abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 41
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (65%)
     (7%)
     (13%)
     (15%)
    Celkem 168 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 10.5. 18:00
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Jak zjišťujete předpověď počasí? (2krát aktualizováno)

    23.5.2008 15:45 | Přečteno: 5882× | poslední úprava: 10.6.2008 16:45

    Všiml jsem si, že řada lidí používá různé nástroje pro předpovědi počasí. Zajímalo by mě, s jakými máte nejlepší zkušenosti, resp. proč jste si je oblíbili. Zkoušel jsem různé služby a poskytovatele dat, ale často bývají poměrně nepřesné anebo mají nízké rozlišení pokud se týká o lokality. Na základě příspěvků v diskusi bych rád tento zápisek aktualizoval a doplnil seznam dobrých poskytovatelů služeb a nástrojů pro předpověď se stručným popisem. Předem díky za ochotu všem, kteří přidají zkušenost.

    Aktualizováno: Sestavil jsem rozcestník pro služby, které po dlouhodobých zkušenostech považuji za nejlepší. Ostatní bývají pomaleji aktualizované, regionálně méně přesné (zpravidla pouze pro celou republiku nebo kraj, případně velké regionální nebo krajské město) a v časovém úseku limitované (pouze den/noc) předpovědi-nepředpovědi včetně těch televizních a rádiových. Ty kvůli tomu většinou poskytují horší výsledky. Vhodné je nespoléhat na jednu službu, ale porovnat aspoň dvě.

    Aktualizováno podruhé: Asi to nejlepší, co můžete pro začátek udělat, abyste dostali skutečně ty nejlepší předpovědi, je nechat si vygenerovat meteogram na 3 dny (tip: při ukládání do záložek vymažte parametr pro čas a jeho hodnotu, tedy například "&fdate=2008052400", abyste měli vždy aktuální předpověď) a piktogram od jiné služby na 6 dní (zadáte nejbližší větší město v České republice a pokud se vaše nadmořská výška od daného místa liší o více než 100 m, tak si vždy připočtěte nebo odečtěte na každých 100 m půl stupně C), případně ještě mapové podklady z Aladina anebo Meteoblue a porovnat si získané výstupy. Pro nejbližší hodnoty můžete odhadovat srážky i podle radarů (tip: pro Západní Čechy je lepší použít německý radar s krokem 15 minut a pro východné polovinu ČR slovenský radar s trasováním oblačnosti a vyznačenými městy - z nabídky produktů). Nic není dokonalé, ale nic lepšího pravděpodobně není. Předpověď z rádia ani televize už nechci, protože tam většinou říkají vše od polojasna až po zataženo s deštěm. Podobně na běžných službách na internetu a z všelijakých nástrojů nevím, jak bude ráno a večer, pouze jakési převládající počasí ve dne a v noci a maximální a minimální teploty. Nevím, k čemu je to dobré vědět, že bude například 20 stupňů a většinou slunečno, když to bude jen půl hodiny odpoledne a většinu dne třeba jen kolem 15 stupňů a odpoledne přeháňky, takže se stejně budu muset podle toho obléct, když ráno vyjdu z domu.

           

    Hodnocení: 79 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.5.2008 15:48 heetly | skóre: 9 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Jsem zvědav, jestli i v komentářích k tomuto zápisku propukne bitva ptomes vs. ostatní.

    Prosím p. Tomeše, aby na můj komentář raději nedpovídal.
    Frt avatar 23.5.2008 15:52 Frt | skóre: 13 | blog: Frtoviny | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Já doufám, že nepropukne. I když Petra Tomeše kvůli jeho hulvátskému chování moc nemusím, tenhle jeho nápad se mi líbí. Myslím, že takový seznam služeb s komentářem se může vždycky hodit.
    23.5.2008 16:46 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Pokud přijde řeč na globální oteplování, tak bude.
    THIS IS SPARTA!
    23.5.2008 15:53 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    já voužívám na předpověď počasí moje zkurvený kyčelní klouby. A mám to zadarmo,VOE! :-)
    23.5.2008 16:16 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    A poznáš z toho, zda ti zmrznou rotlinky na zahradě během přízemních mrazíků, nebo zda bude sněžit či během chladného rána, zda bude odpoledne teplo na kraťasy anebo opalování a koupaliště? :-)
    23.5.2008 16:21 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Taky používám všechny své bývalé zlomeniny :-D Funguje to bezpečně.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 23.5.2008 19:49 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    ROFL :-D
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    23.5.2008 15:55 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Forecastfox, ale považuji jej jen za orientační. Když mi na předpovědi počasí záleží, vždycky ještě hledám předpovědi na stránkách Českého hydrometeorologického úřadu.
    23.5.2008 16:15 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    ČHMÚ tam má regionální předpověď na den dopředu jen pro krajská města s aktualizací 24 hodin, to nemusí vždy stačit a být přesné.
    JiK avatar 23.5.2008 16:19 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    pokud to pro Tebe neni dost presne, tak si zaplat leteckeho meteorologa s doktoratem a neotravuj. Prijde mi, ze jsi slibil, ze prechazis na Win a prestanes tu prudit. Proc jsi to nesplnil? Co ti do toho vlezlo tentokrat?
    23.5.2008 16:21 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Přijde mi, že si vymýšlíš. Proč to děláš? Nic jsem neslíbil. Proč sem motáš OT?
    23.5.2008 16:23 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Můj zápisek je o tom, že ač si někteří myslí, že to bez zaplacených leteckých meteorologů nemůže být přesnější než 24hodinová krajská předpověď, opak je pravdou a lehce se to dokáže.
    Luk avatar 23.5.2008 15:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Já používám ten nejlepší nástroj - pohled z okna ;-) Mám s ním velmi dobré zkušenosti, hlavně proto, že vidím, jak bude právě na tom konkrétním místě. Když vidím, jak se přibližují rozlehlé těžké mraky, nikdo mě neukecá, že bude celý den jasno až polojasno.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.5.2008 16:13 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Pohled z okna = aktuální stav a odhad na další desítky minut. Když se jde do školy/práce/výlet, může být dobré vědět, jak může být za x hodin, až se budem vracet.
    23.5.2008 16:26 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Pohled z okna = aktuální stav a odhad na další desítky minut.
    To máš docela špatný odhad...
    Quando omni flunkus moritati
    23.5.2008 16:27 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Když se podíváš z okna a vidíš oblačno až zataženo, tak těžko odhadneš, zda se to za hodinu vyjasní, nebo zda začne pršet.
    23.5.2008 17:07 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    To platí pro tebe.

