abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:00 | IT novinky

    Microsoft hodlá zrušit zhruba tři procenta pracovních míst. Microsoft na konci loňského června zaměstnával kolem 228.000 lidí. Tři procenta z tohoto počtu představují téměř 7000 pracovních míst.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 13:33 | IT novinky

    V říjnu loňského roku provedl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) místní šetření u společnosti Seznam.cz. Krajský soud v Brně tento týden konstatoval, že toto šetření bylo nezákonné.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Branch Privilege Injection (CVE-2024-45332, Paper) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel. Intel jej řeší ve včerejším opravném vydání 20250512 mikrokódů pro své procesory. Neprivilegovaný uživatel si například může přečíst /etc/shadow (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | Komunita

    Dle plánu byl vývoj Firefoxu přesunut z Mercurialu na Git. Oficiální repozitář se zdrojovými kódy je na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    V terminálovém multiplexoru GNU Screen byly nalezeny a v upstreamu ve verzi 5.0.1 už opraveny bezpečnostních chyby CVE-2025-23395, CVE-2025-46802, CVE-2025-46803, CVE-2025-46804 a CVE-2025-46805. Podrobnosti na blogu SUSE Security Teamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 40
    12.5. 19:33 | Bezpečnostní upozornění

    Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    12.5. 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 00:22 | Komunita

    GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 608 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Četli jste GPLv2?

    ano
    30% (275)
    ne, ale věřím, že vím, o co v ní jde
    21% (195)
    ne
    50% (461)

