abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    1.5. 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 12:55 | Nová verze

    Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 23:55 | Humor

    Spouštět webový prohlížeč jenom kvůli nákupu kávy? Nestačí ssh? Stačí: ssh terminal.shop (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (13%)
     (31%)
     (38%)
     (19%)
    Celkem 16 hlasů
     Komentářů: 3, poslední včera 19:48
    Rozcestník

    Co se děje v KDE - 97 (10. 2. 2008)

    11. 3. 2008 | Michal Vyskočil | Různé | 4583×

    Novinky v Plasmě a plánované setkání vývojářů "Tokamak". Backportování funkcí z KDE 4.1 do KDE 4.0.x. Přechod na Qt 4.4. Vylepšený KRunner. Nová hra KDiamond.

    Tento týden

    Plasma aplety mohou být přetaženy z desktopu na panel. Více internetových datových zdrojů pro plasmoidy Picture Frame a Comic. Byl přidán konfigurační dialog k mnoha plasmoidům. Vyvíjený plasmoid "WorldClock" nahrazuje aplikaci KWorldClock. Nový Plasma aplet: Conway's Game of Life. KRunner bude plně založen na pluginech. Podpora pro editaci GPS track listů v Digikamu. Další práce na rozšíření schopností používat témata vzhledu v KDE games. Různá vylepšení v KOrganizer. Počátek práce na webovém rozhraní pro ovládání stahování v KGet. Práce na cestách a vodících linkách v Karbon. HTML part plugin ve skriptovacím nástroji pro tvorbu aplikací Kommander. Mono (C#) KDE binding dosáhl použitelného stavu. Podpora Pythonu v KDevelop4. Návrat k programování Decibelu. KMail má nového správce, společně s patrnými vylepšeními. Začala práce na portování KBluetooth a KRecipes na KDE 4. Hra Kollision se přesunula z playground/games do kdereview. Nová hra KDiamond byla importována do KDE SVN.

    Plasma

    Aaron Seigo mluví o nejnovějším vývoji v Plasmě:

    Tento týden byl svědkem několika zajímavých obratů v kódu, především v důsledku přechodu na Qt 4.4. To přineslo několik důležitých vylepšení pro KDE 4.1 a částečně i pro Plasmu: WebKit, který umí zobrazit webový obsah v kreslící ploše (canvas) Plasmy, Widgets-on-Canvas (widgety na kreslící ploše), čili WoC, což nám umožňuje volně míchat tradiční widgety společně s obsahem plochy, a spousta vylepšení v QGraphicsView. V následujících několika měsících bude tým Plasmy pracovat na zařazení těchto nových vlastností, stejně jako na implementaci plasmoidů, které začnou utvářet prostředí Plasma tak, jak jsme si ho představovali.

    V dubnu přijede několik z nás do Milána na čtyřdenní setkání vývojářů Plasmy s názvem "Tokamak" (pokračování tradice nepovedených fyzikálních vtípků v projektu ;).

    Rovněž jsme získali potřebné povolení od překladatelských týmů k backportování nejvíce žádaných vlastností z 4.1 do větve 4.0, takže mnoho vlastností, které se týkají panelu a ostatních částí plasmové pracovní plochy, se dostalo do SVN pro 4.0.2. Přes 80 commitů bylo doposud backportováno a na další měsíc pro 4.0.3 připravujeme novou řádku backporů.

    Plasma samotná je i nadále pročišťována od spousty chyb a v uživatelském rozhraní se objevily konfigurační možnosti pro nastavení věcí jako SVG téma. Když už mluvíme o SVG tématech, systém se teď automaticky adaptuje na nekompozitní prostředí, stejně jako na výstupní zařízení s nízkým počtem barev. To je částečně díky lidem, kteří používají Plasmu na tenkých klientech a mobilních zařízeních.

