abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    dnes 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 15:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 14:22 | IT novinky

    Nejvyšší soud podpořil novináře Českého rozhlasu. Nařídil otevřít spor o uchovávání údajů o komunikaci (data retention). Uvedl, že stát odpovídá za porušení práva EU, pokud neprovede řádnou transpozici příslušné směrnice do vnitrostátního práva.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Zajímavý článek

    Minulý týden proběhl u CZ.NIC veřejný test aukcí domén. Včera bylo publikováno vyhodnocení a hlavní výstupy tohoto testu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    včera 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.5.0 svobodné implementace protokolu RDP (Remote Desktop Protocol) a RDP klienta FreeRDP. Přehled novinek v ChangeLogu. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb (CVE-2024-32039, CVE-2024-32040, CVE-2024-32041, CVE-2024-32458, CVE-2024-32459 a CVE-2024-32460).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (67%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 530 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Interview: Alan Cox (Czech translation)

    11. 6. 2007 | Robert Krátký | Rozhovory | 44816×

    Alan Cox odpovídal na otázky čtenářů abclinuxu.cz. Mluví se o kevents, novinkách v jádře, smlouvě Novellu s Microsoftem, spolupráci s výrobci hardwaru i volném čase.

    1) Jaký je váš názor na mikrojádra vs. monolitická jádra?

    Alan Cox: Moc mě ta debata netrápí. Když začnete mluvit o tom, jestli je lepší mikrokernel nebo monolitické jádro a berete to jako rozhodnutí typu buď-anebo, tak opomíjíte fakt, že obě varianty mají své výhody a existují alternativy, které si berou od každého trochu. Linux se vědomě snaží urvat to nejlepší z obou, ale vyhnout se při tom režii, kterou mnohá mikrojádra přinášejí.

    2) A co moderní mikrokernel L4 (viz jeho implementace L4Ka::Pistachio a Fiasco) a projekt L4Linux (Linux s jádrem L4)?

    Nejsem s vnitřnostmi projektu L4 seznámen natolik dobře, abych to mohl komentovat.

    3) V Minixu je systém na regeneraci (odstřel a restart) ovladačů. Jsou plány něco takového vytvořit i v Linuxu? Jde to vůbec?

    Už teď to u mnoha zařízení funguje. Pokud zařízení přestanete používat [unconfigure], odstraníte ovladač pomocí rmmod a pak ho zase nahrajete přes insmod zpátky, tak jste ho vlastně znovu natáhli a restartovali. Nemáte sice ochranu/kontrolu potřebnou k tomu, aby to šlo provést nuceně, nebo aby šlo zaručit, že bude takový restart vždy možný, ale to je velmi náročná [expensive] operace.

    4) Která část jádra je nejhůře a která nejlépe napsaná?

    Tohle se opakuje pořád dokola. Když je kód je upraven, hackuje se na něm a aktualizuje se, tak se zhoršuje. Pak je však pročištěn a přepsán, takže hacky a změny, které během času přibyly, se stanou součástí designu - přestanou to být jen dodatečné doplňky.

    Je však jeden kandidát na "nejhorší kód", který vydržel opravdu dlouho - floppy ovladač.

    5) Je nějaká technologie, kterou byste rád viděl jako součást Linuxu?

    V tuto chvíli ne, ale časem se něco určitě objeví. Jsou však věci, které bych rád viděl vyřešeny - především celá situace s X vs. framebuffer vs. konzole.

    6) Poslední dobou se na LKML (popř. na LWN) probírá téma asynchronních volání. Máme tu fibrily, syslety/threadlety a kevents. Jakému řešení byste dal přednost? A proč se nedaří prosadit kevent, i když to vypadá jako zajímavé a komplexní řešení?

    Líbí se mi přístup se syslety/fibrily a mohlo by to být opravdu přínosné, pokud se dokážeme vyhnout tomu, aby ten paralelismus v budoucnu způsoboval více zbytečného načítání a ukládání [thrashing] a režie. Kevents se mi líbí daleko méně - prostě proto, že programování založené na událostech není způsob, který by lidé chtěli používat při psaní systémů. Místo toho by se samozřejmě všichni měli naučit pořádně používat korutiny 8).

    7) S kým se vám nejlépe spolupracuje (z vývojářů jádra)?

    Takhle to ve skutečnosti nefunguje. Jsou lidé, se kterými nevycházím, a lidé, se kterými se mi pracuje lépe - ale to samo o sobě může být nebezpečné. Lidé, se kterými dobře vycházíte, často sdílí vaše názory, takže vám mohou uniknout důležitá hlediska.

    Obecně to funguje velmi dobře, protože je v komunitě kolem jádra hodně chytrých lidí, díky čemuž je zajímavé tam pracovat, a člověk se může hodně naučit.

    8) Kteří výrobci hardwaru patří k těm lepším z hlediska vývojáře jádra - poskytují specifikace, spolupracují a podobně?

    Z velkých výrobců, se kterými pracuji, bych řekl, že nejvíce spolupracuje Intel. Poskytují dobrou dokumentaci a informace o objevených chybách a také pro svůj hardware sponzorují nebo sami píší důležité ovladače, například v oblastech 3D podpory (od Tungsten Graphics) a bezdrátového síťování. To se skutečně vyplatilo a jejich systémy jsou teď vybírány přednostně.

    Mnoho dalších výrobců hodně pomáhá, zvláště někteří z těch menších, například Jmicron. Jiní se chovají trochu podivně - třeba firma AMD bývala velmi vstřícná, ale teď, když koupili ATI, dělají samé problémy. Je však nutné si pamatovat, že většina výrobců Linuxu pomáhá, protože v něm vidí možnost zisků, což může znamenat, že v některých oblastech pomáhat budou a v jiných ne. Například podpora Linuxu ze strany IBM se týká výhradně zájmů IBM - podobně jako u většiny ostatních.

