Společnost JetBrains se stala platinovým sponzorem multiplatformního open source herního enginu Godot. K vývoji her lze používat Rider for Godot. Zdarma pro nekomerční účely.
Byla vydána verze 9.0 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Verze 9.0 je založena na Debianu 13 Trixie. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Operátor O2 dává všem svým zákazníkům s mobilními službami poukaz v hodnotě 300 Kč na nákup telefonu nebo příslušenství jako omluvu za pondělní zhoršenou dostupnost služeb.
Společnost NVIDIA vydala verzi 13.0 toolkitu CUDA (Wikipedie) umožňujícího vývoj aplikací běžících na jejich grafických kartách. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byly vyhlášeni vítězové a zveřejněny vítězné zdrojové kódy (YouTube, GitHub) již 28. ročníku soutěže International Obfuscated C Code Contest (IOCCC), tj. soutěže o nejnepřehlednější (nejobfuskovanější) zdrojový kód v jazyce C.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červenec (YouTube).
Konečně se ochladilo, možná i díky tomu přestaly na chvíli padat rakety jako přezrálé hrušky, díky čemuž se na Virtuální Bastlírně dostane i na jiná, přízemnější témata. Pokud si chcete jako každý měsíc popovídat s dalšími bastlíři, techniky, vědci a profesory u virtuálního pokecu u piva, Virtuální Bastlírna je tu pro Vás.
Ještě před ochlazením se drát na vedení V411 roztáhl o 17 metrů (přesné číslo není známé, ale drát nepřežil) a způsobil tak… více »Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
PixiEditor byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní univerzální all-in-one 2D grafický editor. Zvládne rastrovou i vektorovou grafiku, pixel art, k tomu animace a efekty pomocí uzlového grafu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GNU LGPL 3.0.
Byly představeny novinky v Raspberry Pi Connect for Organisations. Vylepšen byl protokol auditu pro lepší zabezpečení. Raspberry Pi Connect je oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče. Verze pro organizace je placená. Cena je 0,50 dolaru za zařízení za měsíc.
Posloucháte při práci na počítači hudbu?
Pořád, skoro pořád |
|
48% (546) |
Často |
|
25% (284) |
Občas |
|
16% (185) |
Nikdy, skoro nikdy |
|
8% (88) |
Zpívám si |
|
3% (33) |
Celkem 1136 hlasů
Vytvořeno: 6.1.2005 10:45
Tiskni
Sdílej:
omezene mnozstvi urovni, ktere se vzorkuji
To je taky pravda, ale to je na tolik jemné rozlišení, že je ucho těžko pozná. Nepozdná totiž ani mnohem větší rozdíly, než jednu 65535tinu úrovně napěti.
omezeny kmitocet vzorkovani Ano, to skutečně je. Horní vzorkovaný kmitočet je maximálně 22KHz, což je ovšem bohužel daleko za hranicí slyšitelnosti. Navíc žádný reproduktor se takhle vysoko taky nedostane. Čili tohle je irelevantní.
Není. Signál 22 kHz lze sice na CD uložit, ale ne jako sinusovku, ale jako lomenou čáru spojující minima a maxima sinusovky.
omezene mnozstvi urovni, ktere se vzorkuji To je taky pravda, ale to je na tolik jemné rozlišení, že je ucho těžko pozná. Nepozdná totiž ani mnohem větší rozdíly, než jednu 65535tinu úrovně napěti.
Tohle má vliv na dynamiku, kterou je možné zachytit. U populární hudby je to asi jedno, ale u vážné hudby to může hrát roli.
To je sice hezky ze muzes na cd zaznamenaz lomenou caru spoujici minimalni a maximalni vychylku sinusovky, ale zvuk vo frekvenci 22khz stejne vetsina lidi neuslysi a vetsina repraku ho nereprodukuje, takze je uplne jedno, jak ho na to cdcko zaznamenas, stejne to neuslysis...To je pořád dokolečka ten samý blábol bez jakéhokoliv důkazu. Nehledě na to, že i kdyby to byla 100x pravda, tak stejně hlavní faktor, který diskvalifikuje domnělou "dokonalost" CDčka není frekvenční rozsah, ale příliš hrubá linární kvantizace.
Horní vzorkovaný kmitočet je maximálně 22KHz,Jenže uvědomte si, že to, co z těch 22kHz dokážete zaznamenat je pouze skok od nejnižší úrovně amplitudy po nejvyšší, vždyť jsou na to k dipozici pouhé dva vzorky ! Při 15 kHz užitečném signálu jsou to tři vzorky na periodu. To je tak na pilu.
což je ovšem bohužel daleko za hranicí slyšitelnosti.To je ovšem dogma, které z větší části pustila do světa marketingová kampaň kolem CD před dvaceti lety. Pravda je ovšem taková, že člověk prokazatelně vnímá mnohem vyšší kmitočty, než nějakých 15-20kHz. To ovšem neznamená, že by slyšel třeba 25kHz sinusovku z generátoru ! To jsou dvě různé věci.
Navíc žádný reproduktor se takhle vysoko taky nedostane.Což není pravda. Ve studiových (a dnes už i komerčních) sestavách je možné se setkat s tweetery, které jedou několikanásobně výš než nějakých 20kHz.
