Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.
V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od
… více »Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.
Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.
Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.
Rozšíření webového prohlížeče Urban VPN Proxy a další rozšíření od stejného vydavatele (např. 1ClickVPN Proxy, Urban Browser Guard či Urban Ad Blocker) od července 2025 skrytě zachytávají a odesílají celé konverzace uživatelů s AI nástroji (včetně ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot aj.), a to nezávisle na tom, zda je VPN aktivní. Sběr probíhá bez možnosti jej uživatelsky vypnout a zahrnuje plný obsah dotazů a odpovědí, metadata relací i
… více »QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.
Jaké fotografie nejčastěji děláte?
| digitální |
|
86% (671) |
| klasické |
|
14% (107) |
Celkem 778 hlasů
Vytvořeno: 25.1.2006 17:50
Tiskni
Sdílej:
Digitální, samozřejmě...
Pokud se nepočítá ale jako digitální foťák i integrovanej v mobilu tak je to asi digital/analog => 4/1
Baví Tě chodit přírodou? Pohybuješ se ve společnosti? Vyskytuješ se na nějakých kulturních akcích, kde jsou Tvé "modly"? A pořád ještě nevíš, co fotit?
Mně focení pomáhá realizovat se, kopcovitá krajina po ránu s vycházajícím Sluncem a mizejícím oparem vypadá pěkně. Zpívající Kolonáda v Mariánkách za fotku taky snad stojí. Zadařilo mi nechat se vyfotit s Výrem velkým na ruce
. To je pár tipů z mého pohledu.
Mám klasiku, ale film dávám skenovat na CD (i s vyvoláním asi 140 Kč)kde? - moc to nesleduju, mám scanner vlastní, ale poslední informace mám 100 Kč příplatek při vyvolání filmu včetně fotek, resp. "zdarma" při fotkách 10*15 cm a větších, že by někdo umožňoval jenom vyvolat a nascanovat, to jsem ještě neviděl ... samostatné scanování je samozřejmě dražší - teda záleží na kvalitě (jaká?)
že v prvním trafice si koupím filmkterý bude nejspíše prošlý a skladovaný v teple, pokud to bude na dovolené v létě, tak se mi nejspíše podaří ho (nafocený) nechat upéct v autě, atd. :-/
nemusím nabíjet akumulátory (baterie vydrží asi 3 až 5 let).hm, sváteční fotograf ... technické parametry Dynaxu 60 (kategorie kolem 8 kKč) uvádí rozpětí 4 až 30 filmů (po přepočtu na 36 snímků/film)
Protože fotím v zimě, zrovna před 14ti dny na horách na hřebenu za slunečného dne jsem viděl spoustu lidí, jak jim digitály při -15 nefotily.... mě v Canon EOS300 vydržely asi půl roku, a selhaly právě zjara na novohradkách (teploty -5..+10 °C), pak jsem s nima fotil ještě v pohodě v interiéru (s bleskem!), načež jsem si koupil batterypack, se kterým mi foťák odmítl fotit na nové (!) články, s NiMH akumulátorama nemám problémy (ani s teplotou; ovšem ono je to asi dost o štěstí na konkrétní sérii, svoje Panasonicy jsem půjčoval kamarádům na Sněžku, neb na jejich šmejdíky si foťák ani neškrtnul ...)
To co nabízí například Fotolab je příšernost (chybí část výřezu, ...jojo, to je snad nejčastější problém, i u fotek papírových, nejen scanů, že se někdo rozhodne, že když má políčko asi 36×24 mm, tak z něj stačí nascanovat/vyvolat jenom 30×20 mm ... když jsem jednou jednu takovou fotku, kde chyběla půlka hlavy (ok, nebyla ideální, foťák sklouzl z podložky, ale na filmu furt zbýval asi 1,5 mm nad tou hlavou) reklamoval s tím, že jsem si neobjednal výřezy, tak se paní začla čertit, že to není výřez, že "výřez" by byla jen prostřední třetina fotky a že si nic jiného nemůžu dovolit označit slovem výřez, atd. :-/
Ale prý jsou dobré i KODAKy. Ikdyž v absolutní nouzi (to se mi zatím nestalo), bych koupil.Mělo znít následně: Že KODAK je údajně také bezva. A v absolutní nouzi, bych koupil jakýkoliv slušný film v první trafice.
) a zapnul se az napotreti
...Protože fotím v zimě, zrovna před 14ti dny na horách na hřebenu za slunečného dne jsem viděl spoustu lidí, jak jim digitály při -15 nefotily.Když je tahaj bůh ví kde, tak se nediv. já ho taham většinou někde v náprsní kapse, nebo někde, kde je aspoň trošku teplo. Pak fotí vždy, když je potřeba... PS: Je to Olympus C-350 zoom
ma to stridaní anket nejaky casovy interval nebo je to nahodne. Jeste pred chvily tu byl shel.AFAIK 3 dny... ale němění se to o půlnoci.