    Nepomáhají však jen specifikace. Prodejci jako Dell, kteří chtějí dodávat systémy připravené pro Linux, a jsou ochotni se zasadit o to, aby k tomu nakonec došlo, nemusejí zrovna poskytovat dokumentaci a psát kód (i když Dell to dělá). Ale dávají dalším výrobcům a prodejcům obchodní důvod jít do toho také, což je velmi užitečné.

    9) Budoucnost vývoje jádra v horizontu 5 let; na co se můžeme těšit? Jsou chystané nějaké "revoluce"?

    Z těch velkých a viditelných věcí to bude asi škálování - především velikostí pamětí a úložných zařízení. To také přináší otázku spolehlivosti a počtů chyb, což znamená změny až na úroveň diskového rozhraní, z nichž některé vyžadují podporu operačního systému.

    Lidé se také zajímají o nové souborové systémy - takové, u kterých je možné fsck jejich části, takže lze disk obnovit za přiměřenou dobu, a které umí lépe odhalovat a řešit poškození při přenosu nebo na disku.

    10) Nemohlo by plánované vydání Solarisu s GPLv3 oslabit pozici Linuxu (který zůstane pod GPLv2)? Nebojíte se odchodu některých vývojářů k práci na Solarisu?

    Ani ne. Vlastně doufám, že se dočkáme rozumných diskuzí o dualním licencování částí kódu, abychom z toho mohli všichni těžit.

    11) Co si myslíte o dohodě mezi Novellem a Microsoftem? Kdyby v budoucnu takovou dohodu podepsal i Red Hat, co by to pro vás znamenalo?

    Osobně si myslím, že to není dobrý nápad, a také si myslím, že GPLv3 Novell zabolí, což je jen správné. Ta licence je navržena tak, aby software udržovala svobodný - pokud se jí to nedaří, měla by být opravena, takže GPLv3 snad tuto chybu napraví.

    Pokud by s Microsoftem uzavíral dohody Red Hat, doufal bych, že se vymyslí lepší způsob, jak to provést - aby společnosti spolupracovaly na věcech, které pomáhají koncovým uživatelům, ale neohrožovaly svobodu kódu, ani nehrály podivné hry.

    12) Sdílíte obavy z výhrůžek (patenty a intelektuální vlastnictví) Microsoftu?

    Neřekl bych, že je to největší nebezpečí. Jak se Microsoft poslední dobou přesvědčil, tak největší hrozbou v USA jsou patentoví trollové a organizace s ukrytými patenty týkajícími se zajímavých oblastí. Skutečná odpověď na tento problém je však dostat USA zpátky na úroveň zbytku světa, který prostě neuznává patenty na software, ale respektuje je jako literární díla podléhající zákonu na ochranu autorských práv. Proto se také musíme snažit, aby byly odvráceny neustálé americké pokusy o rozšíření nesmyslných patentových zákonů do EU.

    13) Jak se žije vývojáři jádra a co to obnáší? Kolik času trávíte programováním (případně testováním) a kolik studiem. Jaké jsou vaše další koníčky (kromě velštiny). A co rodina? Dá se dělat tolik práce pro vývoj, a přitom se nestat workoholikem.

    Docela dobře. Většinu času pracuji na věcech, o kterých si myslím, že je potřeba je udělat, a někdy jsou to věci, o kterých si to myslí Red Hat (obyčejně se to překrývá, i když ne vždy). Snažím se dodržovat rozumný rozvrh, abych měl čas i na jiné věci, mezi které patří rodina, železnice (jak opravdová stará železnice, tak modely) a věci jako hodiny velštiny.

    Snažím se netrávit příliš času prací. Kromě toho je dost důkazů o tom, že příliš času stráveného prací nakonec způsobí méně udělané práce než při rozumném zatížení.

    14) Jaké pivo vám nejvíc chutnalo a kde?

    Dobrá otázka a předpokládám, že z .CZ jsem ji měl čekat. Ale nejsem moc velký fanda piva. Mám rád některá belgická světlá [blonde] a německá bílá piva (weißbier). Zkusil jsem pár českých piv, ale buď jim nesvědčí cestování, nebo nejsou moc dobrá ;)

    Alan

    Mnozí z těch, kdo pokládali otázky, by chtělo využít tuto příležitost a poděkovat za práci, kterou jste odvedl na linuxovém jádře. Já se připojuji s díkem za čas a ochotu poskytnout tento rozhovor.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.6.2007 00:46 wonder
    Rozbalit Rozbalit vše cenzura?
    Marne sa snazim najst 10. otazku ...
    11.6.2007 00:56 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cenzura?
    nik nepovedal, ze otazky musia byt cislovane porade - hlavne, ze su vsetky ;))
    11.6.2007 02:08 peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alan Cox odpovídá
    Samozrejme dik, ale...bude aj slashdot? ;-)
    11.6.2007 02:18 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alan Cox odpovídá
    In English version: monothilic -> monolithic, moder -> modern
    11.6.2007 06:35 Petr Zelenka | skóre: 24 | Semice/Stuttgart (Sindelfingen)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alan Cox odpovídá
    ...přestanou to být jen jen dodatečné doplňky...
    A teď si uvědomte, jaký je vztah mezi krychlí a motýlem.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 11.6.2007 07:19 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alan Cox odpovídá
    Tak jsme na Slashdotu podruhé! :-)
    11.6.2007 07:59 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alan Cox odpovídá
    Díky všem za opravy - omlouvám se za nepozornost :-)
    11.6.2007 08:00 JK
    Rozbalit Rozbalit vše AMD
    Konecne nekdo kompetentni rika neco, na co uz ja, zcela bezvyznamny uzivatel, upozornuju uz pres rok. AMD haze linuxu klacky pod nohy. Ale co je horsi, uziva "svinsky marketing" (jak s oblibou rika ten, jehoz jmeno se nevyslovuje) a lze uzivatelum..... Sliby sliby sliby a realita je nekde jinde...
    11.6.2007 08:29 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Ale procesory nemají špatné :-D

    BTW: ještě, že se Robert nezeptal na Ubuntu, co ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    11.6.2007 09:54 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Proc? Me je ubuntu jedno... Nic proti nemu nemam. Me vadi lidi. Urvanci. Distribuce samotna za to nemuze. :-D
    11.6.2007 10:11 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    1. Už dlouho se vyhýbám ATI, teď tedy i AMD. Nakonec jsem to tušil.

