Společnost JetBrains se stala platinovým sponzorem multiplatformního open source herního enginu Godot. K vývoji her lze používat Rider for Godot. Zdarma pro nekomerční účely.
Byla vydána verze 9.0 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Verze 9.0 je založena na Debianu 13 Trixie. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Operátor O2 dává všem svým zákazníkům s mobilními službami poukaz v hodnotě 300 Kč na nákup telefonu nebo příslušenství jako omluvu za pondělní zhoršenou dostupnost služeb.
Společnost NVIDIA vydala verzi 13.0 toolkitu CUDA (Wikipedie) umožňujícího vývoj aplikací běžících na jejich grafických kartách. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byly vyhlášeni vítězové a zveřejněny vítězné zdrojové kódy (YouTube, GitHub) již 28. ročníku soutěže International Obfuscated C Code Contest (IOCCC), tj. soutěže o nejnepřehlednější (nejobfuskovanější) zdrojový kód v jazyce C.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červenec (YouTube).
Konečně se ochladilo, možná i díky tomu přestaly na chvíli padat rakety jako přezrálé hrušky, díky čemuž se na Virtuální Bastlírně dostane i na jiná, přízemnější témata. Pokud si chcete jako každý měsíc popovídat s dalšími bastlíři, techniky, vědci a profesory u virtuálního pokecu u piva, Virtuální Bastlírna je tu pro Vás.
Ještě před ochlazením se drát na vedení V411 roztáhl o 17 metrů (přesné číslo není známé, ale drát nepřežil) a způsobil tak… více »Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
PixiEditor byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní univerzální all-in-one 2D grafický editor. Zvládne rastrovou i vektorovou grafiku, pixel art, k tomu animace a efekty pomocí uzlového grafu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GNU LGPL 3.0.
Byly představeny novinky v Raspberry Pi Connect for Organisations. Vylepšen byl protokol auditu pro lepší zabezpečení. Raspberry Pi Connect je oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče. Verze pro organizace je placená. Cena je 0,50 dolaru za zařízení za měsíc.
Kdysi dávno jsem zde pokládal návrh na anketu Jaký používáte styl programování?
. Bohužel buďto zapadla, anebo obsahovala odkaz na příslušnou stránku wikipedie (odkazy v anketě tuším ničily layout stránky). Buď jak buď, anketa se nekonala.
Z již zmíněného dokumentu plyne, že se rozlišuje 5 hlavních stylů, přičemž poslední tři mi přijdou hodně obskurní . Jak jsem tak měl možnost vidět zdrojové kódy, tak převládá K&R a BSD styl odsazování, případně třetí varianta - náhodné odsazování.
Já osobně nejraději používám právě prvně jmenovaný, protože mi BSD styl přijde moc rozvláčný. Zde je příklad za všechny (musel jsem trochu přeformátovat, ztratil se mi prázdný řádek).
/* create a new empty operand */ rpcData* newData(void) { rpcData* aux = (rpcData*) malloc(sizeof(rpcData)); memset(aux, 0, sizeof(rpcData)); aux->references = 1; return aux; }
Tiskni
Sdílej:
case
. Tj. asi takto:
int foo(char* p) { int n = 0; while (*p) { switch(*p) { case '(': n++; break; case ')': n--; break; } p++; } return n; }
if ( ) { ... } else { ... }Pri velkych povazujem za vhodne patricne zdoraznit skoro prazdnym riadkom, kde ten if konci:
if ( ) { ... ... ... ... } else { ... ... ... ... }
Sice jsem sotva pára z programátorského ....., ale když už něco náhodou uplácám, pak jedině K&R. Jinak odsazuji, odsazuji, a znovu odsazuji všechno co se jenom odsadit dá a to vždy o dvě mezery. Kdo používá tabulátory je Barbar. S komentářema je to ale u mne bída. :~)
mood = (machine != slackware) ? depressed : euphoria;
int main(int argc, char** argv) { if(argc != 2) { // neco } else { while(1) { } .... switch(c) { case 1: .... break; default: .... } do { } while(1); for(int i = 1; i < 16; i++) { } } }
int ukazka() { if podminka then { udelej_tohle(); udelej_tamto(); } else { udelej_tudleto(); udelej_tamdleto(); } return(0); }
(0)
' je stejně korektní návratová hodnota funkce jako '0
'. Nebo tam klidně můžete napsat '(((0)))
' a bude to pořád totéž…
return (3, 2, 1, 0);
void fce( int cislo, char ** tt ) { if ( cislo >= 6 ) { do_neco( cislo, get_neco( tt ) ); } else { switch( cislo ) { case 'x': zajimave_cislo(); break; case 'a': zajimave_cislo( c ); break; } } }