe čirou náhodou nechceš?

    Nejlépe by bylo nějaké normální klikátko pro nastavení touchpadu, ale toho se nedočkáme ani za 10 let.

    V případě, že se ty multi-touch cosi nestanou masovou záležitostí a zcela běžným rozhraním k ovládání počítače, tak se toho klikátka nedočkáme ani za 20 let. Windowsí rozhraní jde připnout jen k Winodwsovém jádru. O otevřených prostředích se to nedá říct, ty se snaží být multi-platformní a jet na všem možném i nemožném. A ty se o něco takové snažit nebudou min. do doby než k něčemu takovému nevznikne nějaká odstiňovaní vrstva(či se o to nebude nějaký vnitřní mechanismus systému/jádra starat sám a výš to jen emulovat třeba jako běžnou myš). A nebo si už viděl nějaký konfigurační mechanismus v KDE,GNOME,čemkoliv, který by zasahoval do xorg.conf? Jestli je to dobře nebo špatně je už věc jiná, ale bohužel je to tak.

    Např. na launchpadu jsem nahlásil bug, že v ubuntu nejde nastavit pořádně touchpad, že konfigurátor v gnome je strašně moc nanic, napsal jim, co všechno by mělo takové nastavovátko mít a oni mě akorát odkázali na gsynaptics, ve kterém by to vše mělo jít, ale nejde.

    Chyba číslo jedna - Launchpad. Podle mě to není jejich starost, takže s tím těžko něco udělají. Chyba číslo dvě - GNOME. To je velice konzervativní prostředí a dokud to nenahradí myš, tak silně pochybuju, že k tomu budou implementovat. To už si měl radši zkusit u KDE, kde to vypadá, že se o takové módní výstřelky budou snažit.

    To samé s HDMI na tom intelu. Nahlásil jsem bug, chtěli po mě výpis Xorg.log, lspci a když jsem jim to dal, tak to tím skončilo a nic.

    Kam si to hlásil? Intelu, že?

    A ALPS touchpad je asi touchpad. Stejně jako třeba Synaptics. Je to takovej ten sráč, co je nepřesnej jak hovno, s kterým kurzor přeskakuje

    A který si neumím nastavit, že?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jardík avatar 31.3.2009 19:48 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    mechanismus v KDE,GNOME,čemkoliv, který by zasahoval do xorg.conf
    Ehm? Tak např. utilitka na změnu rozlišení v gnome mění xorg.conf, pokud připojíte další monitor, roztáhnete na něj plochu - nastaví tam "VirtualSize".
    A který si neumím nastavit, že?
    Umím, ale koho kvůli každý kravině baví zkoumat dokumentaci, hledat jak se jmenuje to a to, co slouží k tomu a tomu, jaký to má parametry, kam to uložit a navíc je k tomu potřeba zásahu administrátora.
    Věřím v jednoho Boha.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 31.3.2009 16:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Ale já to nechci globálě, chci to nastavit jen pro jednoho uživatele
    synclient a RTFM už.
    Funguje to tak, ze at jedu dvema prsty soubezne jakymkoliv smerem, scrolluje to prave tam..? treba u obrovskych obrazku v 1:1...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    31.3.2009 22:25 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    To netuším, běžně to nepoužívám. Kdysi jsem to zkoušel asi tak na 2 minuty a zkoušel jsem jen vertikální scrollování.
    Jardík avatar 2.4.2009 07:52 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Hehe, tak jsem to vyzkoušel, nastavil to přes synclient a nefunguje to. Ať dělám dvouma prstama všechno možný, nic to nedělá.
    Věřím v jednoho Boha.
    2.4.2009 15:44 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Jsi prostě chronický nefungovač.
    Jardík avatar 2.4.2009 22:02 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Ale já to myslím vážně, ono to fakt nic nedělá. Synclient -l to ukáže, že to je nastavený, ale nic ...
    Věřím v jednoho Boha.
    31.3.2009 18:19 knizmi | skóre: 27 | blog: Blog | Kosmonosy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

    Ó omlouvám se, že jsem celý den neseděl u počítače a necivěl na monitor v očekávání, až se mě na něco zeptáš. Víš, ono dneska bylo venku opravdu krásně a v okolí během zimy přibylo tolik nových keší, že jsem prostě neodolal...

