abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.2 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Yonada. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.12.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 01:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 31.0 svobodného softwaru OBS Studio (Open Broadcaster Software, Wikipedie) určeného pro streamování a nahrávání obrazovky počítače. Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:44 | Nová verze

    Emulátory Box86 a Box64 umožňující spouštět linuxové aplikace pro x86 a x86_64 na jiných než x86 a x86_64 architekturách, například ARM a ARM64, byly vydány v nových verzích: Box86 0.3.8 a Box64 0.3.2. Ukázka možností na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.12. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.1 neměnné (immutable) distribuce openSUSE Leap Micro určené pro běh kontejneru a virtuálních strojů. S vydáním verze 6.1 byla ukončena podpora verze 5.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.12. 19:55 | IT novinky

    Poslanci dnes ve třetím čtení schválili návrh zákona o digitálních financích. Cílem zákona je implementace předpisů Evropské unie v oblasti digitálních financí, konkrétně nařízení DORA (Digital Operational Resilience Act) o digitální provozní odolnosti finančního sektoru a nařízení MiCA (Markets in Crypto Assets) o trzích kryptoaktiv. Zákon nyní míří k projednání do Senátu ČR. U kryptoměn bude příjem do 100 tisíc Kč za zdaňovací období osvobozen od daně, podobně jako u cenných papírů, a to za podmínky jejich držení po dobu alespoň 3 let.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    6.12. 19:11 | Komunita

    O víkendu (15:00 až 23:00) proběhne EmacsConf 2024, tj. online konference vývojářů a uživatelů editoru GNU Emacs. Sledovat ji bude možné na stránkách konference. Záznamy budou k dispozici přímo z programu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.12. 10:22 | Nová verze

    Mozilla má nové logo a vizuální identitu. Profesionální. Vytvořeno u Jones Knowles Ritchie (JKR). Na dalších 25 let.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    5.12. 23:33 | Komunita

    Bylo rozhodnuto, že nejnovější Linux 6.12 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS). Ta je aktuálně plánována do prosince 2026. LTS jader je aktuálně šest: 5.4, 5.10, 5.15, 6.1, 6.6 a 6.12.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.12. 15:11 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.21.0, tj. první z nové řady 3.21, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu architektury Loongson LoongArch64.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Telefónica O2 blokuje internet

    Telefónica O2 se stala historicky druhým (po Vodafonu) českým poskytovatelem, který blokuje přístup k internetu. K blokování používají blacklist britské nevládní organizace IWF a blokace se velmi pravděpodobně provádí vrácením "špatných" DNS záznamů. Pro obejití tedy zatím stačí použít nějaký alternativní DNS server, například OpenDNS, nebo zadat IP adresu serveru přímo.

    14.8.2009 19:29 | Jendа | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Diskuse byla administrátory uzamčena

    14.8.2009 19:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Z tohohle vlákna jde strach :-(
    Celá diskuse je absurdní! Jediné, co O2 zřejmě chtělo, je blokovat stránky s obsahem, kde jsou sexuálně zneužívány děti a to mi přijde rozumné. Pokud máte opačný názor, patříte mezi ty úchyly co právě O2 nechce podporovat.
    Nu, mobilní Internet mám od T-Mobile a pevný od UPC, ale ti pravděpodobně nebudou chtít zůstat pozadu :-(.

    A je to vůbec, ehm, legální? Nemám s O2 žádnou smlouvu, ale určitě je tam někde napsáno, že to je připojení k Internetu, ne? Kdyby o nelegálnosti těch rozhodl český(!!) soud a jako předběžné opatření nařídil je blokovat, tak neřeknu ani popel. Ale zcela svévolně blokovat servery podle nějaké profidérní organizace z Tramtárie...
    14.8.2009 20:08 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    Jedina moznost je Ceska piratska strana. Jen je potreba tohle co nejvice sirit!

    15.8.2009 01:19 wembi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    Spise Delnicka Strana www.technologickyprogram.com

    15.8.2009 06:17 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    To už je tvoje věc koho si vybereš. Já hitler jugend rozhodně volit nebudu.

    15.8.2009 14:56 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    jsou snad pro PRIMOU demokracii, okamzitou odvolatelnost politiku, kontrolu lidi zespoda jako ceska piratska strana?

    Rozhodne to jedno neni! DS je odpad ktery NIKDY NEUSPEJE, CPS je REALNA cesta ke svobode.
    15.8.2009 15:10 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Přimou demokracii, odvolatelnost politiků… co mi to jen připomíná? :-)
    17.8.2009 10:25 Vít Profant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    Dobrou myšlenku, zcela šíleně popularizovanou jedním psychopatem?

    15.8.2009 15:47 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Přímá demokracie

    Ta přímá demokracie (referenda) je velice důležitá – na tomhle případu je to krásně vidět – je tu řada skupin, která je proti cenzuře (liberálové, nacionalisté, křesťané, piráti…), ale přestože mají (alespoň některé) společené cíle, těžko se domluví – proto je dobrá přímá demokracie, která umožňuje prosazovat tyto zájmy, které jsou jinak rozprostřené přes celé politické spektrum.

    BTW: u O2 končím.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    15.8.2009 16:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přímá demokracie
    Jako že by se udělalo referendum "Souhlasíte s tím, aby stát filtroval Internet a zabránil tím pohlavnímu zneužívání malých dětí? ano/ne" :-P
    15.8.2009 16:51 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přímá demokracie

    Ne, udělalo by se referendum o zákoně, který by definoval, co je to „přípojení k Internetu“ a jaké parametry musí tato služba splňovat. Cenzurovaný internet by pod tuto definici nespadal – operátoři, kteří by něco takového chtěly nabízet, by to museli prodávat např. pod názvem „zkryplené připojení k našemu restriktivnímu proxyserveru, který vám zpřístuní vybrané webové stránky z Internetu“.

    Cenzuře by se dal jasný právní rámec a celá věc by se zpřehlednila – bylo by možné si cenzuru objednat jako službu navíc (ať už placenou nebo neplacenou), ale každý zákazník by věděl, zda jeho připojení je cenzurováno a musel by mít možnost tuto cenzuru vypnout. Např. rodiče, kteří to uznají za vhodné, by tímto nástrojem mohli chránit svoje děti, zatímco svéprávní občané by si tuto službu navíc neobjednali. Všichni by pak byli spokojeni (tedy kromě velkého bratra).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    15.8.2009 17:00 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přímá demokracie
    Tim, ze zabrani spouste nasranych lidi dostat se na stranky omylem zablokovane se pohlavnimu zneuzivani deti nezabrani.

    IMHO i kdyby ten seznam byl 100% spravny, tak by to nepomohlo, takovehle blokovani jde snadno obejit pomoci VPN nebo HTTPS proxy serveru.

    Takze otazka by byla spise "Souhlasite s tim, aby stat filtroval internet a tim nasiral lidi, zatimco pedofilove tohle filtrovani muzou snadno obejit?
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    15.8.2009 17:04 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přímá demokracie

    Pedofilové si stejně předávají vypálená CDčka někde v kavárně, takže těm je to úplně jedno.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    15.8.2009 20:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přímá demokracie
    My samozřejmě chápeme, že je to nesmysl. Kolega se spíš snaží naznačit, že šikovně zvolenou otázkou otázkou referenda se dá "přímá demokracie" zneužít ve svůj opak. Že to není nijak hypotetická hrozba, ukazuje např. švédské referendum o jaderné energetice z roku 1980.
    15.8.2009 20:52 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přímá demokracie

    Ten vyber moznosti je teda velmi vtipny. Skutecny nastroj prime demokracie. :–)

    15.8.2009 21:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přímá demokracie
    Vtipné by to bylo, kdyby to bylo vymyšlené. Takhle z toho spíš trochu mrazí v zádech…
    15.8.2009 22:28 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přímá demokracie

    Cloveku koneckoncu nezbyva nic jineho nez se tomu smat.

    15.8.2009 14:56 petr
    Rozbalit Rozbalit vše www.ceskapiratskastrana.cz
    www.ceskapiratskastrana.cz
    14.8.2009 20:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    No teda LOL. Ne, že bych byl příznivcem stránek Přicházejí Andělé, se srdcem na dlani, aby všem rozdali, Lásku a Naději, někdo dal odkaz na WebTrh, ale to jak se vykroutila z toho, že blokují podle britského práva...
    15.8.2009 18:47 Bobrnautus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Souhlas, chování vodafone a o2 mi připomíná samozvané maďarské gardy. Taky si hrají na strážce pořádku a přitom mají pravomoc asi jako srpš. Pedofily tu nikdo nepodporuje (aby je rakovina po poli honila), ale nemám rád, pokud si soukromá firma hraje na četníky, kór pokud to má vliv na dostupnost legitimních stránek.
    16.8.2009 13:44 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Zda se, ze "tohle" vlakno uz zmizelo. Holt cenzura i na lupe :)
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    16.8.2009 14:26 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Lupa.cz

    Zas tak zlé to není – ten názor byl natolik nepopulární, že je ve výchozím stavu skrytý → musíš kliknout na „zobrazit“.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    14.8.2009 19:49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    pochopitelné, leč vulgární

    Zobrazit komentář
    14.8.2009 19:53 Tapan | blog: tapan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Sdílím Váš názor :-)
    14.8.2009 20:01 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Pokud si odmyslim 4. a 5. slovo, nezbyva mi nic jineho nez souhlasit:-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    14.8.2009 20:41 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    Já bych to pátý odmyšlený vyměnil za šestý…

    14.8.2009 20:48 z
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    +1 a souhlas

    15.8.2009 08:46 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    +1
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    14.8.2009 20:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    nebo zadat IP adresu serveru přímo

    To bohužel při dnešní přebujelosti name based virtuálních webů nemusí být tak jednoduché.

