abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 14:11 | IT novinky

    Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 524 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    XDM a TWM

    27. 6. 2007 | Jan Vondráček | Návody | 10850×

    Jednoduché, rychlé, nenáročné, ale přesto šikovné: správce přihlášení XDM a správce oken TWM.

    Nedávno vyšel na abclinuxu.cz článek o nastavení vzhledu XDM, ale jeho obsah mě vůbec neuspokojil. XDM používám, ale nebyl jsem schopen ho upravit do podoby, která by mi vyhovovala. Nyní se mi to podařilo, a tak se s vámi podělím. A aby toho nebylo jen takhle málo, připojím ještě konfiguraci svého správce oken TWM.

    Už slyším tu flame, proč dnes používat takovou vykopávku jako je XDM a TWM. Důvod je jednoduchý: rychlost a úspora systémových prostředků. Nikdo mi nevymluví, že start XDM a TWM není o mnoho rychlejší než KDE s KDM nebo Gnome s GDM :-). A že TWM vypadá hůře než KDE? To je značně relativní. Třeba moje žena, která v práci dělá na Windows a doma na Linuxu, KDE nechtěla. TWM má méně voleb a je tak pro ni přehlednější. S KDM se mi zase stala nemilá věc - často ignoroval uživatelovo nastavení a pouštěl jiného správce oken, než uživatel používal. Ale již dost přesvědčování a úvodu a pustíme se do konfigurace.

    Sám používám distribuci Slackware, teď ve verzi 10.2. A především na Slackware je ukázka konfigurace zaměřená. V jiných distribucích se může úprava konfigurace trochu lišit, ale na to se vždy pokusím upozornit. Hlavní konfigurace je v adresáři /etc/X11/xdm. Symbolický link, který je v adresáři X je /usr/X11/lib/X11/xdm. V některých distribucích může být symbolický link a skutečný adresář prohozen.

    Trocha teorie o XDM

    XDM je přihlašovací program; jako řádkový login, ale pro grafiku. Stejně jako login je pro lokální přihlašování (X11 spuštěná tak, jak je používáme většinou na stanicích), tak pro vzdálené (X11 spuštěná na tenkých klientech). Pro svůj běh potřebuje fungující konfiguraci X11 a level initu 4, aby se spustil sám po startu počítače. Zde je drobná odchylka od ostatních distribucí: Slackware má pro grafické přihlašování level 4, Red Hat a Fedora level 5, další distribuce nevím.

    Jak to chodí v praxi? Když init po startu přejde do levelu 4, spustí na konec X11 a místo správce oken tam plácne právě XDM. XDM se spouští dokonce až po rc.local a při startu spouští své konfigurační skripty, jak si popíšeme dále. XDM pak čeká na uživatele, který se pomocí něho přiloguje. Pokud je autentizace úspěšná, XDM opustí první grafickou konzoli a hledá v home uživatele skript .xsession. V něm by se na posledním řádku měl nacházet příkaz exec, který spustí správce oken. Pokud skript ~/.xsession nenalezne, spouští správce oken, který je nastaven jako výchozí. Ten je vybrán tím, kam ukazuje symbol link /etc/X11/xinit/xinitrc. XDM je i po přihlášení stále aktivní a čeká na odhlášení uživatele, aby se mohl zase nacpat na grafickou konzoli.

    Výběr XDM jako přihlašovacího manažeru

    Konec teorie, teď už jen praxe. Předpokládejme, že máte funkční X11. Nejdříve si upravíme skript runlevelu 4, aby se nám spouštěl jen XDM. Přestože jsem takový minimalista s TWM, používám KDE aplikace a ty vyžadují instalaci kde-base balíčku a v něm je i KDM. Pokud neupravíme initscript rc.4, spustí se nám KDM místo XDM. KDM se zbavíme tak, že ve skriptu /etc/rc.d/rc.4 zaremujete spouštění jiných přihlašovacích manažerů. Pokud byste to ve své distribuci nemohli najít, nebo se vám nelíbila úprava rc skriptů, stačí zařídit, aby nešlo KDM a GDM spouštět příkazem chmod -x `which kdm` a chmod -x `which gdm`.

    Aby nám spuštění XDM zůstalo i po restartu počítače, musíme nastavit výchozí runelevel v /etc/inittab, řádek id:4:initdefault:. Já ještě vypínám textové konzole zaremováním řádků začínajících c3 až c6. K čemu totiž tolik konzolí, když je stejně nepoužijete?

    Spouštění XDM

    XDM po svém startu, ale před zobrazením přihlašovacího okna, spouští skript Xsetup_0. Skript se spouští také při odhlášení uživatele. Sem si můžete napsat všechny programy a příkazy, které chcete po spuštění XDM provést. Skript se pouští s právy roota.

    Užitečné je například odmountování cdrom nebo síťových disků. Odmountování cdrom je velmi praktické, pokud sdílíte počítač s několika lidmi. Představte si, že předchozí člověk zapomněl v mechanice přimountované CD; bez jeho hesla, roota nebo restartu počítače ho z mechaniky nedostanete. Rýpalové samozřejmě namítnou něco o sudu (ne o bečce :-), ale toto jen jedno z možných řešení.