    Jinak asi tě zklamu (nebo možná spíš potěším) - nevím jak to nastavit. Kdysi při nějakém upgradu Xek (a možná ještě něčeho jiného) mi přestal scrollovat proužek na pravém kraji a místo toho to začalo scrollovat při použití dvou prstů. Jelikož se mi to docela zalíbilo, tak jsem nezkoumal jak to funguje...

    Grunt avatar 31.3.2009 01:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Jaký zas GNU/Linux? Já se tady bavím o Linuxu a né o nějakejch GNU kravinách kolem.

    Pak nechápu co s tím má co dělat jádro.

    Já vím, že srovnávat Windows s Linuxem je nefér

    Pročpak? Systém jako systém.

    ale když už si musíte rejpnout, tak já taky.

    Tentokráte jsem výjimečně nerýpal ale myslel to zcela vážně.

    A možná to je na hovno, ale to nemění nic na tom, že to v linuxu nejde (hlavně tapání více prsty najednou). Např. v tomto článku se dočtete, jak si Linux poradí s dotykovou obrazovkou (napovím - neporadí).

    V tom případě ti doporučuji zajímat se více o projekt MPX. Já bootoval ještě to jejich LiveCD založené na Ubuntu 6.06.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    31.3.2009 10:40 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

    Napište, prosím, něco víc o tom, jak používáte Linux bez "těch GNU kravin kolem", a nejlépe jako extra blogpost, to by asi zajímalo víc lidí. :-)

    Jardík avatar 31.3.2009 10:45 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    No úplně normálně. Zkompiluju jádro u kámoše na PC, to si dám k sobě, spustím a pak mi to hlásí něco jako, že to nenalezlo init a nastane kernel panic. Ten Linux je totiž nepoužitelný :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    31.3.2009 10:57 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

    Tož ho nepoužívejte :-)

    =^..^= AmigaPower® avatar 31.3.2009 12:33 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    +1 :-D
    Salamek avatar 31.3.2009 01:20 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Jde vidět že jste v životě nepracoval s dotykovým LCD (CRT) , je to naprosto nevhodné na práci , v podstatě na cokoliv delšího než 5 min ,protože po těch pěti minutách vás bude bolet tak svinsky ruka že připojíte myšítko a klávesnici , to ve videu se hodí tak na splachování na záchod popřípadě na místa kde potřebujete dávat počítači one click příkazy tzn zmáčknou 4 tlačítka a utéct na 5 minut kde už to je tak 10 let minimálně ... celé W7+touch je jen vymatlávátko na BFU aby nalákali na new OS a prodali drahé touch screeny (určitě bude microsoft doporučovat nějakou značku , nebo bude dokonce dodávat vlastní doporučená LCD) Nic nového , jen vymatlávka pro ovečky jako jste vy
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Luk avatar 31.3.2009 01:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Dotykové displeje jsou vynikající na věci typu hledání v jízdních řádech na nádraží. Na běžnou práci samozřejmě nejsou. Na tu nejsou ani touchpad, trackpoint, trackball a jiné podobné hračky používané u notebooku (je to nouzovka - pokud to jde, je u notebooku mnohem lepší připojit myš).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Salamek avatar 31.3.2009 01:51 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    tak samozřejmě na veřejné jednoúčelové místa(knihovny,vámi zmíněné nádraží,kina, informačí kiosky ,etc) je lepší dát touch screen +tvrzené sklo než HW klávesnici a myš :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    31.3.2009 07:38 petznaku | skóre: 11 | blog: lo0makovo_stesky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

     navíc jsou tu i odvětví, kde se to fakt vyplatí! například muzika (ruzny oscilatory) a hlavně VJing.. to, že někdo nemá použití pro touchscreenm ještě neznamená, že nikdo

    31.3.2009 08:42 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    A touch screeny v Linuxe chodia asi vsetky. Sam som pridaval podporu pre dva typy.
    31.3.2009 11:42 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Tomuto syndromu se říka "Gorilla arm", protože po chvíly používání touchscreenu ve výši očí člověk máchá před obrazovkou rukama jak King Kong. Osobně pamatuju, jak jsem onehdy v Praze na hlavním nádraží vyhledávál nějaké složitější spojení a po pár minutách jsem toho musel nechat, protože mně chytaly do rukou křeče.

