abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 13:33 | Zajímavý článek

Mozilla.cz informuje o veselých i smutných zprávách o WebThings Gateway. Před necelými dvěma týdny spatřila světlo světa WebThings Gateway 0.11 s oficiální českou lokalizací. Pravděpodobně v návaznosti na horší finanční výsledky za minulý rok, které vyústily i v docela velké propouštění, se Mozilla rozhodla v roce 2020 necílit na vydání žádného komerčního produktu, který by z WebThings vycházel. S okamžitou platností byla ukončena

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 06:00 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 1.13 byla vydána nová verze 1.14 programovacího jazyka Go (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 22:33 | IT novinky

Mozilla na svém blogu oznámila, že dnešním dnem postupně zapíná uživatelům Firefoxu v USA DNS přes HTTPS (DoH). Jedná se o výchozí nastavení. Odpovědi na otázky v infografice.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
včera 21:33 | Komunita

Dalším open source projektem, který byl finančně podpořen z programu Epic MegaGrants společnosti Epic Games je 3D PBR software pro malování textur ArmorPaint (GitHub). Získal 25 000 dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 18:11 | Zajímavý projekt

Firma vyvíjející distribuci CoreOS/Container Linux byla před dvěma lety převzata Red Hatem, v jehož portfoliu vznikla redundance: Fedora CoreOS cílí na podobná nasazení. Krátce poté vznikl fork nazvaný Flatcar Container Linux. Aktuálně je ukončení podpory CoreOS/Container Linuxu plánováno na 26. května a odstranění instalačních obrazů z distribučních kanálů na 1. září. Firma Kinvolk udržující Flatcar Linux oznamuje, že se věnuje usnadnění přechodu stávajících uživatelů CoreOS.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
včera 17:00 | Nová verze

Byla vydána verze 19.0 z Arch Linuxu vycházející linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno ne Kyria. Přehled novinek v oznámení v diskusním fóru. Manjaro je ke stažení v edicích XFCE, KDE Plasma a GNOME. K dispozici je také síťová instalace Architect. Vývoj Manjara lze podpořit také zakoupením počítače z předinstalovaným Manjarem.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:22 | Zajímavý projekt

Dne 19. února 2020 pan Kyle Finlay zahájil na Kickstarteru kampaň s názvem GamePad, jejímž cílem je získat prostředky na zprovoznění nové open source platformy pro digitální distribuci her, čistě pro OS Linux. Nová herní platforma je inspirována GOG.com a autoři slibují plnou podporu her bez ohledu na konkrétní distribuci, ale hlavně bez DRM. GamePad by měl být plně otevřený, včetně API, takže bude možné upravovat klienta, nebo si vytvořit

… více »
D.A.Tiger | Komentářů: 4
včera 01:00 | Komunita

Luboš Kocman, Release Manager openSUSE Leap, oznámil, že verze 15.2 linuxové distribuce openSUSE Leap vstoupila do beta fáze. Připojit se lze k testování a hlásit chyby. Aktivní testeři mohou získat tričko. Finální vydání openSUSE Leap 15.2 je plánováno na 7. května 2020.

Ladislav Hagara | Komentářů: 32
24.2. 23:11 | Nová verze

Oficiálně byla vydána nová stabilní verze 2.10.18 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP. Přehled novinek i s náhledy a videi v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Verze 2.10.16 nebyla kvůli vážné chybě oficiálně vydána.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
24.2. 22:55 | Nová verze

Balík Rakudo Star, tj. Rakudo včetně modulů a dokumentace, byl vydán ve verzi 2020.01. Rakudo je implementace programovacího jazyka Raku. Ten byl ještě nedávno znám pod názvem Perl 6.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Vydržela vám novoroční předsevzetí?
 (9%)
 (5%)
 (3%)
 (83%)
Celkem 199 hlasů
 Komentářů: 0
Rozcestník

Život mimo realitu

10.6.2008 13:39 | Přečteno: 2161× | Normální život

Tohle není blog, tohle je postesk. Uvědomil jsem si, že asi žiju trochu (možná trochu hodně) mimo realitu. A asi nejen já, asi se zde na ábíčku najde více takových.