    Sem se právě dává i příkaz, který dá na pozadí XDM obrázek či změní barvu pozadí. Když se do souboru podíváte, uvidíte nastavenou výchozí světle modrou. Daleko užitečnější je sem přidat spouštění prográmku setnumlock nebo numlockx. Prográmek působí jako softwarový přepínač numlocku. Pokud není něco jasného, podívejte se na můj soubor, který vysvětluji níže.

    XDM má ale, co se týká obrázků na pozadí, omezení - neumí průhlednost. Když dáte na pozadí obrázek, přihlašovací okno už asi neschováte. Takže pozor na to.

    U Slackware 10.2 jsem narazil na jeden problém při obrázku na pozadí XDM. Prosté xv obrazek.jpg -root -quit zde nefunguje, je nutno před obrázkem dát /usr/X11/bin/xhost localhost. Ta absolutní cesta je nutná, protože jste ještě před přihlášením a proměnná $PATH je ještě prázdná.

    Jakmile máte povoleno zobrazování pro localhosta, můžete na přihlašovací plochu umístit, co chcete. Hodiny i tlačítka na vypínání (pomocí xmessage).

    xdm vychozi
    výchozí obrazovka XDM

    xdm po uprave
    XDM po úpravě

    Úprava vzhledu XDM

    Pokud chcete, aby vaše přihlašovací obrazovka vypadala jako na horním obrázku, je k tomu poměrně jednoduchá cesta úpravou konfiguračního souboru Xresources. Soubor má ve výchozím nastavení spoustu věcí, které nejsou potřeba; může být i úplně prázdný a XDM se samo nastaví základní vzhled. Který je také velmi pěkný a případně vám stačí jen doplnit jiný titulek přihlašovacího okna.

    /etc/X11/xdm/Xresources

    xlogin*greetFont: -*-lucida-bold-r-normal-*-26-*-*-*-p-*-iso8859-2
    xlogin*font: -*-helvetica-medium-r-normal-*-17-*-*-*-p-*-iso8859-2
    xlogin*promptFont: -*-helvetica-bold-r-normal-*-17-*-*-*-p-*-iso8859-2
    xlogin*failFont: -*-helvetica-medium-r-normal-*-17-*-*-*-p-*-iso8859-2

    Nastavení fontů je na první pohled jasné. Latin2 fonty nám umožní psát s diakritikou. Konfigurační řádek fontu získáme pomocí utilitky xfontsel. Každý z řádku nastavení vybírá font pro jiný text XDM. greetFont je pro nadpis (na mém obrázku nápis Slackware 10.2), font je pro ostatní texty (uživatel, heslo), promptFont se použije při psaní uživatelského jména a failFont je pro hlášku o špatném přihlášení.

    Fonty lze použít jakékoliv, které vidí X server. Nebo přidat další; o tom se trochu zmíním. Nový TTF font přidáme tak, že jej, jako root, nakopírujeme do adresáře /usr/X11R6/lib/X11/fonts/TTF/ a v tomto adresáři spustíme příkaz mkfontdir a mkfontscale. Pak stačí restartovat X server a přes jakýkoliv program se přesvědčit, že je font k dispozici.

    xlogin*logoFileName: /usr/X11R6/lib/X11/xdm/pixmaps/tux.xpm

    Výběr obrázku, který se zobrazí na přihlašovacím okně.

    xlogin*borderWidth: 0
    xlogin*frameWidth: 0
    xlogin*innerFramesWidth: 0

    Okolo celého přihlašovacího okna je rámeček (border) a pak také jeho stín (frame). Stín může být jen v pravo dole (spodní a pravá strana okna). Inner je rám formuláře, kam se píše přihlašovací jmého a heslo. Pokud je na 0, rámeček zmizí.

    xlogin*shdColor: black
    xlogin*hiColor: black
    xlogin*background: black
    xlogin*foreground: White
    xlogin*promptColor: White
    xlogin*greetColor: White
    xlogin*failColor: Red

    Zde si nastavíme barvy. Shd je barva stínu rámečku a stínu pod greet. Hi je barva rámečku okolo celého okna. Background pozadí. Foreground, prompt a greet jsou barvy fontů. Fail barva fontu chybového hlášení při odmítnutí přihlášení. Pozor, XDM neumí průhlednosti, tedy kromě ikonky v pravo, a neřeší ani pozadí mimo okno. Při návrhu přihlašovacího okna je s tím tedy nutno počítat.

    *Foreground: white
    *Background: black

    Tyto parametry jsou ignorovány, pokud použijete předchozí určení barev. Je to určení všech popředí a pozadí.

    xlogin*logoPadding: 0
    xlogin*geometry: +300+400

    LogoPadding nastaví posunutí obrázku v pixelech od pravého kraje rámečku. Geometrii můžeme ignorovat, přihlašovací okno se samo zobrazí ve středu obrazovky. Použijte ho, jen pokud jej chcete mít jinde než na středu či jiný než výchozí rozměr.

    xlogin*greeting: Linux Slackware 10.2
    xlogin*fail: Špatné heslo

    Nastavení hlavního titulku okna a chybové hlášky špatného přihlášení.

    xlogin*namePrompt: \040\040\040Uživatel:
    xlogin*passwdPrompt: \040\040\040Heslo:

    Znaky \040 znamenají mezeru, která posouvá doprava text přihlašovacího formuláře.