    14.8.2009 20:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Proto je tam serveru a ne webu. Protože
    • DNS server O2 pochopitelně neřeší, jestli měl uživatel v úmyslu se na ten "zakázaný" server naSSHčkovat nebo něco jiného, prostě vždycky vrátí záznam na server, kde běží (asi, nemám O2) jenom web "Jste hnusný pedofil!"
    • uživatel si IP může zadat do prohlížeče a pak ho donutit, aby do hlavičky Host: vyplnit správnou URL (můj oblíbený prohlížeč telnet to umí :-))
    • uživatel si tu IP může vyplnit třeba do /etc/hosts
    14.8.2009 20:25 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Nepsal jsem, že to nejde, psal jsem, že to nemusí být tak jednoduché. Horší ale samozřejmě bude, až přejdou na blokování IP adres nebo přímo filtraci HTTP komunikace.
    14.8.2009 20:54 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Přebujelosti? Jednak by mě zajímalo, co je na name-based webech špatného, a druhak, jestlipak je dost IP adres na to, aby se to dalo udělat jinak.
    Quando omni flunkus moritati
    14.8.2009 20:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Třeba to, že pro HTTPS je lze řešit pouze dost krkolomnými prostředky. IP adres je dost, problém je jen s IPv4 adresami, ale to už nás dávno nemuselo trápit, kdybychom si místo jeho řešení nezaplevelili Internet maškarádami a právě name based virtuálními servery.
    14.8.2009 22:49 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    Pokud bezi deset webovych prezentaci na jednom fyzickem serveru s jednou sitovkou, neni nesmysl, aby ten server mel deset IP adres? Nema IP adres spis identifikovat sitove rozhrani a ne webovou prezentaci? Webova prezentace je zalezitost aplikacni vrstvy a tak je prirozene, ze ruzne prezentace bezici na jednom stroji jsou odliseny na aplikacni urovni, a ne na sitove urovni. Je pravda, ze zde se pouziva predane DNS jmeno (coz je v podstate alias pro IP adresu) namisto uplne nezavisleho aplikacniho identifikatoru, ale to je detail.

    Ze s tim zlobi HTTPS me prijde spis jako nedostatek HTTPS, ci spis reseni certifikatu. Je prirozene, ze jeden HTTP server obsluhujici vic domen bude mit jeden privatni klic a prislusny verejny certifikat (treba na IP adresu), akorat by bylo treba, aby provozovatele jednotlivych hostovanych situ mely certifikaty pro sve domeny, ktere by neslouzili k vymene session keys, jenom by potvrdily, ze dany provozovatel HTTP serveru muze hostovat danou domenu. Klient by si pak pri HTTPS spojeni stahl oba certifikaty.

     

    Kdyz

    14.8.2009 23:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    Mně naopak připadá daleko přirozenější v situaci, kdy se má jeden fyzický počítač vydávat za několik virtuálních serverů, řešit to už na úrovni IP adresy. Řešení založené na více jménech překládaných na stejnou adresu funguje pouze u některých služeb, konkrétně tam, kde se použité jméno předává v rámci aplikačního protokolu (jako třeba u HTTP od verze 1.1), a i potom to funguje u každé služby jinak. U některých služeb je dokonce běžné, že je-li jméno aliasem, nahradí se už na klientské straně kanonickým (viz třeba výchozí nastavení sendmailu nebo Apache). Tam, kde se jméno aplikačním protokolem nepředává, name based virtuální servery nefungují (např. u FTP). Oproti tomu řešení pomocí samostatných IP adres žádné problémy nepřináší, samozřejmě až na nedostatek IPv4 adres, ale to je problém sám o sobě i bez virtuálních serverů.

    Řešení (nebo spíš workaround), které navrhujete pro HTTPS je zbytečně komplikované a ani tady nevidím žádné výhody oproti tradičnímu řešení se samostatnými IP adresami.

    15.8.2009 00:52 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    kde se použité jméno předává v rámci aplikačního protokolu (jako třeba u HTTP od verze 1.1)
    Určitě od verze 1.1? Když telnetem zkouším GET / HTTP/1.0 a za tím Host: www.domena.tld, funguje to také... (OK, v HTTP 1.0 je to volitelně, ale proč by se někdo dobrovolně rozhodl, že to ve svém serveru implementovat nebude a dá to jenom do verze 1.1?)
    Quando omni flunkus moritati
    15.8.2009 01:09 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    V celém RFC 1945 není o položce Host hlavičky dotazu ani slovo, ta se objevuje až ve verzi 1.1. Bohužel mnoho klientů posílá "HTTP/1.0" i s dotazy, v jejichž hlavičkách se vyskytují prvky zavedené až v HTTP/1.1 (obvykle je to kvůli chybně fungujícím proxy), takže si málokdo uvědomuje, co všechno v HTTP/1.0 chybí. Přitom mezi specifikací HTTP/1.0 (RFC 1945, květen 1996) a první verzí specifikace HTTP/1.1 (RFC 2068, leden 1997) uplynulo jen asi půl roku.
    14.8.2009 22:03 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    > To bohužel při dnešní přebujelosti name based virtuálních webů nemusí být tak jednoduché.

    Existuje jednoduche reseni - zadat si IP adresu daneho serveru do /etc/hosts .

    14.8.2009 22:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Jistě. Ale to už přeci jen není tak úplně řešení "pro masy".
    14.8.2009 20:04 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    to už jsem psal dávno, ale nikdo mi nevěřil. Sice se zdálo, že to MTU vyřešilo, ale to asi byl nějaký blokovací výpadek jejich systému a hnusná náhoda, protože druhý den to zase nefungovalo.
    Věřím v jednoho Boha.
    14.8.2009 20:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Jenže tobě to jejich DNSka vůbec neresolvla, takže to klidně mohla být rozbitá cache nebo něco takového. Teď to ale lidem resolvuje spousty domén na IP serveru, kde běží web, který na rovinu oznámí "Sorry, blokujem".
    14.8.2009 20:34 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    A kruci. Zrovna u nich jsem a moc možností přejít jinam nemám (čti - prakticky žádnou rozumnou). Což o to, technicky se mne tento problém nedotkne (vlastní DNS server), ale podporovat cenzora se mi nechce, už z principu... bohužel mi asi nic jiného zatím nezbyde.

    Nejhorší ale je, jak ne to lidé reagují - když nepiješ s náma, piješ proti nám - když se ti nelíbí cenzura, jsi terorista, pedofil, pirát a já nevím, co ještě. Žádné přemýšlení nad praktickým dopadem... nebo ještě přesněji, žádné přemýšlení.

    Je mi z toho zle.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    14.8.2009 20:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Žádné přemýšlení nad praktickým dopadem... nebo ještě přesněji, žádné přemýšlení.

    Přemýšlení? Že se nestydíte, používat na veřejnosti taková ošklivá slova…

    14.8.2009 20:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Á, super (pro nás, zvědavé)! Mohl bys
    • přeložit proti jejich DNS serveru nějakou z těch adres, co jsou na Lupě, že nejdou
    • nmap na ten filtrovací server
    • jestli na něm běží transparentní HTTP proxy - když se přitelnetíš, začneš HTTP komunikaci, ale do Host: dáš nějakou jinou doménu, tak jestli to taky vrátí stránku "pedofile", nebo to zproxyuje na ten server
    • traceroute
    Pokud máte někdo Vodafón, taky byste to mohli zkusit. Zajímalo by mě, jak to celé funguje ;-).
    14.8.2009 21:00 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Všechny adresy, co jsem na Lupě objevil, jsem dal přeložit DNS servery O2, a přeložily se (pro nás bohužel) správně. Pokud mi poskytnete nějaké další URL, rád vyzkouším. Z toho také vyplývá, že filtrovací server jsem zatím neobjevil, tudíž netestoval.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    17.8.2009 13:19 Tecik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    Dobry den,

    nechapete zakladni problem - cenzura.
    Paklize to prijmeme, hranice se drive ci pozdeji zacne posunovat. Coz o to, pedofily, a rasisty rad nemam, ale kdo rika ze za 1rok tam nebudou stranky bojujici proti absurdnim rozhodnutim statu/politiku? Nebo milion dalsich duvodu?

    Jedno ANO = ustupek, a bohuzel jsme lide, a nekdy jako male deti - budeme posunovat hranice dal, a dal... dokud to jen pujde.