Kolem standardizace OASIS Open Document Format for Office Applications bylo hodně živo. Možná ani ne přímo, ale hlavně potom, když na to zareagoval MS. Řešilo se to po celém světě, aféry, demonstrace… Člověk by si myslel, že snad každý ví, že je nějaký OpenOffice.org či ODF. Při troše vůle se to dá dokonce otevřít i v MS Office.

Volal mi večer jeden výše postavený kolega:„Oťas, my doma na počítači nemáme Word?”
„No, nemáš ho tam. Ale však tam máš OpenOffice, ten ti otevře Wordové dokumenty a umí je i ukládat”
„No jde mi o to, že J. teď shání práci, tak si napsala životopis, rozslala ho po zaměstnavatelích a všichni jí ho vrátili, že ho nemohou otevřít…”

       

Hodnocení: 86 %

        špatnédobré        

Anketa

Co vy a vaše realita?
 (29 %)
 (33 %)
 (72 %)
Celkem 101 hlasů

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

Václav 10.6.2008 13:55 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
njn, je pravda že osobně ldyž něco takovýho rozesílám, posílám to jako PDF. Spoustu lidí už jsem to naučil, buď exportovat do pdf nebo doc... s ODF se bohužel člověk ještě nechytá všude...
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
otula avatar 10.6.2008 14:05 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
To jsem mu také radil. Nakonec ten počítač donesl do práce, přednastavil jsem ukládání do *.doc (fuj) a ten dokument přeformátoval ze stylu „odrážka odsazená 50 mezerami” na dokument formátovaný, a vyexportoval jsem to pro jistotu i do PDF.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
10.6.2008 14:15 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Před týden jsem řešil prakticky ten samý problém. A vyřešil ho stejně jako ty. A bude to tak ještě dlouho.
otula avatar 10.6.2008 14:33 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Blbé na tom je, že když se člověk snaží alespoň pomaloučku polehoučku prosazovat něco jiného, než doc a spol., tak je nakonec za blbce. Na druhou stranu, mladší generace už je na tom o něco lépe, a když mne například nějaký mladík asi před rokem a půl požádal o zaslání přihlášky (kterou jsme měli ke stažení v PDF) v nějakém editovatelném formátu, poslal jsem mu ji schválně v odt, protože použil výraz „otevřený formát”, a byl naprosto spokojen.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
11.6.2008 12:09 laco
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Nešlo by to defaultní ukládání do *.doc (fuj) v nějakém konfiguráku nastavit i pro Abiword ? V menu jsem takovou možnost nenašel.
12.6.2008 10:14 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
a ten dokument přeformátoval ze stylu „odrážka odsazená 50 mezerami” na dokument formátovaný
To mi připomnělo jak jsem si včera stáhnul přihlášku na vyhlášku 50 (.doc) a všechno bylo kompletně rozházený, protože i nový řádky byly dělaný mezerníkem a mezi "Jméno:" a tečkama byl celej prázdnej řádek. Vytisknul sem to vyplnil a odevzdal, je to jejich problém že to neumí napsat :-D
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
10.6.2008 16:24 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
njn, je pravda že osobně ldyž něco takovýho rozesílám, posílám to jako PDF
To je prijemce urcite desne nadsen, kdyz mu z toho nejde copy/pastovat.
cezz avatar 10.6.2008 16:43 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
posílám to jako PDF
To je prijemce urcite desne nadsen, kdyz mu z toho nejde copy/pastovat.
??? Ako citam, tak citam, nikde nevidim, ze by niekto spominal "zamknute" pdf.. Z bezneho PDF sa samozrejme copirovat da bez problemov..
Computers are not intelligent. They only think they are.
cezz avatar 10.6.2008 16:44 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Heh, "copirovat" :-) Je hadam jasne, co som chcel napisat..
Computers are not intelligent. They only think they are.
10.6.2008 17:17 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Co je běžné PDF? Existuje mnoho způsobů, jak vyrobit PDF aniž by obsahovalo textový popis. Třeba výstup LaTeXu, verze 0.20 FOPu, všelijakých konvertítek do PDF.