    Startování správce oken po přihlášení

    XDM po úspěšném přihlášení hledá v home uživatele skript .xsession. Je to bashový skript, který na konci spouští správce oken. Já v něm mám:

    #!/bin/sh
    xv .kytky.jpg -root -quit
    xclock -geometry 150x150-1+1 &
    torsmo&
    xset s off
    xset b 0
    xset r rate 200 50
    mount /mnt/sitovy_disk &
    exec twm

    Pro začátečníky rychle popíši, co se zde provádí:

    1. Nastavení obrázku na pozadí.
    2. Zobrazení hodin na ploše v pravém horním rohu. V konfiguraci TWM je ještě nutno vypnout titulek pro xclock. Hodiny je nutno spustit na pozadí, jinak by se vám správce oken ani nespustil a skript by čekal na ukončení xclocku.
    3. Torsmo je prográmek, který na ploše zobrazuje informace o stavu počítače.
    4. Xset vypíná screensaver, vypíná zvuk klávesnice - zvonek (třeba při použití tabulátoru v xtermu) a nakonec nastavuje rychlost klávesnice. Použití je různé, ale pozor na KDE a GNOME, tyto desktopy tato nastavení ignorují a používají vlastní. Ovšem pro FVWM a další je toto jediný způsob upravení parametrů.
    5. Připojení síťového disku po přilogování uživatele.
    6. Poslední parametr spouští správce oken, v mém případě TWM.

    Vůbec nic nám nebrání, aby si každý uživatel spouštěl jiného správce oken. Jak jsem se již zmiňoval, uživatelé KDE zde budou mít jen exec startkde, protože obrázky na pozadí a další nastavení budou KDE přepsány a tím ignorovány. Po ukončení správce oken (odhlášením) se zruší všechna nastavení provedená pomocí xsession a znovu se spustí XDM i se svým startovacím skriptem Xsetup.

    TWM

    Tab Window Manager je starý jako X Window System samotný. To ale vůbec neznamená, že by byl zastaralý. Má snad jen jednu nevýhodu, nepodporuje práci na více obrazovkách. Ale jeho výhody to vyváží. Je totiž velmi nenáročný a rychlý, zabírá jen 2 kB paměti.

    Filozofie TWM je, že programy spouštíte pomocí menu, které se objevuje na ploše. Jak si ale ukážeme dále, je možné menu vyvolat i jinde, třeba nad titulkem okna. TWM nemá žádnou lištu na přepínání programů, ale můžeme pro tento účet využít plovoucího ikon manažera, který takovou funkci plní.

    twm

    Konfigurace je v jediném souboru ~/.twmrc a skládá se z několika následujících podstatných částí. Když jsem si TWM pro sebe konfiguroval, vzal jsem výchozí a jen si v něm doplnil pár užitečných věcí, na které upozorním.

    NoGrabServer
    RestartPreviousState
    DecorateTransients
    RandomPlacement

    Nastavení globálního chování. Vše je výchozí, kromě RandomPlacement, to způsobí, že při spuštění aplikace bude její okno umístěno na náhodné místo. Výchozí chování TWM je, že čeká na manuální umístění okna s aplikací.

    TitleFont "-adobe-helvetica-bold-r-normal--*-120-*-*-*-*-*-*"
    ResizeFont "-adobe-helvetica-bold-r-normal--*-120-*-*-*-*-*-*"
    MenuFont "-adobe-helvetica-bold-r-normal--*-120-*-*-*-*-*-*"
    IconFont "-adobe-helvetica-bold-r-normal--*-100-*-*-*-*-*-*"
    IconManagerFont "-adobe-helvetica-bold-r-normal--*-100-*-*-*"

    Výběr fontů pro menu a ikony. Nechávám defaultní, TWM bohužel neumí znaky s diakritikou.

    Color {
        BorderColor "slategrey"
        DefaultBackground "DarkOliveGreen"
        DefaultForeground "gray85"
        TitleBackground "DarkOliveGreen"
        TitleForeground "gray85"
        MenuBackground "DarkOliveGreen"
        MenuForeground "gray85"
        MenuTitleBackground "gray70"
        MenuTitleForeground "DarkOliveGreen"
        IconBackground "DarkOliveGreen"
        IconForeground "gray85"
        IconBorderColor "gray85"
        IconManagerBackground "DarkOliveGreen"
        IconManagerForeground "gray85"
        }

    Nastavení barev používá rgb definiční soubor /usr/X11/lib/X11/rgb.txt, kam lze barvy podle potřeb přidávat. Jednotlivé položky není nutno příliš popisovat, protože už z názvu je dobře patrné, k čemu se která barva vztahuje. V případě nejasností se určitě podívejte do dokumentace (já čerpal z balíku x-11-doc-html soubor twm.1.html), kde najdete přehled všech možných parametrů a také jejich vysvětlení.

    Icons { "xterm" "terminal" }
    NoTitle {
        "xclock"
        "xmms"
        }

    Některé aplikace nemají pro twm stanoveny ikony, které se budou zobrazovat při minimalizaci okna programu. Zde je můžeme přiřadit nebo změnit. Pokud neudáte absolutní cestu, ikony se berou z /usr/X11/include/X11/bitmaps. Druhá konfigurační direktiva je seznam programů, u kterých se nebude zobrazovat titulkový pruh okna.