    V tom pripade za me NE, presto to vidim na vlastni DNS server, a neuzivat sluzby spolecnosti, provadejici tyto zrudnosti proti zakladnim pravum ;-)

    17.8.2009 14:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Ale já jsem proti cenzuře a salámovou praktiku a vaření žáby si dost dobře uvědomuji. Jen mě zajímá, jak je to technicky realizováno (ano, a teď DNS obejít půjde, ale co až zavedou routování určitých rozsahů IP adres na transparentní proxy jako na Zélandu).
    17.8.2009 15:06 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    S největší pravděpodobností nepoužívají k filtraci DNS už teď. Možná to tak na počátku testů bylo, ale protože už řekli, že se blokace nebude týkat celých serverů (myšleno veškerých virtuálních serverů běžících na určité IP adrese), nasvědčuje to jinému řešení. Existují i jiné indicie, například že se v minulých dnech z neznámých důvodů porůznu rozpadala SSH spojení realizovaná ze stroje připojeného přes kyslíkovské ADSL. Čili asi se v tom nějak vrtali a ladili to.

    Pravděpodobně je to tedy nyní realizováno tak, že kontrolují hlavičku Host v HTTP požadavcích (případně ještě v kombinaci s IP adresou serveru), ať už jen v komunikaci na port 80 nebo i na jiné porty. Případně by ještě mohli zkoumat přímo požadavek (GET ...) pro případ, že někdo použije nešifrovanou komunikaci s proxy serverem (což si ale nemyslím, že by někdo moc využíval, protože v takovém případě už by bylo mnohem lepší spojení šifrovat).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    14.8.2009 21:03 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Což o to, technicky se mne tento problém nedotkne (vlastní DNS server)
    Přesně tak... dnscache a jako zdrojové kořenové DNS servery. (A jo, taky nemám připojení od těch šmejdů, takže další důvod, proč nemám problém.)
    Quando omni flunkus moritati
    14.8.2009 20:37 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    Jsme prece dospeli a na co se budem divat musi byt kazdymu providerovi uplne jedno.

    To ze si nekdo nevosefuje vlastni deti kteri prohlizi porno ci nasili je problem rodicu. Pokud se kindr prorekne ve skole pred ucitelkou ze cumi na porno tak za to nemuze internet, O2, DNS, koneckoncu ani operacni system..... ale rodice !!!

    Pokud provider dela takoveto veci tak neposkytuje sluzby jake jsem si u nej zaplatil a je to duvod od nej odejit. A to bez ohledu na to zda blokuje kindrporno a nebo treba google.com

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    14.8.2009 20:48 olgo | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    +2 

    14.8.2009 20:56 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    Dik

    To je jiste za ty rodice.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    14.8.2009 21:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Pokud provider dela takoveto veci tak neposkytuje sluzby jake jsem si u nej zaplatil a je to duvod od nej odejit.
    Aby taky časem bylo ke komu... :-(
    14.8.2009 20:53 z
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    by me zajimalo co ti technici co to zavadeli, jestli treba to nejsou nejaci cesi a chodi sem na abicko a ted se nachytri a v ramci vlezdoprdelectvi sefum na zaklade zdejsich informaci napriklad o opendns nezakazou i port 53 mimo jejich sit.. :) Pak teda uz jen VPN... a zas mu radim jak bych na to sel ... :))) hele techniku z o2 .. nechod sem... :) To bude stejne nejaky spanel sedici v kanclu a poresil to vzdalene ..

    14.8.2009 20:59 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    >>>nezakazou i port 53 mimo jejich sit..

    To je dalsi zohaveni sluzby.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    14.8.2009 21:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Hm, tak mne napadá, dá se resolver nějak snadno přesvědčit, aby používal nameserver na jiném portu než 53 nebo je ho potřeba opatchovat?
    14.8.2009 21:12 z
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    16.8.2009 20:02 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    To bola linka na začiatok threadu z roku 2007, ktorý skončil s tým, že možno by to šlo prehadzovať v iptables, ale inak asi nie.
    14.8.2009 21:56 baf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    baf tady technik O2. to s tou VPN je reseni a o port 53 se zatim bat nemusis

    14.8.2009 22:01 z
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    :)

    14.8.2009 21:01 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Nepastne sem nekdo IP jejich DNS serveru pripadne toho webu "jsi pedofil" na ktery to resolvuje? Rad bych se kouknul jak jim to funguje ;-)
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    14.8.2009 21:05 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    To je dobry napad. Tez se primlouvam za screen prohlizece  s textem neco jako "jsi pedofil"

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    14.8.2009 21:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    KUK
    14.8.2009 21:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.8.2009 21:07 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    DNS serverů má O2 poměrně hodně, já vím třeba o 90.183.231.251 a 194.228.41.113, filtrovací server jsem ještě neobjevil.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    14.8.2009 21:10 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Mám nicméně takový pocit, že z vnějšku moc resolvovat nebudou.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    14.8.2009 21:11 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Ty servery nejspis nejsou dosazitelne zvenku, ten prvni mi nic neresolvuje a ten druhy nepingnu.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    14.8.2009 21:29 z
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    nmap -p 53 194.228.41.113 -PN

    Starting Nmap 4.53 ( http://insecure.org ) at 2009-08-14 21:27 CEST
    Interesting ports on dns-polvezni.iol.cz (194.228.41.113):
    PORT   STATE SERVICE
    53/tcp open  domain

    Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 1.842 seconds

    14.8.2009 21:33 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    ; <<>> DiG 9.6.1 <<>> @90.183.231.251 hotfile.com
    ; (1 server found)
    ;; global options: +cmd
    ;; Got answer:
    ;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: REFUSED, id: 51089
    ;; flags: qr rd; QUERY: 1, ANSWER: 0, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0
    ;; WARNING: recursion requested but not available
    
    ;; QUESTION SECTION:
    ;hotfile.com.                   IN      A
    
    ;; Query time: 28 msec
    ;; SERVER: 90.183.231.251#53(90.183.231.251)
    ;; WHEN: Fri Aug 14 21:34:23 2009
    ;; MSG SIZE  rcvd: 29
    
    zatimco muj DNS
    ; <<>> DiG 9.6.1 <<>> @85.13.98.13 hotfile.com
    ; (1 server found)
    ;; global options: +cmd
    ;; Got answer:
    ;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 31190
    ;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 2, ADDITIONAL: 2
    
    ;; QUESTION SECTION:
    ;hotfile.com.                   IN      A
    
    ;; ANSWER SECTION:
    hotfile.com.            86400   IN      A       208.88.227.68
    
    ;; AUTHORITY SECTION:
    hotfile.com.            86400   IN      NS      ns2.hotfile.com.
    hotfile.com.            86400   IN      NS      ns1.hotfile.com.
    
    ;; ADDITIONAL SECTION:
    ns1.hotfile.com.        74155   IN      A       66.230.155.157
    ns2.hotfile.com.        74157   IN      A       66.230.138.2
    
    ;; Query time: 135 msec
    ;; SERVER: 85.13.98.13#53(85.13.98.13)
    ;; WHEN: Fri Aug 14 21:35:02 2009
    ;; MSG SIZE  rcvd: 113
    
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    14.8.2009 21:35 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Aha tak z 194.228.41.113 to jde taky, sry.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    14.8.2009 22:14 z
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    k tomu prvnimu DIGu, jak teda je zajisteno zobrazeni te jejich stranky s tim ze to je blokovany obsah .. ? Ta jejich DNS by mela prece vratit nejakou IP na webserver uvnitr O2, ktery vrati onu HTML stranku... nebo jak to je ?

    15.8.2009 10:10 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Tak nějak by to mělo fungovat - DNS servery O2 ale resolvují jenom pro klienty z jejich sítě, takže to nikdo zvnějšku nevyzkouší. A já jsem zatím nenatrefil na žádné blokované URL, abych to mohl vyzkoušet sám.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    15.8.2009 10:14 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Beru zpět, ten druhý server resolvuje i z vnějšku. Takže to můžete vyzkoušet.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    15.8.2009 10:15 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Až přijdete na nějaké blokované URL, dejte vědět.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    14.8.2009 21:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Mi to nedá:

    Zjednodušená (čti zdražená) tarifikace dat u O2

    Společnost Telefónica O2 přichází s významnou změnou v účtování mobilních dat. Od 1. srpna 2009 připravila pro všechny rezidentní zákazníky nový systém účtování. Zpoplatněnou jednotkou se namísto množství stažených dat stává časový interval stahování.

    Nová forma účtování mobilních dat je platná jak pro nové, tak pro stávající zákazníky rezidentních i paušálních služeb. Účtovací jednotkou je časový interval v délce 10 minut, za který zákazník zaplatí 20Kč vč. DPH, a to bez ohledu na na nastavení mobilního telefonu či na to, kolik dat stahujete. Desetiminutový blok je aktivován datovým přenosem. Během tohoto bloku může zákazník stahovat nepřetržitě, ale má také možnost stahování dat přerušit. Surfování na internetu ho tak vyjde levněji než doposud

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.8.2009 21:17 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    20 KC za deset minut mizernyho internetu ?

