Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »Během tradiční ceremonie k oslavě Dne vzniku samostatného československého státu (28. října) byl vyznamenán medailí Za zásluhy (o stát v oblasti hospodářské) vývojář 3D tiskáren Josef Průša. Letos byly uděleny pouze dvě medaile Za zásluhy o stát v oblasti hospodářské, druhou dostal informatik a manažer Ondřej Felix, který se zabývá digitalizací státní správy.
Tor Browser, tj. fork webového prohlížeče Mozilla Firefox s integrovaným klientem sítě Tor přednastavený tak, aby přes tuto síť bezpečně komunikoval, byl vydán ve verzi 15.0. Postaven je na Firefoxu ESR 140.
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
Každou chvíli mi to něco nepřehrávalo.Tenhle problém jsem zaregistroval spíš na Windows než na Linuxu. U Macu mi chybí zkušenosti.
 8.8.2010 09:12
otasomil             | skóre: 39
             | blog: puppylinux
        8.8.2010 09:12
otasomil             | skóre: 39
             | blog: puppylinux
            
        >>> Každou chvíli mi to něco nepřehrávalo.
Toto taky znam spis z windows. Vetsinou se to da nastesti vyresit pomoci aplikaci tretich stran a zadarmo.
 8.8.2010 11:46
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        8.8.2010 11:46
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         Ať si kdo chce co chce říká, Linux je pro mě po asi dvou měsících co jsem měl XP® sice vysvobození co se práce s počítačem týče, nicméně na Windows® všechno funguje buď hned, nebo maximálně na pár kliknutí (Vistu® jsem viděl 2x a 7® 1x, nic jsem v nich nedělal, jen si to prohlíd).
 Ať si kdo chce co chce říká, Linux je pro mě po asi dvou měsících co jsem měl XP® sice vysvobození co se práce s počítačem týče, nicméně na Windows® všechno funguje buď hned, nebo maximálně na pár kliknutí (Vistu® jsem viděl 2x a 7® 1x, nic jsem v nich nedělal, jen si to prohlíd).
            Není to tím, že seš BLB? 
 8.8.2010 14:26
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        8.8.2010 14:26
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         , tedy všechno funguje out of the box (bez magie v příkazové řádce a podobně ;)).
, tedy všechno funguje out of the box (bez magie v příkazové řádce a podobně ;)). 
             8.8.2010 14:31
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        8.8.2010 14:31
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         Viz třeba Java ve FF - nejede a nějaká ruční instalace či co? Kurva je rok 2010, chci kliknout a mít...
 Viz třeba Java ve FF - nejede a nějaká ruční instalace či co? Kurva je rok 2010, chci kliknout a mít...  
             9.8.2010 11:27
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        9.8.2010 11:27
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         8.8.2010 12:57
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        8.8.2010 12:57
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
         9.8.2010 09:56
Václav "Darm" Novák             | skóre: 26
             | blog: Darmovy_kecy
             | Bechyně / Praha
        9.8.2010 09:56
Václav "Darm" Novák             | skóre: 26
             | blog: Darmovy_kecy
             | Bechyně / Praha
        Dle mých zkušeností mplayer a ffmpeg/libavcodec rozhodně neuhnívá.Tady se ovšem bavíme o mplayeru ve Windows.
 9.8.2010 11:31
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        9.8.2010 11:31
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         9.8.2010 12:48
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        9.8.2010 12:48
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
         
             9.8.2010 13:53
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        9.8.2010 13:53
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         9.8.2010 23:54
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        9.8.2010 23:54
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
         sem byl tak navnadenej tim ze se to hned nainstalovalo a hned to fungovalo a ani restart to nechtelo a pak pres to instaluju do pda aplikaci a vono se to v pulce sekne a uz se to s nim nebavi, tak tam na me skoci dialog ze to jako nepude a jestli to nechci diagnostikovat/opravit nebo uz nevim presne co tam bylo, neco jako "reseni problemu" a jen kliknu na to OK tak okamzite BSOD ze sem se malem posral do vejsky. no co to doprdele kurva je? a to ty widle pouzivam jen jednou mesicne (aktualizace, ccleaner, defragmentace) a sou jako novy a ted tohle. system navrzenej debilama, vyrobenej debilama, prodavanej debilama a pouzivanej prevazne debilama a obcas nakym kretenem co od toho taky cekat jinyho, zejo?
 sem byl tak navnadenej tim ze se to hned nainstalovalo a hned to fungovalo a ani restart to nechtelo a pak pres to instaluju do pda aplikaci a vono se to v pulce sekne a uz se to s nim nebavi, tak tam na me skoci dialog ze to jako nepude a jestli to nechci diagnostikovat/opravit nebo uz nevim presne co tam bylo, neco jako "reseni problemu" a jen kliknu na to OK tak okamzite BSOD ze sem se malem posral do vejsky. no co to doprdele kurva je? a to ty widle pouzivam jen jednou mesicne (aktualizace, ccleaner, defragmentace) a sou jako novy a ted tohle. system navrzenej debilama, vyrobenej debilama, prodavanej debilama a pouzivanej prevazne debilama a obcas nakym kretenem co od toho taky cekat jinyho, zejo?  
             9.8.2010 20:07
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        9.8.2010 20:07
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         9.8.2010 23:54
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        9.8.2010 23:54
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
         