    MoveDelta 3
    Function "move-or-lower" { f.move f.deltastop f.lower }
    Function "move-or-raise" { f.move f.deltastop f.raise }
    Function "move-or-iconify" { f.move f.deltastop f.iconify }

    Button1 = : root : f.menu "prg"
    Button3 = : root : f.menu "defops"

    Button1 = m : window|icon : f.function "move-or-lower"
    Button2 = m : window|icon : f.iconify
    Button3 = m : window|icon : f.function "move-or-raise"

    Button1 = : title : f.function "move-or-raise"
    Button2 = : title : f.raiselower
    Button3 = : title : f.iconify

    Button1 = : icon : f.function "move-or-iconify"
    Button2 = : icon : f.iconify

    Button1 = : iconmgr : f.iconify
    Button2 = : iconmgr : f.iconify

    LeftTitleButton "/usr/X11/include/X11/bitmaps/xlogo16" = f.delete

    V této části konfigurace se určuje, jaká bude spolupráce mezi okny a myší. Podobně se dá nastavit i interakce s klávesnicí (a mohlo by tak jít dosáhnout i známé kombinace z Windows - ALT + F4). TWM má několik interakčních oblastí - root (plocha), title (titulkový pruh okna) atd. podle příkladu. Pokud nad touto oblastí provedete akci (klik levým tlačítkem) provede se akce definovaná funkcí. TWM má funkce předdefinované, kompletní seznam je v manuálu, případně si můžete vytvářet vlastní.

    Já jsem přidal řádek, který minimalizuje okno po kliknutí na titulek okna pravým tlačítkem. Schválně, jestli ho najdete :-).

    Poslední řádek této konfigurační ukázky přidá na levou stranu titulkového pruhu další tlačítko, které okno zavře. Nebo-li spustí na okno funkci f.delete, ale jak jsem psal výše, může to být i vlastní funkce nebo menu.

    menu "internet" {
    "Internet"           f.title
    "prohlizec WWW Firefox" f.exec "firefox&"
    "posta Thunderbird" f.exec "thunderbird&"
    "adresar Thunderbird" f.exec "thunderbird -addressbook&"
    "Licq" f.exec "licq&"
    "Gnome FTP" f.exec "gftp&"
    "Leech FTP" f.exec "/home/zip/.leechftp.sh&"
    }

    V menu, které se vám objeví na ploše, lze definovat i podmenu. Zde vidíte ukázkovou strukturu, včetně funkcí, které jsou přiřazeny každému řádku. Popisovat je nemusím, jsou zřejmé na první pohled a další jsou popsány v dokumentaci. Nezapomeňte, že každý spouštěný program musí mít na konci &, aby se spustil na pozadí. Bez toho by program zablokoval twm a neobjevovala by se do ukončení programu menu, oknem by nešlo hýbat atd. Pokud hlavní menu, zde prg, obsahuje podmenu, musí být podmenu v konfiguraci před hlavním menu.

    menu "prg" {
    "Xwindows"  f.title
    "Internet"           f.menu "internet"
    "Hry"           f.menu "hry"
    "souborovy manazer Krusader"	f.exec "krusader&"
    "prehravac MP3 XMMS" f.exec "xmms&"
    "prehravac Xine" f.exec "xine&"
    "Gimp"          f.exec "gimp&"
    "Open Office"   f.exec "soffice&"
    ""		f.nop
    "Kalkulacka"	f.exec "xcalc&"
    "Hlasitost"	f.exec "zmixer&"
    "Acrobat Reader" f.exec "acroread&"
    "IAX telefon" f.exec "kiax&"
    "Checkpoint Dashboard" f.exec "/home/zip/.managementCP.sh&"
    "K3B"	f.exec "k3b&"
    ""		f.nop
    "Xterm"         f.exec "xterm -sl \
     700 -ls -rv -font -misc-fixed-*-*-*-*-15-*-*-*-*-*-iso8859-2&"
    "sit a mountovani" f.menu "nastaveni_site"
    "vpn do prace" f.menu "prace"
    }

    Tohle je moje hlavní menu, ostatní podmenu jsem z důvodu zkrácení výpisu vypustil. Zde jen upozorním na funkci f.nop, která v menu vytváří prázdný řádek pro lepší přehlednost.

    menu "defops" {
    "Twm"   f.title
    "Seznam programu" f.showiconmgr
    "Iconify"       f.iconify
    "Resize"        f.resize
    "Move"          f.move
    ""              f.nop
    "Kill"          f.destroy
    "Delete"        f.delete
    "Restart"       f.restart
    ""              f.nop
    "Vypnout PC"	f.exec "halt"
    ""		f.nop
    "Odhlasit uzivatele"          f.quit
    }

    Poslední menu je také hlavní, ale vyvolávané pravým tlačítkem myši na ploše. Jsou zde skoro výhradně příkazy pro manipulaci s okny, zabíjení oken a hlavně odhlášení pomocí ukončení TWM.

    Fotografie na závěr

    Na úplný závěr prozradím, jak jsem udělal fotky do článku (vizte také článek Snímání obrazovky aneb vyfoťte si okno). V diskuzích jsem našel spousty dotazů na toto téma, ale odpovědi nebyly nikdy jednoduché a jednoznačné. Takže jednoduše, jak udělat fotku obrazovky? U přihlášeného uživatele příkazem sleep 5;xwd -root -out fotecka.xwd. sleep je tam proto, abyste měli čas minimalizovat xterm a případně i vyvolat menu. Xwd formát převedete třeba pomocí ImageMagicku nebo xv. Pro fotku aplikace vynechejte parametr root a klikněte na okno, které chcete fotit.