A nakonec já bych za PDF střílel kdykoliv, když sedím u textového terminálu nebo mi běží poštovní klient na druhé straně Země (prakticky stačí přes ulici za použití DSL sítě Českého Telecomu).
cezz avatar 11.6.2008 09:35 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
No ja som hovoril o konkretnejsom pripade. (zivotopis z OOo) Tam naozaj nevidim problem. Co sa tyka terminalu, pdf2text utilit je pomerne dost..

Aky format by si teda uprednostnil ty, ked plaintext nestaci?
Computers are not intelligent. They only think they are.
11.6.2008 11:18 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
pdf2text utilit je pomerne dost

Které jsou na nic, když u PDF objektů chybí textový popis.

Aky format by si teda uprednostnil ty, ked plaintext nestaci?

Předně je třeba upřesnit, co stačí, a podle toho zvolit formát.

Pokud se dokument bude tisknout nebo prohlížet na zařízení vhodném k prohlížení obrázků formátu A4 (což bohužel většina monitorů nesplňuje), pak samozřejmě PDF je v pořádku bez ohledu na přítomnost textové vrstvy.

Pokud tato podmínka není splněna, ale lze předpokládat zobrazení na zařízení neznámých rozměrů nebo další strojové zpracování, zvolím značkovací jazyk (XHTML, DocBook).

Pokud je dokument určen je pro jednorázové přečtení člověkem a lze předpokládat, že disponuje výstupním zařízením o alespoň 60 80 sloupcích, zvolím čistý text.

Samozřejmě je vždy třeba zhodnotit, zda přenášená informace neutrpí, když daný formát nebude dostatečně výrazově bohatý. Pokud se zde dostanu do sporu, nebo nelze odhadnout zamýšlený způsob použití příjemcem, tak zašlu stejný dokument ve více formátech.

Nakonec je třeba zdůraznit, že tento postup je třeba aplikovat pozpátku. Tedy pošlu čistý text, pakliže to není vhodné, tak značkovací, a když ani to nevyhovuje, tak nějaký obrázkový.

12.6.2008 10:17 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Já bych se s tím takhle patlat nechtěl...
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
12.6.2008 12:31 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Taky že se s tím na úřadech nepatlají. Nabouchají to ve Wordu, protože potřebují vytisk založit, odmailujou wordovskou přílohu a občane starej se.

Tohle mi třeba dělá ÚOOÚ, když mi sděluje, jak naložili s mojí stížností.
Algi avatar 10.6.2008 14:19 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Na podporu ODF si musíš ještě počkat. Alespoň do té doby, dokud jí nezačne Microsoft standardně podporovat v MS Office. Což bude asi příští rok. Pak ještě bude chvíli trvat, než na něj většina firem přejde. Teprve poté budeš moc posílat dokumenty v ODF. Do té doby používej DOC, nebo PDF. Každý slušný OS nebo program umí PDF otevřít. Druhou věc, kterou však udělej ještě dnes: nauč jí používat správně Word (nebo Writer). Vysvětli jí, proč používat tabelátor, jak správně psát, apod. Spousta lidí to neví. Dá se to vysvětlit, moje sestra to pochopila a to studuje humanitní studia. Ušetříš si tím nervy ;-)
I'm a firestarter, twisted firestarter...
otula avatar 10.6.2008 14:37 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
No to už není můj problém. Já se s jeho paní vidím jednou za uherský rok, když se něco podělá, mladej nemůže pařit FIFU, a jdu to zachraňovat ;-)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
10.6.2008 14:25 CEST
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Mozna by to k emailum s OOo dokumentama chtelo pripojovat paticku ve stylu.