    Celkem 931 hlasů
    Vytvořeno: 11.8.2007 23:10

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Watzke avatar 11.8.2007 23:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Ač obdivovatel GPL, nečetl jsem ji, ale vím o co tam jde. Každopádně to asi brzo napravím...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    12.8.2007 01:01 Kamahl | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    To je jako kdybych řekl "Ač obdivovatel Tolkiena, nečetl jsem ho, ale vím o co tam jde." :)
    m1c4a1 avatar 12.8.2007 01:55 m1c4a1 | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    No co, takhle vypadá výuka literatury až do maturity - nikdo nestihne přečíst všecko, ale stačí, když ví, o čem to je. ;-)
    andree avatar 12.8.2007 19:47 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    asi tak.. najviac knih (nieze by som ich ktovieako vela cital) som precital az potom ako som skoncil strednu a uz ma nik nenutil citat (nieze by ma prinutili).. a ked som 2 tyzdne nemal co robit v spitali :-D
    12.8.2007 19:58 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    ja som zacal citat uz v prvom rocniku na strednej, ale z preberanej literatury som toho vela nenacital... ale mal som stastie, ze ma nikto nenutil, tie citatelske denniky som nevedel pisat :)
    13.8.2007 10:24 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Tak je. A napokon clovek zisti, ze tie knihy maju naozaj co povedat. Ale radsej citam svetovu literaturu ako ten vycuc, co vymysleli nasi pedagogovia :)
    Limoto avatar 11.8.2007 23:15 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    uvažuju o přečtení, kolik stránek to asi má?
    12.8.2007 00:14 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    kratucke to je
    Limoto avatar 12.8.2007 00:39 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    a fakt, já si pod slovem licence představuju 180ti stránkový PDFko, ale není tomu tak :-)
    13.8.2007 11:13 outtony
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    necital v2 ale v3. aspon aktualnu (do buducnosti)
    11.8.2007 23:20 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Samozřejmě, že jsem ji četl. To patří přeci k základům vzdělání :-D
    freshmouse avatar 11.8.2007 23:38 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Některým stačí Aha...
    12.8.2007 15:28 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Kdyby někteří občas četli aspoň to Aha...
    13.8.2007 10:36 Stanley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Já myslím že ať radši nečtou vůbec než Aha
    Dalibor Smolík avatar 13.8.2007 12:32 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    To není pravda. Kdo čte Aha, ten je napřed a má maturitu. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    14.8.2007 16:25 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    A ví kdo je ostatní asi ne.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    11.8.2007 23:39 prOm3TheuS | skóre: 18 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Četl, ale pouze český překlad a ne vše, neboť je to sakra dlouhý a zrovna né moc záživný čtení ;-)
    13.8.2007 10:25 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Nemylis si to s GPLv3? Dvojka je kratka.
    13.8.2007 11:19 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    35 kB tiez nie je nejaky roman...
    freshmouse avatar 11.8.2007 23:40 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Četl, byla to pěkná nuda. :-)
    11.8.2007 23:44 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Pokud mě paměť neklame, tak jsem skončil u nadpisu. I když si nejsem jistý, jestli to vůbec nějakej nadpis mělo...
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    freshmouse avatar 11.8.2007 23:45 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Mělo.
    12.8.2007 00:16 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    ano, ale v3 este nie
    12.8.2007 09:14 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    v3 jsem též zatím nečetl, nicméně mne to netrápí, žádný program, který by byl pod ní licencován nemám nainstalovaný
    12.8.2007 11:08 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    z pohladu uzivatela sa nic nemeni
    12.8.2007 00:21 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Mi se nejvic libi licence podobne BSD :)
    12.8.2007 01:08 Kamahl | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Taky. Ale na icq eulu to nemá. :P
    Pavel Půlpán avatar 12.8.2007 21:15 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 12.8.2007 01:03 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Mě šokuje, že téměř polovina lidí neví, o co se jedná v GPLv2. To přece není možné.
    m1c4a1 avatar 12.8.2007 01:58 m1c4a1 | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Myslím, že Microsofťáckou EULU u Windows taky nečetlo tak 99% uživatelů Windows. :-) Ono takový pindy čte dobrovolně málokdo - buď je to právník nebo GNU fanatik (případně MS EULA fanatik :-). Já GPL četl, ale po cca 3. straně jsem to vzdal. Stačí mi ten podstatnej výtah, co se všude diskutuje, nepotřebuju to znát doslova.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 12.8.2007 03:16 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Já GPL četl, ale po cca 3. straně jsem to vzdal. Stačí mi ten podstatnej výtah, co se všude diskutuje, nepotřebuju to znát doslova.
    Pokud znáte podstatný výtah, tak víte, o co se jedná...
    andree avatar 12.8.2007 19:50 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    vo vlastnom zaujme si to snad precitaju aj vyvojari, ktori pod tym uvolnuju svoj kod ... alebo aspon ten vycuc...
    14.8.2007 04:04 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Rekl bych, ze pro nektere je to spis moda.
    12.8.2007 02:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    A to je stav teď, v sobotu večer, kdy se dá očekávat, že jsou tu spíš "šílenci". Uvidíme, jak to bude vypadat v pondělí…
    12.8.2007 03:27 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Předpovídám vzrůst poslední možnosti :-D
    Brabi avatar 12.8.2007 15:24 Brabi | skóre: 8 | blog: Fiend's records | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?

    Mě to bohužel nepřijde vůbec nereálné, mám tu zkušenost, že si ji špatně vykládají i ti, kteří ji četli. To pak člověk čte na fórech, jak když udělá změnu v programu, tak ji hned musí všem, co by ji po něm chtěli zpřístupnit, jak nelze software pod GPL prodávat, nebo že obrázek z GIMPu je "derived work" a musí taky být pod GPL.

    Jinak já sleduji GPL, LGPL, FDL i AGPL a jsem s vývojem spokojen. Fakt už to chtělo něco dělat proti zavařování GNU software do proprietárních černých skříněk.

