abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:00 | IT novinky

    Microsoft hodlá zrušit zhruba tři procenta pracovních míst. Microsoft na konci loňského června zaměstnával kolem 228.000 lidí. Tři procenta z tohoto počtu představují téměř 7000 pracovních míst.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:33 | IT novinky

    V říjnu loňského roku provedl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) místní šetření u společnosti Seznam.cz. Krajský soud v Brně tento týden konstatoval, že toto šetření bylo nezákonné.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Branch Privilege Injection (CVE-2024-45332, Paper) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel. Intel jej řeší ve včerejším opravném vydání 20250512 mikrokódů pro své procesory. Neprivilegovaný uživatel si například může přečíst /etc/shadow (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | Komunita

    Dle plánu byl vývoj Firefoxu přesunut z Mercurialu na Git. Oficiální repozitář se zdrojovými kódy je na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    V terminálovém multiplexoru GNU Screen byly nalezeny a v upstreamu ve verzi 5.0.1 už opraveny bezpečnostních chyby CVE-2025-23395, CVE-2025-46802, CVE-2025-46803, CVE-2025-46804 a CVE-2025-46805. Podrobnosti na blogu SUSE Security Teamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 40
    12.5. 19:33 | Bezpečnostní upozornění

    Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    12.5. 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 00:22 | Komunita

    GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 608 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Vadí vám politika na tomto odborném portálu?

    Ano.
    45% (277)
    Ano, a proto nečtu blogy.
    2% (11)
    Ne.
    36% (221)
    Ne, protože nečtu blogy.
    17% (101)

    Celkem 610 hlasů
    Vytvořeno: 26.10.2005 20:09

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.10.2005 20:12 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    politika patri k zivotu
    hmm
    26.10.2005 20:23 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Ne, proč? Ostatně v blogu může být cokoliv. Horší by byly politické články, nebo zprávičky (snad s výjimkou sw patentů a spol).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    26.10.2005 20:45 Tomáš Hála | skóre: 39 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Vůbec ne. Naopak mě zajímá, jak se která politická strana či jiné uskupení staví k problémům, na které se tento portál také zaměřuje (např. prosazování standardů a otevřených formátů ve státní správě, akce typu indoš atd.). To bych uvítal i ve zprávičkách či článcích. A obecné debaty nad politikou u někoho v blogu? Proč ne.
    26.10.2005 21:30 USAMA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?

    Politika mě na tomto portalu vyloženě štve i když taky kolikrát reaguji. Věc se má tak že každý má právo na svůj osobní politický názor. Už jsem prošel spoustu hospodských hádek okolo politických názorů a jediným výsledkem byla rozhádaná hospoda a nenavist mezi lidmi. Pokud se budete zabývat politikou zjistíte že lidi se začnou nenávidět a pozornost, energie od Linuxu se odvede někam jinam, do hnusného prostoru jménem politika

    Osobně mě baví se o politice bavit, ale osobně. Psaný text nedává možnost vysvětlit politický názor. Spíše zkreslí co muže.

    Mám taky dost pocit že lidé globálnímu dění a politice dost nerozumí a pak se uchylují k jednoduchému vnímání světa....

    26.10.2005 22:17 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    S tím souhlasím, já politice nerozumím a ani nechci, nechci se jí zabývat, je mi to nesympatické, vidím to všude kolem a i tady, to mě trochu mrzí. Vím, že do blogu si píše každý kdo co chce, ale když to vidím už podle názvu, tak tam nejdu, pokud to není patrné a vlezu tam, ta to nečtu a jdu pryč. Proto chci říci, že mi to zde nevadí, protože to řadu lidí zajímá, mě ne, tak se jí vyhnu.
    27.10.2005 11:47 Tomáš Hála | skóre: 39 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    A volit chodíš?
    27.10.2005 12:10 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Ja treba ne. Proc take?
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    27.10.2005 20:42 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    To jsi nesvéprávný?
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    29.10.2005 14:24 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    To jsi nesvéprávný?
    No to místy také, ale papír na to nemám. Úředně tedy svéprávný jsem, ale volit nechci, neexistuje politik, kterému bych věřil.
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    29.10.2005 14:36 Tomáš Hála | skóre: 39 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    A existují politici, kterým věříš více a kterým méně?
    29.10.2005 15:48 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    To je otázka typu: "Co chutná lépe, krabi nebo humři?" pro případ, kdy neznám chuť ani krabů, ani humrů...