    Já když se podívám z okna, tak vidím, že je skoro zataženo, ve výšce mraků bezvětří, pršet nebude následujících několik hodin, spíš se v noci trochu vyjasní...
    Quando omni flunkus moritati
    23.5.2008 17:12 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Dobře, uznávám, že po nastudování základních pouček se něco vypozorovat dá, ale na delší dobu už těžko. Můj příspěvěk nebyl jen o předpovědích, kdy se stačí podívat z okna, to jsem myslel, že je jasné.
    23.5.2008 18:13 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Já když se podívám z okna, tak vidím, že je skoro zataženo, ve výšce mraků bezvětří, pršet nebude následujících několik hodin, spíš se v noci trochu vyjasní...
    To ti závidím. Já kdybych měl takhle odhadovat počasí, tak by mohlo být životu nebezpečné vycházet z domu. Pokaždé, když v lednu poprvé vyjde slunce, mám pocit, že od té doby bude určitě počasí na kraťasy...
    Luk avatar 23.5.2008 18:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Když opravdu svítí slunce, tak to na ty kraťasy je. I v lednu ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.5.2008 18:33 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Na kraťasy to není snad pod 10 stupňů. A v lednu svítilo sluníčko (bez mraků) a 10 stupňů nebylo.
    23.5.2008 18:45 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    To záleží na tom, jak moc nesnášíš dlouhé kalhoty... já dost, takže mnohdy bývá ok, když je nad pět pod nulou...
    23.5.2008 18:52 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Můžu se zeptat, proč nesnášíš?
    24.5.2008 13:20 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Nepohodlí.
    David Watzke avatar 24.5.2008 14:23 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Zvláštní. Nestačilo by se porozhlídnout po jiných? Nebo snad nesnášíš všechny?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Luk avatar 23.5.2008 19:47 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Ono hodně záleží na tom, jestli fouká vítr a jak moc. V bezvětří a při svítícím slunci se dají bez problémů zvládnout v kraťasech hodně nízké teploty. Ale když fouká vítr, pak to ani slunce nezachrání.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.5.2008 20:36 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Jo, to jo. Na horách jsem se málem spálil.
    24.5.2008 10:46 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Ono se ti to ve stari vymsti...
    V podstatě nic nevím
    Luk avatar 24.5.2008 13:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Proč by se mi to mělo vymstít? Pokud člověk není pod vlivem alkoholu, velice dobře pozná, jestli se cítí dobře nebo je mu zima. Také dost záleží na tom, jestli je člověk v pohybu a v jakém. Opravdu nejsem takový blázen, abych zbytečně mrzl.

    Ty kraťasy v lednu (byť na slunci za bezvětří) jsem nikdy nenosil, už proto, že se vítr může kdykoli rozfoukat a většinou není možnost se hned převléknout. Mluvil jsem o tom spíš pro zajímavost.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.5.2008 18:55 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Tak v tomhle ohledu mám výhodu, protože za tím oknem je balkón a když mě popadne takováhle myšlenka, tak se tam pro jistotu dojdu podívat.
    Quando omni flunkus moritati
    23.5.2008 16:26 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    A nebo zítra, pozítří, při plánování na víkend... Na to pouhý pohled z okna nemůže stačit, jelikož počasí se může během půlhodiny ze sluníčka a tepla změnit v chladnou bouřkovou větrnou a dešťovou smršť.
    23.5.2008 17:08 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    jelikož počasí se může během půlhodiny ze sluníčka a tepla změnit v chladnou bouřkovou větrnou a dešťovou smršť.
    Nicméně i v takovém případě jsou dvě hodiny předtím pozorovatelné příznaky, že se to stane...
    Quando omni flunkus moritati
    23.5.2008 17:11 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Vždycky právě ne. Ale to nevadí, často je potřeba/užitečné vědět předpověď na více než ty dvě hodiny, nebo myslíte, že ne?
    24.5.2008 06:56 pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Myslim si ze v tom pripade na to neprijde ani CHMU. Predpoved napisou prevazne jasno, a sotva vylezes v kratasech tak zmoknes a pak celej den pece. A nebo si vemes destnik a nepadne ani kapka. Pohled z okna + zkusenost s mistnim klimatem je podle mne nejlepsi predpoved.
    24.5.2008 10:02 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Jenže to, co napíše ČHMÚ, převážně platí (pro ČR). Není v jejich silách tu předpověď více zpřesňovat, když by tomu lidi nerozuměli. To je vždy kompromis mezi množstvím, které si lidi zapamatují a pochopí, a přesností. Není možné očekávat, že předpověď ČHMÚ pro 78 864 km čtverečných bude stejně hodnotná jako ty modelované výstupy třeba jen pro 9 km čtverečných, a proto tyto globální odpovědi nečtu. Řídím se těmi místními, kde je vidět celý den. V dnešní době je již možné mít přesnější předpověď než takovou, jak bude převážně přes den/noc.
    24.5.2008 22:19 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Můj dojem je, že pokud jsem byl poměrně často a dlouho venku na zrhuba stejném místě (myšleno třeba ČR), tak jsem se docela vycvičil a odhadoval jsem docela dobře na celý den. Ale ta schopnost se rychle vytrácí, řek bych mnohem rychleji než se člověk vycvičí. Takže při sezení v kanclu fakt moc nepředpovím :-).
    23.5.2008 16:24 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    ++

    Něco podobného jsem chtěl psát, díky, že jsi mi ušetřil práci. ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    Dalibor Smolík avatar 23.5.2008 18:20 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Příloha:
    Jinak tohle je docela dobrý barometr (příloha :-))
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    23.5.2008 18:56 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    1. ... nebo na něj někdo fouká

    3. ... nebo ho někdo polil

    6. ... nebo ho někdo ukradl
    Quando omni flunkus moritati
    Josef Kufner avatar 23.5.2008 22:19 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Používám něco podobného... občas vystrčím ven z okna ruku :-D