    Tak to je mazec. Nicmene ostatni operatori na tom beztak nejsou lip

    >>>Surfování na internetu ho tak vyjde levněji než doposud

    Nesmysl - draz ho vyjde - je to jen obchodni chytak.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    14.8.2009 21:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Copak surfování, ale když si uvědomím, co by to znamenalo pro takové SSH…
    14.8.2009 21:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Co SSH, ale kdejaká servisní připojení co provádí Windows každých 5 minut(ARP snad počítat nebudou). Kdo umím, ten umí.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.8.2009 21:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    On je dneska člověk často nucen používat u SSH KeepAlive, takže ani to SSH spojení pak není úplně nečinné a je-li ta zprávička pravdivá, bude to placené stejně jako nepřetržitý download na plný ceres.
    14.8.2009 21:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Co? Snad si nemyslíte, že kecám, ne? ještě teda doplním část komentáře redakce:
    Snad ze všeho nejvíce zamrzí, že O2 nedává na výběr. Kdo nemá datový paušál, automaticky bude účtován podle časových jednotek.
    Tak schválně, komu se ztratili prachy a nevěděl proč?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.8.2009 21:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Asi jsem moc naivní. Připadalo mi příliš absurdní, že by někdo přišel v roce 2009 s něčím takovýmhle.
    16.8.2009 20:13 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    člověk často nucen používat u SSH KeepAlive
    Len tak mimochodom: myslím, že tá voľba u SSH neznamená nič iné len použitie socket option SO_KEEPALIVE, ktorý znamená, že sa posielajú keep-alive pakety a to defaultne asi tak raz za 2 hodiny. Je to k niečomu dobré?
    16.8.2009 20:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Napsal jsem to špatně, nemyslel jsem TCPKeepAlive ale to, co se nastavuje pomocí ServerAliveInterval (a ServerAliveCountMax).
    16.8.2009 20:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Dobré je to k tomu, že NAT neztratí povědomí o tomto spojení. Je-li totiž nějaké spojení dlouho neaktivní, NAT ho odstraní ze svého seznamu. Čili pokud by dlouho (konkrétní doba závisí na nastavení NATu) neprobíhala nějaká komunikace, spojení se rozpadne. Proto se posílá keep-alive, čímž si NAT občerství informace o poslední aktivitě spojení. Při používání NATu je to tedy naprosto nezbytné.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    14.8.2009 21:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Vždyť je pod tím také ještě komentář redakce, ale ten jsem radši necitoval.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.8.2009 11:51 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    20 KC za deset minut mizernyho internetu ?

    Tak to je mazec. Nicmene ostatni operatori na tom beztak nejsou lip
    U vodníka mám za 17 Kč celý den. Tudíž na tom ostatní opi líp jsou, v mém případě zhruba 150x. ;-)
    14.8.2009 21:19 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    To mi připadá dost nepovedené i jako vtip. Ale jestli je to myšlené vážně…
    14.8.2009 21:20 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    To by mě zajímalo, jak si to chcou prosadit, když vodafone má 17Kč za den (a nikomu to nevnucuje)...

    14.8.2009 21:23 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    LOL :-D bych rek ze O2 muze jit s tim svym mobilnim pripojenim dohajzlu, sice blokuje internet jako vodafone, a je mnohem drazsi :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    14.8.2009 21:25 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    Jednoduse. Prodavat cokoliv za jakoukoli cenu muze kdokoli. Podminkou je existence nekoho kdo to zaplati a to pri vlezlych dealerech O2 neni az takovy problem.

    Kdyz mate stesti tak pri ceste z hl n na nam Svobody v Brne uzavrete smlouvy a ziskate ruzne sluzby u vsech ctyrech operatoru.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    14.8.2009 21:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Prodavat cokoliv za jakoukoli cenu muze kdokoli.

    Nějaká omezení by se našla. Ale na tohle se nevztahují, drzost trestná není.

    14.8.2009 21:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Já mám u T-Mobile Twist Surf+, 39Kč týdně. Je to tedy mizerné padavé GPRS (musel jsem dát ppp do nekonečné smyčky, jinak to každé tři minuty padlo :-P), ale možná to bude lokalitou.
    14.8.2009 21:37 z
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    njn .. internet je podle O2 surfovani po internetu. Bohuzel asi to bude jeste trvat nez jim dojde ze internet se da trebas pouzit na kdeco jineho i uzitecnejsiho nez klikani po webu :) mmchdm "surfování po internetu" je imho megadementni slovni spojeni.

    14.8.2009 23:24 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    mmchdm "surfování po internetu" je imho megadementni slovni spojeni.

    Naprosty a 100%ni souhlas. Jsem na toto slovni spojeni vylozene alergicky.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    16.8.2009 02:38 M@trixX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Najkrutejsie je, ze slovensky O2 ma (sice pomale EDGE) ale mesacne za 6€ (mozno 150kc) A v roamingu v EU 2€ za 1MB (tarifikacia tusim po 10kB)... To aby ste zohnali slovensku kartu :D
    16.8.2009 11:40 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    Já mám v EU 60Kč/1MiB (traifikace po 100KiB) a v ČR měsíčně za 177Kč. To není o moc víc...

    14.8.2009 21:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    A jestli mezi těmi servery nebude náhodou www.thepiratebay.org a podobně. Tam je porna…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.8.2009 21:17 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Tam je porna…

    Na tvoje doporuceni jsem tam zasel, ale zadne porno jsem tam nenasel. Ty textove soubory s priponou .torrent me opravdu moc nevzrusily :-D Ale co ja vim, treba to uz schovali :-D

    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    14.8.2009 21:19 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    A uloz.to by nestacilo ? Mate to i s nahledama - staci si vybrat.

    Taky by to teda mely zablokovat dyz uz sme u toho.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    14.8.2009 21:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Ty textove soubory s priponou .torrent me opravdu moc nevzrusily

    Lidská sexualita je velice různorodá. :-)

    14.8.2009 21:21 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    No, mě ty torrenty ani nepřipadají moc textový...

    14.8.2009 21:24 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Ale jsou, minimalne zezacatku je tam nejakej text. Potom jsou ty checksumy, to uz moc textove nevypada, ale co nadelam ;-)
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    14.8.2009 21:30 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    Nejsou. V binárkách máš taky text a neříkáš hned, že binárky jsou textový...

    14.8.2009 21:39 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Dobre dobre, tak nejsou :-D Ty by ses se mnou hadal stejne dokad bych ti nedal zapravdu ;-) Ale zas takovej shell script instalator je taky napul shell script a napul zatarovanej obsah a reknu o nem ze je to shell script.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    14.8.2009 21:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Vždyť ne, ale na to mají vždycky takový šestý smysl, že ho tam vždycky najdou(viz. pár komentářů výš). A když už nic, tak určitě ohodnotí některou z těch děv po stranách v AdultFinderu na 17. Vždycky se najde způsob.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.8.2009 22:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Oni by spíš zakazovali stránky, které odkazují na stránky, které odkazují na stránky, které odkazují na stránky...
    14.8.2009 22:03 z
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    rekurzivně celý internet ..

    14.8.2009 22:06 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    ...dokonce i tu tu vlastní stránku "Child Protection"...

    14.8.2009 22:24 z
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    jo .. jedine co by fungovalo je aktualni nabidka tarifu od O2 ... :)

    14.8.2009 22:17 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    > blokace se velmi pravděpodobně provádí vrácením "špatných" DNS záznamů

    Aspon ze tak. To je koneckoncu zpusob blokovani vuci kteremu se da jen tezko neco namitnout - cely internet je pristupny a O2 nezasahuje do cizi komunikace, jenom upravuje odpovedi vlastnich (DNS) serveru.

    Blacklist IWF pry obsahuje konkretni URL a nekteri poskytovatele ho vyuzivaji tak, ze zkoumaji HTTP provoz a presmerovavaji jenom dotazy na tyto blokovane URL. To me prijde jako mnohem horsi praktika, nebot tam dochazi do zasahu do cizi komunikace a myslim, ze takovy zpusob filtrovani by byl v Cesku v rozporu se zakonem.

    15.8.2009 16:09 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Souhlasím, že z možných zel, je to zlo nejmenší. (Jistě ani Telefónica tuhle funkci nenasadila dobrovolně.) Jen by mě zajímalo, co budou dělat, až se rozšíří DNSSec?
    15.8.2009 16:17 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    Coby delali - oni prece neinterceptuji cizi DNS provoz, pouze sami odpovidaji jinak. DNSSEC, vzhledem ke sve oportunisticke povaze, muze chranit rekurzivni nameserver pred podvrhy tretich stran, ale nechrani toho, kdo se pta rekurzivniho nameserveru, pred podvrhem ze strany toho nameserveru.

    15.8.2009 16:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    oni prece neinterceptuji cizi DNS provoz, pouze sami odpovidaji jinak.

    Zatím…

    15.8.2009 16:49 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    Coz je mozna skoda, protoze jinak by je slo obvinit podle par. 239 trestniho zakona z porušování tajemství dopravovaných zpráv.

    15.8.2009 16:55 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    Ale dala by se jim vypovědět smlouva nebo nárokovat slevu, protože pokud se zavázali, že budou zákazníkovi poskytovat DNS server, tímto to porušují. Protože DNS server má překládat platné záznamy a ne vracet podvržené záznamy. Je to stejné, jako kdyby mne takto přesměrovávali ze serverů mojí banky na svoje phishingové stránky – prostě zlá služba neodpovídající kvality, za kterou zákazník platí.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    15.8.2009 17:01 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    Je otazka, zda se k tomu opravdu smluvne zavazali. Sluzba poskytovani IP konektivity je zachovana a rekurzivni DNS server (stejne jako odchozi SMTP server) u ISP je spis takovy bonus, ktery (mozna spis z tradice) poskytuji ISP navic.