Nejde Vam otevrit prilozeny dokument? Zeptejte se sveho Administratora. Nedokaze Vam odpovedet a pomoci? Podivejte se na stranky www.openoffice.cz a dejte podnet k vymene Administratora. :-)
otula avatar 10.6.2008 14:39 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
:-D
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
Michal Fecko avatar 10.6.2008 14:41 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
+100 bodov
Ilfirin avatar 10.6.2008 15:34 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
:-D +1 To začnu dělat.
10.6.2008 20:29 miro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Fajn, akorát u mailu, kterým člověk žádá o místo, se to (mírně řečeno) nehodí... ;-)
deyia avatar 10.6.2008 14:29 deyia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Jednou jsem cosi uploadovala na třídní web v ODT, jestli to byl soupis třídních hlášek či jaká blbost, to už je jedno, no ale co jsem si za to vyslechla: "Co to ku*a je to ODT, v čem to mám ku*a otevřít, proč to neukládáš v něčem normálním ...", No a nedávnomi zase kámoška psala, že jí pár lidí poslalo četbu k maturitě na vytištění, ale ona to neumí otevřít, tak jestli bych jí s tím nepomohla, když jsem takovej "počítačovej machr" Přišlo mi 5 souborů a všechny ODT. A zajímavý je, že nikdo z nich nehledá chybu v programech od M$, případně u sebe, že není schopný si nainstalovat OpenOffice, ale může za to "blbej soubor, blbej formát, blbý OpenOffice, blbej Linux, blbá la_negra ..."
otula avatar 10.6.2008 14:46 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Na náš web také dávám pár dokumentů v odt, ale do title píšu vysvětlení, že se jedná o standardizovaný dokument, který se dá otevřít v OOo. Každopádně je tam ale pro jistotu i PDF verze, protože jinak by se mi to sesypalo na hlavu i s vysvětlivkou :-)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
Grunt avatar 10.6.2008 19:54 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
To mě zase jednou kamarád sprdnul, když jsem mu poslal tar.gz archív, proč to archivuju a pak ten archiv archivuju ještě jednou, že už to stejně moc nestlačím a že počítač používám tak dlouho, že už bych takový základ snad mohl vědět.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
11.6.2008 15:52 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
:-D
10.6.2008 14:38 1john2 | skóre: 35 | blog: jo12hn | zlín, brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
ja take lidem instaluji OO, ale zaroven se jim pokusim vysvetlit(dle jejich znalosti vic nebo min podrobne) co je doc, odt, pdf a kdy co je lepe pouzit a proc.

Dat nekomu dneska OO a neupozornit ze nativne uklada v odt, mi dneska bohuzel jeste porad jak to rict? idealisticke? naivni?(nemyslim to ve zlem) ...
otula avatar 10.6.2008 15:00 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Dat nekomu dneska OO a neupozornit ze nativne uklada v odt, mi dneska bohuzel jeste porad jak to rict? idealisticke? naivni?
Jenže ono to není tak úplně, jak to vypadá. Funguje to tak, že mladému jedou pomalu hry, vyskakují hlášky z antiviru, tak to Ota přeinstaluje. A zase se na tom instaluje a paří milion her, dokud to funguje. Tohle bylo po letech asi poprvé, co na tom někdo psal nějaký dokument. A jeho nezajímá, co tam je, a co s tím. I když mu to řeknu, tak na mne hledí a odpoví, že až bude mít problém, tak se zeptá.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
10.6.2008 15:07 1john2 | skóre: 35 | blog: jo12hn | zlín, brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
aha tak to pak yo. no kazdopadne byt v pozici J. asi bych si pripadal blbe, posilat zivotopis podruhe...
10.6.2008 15:01 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
mimo realitu asi nežiješ, jen máš problémy se do ní začlenit :)

- vysvětlím ti to na příkladu: kamarád má e-shop a něco mu na něm v opeře nefungovalo - když jsme se o tom bavili, tak mi řekl - opera má 1% uživatelů (asi - nevím, nějak tak to v té době bylo tak prosím nekomentovat)kteří generují zisk 0,00000něco% v IE mi to běží ok a IE generuje většinu zisku, tak proč bych se tím měl zaobírat?