    Viva la GPLv3 ;-)

    Pets are always a great help in times of stress. And in times of starvation too, o'course.
    12.8.2007 02:02 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    No .. spíše "jen" celý český překlad, náhodou jsem na to narazil a nějak se začetl..
    12.8.2007 03:44 pakanek | skóre: 28 | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    GPLv2, GPLv3, v originale...
    Všechno dobré je pro něco zlé.
    12.8.2007 08:41 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Nevím, nepamatuju se, ikdyž jsem si jistej, že jsem se o to aspoň jednou pokusil :-) No každopádně nevěřím tom, že vím, o co tam běží. Zato jsem četl revidovanou BSD licenci snad i tuším, vo čem je :-P
    David Ježek avatar 12.8.2007 10:00 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    nečetl a číst nebudu. ostatně ani nevím proč. copak někdy někdo četl návod na rychlovarnou konvici?
    12.8.2007 10:27 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Tak zrovna návod na rychlovarnou konvici považuju za hodný přečtení :-) Ale i jinak je to zcestné přirovnání.
    12.8.2007 10:45 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Opravdu? číst návod na věc s jednim tlačítkem :-) to si pak neumim představit, co se stane, když vás někdo posadí k počítači. :-D
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    12.8.2007 15:33 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    To je jednoduchý. Začne se u man bash (má mimochodem 64 stránek) a za dva roky se už člověk nemusí obávat nezaměstnanosti.
    12.8.2007 16:22 pakanek | skóre: 28 | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Pokud by ti rychlovarna konvice v dome zalozila pozar(a takovych pripadu bylo spousta), tak by jsi asi byl opacneho nazoru. Opomijim fakt, ze nekteri lide nechapou vyznam rysky Max.
    Všechno dobré je pro něco zlé.
    12.8.2007 18:09 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Opomijim fakt, ze nekteri lide nechapou vyznam rysky Max.

    Obávám se, že u tohoto typu lidí ani sebelépe napsaný návod problém neřeší. Ten může sloužit pouze k uchlácholení se výrobce, že udělal, co bylo v jeho silách.

    12.8.2007 20:22 pakanek | skóre: 28 | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Congratulations! You have purchased an extremely fine device that would give you thousands of years of trouble-free service, except that you undoubtably will destroy it via some typical bonehead consumer maneuver. Which is why we ask you to PLEASE FOR GOD'S SAKE READ THIS OWNER'S MANUAL CAREFULLY BEFORE YOU UNPACK THE DEVICE. YOU ALREADY UNPACKED IT, DIDN'T YOU? YOU UNPACKED IT AND PLUGGED IT IN AND TURNED IT ON AND FIDDLED WITH THE KNOBS, AND NOW YOUR CHILD, THE SAME CHILD WHO ONCE SHOVED A POLISH SAUSAGE INTO YOUR VIDEOCASSETTE RECORDER AND SET IT ON "FAST FORWARD", THIS CHILD ALSO IS FIDDLING WITH THE KNOBS, RIGHT? AND YOU'RE JUST NOW STARTING TO READ THE INSTRUCTIONS, RIGHT??? WE MIGHT AS WELL JUST BREAK THESE DEVICES RIGHT AT THE FACTORY BEFORE WE SHIP THEM OUT, YOU KNOW THAT?

    -- Dave Barry, "Read This First!"
    Všechno dobré je pro něco zlé.
    13.8.2007 17:36 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    bohuzel vystizne. :-/
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    14.8.2007 16:28 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Normální člověk nemusí číst návod, aby věděl jak uhasit oheň. To se lidi učí už na základce.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    14.8.2007 17:49 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Tak proč je na každé rozvodné skříni nálepka "Nehasit vodou ani pěnovými přístroji.", když je to teda tak zjevné a učí se to už na základce. ;-)

    Proč?

    Protože by na ni většina lidí chrstla kýbl s vodou!
    15.8.2007 22:55 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    No kdyť jo, píše se to všude, proto se v tom návodu nedozvíš nic novýho ;-)
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    12.8.2007 10:44 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    ja jo, co kdyby to byl takovy skvost, jako tohle: http://kecy.roumen.cz/roumingShow.php?file=rychla_pruvodce.jpg

    a jinak jsem cet gpl v2 a ms eulu k win98. gpl protoze by mi bylo blbe se k tomu vyjadrovat aniz bych ji cetl a eulu protoze je to napinave cteni.
    masožravá palma avatar 12.8.2007 12:00 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    To je opravdu perla :-D.