    Jinak pokud vyjímečně potřebuju dlouhodobější předpověď (třeba na víkend kvůli výletu), naťukám do googlu "předpověď počasí praha" a ono z něj už něco vypadne... ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Frt avatar 23.5.2008 16:00 Frt | skóre: 13 | blog: Frtoviny | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Pokud netrváte na pluginu nebo samostatné aplikaci, zkuste stránky http://www.medard-online.cz/
    23.5.2008 16:11 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Netrvám, díky, znám. Postupně to budu doplňovat.
    23.5.2008 17:39 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    I když ten Medard mě osobně moc nepřesvědčil, stačí se podívat dneska na radar a na to, co předpovídal. Ty srážky se mu nějak dlouhodobě nedaří jsem si všiml. Asi se dá řídit něčím lepším.
    Frt avatar 23.5.2008 17:54 Frt | skóre: 13 | blog: Frtoviny | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    No ja ho doporučil proto, že jej například používá i distribuční síť RWE na svém dispečinku. Takže to asi tak špatné nebude.
    23.5.2008 18:17 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    No vidíte. A já ho nedoporučuju proto, že dneska jsou v severní části ČR přeháňky a Medard to ani v nejnovější předpovědi z odpoledne nijak nenaznačuje a předpovědi teploty má o tři stupně nižší. Takže vůbec nevím, na co ho používá RWE, a je mi to docela jedno, protože na předpověď srážek a teploty ho sleduju několik let a je skoro k ničemu stejně jako počasí na Nově. Když někde předpovídá déšť, tak tam pak neprší a naopak.
    Frt avatar 23.5.2008 18:20 Frt | skóre: 13 | blog: Frtoviny | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    No já nesouhlasím, ale budiž. Sto lidí, sto názorů.
    23.5.2008 18:32 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    To není jen tak nějaký názor. Medard pravidelně předpovídá pro různé lokality o několik stupňů teploty méně a oblačnost i srážky úplně jinak. Ukázal jsem to názorně na dnešku u jeho schopností předpovídat několik hodin dopředu.
    Frt avatar 23.5.2008 18:56 Frt | skóre: 13 | blog: Frtoviny | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Vidíte a přesto je už několik let úspěšně používán na poměrně kritickém pracovišti.
    23.5.2008 19:03 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Psal jsem, že nevím, na co ho používají. Medard vznikl pro předpověď ozonu a pak se rozšířil. To, že je úspěšně používá, tvrdíte vy. Já z vlastní zkušenosti vím, že jsou lepší produkty. Nevím, co tam s tím dělají, normální lidi zajímá, zda bude hezky nebo pršet a kolik bude stupňů. Nic z toho jim Medard neprozradí. Viz dnešek.
    Frt avatar 23.5.2008 19:07 Frt | skóre: 13 | blog: Frtoviny | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Ano, tvrdím to. Na zmíněném pracovišti bývám pracovně tak dvakrát třikrát týdně. Z prstu si to necucám.
    23.5.2008 19:12 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    A prozradíš už konečně, co s těmi daty dělají? :-)
    Frt avatar 23.5.2008 19:20 Frt | skóre: 13 | blog: Frtoviny | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Nejdůležitější je pro ně predikce teplot. Za prvé se od toho odvíjí plánování odběru (i pravděpodobná spotřeba plynu se plánuje dopředu) a za druhé se při extrémně nízkých teplotách musí plyn v plynovodní soustavě ohřívat. To je taky nutné vědět s předtstihem.
    23.5.2008 21:11 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Tak pokud si přičítají tři stupně, tak bych tomu i věřil...
    Frt avatar 24.5.2008 10:56 Frt | skóre: 13 | blog: Frtoviny | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Víc k tomu není co říct. Prostě to tak je a vaše jedovaté poznámky to (naštěstí) nezmění.
    24.5.2008 14:49 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Konstatování, že se Medard většinou po dobu několikaletého pozorování pro různá místa v republice splete o 3 stupně a zachycování srážek není jedovatá poznámka, ale fakt, na který nejste schopne reagovat, a každý si to může snadno a rychle ověřit, jak jsou nyní přeháňky v severních části ČR a Medard je nepředpovídá a podobně je to s těmi teplotami.
    Frt avatar 24.5.2008 18:50 Frt | skóre: 13 | blog: Frtoviny | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Ale já vám ty vaše tři stupně nevyvracím. Já to nemohu posudit, protože mým koníčkem není meteorologie, ale astronomie (no tedy hlavně IT, ale to není koníček, to je práce :-) ). Plánování volna podle počasí je u mně na nic, tam rozhoduje práce a plán dovolených kolegů daleko dopředu :-) . Já vám jen napsal adresu webu, který znám od zákazníka. Ale vzbudil jste ve mně tím pádem zvědavost. Můžete mi uvést zdroje nebo porovnání (ale ne dnešní, sám uvádíte několikaleté) kde bych mohl ten rozdíl vidět ? Třeba by to lidi, kteří u tohoto našeho zákazníka rozhodují o používaných systémech, mohlo zajímat.
    24.5.2008 19:48 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Já přece netvrdím, že je Medard k ničemu, pevně doufám, že o jeho naszaení rozhodují kompetentní lidé a zda se tam pak dělají ještě nějaké korekce teplot než pouze surová data, to nevím. Proto jsem se ptal na podrobnosti, jak se to zpracovává. Třeba Aladin má ještě výstupy v meteogramech, ty jsou ale dotupné pouze zaměstnancům ČHMÚ. Model z Medardu se používá i na windguru.cz, a mám pocit, že je malinko jinak kalibrován a podobně i model WRF na windguru. A když tam mám výstup v tabulkách zaokroulený na stupně s krokem po 1 hodině, tak se to nemusí luštit z map teplot, co je to zrovna za odstín pro to které místo, a pravidelně se stává, že MM5 model podhodnocuje a až v několika málo iteracích před dobou předpovědi ty teploty zvedá blíže realitě. Nevím, proč to tak je, možná to závisí i na způsobu vstupních dat a té kalibrace. Takže to jsou faktory, které do toho vstupují a ovlivňují to. Nevím, zda jsou někde dostupná porovnání, psal jsem o vlastních zkušenostech. Může také záležet na lokalitě, proto jsem se ptal. A modely kvůli rozlišení sítě tu orografii zploští, takže pro kopce se musí připočítat nebo odpočítat půl stupně na každých 100 m rozdílu oproti tomu, jak je nadmořská výška daného bodu zprůměrována. Pro předpovědi větru je to obtížnější korigovat.
    Heron avatar 23.5.2008 16:03 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Kouknu se z okna a pak k odborníkům http://www.chmi.cz/.
    23.5.2008 16:10 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Ano, to je podle mne nejlepsi moznost, jak zjisti, jestli si mam naopr. na cestu do prace brat desnik nebo ne. Obzvlast vhodna je stranka radaru, pri trose snahy se da ulozit i s krizem v miste vaseho bydliste, pracoviste ci jineho POI. S trochou praxe se da udelat nekolikahodinova predvoved typu nebude/bude prset/bude bourka s blesky (neni problem rozpoznat na radar kumulonimbous od nimbostratu), navic pro blesky specialne je tu detekce blesku.

    Takove veci jako teploty ci dlouhodobejsi predpovedi ale vetsinou zaznamenam ze sprav.
    23.5.2008 16:12 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    freshmouse avatar 23.5.2008 16:31 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Někdo používá klouby, jiný lišejníky, další žáby... A já taky používám přírodu ke zjištění počasí. Např.:

    Účastní-li se PT diskuze, bude po celý týden dusno. Dá-li si PT fotografii do blogu, budou se lidé celý týden cítit v kondici (někomu nabít apod.). Atd.
    23.5.2008 16:32 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Jak bude zítra?
    freshmouse avatar 23.5.2008 16:35 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Bude dusno a já se budu cítit v kondici.
    23.5.2008 16:37 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Obávám se, že se buď mýlíš, nebo nevíš, co je to počasí.
    23.5.2008 16:38 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Zavolam tatikovi. Jelikoz lita na padaku porad sleduje pocasi tak to ma nejlip vymakany.Jinak kouknu na radar a odhadnu jak by mohlo bejt.
    V podstatě nic nevím
    23.5.2008 16:42 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    windguru

    Jde tam nastavit region sice jenom ze znamych paraglade kopcu, ale ja mam vedle sebe hned dva :-)

    Presnost je slusna.

    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    23.5.2008 17:05 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Registroval jsem se bezplatně před lety a ten GFS model je dostupný pro libovolnou zadanou lokalitu. Jeho rozlišení je 1 stupeň z. š./d., ale to už je asi lepší jít na NOAA ARL, kde je pro 84 hodin rozlišení 0,5 stupně (cca 50 km).
    emorjino avatar 23.5.2008 16:43 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Předpovídám si počasí sám. Využívám přitom satelitní snímky z chmu.cz a vlastní meteorologickou stanici. (barograf, anemograf, obrograf, teploměr.. psychrometr je v současné době rozbitý)

    pro lokalitu kde bydlím mám docela dobrou úspěšnost. Naopak málokde na českém internetu seženu něco dostatečně přesného.. nejpřesnější jsou rakouské předpovědi, ale zase na ty nevládnu němčinou.