    Fotka přihlašovacího managera je trochu složitější, ale na podobném principu. Vytvořte shellový skript, který obsahuje jen dva řádky. 1. bude po svém spuštění čekat alespoň 5 vteřin, než XDM naběhne úplně, a 2. pak udělá stejnou fotku, jak jsem psal předtím. Možná bude někde nutné doplnit ještě parametr -display localhost:0.0. Nezapomeňte nastavit skript jako spustitelný. V Xsetup přidejte localhosta do xhostů a pak přidejte řádku, která váš skript spustí na pozadí (parametr &). Při dalším spuštění XDM se udělá fotka a počítač to oznámí pípnutím.

    Doufám, že můj článek pro vás bude užitečný, že TWM, ač staré, někoho zaujme samo o sobě nebo jeho varianta s podporou virtuálních obrazovek VTWM.

           

    Hodnocení: 93 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.6.2007 00:11 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    +10
    27.6.2007 10:21 misch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Jo, prima čtení!

    Snad jedinou připomínku mám k větě na začátku: "S KDM se mi zase stala nemilá věc - často ignoroval uživatelovo nastavení a pouštěl jiného správce oken, než uživatel používal.".

    Linux nejsou Windows, a předpokládal jsem že mj. i díky nástrojům jako strace, lsof, apod. nemůže odborník s klidným svědomím napsat něco jako "ono to něco dělá, nevím proč". Pokud KDM spouští jiného správce oken, určitě to nedělá náhodně nebo za nedefinovatelných okolností, a mák tomu nějaký konkrétní důvod, který by se dal určitě dohledat.
    kotyz avatar 28.6.2007 12:08 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    kdm spousti toho spravce oken ktery byl spusteny naposledy, pokud se nevybere v menu (sessions/relace) jiny. takze ikdyz mam kde jako default a potom spustim treba icewm bude mi ho kdm priste cpat zase pokud jen vyplnim login a zmacknu enter ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    27.6.2007 03:35 Milan Vančura | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Skvělý článek, protože ukazuje, co se děje na pozadí (a co všechno si člověk může přiohnout).

    Ještě bych dodal zajímavou skutečnost, že skripty XDM se musejí postarat také o killnutí oken programů puštěných v době přihlašování. Pokud to neudělají, zůstane takové okno, s právy roota, v session uživatele. A to bez ohledu na xhost atd. To se dá šikovně využít např. na okénko "Shutdown/Restart/End Session" známé z KDE, GNOME atd. Určíme tak efektně, že ho bude mít dostupné jen ten, komu jsme to dovolili v XDM - tedy rozhodneme to nejen podle jména uživatele, ale i podle toho, odkud se hlásí. Lokální uživatelé to mohou mít povolené všichni a ti samí (unixoví) uživatelé přihlášení po síti mít toto okénko nebudou...
    27.6.2007 08:11 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    A co VTWM ? ten ma vice ploch a take by nemel byt moc narocny na HW
    Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
    27.6.2007 08:11 Smama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Hej, myslel sem si ze to jde prikraslit, ale tohle je mazec, nevim proc je to v defaultu tak hnusny :-)
    27.6.2007 08:16 Vratislav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    zaremujete? ZAREMUJETE? !!!! Kde to žijem.... :-(
    27.6.2007 08:34 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    no predsa qBasic for WIndows :) Spominame na stare dobre casy :)
    27.6.2007 09:03 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Co máš proti DOSovským .bat? :-)
    vencour avatar 27.6.2007 10:15 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM

    Tam fungovala i dvoutečka na začátku řádku.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    28.6.2007 14:57 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Je libo za#ujeme?
    27.6.2007 08:29 test
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Osobne se prihlasuji v textovem rezimu do shellu sh, pote kdyz vim, ze budu pracovat s GUI napisi startx (to je mnou upraveny script) a spusti se mi X Window + xfce4. Nechapu v cem je lepsi menit svuj defaultni runlevel a pote startovat vzdy automaticky pomoci xdm ci podobnych do GUI, kdyz obcas potrebuji pracovat pouze v SHELLu.
    27.6.2007 16:25 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    taky jsem to resil takhle. ale pak jsem zjistil, ze ten startx stejne poustim v 90% pripadu, tak jsem nainstaloval minimalisticky slim login manager, vyrobil si par minimalistickych temat ( 1 2 3 4 5 ) a loguju se do fluxboxu. cele je to rychle, dobre to vypada, a kdyz nahodou potrebuju jen terminal, tak si proste pustim xterm.
    27.6.2007 20:50 test
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Ta prvni je velice hezka - dekuji za inspiraci.

    Zapomnel jsem vsak dodat, ze jsem si nadmiru oblibil program fortune, ktery mi vzdy po prihlaseni vypise citat, subjektivne mi ruznorode citaty pri kazdem prihlaseni pripadaji uzitecnejsi, nez libovolna modelka; ostatne komu ne. Nadruhou stranu by tyto dve veci mohly byt zkombinovany tak, aby se jako login screen vybralo nahodne foto z predem naplneneho adresare a do nej by se vypsal citat ziskany z programu fortune. To je skvely napad, neni?

    xvasek avatar 28.6.2007 08:07 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    ...a začít přehrávat náhodnou mp3ku...
    28.6.2007 09:57 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    proc ne. i kdyz, v nahodnem obrazku bude nahodny citat urcite sem-tam spatne umisteny a to by urazelo muj jemnocit a brzo bych to vypnul
    Josef Kufner avatar 1.7.2007 15:57 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Tak do názvu každého souboru schováš souřadnice pro umístění citátu a jeho maximální a minimální délku. Pak ještě budeš logovat, který obrázek kdy byl zobrazen a vypočítávat podle toho pravděpodobnost, že příště bude zobrazen (aby byl zobrazován každý stejně často).

