abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:55 | Nová verze

    Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:55 | Humor

    Spouštět webový prohlížeč jenom kvůli nákupu kávy? Nestačí ssh? Stačí: ssh terminal.shop (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 18:11 | Nová verze

    Yocto Project byl vydán ve verzi 5.0. Její kódové jméno je Scarthgap. Yocto Project usnadňuje vývoj vestavěných (embedded) linuxových systémů na míru konkrétním zařízením. Cílem projektu je nabídnou vývojářům vše potřebné. Jedná se o projekt Linux Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:56 | Nová verze

    Operační systém 9front, fork operačního systému Plan 9, byl vydán v nové verzi "do not install" (pdf). Více o 9front v FQA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Nová verze

    Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6.1. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a na GitHubu. Řešeny jsou také 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:33 | Zajímavý software

    Lennart Poettering na Mastodonu představil utilitu run0. Jedná se o alternativu k příkazu sudo založenou na systemd. Bude součástí systemd verze 256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    29.4. 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    29.4. 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    29.4. 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (16%)
    Celkem 893 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Interview: Alan Cox (anglický originál)

    11. 6. 2007 | Robert Krátký | Rozhovory | 44819×

    1) Where do you stand in the microkernel vs monolithic kernel debate?

    I'm not greatly bothered by it. If you start talking about Microkernel versus Monolithic and assuming there is an either/or decision you lose sight of the fact that there are advantages to both and there are alternatives that get some of the benefits of each. Linux conciously tried to steal the best bits from both while avoiding the overhead many microkernels impose.

    2) What about the modern L4 microkernel (especially the L4Ka::Pistachio and Fiasco implementations) and the L4Linux project (Linux on top of L4)?

    I'm not really familiar enough with the internals of the L4 project to comment.

    3) There is a system in Minix that allows device drivers recovery (by killing and restarting). Are there any plans for a similar functionality in Linux? Is it even possible?

    It actually works today for a lot of devices. If you unconfigure a device, rmmod the driver and insmod it again it will effectively be reloaded and restarted. You don't have the needed protection/control to do that forcibly or to guarantee that such a restart is always possible - but that is very expensive to do.

    4) What part of the kernel would you label as the best (in terms of programming)? And which is the worst?

    I find this goes in cycles as code is modified, hacked about and updated it gets worse and then at some point it gets tidied and rewritten so that the hacks and changes made over time become part of the design not afterthoughts.

    There is one candidate for "worst code" that has lasted a very long time and that is probably the floppy driver.

    5) Is there a technology that you would like to be included in the kernel?

    At the moment no, although one will no doubt come along in time. There are some I'd like to see sorted out however - notably the whole X versus framebuffer versus console situation.

    6) There have been a lot of discussions in LKML (and LWN) recently about asynchronous system calls. We have fibrils, syslets/threadlets, and kevents. Which one would you prefer? And why do you think it's so hard to push kevents through when it seems to be an interesting and complex solution?

    I like the syslet/fibril approach and I can see real advantages in that if we can avoid the extra parallelism simply causing more thrashing and overhead later on. I find kevents a lot less interesting simply because event based programming isn't how a lot of people want to program systems. They should of course all learn how to use co-routines properly 8).

    7) Of the kernel developers, who do you like to work with the most?

    It doesn't really work like that. There are certainly people I don't get on with, and people who I work better with - but that itself can be dangerous. Often the people you get along with are the people who think the same way and you can end up missing other viewpoints.

    Generally it works very well, and there are a lot of very bright people in the kernel community which makes it very interesting and ensures there is a lot to learn.

    8) What hardware vendors do you consider the best from a kernel developer's point of view -- in that they provide specification, cooperate, etc?

    Of the big vendors I deal with I would say Intel are probably the most co-operative today, they provide good documentation, errata information and also fund or write key drivers for their hardware such as the 3D support (done by Tungsten Graphics) and the wireless. That has really paid off and made their systems hardware of choice.

    A lot of other vendors are very helpful, some of the small ones like Jmicron especially so. Others can be very strange in their behaviour - AMD for example used to be very helpful but now they own ATI are being extremely problematic. At the end of the day it is important to remember that most of them are helping Linux because they see it as a revenue earner and that can mean they will be helpful in some areas and not others. IBM support for Linux for example is ultimately about IBM's interests - likewise almost anyone else.

    It isn't just specifications that help, vendors like Dell wanting to ship Linux ready systems and willing to make sure this happens don't neccessarily provide documentation and write code (although Dell do) but they provide a business reason for other vendors to do so, and that is also very helpful.

    9) Where do you see the Linux kernel in five years? Any radical changes coming up?

    The big ones that are visible are probably scaling ones - particularly memory sizes and storage. These also trigger concerns about reliability and error rates which mean changes right down to the disk interface level, some of which need operating system support.

    People are looking at new file systems - file systems you can fsck parts of so it is possible to recover a disk in realistic time scales, and which can handle and detect corruption on the link or disk better.

    10) Do you think that licensing Solaris under the GPLv3 might weaken the position of Linux (which is about to continue using the GPLV2)? Are you worried about the possibility of Linux developers leaving to work on Solaris?

    Not greatly. In fact I would hope we will see sensible discussions about dual licensing bits of code so that we can all benefit from them.

    11) What is your take on the Novell - Microsoft deal? Should Red Hat be a party to such agreement sometime in the future, what would that mean for you?