stejné je to s .odt/.doc
otula avatar 10.6.2008 15:13 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Myslím, žes odpověděl na 3. bod v anketě :-)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
10.6.2008 15:15 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
ajo :-D
10.6.2008 15:11 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
On je vetsinou hlavni problem v tom, ze nekdo vubec pri posilani jednoduchych textu emailem vklada ty texty v nejakem obskurnim formatu jako prilohu, misto aby je napsal primo do tela emailu.
12.6.2008 10:25 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Jo v tom vidim největší problém, navíc emaily dneska umí HTML, takže i formátování není problém, stejně ta príloha je vždycky buď .doc s pouhým textem v comic sans, nebo .pps (prezentace microsoft) s pouze obrázkama, lidi to asi moc nepochopili k čemu to slouží.
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
wiskas avatar 10.6.2008 15:16 wiskas | skóre: 21 | blog: Raziel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Já asi taky žiju mimo realitu - neumím pracovat ani s Wordem ani s Excelem. Už hezkou řádku let jsem ani jedno z toho nepotřeboval použít. Na neformátovaný text tu máme vim, na formátovaný taky vim :) -> latex/pdflatex, na grafy gnuplot, případně mathematicu, na zpracování dat sed/awk/grep a spol. A podobné molochy, které umí od všeho něco a nic pořádně, nemám rád.
Libav developer. | The world is just a lot of people trolling each other.
10.6.2008 15:35 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
A podobné molochy, které umí od všeho něco a nic pořádně, nemám rád.
Jako lidi tuhle charakteristiku pravděpodobně splňujeme taky :-)
THIS IS SPARTA!
10.6.2008 17:16 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Ja nastesti pouzivam Word jenm na exporty z DOC do neceho pouzitelnejsiho (PDF nebo HTML, pripane Copy+Paste jako cisty text). Otazka je, jestli se to da oznacit jako "prace ve Wordu" :-)

Osobne jsem se setkal jen s jedinym clovekem, co opravdu umel pracovat ve Wordu - byl to lektor a ucil ho. Dokonce v nem i sazel knizky, vetsinou zas o Wordu :-). Ten v nem opravdu pracoval - vyuzival vetsinu toho, co tehdejsi verze (tenkrat 6.0, myslim) umela. Ostatni s nim vetsinou jen "pracuji", asi jako "ridila" ona blodnyka z motoristickeho vtipu, co jela v aute celou cestu na jednicku ... a se zatazenou rucni brzdou :-)
Marián Kyral avatar 10.6.2008 20:00 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Se máš. Já takové štěstí nemám. Spolupracujeme teď na jednom dokumentu v rámci mezinárodního týmu. Jeden kolega má anglický Word 2007, druhý Slovinský Word 2003 a já do toho s OOo 2.4. I když se snažím tam udržet formátování jen pomocí stylů, tak se mi to moc nedaří :-( Vytvořil se tam anglicko-slovinsko-český miš maš stylů a potýkám se s několika problémy.

Kopírování formátů nějak nefunguje - dva řádky mají "prý" stejný styl, ale každý vypadá úplně jinak. Po každém otevření se v dokumentu záhadně objeví několik prázdných sekcí a jeden typ nadpisu se posune doprava. Pokud sekce nesmažu a nadpisy neposunu, tak mám za chvíli 20 prázdných sekcí a nadpisy někde vpravo mimo dokument. A nedaří se mi přijít na to, jak se toho zbavit. Je to peklo :-(
10.6.2008 21:58 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Když jsme stál před podobným úkolem, tak jsme se shodli na DocBooku a jeden z nás to pak vysázel. Navíc tak bylo možné si práci na jednom dokumentu rozdělit do více souborů a každý mohl pracovat zcela nezávisle.
Marián Kyral avatar 11.6.2008 13:54 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Bohužel nemám možnost formát ovlivnit :-( Výstupem není kniha, ale dokument podle které se pak bude programovat. Vzhled není až tak důležitý, ale tenhle konkrétně tyhle chybky ten dokument rozbíjejí pořádně.

Zatím jsem zjistil, že to bude problém OOo s doc a generovaným obsahem. Pokud to uložím v odt, tak je to v pořádku. Ale po uložení do doc jsou problémy zpátky. Takže interně používám odt.
11.6.2008 15:53 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
V mém případě to byla rovněž dokumentace. Pojmem vysázet jsem myslel mechanickým způsobem z DocBooku vyrobit něco prezentačního (XHTML, PDF). Na příklad standardní XSLT šablony spolu s FOPem dávají rozumný výsledek za prakticky nulovou cenu.
10.6.2008 16:02 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Vždy, když někomu nainstaluji OO, tak mu/jí nastavím základní ukládání na .doc a řeknu mu/jí, že má ukládat hlavně v PDF.