    Já čtu manuály především kvůli sekci, co s přístrojem nedělat. Někdy tam jsou opravdu zajímavé nápady.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    12.8.2007 16:24 pakanek | skóre: 28 | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Treba nepokladat notebook na klin, aby nedoslo k popaleninam - to bude asi kazdej ignorovat, ze? :-)
    Všechno dobré je pro něco zlé.
    masožravá palma avatar 12.8.2007 18:34 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Spíše jsem měla na mysli "Před zapnutím zkontrolujte, zda si v myčce nehraje dítě nebo pes", "Mikrovlnná trouba není určena k sušení živých zvířat", nebo "Pozor elektrický přístroj, nesmí přijít do styku s vodou" na již zmíněné rychlovarné konvici.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    freshmouse avatar 12.8.2007 18:47 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Byli tací, co močili na elektrický ohradník... Více viz můj oblíbený Miroslav Macek:
    Čtenář glos J. N. mi zaslal následující text s poznámkou, že české soudy jsou oproti těm americkým docela břídilové...

    Opět byli vyhlašováni vítězové každoroční Ceny Stelly.

    Cena je pojmenována podle 81ti leté Stelly Liebeck, která se kdysi polila kávou a úspěšně za to nechala odsoudit McDonalda. Tento případ inspiroval ke každoročnímu vyhodnocení nejkurióznějších a nejúspěšnějších soudních případů v USA. Bohužel se do loňského hodnocení nedostala současná kampaň teenagerů, kteří nyní houfně žalují McDonaldy, že po jídle u nich ztloustli.

    5. místo (dělené)

    Kathleen Robertsonová z Austinu, Texas, vysoudila $780,000 za zlomený kotník v nábytkářském obchodě, kde zakopla "...o pobíhajícího spratka". Majitelé obchodu byli rozsudkem dosti překvapeni, protože ten předmětný spratek byl syn paní Robertsonové.

    5. místo (dělené)

    19ti letý Carl Truman z Los Angeles, Kalifornie, získal $74,000 + léčebné výlohy, když mu jeho soused přejel ruku vozidlem Honda Accord. Pan Truman si zřejmě nevšiml, že někdo sedí za volantem právě toho vozu, ze kterého kradl poklice.

    5. místo (dělené)

    Terrence Dickson z Bristolu, Pennsylvanie, opouštěl přes garáž dům, který právě vykradl. Nepodařilo se mu ale otevřít dveře garáže, protože vypovědělo automatické otevírání. Zpátky do domu se taky vrátit nemohl, protože si zaklapl spojovací dveře z garáže do bytu. Majitelé domu byli na dovolené a tak zůstal p. Dickson uvězněn v garáži 8 dní a přežil jen díky zásobě Pepsi a velkému pytli psích granulí. Od vlastníka domu pak vysoudil náhradu za duševní újmu ve výši $500,000.

    4. místo

    Jerry Williams z Little Rocku, Arkansas, získal $14,500 + úhradu nákladů léčení, když byl napaden sousedovým psem beaglem. Pes byl na řetězu a za plotem - tedy na dvorku svého pána. Vysouzená náhrada byla poměrně nízká, protože porotě přece jen připadal ten pes poněkud vyprovokován, vzhledem k tomu, že p. Williams lezl přes plot na onen sousedův dvorek a po psovi opakovaně pálil ze vzduchovky.

    3. místo

    Filadelfská restaurace musela zaplatit panu Amberu Carsonovi z Lancasteru, Pennsylvania, náhradu ve výši $113,500 poté, co v podniku uklouzl na rozlité limonádě a zlomil si kostrč. Limonáda se na podlahu dostala několik vteřin před popsaným incidentem, kdy ji p. Carson chrstl do obličeje svému příteli během poněkud ostřejší výměny názorů.