    Personally I think it's a bad idea and that Novell are going to get stung by the GPLv3, and rightfully so. The license is designed to keep the software free, if it fails to do this then it needs fixing, so GPLv3 hopefully will fix this flaw.

    If Red Hat did deals with Microsoft I'd hope they would find a better way to do things, to co-operate on things that help end users but not to compromise the freedom of the code or play any funny games.

    12) Do you share some people's fear of Microsoft's threats (concerning patents and intellectual property)?

    I don't think they are the biggest danger. As Microsoft has been finding out recently it is the patent trolls, and organisations with buried patents in interesting areas that are the biggest threat in the USA. The real answer to that problem however is to pull the USA back into line with the majority of the world which simply does not recognize patents on software but respects them as literary works subject to copyright law. Also therefore we have to make sure the continuing US attempts to spread bogus patent law into the EU are defeated.

    13) What is a kernel developer's life like? How much time do you spend writing code (or testing) and how much do you study? What are your other hobbies (besides Welsh)? And what about your family? Is it possible to work so much without becoming a workoholic?

    Pretty good. Most of the time I am working on the things I think need doing, sometimes on the things Red Hat thinks need doing (usually the two co-incide but not always). I try and keep sensible hours so I have time for other things, which include family, railway related stuff (both full size heritage railway and model), and things like Welsh lessons.

    I try not to spend too much time on work stuff, and there is good evidence anyway that spending too much time on work actually ends up getting less done than working sensibly.

    14) What beer did you enjoy the most and where?

    Good question and one I suppose I should expect from .CZ. I'm not actually a great beer fan however. I do like some of the Belgian blonde beers and the German weißbeers. I've tried a couple of Czech beers and either they don't travel well or they are not very good ;)

    Alan

    Many of those who asked questions wanted to use this opportunity to thank you for your work on the Linux kernel. I also thank you for your time and goodwill regarding this interview.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.6.2007 00:46 wonder
    Rozbalit Rozbalit vše cenzura?
    Marne sa snazim najst 10. otazku ...
    11.6.2007 00:56 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cenzura?
    nik nepovedal, ze otazky musia byt cislovane porade - hlavne, ze su vsetky ;))
    11.6.2007 02:08 peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alan Cox odpovídá
    Samozrejme dik, ale...bude aj slashdot? ;-)
    11.6.2007 02:18 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alan Cox odpovídá
    In English version: monothilic -> monolithic, moder -> modern
    11.6.2007 06:35 Petr Zelenka | skóre: 24 | Semice/Stuttgart (Sindelfingen)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alan Cox odpovídá
    ...přestanou to být jen jen dodatečné doplňky...
    A teď si uvědomte, jaký je vztah mezi krychlí a motýlem.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 11.6.2007 07:19 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alan Cox odpovídá
    Tak jsme na Slashdotu podruhé! :-)
    11.6.2007 07:59 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alan Cox odpovídá
    Díky všem za opravy - omlouvám se za nepozornost :-)
    11.6.2007 08:00 JK
    Rozbalit Rozbalit vše AMD
    Konecne nekdo kompetentni rika neco, na co uz ja, zcela bezvyznamny uzivatel, upozornuju uz pres rok. AMD haze linuxu klacky pod nohy. Ale co je horsi, uziva "svinsky marketing" (jak s oblibou rika ten, jehoz jmeno se nevyslovuje) a lze uzivatelum..... Sliby sliby sliby a realita je nekde jinde...
    11.6.2007 08:29 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Ale procesory nemají špatné :-D

    BTW: ještě, že se Robert nezeptal na Ubuntu, co ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    11.6.2007 09:54 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Proc? Me je ubuntu jedno... Nic proti nemu nemam. Me vadi lidi. Urvanci. Distribuce samotna za to nemuze. :-D
    11.6.2007 10:11 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    1. Už dlouho se vyhýbám ATI, teď tedy i AMD. Nakonec jsem to tušil.

    2. *buntu - tentýž názor.
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    11.6.2007 10:20 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Mam-li byt uprimny, cekal jsem presneopacny vysledek. AMD koupilo ATI, tak jsem ocekaval, ze z ATI se stane po vzoru AMD linux-friendly firma.... Vysledek je ovsem takovy, jako kdyby ATI koupilo AMD... Protoze AMD se spise zmenilo k obrazu ATI, tedy ignorace non-Win OS.
    11.6.2007 11:06 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Také jsem v to zpočátku doufal, ale tato naděje ne velice brzy opustila.
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    11.6.2007 11:33 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    jenze ja vul se nechal pred rokem zlakat a koupil X1650pro.... Pred tydnem jsem ji s radosti vymenil za X550 :-D Fakt humus.
    11.6.2007 16:26 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Z čeho usuzujete, že je najednou AMD takovej čert? Třeba svůj nový procesor konzultujou s Red Hatem. Dali se slyšet, že otevřou grafický ovladač.

    P.S. Ad Lživý marketing atd... Ježkovy voči, že vás ta pusa nebolí. Papouškovat takové blbiny. Nezapomeňte, že ten týpek, o kterém mluvíte jen tak plácá, aby asi mu ty ohnivé ohlasy, které vyvolá dokázaly, že si ho lidi všimli... (Jestli tomu všemu věří, čemuž nechci věřit, tak už fakt nevím.)
    11.6.2007 16:38 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Huba me neboli! AMD slibilo otevreny ovladac nebo vydani dostatecne specifikace k napsani opensource ovladace komunitou jiz pred vice nez rokem!!!!!

