Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Jsem zakladatelem tohoto portálu. Linux jsem používal spousty let, nějaký čas jsem se aktivně podílel na jeho propagaci v Česku (CZLUG, časopisy ComputerWorld, Network Magazine atd). Se současným Abíčkem už nemám nic společného.
Minulý čtvrtek jsem si jednom e-shopu objednal balíček a ihned jej zaplatil. Zásilka byla předána PPL v pondělí odpoledne, načež jsem dostal i tiket pro online sledování. V úterý zásilka nedorazila, ani s ní nevyjeli. Ve středu taky nic, na webu jsem našel kryptický důvod nedoručení Dohoda. Po několik desítkách provolaných korunách jsme se dozvěděl, že toho mají strašně moc a řidič zřejmě načetl špatný kód. Nicméně operátorka nevysvětlila, proč jsem zásilku nedostal, přestože jsem byl doma.
Druhý den jsem volal ráno, slibovali doručení. Nicméně se situace opakovala, balíček nedorazil, Adresát nezastižen v době, kdy jsme všichni byli doma. Volal jsem na linku, další provolaný majlant, podal oficiální stížnost a slíbili, že to už opravdu doručí další den. Že upozorní depo. Výsledek? Zase nikdo nepřijel a na webu je lakonická zpráva, že zásilku ráno vrátili odesílateli.
Závěr? U PPL třikrát lhali. Dvakrát řidič o nezastižení, potřetí operátorka o třetím pokusu. Česká pošta sice doručení také nemá ideální, též jsem zažil lživé nedoručení (za což pošta dostala letos od ČTÚ pokutu), ale aspoň jsem měl šanci si pro balík zajít. PPL lže, jak tiskne, je pomalá jako osel a balíček stejně nemám.
Tiskni
Sdílej:
>>>Minulý čtvrtek jsem si jednom e-shopu objednal balíček a ihned jej zaplatil.
A v tom je kamen urazu.
Zbozi jste zaplatil = e-shop to uz nezajima. E-shop zaplatil prepravni firme = tez je uz nic nezajima .....
Jeden znamy takto nasel dorucene PDA za nekolik tisic polozene na popelnici u domu. Kupodivu az za brankou, kterou nahodou nechal nezamcenou.
Prepravni sluzbu vzdy volte pouze takovou, kde zaplatite az pri prevzeti zbozi ! Oni (vsichni prepravci) se potom snazej dorucit vse vcas a bezchyby.
Njn. Pokud to jde, tak je dobre si to nechat poslat do zamestnani. Vuci firmam maji dopravci vetsi respekt.
Treba u nas v praci s tim neni problem. Sefa jez ma na starosti i zasilky staci poprosit, dat prachy na zaplaceni a on uz to vyridi.
Zbozi jste zaplatil = e-shop to uz nezajima.A proč by mělo? Eshop by přeci neměl být bit za selhání přepravce.
Prepravni sluzbu vzdy volte pouze takovou, kde zaplatite az pri prevzeti zboziTo je dost nešikovné - nerad vybírám z bankomatu jen proto, abych potom dával peníze někomu mezi dveřmi. Často to ani rozumně není možné (u větších částek). Potvrzuji, že s PPL jsou pořád problémy (jejich lhaní, vymlouvání a neomalenost řidičů jsem zažil dostkrát), ale řeším to od jisté doby tak, že nikdy nevybírám PPL jako přepravce (a pokud není na výběr, tak volím jiný obchod).
Objednavatelem služby je obchod, příjemce není s přepravcem v žádném smluvním vztahu, ne? Podobně by se třeba dalo říct, že za vadný výrobek nemůže obchod ale výrobce, proč by měl teda být výrobce zatěžován vyřizováním reklamace, když si to může zákazník s výrobcem vyřídit sám?Zbozi jste zaplatil = e-shop to uz nezajima.A proč by mělo? Eshop by přeci neměl být bit za selhání přepravce.