    A když už s tím bude tolik práce, tak je škoda to mít jen na přihlašování, takže bych to nacpal i do desktopu potom :-D
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    28.6.2007 20:04 alyx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    jeeeeeeeeej Bleach:D

    Btw super clanok,prave sa mi podarilo nahodit X-ka na gentoo a chcem sa zbavit celeho kde aj gnome(prechadzam na xfce), takze som tam skusila hodit xdm a skoro som to odinstalovala ze radsej budem pouzivat startx(fakt hnusne v defaulte), pozrem abclinuxu(hladala som nejaky icq klient nezavisly od kde&gnome) a na prvej strane takyto super clanok. Odkial ste vedeli ze prave take daco hladam?!
    Josef Kufner avatar 1.7.2007 15:57 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Třeba tkabber ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Václav 1.7.2007 19:44 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Azumanga na login screenu? Mazeec :)

    Co takhle dát ty témata ke staženi?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    1.7.2007 23:30 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    proc ne. tady jsou: http://sweb.cz/zelial/slim-themes.zip

    staci rozbalit jednotlive adresare do /usr/share/slim/themes (modulo distribuce) a v /etc/slim.conf pak
    current_theme       zels,osaka,think_different,peace,shiba,lied
    pro nahodny vyber.

    at slouzi!
    Václav 2.7.2007 22:07 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Dík moc.. A jak tak na to koukám, ani není tak složité vytvářet je. Jdu udělat Lain, Elfen lied a Chrono crusade :-D
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    25.8.2011 10:00 kei.101
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Ty Azumanga tapety jsou skvělý :D
    xvasek avatar 27.6.2007 09:08 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Dobrý článek. Konečně po všech těch "toto dokáže v Linuxu naklikat i Vaše babička" něco aspoň trochu hardcore.
    28.6.2007 14:57 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Po tomto clanku dokaze nastavit XDM i vase babicka.
    29.6.2007 08:54 Boo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    To masochismus kvete i v duchodu ?
    27.6.2007 09:27 juloml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Svojho casu som pouzival obdobny wm: ctwm. Ten pokial si pamatam podporoval pracu na viac obrazovkach.
    27.6.2007 09:59 zimous
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Nemeli jste nekdo pri pouzivani XDM problemy s pravama na zarizeni, treba na zvukovku? Je to uz teda nejakej patek, co jsem to XDM konfiguroval, ale tenkrat mi prislo, ze si XDM moc nerozumi s PAM. Podle Changelogu uz by to melo (tak dva roky;-) bejt opraveny, funguje to?
    27.6.2007 10:36 jakub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Mohu se zeptat co je to za program co tam zobrazuje ram,cpu atd? Resp. i jaky tema?
    27.6.2007 10:53 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    27.6.2007 10:37 NaiL
    Rozbalit Rozbalit vše moje xdm
    http://temp.sebsoft.com/kovo/pics/gal/linux/xdm.jpg
    27.6.2007 10:41 Sikora Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Som este nevidel skaredsiu vec na linuxe ako je ten TWM.

    Inak co som preletel ten clanok, celkom fajn. Skoro rovnako mam spraveny XDM aj ja.
    27.6.2007 12:24 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Som este nevidel skaredsiu vec na linuxe ako je ten TWM.
    Jo, hroznej humus, taky nechapu jak takovou vec muze nekdo pouzivat.
    27.6.2007 13:21 ikarlos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Odkdy mají dvanáctiletí spratci právo míchat se do diskusí dospělých?
    Milan Vít avatar 27.6.2007 14:00 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Odkdy mají dospělí právo nadávat dvanáctiletým za jejich ničím okolí neškodlivý názor? ;-)
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    27.6.2007 16:51 ikarlos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Pravda, dětem se nenadává, na děti se bere rovnou rákoska.

    V dobách, kdy si jeden moh' vybrat mezi twm a komerčním mwm, dělaly do unixů dvanáctileté děti jen když byly geniální. Dnes takové, které mají problémy zvládnout windouz...
    Milan Vít avatar 27.6.2007 18:05 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Pro pána Jána, přece byste na někoho nepoužil rákosku kvůli subjektivnímu grafickému cítění – no tak se holt někomu twm nelíbí, smůla, on se ten svět nezboří :-D A to, jaký kdo používá window manager, přece nic nevypovídá o věku nebo nedejbože (a to nejsem věřící) množství zkušeností.