    ale dělám to spíš jako koníčka, kterého jsem navíc podědil.. kromě teploměru je všem přístrojům minimálně dvacet let

    do budoucna bych rád přístroje obměnil, aby byly schopny podávat výstupy v digitální podobě a připojil to na server. stanice by se tak stala v podstatě bezobslužnou a navíc by k výsledkům měl přístup kdokoli)
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    23.5.2008 17:07 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    To je milé. Meteostanici nemám, ale slušné přístroje se dají pořídit za rozumnou cenu. Pořád si ale myslím, že matematicko-fyzikální modely zřejmě předpoví lépe. Ty máš ale zase přesně změřená vstupní data.
    Cohen avatar 23.5.2008 17:05 Cohen | skóre: 21 | blog: Drobnosti | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    OpenPGP key fingerprint: 489C 5EC8 0FD6 2BE8 9E59 B4F7 19C1 3E8C E0F5 DB61 (https://www.fi.muni.cz/~xruzick7/pgp-klic/)
    23.5.2008 17:09 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    WU a Google Weather (pro osobní stránku nebo gadgety) čerpají ze stejného zdroje, nějak jsem ale nepřišel z čeho. Podle článku o GFS na Wiki se snad zdá, že z toho, ale nevím. Pokud je to pravda, pak to není špatné, ale chtělo by to něco jemnějšího.
    Cohen avatar 23.5.2008 17:15 Cohen | skóre: 21 | blog: Drobnosti | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?

    Tak konkrétně tady ten záznam pro Brno je IMHO braný z meteorologické stanice na letišti v Medlánkách. A data pro GNOME applet se zprávami o počasí jsou pro lokalitu Brno taky z Medlánek.

    OpenPGP key fingerprint: 489C 5EC8 0FD6 2BE8 9E59 B4F7 19C1 3E8C E0F5 DB61 (https://www.fi.muni.cz/~xruzick7/pgp-klic/)
    23.5.2008 17:41 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Tak ještě jednou: Nejde mi o momentální stav počasí, který vidím, když kouknu z toho okna nebo vyjdu z domu na ulici, ale o to, jak bude, tedy o předpověď. :-)
    23.5.2008 18:17 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    WU používám pro plánování výletů. Zadáš město a čas a vyplivne statistické údaje za posledních několik let. Takže se člověk natěší a pak se z výletu vrací mokrej jako slepice, protože "To je nám opravdu líto, ale tento rok jsme měli nejdeštivější Vánoce, jaké na Sardinii pamatuji...".
    23.5.2008 18:20 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Tak to ale každá služba nebo cokoliv, kde si zjistíš průměrné údaje za poslední období a zapomeneš na to, že i kdž tomu tak pravděpodobně bude i letos, tak je to jen o trochu lepší ukazatel než náhodné hádání. GFS běží na 16 dní, ale to je také jen trochu lepší než hádání 50:50. A pak dlouhodobé předpovědi klimatologických modelů pro násleudjící měsíce, zda budou teplotně a srážkově průměrné nebo podprůměrné apod. Někde jsem ztratil odkaz. Najdu. :)
    23.5.2008 18:23 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    No jo... tak moc to zase neřeším... a proto bývám zmrzlý a zmoklý, neb většinou balím spíš pro tu optimističtější variantu.
    23.5.2008 17:15 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Já nevím jak se to jmenuje, ale od jisté verze Gnome mám stav počasí tam co datum. Docela se mi to líbí, ale pravdou je, že předpověd na další dny tam není. Kdyby byla, skákal bych radostí.
    unknown_ avatar 23.5.2008 17:19 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Nijak. Počasí mě nezajímá. Ale nápad dobrej.
    otula avatar 23.5.2008 17:19 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Celkem spolehlivé řešení je podívat se na předpověď na n@vě a zařídit se přesně naopak, než jak předpovídají ;-) Poslední tečkou do rakvě ve víře v jejich zprávy bylo, když hlásili, že bude foukat severozápadní vítr a já jsem vyrazil cca 90 km na kole jihovýchodním směrem. Málem jsem proti té vichřici chcípnul. Pak jsem kouknul na teletext. Na nově psali, že foukal silný SZ vítr, na ČT psali, že foukal silný JV vítr. Když to nova ohlásí, tak to přece musí být pravda, i kdyby se dělo cokoliv :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Cohen avatar 23.5.2008 17:23 Cohen | skóre: 21 | blog: Drobnosti | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?

    Tak to bych si skoro tipl, že nějaký jejich „expert“ má trošku zmatek v tom, jestli jihovýchodní vítr fouká na východ nebo z východu. ;-)

    OpenPGP key fingerprint: 489C 5EC8 0FD6 2BE8 9E59 B4F7 19C1 3E8C E0F5 DB61 (https://www.fi.muni.cz/~xruzick7/pgp-klic/)
    23.5.2008 17:43 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Ty předpovědi pokud vím předtáčejí, orpavdu ses nepřeslechl? Pokud se ta Dolinová nebo kdo přeřekl, tak je to průšvih. Když už předpověď počasí z TV, tak zásadně od ČT, protože přebírá počasí od ČHMU a její redaktoři jsou zároveň skvělými meteorology, nikoliv nalíčené bárbíny jako na Nově. Tak zkušenost pro příště.
    23.5.2008 18:21 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    její redaktoři jsou zároveň skvělými meteorology, nikoliv nalíčené bárbíny jako na Nově
    Aspoň je na co koukat. Mohu-li soudit, tak ty jejich předpovědi vycházejí na obou televizích tak fifty-fifty. Takže radši blbá předpověď a pěkné šaty než stejně blbá předpověď a Míková (nebo ta druhá, co tak děsně aspiruje - teď si nevzpomínám na jméno).
    23.5.2008 18:28 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Roberte, úspěšnost předpovědi počasí na 4. den od ČHMÚ je statisticky kolem 85 %. Ale jinak je zapotřebí bedlivě vnímat, co ta Zárybnická říká, třebaže hůř aspiruje (za což nemůže), je to odborník na rozdíl od té Sněhánkové na Nově.
    24.5.2008 21:02 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Petr Tomeš napsal: "...je zapotřebí bedlivě vnímat, co ta Zárybnická říká, třebaže hůř aspiruje (za což nemůže), je to odborník na rozdíl od té Sněhánkové..."

    Mrzí mě, že použitím slova "odborník" v souvislosti se ženou, se podílíte na tom, že prostřednictvím mužských názvů jsou ženy vytěsňovány z pozic odbornic, koordinátorek, vědkyň, autorek programů, iniciátorek, školitelek, atd.