    Touchsecreen je skvělá věc, pokud zařízení držíte v ruce (telfefony, PDA, navigace, přehrávače a pod.), ale jako hlavní ovládání desktopu bych to nechtěl ani zadarmo, na to mám moc rád svoje ruce.
    31.3.2009 22:54 Zadejte vaše jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

    To chce mít ten dotykový monitor jako desku na stole.Pak by mělo dotykové ovládání smysl.

    Salamek avatar 1.4.2009 02:08 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    chci vidět pohled majitele takového stolu až mu na něj skočí při chlastačce ožrala , popřípadě na něm bude chtít přehnout nějakou slečnu :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Dalibor Smolík avatar 1.4.2009 10:21 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

    Jo. Slečna otiskne na stůl ňadra a operační systém okamžitě automaticky začne rozesílat jejich fotografie na všechny adresy v adresáři :-D


    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Salamek avatar 1.4.2009 10:23 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    No to za předpokladu že tam nebude žádný virus :-D když tam bude tak svou soulož potkáte placenou za SMS na freefoto :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Jardík avatar 31.3.2009 01:39 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Hele, asi to nechápete. Snažím se rejpat a dostat 0% hodnocení a vy mi to pořád nedopřáváte, tak rejpu dál. A dokud se mi to nesplní, rejpat budu :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    31.3.2009 05:57 p
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

    ale kdyz si to sam ohodnotis jako "dobre" tak to pak de tezko :-)

    31.3.2009 07:39 Dejv | skóre: 37 | blog: Jak ten blog nazvat ... ? | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Jenomze kdyby si to sam neohodnotil, tak tu 0 mit bude a to by "musel" prestat rypat...

    Dejv
    Pevně věřím, že zkušenější uživatelé mě s mými nápady usměrní a pošlou tam, kam tyto nápady patří...
    Jardík avatar 31.3.2009 10:34 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Já jsem si ohodnotil "špatné", ale někdo mi hold musel dát dobře.
    Věřím v jednoho Boha.
    31.3.2009 08:46 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

    Laskavě se podívej na datum zveřejnění... http://www.youtube.com/watch?v=Yx9FgLr9oTk Tady jsou pak další odkazy.

    Jardík avatar 31.3.2009 10:38 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    A to je výhra, když se to seká jakkráva a občas reaguje se zpožděním v řádu sekund? Okno se mu tam zasekne na 5s při zavření, maximalizace za 3s atd ...
    Věřím v jednoho Boha.
    Salamek avatar 31.3.2009 12:36 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Widle jsou na tom lépe ? ;-)
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Marián Kyral avatar 31.3.2009 12:59 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

    Co by jsi chtěl od tři roky starého HW. Myslíš, že W7 pojede na kdejaké plečce?

    31.3.2009 13:37 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

    Já myslím, že Jardíka hlavně zmátla ta chlupatá mužná paže v záběru ;-) Jinak by si možná povšiml, že na pozadí toho všeho běží kompilace (asi kernelu), takže ty "výpadky" budou způsobeny spíš tímhle.