    Nasledkem teto LZIVE informace jsem si cca pred rokem koupil X1650Pro a jiz rok je mi zcela na HOVNO a mam v ni utopene penize!!!!

    Co se tyce ulhaneho marketingu, tak na ten upozornuju mnohem dele nez to pako Hulan....
    11.6.2007 16:43 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    AMD slibilo otevreny ovladac nebo vydani dostatecne specifikace k napsani opensource ovladace komunitou jiz pred vice nez rokem!!!!!
    Jedno URL a dokazes, ze mas pravdu ;-)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    11.6.2007 17:10 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    August 02, 2006:
    http://www.infoworld.com/article/06/08/02/32OPcurve_1.html "AMD is strongly considering open-sourcing at least a functional subset of ATI’s graphics drivers"
    11.6.2007 18:12 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Dekuji. Presne tuhle vetu jsem mel take na mysli... Nicmene zacinam mit pocit, ze nekteri zdejsi ctenari nemaji, a nebo ucelove nechteji mit obecne zname a dostupne informace... Na jakykoli argument se cloveku dostane odpoved typu: "Dej mi link"...

    ziskavam pocit, ze zdejsi uzivatele si bud archivuji vsechny linky od vsech IT clanku co si kdy precetli, aby pak nasledne mohli dokazovat spravnost sveho tvrzeni v diskuzi. Samozrejme si odkazy nearchivuji (nejsem magor) a nevidim duvod, proc takovouto klicovou a obecne znamou informaci nekomu dohledavat, zvlaste kdyz me samotnemu to da stejnou praci jako jemu....

    Vrele vam proto dekuji, ze jste mi usetril praci ... tedy spise kolegovi, ktery link pozadoval... :-D
    11.6.2007 18:29 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Dekuji. Presne tuhle vetu jsem mel take na mysli... Nicmene zacinam mit pocit, ze nekteri zdejsi ctenari nemaji, a nebo ucelove nechteji mit obecne zname a dostupne informace... Na jakykoli argument se cloveku dostane odpoved typu: "Dej mi link"...
    No neni divu. Obvykle je treba videt originalni dokument, aby bylo jasne, o co jde, a predeslo se dalekosahlym vyznamovym posunum, jako treba v tomto pripade:

    Mezi

    "AMD is strongly considering open-sourcing at least a functional subset of ATI’s graphics drivers"

    a

    "AMD slibilo otevreny ovladac nebo vydani dostatecne specifikace k napsani opensource ovladace komunitou jiz pred vice nez rokem!!!!!"

    je takovy vyznamovy rozdil, ze i kdybych dany clanek cetl ihned pred tim, tak by me nenapadlo, ze "AMD slibilo .." se na nej odvolava.
    Samozrejme si odkazy nearchivuji (nejsem magor) a nevidim duvod, proc takovouto klicovou a obecne znamou informaci nekomu
    Protoze ty tim argumentujes. Druha strana netusi, co presne jsi mel na mysli a tedy co ma hledat.
    11.6.2007 19:41 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    ANO. Presne to zni: "AMD vazne uvazuje o....." coz neni 100% to same jako "AMD slibuje".... To mate pravdu... podivejme se ovsem na vyznam takovehoto vyjadreni:

    a) AMD upozornuje zakazniky, na planovane otevreni ovladace ci na jiny vstricny postup k opensource ovladacum

    b) AMD bezobsazne blaboli o nicem (protoze tim vlastne nerika nic) s cilem vyjebat alespon s o trochu vetsim poctem zakazniku, nez by melo, kdyby nereklo nic....

    Oba vime, vzhledem k vyvoji za poslednich 12 mesicu, ze moznost a) se nestala.... :-D

    PS.: Odkazy nedavam, proste proto ze je neznam (prectu a zahodim), ale jak je videt, tahleta kriva informace od AMD nezaujala jenom me....
    11.6.2007 20:04 iSteve
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Bud jsi nepochopil ten headline, nebo jde o cilenou demagogi z tvoji strany. "AMD upozornuje zakazniky, na planovane otevreni ovladace ci na jiny vstricny postup k opensource ovladacum" Ne. AMD zvazuje, ze naplanuje otevreni ovladacu.
    11.6.2007 20:26 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    "strongly considering".... nevim kde AMD upozornuje, kdyz consider ma k jasnemu otevreni na mile daleko!

    Faktem je, ze AMD mluvilo a neotevrelo. Neotevrelo nic, a binarni fglrx jsou sracky nejtezsiho kalibru... Az mi AMD vrati penize za mou nefunkcni ATI, prestane me tento problem zcela zajimat!
    11.6.2007 21:55 iSteve
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Hm, prijde mi, ze si sam podkopavas vlastni tvrzeni.

    a) variantu s upozornovanim jsi navrhoval sam b) ano, presne tak, 'consdering' a fakticka implementace je vskutku na mile daleko; pokud jsi na zaklade 'considering' dospel k zaveru, ze se tak stane a jen na jeho zaklade jsi koupil tu grafarnu, tak je chyba trochu jinde...

    ...pod carou bych rad jeste dodal poznamku, ze otevreny drivery nejsou ani vzdalene zarukou kvality ci byt jen pouzitelnosti
    11.6.2007 22:53 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Na poli grafickych adapteru je kazda rada draha. Je tady Intel, ktery zda se konecne dostal rozum, ale jeho grafiky patri do ultra low-endu. Pak je tady nVidia, pro niz je opensource sproste slovo. A nakonec je tady ATI, pro niz je Linux sproste slovo... Co si ma clovek vybrat???

