abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Pozvánky

    Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    3.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 524 hlasů
     Komentářů: 22, poslední dnes 10:06
    Rozcestník

    Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?

    Tmavé pozadí, světlý text.
    78% (1009)
    Světlé pozadí, tmavý text.
    18% (229)
    Jiné.
    2% (23)
    Nepoužívám terminál (v X).
    2% (31)

    Celkem 1292 hlasů
    Vytvořeno: 30.12.2005 12:47

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    30.12.2005 13:01 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Jinak si to snad ani nedokazu predstavit... (Xterm 204)
    30.12.2005 13:09 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Tak sem nestih ani prvni reakci :-) To nastve :-D
    Treba tady trosku starsi
    ale denska to u me vypada nejak podobne
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    31.12.2005 14:05 Trinom | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    jak je udělanej ten výpis systémových věcí na ploše?
    31.12.2005 16:20 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Myslíš-li to v pravo nahoře tak to je superkaramba
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    1.1.2006 14:17 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Existuje neco jako "supergaramba"? Abych to mohl pouzit bez instalace kde-base na plose Xfce, kde stejnak nic nemam...
    Petr (DotaZ) Jakubec avatar 1.1.2006 20:01 Petr (DotaZ) Jakubec | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    zamer se tedy na neco trochu podobneho: TORSMO (pripadne jeho naslednika CONKY)

    umi to vsak jen a pouze vypisovat cokoliv , o co dokazes system pozadat. nic vic. - tedy zadna interakce.
    2.1.2006 10:35 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Interakce ani není nutná - teď se na Conky dívám a vypada to celkem dobře, tak uvidíme :-)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 2.1.2006 15:55 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    2.1.2006 21:06 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    pouzivam root-tail , ale ten vie iba vypis nejakeho suboru na pozadie
    31.12.2005 18:21 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    pokud myslis to v pravo nahore a chces to pod neco jinyho nez kde tak zkus gkrellm / gkrellm2
    cooler avatar 5.1.2006 02:37 cooler | skóre: 19 | Medzilaborce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    mozte mi prezradit co mate za font v konsole ? vdaka
    30.12.2005 14:26 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Já ano :-)

    Mrxvt, Terminus @ 16pt, vypnutý bold
    2.1.2006 16:01 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    hm, akorát to tučný mi přijde ňák nečitelný ...
    2.1.2006 21:47 JP
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    A nebolí Tě z těch zářivých barev oči? Já bych takové barvy nesnesl - používám Konsole a linux colors. A když už spustím třeba xterm, tak musím dát jako fgcolor lightgray.
    Kovář David avatar 4.1.2006 13:58 Kovář David | skóre: 2 | Telč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Tak tohle ti fakt nezávidím. Já bych z toho brzo buď zešílel nebo oslepl.
    30.12.2005 13:02 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    OMG sem sem vlez jako prvni a nez sem se rozkoukal tak je tu 11 hlasu
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    Pravák Bob avatar 30.12.2005 13:15 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    A font Terminus, samozřejmě :-)
    knowledge brings fear
    30.12.2005 13:20 pholie | skóre: 4 | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Polopriehladny terminal, na pozadi nejaka zena, a svetly text ;-)
    30.12.2005 13:43 JoHnY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Asi tak nejak, jen na pozadi davam prednost "decentnejsim" obrazkum. Vetsinou je to nejaky fantasy art ;-) - cas od casu projedu novinky na http://www.gfxartist.com/ a neco si vyberu :-)
    31.12.2005 11:41 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    ale tam sou taky zeny...
    4.1.2006 18:36 JoHnY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    A kdo rikal ze nejsou :-D
    30.12.2005 13:29 honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Zelená na černý. Zelená je příjemná barva. V KDE mám Atlas green. Jaká úleva proti té modro-šedo-vyblité, která je na počítačích skoro všude.
    masožravá palma avatar 30.12.2005 15:11 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Ano, zelená na černé, případně pro roota červená na černé. Existuje ještě několik málo dalších snesitelných kombinací, ale ty se hůře hledají a nejsou lepší, jen snesitelné.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    Věroš avatar 3.1.2006 10:29 Věroš | skóre: 24 | blog: Co není v hlavě | 49.29 s.š., 16.54. v.d.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Zelenou na černé mám taky už hafo let. Ale pro roota červenou na černé, to je moc hezký nápad.