    Jardík avatar 31.3.2009 13:52 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Bych spíš řekl, že to byl nějaký výstup z compizu spuštěného přes konzoli.
    Věřím v jednoho Boha.
    31.3.2009 14:01 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

    Chceš-li říct chybové hlášky, řekni chybové hlášky, já to ustojím ;-)

    Jardík avatar 31.3.2009 13:51 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    W7 pojede minimálně na tom samém co Vista. Tj. na mém NB s intel grafárnou zvládne i Aero a to plynule, bez záseků, bez tearingu ... to se o compizu rozhodně říci nedá (koho zajímá, že za to můžou intel ovladače), ale stejně to každému jede rychle a plynule, jenom mně ne. Jako jednomu studentovi z FELu (nejmenuji), co měl ve škole NB, na tom KDE4.2 @ kdemod @ archlinux, intel grafárnu a já ho požádal, aby zkusil přesunout ikonu ve folderview na ploše. Jakou jsem měl radost, když se to trhalo jak svinǎ si nedokážete představit, protože tím mi došlo, že linuxáci opravdu kecaj (s tím, že KDE4.2 na intelu jede plynule) a přilepšují si, a to hodně.
    Věřím v jednoho Boha.
    =^..^= AmigaPower® avatar 31.3.2009 14:22 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    ...Vista. Tj. na mém NB s intel grafárnou zvládne i Aero a to plynule, bez záseků...
    Jardíkův comp je totiž něco jako deep blue mezi laptopama vy blbci! :-D
    Marián Kyral avatar 31.3.2009 18:19 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

     

    W7 pojede minimálně na tom samém co Vista. Tj. na mém NB s intel grafárnou zvládne i Aero a to plynule, bez záseků, bez tearingu ... to se o compizu rozhodně říci nedá (koho zajímá, že za to můžou intel ovladače), ale stejně to každému jede rychle a plynule, jenom mně ne. Jako jednomu studentovi z FELu (nejmenuji), co měl ve škole NB, na tom KDE4.2 @ kdemod @ archlinux, intel grafárnu a já ho požádal, aby zkusil přesunout ikonu ve folderview na ploše. Jakou jsem měl radost, když se to trhalo jak svinǎ si nedokážete představit, protože tím mi došlo, že linuxáci opravdu kecaj (s tím, že KDE4.2 na intelu jede plynule) a přilepšují si, a to hodně.

    Záleží jaký intel. U Nvidie taky byly velké problémy, hlavně s řadou 8xxx. A ještě pořád se nějaké mušky najdou, třeba změna velikosti konzole ve které běží nějaký výpis je utrpení. Na 7300 a 9600, tytéž ovladače, naprosto bez problémů.

     

    BTW: ten dotyčný tvrdil, že mu to jede plynule? Pokud ne, tak pláčeš na špatném hrobě.

    Jardík avatar 31.3.2009 19:47 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    To je on. Ten dotyčný to netvrdil, ale spousta lidí tady kvákali, jak jim to kde s intelem (já mám X3100, oni prý taky) jede hezky plynule.
    Věřím v jednoho Boha.
    genius2000.log avatar 31.3.2009 18:49 genius2000.log | skóre: 10 | blog: poznamky_linuxaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Trhalo, no a? Já na to mrdám... Hlavně že se dá prostředí požívat, nepadá mě to jako widle, aplikace beží rychlejc a je to stabilnější.
    djhanz.cz - music is my life.
    31.3.2009 09:08 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

    Jardíku, že jsi dneska ještě nesnídal!

    A jinak (bez ohledu na to, jestli to "v Linuxu" bylo, je, nebo bude), vzpomínám si, jak jsem se asi před měsícem koukal na videa si ukázkou nejnovějšího výtvoru Microsoftu: Surface. Říkal jsem si, moc pěkný, ale k čemu to má jako být?

    Je to fakt sranda, doporučuji se podívat. Je to tam ukazováno jako dotyková obrazovka velká asi jako menší konferenční stolek (takže se to bude skvěle čistit, až to bude ohamtané), pomocí které se to ovládá. A dají se s tím dělat príma věci. Třeba si tam můžete rozházet fotky tak, že jsou "křivě". Neříkejte mi, že jste to nikdy nechtěli. Nebo na to vaše děti mohou malovat štětcem. A nebo si tam můžete na mapě najít doktora, až vás z toho blbnutí budou bolet prsty.

    V každém případě se budete smát jako úplný kretén. Minimálně lidé na těch videích se smějí, jako kdyby do jejich vesnice měl zítra přijet cirkus...

