abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 23:12 | Nová verze

    Vývojáři postmarketOS vydali verzi 24.06 tohoto před sedmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell, Phosh, KDE Plasma a Sxmo. Aktuálně podporovaných zařízení je 50.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 21:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.6. 12:11 | IT novinky

    Google Blog ČR informuje, že mobilní aplikaci Gemini a NotebookLM lze používat už také v Česku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    14.6. 11:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8 duálně licencovaného open source frameworku JUCE (Wikipedie, GitHub) pro vývoj multiplatformních audio aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.6. 11:11 | IT novinky

    Od 18. června bude možné předobjednat notebook DC-ROMA RISC-V LAPTOP II od společnosti DeepComputing s osmijádrovým 64-bit RISC-V AI CPU a s předinstalovaným Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    13.6. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.79.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.6. 14:33 | Zajímavý článek

    Byly zveřejněny výsledky průzkumu (infografika) mezi uživateli FreeBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.6. 13:22 | IT novinky

    Na konferenci DevConf.CZ 2024 je na stánku Furi Labs prezentován linuxový telefon FuriPhone FLX1. Jeho cena 499 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    13.6. 00:11 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2024-06 aneb Eclipse 4.32. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    12.6. 22:00 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-2 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Chcete Linux 3.0?

    současné verzování mi vyhovuje (s 2.6 na věčné časy)
    4% (54)
    při větších změnách měnit i major revizi příp. hlavní verzi
    34% (455)
    označovat verze podle data
    6% (77)
    zachovat řadu 2.6 a přidat vývojovou 2.7
    10% (131)
    je mi to jedno
    47% (640)

    Celkem 1357 hlasů
    Vytvořeno: 20.10.2008 09:51

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.10.2008 10:01 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Chcelo by to občas zmeniť aj hlavnú revíziu, aby sme vedeli, ak sú nejaké podstatné zmeny.
    Have you tried turning it off and on again?
    21.10.2008 12:14 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    K čertu, tenhle příspěvek patřil sem.
    Quando omni flunkus moritati
    pushkin avatar 20.10.2008 10:16 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Linux 3.0 jedině pokud by byl vyloženě od základu přepsán, jinak nové číslo nemá cenu. Letopočet už stejně nedožene, tak co to hrotit :-)
    kozzi avatar 20.10.2008 10:51 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    jj, napriklad kdyby byl prepsan do C++, potom by sme meli jistotu ze se na verzi 3 nikdy nedostane :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    20.10.2008 11:19 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Někde jsem četl, že verze 3 nastane, až se Linus zblázní a přepíše jádro do Visual Basicu :-D.
    Grunt avatar 20.10.2008 13:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    To je technicky možné?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    20.10.2008 14:00
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Technicky ano
    dayvee avatar 20.10.2008 15:07 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    pochybuji
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    20.10.2008 16:11 mnn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    pokial sa zrobi GNU VB (VB6 alebo VB.NET :D) compiler tak ano :D
    21.10.2008 17:18 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    mono vbnc ;-)
    Heron avatar 20.10.2008 18:31 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Proč? Pokud je to turingovsky úplný jazyk (což je) tak v něm lze napsat totéž, co v jiném T jazyku. Z hlediska pohledu stroje je jedno v čem je program napsát, protože stroj vykonává jen instrukce. Jazyk je pouze vrstva pro člověka.
    hankey avatar 20.10.2008 19:32 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Určitě by to šlo a fungovalo. Ale nechci ani odhadovat potřebný strojový čas :-D
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
    Jakub Lucký avatar 20.10.2008 19:56 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Natožpak ten programátorský... (k napsání celého kernelu)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    20.10.2008 20:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Jazyk je pouze vrstva pro člověka.
    No nevim, VB je dost nelidské ;-)
    dayvee avatar 20.10.2008 21:40 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    tim si nejsem vubec jist, pokud vim, tak binarky z VB do verze 6 (vc) byly castecne interpretovane. od novejsich verzi VB jsou prekladane do MSIL, diky cemuz stejne nejsou samostatne spustitelne (vzdy musi projit nejakou VM vrstvou, i kdyz ne doslova interpretacni).
    ale ruku do ohne za to nedam :-)
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    20.10.2008 23:18 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    To na to nemá vliv, stále je to turingovsky úplný jazyk, jenom by ten linux pracoval na virtuálnější vrstvě než je reálný hardware.
    rADOn avatar 22.10.2008 13:51 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Pletes si pojmy
    Jadro pracuje na jedine vrstve a to je hardware. Nejaka virtualni vrstva uz je z principu veci jen dalsi aplikace. Muzes ji napsat v cem chces rikat ji jak chces, ale nebude to to, cemu zbytek sveta rika operacni system.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    22.10.2008 16:58 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pletes si pojmy
    Takže pokud budu pouštět GNU/Linux v plně emulovaných instrukcích, tak už to nebude OS? Dneska už je skoro problém říct co je software a co je hardware - díky existenci mikrokódů (dalo by se říct, že emulují x86 instrukce) nebo pokud je třeba procesor a chipset softwarově sestaven na nějakým FPGA. Pokud ale řeknu, že ta vrstva VB je hardware, tak to bude v pořádku i podle tvé definice.
    pushkin avatar 23.10.2008 07:15 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pletes si pojmy
    To mi trochu připomíná Crusoe od Transmety - interně byl 256bitový, ale měl na sobě programovatelnou (!) vrstvu, která překládala kód x86 na jeho interní 256bit instrukce, které zpracovával mnohem rychleji. A ještě k tomu si optimalizoval vykonávání aktuálně nejčastěji používaných instrukcí. A teď kde je tady hranice mezi hardware a software?
    Drom avatar 24.10.2008 10:53 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pletes si pojmy
    Podle me to je porad HW, ktery je schopen nest a pracovat s nejakym SW. HW je ta fyzicka vec, co je bez SW jenom kus hmoty.