To je taky pravda, ale to je na tolik jemné rozlišení, že je ucho těžko pozná. Nepozdná totiž ani mnohem větší rozdíly, než jednu 65535tinu úrovně napěti.Jé, a na to jste přišel jak ? 16 bitová lienární kvantizace je právě ten největší problém současných digitálních nahrávek. Uvědomte si, že těch 16 bitů se využije jenom tam, kde mi dynamika nahrávky dosáhne maximální amplitudy a to budou tak dvě nepatrně dlouhá místa (pokud vůbec) na celém CD. Zbytek nahrávky má rozlišení nějakých 10-12bitů podle charakteru nahrávky. A to je opravdu málo. Proto se při masteringu používá komprese dynamiky, která ty ojedinělé špičky "srazí" blíž k tomu zbytku, ale to je vždycky věc kompromisu.
- omezeny kmitocet vzorkovaniNenapadlo by mě, že dostupné rozsahy mohou představovat nějaké slyšitelné omezení. Já sice také rád poslouchám desky, ale to je především proto, že rád poslouchám tu hudbu, kterou na nich mám - a ta je na moderních nosičích nedostupná. Pak je tu také ten pěkný pocit z toho, že mi hraje deska, kterou vylisovali v šedesátých letech na druhém konci světa. Ale jinak - jako tvor líný - dávám přednost médiům, která nemusím v polovině - tedy v tom nejlepším - obracet.
- omezene mnozstvi urovni, ktere se vzorkuji (vetsinou 16 bitu -> odpovida 65536 urovnim)
goldenfish tty5 - 31Dec04 34:00 2.73s 2.38s radio
goldenfish tty6 - 31Dec04 27:19 1.20s 0.77s alsamixer
anebo byvalo pri psani linuxsoftu:
tty4 - szap -c config_station -r "sunshine live"
tty5 - mplayer - -novideo < /dev/dvb/adaptor0/dvr0
tty6 - alsamixer
add styly: nejak mi tu chybi techno a house.Na soustředění Beethovena? To je velmi přijemné na poslech, ale pracovat při tom? Tak možná nějaký ten bůhvíco pop, to je taková výplň do rádia aby nebylo úplně ticho (protože to zase na ten poslech není nic moc).Znám lidi, co si na soustředění dokážou pustit Bachovo Umění fugy...
Problém je v tom, že můj hudební sluch není k takovému vnímání asi dostatečný.Jako všechno i poslouchat muziku se člověk musí naučit... A učení občas bolí... Ale pak je to žůžo ;o)
Kdo asi vymyslel pro češtinu termín "vážná hudba"? Mně se zdá, že opravdu vážná je jen menšina té takzvané vážné hudby.Taky se mi moc nelíbí, ale používám ho pro srozumitelnost, to je „čistě rozlišovací označení“ (tak proč zrovny my jsme béčko?) ;o)
To koukámKdyž je to mistrovské dílo programátorského gurua, tak nepochybně ano! ;o)Není ono lepší si číst zdrojáky kernelu než je používat? Ta kompilace tomu ubírá na dokonalosti
I když se bez mučení přiznám, že mnohdy dám před klasikou přednost něčemu jinému.Taky nejsem ortodoxní milec jen a pouze klasické hudby ;o) No nic, konec zábavy, jdu se učit latinu, neb v pondělí píšu jakýsi test a moc to neumím... ;o) laudo laudas laudat laudamus laudatis laudant... ;o| Můžete mi držet palce ;o)
Co je spatneho na tom poslouchat jako kulisu klasickou hudbu?Nic! Nebo spíše... Já hudbu jako kulisu poslouchat nedokážu. Od toho co dělám mě odvádí a ruší. Dokážu poslouchat hudbu při práci pouze pokud je to práce dostatečně mechanická, abych u ní nemusel moc přemýšlet. Rozhodně bych při poslechu hudby nedokázal nic číst, cokoli se učit, psát seminárku nebo řešit složité matematické vzorce. Pokud to ale někdo dokáže, ať tak činí. Nechci mu nikterak bránit... (pokud to tedy není můj spolubydlící a nejsou dvě v noci ;o)
no, je hudba k programovani a hudba k programovani.
nekdy posloucham taktovaci frekvence (techno, metal) k overclockingu sveho mozku, to kdyz je potreba "makat a nemyslet". nekdy posloucham funky, to kdyz pisu neco prijemneho, nenarocneho a elegantne klouzajiciho po API. kdyz resim zapeklity dvouhodinovy problem na patnact radku, je vhodne pustit mozarta ci beethovena, neb ti vytahnou z asociativnich pameti vysoke latence i ty nejzapomenutejsi klicky a figle, se kterymi jsem se zatim mel tu cest setkat.
Mam Windows XP dam Start Vypnout pocitac a vypnout a pise ze uklada nastaveni vypina a nic se nedeje (PLEASE Odpovedi posilejte na Genius@centrum.cz)No to si snad děláš srandu nejenže to sem vůbec nepatří, ale pokud ses zabýval tim, jak psát příspěvky tak ses asi dočetl, že PLEASE je vrchol neslušnosti (nejen že tu ŘVEŠ, neumíš česky ale přesně tohle tam je)