    Nemůžeme nevzpomenut, že byl vylepšen KRunner. Tento týden bylo začleněno mnoho výkonnostních vylepšení a práce se zaměřuje především na zlepšení uživatelské přívětivosti, včetně lepšího ohodnocení nabízených možností. Pro uživatele bude snaší zjistit syntaxi nabízenou jednotlivými spouštěči (například "spell <word>" zkontroluje pravopis pomocí Sonnet, ale kdo o tom ví?).

    Pro zajímavost: za pomocí pouhých dvou řádků kódu (jeden používající Solid a druhý Threadweaver) je teď počet vláken používaných krunnerem škálovatelný podle počtu dostupných jader procesoru (společně s možností nastavit horní limit). To dokazuje, jak silné a užitečné jsou knihovny KDE4.

    KDiamond

    Stefan Majewsky, další nový vývojář KDE, představuje novou hru KDiamond:

    Dejte tři studenty fyziky do jedné místosti, počkejte pár dní a dostanete: novou hru pro KDE. V zásadě nějak takto KDiamond vznikl. Ti tři studenti se jmenují Felix Lemke, Jeffrey Kelling a já. Protože jsem jediný, kdo zná Qt a kdelibs, dělal jsem hlavní práci, společně s radami, které mi poskytoval Jeffrey. Felix nemá žádnou zkušenost s C++ (ale slíbil, že se v následujících měsících naučí), takže pomáhal především se základním grafickým vzhledem, ze kterého je teď "klasické téma" pro KDiamond. Bylo skutečně jednoduché, ale více než dostatečné k otestování mého renderovacího enginu.

    S výjimkou Jeffreyho jsme byli relativními nováčky ve světě Linuxu. Všichni jsme si vybrali KDE, protože je v našem prostředí velmi rozšířené, a v průběhu programování s Qt a kdelibs jsem se neustále přesvědčoval, že to bylo správné rozhodnutí. Před pár lety (v mém windowsáckém období) jsem pracoval s některými knihovnami Microsoftu. V porovnámí s kdelibs byly dost datacentrické a nepohodlné, kdežto návrh kdelibs je více založen na potřebách vývojářů. Pokud máte nějaké zkušenosti s C++, opravdu vám doporučuji zkusit kdelibs pro váš další program.

    KDiamond je klon Bejeweled nebo obecněji, hra typu three-in-a-row.

    KDiamond je dostupný z KDE SVN v playground/games od minulého pátku a rychle se vyvíjí: podobně jako mnoho dalších her z KDE je založen na QGraphicsView a obsahuje některé základní animace. Hra byla importována do KDE SVN po prvním zveřejnění (díky velké pomoci přátelských lidí na kanálu #kdegames). To, co zde vidíte, není vzpomínané klasické téma, ale nové výchozí téma, které vytvořil Eugene Trounev:

    kdiamond

    Aby byl seznam přispěvatelů kompletní, tak si poděkování zaslouží i následující skupina: Dmitry Suzdalev, Albert Astals Cid, Riccardo Iaconelli a Pino Toscano; těm všem patří dík za pomoc při vylepšování kódu. Kromě toho, protože jsem se učil programovat s kdelibs čtením kódu ostatních, poděkování patří také vývojářům programů Klipper, KLines, KMines a KNetwalk za čistý a čitelný kód. Nyní je seznam přispěvatelů skutečně kompletní!

    Pokud jste si vždycky chtěli na KDE zahrát Bejeweled, pak máte šanci přispět: hra potřebuje vyvážit, takže mi řekněte vaše postřehy ohledně obtížnosti jednotlivých kol: co bylo příliš jednoduché a co naopak složité a co říkáte na obtížnost jednotlivých kol? (Hlášení o chybách jsou pochopitelně rovněž vítána!)

    Posílejte zprávy na moji e-mailovou adresu, kterou můžete nalézt v dialogu O Aplikaci v KDiamond.