    To, co v nem je nahrano (naprogramovano) je software, kterej by urcite dokazal i pracovat v obdobnem procesoru, ktery je jen emulovany.

    Ale je to pekna vecicka, kdyz je HW programovatelnej...
    24.10.2008 21:19 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pletes si pojmy
    Každé x86 CPU má microcode, minimálně do 386ky. Od Pentia Pro a K5 dělají přesně to, co popisujete. Atom je možná opět plně cisc, nevím, ale spíš pochybuju.
    Heron avatar 21.10.2008 09:13 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Na jednu stranu máš pravdu, na druhou ovšem nikomu nebrání napsal kompiler do klasické instrukční sady.

    Ale nemusí se jednat jen o Basic. Představa kernelu v nějakém vyšším jazyku je pro mě docela lákavá (i za cenu toho, že to pojede nad mikro-vm, které bude v instrukcích procesoru).
    21.10.2008 17:20 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    treba kernel v pythonu by mohl byt opravdu solidni vytvor (:
    regnarg avatar 21.10.2008 18:29 regnarg | skóre: 20 | blog: rm -rf /this/blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    S láskou se nerodíme, ale s láskou se stáváme lidmi. --Simone De Beauvoirová
    dayvee avatar 23.10.2008 12:58 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    souhlas, ale pak by se tomu jazyku ztezi dalo rikat VB :-)
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    23.10.2008 17:06 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Proc? Jazyk je to stejny a nezalezi na tom, jestli ho interpretujes nebo prekladas.
    dayvee avatar 26.10.2008 00:56 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    imho by si to zadalo obrovske zmeny i v jazyce.
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    xxx avatar 25.10.2008 16:45 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Coz vlastne je dneska napriklad platforma Javacard.
    Please rise for the Futurama theme song.
    21.10.2008 15:19 j.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Algoritmy urcite prevest jdou, o tom zadna, spis by me trapilo ovladani HW na nejnizsi urovni... To uz potom zavisi na necem jinem nez na vyjadrovaci sile jazyka.
    21.10.2008 16:00 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Tak by se to bralo tak, že Windows jsou zaváděcí platforma pro linux :-D.
    24.10.2008 12:17 L.G.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    +1
    Grunt avatar 21.10.2008 17:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Tak. Na některé věci v jádře je i Céčko krátké, takže ve VB by to mohl být pěkný mix.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    oroborus avatar 22.10.2008 20:05 oroborus | skóre: 20 | blog: Bulanci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    >>Tak. Na některé věci v jádře je i Céčko krátké, takže ve VB by to mohl být pěkný mix.