    Jdu modifikovat .profile.
    Školím Ansible
    30.12.2005 13:37 právě nejsem k dispozici | skóre: 2 | blog: Na odpočinku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Hmm, nejsem zrovna příznivce terminálu, nicméně -- když už terminál použiji, tak mám světlé pozadí a tmavý text! Jinak bych se z toho asi počural. :-)

    Tmavé písmo se lépe čte a je to i šetrnější k očím... Záleží i na osvětlení prostředí, kde se nachází monitor. Ti, co mají tmavé pozadí a světlý text, to mají pouze "ze zvyku". Schválně zkuste týden používat inverzní barvy...
    30.12.2005 13:40 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    No nevim, ale kdyz se o pul druhe probudim (to nedelam bezne :-)) a zapnu pc, tak zrovna nepotrebuju, aby mi pulku myho nocniho zraku vypalila LCD-bila, takze volim radeji cernej terminal s bilym fontem.
    30.12.2005 13:58 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Obcas jsem si pohral s ruznymi nastavenimi, ale vzdy vitezi to puvodni:-)

    Stejne tak (asi ze zvyku? :-)) mam nastavene abicko s cernou na pozadi. Proste nejak nesnasim, kdyz na me ta obrazovka sviti a musim tam hledat pismenka...
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    31.12.2005 11:52 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Mozna se budes divit, ale ja pouzivam i inverzni barevne schema pro okna, nemluve o ruznych editorech.
    Fuky avatar 1.1.2006 16:25 Fuky | skóre: 52 | blog: 4u
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Souhlas. Pro mé oči je nejpříjemnější pozadi: #CCCCCC a pismo #000000. Do ničeho jiného se nezvládnu dívat celý den ;-)
    1.1.2006 16:35 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Opravdu ne? Ani kdyby to pozadí bylo třeba #CDCDCD? :-)
    2.1.2006 08:20 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    nekolikrat jsem zkusil pouzivat inverzni barvy, tedy cerna na bile nebo neco podobneho, uz jen proto ze je toto nastaveni casto default. ale dlouho jsem to nevydrzel a zmenil jsem nastaveni na tmave pozadi+svetle pismo - je me to proste prijemnejsi na oci.
    30.12.2005 13:49 machr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    svetly pozadi a tmavy text. tmavy pozadi ma totiz jednu zasadni nevyhodu - jsou na nem spatne videt barvy a to mi pri editovani dost vadi.... potom se tam musi pouzivat nejaky sileny barvy typu #00ffff a podobne a z toho by me brzo hrablo....
    30.12.2005 14:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Druhou zásadní nevýhodou jsou odlesky světlých předmětů v místnosti. Takže používám raději tmavé písmo na světlém pozadí. Od emulátoru terminálu očekávám, že bude emulovat chování klasického terminálu, ne jeho vzhled…
    30.12.2005 14:50 deleted | skóre: 3 | blog: pnojmatika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Mám stejný názor, tedy až na ten antialiasing :-)
    deleted
    30.12.2005 14:54 machr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    souhlas, i kdyz u LCD nejsou odlesky temer videt... (ja pouzivam CRT)
    30.12.2005 15:10 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Hm, tohle jsou barvičky, mám to taky tak. Jenom naopak :-)