    Ano. AMD zcela zamerne a umele vytvarelo u Linuxovych uzivatelu dojem, ze posune ATI do pozice linux-friendly vendor, jak jen to bude v tomto absurdnim grafickem segmentu mozne... Jestli se mnou hodlate diskutovat, zda otevre ovladace, otevre subset, vyda specifikace nebo proste jen vyda kvalitni binarni ovladace, tak s tim jdete nekam... Diskuze se nevede o tom, CO chtelo AMD udelat. Diskuze se vede o tom, ze AMD vubec NECO slibovalo udelat.... a to NECO neudelalo.

    Aby bylo mezi nami jasno. Nic nehazu na AMD. Sam jsem idiot, ze jsem jim to sezral a je to jen a jen moje vina. Na druhou stranu si od AMD nekoupim uz ani prupisku... Je to jejich obchodni strategie, jejich problem... A at si rikate co chcete, takovych jako ja, je mezi Linuxovymi uzivateli pozehnane...
    11.6.2007 23:08 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    > Na poli grafickych adapteru je kazda rada draha.

    No ja bych to tak tragicky nevidel. Porad se jeste daji koupit mainboardy s AGP a do toho se da dat ATI Radeon 9250, pro nej existuji free-software drivery, nebo Voodoo 3 ci Matrox G400, pro ktere je dokonce pristupna dokumentace.
    12.6.2007 07:14 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    9250 je strasne slaba karta. Jednu mam doma... Pokud narazite na opensourc ovladace, neni problem koupit desku s PCIe16x a pouzivat cokoli od X300 po X800. Ale ty vznikly castecnym nebo uplnym reverse-engineeringem. Onu zminovanou X1650Pro jsem vymenil za X550. V te situaci to bylo asi nejlepsi reseni. I Kdyz kolega tak trochu nechapal, proc mu za jeho X550 nabizim X1650 Pro, a jeste mam z tohhle downgradu radost... (pouziva Windows)
    12.6.2007 09:00 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    hi,

    presne tak našťastie my ati x1300 pasív zobral obchodník naspäť a musel som si doplatiť 1500SK za nv7300pro pasív (s možnou akceleráciou pre h264 - kedy konečne dajú do ovládačov to len boh a nvidia vie). Výkon väčší, wine ide lepšie.
    12.6.2007 14:36 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    > 9250 je strasne slaba karta.

    Ale zato ma spotrebu v radu jednotek Wattu :-)
    11.6.2007 21:42 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    dalekosahlym vyznamovym posunum
    Tohle bylo jen první vyjádření. Pak to nějaký zástupce firmy i slíbil. Hledat odkaz už se mi však nechce...
    12.6.2007 04:56 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Jen tak mimochodem to ještě není rok. A jestli musí nějak obejít cizí patenty a copyrighty, které mají licenčně (nebo nelegálně, heh) v kódu, tak to za 10 měsíců vůbec nemusí stihnout. Nezapomeňte, že mají na práci i jiné věci (třeba drivery ¨pro novou generaci grafik se zcela novou architekturou). Vy si to představujete jako Hurvínek válku. A taky, mám z těch řečí pocit, jako byste co týden chodili s managementem ATi na několikahodinové porady, a přitom vy zatím jenom čtete zprávička na internetu (jo, jak důvěryhodné občas jsou), a pk se chováte, jako by vám osobně ATI (no, vy dokonce říkáte AMD) něco slíbilo. A mimochodem, pochybuju, že vám grafiku prodalo ATi. Byl to ASUS, MSI, Powercolor, Saphire, nebo někdo jiný...
    12.6.2007 07:22 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    On je tady jeden zasadni problem. Kdyby AMD vydalo kvalitne a dobre udelane fglrx, tak skoro nikdo ani necekne. A v tom je ten zasadni problem. AMD proste kvalitni ovladac pro Linux ani nechce. Ja osobne si to davam do souvislosti s tim, jak ted strasne lezou Microsoftu do prdele. Asi vetri sanci, protoze "Wintel" jako takovy uz neexistuje.