    Odpustite mi moju zvedavost, ale mohli by ste prosim uviest priklad ? Dakujem
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.10.2008 21:13 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Půjde třeba o speciální instrukce CPU.
    Grunt avatar 22.10.2008 23:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Kupř. pro architekturu i386 je header kompletně v assembleru (je to rozhraní mezi zavaděčem a jádrem). Viz. arch/x86/boot/header.S. A je jich víc(dokonce jsou v něm implementované nějaké early funkce). A některé nízkoúrovňové funkce pro ovládání HW od assebleru také moc daleko nemají(tolik goto jako je v jádru jsem ještě v žádném jiném programu neviděl).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    20.10.2008 11:14 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    ja si myslim, ze cislo verze v linuxu po zadani uname -a by melo byt obarvene barvickou, treba podle poctu revizi :-) neco jako: 255 revizi #ff abychom podle barvicky poznali i cislo verze.

    a ted normalne: - je jedno jak se to bude verzovat, dulezite je at to funguje.
    ___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___
    20.10.2008 11:20 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    ....neco jako: 255 revizi #ff abychom podle barvicky poznali i cislo verze.
    Uživatelé černobílých terminálů by tě za to měli rádi.
    20.10.2008 16:33 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    u BW terminalu by se misto barvicky napsalo treba (#ff); aby v tom ten zmatek byl dokonaly (jak pise nekdo nize ;-)
    ___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___
    Jakub Lucký avatar 20.10.2008 19:06 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    to bych s tím pak celý nadržený chtěl psát skripty :)

    Občas to vrátí to, občas něco jiného, a občas by to ještě mohlo catovat /dev/urandom
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    mirec avatar 21.10.2008 09:56 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    To či terminál podporuje alebo nepodporuje farby prípadne či je výstup príkazu používany v ďalšom príkaze je možné pomerne jednoducho zistiť. Napríklad gentoo štandardne používa grep --colour=auto čo spôsobí automatické zvýraznenie červenou farbou ak je výstup na farebnom termináli a ak je jeho výstup použitý v skripte alebo v čiernobielom termináli tak je výstup čiernobiely.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Josef Kufner avatar 21.10.2008 22:59 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Ještě je důležité, aby správně fungoval operátor "větší než". Jinak je to fakt jedno.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    20.10.2008 12:03 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Navrhuju zcela opustit cislovani a prejit na kodova jmena. Pak ten binec bude dokonaly.
    carnero avatar 20.10.2008 15:51 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    A začneme u Linux 3.0 Longhorn...
    Pavel Půlpán avatar 20.10.2008 12:05 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Vždyť je to vlastně ouplně jedno... :-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    20.10.2008 12:21 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    A co to jsou podstatné změny?