    2. *buntu - tentýž názor.
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    11.6.2007 10:20 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Mam-li byt uprimny, cekal jsem presneopacny vysledek. AMD koupilo ATI, tak jsem ocekaval, ze z ATI se stane po vzoru AMD linux-friendly firma.... Vysledek je ovsem takovy, jako kdyby ATI koupilo AMD... Protoze AMD se spise zmenilo k obrazu ATI, tedy ignorace non-Win OS.
    11.6.2007 11:06 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Také jsem v to zpočátku doufal, ale tato naděje ne velice brzy opustila.
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    11.6.2007 11:33 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    jenze ja vul se nechal pred rokem zlakat a koupil X1650pro.... Pred tydnem jsem ji s radosti vymenil za X550 :-D Fakt humus.
    11.6.2007 16:26 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Z čeho usuzujete, že je najednou AMD takovej čert? Třeba svůj nový procesor konzultujou s Red Hatem. Dali se slyšet, že otevřou grafický ovladač.

    P.S. Ad Lživý marketing atd... Ježkovy voči, že vás ta pusa nebolí. Papouškovat takové blbiny. Nezapomeňte, že ten týpek, o kterém mluvíte jen tak plácá, aby asi mu ty ohnivé ohlasy, které vyvolá dokázaly, že si ho lidi všimli... (Jestli tomu všemu věří, čemuž nechci věřit, tak už fakt nevím.)
    11.6.2007 16:38 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Huba me neboli! AMD slibilo otevreny ovladac nebo vydani dostatecne specifikace k napsani opensource ovladace komunitou jiz pred vice nez rokem!!!!!

    Nasledkem teto LZIVE informace jsem si cca pred rokem koupil X1650Pro a jiz rok je mi zcela na HOVNO a mam v ni utopene penize!!!!

    Co se tyce ulhaneho marketingu, tak na ten upozornuju mnohem dele nez to pako Hulan....
    11.6.2007 16:43 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    AMD slibilo otevreny ovladac nebo vydani dostatecne specifikace k napsani opensource ovladace komunitou jiz pred vice nez rokem!!!!!
    Jedno URL a dokazes, ze mas pravdu ;-)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    11.6.2007 17:10 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    August 02, 2006:
    http://www.infoworld.com/article/06/08/02/32OPcurve_1.html "AMD is strongly considering open-sourcing at least a functional subset of ATI’s graphics drivers"
    11.6.2007 18:12 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Dekuji. Presne tuhle vetu jsem mel take na mysli... Nicmene zacinam mit pocit, ze nekteri zdejsi ctenari nemaji, a nebo ucelove nechteji mit obecne zname a dostupne informace... Na jakykoli argument se cloveku dostane odpoved typu: "Dej mi link"...

    ziskavam pocit, ze zdejsi uzivatele si bud archivuji vsechny linky od vsech IT clanku co si kdy precetli, aby pak nasledne mohli dokazovat spravnost sveho tvrzeni v diskuzi. Samozrejme si odkazy nearchivuji (nejsem magor) a nevidim duvod, proc takovouto klicovou a obecne znamou informaci nekomu dohledavat, zvlaste kdyz me samotnemu to da stejnou praci jako jemu....

    Vrele vam proto dekuji, ze jste mi usetril praci ... tedy spise kolegovi, ktery link pozadoval... :-D
    11.6.2007 18:29 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Dekuji. Presne tuhle vetu jsem mel take na mysli... Nicmene zacinam mit pocit, ze nekteri zdejsi ctenari nemaji, a nebo ucelove nechteji mit obecne zname a dostupne informace... Na jakykoli argument se cloveku dostane odpoved typu: "Dej mi link"...
    No neni divu. Obvykle je treba videt originalni dokument, aby bylo jasne, o co jde, a predeslo se dalekosahlym vyznamovym posunum, jako treba v tomto pripade:

    Mezi

    "AMD is strongly considering open-sourcing at least a functional subset of ATI’s graphics drivers"

    a

    "AMD slibilo otevreny ovladac nebo vydani dostatecne specifikace k napsani opensource ovladace komunitou jiz pred vice nez rokem!!!!!"

    je takovy vyznamovy rozdil, ze i kdybych dany clanek cetl ihned pred tim, tak by me nenapadlo, ze "AMD slibilo .." se na nej odvolava.
    Samozrejme si odkazy nearchivuji (nejsem magor) a nevidim duvod, proc takovouto klicovou a obecne znamou informaci nekomu
    Protoze ty tim argumentujes. Druha strana netusi, co presne jsi mel na mysli a tedy co ma hledat.
    11.6.2007 19:41 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    ANO. Presne to zni: "AMD vazne uvazuje o....." coz neni 100% to same jako "AMD slibuje".... To mate pravdu... podivejme se ovsem na vyznam takovehoto vyjadreni:

    a) AMD upozornuje zakazniky, na planovane otevreni ovladace ci na jiny vstricny postup k opensource ovladacum

    b) AMD bezobsazne blaboli o nicem (protoze tim vlastne nerika nic) s cilem vyjebat alespon s o trochu vetsim poctem zakazniku, nez by melo, kdyby nereklo nic....