    Odlesky lze přeci zničit snadno a nemusím si kazit náladu nevkusným světlým pozadím :-)
    Copak toho není dost?
    30.12.2005 15:17 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Mně se to zase tak snadno nedaří. I když zakryju okna a vytvořím co nejrovnoměrnější osvětlení, stačí si vzít bílé triko a je to v háji. Můj monitor sice odráží relativně málo, ale na souvislé černé ploše je to vidět pořád. Ale asi jsem na to citlivější než většina ostatních - nedokážu si třeba představit, že bych pod písmenky neměl jednobarevnou plochu…
    30.12.2005 15:21 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Zvláštní, po zrušení okna už nemám problém a to mám triko zrhuba stejné barvy jako to pozadí, dokonce ještě o něco světlejší.
    Copak toho není dost?
    30.12.2005 16:05 machr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    > a nemusím si kazit náladu nevkusným světlým pozadím

    no, ja ti nevim. Me se naopak svetly pozadi libi. Tmavy sem pouzival jenom kdysi, kdyz muj starej monitor zvladal pouze 60 Hz a to divat se na bilou plochu bylo fakt utrpeni. Ale to uz je davno a od ty doby pouzivam zasadne bilou...
    30.12.2005 16:40 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Můj monitor také zvládá dost Hz, možná celé divadlo :-) Ale přeci jen, když tu mám tmavé všechno, pozadí terminálu by se mohlo přizpůsobit :-)
    Copak toho není dost?
    30.12.2005 13:53 nardew | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    tmave transparentne pozadie s light_grey fontom :)
    the best way of Memtest is emerge qt kde-meta
    30.12.2005 13:57 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Ja si budu stat za timhle :-)

    PS1="$RED\u$BYELLOW@$BLUE\h$WHITE:$BYELLOW\]\w$BBLUE >>$CLEAR"
    aterm -fn -adobe-courier-medium-r-*-*-14-*-*-*-*-*-iso8859-2 -trsb -bg black -fg white

    co si o tom myslite?
    30.12.2005 14:28 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Dobrý, až na ten font :-)
    30.12.2005 14:54 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Trochu jiný font a z té bílé udělat trochu šedivou...
    aterm.font: -misc-fixed-medium-r-normal-*-*-120-*-*-*-*-iso8859-2
    aterm.foreground: rgb:cc/cc/cc
    
    Pokud se ti nechce spouštět aterm s tunou parametrů jen kvůli vzhledu, tak si je všechny napiš třeba do ~/.Xdefaults
    aterm.fading: 90 
    aterm.cursorColor: rgb:66/77/99
    aterm.cursorColor2: rgb:18/18/18
    aterm.cursorUL: rgb:d0/90/70
    aterm.colorBD: rgb:70/80/a0
    aterm.transparent: true
    aterm.transpscrollbar: true
    aterm.title: aterm
    aterm.shading: 30
    aterm.saveLines: 8182
    aterm.foreground: rgb:cc/cc/cc
    aterm.font: -misc-fixed-medium-r-normal-*-*-120-*-*-*-*-iso8859-2
    aterm.termName: xterm
    
    Okamžitá aplikace změn se dá udělat příkazem xrdb -merge ~/.Xdefaults, jinak by se to mělo aplikovat při startu Xek.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    30.12.2005 16:11 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Pravda, to me vubec nedoslo
    30.12.2005 20:53 pholie | skóre: 4 | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    sa mi to len zda alebo ten font je fakt taky kockaty? :-)
    31.12.2005 00:37 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Nevím jaký font vidíš, ale já ho mám takovýhle: screenshot.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    David Watzke avatar 30.12.2005 14:08 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Tmavé pozadí, světlý text. Světlé je IMHO na bednu... :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 1.1.2006 01:59 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Dobře, tak není.. zkusil jsem to a je to fakt lepší. :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    30.12.2005 20:15 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Světlé ne bílé (velmi světlá šedá) a klasika černé písmo.
    Salutis avatar 30.12.2005 20:17 Salutis | skóre: 7 | blog: Salutis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Tak mi prešli dve ankety a to hneď za sebou. ;-)