    V každé nové minor verzi jádra se toho totiž změní docela dost, ale zatím víceméně pokaždé stejně.
    Quando omni flunkus moritati
    Max avatar 20.10.2008 13:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    2.6 na vždy :). Nebo při větších změnách šoupat čísílka. Hlavní revizi bych nijak zásadně asi neměnil. Takže pokud nebude nějaká hodně velká změna, jenž by byla rovna změně 2.4-2.6, tak bych postupoval číslama do 2.99.99 a pak se uvidí :D
    Zdar Max
    PS: a cože jsou to velkmé změny? Nu, nevím, třeba částečný přesun driverů do userspace apod. :).
    Měl jsem sen ... :(
    dayvee avatar 20.10.2008 15:09 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    velka zmena by treba byla wineserver zakompilovany v jadre :-P
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    Grunt avatar 20.10.2008 16:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Proč ne rovnou Xorg?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    mirec avatar 21.10.2008 09:59 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    No zástancom tohto názoru moc nie som ale niečo ako odľahčená verzia xorgu priamo v jadre by myslím mohla byť skvelá vec na mobilné zariadenia. Teda nemusí to byť xorg len niečo jednoduché aby človek nemusel spravovať framebuffer "ručne". Trepať taký xorg do zariadenia s 32MB RAM je zase podľa mňa šialenstvo.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Grunt avatar 21.10.2008 11:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    No zástancom tohto názoru moc nie som ale niečo ako odľahčená verzia xorgu priamo v jadre by myslím mohla byť skvelá vec na mobilné zariadenia.
    Tak to třeba jo…i když se mi ten nápad také moc nelíbí. Ale před integrováním Xorg do jádra u desktopů nás chraň bůh.
    Teda nemusí to byť xorg len niečo jednoduché aby človek nemusel spravovať framebuffer "ručne".
    Proč? Já bych naopak řekl, že je lepší spouštět framebuffer a nad ním třeba Xka s ovladačem fbdev, protože implementace framebufferu je malá, jednoduchá, provázaná s jádrem a z něj také dobře ovladatelná a je lepší když se ovládá v takovýchto zařízeních ručně než aby si to jelo automaticky bůh ví jak.
    Trepať taký xorg do zariadenia s 32MB RAM je zase podľa mňa šialenstvo.
    Od toho je tu KDrive.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Max avatar 20.10.2008 21:00 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Tak třeba tohle moc nemusím, to je na nic. Složité aktualizace wine apod. Navíc jaký je rozdíl v tom, když tomu exáči přiřadíš asociaci? BFU si tak i tak ničeho nevšimne. Já bych winapi do jádra moc necpal. Hlavně pokud je v takovém rychlém vývoji, kdy nestačíš pomalu akjtulizovat wine, ještě aby jsi musel celý jádro.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Jakub Lucký avatar 20.10.2008 21:29 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Je pravda, že pak by se rebootovalo jak na Windows...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    25.10.2008 13:05 faha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    proc reboot, kexec uz je na svete... http://www.xmission.com/~ebiederm/files/kexec/README
    Limoto avatar 25.10.2008 20:07 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Asociace se dá udělat i teď.
    20.10.2008 14:43 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Je mi úplně jedno, jak se ty verze budou označovat, tedy pokud bude na první pohled jasné poznat, která je novější - tj. ne jména. Za důležitější považuji, jak bude jádro kvalitní; stabilita, podpora hardware, efektivita scheduleru, správy paměti apod. jsou pro mne podstatnější než to, jestli se verze označuje 10.0.0 nebo 2.6.91.
    David Watzke avatar 20.10.2008 15:18 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Je mi to vcelku jedno, ale z navrhovaných řešení by podle mě dávalo největší smysl vytvořit 2.7 (nebo spíš 2.8, na testovací major revize už se nehraje), vyházet z ní starý ptákoviny a nahodit experimentální novinky (aby se používaly defaultně). Pak se to pohne z místa. 2.6 by se samozřejmě vyvíjela dál (dlouho).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    mkoubik avatar 20.10.2008 20:00 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Akorat by pak museli vsem vysvetlovat, ze 2.7.0 neni 2.7 ;-)
    20.10.2008 16:15 boriz | skóre: 4 | Localhost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    se zmenou hlavni verze by se mohla zaroven zmenit i dominantni architektura... precijen x86 se mi zda jiz mirne prekonane... mohli bychom globalne migrovat na Cell ;)
    I slackwaristi maji sve dny
    24.10.2008 21:25 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Až bude Cell tak skvěle dostupný jako Q6600 a bude se z něj aspoň v 10% důležitých aplikací dát vymáčknout srovnatelný výkon, tak možná o tom může někdo začít uvažovat.

    P.S. : Tím chci nazančit, že výše uvedené podmínky jsou všecko jen ne splněné :) A říkat o x86, že je překonaná, bylo naposled (mírně) podložené v 20. století :P
    nooneanymore avatar 20.10.2008 16:36 nooneanymore | skóre: 14 | blog: Smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Linux 3.0 bude Hurd. :)
    20.10.2008 17:07 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Taky mě to napadlo :-D.
    Heron avatar 20.10.2008 18:36 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Asi nejsi daleko od pravdy. Zatímco Hurd chtěl být mikrojádro od začátku, tak linux začal jako monolit. No a počet kernel-threadů zatím utěšeně roste, tak se z toho možná jednou mikrokernel stane.
    20.10.2008 17:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    3.0 by musela obsahovat nějakou velkou pecku. Nějaký pořádný haló, který by oslovilo i BFU, např. bezproblémovou emulaci DirectX nebo ňákou revoluční technologii nebo něco podobně hustýho...