Jeden znamy takto nasel dorucene PDA za nekolik tisic polozene na popelnici u domu. Kupodivu az za brankou, kterou nahodou nechal nezamcenou.Podobnou zkušenost jsem udělal s jedním americkým přepravcem, který však v Česku využíval služby jiné firmy (jméno si nepamatuji, jindy už jsem o něm neslyšel), když jsem objednal inkousty do EPSONky od InkSupply - placeno předem. Jednoho dne jsem na webu přepravce zjistil, že zásilka již je doručena. A ráno před odchodem do práce jsem našel rozmáčenou krabici ve sněhu za plotem, ve schránce pochopitelně nic...
ale aspoň jsem měl šanci si pro balík zajítNo já už jsem zažil že mi poslali obchodní balík (kde je lhůta pro vyzvednutí 7 dní) a den před vypršením lhůty mi pošťák hodil do schránky lístek, že si pro to mám dojít, plus dvě upomínky :)
Milemu dellu se nepodarilo za 14 dni opravit vyse zminenou chybu prestoze jsem byl po desitkach minut cekani na lince a desitkach liber utracenych za telefon(nemam pevnou, nepotrebuju) nekolikrat ujisten ze to bude napraveno v nekolika dnech.
Nemam ani laptop ani penize. Reprezentatovi u ktereho jsem to objednaval se neda dovolat prestoze mam cislo ktere udajne vede k nemu na stul, a jakykoliv pokus o telefonat dellu konci minimalne pulhodinou poslouchani pisnicek a 5 recepcnimi kteri, po te co si vezmou cislo objednavky a ujisti ze volam z uk(kazdy jeden z nich) me prepoji na dalsi recepcni. Tragedie, vubec me neprekvapuje ze jim padaji trazby a zisky zavratnym tempem.
jeste si ti zmetci rekli o customer feedback... ten si za ramecek nedaj ... prej poskytuji "world class customer service" heh. Zitra pisu osklivy vyhruzny dopis.
Nez ten laptop dostanete tak uz bude zastaraly. Radeji trvejte na vraceni penez. Vase zkusenost asi neni jedina. Lidi si proto radsi koupijou Asus, Acer .......
Sam nevim co tu furt lidi vidi na Dellu ci IBM. Vzdyd to nikde v obchodech neni ani videt.
Česká pošta má taky svoje, u nás např. v posledních měsících praktikovali metodu, kdy balíčky ani nezkoušeli doručovat, ale rovnou házeli do schránek oznámení. Balíček pak přivezli jen těm, kdo si požádali o "opakované" doručení. Dokonce mi to balíkář přesně takhle popsal na dotaz, proč nezkoušeli zazvonit, když jsem byl celý den doma. Inu, co může člověk chtít od organizace, která považuje 18 Kč za adekvátní cenu za elektronicky poslanou zprávu. Ale zrovna tento týden mi balíček doručili hned poprvé, takže si možná už někdo stěžoval (já po několika předchozích zkušenostech na dohadování s Českou poštou nemám dost psychických sil).
S PPL mám zkušenosti celkem dobré, jen nějak poslední dobou přestali předem avizovat doručení telefonem. Ale nevím, jestli na to jen kašlou doručovatelé nebo jestli se změnily přepravní podmínky.
Česká pošta sice doručení také nemá ideální ale aspoň jsem měl šanci si pro balík zajít.
U PPL by také měla být možnost vyzvednout si balík na depu, už jsem to asi dvakrát využil, když mi vyšlo doručení na den, kdy jsem byl v Praze. Jenom je samozřejmě pošta obvykle výrazně blíž než depo PPL.
Situace je taková, že bez výzvy si nemůžu na poště balíček vyzvednout, leda že by cílová adresa odpovídala mému trvalému bydlišti, což neodpovídá.Opravdu? Ja si balicky bezne vyzvedavam bez vyzvy, i kdyz trvale bydliste mam nekde jinde.
Já taky. Jenom po mě od jisté doby chtějí vědet odesílatele. Pokud jim ho řeknu, tak mi balíček vydají ...
takze jak rikam: celkem spokojenost. vzdyt uvazte, ze zatimco PPL obvykle fyzicky premisti balicek z jednoho konce republiky na druhy do druheho dne, bankam trva elektronicky prevod penez treba ctyri dny!