    Oba vime, vzhledem k vyvoji za poslednich 12 mesicu, ze moznost a) se nestala.... :-D

    PS.: Odkazy nedavam, proste proto ze je neznam (prectu a zahodim), ale jak je videt, tahleta kriva informace od AMD nezaujala jenom me....
    11.6.2007 20:04 iSteve
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Bud jsi nepochopil ten headline, nebo jde o cilenou demagogi z tvoji strany. "AMD upozornuje zakazniky, na planovane otevreni ovladace ci na jiny vstricny postup k opensource ovladacum" Ne. AMD zvazuje, ze naplanuje otevreni ovladacu.
    11.6.2007 20:26 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    "strongly considering".... nevim kde AMD upozornuje, kdyz consider ma k jasnemu otevreni na mile daleko!

    Faktem je, ze AMD mluvilo a neotevrelo. Neotevrelo nic, a binarni fglrx jsou sracky nejtezsiho kalibru... Az mi AMD vrati penize za mou nefunkcni ATI, prestane me tento problem zcela zajimat!
    11.6.2007 21:55 iSteve
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Hm, prijde mi, ze si sam podkopavas vlastni tvrzeni.

    a) variantu s upozornovanim jsi navrhoval sam b) ano, presne tak, 'consdering' a fakticka implementace je vskutku na mile daleko; pokud jsi na zaklade 'considering' dospel k zaveru, ze se tak stane a jen na jeho zaklade jsi koupil tu grafarnu, tak je chyba trochu jinde...

    ...pod carou bych rad jeste dodal poznamku, ze otevreny drivery nejsou ani vzdalene zarukou kvality ci byt jen pouzitelnosti
    11.6.2007 22:53 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Na poli grafickych adapteru je kazda rada draha. Je tady Intel, ktery zda se konecne dostal rozum, ale jeho grafiky patri do ultra low-endu. Pak je tady nVidia, pro niz je opensource sproste slovo. A nakonec je tady ATI, pro niz je Linux sproste slovo... Co si ma clovek vybrat???

    Ano. AMD zcela zamerne a umele vytvarelo u Linuxovych uzivatelu dojem, ze posune ATI do pozice linux-friendly vendor, jak jen to bude v tomto absurdnim grafickem segmentu mozne... Jestli se mnou hodlate diskutovat, zda otevre ovladace, otevre subset, vyda specifikace nebo proste jen vyda kvalitni binarni ovladace, tak s tim jdete nekam... Diskuze se nevede o tom, CO chtelo AMD udelat. Diskuze se vede o tom, ze AMD vubec NECO slibovalo udelat.... a to NECO neudelalo.

    Aby bylo mezi nami jasno. Nic nehazu na AMD. Sam jsem idiot, ze jsem jim to sezral a je to jen a jen moje vina. Na druhou stranu si od AMD nekoupim uz ani prupisku... Je to jejich obchodni strategie, jejich problem... A at si rikate co chcete, takovych jako ja, je mezi Linuxovymi uzivateli pozehnane...
    11.6.2007 23:08 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    > Na poli grafickych adapteru je kazda rada draha.

    No ja bych to tak tragicky nevidel. Porad se jeste daji koupit mainboardy s AGP a do toho se da dat ATI Radeon 9250, pro nej existuji free-software drivery, nebo Voodoo 3 ci Matrox G400, pro ktere je dokonce pristupna dokumentace.
    12.6.2007 07:14 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    9250 je strasne slaba karta. Jednu mam doma... Pokud narazite na opensourc ovladace, neni problem koupit desku s PCIe16x a pouzivat cokoli od X300 po X800. Ale ty vznikly castecnym nebo uplnym reverse-engineeringem. Onu zminovanou X1650Pro jsem vymenil za X550. V te situaci to bylo asi nejlepsi reseni. I Kdyz kolega tak trochu nechapal, proc mu za jeho X550 nabizim X1650 Pro, a jeste mam z tohhle downgradu radost... (pouziva Windows)
    12.6.2007 09:00 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    hi,

    presne tak našťastie my ati x1300 pasív zobral obchodník naspäť a musel som si doplatiť 1500SK za nv7300pro pasív (s možnou akceleráciou pre h264 - kedy konečne dajú do ovládačov to len boh a nvidia vie). Výkon väčší, wine ide lepšie.
    12.6.2007 14:36 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    > 9250 je strasne slaba karta.

    Ale zato ma spotrebu v radu jednotek Wattu :-)
    11.6.2007 21:42 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    dalekosahlym vyznamovym posunum
    Tohle bylo jen první vyjádření. Pak to nějaký zástupce firmy i slíbil. Hledat odkaz už se mi však nechce...
    12.6.2007 04:56 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Jen tak mimochodem to ještě není rok. A jestli musí nějak obejít cizí patenty a copyrighty, které mají licenčně (nebo nelegálně, heh) v kódu, tak to za 10 měsíců vůbec nemusí stihnout. Nezapomeňte, že mají na práci i jiné věci (třeba drivery ¨pro novou generaci grafik se zcela novou architekturou). Vy si to představujete jako Hurvínek válku. A taky, mám z těch řečí pocit, jako byste co týden chodili s managementem ATi na několikahodinové porady, a přitom vy zatím jenom čtete zprávička na internetu (jo, jak důvěryhodné občas jsou), a pk se chováte, jako by vám osobně ATI (no, vy dokonce říkáte AMD) něco slíbilo. A mimochodem, pochybuju, že vám grafiku prodalo ATi. Byl to ASUS, MSI, Powercolor, Saphire, nebo někdo jiný...
    12.6.2007 07:22 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    On je tady jeden zasadni problem. Kdyby AMD vydalo kvalitne a dobre udelane fglrx, tak skoro nikdo ani necekne. A v tom je ten zasadni problem. AMD proste kvalitni ovladac pro Linux ani nechce. Ja osobne si to davam do souvislosti s tim, jak ted strasne lezou Microsoftu do prdele. Asi vetri sanci, protoze "Wintel" jako takovy uz neexistuje.