             10.8.2010 04:03
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        10.8.2010 04:03
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         
             16.8.2010 15:02
otula             | skóre: 45
             | blog: otakar
             | Adamov
        16.8.2010 15:02
otula             | skóre: 45
             | blog: otakar
             | Adamov
        Windows uhnívá tak akorát prasatům, co si instalují špatný softwareMáš i nemáš pravdu. Máš pravdu v tom, že Windows jako taková opravdu uhnívají jen těmi různými od/instalacemi. Ale nemáš pravdu z pohledu běžného uživatele, kterému Windows uhnívají i bez instalací a bez připojení do jakékoliv sítě – on totiž hlavně uhnívá uživatelský profil, což ale mnozí považují za shnilý systém. Stačí si zazálohovat data, jako admin smazat profil uživatele a nechat si vytvořit nový. Systém pak šlape jak na začátku. BTW – vůči hnití profilu nejsou odolné ani všechny linuxové aplikace.
 
             
  
             8.8.2010 09:09
otasomil             | skóre: 39
             | blog: puppylinux
        8.8.2010 09:09
otasomil             | skóre: 39
             | blog: puppylinux
            
        >>> To mne dneska vyskočila hlaška vo Windows 7, že ho mám nelegálny
Takoveto hlasky se prece objevuji pouze legalnim uzivatelum.
 
             9.8.2010 11:34
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        9.8.2010 11:34
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
        netsh ... "Local Area Connection 1" .... Případně další skvěle vymyšlené konzolové nástroje Microsoftu. Tam asi ty programy vymýšlejí "profesionálové" placení od úderů do klávesnice.
Zlatá ip utilitka z iproute2.
             8.8.2010 11:57
H0ax             | skóre: 36
             | blog: Odnikud_nikam
        8.8.2010 11:57
H0ax             | skóre: 36
             | blog: Odnikud_nikam
            
         .
.
             8.8.2010 21:56
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        8.8.2010 21:56
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         9.8.2010 09:59
Václav "Darm" Novák             | skóre: 26
             | blog: Darmovy_kecy
             | Bechyně / Praha
        9.8.2010 09:59
Václav "Darm" Novák             | skóre: 26
             | blog: Darmovy_kecy
             | Bechyně / Praha
        wuauclt /resetauthorization /detectnow
             .
.
             9.8.2010 13:07
Václav "Darm" Novák             | skóre: 26
             | blog: Darmovy_kecy
             | Bechyně / Praha
        9.8.2010 13:07
Václav "Darm" Novák             | skóre: 26
             | blog: Darmovy_kecy
             | Bechyně / Praha
         .
.
             Ono je to totiž úplně stejné jako s Linuxem nebo Windows. Koupit si nekompatibilní hardware a pak brečet je hloupé.
Ono je to totiž úplně stejné jako s Linuxem nebo Windows. Koupit si nekompatibilní hardware a pak brečet je hloupé.
             8.8.2010 09:10
otasomil             | skóre: 39
             | blog: puppylinux
        8.8.2010 09:10
otasomil             | skóre: 39
             | blog: puppylinux
            