    Je to uplne jednoduche. v nVidii dela na Linuxovych ovladacich 5-10 lidi (pokud se dobre pamatuju vyjadreni zamestnancu nVidie. Nedovedu si predstavit jediny duvod, proc AMD dnes po roce nema SPICKOVE binarni fglrx!!!! To je proste vysmech. Jejich ovladace nepodporuji kde co, a to jeste s pribyvajiucii verzemi ovladace problemy spise narustaji nez mizi.... (problem s videem a podobne).... Osobne bych ani necekl, dokonce bych zkousl i to, ze by to vzdali kvuli spleti patentu a musel bych cekat na nove GPU... Ale to je neospravedlnuje k tomu, ze nedelaji ani binarni ovladac poradne... To je ta hlavni indicie ukazujici na to, ze Linux davno hodili pres palubu...
    12.6.2007 08:18 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Obvykle je treba videt originalni dokument, aby bylo jasne, o co jde, a predeslo se dalekosahlym vyznamovym posunum
    Dekuji veliteli, ze ses mne zastal ;-)
    To ze firma zvazuje ze zacne uvazovat o ... toto je slub? OMG ;-)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    12.6.2007 08:58 jk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    jaky je podle vas vyznam takovehoto firemniho sdeleni?
    12.6.2007 09:48 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Nie je to firemne oznamenie, je to naznacenie smerovania po akvizicii AMD+ATI (skor rozhovor, ale bez otazok ;-)).
    A nemalo by sa to vytrhavat z kontextu, ATI sa uz v minulosti vyjadrila, preco doteraz neuvolnila specifikacie/kod - koli svojim zmluvam s tretimi stranami.
    Aby bolo jasne - sam mam ati kartu a tesim sa na open-source ovladac.
    Ale viem si predstavit, ze firma takejto velkosti si otvorenie kodu musi poistit studiami, pravnikmi a konzultovat s akcionarmi.
    Programatori su ten posledny krok ...
    Takze rok, mozno dva je IMO realny termin (v clanku som prislub terminu nenasiel), nie je to tak, ze v open-air hale niekto zakrici "teraz" a chlapik to da na ftp ;-)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    12.6.2007 11:46 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Jenze to ma ponekud sirsi souvislosti. Ja vubec nektritizuju AMD za to, ze nevydala opensource ovladac pro Radeony. Ja kritizuju AMD za to ze neudelala nic. V tom je ten kardinalni problem. Vzhledem k tomu, ze u nVidie vyvyji Linux drivery cca 5 lidi, nemuze byt pro AMD zadny problem vydat kvalitni fglrx!!!! To je ten pruser. AMD ani po roce nebylo schopno vydat ani binarni ovladac... protoze to co vydavaji ja nenazyvam ovladacem! To je hnus fialovy :-D

    Ja sam za sebe si soukrome myslim, ze AMD leze v posledni dobe Mirosoftu do prdele, jelikoz Intel uz neni pro Microsoft spojencem. A podle toho se v posledni dobe chova. Ovladac pro linux je jen stripek co zapada do mozaiky... Myslim ze u AMD neni vule ani zajem, vydat poradny ovladac... A jestli ho nekdy vydaji, tak jen proto ze se jim to bude z marketingoveho hlediska hodit...
    12.6.2007 13:43 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Ja sam za sebe si soukrome myslim, ze AMD leze v posledni dobe Mirosoftu do prdele, jelikoz Intel uz neni pro Microsoft spojencem.
    IMO pracuju na DX10, je to pochopitelna priorita (netvrdim, ze to schvalujem)
    A jestli ho nekdy vydaji, tak jen proto ze se jim to bude z marketingoveho hlediska hodit...
    Ako inac? Nie je to neziskovka ...
    IMHO keby sa pre toto rozhodli skor, trvalo by im to rychlejsie. Teraz dali prednost Viste (preto sa rok nic nedeje).
    Moj typ je, ze je kludne mozne ze uz maju interne zbuildeny nejaky "common code base" a daju ho von, az to bude v pouzitelnom stave
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    11.6.2007 16:52 Creator of Myths
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Nerad bych jeste vic viril emoce, ale slovo "ulhany" ve spojeni s "marketing" je snad nadbytecne. Marketing neni od toho, aby sdeloval pravdu, ale aby prodaval produkty.

    BTW taky mam ATI a taky toho lituju.
    11.6.2007 18:13 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    No jo... mate tak trochu pravdu.. nicmene jako frustrovany zakaznik na to mam jiste prravo... Stejne jako ta babka, co si v kauflandu koupi shnile brambory :-D
    12.6.2007 10:18 Jan Dostal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Take mam ATI a rovnez nejsem spokojen, karta stala ~2.000Kc, jedna se o Sapphire x1550, graficky cip RV516. Nejdrive podotknu, ze ATI nedodava *zadne* specifikace, ale Sapphire take ne. Veskere informace o chipu RV516 nejsou k nalezeni, dokonce ani maximalni teplota, kterou GPU snese. Kvuli tomu jsem psal email ATI a jasne je upozornil, ze na jejich strankach neni specifikace, ale pouze nekolik obecnych, marketingovych vet v sekci specification. GPU RV516 dosahuje v tovarnim nastaveni vyssich teplot, nez 60 stupnu Celsiovych a ja ani nemam pravo vedet, zda je potreba zakoupit lepsi chladic ci karte tato teplota vyhovuje? Hodne dlouho jsem zjistoval, jaky chip vlastne x1550 karta pouziva, v zadne prodejne HW vam to totiz nesdeli a dokonce se to nedozvite ani na strankach ATI, pote mi konecne prisla odpoved na muj email zaslany na ATI a svete div se, ti idioti mi napsali nekolik dlouhych vet (jedna se o nejaky druh sablony, nikdo muj dotaz snad ani necetl) a jako odpoved na muj dotaz ohledne maximalni teploty, kterou GPU RV516 snese mi bylo sdeleno "see the specification" a link na onech cca 8 obecnych, marketingovych vet, mezi kterymi neni ani typ GPU, natoz maximalni teplota. Ihned jsem reagoval, zadna dalsi odpoved mi z ATI uz nedorazila a myslim ze nedorazi. Dnes bych si tuto kartu v zadnem pripade nekoupil, ale ani jinou ATI, postizeny jsou *vsechny* aktualni modely.

