Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.
Cupiditate sit voluptatibus architecto minus voluptatem quia et in. Facere repellendus natus ullam sunt eius non. Tempore inventore et nihil alias. Possimus sequi voluptates repellat odio quia suscipit dolores. Et nihil nihil dolore nemo harum qui quidem excepturi. Sit ut ipsa eum.
Tiskni
Sdílej:
Již delší dobu si myslím, že je vůči autorům hudby velmi nespravedlivé, že při koupi alba platíte především distributorovi alba.Jako vůči komu je to nespravedlivé, kaňko? Je to snad na těch umělcích, ne? Kdyby chtěli, tak si to vydaj vlastním nákladem. Ale voni ti chudáčci, co podepsali ty hrozně nevýhodné a diskriminující smlouvy, nějak asi nechtěli, když to podepisovali, jinak by to tak nějak nepodepisovali, no ne? Že by z toho něco měli? Že tomu cédu udělá firma propagaci, natlačí to do rádií a do obchodů, to je nic. Vono přijde trochu jinej počet lidí na kapelku, co má webovku s mpétrojkama a přáním, aby jim lidi poslali nějakou tu zlatku než na kapelu, co hrajé némlich to samý, akorát má za sebou ten mediální humbuk. Prostě jezevčíku, peníze musíš utratit, abys je vidělal. Spousta lidí používá hladovej algoritmus v úplně blbejch případech.
Když si kupuju hudbu, zajímá mě samotná placka, hezky provedený booklet, video dokumenty, rozhovory a další bonusy třeba na dvoudiskových digipakových vydáních a podobně. ... Ale na běžné používání to u mě opravdu nebude.uff, obávám se, že tvoje "běžné používání" se silně rozchází se zájmy naprosté většiny "uživatelů" hudby ... já když si pořizuju hudbu, placka mě zajímá jen do té doby než ji grabnu, protože pustit něco z disku je mnohem pohodlnější než provozovat diskotéku (zvlášť když se pohybuju mezi lokacemi, nebudu si z/do práce tahat každý den batoh CDček, když mám síť ...), booklet čtu jen když mě něco konkrétního zajímá, rozhodně se pohledem na něj nekochám pokaždé, když si danou věc chci pustit, na rozhovory většinou kašlu, a video bonusy obvykle stojí za hovno (kdyby tam aspoň dali občas nějaký klip ve slušné kvalitě ...) - tož, naco platit za krabičku se spoustou zbytečností, když mě zajímá obsah?