    Nevěřím lidem, které neznám. Já vlastně obecně nevěřím lidem. A politikům už vůbec ne. Tím pádem ani nemohu rozlišovat, zda některému politikovi nevěřím více nebo nevěřím méně...
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    29.10.2005 16:31 Tomáš Hála | skóre: 39 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Nic ti nebrání informovat se, jaký je u konkrétního politika či politické strany rozdíl mezi tím, co hlásá, a tím, co dělá. Chce to jen nebýt lhostejný a místo hledání výmluv alespoň občas otevřít oči a podívat se, jak se kdo chová a co při tom hlásá. Člověka nepotřebuješ do detailu znát, aby sis na něj mohl udělat nějaký názor. Tvoje přirovnání tady značně pokulhává, protože politika občas vidíš, i kdybys nechtěl a nemusíš ho ochutnávat, aby sis o něm udělal nějaký obrázek.
    29.10.2005 16:41 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Je mi líto, ale nejsem ochoten ztrácet svůj čas studiem chování politiků a politikou jako takovou. Nechci poznávat politiky, a to ani Vaším povrchním způsobem, stejně jako nechci ochutnávat maso mořské fauny.

    Přirovnání nepokulhává, protože oba jmenované živočichy také občas vidím, umím si o jejich životě udělat obrázek, informací o nich máme dokonce více než o některých politicích... ale prostě nechci. Tím zřejmě naše debata končí.
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    29.10.2005 16:51 Tomáš Hála | skóre: 39 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Je mi líto, ale nejsem ochoten ztrácet svůj čas studiem chování politiků a politikou jako takovou.
    Jen další výmluva. Očividně to s tím časem nebude tak horké, když ho tolik ztrácíš tady se mnou jen proto, abys někoho přesvědčil, že není špatné nechodit k volbám.
    30.10.2005 07:05 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Výmluva? Já napsal, že _nejsem ochoten_ věnovat svůj čas politice, nenapsal jsem, že ten čas nemám. Jen ho raději investuji do (pro mne, jakožto jednotlivce) užitečnějších věcí.

    Co se této diskuse týče, pokračuji jen pro to, že mne každým novým příspěvkem (a špatným výkladem mé myšlenky) vyprovokujete, ale obávám se, že nemůžete zcela pochopit můj postoj, možná osobní rozhovor by byl produktivnější.
    ...že není špatné nechodit k volbám.
    Naučil jsem se u názorů striktně nerozeznávat, co je špatné a co dobré. Poznal jsem mnoho lidských osudů, které mne utvrdily v myšlence, že v životě nelze dělit na černou a bílou - to, co jsem kdysi odsuzoval, dokážu dnes pochopit. Především nemám právo posuzovat "špatnosti" u ostatních lidí, vše soudím jen vzhledem ke své osobě - a v tomto případě jsem smířen s existencí politiků i voleb, ale nejsem ochoten se jich zúčastnit. Je to názor, který není neměnný, ale o kterém jsem nyní přesvědčen a byl bych rád, kdybyste mi ho ponechal.
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    30.10.2005 11:50 Tomáš Hála | skóre: 39 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Výmluva? Já napsal, že _nejsem ochoten_ věnovat svůj čas politice, nenapsal jsem, že ten čas nemám. Jen ho raději investuji do (pro mne, jakožto jednotlivce) užitečnějších věcí.
    OK, to beru. Špatně jsem to interpretovl. Nicméně se tě snažím přesvědčit o tom, že bys tomu alespoň minimální čas věnovat měl a že by to každý člověk měl vnímat de facto jako svou povinnost, pokud chce žít v demokratickém státě.

    Naučil jsem se u názorů striktně nerozeznávat, co je špatné a co dobré. Poznal jsem mnoho lidských osudů, které mne utvrdily v myšlence, že v životě nelze dělit na černou a bílou...
    Souhlasím, že svět není černobílý, ale v případě voleb je tu ten problém, že není možné se jim vyhnout, protože volební systém je bohužel nastaven tak, že neúčastí ve volbách dáváš svůj hlas extrémistům. A tak je potřeba si ten čas na volby udělat, aby extrémisti nezískávali stále větší moc.
    Je to názor, který není neměnný, ale o kterém jsem nyní přesvědčen a byl bych rád, kdybyste mi ho ponechal.
    Já právě vidím, že jseš racionálně uvažující člověk, který dokáže svůj názor přehodnotit a proto se držím naděje, že se mi podaří tě přesvědčit nebo alespoň nahlodat tak, abys o tom přemýšlel. Měl bych z toho upřímnou radost :-)
    30.10.2005 12:46 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    ...nebo alespoň nahlodat tak, abys o tom přemýšlel
    Staniž se.
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    vencour avatar 29.10.2005 23:00 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?