    Je to uplne jednoduche. v nVidii dela na Linuxovych ovladacich 5-10 lidi (pokud se dobre pamatuju vyjadreni zamestnancu nVidie. Nedovedu si predstavit jediny duvod, proc AMD dnes po roce nema SPICKOVE binarni fglrx!!!! To je proste vysmech. Jejich ovladace nepodporuji kde co, a to jeste s pribyvajiucii verzemi ovladace problemy spise narustaji nez mizi.... (problem s videem a podobne).... Osobne bych ani necekl, dokonce bych zkousl i to, ze by to vzdali kvuli spleti patentu a musel bych cekat na nove GPU... Ale to je neospravedlnuje k tomu, ze nedelaji ani binarni ovladac poradne... To je ta hlavni indicie ukazujici na to, ze Linux davno hodili pres palubu...
    12.6.2007 08:18 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Obvykle je treba videt originalni dokument, aby bylo jasne, o co jde, a predeslo se dalekosahlym vyznamovym posunum
    Dekuji veliteli, ze ses mne zastal ;-)
    To ze firma zvazuje ze zacne uvazovat o ... toto je slub? OMG ;-)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    12.6.2007 08:58 jk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    jaky je podle vas vyznam takovehoto firemniho sdeleni?
    12.6.2007 09:48 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Nie je to firemne oznamenie, je to naznacenie smerovania po akvizicii AMD+ATI (skor rozhovor, ale bez otazok ;-)).
    A nemalo by sa to vytrhavat z kontextu, ATI sa uz v minulosti vyjadrila, preco doteraz neuvolnila specifikacie/kod - koli svojim zmluvam s tretimi stranami.
    Aby bolo jasne - sam mam ati kartu a tesim sa na open-source ovladac.
    Ale viem si predstavit, ze firma takejto velkosti si otvorenie kodu musi poistit studiami, pravnikmi a konzultovat s akcionarmi.
    Programatori su ten posledny krok ...
    Takze rok, mozno dva je IMO realny termin (v clanku som prislub terminu nenasiel), nie je to tak, ze v open-air hale niekto zakrici "teraz" a chlapik to da na ftp ;-)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    12.6.2007 11:46 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Jenze to ma ponekud sirsi souvislosti. Ja vubec nektritizuju AMD za to, ze nevydala opensource ovladac pro Radeony. Ja kritizuju AMD za to ze neudelala nic. V tom je ten kardinalni problem. Vzhledem k tomu, ze u nVidie vyvyji Linux drivery cca 5 lidi, nemuze byt pro AMD zadny problem vydat kvalitni fglrx!!!! To je ten pruser. AMD ani po roce nebylo schopno vydat ani binarni ovladac... protoze to co vydavaji ja nenazyvam ovladacem! To je hnus fialovy :-D

    Ja sam za sebe si soukrome myslim, ze AMD leze v posledni dobe Mirosoftu do prdele, jelikoz Intel uz neni pro Microsoft spojencem. A podle toho se v posledni dobe chova. Ovladac pro linux je jen stripek co zapada do mozaiky... Myslim ze u AMD neni vule ani zajem, vydat poradny ovladac... A jestli ho nekdy vydaji, tak jen proto ze se jim to bude z marketingoveho hlediska hodit...
    12.6.2007 13:43 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Ja sam za sebe si soukrome myslim, ze AMD leze v posledni dobe Mirosoftu do prdele, jelikoz Intel uz neni pro Microsoft spojencem.
    IMO pracuju na DX10, je to pochopitelna priorita (netvrdim, ze to schvalujem)
    A jestli ho nekdy vydaji, tak jen proto ze se jim to bude z marketingoveho hlediska hodit...
    Ako inac? Nie je to neziskovka ...
    IMHO keby sa pre toto rozhodli skor, trvalo by im to rychlejsie. Teraz dali prednost Viste (preto sa rok nic nedeje).
    Moj typ je, ze je kludne mozne ze uz maju interne zbuildeny nejaky "common code base" a daju ho von, az to bude v pouzitelnom stave
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    11.6.2007 16:52 Creator of Myths
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Nerad bych jeste vic viril emoce, ale slovo "ulhany" ve spojeni s "marketing" je snad nadbytecne. Marketing neni od toho, aby sdeloval pravdu, ale aby prodaval produkty.

    BTW taky mam ATI a taky toho lituju.
    11.6.2007 18:13 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    No jo... mate tak trochu pravdu.. nicmene jako frustrovany zakaznik na to mam jiste prravo... Stejne jako ta babka, co si v kauflandu koupi shnile brambory :-D
    12.6.2007 10:18 Jan Dostal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Take mam ATI a rovnez nejsem spokojen, karta stala ~2.000Kc, jedna se o Sapphire x1550, graficky cip RV516. Nejdrive podotknu, ze ATI nedodava *zadne* specifikace, ale Sapphire take ne. Veskere informace o chipu RV516 nejsou k nalezeni, dokonce ani maximalni teplota, kterou GPU snese. Kvuli tomu jsem psal email ATI a jasne je upozornil, ze na jejich strankach neni specifikace, ale pouze nekolik obecnych, marketingovych vet v sekci specification. GPU RV516 dosahuje v tovarnim nastaveni vyssich teplot, nez 60 stupnu Celsiovych a ja ani nemam pravo vedet, zda je potreba zakoupit lepsi chladic ci karte tato teplota vyhovuje? Hodne dlouho jsem zjistoval, jaky chip vlastne x1550 karta pouziva, v zadne prodejne HW vam to totiz nesdeli a dokonce se to nedozvite ani na strankach ATI, pote mi konecne prisla odpoved na muj email zaslany na ATI a svete div se, ti idioti mi napsali nekolik dlouhych vet (jedna se o nejaky druh sablony, nikdo muj dotaz snad ani necetl) a jako odpoved na muj dotaz ohledne maximalni teploty, kterou GPU RV516 snese mi bylo sdeleno "see the specification" a link na onech cca 8 obecnych, marketingovych vet, mezi kterymi neni ani typ GPU, natoz maximalni teplota. Ihned jsem reagoval, zadna dalsi odpoved mi z ATI uz nedorazila a myslim ze nedorazi. Dnes bych si tuto kartu v zadnem pripade nekoupil, ale ani jinou ATI, postizeny jsou *vsechny* aktualni modely.

