Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.
Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".
Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).
Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".
Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.
OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.
Spouštět webový prohlížeč jenom kvůli nákupu kávy? Nestačí ssh? Stačí: ssh terminal.shop (𝕏).
Plasma aplety mohou být přetaženy z desktopu na panel. Více internetových datových zdrojů pro plasmoidy Picture Frame a Comic. Byl přidán konfigurační dialog k mnoha plasmoidům. Vyvíjený plasmoid "WorldClock" nahrazuje aplikaci KWorldClock. Nový Plasma aplet: Conway's Game of Life. KRunner bude plně založen na pluginech. Podpora pro editaci GPS track listů v Digikamu. Další práce na rozšíření schopností používat témata vzhledu v KDE games. Různá vylepšení v KOrganizer. Počátek práce na webovém rozhraní pro ovládání stahování v KGet. Práce na cestách a vodících linkách v Karbon. HTML part plugin ve skriptovacím nástroji pro tvorbu aplikací Kommander. Mono (C#) KDE binding dosáhl použitelného stavu. Podpora Pythonu v KDevelop4. Návrat k programování Decibelu. KMail má nového správce, společně s patrnými vylepšeními. Začala práce na portování KBluetooth a KRecipes na KDE 4. Hra Kollision se přesunula z playground/games do kdereview. Nová hra KDiamond byla importována do KDE SVN.
Aaron Seigo mluví o nejnovějším vývoji v Plasmě:
Tento týden byl svědkem několika zajímavých obratů v kódu, především v důsledku přechodu na Qt 4.4. To přineslo několik důležitých vylepšení pro KDE 4.1 a částečně i pro Plasmu: WebKit, který umí zobrazit webový obsah v kreslící ploše (canvas) Plasmy, Widgets-on-Canvas (widgety na kreslící ploše), čili WoC, což nám umožňuje volně míchat tradiční widgety společně s obsahem plochy, a spousta vylepšení v QGraphicsView. V následujících několika měsících bude tým Plasmy pracovat na zařazení těchto nových vlastností, stejně jako na implementaci plasmoidů, které začnou utvářet prostředí Plasma tak, jak jsme si ho představovali.
V dubnu přijede několik z nás do Milána na čtyřdenní setkání vývojářů Plasmy s názvem "Tokamak" (pokračování tradice nepovedených fyzikálních vtípků v projektu ;).
Rovněž jsme získali potřebné povolení od překladatelských týmů k backportování nejvíce žádaných vlastností z 4.1 do větve 4.0, takže mnoho vlastností, které se týkají panelu a ostatních částí plasmové pracovní plochy, se dostalo do SVN pro 4.0.2. Přes 80 commitů bylo doposud backportováno a na další měsíc pro 4.0.3 připravujeme novou řádku backporů.
Plasma samotná je i nadále pročišťována od spousty chyb a v uživatelském rozhraní se objevily konfigurační možnosti pro nastavení věcí jako SVG téma. Když už mluvíme o SVG tématech, systém se teď automaticky adaptuje na nekompozitní prostředí, stejně jako na výstupní zařízení s nízkým počtem barev. To je částečně díky lidem, kteří používají Plasmu na tenkých klientech a mobilních zařízeních.
Nemůžeme nevzpomenut, že byl vylepšen KRunner. Tento týden bylo začleněno mnoho výkonnostních vylepšení a práce se zaměřuje především na zlepšení uživatelské přívětivosti, včetně lepšího ohodnocení nabízených možností. Pro uživatele bude snaší zjistit syntaxi nabízenou jednotlivými spouštěči (například "spell <word>" zkontroluje pravopis pomocí Sonnet, ale kdo o tom ví?).
Pro zajímavost: za pomocí pouhých dvou řádků kódu (jeden používající Solid a druhý Threadweaver) je teď počet vláken používaných krunnerem škálovatelný podle počtu dostupných jader procesoru (společně s možností nastavit horní limit). To dokazuje, jak silné a užitečné jsou knihovny KDE4.
Stefan Majewsky, další nový vývojář KDE, představuje novou hru KDiamond:
Dejte tři studenty fyziky do jedné místosti, počkejte pár dní a dostanete: novou hru pro KDE. V zásadě nějak takto KDiamond vznikl. Ti tři studenti se jmenují Felix Lemke, Jeffrey Kelling a já. Protože jsem jediný, kdo zná Qt a kdelibs, dělal jsem hlavní práci, společně s radami, které mi poskytoval Jeffrey. Felix nemá žádnou zkušenost s C++ (ale slíbil, že se v následujících měsících naučí), takže pomáhal především se základním grafickým vzhledem, ze kterého je teď "klasické téma" pro KDiamond. Bylo skutečně jednoduché, ale více než dostatečné k otestování mého renderovacího enginu.
