Sovereign Tech Agency (Wikipedie), tj. agentura zabezpečující financování svobodného a otevřeného softwaru německou vládou, podpoří GFortran částkou 360 000 eur.
Microsoft hodlá zrušit zhruba tři procenta pracovních míst. Microsoft na konci loňského června zaměstnával kolem 228.000 lidí. Tři procenta z tohoto počtu představují téměř 7000 pracovních míst.
V říjnu loňského roku provedl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) místní šetření u společnosti Seznam.cz. Krajský soud v Brně tento týden konstatoval, že toto šetření bylo nezákonné.
Branch Privilege Injection (CVE-2024-45332, Paper) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel. Intel jej řeší ve včerejším opravném vydání 20250512 mikrokódů pro své procesory. Neprivilegovaný uživatel si například může přečíst /etc/shadow (YouTube).
Dle plánu byl vývoj Firefoxu přesunut z Mercurialu na Git. Oficiální repozitář se zdrojovými kódy je na GitHubu.
V terminálovém multiplexoru GNU Screen byly nalezeny a v upstreamu ve verzi 5.0.1 už opraveny bezpečnostních chyby CVE-2025-23395, CVE-2025-46802, CVE-2025-46803, CVE-2025-46804 a CVE-2025-46805. Podrobnosti na blogu SUSE Security Teamu.
Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL
… více »Jaké fotografie nejčastěji děláte?
digitální |
|
86% (671) |
klasické |
|
14% (107) |
Celkem 778 hlasů
Vytvořeno: 25.1.2006 17:50
Tiskni
Sdílej:
Baví Tě chodit přírodou? Pohybuješ se ve společnosti? Vyskytuješ se na nějakých kulturních akcích, kde jsou Tvé "modly"? A pořád ještě nevíš, co fotit?
Mně focení pomáhá realizovat se, kopcovitá krajina po ránu s vycházajícím Sluncem a mizejícím oparem vypadá pěkně. Zpívající Kolonáda v Mariánkách za fotku taky snad stojí. Zadařilo mi nechat se vyfotit s Výrem velkým na ruce . To je pár tipů z mého pohledu.
Mám klasiku, ale film dávám skenovat na CD (i s vyvoláním asi 140 Kč)kde? - moc to nesleduju, mám scanner vlastní, ale poslední informace mám 100 Kč příplatek při vyvolání filmu včetně fotek, resp. "zdarma" při fotkách 10*15 cm a větších, že by někdo umožňoval jenom vyvolat a nascanovat, to jsem ještě neviděl ... samostatné scanování je samozřejmě dražší - teda záleží na kvalitě (jaká?)
že v prvním trafice si koupím filmkterý bude nejspíše prošlý a skladovaný v teple, pokud to bude na dovolené v létě, tak se mi nejspíše podaří ho (nafocený) nechat upéct v autě, atd. :-/
nemusím nabíjet akumulátory (baterie vydrží asi 3 až 5 let).hm, sváteční fotograf ... technické parametry Dynaxu 60 (kategorie kolem 8 kKč) uvádí rozpětí 4 až 30 filmů (po přepočtu na 36 snímků/film)
Protože fotím v zimě, zrovna před 14ti dny na horách na hřebenu za slunečného dne jsem viděl spoustu lidí, jak jim digitály při -15 nefotily.... mě v Canon EOS300 vydržely asi půl roku, a selhaly právě zjara na novohradkách (teploty -5..+10 °C), pak jsem s nima fotil ještě v pohodě v interiéru (s bleskem!), načež jsem si koupil batterypack, se kterým mi foťák odmítl fotit na nové (!) články, s NiMH akumulátorama nemám problémy (ani s teplotou; ovšem ono je to asi dost o štěstí na konkrétní sérii, svoje Panasonicy jsem půjčoval kamarádům na Sněžku, neb na jejich šmejdíky si foťák ani neškrtnul ...)
To co nabízí například Fotolab je příšernost (chybí část výřezu, ...jojo, to je snad nejčastější problém, i u fotek papírových, nejen scanů, že se někdo rozhodne, že když má políčko asi 36×24 mm, tak z něj stačí nascanovat/vyvolat jenom 30×20 mm ... když jsem jednou jednu takovou fotku, kde chyběla půlka hlavy (ok, nebyla ideální, foťák sklouzl z podložky, ale na filmu furt zbýval asi 1,5 mm nad tou hlavou) reklamoval s tím, že jsem si neobjednal výřezy, tak se paní začla čertit, že to není výřez, že "výřez" by byla jen prostřední třetina fotky a že si nic jiného nemůžu dovolit označit slovem výřez, atd. :-/
Ale prý jsou dobré i KODAKy. Ikdyž v absolutní nouzi (to se mi zatím nestalo), bych koupil.Mělo znít následně: Že KODAK je údajně také bezva. A v absolutní nouzi, bych koupil jakýkoliv slušný film v první trafice.