    ATI jsem si poridil kvuli tomu, ze jsem ocekaval v brzke dobe OpenSource drivery, tak, jako kazdy normalni clovek. "AMD is strongly considering open-sourcing at least a functional subset of ATI’s graphics drivers"

    Az po nekolika tydnech jsem zjistil, ze Sapphire x1550 nema chip tisicove rady, jak by to kazdemu melo pripadat, ale neni to ani novejsi chip, nez ma staricka Ati x1300Pro. Je to naprosto stejny chip, ktery ma x1300Pro, pouze je vyraben 0.8 mikronovou technologii a pretaktovan uz v tovarne. S ATI x1300Pro ATI zamerne dodavala software pro overclocking, se kterym se nikdy nedostanete na vice nez 500MHz. Ovsem s 3rd party toolem (napr. PowerTweak) mate i 600MHz.

    Strucne
    Ati vzala chip z x1300Pro, pretaktovala jej jiz primo tovarnim nastavenim na 550MHz a zacala jej vyrabet 0.8 mikronovou technologii ve velkem, tim se ve skutecnosti snizily vydaje a zvysily zisky. Z chipu RV515 se stal RV516 a spotrebitel je zamerne klaman prazdnymi frazemi o OpenSource a novym znacenim, kvuli kteremu se ma zdat ze tato karta je novy model.

    Zadne video s proprietarnim driverem nelze sledovat ve fullscreenu, vykon 3D casti driveru v GNU/Linux je minimalne o 50% nizsi, nez ve widlich (testovano s Quake4 a UT 2k4), ATI o problemech vi, ma je v sekci "known issues", ale nic s problemy nedela, pouze pripisuje nove.

    ATI nekupovat !
    12.6.2007 12:12 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Sorry, ale Nvidie taky vyráběla Sedmičkovou Geforce z karty 6200 Turbocache...

    A co je důležitější:

    "Ati vzala chip z x1300Pro, pretaktovala jej jiz primo tovarnim nastavenim na 550MHz a zacala jej vyrabet 0.8 mikronovou technologii ve velkem"

    Tohle nemůžeš myslet vážně? Menší proces umožňuje vyšší takt a přetaktování je přece relativní pojem, relativní vzhledem k továrnímu nastavení. Je Athlon 64 3500 přetaktovaná 3000? A za druhé, 80nm zmenšeninu těžko můžeš označit za stejný čip, heh.
    12.6.2007 12:21 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Jo a x1550 má samozřejmě čip xtisícovkové řady. Jak by ne, když jak říkáš je to převlečená x1300...

    Zkrátka sorry, ale tvůj styl je snad nevědomky přesně bulvárně-hulánovský - tvoje věty jsou stavěné tak, že silnými výrazy zveličuješ to, o čem mluvíš. AMD a ATi jsou samá nepříjemnost, ale ty z nich děláš nějaké a(n)tikristy, což nejsou. Na druhou stranu chápu, žes po nákupu drahého hardwaru zjistil, žes špatně vybral - v podstatě se mi to stalo u každého počítače :( S tím je třeba se naučit žít. Někdo se spálí na ASUSU, někdo na MSI; flame je ale neoprávněný.
    12.6.2007 17:40 test
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Podivejte se, chip x1550 je naprosto identicky s x1300Pro, rozdil je pouze v pouzite vyrobni technologii a taktu. Take bych rad upozornil, ze x1300Pro lze rovnez pretaktovat na 550MHz i 600MHz.

    Pain in the ass jsou drivery a (temer) nic nez drivery. I staricka 32MB AGP 2x VGA znaky SiS "dokaze" prehravat video ve fulscreenu a zaroven u ni funguje 3D akcelerace.

    ATI x1300Pro && ATI x15xx to nedokazi
    12.6.2007 21:55 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD

    Jiný výrobní proces = jiný čip. /Menší, že?/

    Přetaktování = nastavení taktu MIMO TOVÁRNÍ SPECIFIKACE. Jednotlivé kousky mohou splňovat kvalitativní kritéria továrny i na vyšších frekvencích, jiné ale ne. Vyšší takt z výroby = kvalitnější čipy (případně kousky předělané jiným výrobním procesem) splňují tovární kritéria i při vyšších frekvencích; tedy může být vyšší frekvence, s kterou se prodávají.

    hwsoft avatar 11.6.2007 10:32 hwsoft | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    hm a cim haze klacky po nohy? Mam tu ted treba na stole pekny embeded board s AMD Geode a nemuzu si stezovat, dokumentace i bez NDA mam pro nej dostatek. I podpora primo od AMD je na dobre urovni, viz jejich web. Sice by mohla byt lepsi, v tom asi Intel vede, ale nezatracoval bych AMD kvuli tomu jak zverejnuje informace. Na to jsou experti jine firmy, ktere nereknou nic, nebo sproste mlzi :-(.