    15.8.2009 17:06 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    Asi ano, myslím, že ani my ve smlouvě žádné záruky ohledně poskytovaného DNS serveru nemáme (a to jsme u lepšího operátora než O2 Telekom). Je prostě potřeba provozovat vlastní DNS servery a podporovat DNSSEC.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    15.8.2009 16:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Podle tohoto?
    § 239
    1. Kdo úmyslně poruší tajemství
      1. uzavřeného listu nebo jiné písemnosti, při poskytování poštovní služby nebo jiným dopravním zařízením, nebo
      2. zprávy podávané telefonem, telegrafem nebo jiným takovým veřejným zařízením,
      bude potrestán odnětím svobody až na šest měsíců.
    2. Pracovník provozovatele poštovních služeb nebo telekomunikační služby, který
      1. spáchá čin uvedený v odstavci 1,
      2. jinému úmyslně umožní spáchat takový čin, nebo
      3. pozmění nebo potlačí písemnost obsaženou v poštovní zásilce nebo dopravovanou dopravním zařízením anebo zprávu podanou telefonicky, telegraficky nebo jiným podobným způsobem,
      bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo zákazem činnosti.
    No tak to by IMHO také nebyla vůbec sranda.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.8.2009 17:10 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    Na DNS záznamy by se taky dalo dívat jako na zprávy, které se šíří z kořenových DNS serverů skrz hierarchii dalších DNS serverů až k uživateli. Pokud někdo tyto záznamy podvrhává a vrací jiné, jedná se o trestný čin.

    Stačí se na to nedívat v té implementační rovině (posílání paketů), ale jít v abrstrakci trochu výš – záznamy jsou prostě zprávy šířené Internetem, odněkud (kořenové servery) někam (uživatel) a ten mechanismus (dotazování se pomocí DNS protokolu) je jen implementační detail.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    15.8.2009 17:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Nemyslel jsem DNS ale i to ostatní. Když si počkáš, v příštím postu se to pokusím vysvětlit.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.8.2009 17:13 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    Jo. Sranda by to byla, protoze by neslo o obcanskopravni spor a stacilo podat obvineni a  zalobu by pripadne uz obstaral statni zastupce. Nevim, jak moc by to bylo pruchodne, ale argumentace je vcelku jasna:

    (Pro jednoduchost predpokladejme, ze ISP interceptuje rovnou HTTP spojeni, zkoma predavane URL a na zaklade toho blokuje.)

    1) ISP dopravuje jednotlive zpravy (IP datagramy), analogicke telegrafnim zpravam.

    2) Pokud zkouma obsah zprav (tedy cast, urcenou prijemci zpravy) a na zaklade toho nektere z nich zahazuje, je to obdobne, jako kdyby nejaky zamestnanec posty (nebo treba aumat) cetl dopisy, a vsechny, ktere se tykaly nejakeho konkretniho tematu, by znicil. Pri takove cinnosti by evidentne porusil tajemstvi takove zpravy (protoze by informaci, vyuzitou pri cteni dopisu vyuzil pro sve dalsi rozhodovani).

    15.8.2009 18:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    1) ISP dopravuje jednotlive zpravy (IP datagramy), analogicke telegrafnim zpravam.

    Pokud zkouma obsah zprav (tedy cast, urcenou prijemci zpravy) a na zaklade toho nektere z nich zahazuje, je to obdobne, jako kdyby nejaky zamestnanec posty (nebo treba aumat) cetl dopisy, a vsechny, ktere se tykaly nejakeho konkretniho tematu, by znicil. Pri takove cinnosti by evidentne porusil tajemstvi takove zpravy (protoze by informaci, vyuzitou pri cteni dopisu vyuzil pro sve dalsi rozhodovani).

    Právě aby se dalo vyhnout takovýmto analogiím, které absolutně nic neznamenají(jak je to vůbec s nějakým soudním procesem jen postaveným na analogiích a přirovnáních? Už je známo, že by někdo takovýto někdy v historii vyhrál?), byly oba odstavce rozděleny na dvě části. První, zohledňující klasický způsob doručování zprávy(pomocí poštovních zásilek, pohlednic, apod.) a druhý, zohledňující doručování zpráv elektronicky(telefon, telegraf, počítejme s tím, že i ten Internet i když není implicitně zmíněn, protože jinak bych nemohl pokračovat). Obě části jsou takto zohledněny dvěma body. Myslím, že na tom netřeba nic moc vysvětlovat ani o ničem pochybovat. Pojďme se tedy na tento paragraf podívat blíže a pokusit se ho rozpitvat. Půjdu pěkně po jednotlivých bodech a budu se je snažit skládat dohromady aby dali větu. Myslím si, že bude vcelku logické když začneme druhým odstavcem, tedy Pracovník provozovatele poštovních služeb nebo telekomunikační služby, který spáchá čin uvedený v odstavci 1 nebo jinému úmyslně umožní spáchat takový čin bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo zákazem činnosti. Zase asi nad tím netřeba moc přemýšlet a není na tom moc co zpochybnit(Teda až na to že to odnese pracovník, který jen poslouchal rozkazy nadřízeného a ne nadřízený, natožpak firma). Podívejme se teda na odstavec jedna, na ten samotný odkázaný trestný čin. A první část zabývající se klasickým způsobem dopravy(jak jsem se už o tom zmínil výše) záměrně vypustím, protože se našeho případu netýká: Kdo úmyslně poruší tajemství zprávy podávané telefonem, telegrafem nebo jiným takovým veřejným zařízením bude potrestán odnětím svobody až na šest měsíců. A zde je o klíčové slovo na které narážím. Podobně veřejným zařízením. Nevím jak to má ve smlouvě O2, ale vsadím boty, že dodatek o zákazu poskytováním třetím osobám(natožpak veřejnosti), pod pohrůžkou porušení smlouvy. Čímž dle mého názoru dává dostatečně najevo, že se určitě nejedná o službu veřejnou ale o službu poskytovanou konkrétní osobě(či okruhu osob) a tedy čistě soukromou.(A třeba tam má právě ještě nějaký dodatek, který to takto blíže určuje a pokud ne, tak si jen serou do vlastního hnízda). A proto bych řekl, že odsouzení na základě těchto pár odstavců poskládaných do těchto vět by bylo min. sporné. Samozřejmě, ještě jsem vynechal odstavec dva, bod tři. Tedy: Pracovník provozovatele poštovních služeb nebo telekomunikační služby, který pozmění nebo potlačí písemnost obsaženou v poštovní zásilce nebo dopravovanou dopravním zařízením anebo zprávu podanou telefonicky, telegraficky nebo jiným podobným způsobem, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo zákazem činnosti. To už by šlo spíše. Ale zase se to vztahuje už pouze jen na pracovníka a je tam to sporné nebo jiným podobným způsobem. Jiným takovým veřejným zařízením? No min. mě to k tomu nabádá. Ano, můžete se snažit teď jednotlivé části zpochybnit. Nešlo mi o to udělat nějaký jednoznačný závěr, protože závěrečné rozhodnutí by bylo s největší pravděpodobností hlavně na soudci. A ten může případ od případu rozhodnout jinak. Šlo i jen o to, ukázat jak bych se bránil já a že je dost možné, že existuje nějaký stín pochybnosti a neúplné jednoznačnosti výkladu takového zákona. A vůbec na toto téma by mě docela zajímal názor Veřejného ochránce práv.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.8.2009 18:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    I když jsem to asi vzal blbě, protože je tam psáno veřejným zařízením a ne veřejnou službou, čímž se asi myslí všelijaké ty veřejně dostupné retranslační krabičky, kábly a podobné cipoviny, že?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.8.2009 18:31 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    > Právě aby se dalo vyhnout takovýmto analogiím, které absolutně nic neznamenají(jak je to vůbec s nějakým soudním procesem jen postaveným na analogiích a přirovnáních?

    Pokud je mi znamo, tak podle toho se pravo v historii vyvijelo a archaicke pravni systemy nemely tak obecne vymezene trestni ciny, ale misto toho casteji pouzivali analogie.

    > Čímž dle mého názoru dává dostatečně najevo, že se určitě nejedná o službu veřejnou ale o službu poskytovanou konkrétní osobě(či okruhu osob) a tedy čistě soukromou

    Myslim, ze tahle argumentace je mimo. Kdyz se podivam na formulaci 'zprávy podávané telefonem, telegrafem nebo jiným takovým veřejným zařízením', tak jasne dava najevo, ze telefon a telegraf jsou dva priklady obecneho 'takoveho verejneho zarizeni' a ze tedy chrani uzivatele verejne poskytovanych telekomunikacnich sluzeb, jako napriklad postovni sluzby, telefonni sluzby a telegrafni sluzby. Koneckoncu telefonni sluzba (ve forme domaci telefonni pripojky) v tvem slova smyslu take neni 'verejna', ale poskytovana konkretni osobe. A ADSL na telefonni pripojce je tedy uplne stejne verejna sluzba, jako hlasova sluzba na te pripojce.

    Myslim tedy, ze to 'verejne zarizeni' se tam mysli v kontrastu s internimi komunikacnimi systemy uvnitr nejake organizace.