        Naopak tady mám hardware, který pod linuxem nikdy chodit nebude.A to?
Kde bereš jistotu, že to na linuxu nikdy chodit nebude?Neexistuje pořádný software, který by ho využil.
aha, ty jsi myslel konkrétní zvukovou kartuSamozřejmě. Tu, co mám doma.
 Hele. Já nechci na Linux nijak kidat. Sám Linux používám. V práci jsem placenej za vývoj software pro UNIX a Oracle. A veškerej můj vývoj začíná a končí na CentOSu. Veškerý software, který vyvinu, je na víc jak 100 % kompatibilní (a mnou podporovaný) s Linuxem. Takže mě nechte, jó! Je to moje hlavní vývojová platforma, na které jsem existenčně závislý.
Ale když někdo začne vykládat: "Ukaž mi, co na Linuxu nejde!", rád dám pár příkladů.
Hele. Já nechci na Linux nijak kidat. Sám Linux používám. V práci jsem placenej za vývoj software pro UNIX a Oracle. A veškerej můj vývoj začíná a končí na CentOSu. Veškerý software, který vyvinu, je na víc jak 100 % kompatibilní (a mnou podporovaný) s Linuxem. Takže mě nechte, jó! Je to moje hlavní vývojová platforma, na které jsem existenčně závislý.
Ale když někdo začne vykládat: "Ukaž mi, co na Linuxu nejde!", rád dám pár příkladů.  Tu a tam, když je zájem, dělám grafiku. Používám na to nástroje od Adobe. K mé práci (vývoj software) patří i prezentace a školení ke komponentám, které jsem vyvinul. Proč nepoužít ten InDesign na prezentace? Ten software ovládám téměř poslepu. Proč používat něco jiného?
Životopis mám udělaný v LaTeXu. První verzi jsem udělal na Linuxu. Pak jsem přešel na OS X a tudíž použil XeLaTeX. Umíš si představit, jak probíhala migrace LaTeXího projektu na XeLaTeX? Ano. Můžeš se mi vysmát, že vo tom vim hovno. Jistě. Ale projekt v InDesignu 3 otevřu bez nejmenších problémů v InDesignu 5. A o tom to je. Samozřejmě jsem na XeLaTeX rád zmigroval. Aspoň to konečně generuje validní PDF.
Tu a tam, když je zájem, dělám grafiku. Používám na to nástroje od Adobe. K mé práci (vývoj software) patří i prezentace a školení ke komponentám, které jsem vyvinul. Proč nepoužít ten InDesign na prezentace? Ten software ovládám téměř poslepu. Proč používat něco jiného?
Životopis mám udělaný v LaTeXu. První verzi jsem udělal na Linuxu. Pak jsem přešel na OS X a tudíž použil XeLaTeX. Umíš si představit, jak probíhala migrace LaTeXího projektu na XeLaTeX? Ano. Můžeš se mi vysmát, že vo tom vim hovno. Jistě. Ale projekt v InDesignu 3 otevřu bez nejmenších problémů v InDesignu 5. A o tom to je. Samozřejmě jsem na XeLaTeX rád zmigroval. Aspoň to konečně generuje validní PDF.  A plánuju jeho využití do budoucna. Jen potřebuju čas, který nemám, abych udělal pár compatibility tests na jiných platformách…
 A plánuju jeho využití do budoucna. Jen potřebuju čas, který nemám, abych udělal pár compatibility tests na jiných platformách…
            "Ukaž mi, co na Linuxu nejde!"To ale není můj případ :). Já se tě ptal pouze na případ zařízení, které na linuxu určitě nikdy nepůjdou, to je rozdíl.
Tu a tam, když je zájem, dělám grafiku. Používám na to nástroje od Adobe.Proti tomu nic nemám :). I když sám bych tyhle programy neužil tak, aby mělo smysl investovat takové peníze.
První verzi jsem udělal na Linuxu. Pak jsem přešel na OS X a tudíž použil XeLaTeX. Umíš si představit, jak probíhala migrace LaTeXího projektu na XeLaTeX?TeX považuju za relativně hrubý nástroj... chybí dokumentace apod.
Ano. Můžeš se mi vysmát, že vo tom vim hovno.Nevysměju se ti, píšeš rozumně, každý umí něco.
Jistě. Ale projekt v InDesignu 3 otevřu bez nejmenších problémů v InDesignu 5.Mno, na tvém místě bych nesrovnával upgrade na novější verzi a přechod na jiný, produkt/projekt. Jinak proti tvému použití InDesign rovněž nic nemám.
 8.8.2010 10:35
kozzi             | skóre: 55
             | blog: vse_o_vsem
             | Pacman (Bratrušov)
        8.8.2010 10:35
kozzi             | skóre: 55
             | blog: vse_o_vsem
             | Pacman (Bratrušov)
        JJ zvyk je zelezna kosile. Ja zkousel treba prejit na Win7 a musim uznat ze win7 je hodne dobrej operacni system a v podstate funkcne je na tom skvele. Ale jsem tak navyklej na skriptovani, prikazovou radku a dlasi veci z linuxu ze ve windows se proste citim jak ryba na sousi.
 8.8.2010 11:50
Heron             | skóre: 53
             | blog: root_at_heron
             | Olomouc
        8.8.2010 11:50
Heron             | skóre: 53
             | blog: root_at_heron
             | Olomouc
         8.8.2010 14:03
kozzi             | skóre: 55
             | blog: vse_o_vsem
             | Pacman (Bratrušov)
        8.8.2010 14:03
kozzi             | skóre: 55
             | blog: vse_o_vsem
             | Pacman (Bratrušov)
        Proc primo dekstopoveho. Treba napriklad ma skriptik pro stahovani z rapidshare. Ve win sice existuji aplikace na stahovani z rapidshare ale ani jedna mi poradne nefungovala bavim se ted o premiovem uctu. A hlavne pro me je pohodlnejsi napsat jen jeden prikaz a hned se mi to automaticky stahuje. pak mam ruzne skriptiky na praci s fotkama takove tyicke upravy jako resize, zmena kvality atd. proste vejdu v terminalu do slozky a zadam prikaz a vse je hned hotove. proste mam spoustu navyku ktere se mi snadneji delaji v linuxu nez ve win. Nerikam ze spousta veci nejde zaridit i ve win, ale linux je pro me prijemnejsi. Pak mi vyhovuje ze v mem distru si vse krasne muzu nastavovat pres text soubory coz je pro me mnohem prijemenejsi a lepe prizpusobitelne mym potrebam. Ale pokud jde o prohlizeni webu, IM, poslouchani hudby a prehravani videa tak je jedno zda mam win nebo linux. Ale pri praci preferuji linux, mam tu sve oblibene nastroje pro tvorbu webu atd.
 ).
Konfigurovat vše přes textové soubory je na jednu stranu velmi dobré - je to přehledné, můžu si tam dávat komentáře, na zkoušku nějakou část zakomentovat apod. Horší je, pokud ten soubor má 1000 voleb, kde ty nejdůležitější jsou nezdokumentované.
Další velký problém je, pokud chci změnit konfiguraci něčeho na 200 počítačích najednou pomocí skriptu. U Čistě textových souborů, které jsou porůznu upravované ručně to spolehlivě nejde. Na to je celkem dobrý gconf, ale to už se dost blíží Registry. Na Windows celkem není problém jakoukoliv věc nastavit pomocí skriptu, ale najít kde a jak se to nastavuje a zjistit jestli to fakt dělá co potřebuju, to je někdy na celý den.
 ).
Konfigurovat vše přes textové soubory je na jednu stranu velmi dobré - je to přehledné, můžu si tam dávat komentáře, na zkoušku nějakou část zakomentovat apod. Horší je, pokud ten soubor má 1000 voleb, kde ty nejdůležitější jsou nezdokumentované.
Další velký problém je, pokud chci změnit konfiguraci něčeho na 200 počítačích najednou pomocí skriptu. U Čistě textových souborů, které jsou porůznu upravované ručně to spolehlivě nejde. Na to je celkem dobrý gconf, ale to už se dost blíží Registry. Na Windows celkem není problém jakoukoliv věc nastavit pomocí skriptu, ale najít kde a jak se to nastavuje a zjistit jestli to fakt dělá co potřebuju, to je někdy na celý den.
             8.8.2010 17:14
kozzi             | skóre: 55
             | blog: vse_o_vsem
             | Pacman (Bratrušov)
        8.8.2010 17:14
kozzi             | skóre: 55
             | blog: vse_o_vsem
             | Pacman (Bratrušov)
        Cygwin je resne to co sem cekal ze nekdo napise. Proto jsme psal e vim ze i ve win by to slo. ALe v linuxu je to primo a zadnej cygwin plne nenahradi prostredi v linuxu. Jasny aplikace jdou vetsinou skompilovat i pro win ale proc? Tak co mam ja zkusenosti tak vetsinou vse co potrebuji ma dobrou dokumentaci. Jinak uprava textovych souboru na vice strojich neni problem. Pokud je pevne dana struktura a format souboru. A jestli tam nejaky prase neco zaneslo to uz je vec druha.
 8.8.2010 09:07
otasomil             | skóre: 39
             | blog: puppylinux
        8.8.2010 09:07
otasomil             | skóre: 39
             | blog: puppylinux
            