    Jinak, počasí = zajímavé téma.
    24.5.2008 21:20 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Máte pravdu, je to odbornice. Díky za postřeh, tohle si obvykle hlídám.
    Dalibor Smolík avatar 25.5.2008 02:02 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Na tomhle bych nebazíroval. Také se říká "vojín Nováková". V každém případě jde o ženu, ať se to nazývá jakkoliv :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    25.5.2008 03:47 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Říká se to v dabingu amerických seriálů, ale AČR důsledně přechyluje. Jako důkaz stačí vygooglovat přechýlené hodnosti na army.cz. ;-)
    Fluttershy, yay! avatar 25.5.2008 06:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Jak se přechyluje vojín?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.5.2008 10:56 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Česky.
    Fluttershy, yay! avatar 25.5.2008 14:44 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Tak jinak, jak se česky řekne 'ženská vojín'?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Luk avatar 25.5.2008 15:33 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    vojínka ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Fluttershy, yay! avatar 25.5.2008 15:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    To jako fakt? Tady má čeština, jak se zdá, trošku mezeru --- Němec přidá '-in', Anglosas nic neřeší (ještě by podle něj bylo rozlišování pohlaví sexistické), Japonec už neřeší vůbec nic (pokud nepočítáme '-chan'/'-kun' apod.), ale Čech musí mít něco extra.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Luk avatar 25.5.2008 16:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    To jako fakt?
    To jako úplně stejně, jako se třeba "horký" stupňuje: horký - horčejší - nejhorčejší ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.5.2008 16:17 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Sexistické je naopak hodnosti v mužském rode nepřechylovat. "Průšvih" češtiny je, že obecné věci týkající se osob jako názvy povolání, vojenské hodnosti apod. nejsou ve středním rodě (extrémy jsou detektiv a zdravotní sestra, které se opravdu blbě přechylují).
    Fluttershy, yay! avatar 25.5.2008 16:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Sexistické je používat termín vyžadující rozlišování pohlaví, proto mají Britové "police officer" místo "police man", respektive "police woman".
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.5.2008 17:14 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    V anglosaském prostředí možná, protože angličtina téměř ztratila rody a takové rozlišování waiter/waitress působí zastarale. V češtině je to ale něco jiného. Říkat prodavačce prodavač je prostě nenormální a nějak mi není jasné, proč by to mělo být u vojenských hodností jinak.
    Fluttershy, yay! avatar 25.5.2008 17:29 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Jelikož se mimo jiné v armádě užívá prvního pádu jména na místě pátého pádu, což nejen já považuji za vrcholně neslušné a především za nesprávné, vůbec bych se nedivil používání pouze mužského rodu hodností.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Luk avatar 25.5.2008 17:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Jelikož se mimo jiné v armádě užívá prvního pádu jména na místě pátého pádu, což nejen já považuji za vrcholně neslušné a především za nesprávné
    To není případ zdaleka jen armády. Podle mých zkušeností většina lidí nepoužívá 5. pád pro příjmení (proč?). Ano, u některých příjmení je skloňování těžké, ale těch až tolik není. Se skloňováním běžných příjmení není žádný problém, takže nechápu, proč ho tolik lidí ignoruje.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.5.2008 17:59 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Ano, to je fakt. Viz pravidla. Nebo taky říkáš prodavača, právníka, obchodníka? Nepravidelnost není žádná mezera v jazyce, ty jsou ve většině jazyků. Čeština třeba nemá nepravidelná slovesa jako angličtina. Má snad mezeru?
    25.5.2008 20:03 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    "Prodavača" říkám celkem běžně, například ve větě: "Zeptej se tamtoho prodavača". ;-)
    25.5.2008 20:41 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    No vidíš, tak jsi první, koho znám, že tak mluví. Ale určitě to nepoužíváš pro ženu.
    25.5.2008 21:18 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Vypadám snad na to podle mých příspěvků výše?
    25.5.2008 22:55 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Tak píšeš to.
    28.5.2008 14:05 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Tak se podívej na můj první příspěvek ve vlákně... BTW fakt se nechce mi věřit, že za svůj pobyt v Brně ses ještě nesetkal s "moravským" skloňováním.
    otula avatar 28.5.2008 17:20 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Jenže ta tvoje věta by pak měla znít trochu jinak. Asi takto: „Zepté se tamteho prodavača” :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    28.5.2008 22:02 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Jo, to je správný tvar. Ale většinou říkám něco mezi. Holt je znát, že mám kořeny v různýcch koutech republiky. ;-)
    otula avatar 29.5.2008 12:10 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    28.5.2008 20:44 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Setkal, ale ne s takovýmto.
    25.5.2008 15:47 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Proč ses nepodíval do pravidel? Úkon na 5 sekund.
    Fluttershy, yay! avatar 25.5.2008 15:51 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Aby jsi se měl na co ptát.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.5.2008 17:58 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Abychom viděli tvou lenost a otravování ostatních.
    otula avatar 23.5.2008 18:56 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Určitě nepřeslechl, protože to bylo pro mne podstatné (jinak bych naložil kolo do auta). Lepší ovšem bylo, že pak s klidem psali na teletextu stejný nesmysl.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    23.5.2008 19:05 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    To je moc škoda, že jste netípl screenshot třeba na internetu z toho teletextu. By mě zajímalo. Možné je vše, že b se spletl editor teletextu i v relaci o počasí moderátorka, nebo poskytl špatná data Meteopress? Ono někdy může dojít k takovému víru, že pro většinu republiky platí jeden směr větru, ale v nějaké oblasti podle terénu se to může stočit i opačně. A bouřky nejsou dobře předvídatelné, proto ten směr mohly stočit.
    otula avatar 23.5.2008 20:25 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Petře, prosím tě:
    1. Tykej mi. Jednou mi tykáš, podruhé vykáš; pokud to není vlivem nějaké duševní poruchy, tak zakotvi u tykání.
    2. Kdo jim co poskytnul, netuším. Každopádně, jak jsem psal výše, ČT informovala přesně naopak – a správně. Ještě když jsem bydlel u rodičů, dělal jsem si ze zpráv na n@vě srandu, protože když hlásili, že bude hezky, přivstal jsem si do práce na autobus, a když hlásili déšť, jel jsem na kole. Podotýkám, že jsem nikdy nezmoknul. Trefovali se pouze tehdy, když bylo dlouhodobě stabilní počasí. ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    23.5.2008 17:25 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Kombinuju radar a předpověď ČHMÚ s Medard online a jelikož tady v Ostravě panuje všeobecná skepse k předpovědi z Prahy, tak to sichruju ještě nejbližším zahraničím.
    23.5.2008 17:52 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Jo, je dobré porovnávat, já se někdy ztratím a pak zjištuju, že jednou bylo přesnější to a podruhé ono. :) Ale stejně se zeptám, proč ten divný model MM5 na Medardovi a ne třeba Aladin? Případně ty polské modely nebo ze Slovenska? Špatné zkušenosti nebo neznáte?
    23.5.2008 20:24 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Co se týče Medarda, bez mučení se přiznám, že mi byl doporučen a používám ho jen jako sekundární srovnání. Až tady z diskuse se dovídám, že je k nim třeba přistupovat s jistou dávkou skepse. Další sprostá slova jako MM5 nebo Aladin nekomentuju neb ani zbla netuším, co znamenají ;)
    Zjednodušeně řečeno, když jedu na půl dne na kolo, tak studuju především radar, když na celý den nebo víkend, tak ČHMÚ a dva polské weby, jeden jsem uvedl výše, tím druhým je http://pogoda.onet.pl/. Žádná další moudra ze mě už nevypadnou ;)
    23.5.2008 20:38 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Tak vidíte, doufám, že jsem tu v diskusi a v příspěvku napsal něco, co vám pomůže se rozhodovat ještě lépe. To bych měl radost.
    24.5.2008 07:14 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Rozšířit obzory nikdy není na škodu a několik tady uvedených linků mi 100% obohatí moji sbírku "počasních" bookmarků. Tenhle blog byl dobrý nápad, díky ;)
    24.5.2008 10:03 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Tak to jsem rád. Ještě ho budu aktualizovat.
    23.5.2008 17:28 marvn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Gnome aplet Hodiny 2.22.1.3 ;)
    23.5.2008 17:44 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    To je předpověď nebo stav?
    unknown_ avatar 23.5.2008 18:38 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    No, to už je diagnóza ;-)
    23.5.2008 18:11 kasparcz | skóre: 9 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?