S výjimkou Jeffreyho jsme byli relativními nováčky ve světě Linuxu. Všichni jsme si vybrali KDE, protože je v našem prostředí velmi rozšířené, a v průběhu programování s Qt a kdelibs jsem se neustále přesvědčoval, že to bylo správné rozhodnutí. Před pár lety (v mém windowsáckém období) jsem pracoval s některými knihovnami Microsoftu. V porovnámí s kdelibs byly dost datacentrické a nepohodlné, kdežto návrh kdelibs je více založen na potřebách vývojářů. Pokud máte nějaké zkušenosti s C++, opravdu vám doporučuji zkusit kdelibs pro váš další program.
KDiamond je klon Bejeweled nebo obecněji, hra typu three-in-a-row.
KDiamond je dostupný z KDE SVN v playground/games od minulého pátku a rychle se vyvíjí: podobně jako mnoho dalších her z KDE je založen na QGraphicsView a obsahuje některé základní animace. Hra byla importována do KDE SVN po prvním zveřejnění (díky velké pomoci přátelských lidí na kanálu #kdegames). To, co zde vidíte, není vzpomínané klasické téma, ale nové výchozí téma, které vytvořil Eugene Trounev:
Aby byl seznam přispěvatelů kompletní, tak si poděkování zaslouží i následující skupina: Dmitry Suzdalev, Albert Astals Cid, Riccardo Iaconelli a Pino Toscano; těm všem patří dík za pomoc při vylepšování kódu. Kromě toho, protože jsem se učil programovat s kdelibs čtením kódu ostatních, poděkování patří také vývojářům programů Klipper, KLines, KMines a KNetwalk za čistý a čitelný kód. Nyní je seznam přispěvatelů skutečně kompletní!
Pokud jste si vždycky chtěli na KDE zahrát Bejeweled, pak máte šanci přispět: hra potřebuje vyvážit, takže mi řekněte vaše postřehy ohledně obtížnosti jednotlivých kol: co bylo příliš jednoduché a co naopak složité a co říkáte na obtížnost jednotlivých kol? (Hlášení o chybách jsou pochopitelně rovněž vítána!)
Posílejte zprávy na moji e-mailovou adresu, kterou můžete nalézt v dialogu O Aplikaci v KDiamond.
Rád bych z představování nových lidí (viz výše) udělal běžnou součást Digestu - vím, že existují noví vývojáři a projekty (nové účty v SVN jsou rovněž spravovány v SVN SVN... takže se přede mnou neschováte!) - Stefan mi napsal po výzvě, kterou jsem vydal minulý týden, a vy můžete také!
Těším se, až si přečtu (a pak vydám!) vaše příspěvky, v nichž se představíte - pošlete mi je!
Článek je překladem č. 97 KDE Commit Digest. Původní autor je Danny Allen.
Commity: | 2830 od 245 vývojářů, 6750 změněných řádek, 1558 nových souborů. |
Otevřené chyby: | 15952 |
Otevřené požadavky: | 13629 |
Otevřených chyb: | 355 za posledních 7 dní. |
Zavřených chyb: | 239 za posledních 7 dní. |
|
|
Jazyk | Hotovo procent | ||
---|---|---|---|
portugalština |
|
||
řečtina |
|
||
švédština |
|
||
japonština |
|
||
estonština |
|
||
němčina |
|
||
francouzština |
|
||
polština |
|
||
španělština |
|
||
nizozemština |
|
Lovec chyb | Počet zavřených chyb | ||
---|---|---|---|
Matt Rogers |
|
||
Thomas McGuire |
|
||
Pino Toscano |
|
||
Luboš Luňák |
|
||
Leonardo Finetti |
|
||
Peter Penz |
|
||
Tommi Tervo |
|
||
Riccardo Iaconelli |
|
||
Gilles Caulier |
|
||
Joris Guisson |
|
|
|
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni Sdílej:
Felix nemá žádnou zkušenost s C++ (ale slíbil, že se v následujících měsících naučí)Nejlepe pomoci learn c++ in 24 hours, hm? ...to zas bude vypadat;o)
To je částečně díky lidem, kteří používají Plasmu na v tenkých klientech a mobilních zařízeních.Buď na nebo v, ale ne obojí