...přede mnou se ženou stáda Bychů a já vim, že už je nedohonim ... (pro změnu pan Horníček)
Poem od Fibicha a "vy máte dvě rybí šupiny", teď jsem to na netu nenašel.
Horníček vypráví, že měl hrát v Poemu, vylezl na hradby a "někde v dáli viděl ty, na který měl zpívat (nebo něco)" a říká, že v tu chvíli "nejen Fibicha pozdě honiti", že Horníček s hlasivkama "jako dvě rybí šupiny", jak mu prý říkal Werich, nic a nikoho se nedovolá. Pak ještě dodal, že se za ty roky před ním ženou celý stáda bychů, toho, co měl udělat.
Kdysi tohle bývalo přes noc na Nové alfě v "Rádiu pro vaše uši", takové scénky.
Ještě stále jsou takové digitály od třiceti tisíc vejš … než fotit s nějakým šuntem, kterej mi nedovolí ani manuálně zaostřit
Ctím vaše svaté nadšení, ale zase nepřehánějte. Moje C-4000 se ani před třemi lety, kdy jsem ji kupoval, cenou zdaleka třiceti tisícům neblížila (dnes by srovnatelný přístroj stál tak pět) a manuální ostření samozřejmě má - stejně jako prakticky každý aspoň trochu slušný kompakt.
nedávno jsme dokoupili 512MB a už je to fajn. Pro nadšence ale jistě pěkná šunka. Máme to více-méně jen na blbnutí, nejsme fotografové a skoro všechno necháváme ve výchozím nastavení
Máme 2,5 roku Sony DSC-P32. Taky má manuální zaostření, ...Nepletete si manuální ostření a zoomování? Manální ostření mají snad jen foťáky, jak digitály tak klasiky, se speciálním výměnnými objektivy kolem 50 000. Anebo staré foťáky bez teleobjektivů-ZOOMu.
Psal jsem o (D)SLR, což znamená (digitální) zrcadovky. Jestli chceš vidět jak vypadá zrcadlovka, tak se podívej třeba k Nikonu (digi , klasika) nebo pokud nevěříš nikonu, tak zkus třeba Canon.
ono taky k čemu by tam bylo, když na tom mrňavym LCDčku jaksi není vidět, jestli to je nebo není ostré (a tahat si s sebou stavební pásmo na měření vzdáleností není příliš praktické ...)
Za prvé to tam, i když to možná vypadá překvapivě, docela vidět je. Za druhé mohu využít základní výhody digitální fotografie, a to že za zkoušku nic nedám (a to doslova). Za třetí se přepnutí na manuální ostření často využívá k fixaci zaostření.
což takhle témata jako věrnost barev, exposiční pružnost nebo zrno versus šum
Z toho je ve skutečnosti (nebavíme-li se o mobilech a "foťácích" z teleshoppingu) problémem jen ta expoziční pružnost - a i na tom se pracuje. Jistě, teoretické hodnoty rozlišení, počítané z velikosti zrna kinofilmových emulzí, vypadají impozantně, ale pokud bych to měl k něčemu přirovnat, o (technické) kvalitě fotografie vypovídají asi tolik, co
lion:~ # hdparm -fT /dev/sda /dev/sda: Timing cached reads: 4140 MB in 2.00 seconds = 2069.87 MB/seco rychlosti disku…
Ono to porovnání klasická versus digitální fotografie je na delší diskusi (na jiné fórum), takových diskusí už proběhlo mnoho, některé kvalitnější, některé méně. Bohužel ta klišé, která jste prezentovali vy a Sandik, patří k tomu nejpovrchnějšímu…
... moje fotky byly na výstavách.což ovšem o kvalitě fotek nicmoc nevypovídá ... :-p p.s. mě to asi taky v dohlednu čeká ... nikdy jsem si nemyslel, že fotím tak dobře, ale když jsem viděl, co vše visí po zdech, jak jsou ochotni se ztrapňovat jiní, tak jsem se nechal ukecat a přítulkyně něco vybrala ... tak uvidíme ...
. Zbytek se těžko posuzuje ...
To co jsem leckde viděl, nebylo k poznání, zda jde o slečnu nebo psa a nebyl to umělecký záměr ..
Za prvé to tam, i když to možná vypadá překvapivě, docela vidět je.no, není to tak dávno, co jsem byl na očním, takže bych si dovolil doufat, že na mé straně chyba není ... pak už tedy zbývají jen dvě možnosti, a to buď že jsme pracovali s radikálně odlišnými modely foťáků, což považuju za nepravděpodobné, anebo že máme zcela jiná kriteria ...