    Ale k téme, biely Gnome Terminal s čiernym (farebným) písmom. Biele pozadie som začal používať približne pred rokom a už by som asi nemenil.
    Najväčší dar je vedieť posúdiť hodnotu vecí.
    egg avatar 30.12.2005 20:30 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Včera na IRC kamarád napsal něco ve smyslu: "To je bezva, otevřu si Putty ve fullscreen a ani nevím, že jsem ve Widlích." Já na to: "Vidíš, já mám teď puštěnou Konsoli ve fullscreen a ani nenímám, že jsem v KDE." A druhý kamarád na to: "Však to je taky to lepší z obou světů. Textový mód s malýma písmenkama a příjemným fontem." :-)
    wake avatar 30.12.2005 22:35 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    2.1.2006 16:20 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    ha, to uz je druhej screenshot s naprosto nečitelným tučným písmem ... kam na to všichni chodíte? to nemáte nainstalovanej font Terminus? :-D
    31.12.2005 10:42 vokabakov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    heh kdyz mam svetle pozadi a tmavy text tak v tom dokazi pracovat jen chvili nez me oci zacnou silne protestovat, takze jedine cerne pozadi a bily text ;)
    31.12.2005 14:04 machr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    jenom jeste podotknu. mam sice bily pozadi a cernej text, ale mam trochu stmavenej monitor (kontrast 65, svetlost 16). Kdybych tam mel tovarni nastaveni (100, 39) tak behem 10 minut prijdu o oci.... :-D
    31.12.2005 14:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    To je ten problém: spousta lidí má přetažený jas a kontrast na monitoru, nejčastěji kvůli hrám, ve kterých je pro dosažení ponuré atmosféry všechno tak tmavé, že bez přetaženého jasu není nic vidět. Pak jim samozřejmě světlé pozadí připadá příliš světlé…

    Zajímavé ale je, že zatímco zastánci stylu tmavé-na-světlém většinou píší, že jim to tak víc vyhovuje, většina zastánců stylu světlé-na-tmavém svou osobní preferenci prezentuje jako univerzální pravdu a pro hodnocení těch, kdo mají opačný vkus, neváhají někteří použít ani výrazy typu "na bednu"…

    31.12.2005 15:04 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Tak třeba já jsem zastáncem světlé-na-tmavém a mám jas a kontrast naopak řekl bych dost silně podtažený. Třeba ta bílá v pozadí ábíčka vypadá spíš už jako šedá.
    Copak toho není dost?
    31.12.2005 16:12 Radek | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    No a já myslel, že je šedá už v originále ... :-D
    Stanislav Brabec avatar 3.1.2006 12:18 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Jas na monitoru má jediné správné nastavení - kdy 00 je už černá a 01 je ještě vidět. Pouze kontrast je věcí osobní preference.

    Pokud si "podjasíte" monitor, na fotkách vám zcela zmizí tmavší pasáže a fotky při úpravě zkazíte. Na ploše mám testovací obdélník se třemi tmavými kroužky na černé.

    ---

    Myslím si, že zelená na černé vznikla v době starých monitorů s nízkou obnovovací frekvenci, zato vysokým vyzařováním a elektrostatickým polem. Bílá viditelně blikala, vyzařovala rentgenové paprsky a vystřelovala prach před obrazovkou proti očím. Barevné monitory měly špatné konvergence, a tak černo-bílé schema bylo nepoužitelně rozjeté.

    Pokud se nepletu, tak výsledky ergonomických studií ukázaly, že černou na světlém pozadí čtou lidé v průměru o 20% rychleji.
    masožravá palma avatar 3.1.2006 14:27 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Pokud se nepletu, tak výsledky ergonomických studií ukázaly, že černou na světlém pozadí čtou lidé v průměru o 20% rychleji.
    Tohle mi připadá jako dobrý důvod, proč používat tmavé pozadí. Nepotřebuji číst rychleji. Hledám spíš něco co by mě přinutilo číst pomaleji.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    egg avatar 5.1.2006 00:44 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    ..přetažený jas a kontrast na monitoru, nejčastěji kvůli hrám..
    Já to mám přetažené kvůli slunci, na tom LCD (notebook) by jinak přes den bylo mizerně vidět. Večer to trochu ztmavuju. :)
    1.1.2006 10:31 vend | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?