    Kdybych sem mel naladovat vsechny zalozky ze slozky pocasi, tak to vyda na clanek, ale porovnavam nasledujici(casto se netrefi ani jeden):

    http://frailea.chmi.cz/meteo/ov/aladin/results/

    http://www.wetteronline.de/daten/radar/eurg/std.gif

    http://www.meteopress.cz/

    http://www.accuweather.com/world-forecast-15day.asp?partner=accuweather&myadc=0&traveler=0&zipcode=EUR|CZ|EZ005|PRAGUE|&metric=1

    http://umold.meteo.pl/

    Vsechno pouzivam vetsinou pro Prahu a okoli.

    23.5.2008 18:24 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    A co je podle vás nejlepší? :) Ten polský UM nepoužívejte, už jsou lepší modely. :-)
    24.5.2008 12:11 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Doporučuju zopakovat si syntaxi tagu <a> ;-)
    unknown_ avatar 24.5.2008 15:26 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    jj :-D
    25.5.2008 16:49 kasparcz | skóre: 9 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Jezis az takhle sem blbej? Asi jo. Sorry.
    Dalibor Smolík avatar 23.5.2008 18:12 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Mně loupe v kolenou. To je spolehlivý barometr na změnu počasí. Není to bohužel GPL, protože občas musím za to zaplatit 30 Julínků českých v pokladně u naší doktorky. :-)
    Když si ale přesto nejsem jist, použiju toto.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    23.5.2008 18:32 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    vyjdem von a podla smeru vetra zistim, kde sa nachadza tlakova niz.

    vyjdem von druhy krat pozdejsie a zistim, kde sa nachadza tlakova niz.

    podla jej zmeny polohy urcim priblizne pocasie na dalsi den.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    23.5.2008 18:34 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    To je dobré, když není k dispozici technika. A když je, tak to jde snáze, rychleji a přesněji. :) A to je cílem vypátrat v diskusi. :)
    23.5.2008 19:19 Jiří Jakeš | skóre: 22 | blog: Linuxovna_JJ | Taipei
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Já používám jedině ČHMI. Vždycky se mrknu na aktuální předpověď, třídenní a nakonec na Aladina. Během dne ještě sleduju údaje z nejbližší stanice (a půl roku se chystám vyrobit si z toho nějaké udělátko – třeba do Conky). Ve výjimečných případech ještě radar. Nic víc v podstatě nepotřebuju…
    Ondrej avatar 23.5.2008 19:20 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    do gkrellu sosam data z ruzyne
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 23.5.2008 19:53 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Applet na panelu v Xfce ...odkud bere data, to nevim :-) Ale je celkem presny.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    23.5.2008 20:20 Jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    tenhle clověk je fakt "инзинер на всё" to snad není ani možné. :-)

    já počasí nezjišťuji. nepotřebuji přesně vědět jak bude za pár hodin. to je dobré tak pro metrosexuály, aby jim nezmokla úzkostně pěstěná a střežená "krása".

    normální člověk koukne venku a počasí dokáže odhadnout. tak jako to dělal v době, kdy ještě o Internetu neměl ani páru, nebo ještě dříve, když Internet nebyl.

    docela by mě zajímalo, jak by tomeš, když tak všechno ví a zná zjišťoval počasí například na týdenním treku v horách bez přístupu k Internetu, telefonu a televizi (tím myslím, bez civilizace). podle těch kydů co vedl výše myslím, že by umřel vědomím, jak nepřesná je jeho předpověď. :-)
    otula avatar 23.5.2008 20:30 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    tenhle clověk je fakt "инзинер на всё"
    что такое «инзинер»?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    23.5.2008 20:35 Jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    извините пожалуйста, я хотел сказать инженер. :-)
    otula avatar 23.5.2008 20:44 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Хорошо, сынок :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    23.5.2008 20:41 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    Je méžné, že to nezjišťujete a nepotřebujete vy, ale jak vidíte, tak to zjišťuje a potřebuje docela dost lidí v diskusi. Pro ně jsem to psal, nemusel jste to ani číst ani komentovat. To jste mohl zatu dobu obletět jiná místa na internetu a vyjádřit se, jak vás to nezajímá. :-)
    23.5.2008 20:52 Jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    s/méžné/možné/

    s/zatu/za tu/

    ano, to jsem samozřejmě mohl. nevím ale jak se správně vyjadřuje že mě to (neřekl jste co) nezajímá. většinou, když něco komentuji, dělám to proto, že mě téma zajímá. příště, než vypustíte text, přečtěte si jej po sobě. :-)

    neodpověděl jste mi také na otázku.
    23.5.2008 21:09 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí?
    To se vyjadřuje třeba tak, že to nečtete a nekomentujete. Obvykle je to lepší. A pokud jde o odpověď na otázku: Neumřel bych. Rozhodně ne jen proto, že nechápete, co je to koníček/zájem/nadšení. Někdo třeba staví modely letadel apod.
    OndraZX avatar 23.5.2008 21:13 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Kamosi, co letaji paragliding pouzivaji http://meteo.icm.edu.pl/. Divam se na tento web nez vyjedu na kole, rano pred vyjetim a muzu rici, ze to funguje.
    23.5.2008 21:17 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Ten patří mezi nejlepší, postupně ho doplním do zápisku. I když jsem narazil na inovovanou verzi s vyšším rozlišením sítě pro výběr meteogramu i map...
    23.5.2008 21:18 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    23.5.2008 21:27 Jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Taky létám. Když přemýšlím, na který kopec jet, občas kouknu na gfs.meteoweb.cz
    23.5.2008 21:33 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Tak tam raději už nekoukejte. Ta orografie se v modelu GFS s rozlišením 55 km zprůměruje a vyhladí natolik, že to ve skutečnosti ani žádný kopec není a těm datům pro vaše účely nemůžete moc věřit.
    23.5.2008 21:34 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Neberte to jako výtku, myslím to dobře.
    23.5.2008 21:45 Jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    neberu to jako výtku.

    jen budu věřit spíš zkušenostem, než Vám. :-D
    23.5.2008 21:49 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Tak jo, to je výzva. Na jakém kopci létáte? Schválně si to porovnám v dalších dnech. :-)
    23.5.2008 21:57 Jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Co chcete porovnávat? Na padáku se létá pokud k tomu jsou vhodné podmínky. A to v nejbližších dnech moc nevypadá.

    K Vaší otázce: Létám na kopcích, na kterých jsou daný den vhodné podmínky.
    23.5.2008 22:33 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Dobrá, tak řekněte 3 lokality, schválně, který model předpoví nejlépe větrné podmínky, ano?
    23.5.2008 23:00 Jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Ano, klidně Vám lokality určím. Jak zjistíte konkrétní podmínky v daném místě? Vy je tam pojedete změřit? Jinak asi těžko určíte, který z modelů byl nejblíže.

    A zajímají mě výsledky včetně průkazných referenčních dat z každého místa řekněme ve 15 hodin UTC.

    Lokality jsou: Lysá hora v Krkonoších Velký Javorník Všechov

    podotýkám, že mě zajímá místo, ne jak Vám model spočítal že bude v daném pohoří, či v daném regionu.