Sestra měla už jeden celkem problém na Masárně, když měla o něčem přednášet a přednáška byla v odt a ona nebyla schopna to ve škole rozjet. Naštěstí to nějak okecala a pak mě seřvala (zřejmě oprávněně).

Je to divný, ale když mě sestra pošle nějaký dokument vytvořený v OO v odt, tak u mě vypadá úplně jinak. Například něco, co ona měla na druhé stránce, já mám narvaný v té první, když ona u sebe odentruje samohlásky (nebo co to je) na nový řádek, tak u mě jsou stejně na konci. Přitom máme naprosto identickou verzi OO a úplně stejné písma. S doc uloženým pod OO a otvíraným pod OO mám podobné problémy, ale tam bych je čekal...

Jinak od "bežných" uživatelů očekávat znalost problematiky kancelářských formátů je (bez urážky) naivní...
Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
Dalibor Smolík avatar 10.6.2008 16:23 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Jestli J. shání práci v oblasti, kde musí pracovat s počítači, tak bych jako zaměstnavatel váhal ... dneska práce s formáty dokumentů patří k základům (komu poslat dokument .doc, komu .odt, k raději ještě .pdf, pro jistotu :-))
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
10.6.2008 17:41 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
mno, nevím, ale mám dojem, že v tom případě by měla váhat ona, jestli je ochotna nechat se zaměstnat firmou, která je tak neschopná :-p
10.6.2008 18:28 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Pokud clovek dela v Office, prirozene ho ostatni minoritni systemy nezajimaji. Proc znat deset ruznych programu, kdyz jeden umit vse, co potrebuju?

J. mozna nezna ODT, ja zas neznam priponu souboru Wordperfectu nebo KOffice nebo Abiwordu. A myslim, ze je nas takovych vic.
otula avatar 10.6.2008 18:51 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Jenže dokumenty Wordperfectu, Abiwordu či jiných, nejsou narozdíl od ODT již pár let ISO standardem. A BTW, když už je řeč o tom Wordu - včera mi několik kolegů volalo, že nemohou otevřít wordový dokument, který rozeslal náš ředitel. Vyřešil jsem to jednoduše: otevřel jsem ho v OOo, opětovně uložil v doc a už otevřít šel ;-)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
10.6.2008 20:20 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Dokonce presne "par let" = 2 roky.

Otazka je, jaky ma presne vyznam standard, pokud neni skutecne "standardni", tj. pouzivany vetsinou programu (ve smyslu poctu uzivatelu).

Abych byl opet uprimny, sam vetsinu ISO standardu neznam - a to kupodivu ani tehdy, kdyz je pouzivam. Netusil jsem napriklad, ze "rychlost" foceni (zname jako ISO) je standardizovane jako ISO 5800, pripadne ze format fotek je ISO 732. Dokonce i format dokumentu (A4) je standardizovan jako ISO 216.

Pro lidi okolo linuxu a open source je ODF "onen standard" - vsichni ho znaji, resi, hadaji se apod. Normalnim lidem je to sumak a je to jeden z 20 000 dalsich ISO standardu (nebo kolik jich je).
otula avatar 10.6.2008 21:50 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Otazka je, jaky ma presne vyznam standard, pokud neni skutecne "standardni", tj. pouzivany vetsinou programu (ve smyslu poctu uzivatelu).
Přece ten, aby se časem běžně používaným stal. Myslím, že právě tak to funguje. Něco se standardizuje a pak se toho všichni drží, aby byli kompatibilní s ostatními, protože jinak by nepřežili. Smůla je, že v IT to funguje trochu jinak.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
10.6.2008 22:12 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Podle me to funguje vetsinou presne naopak. Neco se vymysli, ukaze se, ze je to dobre a vsichni to zacnou pouzivat. Standard se dela proto, aby se "implementace" prilis nerozchazely - aby existovala autorita, ktera rekne jak to vlastne presne ma vypadat.

