Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).
V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).
Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.
Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.
Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Cupiditate sit voluptatibus architecto minus voluptatem quia et in. Facere repellendus natus ullam sunt eius non. Tempore inventore et nihil alias. Possimus sequi voluptates repellat odio quia suscipit dolores. Et nihil nihil dolore nemo harum qui quidem excepturi. Sit ut ipsa eum.
Tiskni
Sdílej:
A co je na tom?
Ok, po někom zbyde na světě jen vypitá sklenice.
No ono záleží na tom, co je na tom taháku napsaného. Já si teda udělat tahák párkrát za život zkusil, ale dopadlo to tak, že jsem to po sobě ani nepřečetl :) Od té doby taháky nedělám, jenom si dělám poznámky na lavici. Jako třeba, že \int f'(x)\cdot g(x)\, dx = f(x)\cdot g(x) - \int f(x)\cdot g'(x)\, dx
, někdo by mohl namítnout, že i toto se dá z věty o derivování součinu funkcí odvodit, ale kdo na to má u písemky čas, že? :) A taky si do poznámek ukládám informace obsahující různá "důležitá" čísla, třeba letopočty narození a úmrtí různých autorů, ale už bez jejich jmen, dokážu si totiž celkem jednoduše zapamatovat na kterém místě mé lavice je umístěný ten letopočet, který náleží tomu autorovi.
Nicméně znám i borce, kteří dokáží na svůj tahák napsat třeba veškeré učivo za pololetí ze silnoproudých zařízení. Ale tihle si ty taháky vytvářejí na počítači a to už pak nechápu, proč se to rovnou nenaučí, je to totiž většinou tak jednoduché, že si to stačí jednou přečíst (cestou v tramvaji) a pak už to člověk umí. Nebo máme ve třídě kluka ( 3. září už možná nenastoupí, má 5 z praxe -- neumí ani naprogramovat ústřednu Ateus Omega s pomocí manuálu), který věděl, že bude psát písemku z matiky na konkrétních 50 příkladů... tak otravoval své kamarády, aby mu těch 50 příkladů spočítali, on si je pak každý napsal na jeden papír a tyto papíry si schoval na různá místa a při písemce vždycky našel ten správný a z toho papíru je opsal.
Prostě fantazii se meze nekladou, jen nevím jestli by u některých aktivistů nebylo prostě rychlejší a jednodušší se to naučit :)
(tužkou -- lze to vygumovat;-- když to člověk, který chodí do školy jen s blokem, notebookem, propiskou a tužkou gumuje prstem tak to za chvilku začne pálit :) To je to tření..
Njn, to už je u nás tak v módě. Tuhle se někdo na Strahovských news chlubil tím, že ukrad mobil (reakce ostatních však příliš obdivu neobsahovali).
Nadruhou stranu bez taháků bych z literatury nikdy neměl líp než za 5.
Já se při jejich psaní naučil tolik, že jsem je pak nepoužil. Pak jsem se na přijímačky na ČVUT připravoval z těch sebraných vzorců, asi z 8 A4, co jsem si připravil místo taháků. Principy jsem si pamatoval, jen doladit detaily.
V každém případě bych řekl, že má-li někdo pravidelně čtyřku z matiky a jedničku z informatiky, je něco hrubě v nepořádku s ním nebo se školou…Proč? Informatika - učitelka zadá úkol (např. udělat tabulku a odkaz v HTML nebo nějakou blbost v excelu/calcu) a já ho mám za 2 minuty hotovej. Matematika - dostanu příklad, kterej nevím jak se počítá a sbohem...
neví naprosto nic o goniometrii, tak si později třeba ani neškrtne.Dovolím si nesouhlasit. Na střední škole mu pak bude ulítávat jen limita funkce (pokud nezná per partes, pokud jo tak ty vzorce stejně umět nemusí) a určitý/neurčitý integrál u goniometrických funkcí (a tam stačí snad jen goniometrická jednička a věta pro součet úhlů [sin(x+y)=sin(x)cos(y)+sin(y)cos(x),..] víc jsem toho pokud vím u integrací nepoužil).
Přesně tak. Matika je stejná jako kterýkoliv jiný předmět. Dlouho jsem tomu nechtěl věřit. Namlouval jsem sám sobě, že se matika nedá našrotit jak jiné předměty. Že je třeba jí prostě pochopit. Pak jsem dostal čtverec na vysvědčení. To mě přinutilo změnit názor. Zjistil jsem, že stačí spočítat několik příkladů a dostávat trojky na vysvědčení. To jak velké je několik pak skutečně záleží na tom čemu se říká nadání.
Další věcí která mě utvrdila v tom, že matika je obyčejný předmět byla 01M1 a 01M2 na FELu. Na gymnáziu jsme počítali příklady z Děmidoviče (na FJFI znají). Docela dost jsem jich spočítal, a pak jsem najednou zjistil, že jsem během prázdnin spoustu věcí zapoměl. Najednou jsem nebyl schopen spočítat to co dřív z fleku. No a jako v kterémkoliv jiném předmětu stačilo spočítat pár příkladů, oživit vzpomínky.
No a pak je tady ta matematická teorie. Věty a důkazy. To už je ale asi trochu jiný kafe.... Ta se sice dá našrotit jak dějepis, ale to je něco jiného než tomu skutečně rozumět. Tam už je to nadání asi skutečně třeba.