    (to co mi vadi nejvic je, ze jak Intel, tak AMD i Freescale, kazdy chce u informaci u novych veci podepsat naprosto hovadsky NDA, ktere mi po znemoznuje efektivne spolupracovat i po letech s ostatnimi, kteri nejsou NDA zatizeni. Proto nyni resim tak, ze NDA podepise nas BigBoss a informace sdilim ja, jako radovy vyvojar :-D )
    11.6.2007 11:18 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Ovšem to běžného uživatele nezajímá. Jej zajímá, že v nejnovější ATI nefunguje Beryl a z běžné desky pro AMD s integrovanou zvukovkou nejde zvuk a musí dokoupit externí zvukovku. A co je pak u BFU špatné? No přece "ten Linux".
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    hwsoft avatar 11.6.2007 11:43 hwsoft | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    ???

    No podpora nejnovejsich kousku HW stale pokulhava, ale u vseho, nebo mas snad jinou zkusenost s ostatnimi vyrobci?

    Bezna deska pro AMD problem s Linuxem nema, co jsem montoval ted pocitace, tak vsechny zkousim na (x)ubuntu a vse jede jak ma. To same i s Intelem, takze tady rozdil nevidim, jina vec jsou VIA chipsety vse v jednom, ale ty se k normalnim uzivatelum moc nedavaj.

    OK Pak BFU ma pouzit jiny OS, pokud ma tento pocit. Nevim proc mu nasilim nutit neco, co nechce.
    11.6.2007 11:47 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    pokud vim, tak spousta desek co ma SB600 (ATI) tak bez pridani nejakych parametru jadru ani nenabootuje... nForce, to je kapitola sama od sebe... same noapic, nolapic,,,,

    Pokud vim, tak intel grafiky jsou zcela bez problemu, a nVidia sice nevydava opensourcem ale jeji uzavrene ovladace jsou to nejlepsi, co lze z hldiska vykonu v Linuxu mit...
    cezz avatar 11.6.2007 14:15 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Co sa tyka SB600,tak bez problemov a bez parametrov. ;-) Tiez som nasiel podobne info, ale pravdepodobne to boli vselijake workaroundy na bugy v BIOSe, kedze s tym najnovsim je to na 100% funkcne.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    11.6.2007 14:57 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    kernel 2.6.20... No vidim, ze se vyvojari kernelu dopracovali k uspechu... To nic nemeni na tom, ze SB600 je tu uz pres rok, a v predchozich kernelch nejel tak jak ma...
    11.6.2007 14:33 Luboš Doležel (Doli)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Nikdy jsem u nForce žádné extra parametry jako noapic nepotřeboval.
    11.6.2007 14:59 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    tak tam je to kus od kusu... treba ASUS M2N-SLI Deluxe bez problemu, Ale gigabyte SLI S4 a SLI S5 katastrofa...
    11.6.2007 23:43 Saleck
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    No, abych řekl pravdu, tak teď zákazníkovi zoufale tuhnou WinXP na ASUSu a podle dohledaných chyb je to ovladači grafické karty. Obávám se, že v některých situacích nejde ani tak o OS, jako o špatně navržené ovladače.
    11.6.2007 16:30 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    AMD nedělá žádné zvukovky. To, co vám nejelo na desce je nějaký Realtek, Soundmax nebo vzácně Via Envy (vy zatracení šťastlivci!). A je to spíš kvůli výrobci desky. Všimněte si už jenom, že stejný čipset na různých deskách může být spárován s různými AC97 kodeky.
    11.6.2007 13:08 jiri.b | skóre: 30 | blog: jirib
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    tak at tahnout k windows, kdyz je opensource nezajima ty primitiv
    11.6.2007 13:43 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Z Vašeho příspěvku zato inteligence přímo tryská. Každý není tak chytrý jako Vy, koukám, že zvládáte i klepnout na modré éčko a do toho dlouhého políčka napsat "www.abclinuxu.cz". Ale ty chyby... :-D
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    11.6.2007 13:53 jiri.b | skóre: 30 | blog: jirib
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    nevim jak ty ale me opravdu nezajima beryl a dalsi eye-candy chujoviny, me zajima unix-like system, co bude odpoutan od komercnich tlaku, bude secure a bude OPENSOURCE!!!

    asi jsi mene chapavy - OPENSOURCE!!!

    jestli z linuxu chcete delat druhy eye-candy MacOS s linux jadrem za cenu binarnich ovladacu a pokrytectvi, tak doufam ze vetsina zastancu opensource premigruje k jinemu OS nebo ze se situace zmeni a tihle BFU pujdu k Apple nebo zpatky na Widle.
    11.6.2007 14:02 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    jak se vylucuje opensource a komerce? A Beryl + pridruzene "chujoviny" nejsou opensource? Jestlize tihle BFU nebudou pouzivat linux, bude 95% sveta Linux ignorovat a nebude pro nej tvorit ovladace a aplikace... Zustanete v pasti se svym uzasnym stable non-BFU OS na kterem si nic moc nespustite... :-D
    11.6.2007 16:02 jiri.b | skóre: 30 | blog: jirib
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    kolik non-NDA grafaren podporuje tyhle vymozenosti (v rozumne kvalite) nebo tv-out? :)
    11.6.2007 16:04 jiri.b | skóre: 30 | blog: jirib
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    dale jsem psal "od komercnich tlaku" coz neni stejne jako "komerce"... ale stejne vas tyhle veci nezajimaji, takze skoda mluvit.
    Pavel Čejka avatar 18.6.2007 17:13 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD

    Výhoda Linuxu je především ve svobodě sestavit si systém jak já - uživatel chci. Když nechci Beryl? Nemám ho. Nechci Gnome? Nenainstaluju je. Chci aplikaci, která má nějakou závislost na Gnome? Pak musím část Gnome mít, nebo nemít ani jedno atd... prostě je to jen na mne, jak si to dám dohromady.