Proces "neco vymyslime, standardizujeme a budeme lidi nutit to pouzivat" je umely a spatny :/
otula avatar 10.6.2008 23:15 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Jo, máš pravdu. Ale nemyslel jsem to úplně tak, že by se první vymyslel standard, aby podle něj všichni tvořili. I když i to je možná někdy potřeba (určitě někdy někdo musel rozhodnout, že třeba závity na šroubech budou právě takové, a všichni se pak museli přizpůsobit).
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
10.6.2008 16:53 end
Rozbalit Rozbalit vše Co je realita?
Myslím si, že tvoj pohľad na svet je viac reálny ako tej osôbky, ktorá žije v nevedomosti. Neviem, čo je ralita. Niektorý ľudia sa však občas chovajú ako slepý. Ty vidíš, že existuje nejaké .odf, vidíš ako funguje svet,... a teda podľa mňa vidíš svet taký aký naozaj je a ak sa toto považuje za realitu, tak potom žiješ v realite.
Rezza avatar 10.6.2008 17:49 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Me trebas prekvapilo, kdyz mi volal kamos, pocitacovy analfabet, ze mu dosel nejaky divny mail s nejakym PPT. Ze si stahl OpenOffice (sam si je nasel, bez rady), sam si nainstaloval a nakonec v nem dokazal i te PowerPoint otevrit. Musel se pochlubit. Takze u normalnich uzivatelu dnes vede na sto procent Open Office...
10.6.2008 18:25 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
zdravim,

mimo realitu je predevsim jedna vec:

OpenOffice ma nastaveni vychoziho formatu pro ukladani dokumentu. Volby->Nacitani/Ukladani .

Samozrejme, ze user pracuje stylem, ze vytvorit dokument a potom ho ulozi v jednojakem formatu.

Usera totiz nejak moc format nezajima. On vytvari dokument, sesit, prezentaci a ze existuje pro kazdy typ dokumentu nejaky format, tak to ho nezivi.

A o tom to je, pokud chcete nejak uspesneji sirit OpenOffice. A to nejak militantni cast linuxaku opomiji.

Jinak hadejte, co se stane, kdyz poslete do nejmenovane velke korporace podporujici OpenDocument dokument v ODT ? Verte tomu, ze ho taky v nekterych pripadech neprectou....

Ne nadarmo mam na strankach dokumenty v ODT a RTF.

bye gf
10.6.2008 18:52 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Jinak hadejte, co se stane, kdyz poslete do nejmenovane velke korporace podporujici OpenDocument dokument v ODT ? Verte tomu, ze ho taky v nekterych pripadech neprectou....
nejmenované? ... tak já si tipnu - IBM?
otula avatar 10.6.2008 19:00 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Netvrdím, že nemáš pravdu. Mně ale nešlo o šíření OOo, o tom to není. Ten zápisek je o tom, že se pohybuji v určitém prostředí, kde mi určité věci připadnou samozřejmé. Třeba to, že pár let už máme standard ODF. Jenže pak mi dojde, že tohle povědomí má možná 5 % obyvatel, a ostatním to nic neříká (vůbec nemusejí používat OOo, mohou si nainstalovat plugin do MSO). Protože pro 95 % lidí Internet = Seznam, Text = Word, Počítač = displej. Že tohle je ta skutečná realita.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
10.6.2008 22:24 laco
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Máš pěkný současný desktop, moje žena, když jsem jí to ukazoval, byla z těch květin celá uchvácená.
otula avatar 10.6.2008 22:34 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Jestli chceš, mohu ti pár fotek z botanické zahrady poslat :-)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
11.6.2008 11:44 laco
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu
Příležitostně dej třeba něco na net. Mohu říci, že moje žena se obvykle rozčiluje 3x denně. Ale když viděla tu květinu, tak už byla po zbytek dne skoro úplně klidná. A to je co říct.
Cohen avatar 10.6.2008 22:49 Cohen | skóre: 21 | blog: Drobnosti | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Život mimo realitu

Realita? Hmm, pěkný místo, ale žít bych tam nechtěl.

OpenPGP key fingerprint: 489C 5EC8 0FD6 2BE8 9E59 B4F7 19C1 3E8C E0F5 DB61 (https://www.fi.muni.cz/~xruzick7/pgp-klic/)

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.