Google Blog ČR informuje, že mobilní aplikaci Gemini a NotebookLM lze používat už také v Česku.
Byla vydána nová major verze 8 duálně licencovaného open source frameworku JUCE (Wikipedie, GitHub) pro vývoj multiplatformních audio aplikací.
Od 18. června bude možné předobjednat notebook DC-ROMA RISC-V LAPTOP II od společnosti DeepComputing s osmijádrovým 64-bit RISC-V AI CPU a s předinstalovaným Ubuntu.
Byla vydána verze 1.79.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Byly zveřejněny výsledky průzkumu (infografika) mezi uživateli FreeBSD.
Na konferenci DevConf.CZ 2024 je na stánku Furi Labs prezentován linuxový telefon FuriPhone FLX1. Jeho cena 499 dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2024-06 aneb Eclipse 4.32. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-2 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Po roce od vydání verze 15.5 bylo vydáno openSUSE Leap 15.6. Přehled novinek v nejnovější verzi této linuxové distribuce v oznámení o vydání a v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 256 správce systému a služeb systemd (GitHub). Nově mimo jiné s run0 jako alternativou k sudo.
Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.
Řidič smrtící tramvaje, která zabíjela na Karlově náměstí v Praze, udělal velkou chybu - jel mnohem rychleji, než směl. Čím se ale liší od většiny ostatních řidičů pražských tramvají? Prostě si jen vytáhl Černého Petra...
V posledních letech sice pražskými tramvajemi nejezdím, ale celkem jsem se najezdil docela dost. Proto vím, jaký je jezdecký styl valné většiny řidičů tramvají. Řidič, který řídil onoho kritického dne tramvaj přes Karlovo náměstí, nebyl žádnou výjimkou. Jeho styl se od mnoha jiných řidičů nelišil.
V tramvajích se setkáváme s mnohými nešvary, kterých se jejich řidiči dopouštějí:
Ať už jsou řidiči tramvají nuceni k podobným kouskům nerealisticky navrženými jízdními řády, bezohlednými řidiči aut nebo něčím jiným, každopádně je to pro cestující i další lidi nepříjemné až nebezpečné.
Vraťme se k nebohému řidiči smrtící tramvaje. On skutečně jezdil tak, jako mnoho jeho kolegů. Bohužel Černý Petr zůstal v ruce jemu - možná byla toho dne tramvaj v nepatrně horším stavu, možná bylo o trochu víc prachu ve žlábku kolejnice, možná že zafoukal boční vítr, možná.... Nechme toho. Nechť je to výstrahou pro ty, kdo se v kabině tramvaje chovají stejně nebezpečně - příště může Černý Petr uvíznout v ruce prozměnu jim.
Tiskni
Sdílej:
Intenzivní zvonění na řidiče, který nemůže odjet z kolejiště, i kdyby stokrát chtělPokud řidič nemůže z kolejiště odjet, i kdyby stokrát chtěl, tak tam nemá co dělat (§22, odst.3 zákona č.361/2000 Sb.)
To by musela být nějaká jiná policie, než jakou jsem zatím poznal. PČR zajímá jen rychlost (a to pouze v místech, kde je upravena značkou nejméně 20 km/h pod smysluplnou hodnotu), dálniční známky a povinná výbava (občas ještě alkohol), měšťáky parkování. Tedy věci, za které se dá snadno a efektivně povybírat požadované množství pokut, ostatní jde mimo ně.