    Závěr

    Rád bych z představování nových lidí (viz výše) udělal běžnou součást Digestu - vím, že existují noví vývojáři a projekty (nové účty v SVN jsou rovněž spravovány v SVN SVN... takže se přede mnou neschováte!) - Stefan mi napsal po výzvě, kterou jsem vydal minulý týden, a vy můžete také!

    Těším se, až si přečtu (a pak vydám!) vaše příspěvky, v nichž se představíte - pošlete mi je!

    Článek je překladem č. 97 KDE Commit Digest. Původní autor je Danny Allen.

    Statistiky

    Commity: 2830 od 245 vývojářů, 6750 změněných řádek, 1558 nových souborů.
    Otevřené chyby: 15952
    Otevřené požadavky: 13629
    Otevřených chyb: 355 za posledních 7 dní.
    Zavřených chyb: 239 za posledních 7 dní.

    Shrnutí commitů

    Modul Commitů
    /trunk/KDE
    731
    /trunk/l10n-kde4
    595
    /branches/stable
    270
    /trunk/extragear
    238
    /trunk/playground
    222
    /branches/KDE
    159
    /trunk/www
    121
    /trunk/kdesupport
    108
    /trunk/koffice
    98
    /branches/extragear
    71
    Řádek Vývojář Commitů
    267
    Gilles Caulier
    114
    343
    Volker Krause
    83
    178
    Laurent Montel
    81
    71
    Chusslove Illich
    71
    66
    Thanomsub Noppaburana
    60
    187
    Albert Astals Cid
    58
    144
    Aaron J. Seigo
    58
    131
    Allen Winter
    53
    62
    Patrick Spendrin
    48
    108
    David Faure
    48

    Stav překladů (i18n)

    Jazyk Hotovo procent
    portugalština
    98%
    řečtina
    97%
    švédština
    96%
    japonština
    93%
    estonština
    87%
    němčina
    87%
    francouzština
    86%
    polština
    86%
    španělština
    86%
    nizozemština
    85%

    Lovci chyb

    Lovec chyb Počet zavřených chyb
    Matt Rogers
    58
    Thomas McGuire
    24
    Pino Toscano
    17
    Luboš Luňák
    13
    Leonardo Finetti
    10
    Peter Penz
    8
    Tommi Tervo
    8
    Riccardo Iaconelli
    6
    Gilles Caulier
    6
    Joris Guisson
    6
    Program Cvrkot
    Amarok
    13060
    KMail
    4585
    K3b
    4115
    Kopete
    3582
    Solid
    3180
    Plasma
    3149
    KDevelop
    2945
    Kate
    2776
    Phonon
    2536
    Marble
    1932