...Protože fotím v zimě, zrovna před 14ti dny na horách na hřebenu za slunečného dne jsem viděl spoustu lidí, jak jim digitály při -15 nefotily.Když je tahaj bůh ví kde, tak se nediv. já ho taham většinou někde v náprsní kapse, nebo někde, kde je aspoň trošku teplo. Pak fotí vždy, když je potřeba... PS: Je to Olympus C-350 zoom
ma to stridaní anket nejaky casovy interval nebo je to nahodne. Jeste pred chvily tu byl shel.AFAIK 3 dny... ale němění se to o půlnoci.
...přede mnou se ženou stáda Bychů a já vim, že už je nedohonim ... (pro změnu pan Horníček)
Poem od Fibicha a "vy máte dvě rybí šupiny", teď jsem to na netu nenašel.
Horníček vypráví, že měl hrát v Poemu, vylezl na hradby a "někde v dáli viděl ty, na který měl zpívat (nebo něco)" a říká, že v tu chvíli "nejen Fibicha pozdě honiti", že Horníček s hlasivkama "jako dvě rybí šupiny", jak mu prý říkal Werich, nic a nikoho se nedovolá. Pak ještě dodal, že se za ty roky před ním ženou celý stáda bychů, toho, co měl udělat.
Kdysi tohle bývalo přes noc na Nové alfě v "Rádiu pro vaše uši", takové scénky.
Ještě stále jsou takové digitály od třiceti tisíc vejš … než fotit s nějakým šuntem, kterej mi nedovolí ani manuálně zaostřit
Ctím vaše svaté nadšení, ale zase nepřehánějte. Moje C-4000 se ani před třemi lety, kdy jsem ji kupoval, cenou zdaleka třiceti tisícům neblížila (dnes by srovnatelný přístroj stál tak pět) a manuální ostření samozřejmě má - stejně jako prakticky každý aspoň trochu slušný kompakt.
Máme 2,5 roku Sony DSC-P32. Taky má manuální zaostření, ...Nepletete si manuální ostření a zoomování? Manální ostření mají snad jen foťáky, jak digitály tak klasiky, se speciálním výměnnými objektivy kolem 50 000. Anebo staré foťáky bez teleobjektivů-ZOOMu.
ono taky k čemu by tam bylo, když na tom mrňavym LCDčku jaksi není vidět, jestli to je nebo není ostré (a tahat si s sebou stavební pásmo na měření vzdáleností není příliš praktické ...)
Za prvé to tam, i když to možná vypadá překvapivě, docela vidět je. Za druhé mohu využít základní výhody digitální fotografie, a to že za zkoušku nic nedám (a to doslova). Za třetí se přepnutí na manuální ostření často využívá k fixaci zaostření.
což takhle témata jako věrnost barev, exposiční pružnost nebo zrno versus šum
Z toho je ve skutečnosti (nebavíme-li se o mobilech a "foťácích" z teleshoppingu) problémem jen ta expoziční pružnost - a i na tom se pracuje. Jistě, teoretické hodnoty rozlišení, počítané z velikosti zrna kinofilmových emulzí, vypadají impozantně, ale pokud bych to měl k něčemu přirovnat, o (technické) kvalitě fotografie vypovídají asi tolik, co
lion:~ # hdparm -fT /dev/sda /dev/sda: Timing cached reads: 4140 MB in 2.00 seconds = 2069.87 MB/seco rychlosti disku…
Ono to porovnání klasická versus digitální fotografie je na delší diskusi (na jiné fórum), takových diskusí už proběhlo mnoho, některé kvalitnější, některé méně. Bohužel ta klišé, která jste prezentovali vy a Sandik, patří k tomu nejpovrchnějšímu…
... moje fotky byly na výstavách.což ovšem o kvalitě fotek nicmoc nevypovídá ... :-p p.s. mě to asi taky v dohlednu čeká ... nikdy jsem si nemyslel, že fotím tak dobře, ale když jsem viděl, co vše visí po zdech, jak jsou ochotni se ztrapňovat jiní, tak jsem se nechal ukecat a přítulkyně něco vybrala ... tak uvidíme ...
Za prvé to tam, i když to možná vypadá překvapivě, docela vidět je.no, není to tak dávno, co jsem byl na očním, takže bych si dovolil doufat, že na mé straně chyba není ... pak už tedy zbývají jen dvě možnosti, a to buď že jsme pracovali s radikálně odlišnými modely foťáků, což považuju za nepravděpodobné, anebo že máme zcela jiná kriteria ...