        Neverim ze na Mac OS Vam pojede vsechno tak jak na windows.
 8.8.2010 10:23
JiK             | skóre: 13
             | blog: Jirkoviny
             | Virginia
        8.8.2010 10:23
JiK             | skóre: 13
             | blog: Jirkoviny
             | Virginia
        avisynth
Viz http://avisynth.org/mediawiki/AviSynth_v3
Je to sice oficiálně pouze pro Windows a Linux, ale imho to půjde zkompilovat a používat i na Macu. 
 9.8.2010 11:36
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        9.8.2010 11:36
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         
            vim ~/.emacs 8.8.2010 09:14
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
        8.8.2010 09:14
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
         8.8.2010 09:29
otasomil             | skóre: 39
             | blog: puppylinux
        8.8.2010 09:29
otasomil             | skóre: 39
             | blog: puppylinux
            
        Proc casto lide resi nemoznost propojeni mobilu s PC, kdyz to jde pres sit WiFi, potazmo pres internet ?
Vuzivani online sluzeb pro ukladani kontaktu, poznamek .... jiz neni nijak vazano na propojeni telefonu s PC. K tomuto ucelu lze mit vlastni server a neni treba ani vyuzivat tretich stran.
 8.8.2010 09:35
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
        8.8.2010 09:35
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
         8.8.2010 09:46
otasomil             | skóre: 39
             | blog: puppylinux
        8.8.2010 09:46
otasomil             | skóre: 39
             | blog: puppylinux
            
        Vzdyd do svych kontaktu ci poznamek v kalendari se muze uzivatel podivat, pridat zaznam, nastavit upozorneni na mail pokud se blizi cas schuzky apod... z jakehokoli PC a tedy i z mobilu (samozrejme adekvatniho mobilu s internetovym tarifem)
googli kalendar? jak na desktopu treba pres thunderbird tak v iphonu pres defaultni kalendar? to same kontakty
 8.8.2010 11:08
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
        8.8.2010 11:08
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
        nevim co myslis tim upozorneni, ale jestli je to ta funkce u ktere si nastavim cas kdy to ma zapipat nebo ohlasit, tak ta tam je :) jinak by to snad nebyl ani kalendar :D
 8.8.2010 11:16
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
        8.8.2010 11:16
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
         9.8.2010 14:49
Ruža Becelin             | skóre: 40
             | blog: RuzaBecelinBlog
        9.8.2010 14:49
Ruža Becelin             | skóre: 40
             | blog: RuzaBecelinBlog
            