    Jinak se mi docela libí ta konvence lichý čísla - vývojová řada, sudý - stabilní řada...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 20.10.2008 18:17 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Proč by jádro mělo emulovat nějaké 3D grafické API? :-)
    20.10.2008 18:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    ále, to mě jen tak napadlo...
    freshmouse avatar 20.10.2008 19:56 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Odpověděl sis sám. :-)
    21.10.2008 10:21 Láďa | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Tenhle vývojový model Linus smetl ze stolu, tzn. vývojová řada se pravděpoodbně už nevrátí.
    20.10.2008 18:26 06078 | skóre: 15 | blog: 06078
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Je mi to jedno, ať si to číslují jak chtějí, ale ať to funguje :-D
    20.10.2008 20:19 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Dokud bude číslování rostoucí a vývojáři nebudou mít roupy vyhazovat fungující ovladače pro hardware, který stále používám (nejsa kernel hack0r s vždy nejnovějším strojem), tak mi to je jedno.
    BigWrigley avatar 20.10.2008 20:55 BigWrigley | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Primlouvam se za to...
    Linux is like a wigwam - no windows, no gates and Apache inside.
    21.10.2008 08:30 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Posunout na 2.7, a pak pokračovat po desetinných místech nejbližší pěkné konstanty :-)
    ^D
    pushkin avatar 21.10.2008 12:51 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    21.10.2008 12:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    To není moc originální (Metafont).
    21.10.2008 12:58 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Originální to není (první byl asi Knuth s TeXem, ne?), krásné ano.
    ^D
    21.10.2008 13:02 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Jenže metafont používá taky e, kdežto Tex používá alespoň jinou konstantu :-)
    21.10.2008 15:35 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Nevím o jiném software než TeX a Metafont, který by používal takový systém označování verzí. Navíc Knuth to IMHO použil u TeXu a Metafontu právě aby vyjádřil svou víru v jejich stabilitu (TeX je po nějakých 25 letech u 3.141952, Metafont 2.71828). U linuxového jádra by se takový způsob označování jádra stal nepraktickým poměrně brzy.
    Jakub Lucký avatar 21.10.2008 15:52 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    U jádra bychom mohli brzo narazit na poslední číslici čísla Pí :)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    21.10.2008 16:01 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Zase bychom aspoň zjistili poslední číslo pí :-D.
    21.10.2008 16:02 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Kruci pozdě...
    25.10.2008 20:13 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    To není moc originální (Metafont).
    Tak co takhle vydat Linux 3, pak 5,8,13...
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    25.10.2008 23:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    To není o moc lepší než původní návrh. Jen bychom nepřidávali další číslici každou verzi, ale každých 4.78 verze… :-)
    Limoto avatar 26.10.2008 08:19 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Nebo třeba 2,4,8,16,23,42... že?
    mkoubik avatar 21.10.2008 13:18 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Posunout na 2.7, a pak pokračovat po
    ... řádových místech nejbližší pěkné konstanty v nejbližší pěkné číselné soustavě.
    xsubway avatar 21.10.2008 20:09 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše verzování podle data mně vyhovuje
    ... například pro rozlišení distribucí linuxu, ale pro jádro - nevím.
    21.10.2008 22:31 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    S Linuxem 3 by se mělo počkat na nějakou převratnou změnu přístupu nebo architektury. Např. změnu hranic mezi kernelem a user space, jiné pojetí souborových systémů (něco jako Plan9) nebo jinou správu procesů (aby se nedostatky OS nemusely řešit virtualizací). Na druhou stranu, i požadavek na změnu stylu číslování je dost dobrým důvodem k opuštění 2.x.

    Až vyjde Linux 3, bude se o něm hodně psát i v nepočítačových médiích, lidé se o Linuxu zase začnou na chvíli zajímat, a pokud zjistí, že jim to stále nic nepřináší, pak přečíslování způsobí komunitě spíš medvědí službu. Samozřejmě, Linux jakožto kernel moc neovlivní uživatelovu zkušenost, ale jestli nenabídne opravdu nic (kromě řekněme standardních věcí, jako nové ovladače nebo o procento výkonnější schedulery), pak to opravdu bude pro lidi zvenčí o ničem. Sice jindy tvrdím, že je mi jedno, co si kdo o Linuxu myslí, ale pokud má být Linux 3 marketingovou záležitostí, pak to jedno není.
    21.10.2008 22:34 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?
    Poznámka - ty tři příklady velkých změn jsem napsal podle osobních preferencí, samozřejmě to nemusí být zrovna tohle.
    22.10.2008 10:29 06078 | skóre: 15 | blog: 06078
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chcete Linux 3.0?

    Jj 3 by měla přijít až s něčím novým a ne přejít na 3 a zjistit, že nic nového nepřináší. Ikdyž jsem psal, že mi je to jedno, s tímto komentářem se ztotožňuji. Raději přejít na 2.7.

    24.10.2008 11:14
    Rozbalit Rozbalit vše Fucking lamers want Linux 3.0 (47%), hackers don't (4%), who wins?
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    vulgární

    Zobrazit komentář
    Shadow avatar 24.10.2008 11:28 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Calm down, kiddie...
    Určitě byste měl změnit operační systém, především pak ten, co máte ve svém mozku.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    24.10.2008 12:25 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Calm down, kiddie...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.