    ATI jsem si poridil kvuli tomu, ze jsem ocekaval v brzke dobe OpenSource drivery, tak, jako kazdy normalni clovek. "AMD is strongly considering open-sourcing at least a functional subset of ATI’s graphics drivers"

    Az po nekolika tydnech jsem zjistil, ze Sapphire x1550 nema chip tisicove rady, jak by to kazdemu melo pripadat, ale neni to ani novejsi chip, nez ma staricka Ati x1300Pro. Je to naprosto stejny chip, ktery ma x1300Pro, pouze je vyraben 0.8 mikronovou technologii a pretaktovan uz v tovarne. S ATI x1300Pro ATI zamerne dodavala software pro overclocking, se kterym se nikdy nedostanete na vice nez 500MHz. Ovsem s 3rd party toolem (napr. PowerTweak) mate i 600MHz.

    Strucne
    Ati vzala chip z x1300Pro, pretaktovala jej jiz primo tovarnim nastavenim na 550MHz a zacala jej vyrabet 0.8 mikronovou technologii ve velkem, tim se ve skutecnosti snizily vydaje a zvysily zisky. Z chipu RV515 se stal RV516 a spotrebitel je zamerne klaman prazdnymi frazemi o OpenSource a novym znacenim, kvuli kteremu se ma zdat ze tato karta je novy model.

    Zadne video s proprietarnim driverem nelze sledovat ve fullscreenu, vykon 3D casti driveru v GNU/Linux je minimalne o 50% nizsi, nez ve widlich (testovano s Quake4 a UT 2k4), ATI o problemech vi, ma je v sekci "known issues", ale nic s problemy nedela, pouze pripisuje nove.

    ATI nekupovat !
    12.6.2007 12:12 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Sorry, ale Nvidie taky vyráběla Sedmičkovou Geforce z karty 6200 Turbocache...

    A co je důležitější:

    "Ati vzala chip z x1300Pro, pretaktovala jej jiz primo tovarnim nastavenim na 550MHz a zacala jej vyrabet 0.8 mikronovou technologii ve velkem"

    Tohle nemůžeš myslet vážně? Menší proces umožňuje vyšší takt a přetaktování je přece relativní pojem, relativní vzhledem k továrnímu nastavení. Je Athlon 64 3500 přetaktovaná 3000? A za druhé, 80nm zmenšeninu těžko můžeš označit za stejný čip, heh.
    12.6.2007 12:21 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Jo a x1550 má samozřejmě čip xtisícovkové řady. Jak by ne, když jak říkáš je to převlečená x1300...

    Zkrátka sorry, ale tvůj styl je snad nevědomky přesně bulvárně-hulánovský - tvoje věty jsou stavěné tak, že silnými výrazy zveličuješ to, o čem mluvíš. AMD a ATi jsou samá nepříjemnost, ale ty z nich děláš nějaké a(n)tikristy, což nejsou. Na druhou stranu chápu, žes po nákupu drahého hardwaru zjistil, žes špatně vybral - v podstatě se mi to stalo u každého počítače :( S tím je třeba se naučit žít. Někdo se spálí na ASUSU, někdo na MSI; flame je ale neoprávněný.
    12.6.2007 17:40 test
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Podivejte se, chip x1550 je naprosto identicky s x1300Pro, rozdil je pouze v pouzite vyrobni technologii a taktu. Take bych rad upozornil, ze x1300Pro lze rovnez pretaktovat na 550MHz i 600MHz.

    Pain in the ass jsou drivery a (temer) nic nez drivery. I staricka 32MB AGP 2x VGA znaky SiS "dokaze" prehravat video ve fulscreenu a zaroven u ni funguje 3D akcelerace.

    ATI x1300Pro && ATI x15xx to nedokazi
    12.6.2007 21:55 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD

    Jiný výrobní proces = jiný čip. /Menší, že?/

    Přetaktování = nastavení taktu MIMO TOVÁRNÍ SPECIFIKACE. Jednotlivé kousky mohou splňovat kvalitativní kritéria továrny i na vyšších frekvencích, jiné ale ne. Vyšší takt z výroby = kvalitnější čipy (případně kousky předělané jiným výrobním procesem) splňují tovární kritéria i při vyšších frekvencích; tedy může být vyšší frekvence, s kterou se prodávají.

    hwsoft avatar 11.6.2007 10:32 hwsoft | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    hm a cim haze klacky po nohy? Mam tu ted treba na stole pekny embeded board s AMD Geode a nemuzu si stezovat, dokumentace i bez NDA mam pro nej dostatek. I podpora primo od AMD je na dobre urovni, viz jejich web. Sice by mohla byt lepsi, v tom asi Intel vede, ale nezatracoval bych AMD kvuli tomu jak zverejnuje informace. Na to jsou experti jine firmy, ktere nereknou nic, nebo sproste mlzi :-(.

    (to co mi vadi nejvic je, ze jak Intel, tak AMD i Freescale, kazdy chce u informaci u novych veci podepsat naprosto hovadsky NDA, ktere mi po znemoznuje efektivne spolupracovat i po letech s ostatnimi, kteri nejsou NDA zatizeni. Proto nyni resim tak, ze NDA podepise nas BigBoss a informace sdilim ja, jako radovy vyvojar :-D )
    11.6.2007 11:18 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Ovšem to běžného uživatele nezajímá. Jej zajímá, že v nejnovější ATI nefunguje Beryl a z běžné desky pro AMD s integrovanou zvukovkou nejde zvuk a musí dokoupit externí zvukovku. A co je pak u BFU špatné? No přece "ten Linux".
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    hwsoft avatar 11.6.2007 11:43 hwsoft | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    ???