         Nevim, co v Nokii hulili, kdyz MfE programovali, nakonec jsme to nejak s nejnovejsi fw rozbehali, ale tech nervu a ztraceneho casu!
Nevim, co v Nokii hulili, kdyz MfE programovali, nakonec jsme to nejak s nejnovejsi fw rozbehali, ale tech nervu a ztraceneho casu!
             8.8.2010 11:16
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        8.8.2010 11:16
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        ja tam synchronizuju svoje google kalendare a pipaji krasne :)
 8.8.2010 11:42
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        8.8.2010 11:42
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
         10.8.2010 08:55
lucorp             | skóre: 3
             | blog: Konverzia stavbára na ajťáka
             | Bratislava
        10.8.2010 08:55
lucorp             | skóre: 3
             | blog: Konverzia stavbára na ajťáka
             | Bratislava
         8.8.2010 11:35
tmr             | skóre: 17
             | blog: Offtopic
             | Praha 5
        8.8.2010 11:35
tmr             | skóre: 17
             | blog: Offtopic
             | Praha 5
         8.8.2010 11:57
tmr             | skóre: 17
             | blog: Offtopic
             | Praha 5
        8.8.2010 11:57
tmr             | skóre: 17
             | blog: Offtopic
             | Praha 5
         8.8.2010 12:18
Michal Fecko             | skóre: 31
             | blog: Poznámkový blog
        8.8.2010 12:18
Michal Fecko             | skóre: 31
             | blog: Poznámkový blog
            
         
             8.8.2010 12:18
Michal Fecko             | skóre: 31
             | blog: Poznámkový blog
        8.8.2010 12:18
Michal Fecko             | skóre: 31
             | blog: Poznámkový blog
            
         
             
             11.8.2010 09:19
Dalibor Smolík             | skóre: 54
             | blog: Postrehy_ze_zivota
             | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
        11.8.2010 09:19
Dalibor Smolík             | skóre: 54
             | blog: Postrehy_ze_zivota
             | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
         10.8.2010 08:59
lucorp             | skóre: 3
             | blog: Konverzia stavbára na ajťáka
             | Bratislava
        10.8.2010 08:59
lucorp             | skóre: 3
             | blog: Konverzia stavbára na ajťáka
             | Bratislava
         10.8.2010 10:45
Václav "Darm" Novák             | skóre: 26
             | blog: Darmovy_kecy
             | Bechyně / Praha
        10.8.2010 10:45
Václav "Darm" Novák             | skóre: 26
             | blog: Darmovy_kecy
             | Bechyně / Praha
        se Microsoftům Win 7 docela povedl
Toto bych se odvážil tvrdit až tehdy, kdyby byl nahrazen registr konfiguračními soubory ve stylu GNU/Linuxu. Tedy prostými textovými soubory.
 8.8.2010 12:43
Michal Fecko             | skóre: 31
             | blog: Poznámkový blog
        8.8.2010 12:43
Michal Fecko             | skóre: 31
             | blog: Poznámkový blog
            
        podporu Ext3/4, ReiserFS, XFS, JFS
To by bodlo.
apt-get + repozitare
Jsem skromnej, stačilo by mi pouze pacman + repozitáře. 
otvorene konfiguraky
Co myslíš pod tímto pojmem? Otevřené, jakože k nim bude volně dostupná dokumentace?
lacnejsie licencovanie
Hodilo by se. 
 8.8.2010 13:14
Michal Fecko             | skóre: 31
             | blog: Poznámkový blog
        8.8.2010 13:14
Michal Fecko             | skóre: 31
             | blog: Poznámkový blog
            
         a pod.) + zjednodusit moznost prehodenia OS na iny HW bez nutnosti reinstalacie - ak to nebude splnene na Win 7 ma neuvidite
 a pod.) + zjednodusit moznost prehodenia OS na iny HW bez nutnosti reinstalacie - ak to nebude splnene na Win 7 ma neuvidite  
            Jo, ještě jsi zapomněl dodat, že by Microsoft mohl vydat Windows 7 pod nějakou svobodnou licencí (upravená BSD licence, nebo GNU GPL...).  Krásná utopie.
 Krásná utopie.
Zřejmě budeme za použití opensource platit BSA!!!
Bud zainvestujete cas nebo penize. A pak se chyba vyresi.A jak se naklonovat, abych měl dostatek času, jen tak čistě náhodou nevíš? A kolik mrakodrapů bych musel vlastnit a prodat, abych mohl sponzorovat existující projekty, by také bylo dobré vědět. V našich podmínkách máme na výběr buď se s aktualním stavem věcí smířit, nebo koupit hotové řešení od konkurence, které nám vyhovuje více. Tyhlety principy každej chvilku zvedá tužku fungují tak maximálně na Drahách. Ještě tak možná v Kolchozech, ale všichni moc dobře víme, jak to dopadlo, že.
Lidi si nainstaluji __zdarma__ Linux. Usoudi na zaklade zkusenosti, ze je to nefunkcni. Pak se jde a vyplazne se penize za neco jineho a to se nainstaluje.a
Bud zainvestujete cas nebo penize. A pak se chyba vyresi.Jinými slovy: Je to zdarma a je to súpa dúpa gangsta oupn. Když ti něco nevyhovuje, zainvestuj čas nebo peníze, nebo drž hubu. Tento model je naprosto zcestný a nikdy fungovat nebude. On totiž ani funguvat nemůže. Třeba já osobně nedisponuju takovým množstvím času a/nebo peněz — potažmo i znalostmi —, abych z Gimpu udělal Photoshop, z Inkscape Illustrator nebo z KMIDI Ableton Live. Nebo z nějaké open source databáze Oracle. A takových lidí je víc, kteří potřebují víc, než co je nabízeno. A když vyjádří svůj pohled na věc, tak dostanou na budku. A teď k jádru věci: jak sám vidíš, ten model je opravdu broken by design. Tak proč těm lidem tady takhle nadáváte? Se vždycky srojíte jak anonymové v paralelních homosexuálních diskuzích a navzájem se urážíte. OMG!
 No, aspoň se tu nenudíme.
No, aspoň se tu nenudíme.  
  