To je u nás bohužel asi normální, třeba Česká pošta si za fyzické přemístění papírového dopisu účtuje deset korun a za přeposlání elektronické zprávy prostřednictvím datové schránky by chtěla osmnáct…
Lzive nedoruceni je bohuzel u Ceske posty naprosta samozrejmost.Jj, přesně tak, kdysi už jsem byl tak naštvaný, že jsem o tom i psal blogový zápisek. A to ještě nebyl nejhorší případ. Jenou se mi stalo i to, že jsem volal do firmy, kdy už mi ten (již zaplacený) balíček pošlou, načež jsem se dozvěděl, že ho již před nějakou dobou posílali. Šel jsem na poštu, kde jsem se dozvěděl, že ho již odeslali zpět odesilateli, protože se ho nepodařilo doručit a nikdo si ho nevyzvednul. Kdybych byl bouřlivější povahy, asi bych jim tu poštu roztřískal… Teď v pondělí mi také odesílali jeden balík. Jana byla celou středu doma, nic nepřišlo, zašel jsem tedy ve středu večer na poštu, že bych tam měl balík mít. Dostal jsem zápornou odpověď, že prý mi nic nepřišlo. Další den jsem měl ve schránce výzvu, že se ve středu nepodařilo doručit balíček, tak že si ho mám jít vyzvednout…
Lzive nedoruceni je bohuzel u Ceske posty naprosta samozrejmost. Zrudnost monopolu, navic dotovaneho z nasich penez.sorry, ale tady toto je u profesionalnich kapitalistickych firem, jako UPS nebo FedEx, naprosto bezna zalezitost... v posledni dobe jsem mel spis takovou zkusenost, ze kdyz UPS nebo FedEx dorucil neco tak, jak mel, tak to byla spis vyjimka... a to nemluvim o prasarne, kdyz mi UPSka otevrela balik, preskladala veci do nejakeho igelitoveho pytle a dorucila s nekolika dennim zpozdenim a pri reklamaci tvrdila, ze vsechno doslo vcas... to by bylo IMHO moc i na ceskou postu...
toto je u profesionalnich kapitalistickych firem, jako UPS nebo FedEx, naprosto bezna zalezitostJeště nikdy jsem neměl problém s FedExem nebo UPS, ale zato s ČP a PPL nespočetněkrát.
kdyz mi UPSka otevrela balik, preskladala veci do nejakeho igelitoveho pytle a dorucila s nekolika dennim zpozdenimA neudělali to náhodou na celnici? Tam totiž s oblíbením zahazují původní obal a dávají zásilku do pytlů, když se v ní přestanou vrtat. Už se mi to stalo mnohokrát.
Ještě nikdy jsem neměl problém s FedExem nebo UPS, ale zato s ČP a PPL nespočetněkrát.ono to bude asi tim, ze CP a PPL maji v CR hodne velky podil na trhu a tak si mozou dovolit chovat se tak jak se chovaji... a to same dela FedEx a UPS... napr. v US pri nakupu na amazonu je asi 90% sance, ze balik poslou UPS, takze o vesele zazitky s UPS neni nouzi...
A neudělali to náhodou na celnici? Tam totiž s oblíbením zahazují původní obal a dávají zásilku do pytlů, když se v ní přestanou vrtat. Už se mi to stalo mnohokrát.tento pripad to asi nebude... ten balik sel z new jersey do new yorku... a co vim, tak mezi temito staty zatim zadna celnice neni ;-]
a to same dela FedEx a UPS... napr. v US pri nakupu na amazonu je asi 90% sance, ze balik poslou UPS, takze o vesele zazitky s UPS neni nouzi...Mluvil jsem o zkušenostech v USA. Do/V ČR jsem měl zásilku doručovanou FedExem nebo UPS všehovšudy tak desetkrát.
mám internet chvíli,a PPL a i když je to tu rok jak sem zjistila na těhlech službách se asi vůbec nic nezměnilo,sem naštvaná a nebudu si hold objednávat z netu radši vůbec než přes ně!!!