    Zásadně zelená písmenka na černém pozadí. Akorát ty dnešní monitory málo blikaj!

    :-D

    1.1.2006 20:59 Stínovlas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Když už X, pak defaultní nastavení rxvt -> světlé písmo na černém pozadí :o).
    2.1.2006 13:59 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Kdyz uz tady vsichni tak nakrasne rozdavate screenshoty, tak pridam i ten svuj velmi tezce popsatelny...
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    Jesus Jimenez avatar 2.1.2006 15:55 Jesus Jimenez | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Doaenův zákon průtahů: Čím pomaleji pracuješ, tím méně naděláš chyb. -- Murphy
    2.1.2006 19:39 Radek | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    taky pridam jeden screenshot
    3.1.2006 22:35 nardew | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    the best way of Memtest is emerge qt kde-meta
    4.1.2006 09:49 machr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    nechapu, ze tady spousta lidi pouziva obrazek na pozadi. Jo, vypada to sice dobre, ale na praci je to imho naprosto nevhodny....
    4.1.2006 14:27 nardew | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    to pozadie je transparente, cize to je obrazok plochy... a co sa jedna prace, tak ixovu konzolu pouizvam ak poterbujem robit len dake drobnosti, cize mi pozadie vobec neprekaza a ked chcem robit nejake serioznejsie konfiguracie, idem do text. rezimu...
    the best way of Memtest is emerge qt kde-meta
    4.1.2006 18:24 machr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    ad obrazek plochy - to je me jasny
    ad drobnosti - ja pouzivam ixovou konsolu hlavne na kompilovani a pri cteni vypisu prekladace by me tam to pozadi asi vadilo...
    4.1.2006 22:51 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    ad obrázek plochy : nečetl jsem sice žádné výzkumy na toto téma, ale nemyslím si, že by barevně sladěný, nevýrazný obrázek nějak překážel ... navíc pokud používáte silně stíněný terminál, nejspíš Vám ten obrázek skutečně nebude překážet - já sám ho přes všechny otevřené terminály téměř nevidím :o)

    Samozřejmě chápu, že jednobarevné pozadí znamená rychlejší načítání a nejspíš také ušetření paměti. Jako všude i zde záleží na osobních preferencích - já osobně ocením od správce plochy i určitou míru grafických vymožeností. Obrázek na ploše mi nejen nepřekáží v práci, ale i mne potěší, když zrovna pracovat nepotřebuji :o)

    mhb
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    5.1.2006 09:09 georgo23 | skóre: 26 | blog: instalace_vmwaru | Karviná
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    Jsem zvedav jak dlouho zde bude jeste tato anketa a duvod ankety jenz byla nedavno na tema jak dlouho by mnela byt anketa aktivni. :-(
    jen se učím jak se to naučit .... ...
    5.1.2006 09:45 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    taky mne stve ze tu sou posledni dobou ankety zbytecne dlouho, cekam na dalsi, 5ty den a nic. :-(
    5.1.2006 12:25 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    ne každý má potřebu lézt sem denně padesátkrát ... dej taky šanci těm, co čtou ábíčko třeba jednou týdně ... jestli máš anket málo, založ si nějakou v blogu ;-)
    5.1.2006 09:17 Jix0 | skóre: 24 | blog: Not only for humans
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak barevně laděné terminálové okno používáte v X?
    a co tak zkusit cerny pozadi s cernym textem? :D
    If you will not cooperate, you are to be executed! | Starting as a DJ
    5.1.2006 10:10 Alda | skóre: 3 | blog: kb
    Rozbalit Rozbalit vše Unicode VGA font never die

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.