    Osoba Cvrkot
    Tobias Hunger
    4070
    Aaron Seigo
    2828
    David Faure
    2495
    Stephan Kulow
    1786
    Torsten Rahn
    1232
    Laurent Montel
    1089
    Jonathan Riddell
    1059
    Adriaan de Groot
    812
    Stephan Binner
    804
    Thiago Macieira
    700
           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    ashen avatar 11.3.2008 06:27 ashen | blog: wheeeeeee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 97 (10. 2. 2008)
    Felix nemá žádnou zkušenost s C++ (ale slíbil, že se v následujících měsících naučí)
    Nejlepe pomoci learn c++ in 24 hours, hm? ...to zas bude vypadat;o)
    Nvidia says no to free drivers, I say no to Nvidia
    tsLnox avatar 11.3.2008 07:41 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 97 (10. 2. 2008)
    jose17 avatar 11.3.2008 07:39 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 97 (10. 2. 2008)
    Těšín
    Ja vim, on vi, ty nano!
    11.3.2008 08:31 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 97 (10. 2. 2008)
    Uprimne receno, ted trosku od tematu. Mam ve svem opensuse 10.3 (AMD64) vedle KDE 3.5.7 i KDE4. Mozna je to rukama, mozna tou koexistenci, ale jsem ze ctyrky trochu rozladeny. Plasma je kazdou chvili dole. Staci zkusit pretahnout ten applet 3d model zeme (nevim presne, nesedim u toho). Ikony se mi neznamym zpusobem namnozily, vetsina jich je dvakrat, nektere trikrat, odebrat je nepomuze, po startu se vrati :-) Pokud se pokusim zapnout efekty. procsor nespane pod padesat procent... Automaticka aktualizace obcas nejede, protoze pry je databaze balicku uz pouzivana (neni, alespon ne mnou). A tak dale, a tak dale...
    11.3.2008 09:37 eStar | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 97 (10. 2. 2008)
    Musíš brát v úvahu že většina KDE4 aplikací včetně Plasmy atd. sou ještě někde v alfa-beta verzích. Všechny aplikace se mají dostat do stable verze až v KDE 4.1.
    11.3.2008 10:09 mAXxZ!
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 97 (10. 2. 2008)
    ty ikony na ploše v KDE4 jsou i ikony z verze KDE kterou tam máš primárně. Např. openSUSE má po instalaci na ploše nějaký ikony, tak ty ikony jsou v KDE 3.5.8 a ty ikony z tohohle KDE jsou i v KDE4, které tam je sekundárně. Když je smažeš z KDE 3.5.8 tak zmizí i v KDE 4. Tak to je.
    11.3.2008 10:15 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 97 (10. 2. 2008)
    jo, to mne napadlo, proto jsem psal o te koexistenci, ale nevim, proc jsou tam dvakrat ci trikrat a kazda z nich se vraci jako Cunek.
    11.3.2008 10:20 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 97 (10. 2. 2008)
    Mozna je to tim ze KDE4 je tezce vyvojova betaverze...
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    11.3.2008 17:46 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 97 (10. 2. 2008)
    Mozna... Kazdopadne pujde z pocitace. Tohle nema smysl...
    12.3.2008 18:14 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 97 (10. 2. 2008)
    No mne plazma pada raz za 4-5 dni (mandriva 2008.1 rc1) co povazujem za jediny problem je ze na ikonky na ploche su nepouzitelne. a mozno ze resize okien zo zapnutymi efektmi je fakt divny. inak celkom fajn, aplikacii pribuda, trava je v KDE4 coraz viac zelena atd :-)
    Marián Kyral avatar 12.3.2008 19:02 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 97 (10. 2. 2008)
    Na pracovním NB občas zkouším svn ebuildy a na druhém jsem teď nainstaloval 4.0.2. Musím říct, že 4.0.2 je v porovnání s aktuální vývojovou verzí o ničem. Vývojová verze je stabilnější! A má mnohem více funkcí.
    11.3.2008 10:24 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 97 (10. 2. 2008)
    Ano, také bych se rád zeptal co se děje v KDE, protože od té doby co jsem si nainstaloval KDE 4 konqueror jaksi není schopen přelézt přes autorizovanou proxy. Nějak extra mě to netrápí, protože mým primárním prostředím je XFCE4 ovšem občas bych rád zkouknul v konqueroru i jinou stránku než z vnitřní sítě.
    11.3.2008 10:49 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Překlep
    To je částečně díky lidem, kteří používají Plasmu na v tenkých klientech a mobilních zařízeních.
    Buď na nebo v, ale ne obojí :-)
    12.3.2008 18:01 Jackie Chan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 97 (10. 2. 2008)
    Co je to za blbost pisat v spravodaji o KDE nieco o nejakej primitivnej hre co zbuchalo par studentov fyziky jedneho nudneho sobotnajsieho vecera?

    Okrem toho k teme "fyzici":

    The Infinite Improbability Drive was invented following research into finite improbability which was often used to break the ice at parties by making all the molecules in the hostess' undergarments leap one foot simultaneously to the left in accordance with the theory of indeterminacy. Many respectful physicists said they weren't going to stand for that sort of thing, partly because it was a debasement of science, but mostly because they didn't get invited to those sort of parties.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.