  
            Tento model je naprosto zcestný a nikdy fungovat nebude. On totiž ani funguvat nemůže.Spíš mám za to, že tento model je ozkoušený a zcela prokazatelně v mnoha projektech funguje.
abych z Gimpu udělal Photoshop, z Inkscape Illustrator nebo z KMIDI Ableton Live.Každý software je něčím význačný (hint: není to jen licence). To, co píšeš, není potřeba.
Nebo z nějaké open source databáze Oracle.I Oracle má svoje mouchy, a i open source databáze se umí pohybovat na slušné úrovni (například PostgreSQL).
A takových lidí je víc, kteří potřebují víc, než co je nabízeno.Potřebovat můžou, ale to je jejich problém :).
A když vyjádří svůj pohled na věc, tak dostanou na budku.Ani jsem si nevšiml :).
A teď k jádru věci: jak sám vidíš, ten model je opravdu broken by design.?
Tak proč těm lidem tady takhle nadáváte???
 
  
  
             10.8.2010 23:10
Dalibor Smolík             | skóre: 54
             | blog: Postrehy_ze_zivota
             | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
        10.8.2010 23:10
Dalibor Smolík             | skóre: 54
             | blog: Postrehy_ze_zivota
             | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
        jsem sam, komu chybi u toho zapisku pointa? cesky receno "a co jako ze sis koupil maca ?"
 
             10.8.2010 21:19
herne the hunter             | skóre: 10
            
             | tor lara
        10.8.2010 21:19
herne the hunter             | skóre: 10
            
             | tor lara
        8.8. 21:01 ← Zed70 → | blog: lama_pouziva_ubuntu
Například mi trochu chybí jednoduchá instalace aplikací z repozitářů.
8.8. 21:47 ← Zed70 → | blog: lama_pouziva_ubuntupanecku, to ti to prestalo chybet hodne rychle ;)
No už zas tak nechybí, časem jsem zjistil, že na OSX nepotřebuju tolik pomocných programů.
 9.8.2010 11:08
JiK             | skóre: 13
             | blog: Jirkoviny
             | Virginia
        9.8.2010 11:08
JiK             | skóre: 13
             | blog: Jirkoviny
             | Virginia
         11.8.2010 13:21
Václav "Darm" Novák             | skóre: 26
             | blog: Darmovy_kecy
             | Bechyně / Praha
        11.8.2010 13:21
Václav "Darm" Novák             | skóre: 26
             | blog: Darmovy_kecy
             | Bechyně / Praha
         ).
Jinak 
Evernote, 
Dropbox :-P 
P.S.: a už vám  na ajfounu funguje ta anténa ?
 ).
Jinak 
Evernote, 
Dropbox :-P 
P.S.: a už vám  na ajfounu funguje ta anténa ?  
             P.S.: Mam 3G, takze to je narazka naprosto mimo, navic se to i na tom 4G projevuje jenom nekdy nekde a nekomu.
P.S.: Mam 3G, takze to je narazka naprosto mimo, navic se to i na tom 4G projevuje jenom nekdy nekde a nekomu.
             A když už tady flejmujeme - když máš 3G, to asi neumí multitasking co ?
A když už tady flejmujeme - když máš 3G, to asi neumí multitasking co ?  
             