    15.8.2009 18:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Pokud je mi znamo, tak podle toho se pravo v historii vyvijelo a archaicke pravni systemy nemely tak obecne vymezene trestni ciny, ale misto toho casteji pouzivali analogie.
    No jo, ale co dnes?
    Myslim, ze tahle argumentace je mimo. Kdyz se podivam na formulaci 'zprávy podávané telefonem, telegrafem nebo jiným takovým veřejným zařízením', tak jasne dava najevo, ze telefon a telegraf jsou dva priklady obecneho 'takoveho verejneho zarizeni' a ze tedy chrani uzivatele verejne poskytovanych telekomunikacnich sluzeb, jako napriklad postovni sluzby, telefonni sluzby a telegrafni sluzby.
    Asi jo. Jedná se o služby poskytované veřejnosti, do které poskytovaní Internetových přípojek spadá, takže asi opravdu ano.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.8.2009 17:44 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    [...] nebo zákazem činosti
    To by mohlo být v případě O2 celkem vtipné :-D
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.8.2009 17:46 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    To je trestni pravo, takze obvineny a pripadne potrestany by byl nejaky zamestnanec.

    15.8.2009 17:13 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    To by bylo potřeba provozovat vlastní DNS server, který bych si nastavil tak, že by se dotazoval serveru poskytovatele a kontroloval by zda záznamy nejsou podvržené (jsou správně podepsané).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    15.8.2009 16:18 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Predpokladam, ze ho nebude O2 podporovat - nameservery O2 dostanou dotaz, resolvnou ho, z odpovedi zahodi pripadne DNSSec certifikaty a vrati (pripadne pozmenenou) odpoved. Cela bezpecnost DNSSec jde do kytek, ale nejak to dale funguje :)

    A pokud se nekdo bude ptat primo - tim jde obejit to filtrovani i dnes, bez DNSSec :)
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    14.8.2009 22:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    A ještě si dovolím jednu citaci(snad mě nikdo nezažaluje), která s tím souvisí:
    PROBLÉMY S FILTROVÁNÍM INTERNETU

    Pomáhají hackerům

    Dokáže blokování webu zabránit šíření dětské pornografie? To nikdo neví. Víme však jedno: právě těchto blokád využívají hackeři ke svým cílům. Nepochybně to politici mysleli jen dobře: zablokováním některých webových obsahů se prostě pokusili znepřístupnit ilegální internetové stránky. Jenmože je v tom háček: tyto zábrany zneužívají hackeři ke špionáži v počítačích po celém světě.

    Například v Číně jsou od 1.července 2009 schváleny k prodeji už jen počítače, které jsou vybaveny speciálním filtrovacím softwarem nazvaným Green Dam. Ten zabraňuje přístupu na určité webové stránky, které obsahují například pornografický materiál. Vynalézaví hackeři však v softwaru objevili slabá místa, jejichž prostřednictvím mohou snadno získat přístup do počítače. Bezpečnostní mezera je přitom na počítači v podstatě předinstalována. S více než 250 miliony potenciálních obětí by tak útočníci mohli vybudovat až dosud největší síť botů - a ohrozit tak celý World Wide Web.

    Nechtěné vládní pomoci se hackeři dočkali i v Německu v podobě blokování dětské pornografie. Jakmile speciální pracovní skupina Spolkového kriminálního úřadu(BKA) odhalí zakázanou webovou stránku, její IP adresu a webovou adresu zanese do seznamu blokovaných stránek. Ten obdrží poskytovatelé, kteří pak změní příslušné položky DNS. Jakmile se nyní někdo pokusí vyvolat takto blokovanou stránku, dostane od Name Serveru nikoli korektní IP adresu webové stránky, ale namísto toho je přesměrován na informační stránku BKA.

    To pochopitelně vyvolalo na veřejnosti značný rozruch, neboť to, které konkrétní stránky jsou blokovány a proč, vědí jen zasvěcení úředníci BKA. Na internetových fórech - a nejen na nich - se už proto projevují obavy z cenzury webu. Právě tuto nervozitu nyní využívají hackeři - a hned také nabízejí lákavé řešení: vlastní DNS servery, které mohou surfaři využít a blokování tak obejít. Mnozí uživatelé, kteří chtějí internetem brouzdat bez cenzury, pak tuto nabídku využijí, ačkoliv se trvale pohybují po legálních stránkách a s blokádou BKA by vůbec nepřišli do styku. Hackerský trik spočívá v tom, že svobodné DNS servery přesměrovávají legální, často využívané stránky na stránky hackerů. Kdo pak chce přes takový server například zkontrolovat svůj bankovní účet, ocitne se na phisingové stránce, k nerozeznání podobné originální stránce banky. Jakmile se přihlásí svým uživatelskými údaji, dá tak své osobní údaje na pospas hackerům.

    Tak co? Půjdeme protestovat, zažalujeme ty ****y, vybijem jim okna a nebo na ty jejich slavné DNS servery uspořádáme masivní DDoS?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.8.2009 00:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Co se asi stane Číňanovi, když ten program smázne, nebo třeba nahradí OS Linuxem?

    Jak to asi s tou bankou dělají? Že by chudák uživatel musel odkliknout jejich self-signed certifikát? :-) Nebo prostě zadá mojebanka.cz a nevšimne si, že ho to tentokrát nepřesměrovalo na https variantu? He he, netušené možnosti podvrhávání - stačí, aby odkaz z podtržené datoveschranky.info vedl na nezabezp. doménu a uživatel nám ani nemusí odklikávat self-signed certifikát :-)
    15.8.2009 00:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    pod*v*rzene, nemoc jmenem t9...
    15.8.2009 07:08 silnorecnik
    Rozbalit Rozbalit vše DDos,DNS,okna,hackneco... beru vsecko, lifruj to sem

    "Je ucinnym resenim pouzit "194.228.113.32" misto "www.mojebanka.cz", za predpokladu, ze je kompromitovan pouze muj DNS...?" ;)

    16.8.2009 13:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DDos,DNS,okna,hackneco... beru vsecko, lifruj to sem
    Účinným řešením je důsledně dbát pravidel SSL komunikace. Pak ti mohou být podvržené DNS ukradené.
    16.8.2009 14:16 silnorecnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DDos,DNS,okna,hackneco... beru vsecko, lifruj to sem

    Pokud ovsem nebudu mit to stesti, ze potkam cloveka-in-the-middle, ktery ma k dispozici vypocetni vykon onech znamych "200 PS3s" ?

    Nejucinnejsi a nejbezpecnejsi reseni nejspis bude do te banky zajit osobne :]

     

    16.8.2009 17:06 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DDos,DNS,okna,hackneco... beru vsecko, lifruj to sem
    Jste si jistý, že je těžší vydávat se za někoho jiného na přepážce banky než při SSL komunikaci? (Samozřejmě za předpokladu dodržení základních bezpečnostních pravidel.) Já bych na to moc nespoléhal.
    14.8.2009 23:45 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Problémy s DNS u O2 jednoznačně existují a nemusí jít jen úmyslné blokace některých stránek. Jejich DNS servery mívají občas problémy například s vyhodnocováním security.debian.org. Občas to vrátí nějakou podivnou adresu začínající na 32.x.x.x, na které nic neběží a která nemá reverzní záznam. Jinak momentálně řeším s O2 také problémy jiného typu (konkrétně s fakturací více peněz, než jaké služby byly v rámci nabídky objednány), takže ať mi tato firma opravdu nechodí na oči.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.8.2009 00:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    No, i když se tam zmiňované filehostingy mohly dostat omylem, tak se tím alespoň leaklo, že přeci jen u O2 plánují filtrování...
    15.8.2009 01:14 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    apt-get install bind9 a pak nastavit v /etc/resolv.conf server na localhost. A pak jeste zakazat DHCP aby se v resolv.conf hrabalo. Problem vyresen. Sam to tak mam, i kdyz nejsem u O2 (Volny sice nic neblokuje, ale jeho DNS maji cas od casu vypadky, tak jsem si nahodil vlastni :)
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    15.8.2009 14:19 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    +1 (akorád mám kabelovku, ale vlastní DNS je fajn věc)

    15.8.2009 16:11 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Stačí nechat dhcp tak jak je a nastavit chattr +i /tec/resolv.conf a DHCP ho nepřepíše, ale ostatní věci proběhnou
    15.8.2009 16:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Přeci jen mi připadá systémovější DHCP klientovi říct, ať to ani nezkouší, např. u dhcpcd je to přepínač -R.
    15.8.2009 23:20 z
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    ono je to nekdy rekl bych i rychlejsi mit DNS na localhostu... Taky mam na svem PC bind a resolver na localhost. Na serverech to resim taky tak. At ma svuj bind, ktery je z venku filtered a funguje jen pro lokalni pouziti a je klid.

    15.8.2009 09:49 DNA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    no jo, namátkou jsem zkusil redtube a nejde, jen když zadám IP

    15.8.2009 10:00 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Zajímavé, zkusil jsem, a normálně se tam dostanu.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    15.8.2009 10:07 RNA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    Popros maminku at ti trosku upravi filtr :D

     

    15.8.2009 11:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    A nechtěl bys provést testy, které jsem zmínil výše? :-P
    15.8.2009 21:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    15.8.2009 22:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    A na Novinkách už je taky pár pochvalných komentářů :-(.
    15.8.2009 22:52 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Ty lidi snad opravdu nemaji mozek. Nechapu jak si tohle muzou myslet :-(
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    15.8.2009 23:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    BTW: nemáte někdo registraci, abyste na do těch diskusí mohli psát?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.8.2009 00:06 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    No, zfalsovat postovni adresu je o neco slozitejsi nez si jen zalozit novy ucet nebo email (clovek musi na vhodnou budovu prilipnout schranku s vybranym jmenem a pak ji po case zase odendat), ale treba se nekdo kdo uz tam ucet ma najde.