    2. místo

    Kara Waltonová z Claymontu, Dealaware, vysoudila na nočním klubu v sousedním městě náhradu za to, že při vylézání z okna záchodu spadla na zem a vyrazila si dva přední zuby. Stalo se tak proto, že pí. Waltonová se pokoušela utéct ze záchodu bez zaplacení útraty $3.50. Získala náhradu $12,000 + náklady na zubaře.

    1. místo

    Vítězem letošní soutěže byl p. Merv Grazinski z Oklahomy. Ten si koupil zcela nový obytný vůz Winnebago. Při cestě domů z fotbalového zápasu vjel na dálnici, nastavil automat na 130 km/hod, přelezl ze sedadla řidiče do obytné části a vařil si kávu. Nebylo pak divu, že vůz opustil dálnici, havaroval a převrátil se. P. Grazinski se tudíž soudil s výrobcem, že v návodu k obsluze vozidla nebylo výslovně uvedeno, že toto se nesmí. Porota mu přiřkla náhradu $1,750,000 plus zcela nový Winnebago Motor Home. Výrobce pak skutečně v tomto smyslu upravil návod k ovládání vozidla pro případ, že by se na světě vyskytl ještě další úplný blbec a naneštěstí si opět koupil jejich vůz.
    12.8.2007 19:37 kirpike | skóre: 8 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Bohužel tohle je vymyšlené. Ale dobře ;-)
    12.8.2007 18:49 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Ale čteme si to právě proto, abychom zjistili, že jsou tam napsané jen ty samozřejmé věci. Jako bonus se ještě třeba dozvíme, že se to má každý čtvrtrok odvápňovat a co k tomu použít.
    12.8.2007 10:44 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    No. Trochu jako ten vtip, komunista kdo komunistický manifest četl, antikomunista kdo navíc i pochopil.

    Četl...
    12.8.2007 11:12 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    som cital aj pochopil GNU manifest aj licenciu, co som?
    12.8.2007 11:56 Lukas | skóre: 24 | blog: onemj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    ANO četl.. Beletrie to zrovna neni, ale zajímalo mne to..
    12.8.2007 12:06 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    to teda znamena, ze som "ANO četl.. Beletrie to zrovna neni, ale zajímalo mne to.."?
    freshmouse avatar 12.8.2007 12:12 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Moment, to je vtip?
    12.8.2007 12:15 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    a narozdiel od tvojho aj vtipny...
    Shadow avatar 12.8.2007 12:31 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Samozřejmě, že jsem GPLv2 četl. Jako její fanda a obhájce v jedné osobě nemám jinou volbu. Dokonce jsem četl i srovnávací dokument mezi MS EULA a GPLv2. Velmi zajímavé čtení. GPLv3 jsem zatím nečetl, tedy ne celou, ale chystám se na to.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    emorjino avatar 12.8.2007 12:46 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    četl jsem její český a možná trošku zhuštěný překlad, ale rozhodně vím, o co v ní jde.
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    12.8.2007 13:13 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Četl jsem český překlad.
    pdp7 avatar 12.8.2007 14:50 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Taky jsem cetl cesky preklad - cely!!! :-)
    12.8.2007 20:12 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    chybi mi tam moznost nevim :-D
    13.8.2007 04:41 Lukáš Rejnart
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    MS EULA taky stojí za přečtení. A to se potom nestačíte divit.
    Shadow avatar 13.8.2007 07:26 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    +10

    Lidé ale, bohužel, licenční ujednání nečtou. To se pak člověk nemůže divit, že nechápou, v čem spočívají výhody svobodného softwaru.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    13.8.2007 11:03 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Jj, taky sem si ji přečetl (XP) a je celkem dost zajímavá.