             11.8.2010 13:24
Václav "Darm" Novák             | skóre: 26
             | blog: Darmovy_kecy
             | Bechyně / Praha
        11.8.2010 13:24
Václav "Darm" Novák             | skóre: 26
             | blog: Darmovy_kecy
             | Bechyně / Praha
         11.8.2010 14:36
Václav "Darm" Novák             | skóre: 26
             | blog: Darmovy_kecy
             | Bechyně / Praha
        11.8.2010 14:36
Václav "Darm" Novák             | skóre: 26
             | blog: Darmovy_kecy
             | Bechyně / Praha
         11.8.2010 14:49
Václav "Darm" Novák             | skóre: 26
             | blog: Darmovy_kecy
             | Bechyně / Praha
        11.8.2010 14:49
Václav "Darm" Novák             | skóre: 26
             | blog: Darmovy_kecy
             | Bechyně / Praha
         Jo a android bych do duelu Maemo vs. iFoun netahal, to rovnou můžu říct, jaký je problém připojit USB tiskárnu k Apple ][e
 
Jo a android bych do duelu Maemo vs. iFoun netahal, to rovnou můžu říct, jaký je problém připojit USB tiskárnu k Apple ][e  
             Myslim ze neni: http://www.engadget.com/2007/08/14/blueflash-puts-usb-and-bluetooth-on-your-apple-ii/
Myslim ze neni: http://www.engadget.com/2007/08/14/blueflash-puts-usb-and-bluetooth-on-your-apple-ii/  
             S tou ramkou - odhlédnu-li od prasáckých implementací některých věcí na Maemo - když nebudeš mít kód v ramce, tak ti asi nikdo nenapíše, ne ? Jinak okamžitě=po té, co se telefon přihlásí do sítě, připojí do 2/2,5/3/3,5 G internetové sítě (ehm, pardon, ajfoun vlastně neumí 3,5G
 S tou ramkou - odhlédnu-li od prasáckých implementací některých věcí na Maemo - když nebudeš mít kód v ramce, tak ti asi nikdo nenapíše, ne ? Jinak okamžitě=po té, co se telefon přihlásí do sítě, připojí do 2/2,5/3/3,5 G internetové sítě (ehm, pardon, ajfoun vlastně neumí 3,5G  ) a konektne kamsi (nebo rovnou na server ?). Čili proti pidginu rozdíl pouze v posledním kroce ... hmm, fakt ten rozdíl moc nevidím ...
S šifrováním nevím jak to mají udělané, pokud je to klíč jako v pidginu apod. tak útok hrubou silou by byl asi fakt lepší
 ) a konektne kamsi (nebo rovnou na server ?). Čili proti pidginu rozdíl pouze v posledním kroce ... hmm, fakt ten rozdíl moc nevidím ...
S šifrováním nevím jak to mají udělané, pokud je to klíč jako v pidginu apod. tak útok hrubou silou by byl asi fakt lepší  .
.
             Rozdil proti pidginu je ten, ze se nepripojuje zvlast pro kazdou sit, ale jen jednou, ve vyse zminenem a v tom ze JA chci zustat online i kdyz na moment vypadnu ze signalu.
Taky presne nevim, ale stejne tak muzes odchytnout jakykoliv jiny pakety, takze to je imho uplne zbytecny argument
 
Rozdil proti pidginu je ten, ze se nepripojuje zvlast pro kazdou sit, ale jen jednou, ve vyse zminenem a v tom ze JA chci zustat online i kdyz na moment vypadnu ze signalu.
Taky presne nevim, ale stejne tak muzes odchytnout jakykoliv jiny pakety, takze to je imho uplne zbytecny argument  
             10.8.2010 21:15
herne the hunter             | skóre: 10
            
             | tor lara
        10.8.2010 21:15
herne the hunter             | skóre: 10
            
             | tor lara
        To ze zrovna ty hry nehrajes, je na prosto vedlejsi, ostatni je totiz hrajou.no vsak on jen napsal, ze hry nehraje a tudiz ti nemuze obratem dodat seznam alternativ toho, co jsi vyjmenoval. nebo to spatne chapu?
 10.8.2010 21:37
herne the hunter             | skóre: 10
            
             | tor lara
        10.8.2010 21:37
herne the hunter             | skóre: 10
            
             | tor lara
        Ale na OSX oceňuji, že nemusím nic nastavovat. Zapnul jsem to a ono to fungujebtw mohl by mi nekdo vysvelit, co se tim presne mysli? ja tuhle namitku moc nechapu. pokazdy, kdyz to nekdo napise (ono legendarni "ja chci pracovat a ne se v necem hrabat"), tak zacnu pochybovat, zda umim pouzivat pocitac. me totiz neprijde, ze bych se v necem porad hrabal.
 11.8.2010 08:19
Amarok             | skóre: 33
             | blog: blogoblog
        11.8.2010 08:19
Amarok             | skóre: 33
             | blog: blogoblog
            