    BTW, taky dám raděj přednost svým minimalistickým KDEčkám :-)
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    27.6.2007 21:28 ikarlos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    No tak, Milane, subjektivni graficke citeni ani volbu window manageru nikomu neberu! Jde o to, ze pokud pouziju twm, tak asi mam dobry duvod proc - a asi to nebude zrovna eye-popping grafika. Normalne inteligentni dospely clovek znaly linuxu duvody pochopi a nereaguje plkama typu cit.:" hroznej humus, nechapu jak takovou vec muze nekdo pouzivat." To je skutecne infantilni reakce a nic na tom nezmeni, zda dotycny kope za Gentlo Devils nebo Seattle Loosers.
    Milan Vít avatar 27.6.2007 21:37 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Aha :-) Je fakt, že když se na celou diskuzi podívám znovu, v tomhle světle, tak mi ta reakce o „hrozným humusu“ nepřijde až tak košer a nadsázkovitá, jako předtím – takže, neuzavřeme to? :-)
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    30.6.2007 14:34 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Nemůžete vědět, jestli třeba nepoužívá něco ještě minimalističtějšího (méně náročného) a přitom z jeho pohledu vzhlednějšího, než TWM.
    30.6.2007 23:26 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Nepouziva. Pouzivam Xfce, E17 a prilezitostne KDE. Nicmene to nic nemeni na tom, ze napr. takove IceWM je proti tomuhle naprosta spicka. Vazne nechapu, jak muze nekdo pouzivat TWM k praci; fakt ne, sorry. :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.6.2007 16:56 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Nějak pochybuju, že by mezi Gentoo devs byl dvanáctiletý :-)
    27.6.2007 17:09 ikarlos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    co má společného béčkový fotbalový klub s twm?
    27.6.2007 18:30 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Mozna uz to radsi dneska nehul... ;-)
    28.6.2007 00:08 Sikora Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    A z teba tak trocha nehovoria komplexy? Ze diskusie dospelych... LOL! Vyjadril som subjektivny nazor na jeden obrazok ktory vyzera ako spred 20 rokov a navyse ta farba je hnusna. Fakt neviem co riesis. A aby sa nepovedalo, pouzival som kedysi wmaker ktory sa tiez radi medzi lightweight, takze na mieste niesu ani reci o zhyckanosti a eye candies. howgh.
    Václav 28.6.2007 05:20 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Také ty reakce nebyly na tebe :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    27.6.2007 14:10 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    A všechny ty XDM, TWM, internety a vůbec... by se měly zakázat. :-)
    27.6.2007 14:42 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Mě spíš zaujalo to screenshotování pomocí příkazové řádky. Ať mi po tomhle už nikdo neříká, že v příkazovce se "zkrátka pracuje mnohem efektivněji"... lol. Jojo.

    P.S. A klávesa printscreen nebude mít co žrát, viď! Heh.
    xvasek avatar 27.6.2007 16:03 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Si k tomu napiš frontend. :)
    Václav 27.6.2007 16:17 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Hmmm.. A co takhle použít scrot?

    scrot -d 5 fotka.jpg

    Pořád neefektivní?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    MaT avatar 28.6.2007 11:03 MaT | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Scrot je super, ale dělat screenshoty do JPEGu? Fuj... Na screenshoty je ideální PNG. Ono je to pak na těch obrázcích tak moc vidět, jak jsou rozplizlé... Kdy už lidi konečně pochopí, že JPEG byl vytvořen hlavně na fotografie... To je asi jako byste používali MPEGovou (ztrátovou) kompresi na spustitelné binárky...
    Open source software for open minded people. :-)
    Josef Kufner avatar 1.7.2007 16:02 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Tak se na ty screenshoty tady podívej. Vždyť to fotky jsou!
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    27.6.2007 16:53 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Mě spíš zaujalo to screenshotování pomocí příkazové řádky. Ať mi po tomhle už nikdo neříká, že v příkazovce se "zkrátka pracuje mnohem efektivněji"... lol. Jojo.
    Způsobů sejmutí screenshotu je samozřejmě více - včetně grafických klikátek. Ale pokud není nainstalováno nic jiného než X, tak je xwd šikovné řešení (a není problém si to namapovat na libovolnou klávesovou zkratku).
    29.6.2007 16:56 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    WTF? "Klikátko?" Dokážete si představit, že ovládáte spoušť fotoaparátu pomocí "klikátka"? To je sntejná šílenost, jako běžet do terminálu a vyvádět tam cosi klávesnicí. Screenshot má být okamžitě, když si zamanete - zkrátka klávesa printscreen. Od toho je to "shot". Ale neberte to jako pokus o hádku, jen vysvětluju, proč mi celá ta představa přijde uhozená (respektive vhodná jen pro marginální/speciální využití; hodně oblíbených geekovských praktik je takových - jen čekám, až někdo udělá kreslící program pro konzoli).
    30.6.2007 09:32 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Způsob využívající textový příkaz, který ti byl o něco výše tolik proti srsti, lze pochopitelně použít i ve spojení s klávesou printscreen. A klikátko je dobré k tomu, aby si člověk mohl nastavit, například jak budou screenshoty vypadat. Jestli se má sejmout obrázek celé plochy nebo jen určitého okna, jestli tam mají být zahrnuty dekorace oken, jestli se má před vlastním sejmutím obrázku chvilku počkat atd.

    Btw, ovládání spoušti fotoaparátu pomocí klikátka mi nepřipadá nijak zvláštní.
    30.6.2007 14:28 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    No, spoušť fotoaparátu má reagovat okamžitě. Proto klávesa; protože na kliknutí potřebujete nejen prst na tlačítku, ale ještě kurzor na určitém místě. Čili zpoždění. (A pod pojmem "klikátko" si představuju spíš dialogové okno, kde se dají nastavit nějaké možnosti).