    No podpora nejnovejsich kousku HW stale pokulhava, ale u vseho, nebo mas snad jinou zkusenost s ostatnimi vyrobci?

    Bezna deska pro AMD problem s Linuxem nema, co jsem montoval ted pocitace, tak vsechny zkousim na (x)ubuntu a vse jede jak ma. To same i s Intelem, takze tady rozdil nevidim, jina vec jsou VIA chipsety vse v jednom, ale ty se k normalnim uzivatelum moc nedavaj.

    OK Pak BFU ma pouzit jiny OS, pokud ma tento pocit. Nevim proc mu nasilim nutit neco, co nechce.
    11.6.2007 11:47 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    pokud vim, tak spousta desek co ma SB600 (ATI) tak bez pridani nejakych parametru jadru ani nenabootuje... nForce, to je kapitola sama od sebe... same noapic, nolapic,,,,

    Pokud vim, tak intel grafiky jsou zcela bez problemu, a nVidia sice nevydava opensourcem ale jeji uzavrene ovladace jsou to nejlepsi, co lze z hldiska vykonu v Linuxu mit...
    cezz avatar 11.6.2007 14:15 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Co sa tyka SB600,tak bez problemov a bez parametrov. ;-) Tiez som nasiel podobne info, ale pravdepodobne to boli vselijake workaroundy na bugy v BIOSe, kedze s tym najnovsim je to na 100% funkcne.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    11.6.2007 14:57 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    kernel 2.6.20... No vidim, ze se vyvojari kernelu dopracovali k uspechu... To nic nemeni na tom, ze SB600 je tu uz pres rok, a v predchozich kernelch nejel tak jak ma...
    11.6.2007 14:33 Luboš Doležel (Doli)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Nikdy jsem u nForce žádné extra parametry jako noapic nepotřeboval.
    11.6.2007 14:59 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    tak tam je to kus od kusu... treba ASUS M2N-SLI Deluxe bez problemu, Ale gigabyte SLI S4 a SLI S5 katastrofa...
    11.6.2007 23:43 Saleck
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    No, abych řekl pravdu, tak teď zákazníkovi zoufale tuhnou WinXP na ASUSu a podle dohledaných chyb je to ovladači grafické karty. Obávám se, že v některých situacích nejde ani tak o OS, jako o špatně navržené ovladače.
    11.6.2007 16:30 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    AMD nedělá žádné zvukovky. To, co vám nejelo na desce je nějaký Realtek, Soundmax nebo vzácně Via Envy (vy zatracení šťastlivci!). A je to spíš kvůli výrobci desky. Všimněte si už jenom, že stejný čipset na různých deskách může být spárován s různými AC97 kodeky.
    11.6.2007 13:08 jiri.b | skóre: 30 | blog: jirib
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    tak at tahnout k windows, kdyz je opensource nezajima ty primitiv
    11.6.2007 13:43 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Z Vašeho příspěvku zato inteligence přímo tryská. Každý není tak chytrý jako Vy, koukám, že zvládáte i klepnout na modré éčko a do toho dlouhého políčka napsat "www.abclinuxu.cz". Ale ty chyby... :-D
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    11.6.2007 13:53 jiri.b | skóre: 30 | blog: jirib
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    nevim jak ty ale me opravdu nezajima beryl a dalsi eye-candy chujoviny, me zajima unix-like system, co bude odpoutan od komercnich tlaku, bude secure a bude OPENSOURCE!!!

    asi jsi mene chapavy - OPENSOURCE!!!

    jestli z linuxu chcete delat druhy eye-candy MacOS s linux jadrem za cenu binarnich ovladacu a pokrytectvi, tak doufam ze vetsina zastancu opensource premigruje k jinemu OS nebo ze se situace zmeni a tihle BFU pujdu k Apple nebo zpatky na Widle.
    11.6.2007 14:02 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    jak se vylucuje opensource a komerce? A Beryl + pridruzene "chujoviny" nejsou opensource? Jestlize tihle BFU nebudou pouzivat linux, bude 95% sveta Linux ignorovat a nebude pro nej tvorit ovladace a aplikace... Zustanete v pasti se svym uzasnym stable non-BFU OS na kterem si nic moc nespustite... :-D
    11.6.2007 16:02 jiri.b | skóre: 30 | blog: jirib
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    kolik non-NDA grafaren podporuje tyhle vymozenosti (v rozumne kvalite) nebo tv-out? :)
    11.6.2007 16:04 jiri.b | skóre: 30 | blog: jirib
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    dale jsem psal "od komercnich tlaku" coz neni stejne jako "komerce"... ale stejne vas tyhle veci nezajimaji, takze skoda mluvit.
    Pavel Čejka avatar 18.6.2007 17:13 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD

    Výhoda Linuxu je především ve svobodě sestavit si systém jak já - uživatel chci. Když nechci Beryl? Nemám ho. Nechci Gnome? Nenainstaluju je. Chci aplikaci, která má nějakou závislost na Gnome? Pak musím část Gnome mít, nebo nemít ani jedno atd... prostě je to jen na mne, jak si to dám dohromady.

    Provozuju servery i desktopy, hodně linuxových strojů a nechápu o čem je brblání na nějakou konkrétní část, když ji můžu téměř kdykoli nahradit něčím jiným. Jsou tací, kteří mají eye candy rádi. Osobně bych si nikdy nenainstaloval desktop tak, jak to udělám pro "sekretářku" (já mám rád strohé KDE bez eye candy), protože jí se eye candy líbí a díky tomu zkousne i občasné nekompatibility, které by jí zbytečně doháněly k šílenství, protože by měla mnohonásobně silnější dojem, že je k ní desktop nepřátelský (což možná je, možná není pravda, ale eye candy drobnosti, co potěší, velmi silně tlumí šok ze změn).