    Provozuju servery i desktopy, hodně linuxových strojů a nechápu o čem je brblání na nějakou konkrétní část, když ji můžu téměř kdykoli nahradit něčím jiným. Jsou tací, kteří mají eye candy rádi. Osobně bych si nikdy nenainstaloval desktop tak, jak to udělám pro "sekretářku" (já mám rád strohé KDE bez eye candy), protože jí se eye candy líbí a díky tomu zkousne i občasné nekompatibility, které by jí zbytečně doháněly k šílenství, protože by měla mnohonásobně silnější dojem, že je k ní desktop nepřátelský (což možná je, možná není pravda, ale eye candy drobnosti, co potěší, velmi silně tlumí šok ze změn).

    Na druhou stranu stížnosti na grafiky ATI vidím jako velmi oprávněné. Naštěstí jsem měl možnost pár karet vyzkoušet předem, takže v mých strojích, kde mi záleží na 3D je vždy nVidia. Taky má své problémy, ale zdaleka jich není tolik. Krom toho stejné brblání na kvalitu ovladačů od ATI slýchám i od uživatelů Woken, takže mi přijde, že ATI má tolik problémů, že prostě nejprve řeší ty palčivější = Wokna a pak možná někdy bude řešit minority ... smůla majitelů ATI s Linuxem.

    Taky bych rád, aby ovladače byly kompletně svobodné, ale radši zkousnu funkční closed source binární ovladače (nVidia) než mizerné (jako ATI), žádné (jako SiS, řada grafik funguje jen 2D), nebo extrémně pomalý hardware (jako Intel, SiS, VIA ...).

    11.6.2007 11:35 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Jestlize pro AMD neexistuje deska, kterou by nemusel nekdo v potu tvare reverse-engineerovat, tak je AMD jako CPU na hovno, kdyz nemas k nemu co koupit... A AMD se se svymi ATI chipsety zrovna dvakrat nepredvedlo... podpora je stejne udesna jako u grafickych karet...
    hwsoft avatar 11.6.2007 11:46 hwsoft | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    Zacinam mit pocit, ze pod zkratkou JK najdeme velkou tluchubu RH. Vse od AMD ATI je nanic, to pouzivaji jedine uhroviti pubertaci, ostatni Intel s Nvidia :-)
    11.6.2007 11:50 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    To asi tezko. RH ma Linux (fedoru) jen v VMware.. pokud vim... Jinak myslis, ze by Hulan mel kartu od ATI??? Ja jim mam, a proto tak nadavam.... :-D

    AMD ma skvele procaky, jenze si je muzu zasadit akorat tak do kvetinace na balkon. Desky proste nejsou. A co s ATI kdyz nema ovladace.... pokud bych byl "Hulan" tak bych pouzival Vistu,a to bych mel bez problemu AMD/ATI... v Linuxu tuhle volbu nemam!
    cezz avatar 11.6.2007 14:43 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    AMD ma skvele procaky, jenze si je muzu zasadit akorat tak do kvetinace na balkon. Desky proste nejsou.
    viz. odpovede vyssie.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    11.6.2007 16:34 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD
    No, a vidíš, já jsem asi hroznou náhodou natrefil na bordy, které fungujou bez problémů. Asus A7v600-x, Asus A8n-e, konkrétně. Co se týče nových, tak s AM2 jsem nic v prackách neměl. Ale rozdíl je téměř jen ve fyzickém socketu. Sežeňte si někde ohlasy, většina desek samozřejmě funguje.
    11.6.2007 09:14 jiri.b | skóre: 30 | blog: jirib
    Rozbalit Rozbalit vše podivne pokrytectvi
    to s tim intelem me opravdu pobavilo :) licence k firmware pro ipw2** je opravdu velmi pratelska...
    12.6.2007 09:29 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: podivne pokrytectvi
    A jak souvisí licence firmware* se svobodou ovladače?

    * pokud umožňuje jeho distribuci
    13.6.2007 02:19 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: podivne pokrytectvi
    A v pripade toho ipw2* umoznuje distribuci?
    13.6.2007 12:50 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: podivne pokrytectvi
    Zjevně ano, když je běžnou součástí distribucí.
    11.6.2007 10:24 mlz | skóre: 12 | blog: Obcas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alan Cox odpovídá
    Poznamka: Weissbier je Psenicne pivo (a muze byt i tmave)
    hwsoft avatar 11.6.2007 10:35 hwsoft | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alan Cox odpovídá
    Presne tak, navic vidim, ze mame stejne chute, taky mam weissen rad.

    Ale ze mu nechutna nase pivo, to by se melo zmenit. Asi bychom meli Alana pozvat na nase pivo, do poradny cesky hospudky, aby pochopil v cem jsme dobry :-D.
    11.6.2007 12:42 ZiGi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alan Cox odpovídá
    pravda, pravda, tie hospudky by ste mali exportovat, pivo je dobre vselikde, ale cesku hospudku len tak niekde clovek nenajde.
    14.6.2007 09:24 diwoczaak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alan Cox odpovídá
    +1

    A mel by si jich dat aspon patnact, aby nezapomel... :-D
    26.6.2023 13:13 Adilkhatri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alan Cox odpovídá
    검증된 파워볼사이트 를 찾으신다면 eos파워볼사이트 가 있는 파워볼사이트추천 에서 파워볼 을 즐기시길 바랍니다. 5년 이상 운영된 메이저업체 이며 지금까지 많은분들께 사랑받은 안전한파워볼사이트 입니다. 안전한파워볼사이트
    29.6.2023 09:57 jackyseo15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alan Cox odpovídá
    Staggering post I should state and thankful for the information. Direction is verifiably a sticky subject. In any case, is still among the fundamental subjects of our chance. I esteem your post and foresee more. 먹튀검증업체 순위

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.