Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.
David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …
Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.
Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.
V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.
Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.
Kdysi dávno jsem zde pokládal návrh na anketu Jaký používáte styl programování?
. Bohužel buďto zapadla, anebo obsahovala odkaz na příslušnou stránku wikipedie (odkazy v anketě tuším ničily layout stránky). Buď jak buď, anketa se nekonala.
Z již zmíněného dokumentu plyne, že se rozlišuje 5 hlavních stylů, přičemž poslední tři mi přijdou hodně obskurní . Jak jsem tak měl možnost vidět zdrojové kódy, tak převládá K&R a BSD styl odsazování, případně třetí varianta - náhodné odsazování.
Já osobně nejraději používám právě prvně jmenovaný, protože mi BSD styl přijde moc rozvláčný. Zde je příklad za všechny (musel jsem trochu přeformátovat, ztratil se mi prázdný řádek).
/* create a new empty operand */ rpcData* newData(void) { rpcData* aux = (rpcData*) malloc(sizeof(rpcData)); memset(aux, 0, sizeof(rpcData)); aux->references = 1; return aux; }
Tiskni Sdílej:
case
. Tj. asi takto:
int foo(char* p) { int n = 0; while (*p) { switch(*p) { case '(': n++; break; case ')': n--; break; } p++; } return n; }
if ( ) { ... } else { ... }Pri velkych povazujem za vhodne patricne zdoraznit skoro prazdnym riadkom, kde ten if konci:
if ( ) { ... ... ... ... } else { ... ... ... ... }
Sice jsem sotva pára z programátorského ....., ale když už něco náhodou uplácám, pak jedině K&R. Jinak odsazuji, odsazuji, a znovu odsazuji všechno co se jenom odsadit dá a to vždy o dvě mezery. Kdo používá tabulátory je Barbar. S komentářema je to ale u mne bída. :~)
mood = (machine != slackware) ? depressed : euphoria;
int main(int argc, char** argv) { if(argc != 2) { // neco } else { while(1) { } .... switch(c) { case 1: .... break; default: .... } do { } while(1); for(int i = 1; i < 16; i++) { } } }
int ukazka() { if podminka then { udelej_tohle(); udelej_tamto(); } else { udelej_tudleto(); udelej_tamdleto(); } return(0); }
(0)
' je stejně korektní návratová hodnota funkce jako '0
'. Nebo tam klidně můžete napsat '(((0)))
' a bude to pořád totéž…
return (3, 2, 1, 0);
void fce( int cislo, char ** tt ) { if ( cislo >= 6 ) { do_neco( cislo, get_neco( tt ) ); } else { switch( cislo ) { case 'x': zajimave_cislo(); break; case 'a': zajimave_cislo( c ); break; } } }