    Jinak mám tady licenci na Win 3.1 (je obsažena v cca 600 stránkovém manuálu (ten je v češtině)), ale je angličtině, takže toho moc nerozluštím...
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    13.8.2007 08:41 TomCat1 | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Myslím, že je špatně položena otázka. Spousta lidí včetně mě GPL četla, ale nedočetla. Zvolil jsem "ano". Pokud by otázka zněla "Přečetli jste GPLv2?", zvolil bych "ne, ale věřím, že vím, o co v ní jde".
    Have you tried turning it off and on again?
    13.8.2007 10:49 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Hmm. Dost vela ludi ju necitalo. To som na tomto portali necakal. Tu su linky:
    GPLv2
    GPLv3

    Nie je to vobec dlhe.
    13.8.2007 13:21 neregistrovany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    si pockam na zfilmovani... ;-)
    13.8.2007 13:41 Lukas | skóre: 24 | blog: onemj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    A jak by se film jmenoval?
    13.8.2007 13:45 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    GPL Reloaded, potom v3 GPL Revolutions. a budu to strasne zle filmy...
    13.8.2007 16:08 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Po vzoru filmu Alien vs Predátor by to mohl být GPLv2 vs EULA...
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    Dalibor Smolík avatar 14.8.2007 13:40 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    A v závěru filmu proběhne rozhodující boj mezi zloduchy Voldemortem a Sauronem.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    freshmouse avatar 15.8.2007 00:34 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Jáchyme, hoď to do zdroje. Anebo Nesmrtelná beta. :-)
    13.8.2007 14:08 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Četl. Po sledování dění okolo sporů kvůli porušování GPL, jsem dospěl k názoru, že volit jednodušší licence není vůbec od věci. MIT, BSD...
    Math, as Barbie says, is hard.
    13.8.2007 14:13 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    ano, tam je komercne vyuzitie tvojho kodu naprosto legalne...
    Shadow avatar 13.8.2007 17:40 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Pokud vím, komerční využití kódu povoluje i GPL. To, co GPL nepovoluje, je změna licence. Takže nelze vzít GPL SW, uzavřít ho a udělat z něj proprietární software. Proto také de facto vznikla.

    Je pravdou, že MIT a BSD licence jsou kratší a snadnější na přelouskání, ale nejsou schopné příslušný kód ochránit před uzavřením. Ti, kteří chtějí svobodu příslušného kódu zachovat, musí sáhnout po nějaké copyleftové licenci.
    Po sledování dění okolo sporů kvůli porušování GPL, jsem dospěl k názoru, že volit jednodušší licence není vůbec od věci. MIT, BSD...
    Pokud chce někdo zamezit veškerým možným sporům a dát kód k dispozici za co nejvíce povolných podmínek, měl by jej vydat jako public domain.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    13.8.2007 17:50 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    eh, myslel som tym, ze ti ujebu komercaci kod a dobre to vies :)
    Shadow avatar 13.8.2007 19:28 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    No teď už to vím:-)
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    13.8.2007 21:24 hehe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Paneboze! To je tady opravdu tak vysoke procentu totalnich ignorantu? To se sileny! :-(
    13.8.2007 22:51 já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Chybí možnost: Ne, nejsem magor.
    13.8.2007 23:24 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    A pak ještě: "Ne, jsem magor."
    AsciiWolf avatar 14.8.2007 09:56 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    +1 :))
    AsciiWolf avatar 14.8.2007 09:57 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Sakra,to měla být reakce na Jiřího Pagáče (proč tu sakra nikde není tlačítko Edit ? :) )
    14.8.2007 16:41 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    Vcera mi privezli novou televizi a kdyz sem se hrabal v menu (navod jsem necet), tak jsem si vsim policka "Softwarova licence" a tam je GPL 2.1, tak az budou v TV davat hovno a nebude se mi chtit vstavat tak si ji muzu precist.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    michich avatar 14.8.2007 16:50 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste GPLv2?
    A není to spíš LGPL? GPL v2.1 neexistuje.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.