Za druhé mohu využít základní výhody digitální fotografie, a to že za zkoušku nic nedám (a to doslova).to, že mě zkažená fotka stojí jen čas a finanční položky (amortizace a energie) jsou v přepočtu na snímek zanedbatelné, je sice pěkné, ale neznamená to, že budu mít možnost danou věc vyfotit znova, poté co zjistím chybu (navíc nedostatečnou ostrost obvykle zjistím až při zpracování na počítači, daleko od místa pořízení fotky)
Za třetí se přepnutí na manuální ostření často využívá k fixaci zaostření.hm, to je pravda ... leč používám to tak málo, že jsem na tu možnost zapomněl (obvykle stačí aretace)
no, kategorie byla nadefinována jako "kompakt za 5 kKč" - tam se (zatím) IMHO vše uvedené vyskytuje, stejně jako všemožné vady objektivů ... na exposiční pružnosti se pracuje již dlouho, zatím jsem ale žádné pořádné výsledky neviděl v praxi (ok, nedržel jsem v ruce nic dražšího než cca 33 - teď už jen 27 - kKč) barvy problémem jsou, ale chápu, že v situaci, kdy jsou hitem pastelová LCDčka, a těch pár sloužících CRTček je stejně "každý pes jiná ves", tedy každé jinak (ne)zkalibrované, málokoho to zajímá ... slušný foťák (i ten dnešní kompakt za 5 kKč) obvykle příliš "neujede" a dává stejný výsledek, jako negativ, spíš lepší (má programy pro různé druhy umělého osvětlení, s negativem jsem bez patřičného filtru v p...)což takhle témata jako věrnost barev, exposiční pružnost nebo zrno versus šumZ toho je ve skutečnosti (nebavíme-li se o mobilech a "foťácích" z teleshoppingu) problémem jen ta expoziční pružnost - a i na tom se pracuje.
Jistě, teoretické hodnoty rozlišení, počítané z velikosti zrna kinofilmových emulzí, vypadají impozantně,prr - nemyslel jsem žádnou chemii nýbrž výsledný efekt na fotce ... do háje s teoretickými hodnotami, myslel jsem něco takového, jako když muzikanti prohlašují o elektronkovém zesilovači, že je kvalitnější, ačkoliv objektivně není, nicméně má méně rušivý charakter zkreslení ...
Bohužel ta klišé, která jste prezentovali vy a Sandik, patří k tomu nejpovrchnějšímu…to, že uvedené problémy dehonestujete na "povrchní klišé", nic nemění na tom, že jsou to věci, které nás nejvíce trápí ...
Za druhé mohu využít základní výhody digitální fotografie, a to že za zkoušku nic nedám (a to doslova).ještě detail - to je zároveň i jedna z největších nevýhod, lidé pak produkují tuny sraček, bez prominutí, jen proto, že je to nic nestojí ... čert to vem, pokud jde o šedý dav, ale když pak předvádí fotky kámoš, co fotíval celkem slušně, a člověk se má dívat už na padesátý kýčovitě nanicovatý západ slunce, a ani jeden z nich není opravdu dobrý (jo, jsem ochoten vzít na milost i "roztomilý kýč", pokud je technicky na úrovni), tak to zamrzí ...
xwd -out fotka import fotka cat /dev/fb0 > fotka... pár skutečně digitálních foťáků (neb jsou z číslic i složené :)
... pár skutečně digitálních foťáků (neb jsou z číslic i složené :)Ty digitaky co je o nich rec vise jsou taky slozene z cislic...ty nevis ze zijem v Matrixu?
Není to nic závratnýho!!!
No, asi si vybíráš velká sousta. Já mam nějakýho Zenita (asi 11E?), čili optika Carl Zeiss a manuál, nemůžu si vynachválit. Většinou jsem nafotil film, fotky rozdal, tak ty nejhezčí jsou spíš fuč, musel bych je přidělat. Ale zkusim něco časem naskanovat. Ať jen hloupě nekecam.
Doporučuju i zkoušet černobílou fotografii, nádherně na ní vyníkají tvary.
Už mám naštěstí nový, FE 100Ha ha, já si dělám zálusk na FE 110. Pro začátečníka jako dělaný, není úplně nejobyčejnější a hlavně mi učaroval svým vzhledem
Je to tenhle?No, jasně
Kdysi jsem si dělal fotky sám, ale dneska už jsem líný být celý den v temné komoře. A dávám přednost digitálu.Se ti ani nedivím - kdo na to má dneska čas. I když to muselo být kouzelný, když se začal vynořovat obraz na papíru. (Aspoň nějak tak si to představuji - nikdy jsem nebyla přítomna.)