        časem jsem zjistil, že na OSX nepotřebuju tolik pomocných programůTaky bych prosil o vysvetleni. Dela to dojem, ze OSX je zazracny system, ktery sam od sebe dovede vic veci nez linux a neni nutno instalovat software.
 30.8.2010 20:54
herne the hunter             | skóre: 10
            
             | tor lara
        30.8.2010 20:54
herne the hunter             | skóre: 10
            
             | tor lara
        Zapnul jsem to a ono to fungujechapu uplne jinak. takhle to vypovida spis neco o vas nez o tom systemu. u spousty veci, co po zapnuti fungovaly, jsem si casem postupne upravil konfiguraci a nemam pocit, ze by to byla nejaka tragedie, natoz abych to vydaval za vyhodu/nevyhodu myho OS.
 6.9.2010 23:37
herne the hunter             | skóre: 10
            
             | tor lara
        6.9.2010 23:37
herne the hunter             | skóre: 10
            
             | tor lara
        takhle to vypovida spis neco o vasnemusi mit negativni konotace, zrejme jen nemate zadny vyrazny pozadavky na ovladani/chovani programu (napr. okenniho manazeru). dalsi diskuse nema cenu, ponevadz co jsem chtel vedet, se nedozvim a vam by se to navic po me spatne cetlo ;)
 13.9.2010 10:25
herne the hunter             | skóre: 10
            
             | tor lara
        13.9.2010 10:25
herne the hunter             | skóre: 10
            
             | tor lara
        Ono se to ale opravdu špatně čte.ja vam to neberu (i kdyz ten vas pokus je k nicemu), jen jsem si utahoval z toho, jakym stylem jste to podal…
Odpovídající alternativu jsem pro Linux nenašel.
Digikam.
Pořídil jsem si MacMini, a tak skončil linux na mém desktopu.
Jen jestli potíže s multimédii, které měl (prý, údajně) Linux, nebudou tady mnohem horší. 
Tunu knihoven KDE? No, když chce člověk pořádný software, musí mít taky pořádné knihovny a ne nějakou parodii na desktop typu Gnome.
Jestli je Digikam pomalejší než ZPS, to fakt nevím. Zato bude pravděpodobně mnohem rychlejší než cokoliv, co páchne po Gtk.
 9.8.2010 07:54
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
        9.8.2010 07:54
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
        No, když chce člověk pořádný software, musí mít taky pořádné knihovny
No ak sa poriadny softvér vyznačuje tým, že nevie ani prekonvertovať dáta zo staršej verzie databázy na novšiu tak samozrejme je rozhodne poriadny nič čo páchne po Gtk sa mu nevyrovná.
No a poriadne knižnice sa asi vyznačujú tým, že si samy od seba štartujú knotify4, čo trvá bežne aj 20s šrotenia disku napriek tomu, že po tom nechcem ani notifikácie ani žiadne zvuky. Kvalitné knižnice závisia na balíčku nepomuk, ktorý sa nedá v prípade použitia kdepim (a v budúcnosti pravdepodobne aj digikamu) odstrániť zo systému.
Toť moje dôvodu prečo som po rokoch používania opustil digikam a pravdepodobne nikdy sa k nemu nevrátim. Ak by ale nezáviselo na KDE (alebo KDE netrepalo tie blobosti do každej kraviny) tak by som so závislosťami na KDE rozhodne nemal problém.
digikam je super, pouzivam ho aj na mac-u a funguje paradne.
a je mi jedno ze to chce tunu knihoven. btw, po nainstalovani sa hmotnost notasu nezvysila ani o gram! 
 16.8.2010 15:09
otula             | skóre: 45
             | blog: otakar
             | Adamov
        16.8.2010 15:09
otula             | skóre: 45
             | blog: otakar
             | Adamov
        Digikam se mi nelíbil, protože vyžadoval tunu knihoven KDE. Navíc byl oproti ZPS pomalý.Sice nevím, jak kdečtyřkový digiKam, ale v KDE3 je digiKam *velmi* rychlý - mnohem rychlejší, než cokoliv jsem viděl ve Windows. Pro mne je to (obzvláště ve spojení s Kipi) přímo killer-app, mnohem užitečnější, než často jako killer-app uváděný Amarok.
 10.8.2010 08:22
Amarok             | skóre: 33
             | blog: blogoblog
        10.8.2010 08:22
Amarok             | skóre: 33
             | blog: blogoblog
            
         No to snad ne... Mala ticha sympaticka krabicka se tady porovnava s operacnim systemem gnu/linux. Nejen v politice je bordel...
 No to snad ne... Mala ticha sympaticka krabicka se tady porovnava s operacnim systemem gnu/linux. Nejen v politice je bordel...
             10.8.2010 08:28
Amarok             | skóre: 33
             | blog: blogoblog
        10.8.2010 08:28
Amarok             | skóre: 33
             | blog: blogoblog
            
         25.8.2010 11:03
Amarok             | skóre: 33
             | blog: blogoblog
        25.8.2010 11:03
Amarok             | skóre: 33
             | blog: blogoblog
            
         26.8.2010 08:35
Amarok             | skóre: 33
             | blog: blogoblog
        26.8.2010 08:35
Amarok             | skóre: 33
             | blog: blogoblog
            
         To jen trochu k tematu, co mi poslal kolega vcera. Docela vtipne video vystihujici dnesni dobu (spis to sem davam na pobaveni nez jako reakci, cili nebrat osobne).
To jen trochu k tematu, co mi poslal kolega vcera. Docela vtipne video vystihujici dnesni dobu (spis to sem davam na pobaveni nez jako reakci, cili nebrat osobne).
            Takže raději budu používat patentovaný formát který přehraji všude, než otevřený, který přehraji jen někde.Jo jo, tohle tady nikdy nepochopí.