    31.3.2009 09:45 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Tak zrovna něco jako MS Surface jsem nedávno viděl v jednom dokumentu. Měli tam zobrazený google earth a vyznačenou pozici všech veřejných dohledových kamer v různých městech, propojených do jednoho systému na rozpoznávání obličejů. Pak do toho zadali fotku hledaného a zkoušeli, za jak dlouho ho systém najde, ať je kdekoliv na světě. :-D

    No a ten Surface jim sloužil k hromadnému ovládání a kontrole celého systému.

    Opravdu nechápu tu vlnu odporu vůči těmto hračkám. Vždyť je to velmi zajímavé a do budoucna se využití určitě najde a ten "odpor pro odpor" mi připomíná strach lidí z vlaku, který jede rychleji, než 30 km/h.

    Nehodnotím propagační videa, kde se lidé opravdu smějí a chovají jako kreténi a všechno má okamžité, správné a očekávané reakce - tedy naprosto jiné od skutečnosti.
    31.3.2009 10:05 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

    Já neříkám, že jsou podobné technologie k ničemu. Naopak si myslím, že se mohou hodit třeba v lékařství. Nicméně k běžnému používání (za které považuji přehrávání multimédií, psaní a prohlížení dokumentů, používání webu, ...) se podle mě jednoznačně lépe hodí klávesnice a myš, i když je někdo považuje za zastaralé (já je považuji za "staré dobré"). Největší potíží se Surface je, že od jeho používání prostě budou velmi brzy bolet ruce. Schválně, zkuste si všichni natáhnout ruku na monitor a chvíli tam s ní mávat... On stačí už takový touchpad...

    > Opravdu nechápu tu vlnu odporu vůči těmto hračkám.

    Tady se shodneme: jsou to jen hračky a slouží tedy ke hraní. Rád si občas zahraju, ale do práce bych to netahal...

    31.3.2009 12:10 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Nevím jak na monitoru, ale na iPhonu to zase až takový problém není, ale u monitoru je problém poloha, velikost a orientace plochy displeje.

    Taky Surface není koncept pro dlouhodobou práci na počítači a ty stupidní reklamy MS to mají ukázat. Má to být stolek a sloužit jako stolek. A když přijde člověk domů, tak mu má poskytnout základní věci - synchronizaci nových kontaktů, e-mailů, kalendáře, stažení fotek z mobilu, resp. patřičně vybaveného fotoaparátu, nebo když chcete ukázat něco návštěvě.

    Tohle použití schvaluji a dokážu si představit, že bych ho také rád používal. Ale cena a ergonomie (u jednoho z prvních zařízení tohoto typu, když nepočítám stůl v Tronu, je to pochopitelné) tomu neodpovídá a obávám se, že nikdy odpovídat nebude. Muselo by to totiž být velmi jednoduché zařízení s minimem funkcí (tedy stejně jako iPhone) a to by pak lidi řvali, že to nic neumí.

    Ad. práce. Až ti na tom bude manager projektu vysvětlovat nové goaly a milestony vašeho nového podnikového solution na podnikovém meetingu a požadovat, ať se zapojíš do společného brainstormingu a navrhneš nějaké propositiony, tak si na mě vzpomeneš. :-D
    Dalibor Smolík avatar 31.3.2009 09:17 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

    Ten článek je hezky napsaný, docela slušné PR. Dneska je potřeba se otáčet i v reklamě, aby se prodalo... Platí to i o Microsoftu. Naše prádlo je bělejší a čistší než prané běžným prostředkem. :-D :-D

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    31.3.2009 10:19 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

    Jarda - jarda - do teraz som mal z teba srandu a myslel som si, ze si len primitivny vyryvac. Ale teraz vidim, ze ty si len uplne obycajny debil. A ano (sice nie je to konkretne funkcia KDE4 ale priamo xorg) v linuxe to uz mame davno.