Za druhé mohu využít základní výhody digitální fotografie, a to že za zkoušku nic nedám (a to doslova).to, že mě zkažená fotka stojí jen čas a finanční položky (amortizace a energie) jsou v přepočtu na snímek zanedbatelné, je sice pěkné, ale neznamená to, že budu mít možnost danou věc vyfotit znova, poté co zjistím chybu (navíc nedostatečnou ostrost obvykle zjistím až při zpracování na počítači, daleko od místa pořízení fotky)
Za třetí se přepnutí na manuální ostření často využívá k fixaci zaostření.hm, to je pravda ... leč používám to tak málo, že jsem na tu možnost zapomněl (obvykle stačí aretace)
no, kategorie byla nadefinována jako "kompakt za 5 kKč" - tam se (zatím) IMHO vše uvedené vyskytuje, stejně jako všemožné vady objektivů ... na exposiční pružnosti se pracuje již dlouho, zatím jsem ale žádné pořádné výsledky neviděl v praxi (ok, nedržel jsem v ruce nic dražšího než cca 33 - teď už jen 27 - kKč) barvy problémem jsou, ale chápu, že v situaci, kdy jsou hitem pastelová LCDčka, a těch pár sloužících CRTček je stejně "každý pes jiná ves", tedy každé jinak (ne)zkalibrované, málokoho to zajímá ... slušný foťák (i ten dnešní kompakt za 5 kKč) obvykle příliš "neujede" a dává stejný výsledek, jako negativ, spíš lepší (má programy pro různé druhy umělého osvětlení, s negativem jsem bez patřičného filtru v p...)což takhle témata jako věrnost barev, exposiční pružnost nebo zrno versus šumZ toho je ve skutečnosti (nebavíme-li se o mobilech a "foťácích" z teleshoppingu) problémem jen ta expoziční pružnost - a i na tom se pracuje.
Jistě, teoretické hodnoty rozlišení, počítané z velikosti zrna kinofilmových emulzí, vypadají impozantně,prr - nemyslel jsem žádnou chemii nýbrž výsledný efekt na fotce ... do háje s teoretickými hodnotami, myslel jsem něco takového, jako když muzikanti prohlašují o elektronkovém zesilovači, že je kvalitnější, ačkoliv objektivně není, nicméně má méně rušivý charakter zkreslení ...
Bohužel ta klišé, která jste prezentovali vy a Sandik, patří k tomu nejpovrchnějšímu…to, že uvedené problémy dehonestujete na "povrchní klišé", nic nemění na tom, že jsou to věci, které nás nejvíce trápí ...
Za druhé mohu využít základní výhody digitální fotografie, a to že za zkoušku nic nedám (a to doslova).ještě detail - to je zároveň i jedna z největších nevýhod, lidé pak produkují tuny sraček, bez prominutí, jen proto, že je to nic nestojí ... čert to vem, pokud jde o šedý dav, ale když pak předvádí fotky kámoš, co fotíval celkem slušně, a člověk se má dívat už na padesátý kýčovitě nanicovatý západ slunce, a ani jeden z nich není opravdu dobrý (jo, jsem ochoten vzít na milost i "roztomilý kýč", pokud je technicky na úrovni), tak to zamrzí ...
xwd -out fotka import fotka cat /dev/fb0 > fotka... pár skutečně digitálních foťáků (neb jsou z číslic i složené :)
... pár skutečně digitálních foťáků (neb jsou z číslic i složené :)Ty digitaky co je o nich rec vise jsou taky slozene z cislic...ty nevis ze zijem v Matrixu?
.
Jo a jinak některá má díla. Není to nic závratnýho!!!
http://qhodnoceni.cz/profil.php?u=57922
Není to nic závratnýho!!!
No, asi si vybíráš velká sousta. Já mam nějakýho Zenita (asi 11E?), čili optika Carl Zeiss a manuál, nemůžu si vynachválit. Většinou jsem nafotil film, fotky rozdal, tak ty nejhezčí jsou spíš fuč, musel bych je přidělat. Ale zkusim něco časem naskanovat. Ať jen hloupě nekecam.
Doporučuju i zkoušet černobílou fotografii, nádherně na ní vyníkají tvary.
.Už mám naštěstí nový, FE 100Ha ha, já si dělám zálusk na FE 110. Pro začátečníka jako dělaný, není úplně nejobyčejnější a hlavně mi učaroval svým vzhledem
.
Je to tenhle?No, jasně
, to je on - mého srdce šampión
!
Kdysi jsem si dělal fotky sám, ale dneska už jsem líný být celý den v temné komoře. A dávám přednost digitálu.Se ti ani nedivím - kdo na to má dneska čas. I když to muselo být kouzelný, když se začal vynořovat obraz na papíru. (Aspoň nějak tak si to představuji - nikdy jsem nebyla přítomna.)
nicméně takovejhle šunt bych na tvým místě nekupoval - tedy pokud tím "pro začátečníka" myslíš to, že s focením začínáš a chceš se mu věnovat ...
pokud je limitujícím faktorem cena, zkus radši něco z druhé ruky; jestli to funguje poznáš u digiťáku hned
p.s. foťák není módní doplněk
. Stejně chvíle napětí, kdy se obraz tvoří ve vývojce je k nezaplacení
.