    Na druhou stranu stížnosti na grafiky ATI vidím jako velmi oprávněné. Naštěstí jsem měl možnost pár karet vyzkoušet předem, takže v mých strojích, kde mi záleží na 3D je vždy nVidia. Taky má své problémy, ale zdaleka jich není tolik. Krom toho stejné brblání na kvalitu ovladačů od ATI slýchám i od uživatelů Woken, takže mi přijde, že ATI má tolik problémů, že prostě nejprve řeší ty palčivější = Wokna a pak možná někdy bude řešit minority ... smůla majitelů ATI s Linuxem.

    Taky bych rád, aby ovladače byly kompletně svobodné, ale radši zkousnu funkční closed source binární ovladače (nVidia) než mizerné (jako ATI), žádné (jako SiS, řada grafik funguje jen 2D), nebo extrémně pomalý hardware (jako Intel, SiS, VIA ...).

    11.6.2007 11:35 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Jestlize pro AMD neexistuje deska, kterou by nemusel nekdo v potu tvare reverse-engineerovat, tak je AMD jako CPU na hovno, kdyz nemas k nemu co koupit... A AMD se se svymi ATI chipsety zrovna dvakrat nepredvedlo... podpora je stejne udesna jako u grafickych karet...
    hwsoft avatar 11.6.2007 11:46 hwsoft | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Zacinam mit pocit, ze pod zkratkou JK najdeme velkou tluchubu RH. Vse od AMD ATI je nanic, to pouzivaji jedine uhroviti pubertaci, ostatni Intel s Nvidia :-)
    11.6.2007 11:50 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    To asi tezko. RH ma Linux (fedoru) jen v VMware.. pokud vim... Jinak myslis, ze by Hulan mel kartu od ATI??? Ja jim mam, a proto tak nadavam.... :-D

    AMD ma skvele procaky, jenze si je muzu zasadit akorat tak do kvetinace na balkon. Desky proste nejsou. A co s ATI kdyz nema ovladace.... pokud bych byl "Hulan" tak bych pouzival Vistu,a to bych mel bez problemu AMD/ATI... v Linuxu tuhle volbu nemam!
    cezz avatar 11.6.2007 14:43 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    AMD ma skvele procaky, jenze si je muzu zasadit akorat tak do kvetinace na balkon. Desky proste nejsou.
    viz. odpovede vyssie.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    11.6.2007 16:34 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    No, a vidíš, já jsem asi hroznou náhodou natrefil na bordy, které fungujou bez problémů. Asus A7v600-x, Asus A8n-e, konkrétně. Co se týče nových, tak s AM2 jsem nic v prackách neměl. Ale rozdíl je téměř jen ve fyzickém socketu. Sežeňte si někde ohlasy, většina desek samozřejmě funguje.
    11.6.2007 09:14 jiri.b | skóre: 30 | blog: jirib
    Rozbalit Rozbalit vše podivne pokrytectvi
    to s tim intelem me opravdu pobavilo :) licence k firmware pro ipw2** je opravdu velmi pratelska...
    12.6.2007 09:29 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: podivne pokrytectvi
    A jak souvisí licence firmware* se svobodou ovladače?

    * pokud umožňuje jeho distribuci
    13.6.2007 02:19 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: podivne pokrytectvi
    A v pripade toho ipw2* umoznuje distribuci?
    13.6.2007 12:50 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: podivne pokrytectvi
    Zjevně ano, když je běžnou součástí distribucí.
    11.6.2007 10:24 mlz | skóre: 12 | blog: Obcas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alan Cox odpovídá
    Poznamka: Weissbier je Psenicne pivo (a muze byt i tmave)
    hwsoft avatar 11.6.2007 10:35 hwsoft | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alan Cox odpovídá
    Presne tak, navic vidim, ze mame stejne chute, taky mam weissen rad.

    Ale ze mu nechutna nase pivo, to by se melo zmenit. Asi bychom meli Alana pozvat na nase pivo, do poradny cesky hospudky, aby pochopil v cem jsme dobry :-D.
    11.6.2007 12:42 ZiGi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alan Cox odpovídá
    pravda, pravda, tie hospudky by ste mali exportovat, pivo je dobre vselikde, ale cesku hospudku len tak niekde clovek nenajde.
    14.6.2007 09:24 diwoczaak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alan Cox odpovídá
    +1

    A mel by si jich dat aspon patnact, aby nezapomel... :-D
    26.6.2023 13:13 Adilkhatri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alan Cox odpovídá
    검증된 파워볼사이트 를 찾으신다면 eos파워볼사이트 가 있는 파워볼사이트추천 에서 파워볼 을 즐기시길 바랍니다. 5년 이상 운영된 메이저업체 이며 지금까지 많은분들께 사랑받은 안전한파워볼사이트 입니다. 안전한파워볼사이트
    29.6.2023 09:57 jackyseo15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alan Cox odpovídá
    Staggering post I should state and thankful for the information. Direction is verifiably a sticky subject. In any case, is still among the fundamental subjects of our chance. I esteem your post and foresee more. 먹튀검증업체 순위

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.