    Postovni dorucovatele maji v tomhle vyhodu, vyberou si fiktivni jmeno a fiktivni adresu nekde v jejich dorucovacim okrsku a pak staci patricny dopis misto doruceni na neexistujici adresu ztopit pro sebe :)
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    16.8.2009 00:50 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Filtr na ovce

    Trochu se to dá vysvětlit tím, jakou ti lidé musí projít procedurou, než jim tam dovolí psát (nahlásit svoji adresu a ověřit ji) – to je slušný filtr a projdou jím jen dostatečně ovcoidní lidé – a jen část z nich cenzuru podporuje → takže v tom bych takový pesimista nebyl, myslím, že průměrný Čech bude na omezování svobody citlivější.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.8.2009 20:23 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Napadlo niekoho, ako vyzerá ten zoznam Internet Watch Foundation? To teda musí byť zbierka! A ako to asi dávajú dohromady? To si navštívia nejakého pedofila a poprosia ho o jeho bookmarks.html? Alebo majú oddelenie plné špecialistov na vyhľadávanie porna na internete? Ako tam vyzerá nábor nových ľudí?
    16.8.2009 20:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    To musí být zajímavé zaměstnání, hledat po webu dětské porno…
    16.8.2009 21:58 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    Klidně je možné*, že takovému člověku z toho hrábne a stane se z něj regulérní pedofil.

    *) podle mého ne, ale když si někdo myslí, že na dětském pornu je závadná už jeho existence (protože údajně může pedofilii vyvolat nebo rozvinout) nikoli jen jaho výroba (což si myslím já, protože při výrobě trpí děti). A např. při takovém kresleném (renderovaném, psaném) pornu nikdo netrpí.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    17.8.2009 12:35 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    Nevím, pokud jsem slyšel, tak je trestné i natáčení porna s dívkou, která je sice plnoletá, ale film se tváří, jako by to bylo dítě (culíky, školní taška apod.)

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    17.8.2009 14:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Ono se to AFAIK v jednotlivých zemích hodně liší. A ve státech typu UK nebo US bude nejspíš dost záležet i na tom, na jakého zrovna natrefíte soudce.
    18.8.2009 17:26 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Coz muze byt celkem problem - v jednom state se natoci neco co podle tamejsich reguli detskym pornem neni, pak se to posle nekomu kdo zije ve state s ponekud prisnejsimi meritky a postve se na nej policie ... aneb kterak se snadno zbavit nepohodlnych osob :)
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    18.8.2009 17:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Ono by stačilo dát na nějakou českou stránku <img src="straslive_tajna_data.gpg"> a pak pozvat k britským návštěvníkům domů policii, že v cache prohlížeče něco skrývají.
    17.8.2009 15:50 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    nikoli jen jaho výroba (což si myslím já, protože při výrobě trpí děti)
    Opravdu tomu tak je vždy? Dětské porno je u nás ze zákona jakékoliv porno, kde vystupují osoby mladší 18let. Není tomu tak dlouho, kdy v tomhle věku lidi měli své vlastní děti (a v jiných částech světa tomu tak stále je.) Plodit potomky tedy můžou, ale natáčením porna trpí?

    S tím souvisí další věc - je pedofil člověk, kterého přitahuje osoba v takovém věku, ve kterém je schopna reprodukce? Podle zákona asi ano.
    Quando omni flunkus moritati
    17.8.2009 15:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Dětské porno je u nás ze zákona jakékoliv porno, kde vystupují osoby mladší 18let. Není tomu tak dlouho, kdy v tomhle věku lidi měli své vlastní děti (a v jiných částech světa tomu tak stále je.)

    I u nás AFAIK můžete mít po patnáctém roce věku děti, aniž by došlo k trestnému činu.

    17.8.2009 16:19 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    trekker.dk měl asi na mysli, že to ještě v 80. letech bývalo zcela běžné. Dnes už je to spíše výjimka, věk rodičů při narození dětí se posunul výrazně výše.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    17.8.2009 16:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Obávám se, že u některých skupin obyvatelstva je to běžné dodnes.
    17.8.2009 20:59 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Děti po 15 letech legálně mít můžete. Pustit si mezi 15 a 18 letech porno nemůžete. Hrát v něm taky ne. Nechci apriori říct, že je to špatně. Co si budeme povídat, mezi 15 a 18 lety je člověk možná fyzicky dospělý, ale psychicky většinou ne.

    Na druhou stranu ne všude mají stejné zvyky a zákony a hon na čarodějnici "dětské porno" už není daleko od toho, abychom do zbytku světa (tj. tam, kde natáčení není trestné) zase začali vyvážet svoji pravdu... a při té příležitosti doma krájeli další a další kolečka salámu.
    Quando omni flunkus moritati
    17.8.2009 16:23 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Pedo
    Plodit potomky tedy můžou, ale natáčením porna trpí?

    A co bys tedy navrhoval? Podle mého je tento zákaz celkem přijatelný – je to podobná ochrana dětí (mladistvých) jako když nepošleš děti pracovat jako horníky v dole – ani kdyby tam chtěli pracovat dobrovolně.

    S tím souvisí další věc - je pedofil člověk, kterého přitahuje osoba v takovém věku, ve kterém je schopna reprodukce? Podle zákona asi ano.

    Podle zákona ano, ale sexuologové rozlišují, zda se jedná o pedofila (sex s dětmi), nebo o člověka, který si libuje v mladých partnerkách, např. kolem 14-17 let – viz např. někteří sochaři, sbormistři nebo Japonci.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    17.8.2009 21:02 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pedo
    Co bych navrhoval? Použití zdravého rozumu, tedy rozlišování mezi "dětským pornem", ve kterém hraje plochá osmnáctka, a dětským pornem, kde jsou opravdu zneužívány děti.
    Quando omni flunkus moritati
    17.8.2009 23:22 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pedo

    S tím souhlasím – mělo by se řešit, zda došlo či nedošlo k zneužití dítěte a ne to, zda ten film vypadá jako pedofilní porno nebo nevypadá.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.8.2009 00:13 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pedo
    U nás je v současné době zakázáno i kreslené porno s dětmi. Tedy takové, které zcela zaručeně nemohlo způsobit žádné zneužití dítěte.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    18.8.2009 09:23 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pedo
    To není jen u nás, to platí i v USA, Velké Británii, Austrálii a dalších zemích. V austrálii už odsoudili člověka do vězení dokonce za to, že měl na PC kreslené porno se Simpsony!

    Je to absurdní a děsivé :-/
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    2.9.2009 15:22 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pedo

    Narazil jsem na jeden článek od Radima Uzla (z roku 2007):

     

    Zdá se to být jasné. Zvíře přece pozná každý. Horší je to s dítětem. Co když mu je třináct a vypadá na osmnáct? Nebo je naopak ve vývoji opožděné a má dokonale dětský vzhled ještě v dospělosti? Třeba v Rusku to mají snadné.
    Tam se neřídí podle data narození, ale podle toho, jak dotyčný jedinec vypadá. Složité to bývá i s patologickými sexuálními praktikami. V některých státech USA je trestným činem třeba pohlavní styk zezadu. O orálním a análním styku už raději vůbec nemluvím.

    Což mi zní tak, že v Rusku to mají snadné, ale u nás bychom měli řešit skutečný věk (ne na kolik vypadá).

     

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    20.8.2009 10:34 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pedo

    Tak já s tím naopak nesouhlasím. Rozhodující je účel použití takového díla. Pokud má sloužit pedofilům, vytváří se ve společnosti dojem, že je takové dílo neškodné a společensky přijatelné.  Vždyť při filmování nedošlo k újmě dítěte. Ale ono to přijatelné není.  Pedofil by měl být veden k tomu, že by měl své touhy (i když jsou zřejmě bohužel vrozené) korigovat tak, aby neškodil společnosti. Pokud se mu legálně předkládá takový film (i když v něm nehraje reálné dítě) nabývá dojmu, že je vše v pořádku.  Krátce řečeno - je to o toleranci, kterou je schopna společnost všeobecně akceptovat a ta se takovými (legálními) díly pochopitelně zvyšuje.

    Na druhou stranu by za pedofilní nemělo být považováno dílo, které takový účel nesleduje. Mám na mysli extrémní případy, kdy je zachyceno na fotce nahé dítě na pláži mezi jinými lidmi a leckdo by na to navlékl pedofilní záměr.  Běžně jsem si fotil své děti, když byly malé, jak si nahé hrají v bazénku. Dnes bych si to asi nedovolil. Co kdyby někdo objevil v mých albech něco takového? Šel bych sedět?

    Celkově vzato, měl by být při posuzování této problematiky používaný zdravý rozum.  Důsledně potírat dětské porno, ale na druhou stranu to může vyvolat hon na čarodejnice, kdy někomu objeví nahou fotku 16 leté dívky, kterou jeden soudce bude považovat za dítě (= kriminál) a druhý nikoliv. Nemluvě o možnosti podvržení materiálů do počítače bez vědomí jeho majitele ..