    31.3.2009 10:20 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    http://www.youtube.com/watch?v=olWjnfBoY8E

    To je rok 2007 :-D
    Opětovně je vidět, že BFU naletí na reklamu, a ne na skutečnou funkcionalitu. MPX server tu je roky, každý si ho může nainstalovat...
    31.3.2009 10:31 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Nemáš taky nádor na koulích, jako měl svého času Jirka Plešinger? Taky se mu to pak vráželo do hlavy.
    Jardík avatar 31.3.2009 10:47 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Ne, ale mám nádor na mozku, nezhoubnej, malinkej a za měsíc du na operaci. Třeba chcípnu a bude pokoj, ale moc s tím nepočítejte, třeba jsem si to jen vymyslel, abyste měl radost.
    Věřím v jednoho Boha.
    31.3.2009 11:03 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Držím palce aby tomu tak bylo. Některé nádory dokáží trápit hodně dlouho, a bohužel na rozdíl od mozku základní životní funkce selhávájí až v poslední řadě.
    Salamek avatar 31.3.2009 12:43 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    doufám že tě při té operaci bude udržovat na živou nějaký stroj na widlich :-D , to pak má člověk větší strach o život než při seskoku z letadla bez padáku :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    31.3.2009 12:39 Robotics
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

    Jo a abych se přiznal, osobně nenávidím ovládání notebooku pomocí touchpadu u klavesnice. Takže nějaké ovladani PC pomocí prstů jde opravdu uplně mimo mě.

    31.3.2009 14:17 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Ano, také nemám moc rád touchpad, proto jsem si koupil (jetý) notebook s trackpontem a štve mně, že se nedělají žádné netbooky, které by díky trackpointu mohly mít větší klávenici.

    Fluttershy, yay! avatar 31.3.2009 17:39 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Sony Vaio VGN-P1. Ale netbook to oficiálně není.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Dalibor Smolík avatar 31.3.2009 15:28 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

    Totéž. Já mám rád u nb malou usb myšku :-)

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Luk avatar 31.3.2009 15:33 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Ještě lepší je velká. Z malé po delší době bolí ruka (i když s notebookem tahám právě jen tu malou, zabírá méně místa).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    vencour avatar 31.3.2009 12:53 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

    Jeden z mého pohledu klasik používal větu "... je to chudák ..." a já ji teď zase začal používat taky ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    31.3.2009 13:25 Adam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

    Mas z toho frustraciu? Potrebujes to surne k praci? Nedokazes bez toho zit? Pouzivaj Windows 7 - a hlavne tu nelez smradit... Ak to budeme my (linuxaci) vsetci raz nevyhnutne k zivotu protrebovat - trebars aj za 10 rokov tak si to doprogramujeme... Aj ked osobne o nejakom velkom uzitku z toho plynuceho pochybujem.

    31.3.2009 13:41 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Muj tomtom bezi na GNU/Linuxu a toto umi naprosto bez problemu :-P
    microcz avatar 31.3.2009 19:01 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let

    ja jsem jiz dotykove displeje pod linuxem videl, tusim kdesi na youtube, nevim odkud beres ten odhad 10 let, podle me jakmile dojde k masivnimu rozsireni dotykovych displaju tak zpetna vazba bude docela rychla, ja v tom ale pokror nespatruju, mys je mys, clovek si tim prsty neosoupe a pokud se mu poti ruce jako me, tak si ani neumatla displej

    31.3.2009 20:03 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Já jsem autora pochopil jinak. Kdy budou výrobci lepit nálepky s Tuxem na notebooky...? Pokud poroste podíl linuxu tempem jako teď, tak za 10 let se toho možná dočkáme :-/
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    Jardík avatar 31.3.2009 21:04 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Na jednom výrobku byla nálepka "Windows Linux", ale už navím na jakém. Viděl jsem to někde tady, možná jinde, ale bylo to tam :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 31.3.2009 21:05 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Věřím v jednoho Boha.
    Dalibor Smolík avatar 31.3.2009 22:30 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    Někde se na apríla před pár lety objevil článek, že se chystá vydání linuxové distribuce od Microsoftu, tohle mi to trochu připomíná :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    31.3.2009 22:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    To bylo na rootu :-D
    Salamek avatar 1.4.2009 10:24 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let
    taky dobrý hlod , hlavně ta fotka služeb :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.