    Výběr byl učiněn náhodně. Místa jsou od sebe vzdálená dost na to, aby se projevily odlišnosti. Házel jste rameny, tak se ukažte.
    23.5.2008 23:58 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Ty podmínky v daném místě nezjistím, protože jsem ty lokality opředu neznal. Asi tam není meteostanice ani reporty a neznám nikoho, kdo tam jezdí. Nevadí, mě stačí vědět, že pro deset vytipovaných míst v ČR, které dlouhodobě sleduju, GFS nikdy nevychází lépe než ty regionální modely s vyšším rozlišením. Nemám důvod si myslet, že je tomu zde jinak, a proto si naopak myslet můžu, že děláte chybu, když upřednostňujete GFS. :)
    24.5.2008 09:25 Jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    to je zajímavé srovnání. velmi zajímavé. a také jistě naprosto přesné. :-) na to jak jste tu machroval a hecoval jste se moc neukázal. prozradím Vám jedno tajemství. meteostanice na dvou z těch míst je. proto jsem je zvolil. nečekal jsem, že byste srovnání skutečně dělal a to se mi potvrdilo. jste mluvka.

    myslet si můžete co chcete. to je Vaše věc. já naopak nikdy neřekl, že gfs je jediný faktor pro rozhodování.ale nechme toho nemá to smysl.
    24.5.2008 10:21 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Neříkal tu někdo "Výběr byl učiněn náhodně."?
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    24.5.2008 10:59 Jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Ano. Vybral jsem náhodně z lokalit na které jezdím létat. Na většině z nich je meteostanice, nebo alespoň hlásič větru. Z těch tří není na Všechově. To je bývalé záložní letiště u Tábora. To vadí? Pan Tomeš sám chtěl, abych vybral místa kam jezdím. Nebo ne?
    24.5.2008 10:35 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Předtím jste psal jen jednu větu o GFS, že se podle toho řídíte. Já jsem na ty meteostanice zatím nenarazil, proto jsem se ptal, mohl jste je odkázat. Takže jsem vzal třeba Velký Javorník. Dnes kolem 8. hodiny tam foukal vítr rychlostí mírně nad 1 m/s, tedy přesně takovou, jakou předpovídal COAMPS s inicializací včera v poledne, kdežto GFS s inicializací včera v poledne předpovídalo 3,6 m/s.
    24.5.2008 10:58 Jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Nepřekrucujte fakta. neříkal jsem že se dle toho webu řídím, řekl jsem, že tam občas kouknu. to je rozdíl.

    ostatně je to napsané o pár příspěvků výše.

    Výborně. Našel jste sondu. :-) ale počasí v 8 ráno je mi k ničemu. říkal jsem, že mě zajímá počasí v 15UTC. Je otázka, jakou hodnotu říkají modely? Rychlost větru na sondě je průměr. Já bych spíš řekl, že modely říkají max. rychlost a ta byla v 8 hodin 2,2 m/s. Pak jsou oba modely někde mezi :-)
    24.5.2008 13:03 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    To, co vy byste řekl nebo si myslel, je irelevantní. Skutečnost je taková, že ty modely předpovídají průměrnou rychlost větru v daném okamžiku. Jinak není problém počkat na tu 17. hodinu a porovnat to znovu. To je maličkost.
    24.5.2008 10:48 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Mimochodem na tom vašem odkazu ještě ani není předpověď na zítra a předpověď není aktualizovaná. Pokud už se někdo podle GFS chce rozhodovat, měl by využívat spíše NOAA meteogram aktualizovaný 4x denně.
    24.5.2008 10:51 Jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Ano, není aktualizovaná. je to server komunity padáčkářů a aktualizuje se dle potřeby. :-)
    23.5.2008 21:43 Jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Ano, tuto odpověď jsem od Vás čekal. :-)

    A kterým můžu? Představte si, že na ten model koukám už řadu let a pokud bych měl sečíst, kolikrát jsem se zmýlil, spočítal bych to na prstech jedné ruky. A to létám poměrně často.

    On totiž odhad podmínek na kopci není slepým kopírováním jakéhokoli modelu. Model je pouze orientační. Důležitější je znalost konkrétního místa. Není model, který by dokázal určit, zda termika přetlačí vítr, nebo ne. Žádný model totiž není schopen postihnout podobu místa. Jinak se to tam chová, v různou roční dobu. Jinak se to chová když tam byl les a ten je teď vykácený. Jinak to je, když je v místě velký skalní masiv ...atd. Různé povrchy se totiž prohřívají různě.

    Takže moudro se opět nekoná.

    Chlapče, ty už to nepij ani ředěný. :D
    23.5.2008 21:55 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Vy už mluvíte o takových makroklimatických činitelých, která modely nemohou v současné době zachytit. Švýcaři, Řekové a Belgičané mají myslím rozlišení 2 km, což už je schopno rozlišit například rozdíly orografie ve městě a az městem. Specifické podmínky každého kopce si musí nadšení letci vyozorovat sami. Ale klidně se můžeme bavit o tom, že GFS předpovídající na 3 dny s rozlišením 55 hm v naših zeměpisných šířkách prostě z principu není schopné zachytit o několik řádů více detailů jako ty modely s rozlišením kolem 10 km nebo i méně... To jsem zvědav, jak toto chcete vyvrátit.
    23.5.2008 22:03 Jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Nikoli. Já mluvím o tom, podle čeho se rozhoduji než jedu létat, čímž reaguji na Vaši "upřímnou radu".

    Možná takové modely mají. Jenže ani tyto modely neví jaký je v tom terénu povrch s jakým potenciálem. Věnujte se prosím něčemu čemu rozumíte. Nebo je meteorologie po windows a linuxu dalším oborem ve kterém jste snědl všechnu moudrost světa?

    Co bych vyvracel? Mě je úplně jedno, jaké rozlišení používá který model. Já si na tom triko nehoním. ;-)
    23.5.2008 22:38 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Ale tak však se rozhodujte, já vám jen chtěl dobře poradit a navrhnout přesnější modely, dokonce jsem si natolik jist, že jsou lepší, že jsem se vás ptal na to, kam jezdíte, že si to každý může porovnat a zkontrolovat. Výzvu jste nepřijal a dělejte si to, jak chcete, i když tomu nerozumíte. Já vás přece nenutím.
    23.5.2008 22:42 Jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Ano, tomu totiž rozumíte pouze Vy. :-D

    Kde vůbec berete tu jistotu, že tomu nerozumím? Vy mě znáte? Pochybuji o tom. Uhrovatého mladíka bych si pamatoval.
    23.5.2008 22:45 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Netvrdím, že tomu rozumím pouze já. Ptal jsem se, kam jezdíte a porovnával jsem tolik lokací v GFS modelu s jinými, že si dovoluji tvrdit, že je méně přesný. Vy jste tu zatím předvedl tak akorát bláboly o uhrech, které nemám.
    23.5.2008 22:06 Jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    a možná spíš než makro jste chtěl říci mikroklimatické. nepoužívejte slova, kterým nerozumíte.
    23.5.2008 22:36 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Já těm slovům rozumím, dokonce jsem z nich i maturoval. Přepsal jsem se v jednom písmenu, tak snad mi to odpustíte. Já vám také neříkám, že nerozumíte každému několikátému slovu jen proto, že ho neumíte napsat s elkým písmenem na začátku věty.
    otula avatar 23.5.2008 22:40 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Těžko říct, zda se jedná o „přepsání se” zrovna u písmene, jež je na jiném konci klávesnice a zcela převrací význam slova ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    23.5.2008 22:46 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Ano, šlo o přepis a ne překlep.
    23.5.2008 22:44 Jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Maturovat jste z toho mohl. To ale není důkaz, že tomu rozumíte.