    Máme zkrátka odlišné představy, takže myslím, že nemá cenu se hádat. Samozřejmě neříkám, že by se ty udělátka, co popisujete, měla zrušit, jen mi přüjde divné, že v prvé řadě nepoužíváte nejprostší řešení (horká klávesa).
    2.7.2007 18:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    No, spoušť fotoaparátu má reagovat okamžitě.

    Ne vždy. Často si nejdřív budete chtít nastavit parametry expozice, rozvrhnout scénu apod. A někdy dokonce použijete samospoušť. A se screenshotem je to stejné.

    Josef Kufner avatar 1.7.2007 16:04 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    [...] - jen čekám, až někdo udělá kreslící program pro konzoli).
    Metapost?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    1.7.2007 20:35 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Achjo.
    9.7.2007 18:33 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Pokud si dobře pamatuji, tak jsme bitmapový editor pro konzoli dělali na střední v Pascalu (ve znakovém režimu 80x50) a pak ještě jednou v grafice s podporou myši. Nic nenormálního.
    Petr (DotaZ) Jakubec avatar 3.7.2007 13:09 Petr (DotaZ) Jakubec | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    legrace je ze mi visi na printscreenu prave muj script na screenshooty :-) kde pouzivam prave scrot a cele to mam owrapovane pomoci zenity.
    SCREENSHOT="/home/user/`zenity --entry --title "Uložit screenshot" \
     --text "Jméno screenshotu:" --entry-text ".png"`" || exit
    
    if [ -f $SCREENSHOT ] ; then
       zenity --error --title "Screenshot" --text "Chyba: soubor již existuje."
       exit 1
    else
    	CD=""
    	zenity --question --text "Mam zpozdit screenshoot o 5s ?" \
             && CD="-cd 5" scrot $CD $SCREENSHOT
    	zenity --info --text "Screenshot je ulozen $SCREENSHOT"
    fi
    Josef Kufner avatar 3.7.2007 19:37 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Jak kde, tak gnome ma krasne jednoduche nastroje, ktere tohle delaji daleko lepe ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    27.6.2007 21:35 pj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    +1

    autor chtel zrejme prilezitostne ctenare odradit od pouzivani linuxu :o)

    osobne bych uvital nejaky hlubsi popis jiste perspektivniho KDE...
    27.6.2007 22:30 Venca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM

    No fuj! KDE omalovánky jsou pro děti.

    Velký kluci používaj tvm, ewm, možná ještě Blackbox

    :-)

    Václav 28.6.2007 05:19 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    A co wmii?!

    :-)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    29.6.2007 04:12 pakanek | skóre: 28 | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Ted zkousim dwm, asi wmii taky pozdeji otuknu. Zatim se mi libi vice nez ratpoison. Od IONu me odradil sam tvurce.
    Všechno dobré je pro něco zlé.
    30.6.2007 14:43 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    blackbox i twm jsem kdysi používal (nevim co je ewm, pokud evilwm tak ten taky) a teď používám KDE. jde tam dělat víc věcí.
    27.6.2007 21:51 Karel Benák | skóre: 8 | blog: benyho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Super. XDM jsem si podobným způsobem nastavil sám, ale na TWM jsem už neměl sílu :-) Btw. nezkoušíte náhodou LFS? Jináč si nedovedu představit, jak se normální uživatel dostane ke konfiguraci XDM. Ale kdo používá LFS nebude asi normální (to tvrdí i má žena :-)).
    Láska je jako prd, když hodně tlačiš tak z toho bude ...
    27.6.2007 22:33 Venca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM

    Já si dal do rámečku s přihlášením XDM Hollyho :-) a na pozadí Kritona!

    27.6.2007 23:11 jooke | skóre: 9 | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Mam taky XDM rad, ale vadi mi, ze nema polozku pro reboot, nebo shutdown PC. Jj da se pouzit k tomu dialog, ale i tak skoda, ze to nema primo v sobe...
    Josef Kufner avatar 1.7.2007 16:05 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Já na tohle použil wbar. Vypadá to poněkud lépe ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    28.6.2007 15:01 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Je pekne, ze twm zabira v pameti 2 kB, aspon ma autor dost pameti na obrazek na plose zabirajici 2 MB.
    29.6.2007 04:22 pakanek | skóre: 28 | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Ted zacne vybirat obrazky podle velikosti :-)
    Všechno dobré je pro něco zlé.
    28.6.2007 15:51 danny
    Rozbalit Rozbalit vše wdm
    dobrej clanek. sam mam taky minimalisticke veci rad, ale xdm mi nevyhovuje
    1) potreboval jsem, aby bylo mozno z login obrazovky vypnout ci rebootovat pocitac
    2) potreboval jsem pri prihlaseni moznost volby mezi vice window managery
    ted pouzivam wdm a dela presne to, co potrebuju a neni "nenazrane" jako kdm ci gdm
    30.6.2007 14:49 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Tab Window Manager je starý jako X Window System samotný.

    Jen technická poznámka, nijak zle nemyšlená: X Window System exsituje od roku 1984 a TWM až od roku 1987.

    http://en.wikipedia.org/wiki/X_Window_System#History
    http://en.wikipedia.org/wiki/TWM#History

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.