     

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    20.8.2009 11:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pedo
    Pedofil by měl být veden k tomu, že by měl své touhy (i když jsou zřejmě bohužel vrozené) korigovat tak, aby neškodil společnosti.

    Ani sexuologové v tom nejsou zajedno, ale mnozí z nich (dost možná i většina) jsou toho názoru, že právě pornografie může být prostředkem, jak toho dosáhnout.

    20.8.2009 11:25 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pedo

    Tenhle pohled chápu, ale přesto je pro mě přijatelnější, když si kleptoman, který má zálibu v drahých autech, pouští doma akční filmy o kradení aut, když si sadista hraje krvavé střílečky, když pedofil kouká doma na kinderporno… než kdyby tihle lidé běhali po ulici a uspokojovali si svoje choutky v reálu.

     

    Pedofil by měl být veden k tomu, že by měl své touhy (i když jsou zřejmě bohužel vrozené) korigovat tak, aby neškodil společnosti.

    Já právě to domácí sledování fimlů považuji za snahu korigovat svoje chování a neškodit společnosti – kdyby se nevybíjet takhle u sledování filmů, tak by to asi nějakou dobu vydržel, ale pak by ho jeho pudy pravděpodobně přemohly a šel by škodit skutečným dětem.

     

     

    Pokud má sloužit pedofilům, vytváří se ve společnosti dojem, že je takové dílo neškodné a společensky přijatelné.

    Myslím, že i když se porno (při kterém nedošlo ke zneužívání dětí) dekriminalizuje, pořád to bude vnímáno jako prasárna a veřejnost se na něj a ty, kteří ho sledují, bude dívat skrz prsty – nemám strach, že by se z toho stala normální a obecně přijatelná záležitost.

     

     

    Na druhou stranu by za pedofilní nemělo být považováno dílo, které takový účel nesleduje.

    Pro trestnost by měly být splněny oba požadavky – jak nezletilost, tak pedofilní záměr – aby se rodiče nemuseli bát, vyfotit si vlastní děti, jak se koupou.

     

     

    Vím, že je to hodně citlivá otázka a těžko se o tom mluví, aby si člověk sám nepřipadal jako úchalák (když se jich jakoby zastává), ale myslím si, že je lepší, když společnost dá pedofilům jasný signál „na filmy si kouukejte, jak chcete, ale skutečné děti nechte na pokoji“ (a mělo by to pro ně být i přijatelné) než když jim bude zakazovat všechno.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    20.8.2009 14:41 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pedo
    Tenhle pohled chápu, ale přesto je pro mě přijatelnější, když si kleptoman, který má zálibu v drahých autech, pouští doma akční filmy o kradení aut, když si sadista hraje krvavé střílečky, když pedofil kouká doma na kinderporno… než kdyby tihle lidé běhali po ulici a uspokojovali si svoje choutky v reálu.
    Asi tak - at si hraje GTA treba do zblbnuti (ma tam kradeni drahych aut i strelbu :), pokud se bude v realu chovat slusne
    Myslím, že i když se porno (při kterém nedošlo ke zneužívání dětí) dekriminalizuje, pořád to bude vnímáno jako prasárna ...
    Jinak tim ze tam neni podminka ze "nedoslo ke zneuziti ditete" tak se tim dostava do tehle skupiny i material, ve kterem zadne (skutecne) dite nefiguruje. V Australii (i kdyz tam jsou ty zakony v tomhle myslim prisnejsi nez u nas) byl uz nekdo zatcen za to, ze mel na pocitaci porno se simpsony - http://coxsoft.blogspot.com/2008/12/simpsons-porn-scandal.html. Par podobnych obrazku se obcas primicha mezi ruzne servery se srandovnimi obrazky typu rouming a spol a vetsina lidi to asi chape jen jako nechutny vtip (ktery pak admin smaze) a ne jako detske porno.
    Vím, že je to hodně citlivá otázka a těžko se o tom mluví, aby si člověk sám nepřipadal jako úchalák
    Asi proto zacali s temi pokusy o filtrovani internetu u detskeho porna - potrebuji zaminku a kdyz se to nekdo pokousi vysvetlit pocitacove nevzdelanym masam, co do toho nevidi, ze to neni o detskem pornu, ale o kontrole internetu, tak se docka akorat oznaceni "hnusny zastance pedofilu"
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    20.8.2009 14:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pedo
    Asi proto zacali s temi pokusy o filtrovani internetu u detskeho porna - potrebuji zaminku a kdyz se to nekdo pokousi vysvetlit pocitacove nevzdelanym masam, co do toho nevidi, ze to neni o detskem pornu, ale o kontrole internetu, tak se docka akorat oznaceni "hnusny zastance pedofilu"
    Četl jsi dnešní článek na Lupě? Po dlouhé době jsem se s nějakým článkem dokonale stotožnil. (spellchecker chce na začátku z, ale tohle je směr "dohromady")
    20.8.2009 15:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pedo
    Jo tak četl, když tam jsou tvé komentáře. :-)
    20.8.2009 12:13 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pedo
    Většina sexuologů a psychologů se shoduje na tom, že sledování takového porna naopak snižuje riziko, že si to pedofil půjde vyzkoušet v reálu. Prostě se na tom "vybije". Stejně tak bylo třeba dokázáno, že s lehkou dostupností klasické pornografie klesl počet znásilnění.

    Navíc je absurdní a naprosto špatné trestat někoho za virtuální dětské porno (ať již kreslené, povídky, 3D animace, či s dospělými tvářícími se jako děti), při jehož tvorbě žádné dítě nepřišlo k újmě. Je to útok na svobodu slova a projevu, nestoudný zásah státu do soukromých věcí po kterých mu nic nemá být.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    20.8.2009 12:32 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pedo

    Já tento argument beru (i další reakce na můj příspěvek výše), jde jen o to, jak se bude vyvíjet "laťka" přijatelnosti některých faktů ve společnosti. Dříve byla společnost velmi netolantní. Trestná byla homosexualita, manželská nevěra i klasické porno. Tyto bariéry padly a  určitě je to dobře.  Jsou to jevy, které ve společnosti jsou neustále a jejich kriminalizace by byla kontraproduktivní. Jde o to, zda uvolnění dalších bariér jsou  také správným krokem. Zatím se společnost instinktivně brání rozmachu dětské pornografie, leckdy dost neobratným způsobem.  Nebude se prodávat za pár let dětské porno v trafikách stejně, jako se prodává dnes obyčejné?  Takže moje připomínka nebyla technického nebo právního rázu, jako spíše filozofického.

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    20.8.2009 12:56 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pedo
    To že společnost bojuje proti dětskému pornu je jedině dobře, protože při jeho tvorbě dochází ke zneužívání dětí. To jak s ním bojuje (cenzura, kriminalizace držení, atp.) je už ale špatné.

    Ovšem nesmí nikdy bojovat proti fiktivnímu/virtuálnímu "dětskému" pornu (třeba kreslené porno, animované 3D porno, povídky, atp.), protože jak jsem psal to je přímý útok na svobodu slova a projevu. Při tvorbě tohoto virtuálního "dětského" porna k žádnému zneužití dětí nedochází, ať se tedy klidně volně prodává, alespoň by ubylo úchylů co půjdou zneužít skutečné děti. Je nanejvýš smutné/děsivé, že i toto je kriminalizováno. Svoboda slova a projevu jde bohužel postupně k šípku, toto je jen začátek, protože přeci kdo normální by protestoval proti zákazu "dětského" (byť virtuální) porna. Aneb nelíbí se ti cenzura? Seš určitě pedofil! Salámová metoda v praxi...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    20.8.2009 13:39 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pedo
    alespoň by ubylo úchylů

    Tím by ale politici přišli o jeden argument (resp. strašáka), který jim umožňuje omezovat svobodu občanů. To se jim nehodí do krámu. Takže radši obětují těch pár nevinných dětí, aby měli čím strašit.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    17.8.2009 08:12 nezadam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    Ale kdeze zamestnani - jen si projedou logy, ktere jim ochotne poskytnou ISP ;)

    16.8.2009 20:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Alebo majú oddelenie plné špecialistov na vyhľadávanie porna na internete?
    Asi tak ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    17.8.2009 03:24 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    your tax money at work :-)
    17.8.2009 21:06 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Otázka je, jestli by někdo něco takového chtěl dělat... než se začnete hlásit dobrovolně, tak si dovolím volně citovat z Nemocnice na kraji vesnice, když se pan gynekolog vrací domů z práce:

    "V parku mě nabídla nějaká ženská, že mně ji za dvacku ukáže... tak jsem ji umlátil šutrákem."
    Quando omni flunkus moritati
    16.8.2009 21:10 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    :-!
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    16.8.2009 21:33 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    Koľko asi percent blokovaých stránok sú "false positive"? Podľa mňa to bude dosť vysoké číslo. Nedávno sa im dokonca podarilo zablokovať celý archive.org :-)
    17.8.2009 14:32 advbdvbwghsd dfb dfbsdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet

    Nedavno boli false positive 68% a boli zverejnene aj blokovane stranky (zdroj wikileaks).

    8.10.2021 09:46 Hola
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Telefónica O2 blokuje internet
    We also have a selection of larger waste containers www.tallahasseedumpsterrentalco.com for construction debris or bigger waste disposal needs.

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.