    A že jste udělal překlep? To si ale děláte legraci, ne? Kdyby ta písmena byla vedle sebe pak bych Vám to snad i věřil.
    23.5.2008 22:47 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Pokud tu chcete tvrdit, že jste se někdy nepřepsal jiným slovem, přičemž jste myslel jiné, tak vám to těžko někdo uvěří. Tak jako se lidé přeřeknou, tak se i přepíšou, to se stane. Nebo si tu chcete hrát na dokonalého? Já o překlepu nic nepsal.
    23.5.2008 23:05 Jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    ne, já po sobě příspěvky čtu. :-)

    ikdyž je fakt, že si často obouvám hodinky když je venku mokro.

    nechte toho, už jste s těmi výmluvami trapný.
    23.5.2008 23:19 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Vy jste. Nic si nečtete, píšte malýma a předtím jste neměl problém psát velkýma. trucujete jako malé děcko.
    23.5.2008 23:32 Jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    omyl. Píšu jak se mi zlíbí. ve stylu psaní nehledám formu vzdoru. na to ale časem také přijdete. :-)
    23.5.2008 21:17 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    23.5.2008 21:20 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Pokud se zaplatí PRO verze, lze nastavit vlastní lokality a rozlišení 9 km po hodině je docela prima pro ty, kterým jde o vítr. Několikrát jsem tam pomáhal správci s forem. :-) Na druhou stranu, proč za to platit, když je jinde srovnatelná nebo i lepší předpověď zadarmo... A verze bez placení se zpožděním 12 hodin je docela znát. Je to jen ukázka pro přilákání na placenou verzi.
    23.5.2008 21:32 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Pokud se zaplatí PRO verze, lze nastavit vlastní lokality
    Už je to dávno, ale když jsem se zaregistroval, mohl jsem přidat minimálně jednu lokalitu. Už nevím.
    a rozlišení 9 km po hodině je docela prima pro ty, kterým jde o vítr.
    Je
    Několikrát jsem tam pomáhal správci s forem. :-) Na druhou stranu, proč za to platit, když je jinde srovnatelná nebo i lepší předpověď zadarmo... A verze bez placení se zpožděním 12 hodin je docela znát. Je to jen ukázka pro přilákání na placenou verzi.
    Mě docela stačila. Nevim jestli je placená verze i spolehlivější, ale očekával bych, že čím větší přesnost/rozlišení, tím je nutná i větší spolehlivost, jinak ta přesnost/rozlišení nemá cenu.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    23.5.2008 21:48 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Placená verze umožňuje definovat vlastní lokality, neomezeně. S tou spolehlivostí je to tak, jak píšete, ale ne vždy. Jak jsem vysvětlil na Medardovi, na co je mu rozlišení 9 km, když neumí předpovědět ani teplotu a srážky na pár hodin dopředu od inicializace a když jsou fronty, tak celá pásma srážek často posouvá dost mimo. V zásadě jde u každého modelu říct základní věc: Čím déle je předpověď časově vzdálená od inicializace, tím větší riziko, že nevyjde. :-) Tzn. ano, placená verze je spolehlivější, protože je o dvě iterace modelu napřed.
    23.5.2008 21:34 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    no vzhledem k tomu že kamarad u toho pracuje tak si o předpovědi počasi nedělam žadne iluze :-) Navic pro Vysočinu ty modely moc nefungujou. Vlastně ani tu předpověd moc nepotřebuju,stejně s tim nic nenadělam a kdyžtak operativně změnim svuj program. Pokud potřebuju aktualni hrozby třeba kvuli sušeni sena tak na www.chmi.cz radar,blesky a snimky ze satelitů NOAA
    23.5.2008 21:41 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Pokud jde o hrozby, pak existuje přehledná oficiální stránka výstražných upozornění ČHMÚ. Vyzkoušejte ty modely ze zápisku, pro Brno vycházejí docela velmi dobře. :-)
    23.5.2008 23:10 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Ja doporucuju projit odkazy na http://www.skyfly.cz/pocasi.htm
    Fluttershy, yay! avatar 24.5.2008 00:43 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)

    Na chatě ČT1, před výletem chmi.cz a jinak nejlepší postup:

    • kouknu z okna, pokud prší vezmu si na kolo šusťáky a větrovku, jinak kraťasy a tričko
    • pokud neprší a je mi při krmení králíků zima, vezmu si větrovku
    • dál mne to nezajímá --- zmoknu-li, uschnu; bude-li mi zima, budu se o to více těšit domů, do tepla
    • vítr je u nás vždy stejný, ráno bezvětří, odpoledne severák --- někdy musím křižovat silnici, abych se dostal domů
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    elviin avatar 24.5.2008 01:01 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    V google kalendari mam pridany kalendar s notifikacemi s predpovedi 5 dni dopredu a nechavam si to vzdycky odpoledne den pred tim poslat na mobil.
    24.5.2008 01:21 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Ten je docela dobrý, myslím, že čerpá s Myforecast/GFS. Doplním do příspěvku adresy pro ty, kdo rádi obrázkové předpovědi.
    24.5.2008 13:56 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    lol dalsi hezky prispevek :-)
    24.5.2008 14:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Používám forecastfox pro orientační předpověď.

    Pro detailní a velmi přesnou předpověď používám svoji intuici, šestý smysl, ESP schopnost, třetí oko ... no říkejte tomu jak chcete, ale většinou mi to vychází... ;-)
    24.5.2008 14:58 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Otázkou je, proč pak potřebuješ Forecastfox? :-D Ale pokud to tak fakt máš, tak mi pověz, jak bude zítra odpoledne v Brně. :) Díky.
    25.5.2008 12:22 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Bude podobne jako neska, akorát bych rekl trochu víc vítr, Casem ten vitr muze prinyst nakou oblacnost ale to az pozdeji ve dne pokud se nepletu... Ale Brno je odemne daleko (sem v hradci) takze to je dost bezzaruky :-D
    Hobit avatar 24.5.2008 19:48 Hobit | skóre: 7 | blog: Kdo si hraje, nezlobí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    Jak uz psali ostatni, chmu.cz, zejmena aladin a radar. Dale do toho promitnu aktualni data z 25km dalekeho letiste Mosnov, ktery mam v apletu. Po cumende z okna to cele zvazim, zahrnu do toho kryti "horskymy masivy" Beskydy + Jeseniky a hura na ryby nebo vylet na kole. ;o)
    24.5.2008 19:59 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (aktualizováno)
    To je parádní postup. :)
    1.6.2008 10:38 JohnnyDoe | skóre: 11 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (2krát aktualizováno)
    Předpovědi modelu NMM-3 EU (Europe)
    (...)
    * Rozlišení: 13 km
    (...)
    Nema nahodou ten NMM-3 rozliseni 3 km?
    10.6.2008 16:46 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete předpověď počasí? (2krát aktualizováno)
    Má, díky, přepis. Ten rozsáhle větvený zdrojový HTML kód příspěvku se edituje už poměrně obtížně a nepřehledně. :(

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.