    Máte sice pravdu, že máte jistě cenný čas, ale jinak to nejde, kdo jiný by se měl starat o Váš život, než Vy? Čili i o to, kam ho jaký politik bude prostřednictvím zákonů vláčet.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    30.10.2005 07:25 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Proč nejste ochoten akceptovat apoliticky orientované jedince? Dobrá, proč tedy nevěnovat část svého času politice, která mne bezprostředně ovlivňuje. Proč se nevěnovat ekologii, vždyť si vlastně ničíme životní prostředí, ve kterém žijeme. Proč se nepustit třeba do ekonomiky, která ovládá náš trh a tím i naše přežití? Proč se nevěnuji veřejně prospěšným pracem, proč nezametu ulici, kterou procházím? Vždyť ta špína a smrad ulice mne také ovlivňuje!

    Já, jakožto úzce zaměřená součást dnešní společnosti, nejsem ani schopen sledovat všechno dění kolem sebe, které mne bezprostředně ovlivňuje - i když je v mé moci některé věci ovlivnit. Uznávám, že u politiky se očekává, že občan o ni projevuje zájem. Ale co třeba ekologie? Není to vlastně to samé? Všichni jsme ignoranti, každý se věnujeme jen malinkaté části dnešního velkého světa. A já si zrovna vybral ten dílek, který Vás nezajímá, ale přitom se bouříte, že nepatřím mezi Vás.

    No, a teď k příspěvku: Já jsem přesvědčen, že dostatečně řídím svůj vlastní život. Až přijde doba kdy zjistím, že nemohu z politických důvodů žít dle svých představ, pak to teprve tehdy a jedině tehdy začnu řešit. Prevence mi z historického hlediska nepřipadá účinná.
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    30.10.2005 08:12 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Proč nejste ochoten akceptovat apoliticky orientované jedince?
    Protože svým tzv. apolitickým chováním zastáváš ve skutečnosti poměrně jasný politický postoj. To za a). A za b) se musíš smířit s faktem, že v současném systému to prostě _je_ tak, že když nejdeš volit, dáváš tím de facto hlas určité straně. Tj. tvrdit, že nejdeš k volbám, tudíž nevolíš, je nesmysl. Volíš. To je prostě matematický fakt.
    30.10.2005 08:21 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Dobře, s tím by se dalo souhlasit. "Volím" tedy prakticky vždy nejsilnější stranu, pochopil-li jsem to správně. Od teď tedy budu hrdě prohlašovat, že tím, že nevolím vlastně volím nejsilnější politickou stranu (a bude následovat otázka, která že to vlastně je...)
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    30.10.2005 08:25 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    "Volím" tedy prakticky vždy nejsilnější stranu, pochopil-li jsem to správně.
    Ne. "Volíš" stranu s nejvěrnějšími voliči. Tj. u nás jsou to komunisti.
    30.10.2005 08:30 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Tomu nerozumím. Nějaké odkazy?
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    30.10.2005 12:01 Tomáš Hála | skóre: 39 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Extrémistické strany (u nás hlavně komunisté) mají pevnou a více-méně neměnnou voličskou základnu - tedy zhruba stále stejný počet voličů, kteří ale ukázněně k volbám chodí. To je experimentálně ověřený fakt.

    A k tomu jednoduchá metematická úvaha: čím nižší tedy bude volební účast (méně voličů celkem při zachování počtu voličů komunistů), tím větší procento zastoupení budou mít komunisté.
    30.10.2005 11:55 Tomáš Hála | skóre: 39 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Proč se nevěnovat ekologii, vždyť si vlastně ničíme životní prostředí, ve kterém žijeme. Proč se nepustit třeba do ekonomiky, která ovládá náš trh a tím i naše přežití? Proč se nevěnuji veřejně prospěšným pracem, proč nezametu ulici, kterou procházím? Vždyť ta špína a smrad ulice mne také ovlivňuje!
    To je právě to krásné, že o tyhle věci se za mě postará někdo jiný. A kdo? Zařídit to musí politici, je to jejich pracovní náplň a povinnost. Říká se tomu zastupitelská demokracie a je to základní princip všech existujících demokratických států. Z čehož plyne, že jaké si zvolím politiky, taková pak bude péče o mě a moje okolí.
    vencour avatar 27.10.2005 21:22 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?

    Volit chodím, mám pocit, že jsem vždy volil ODS (kromě asi jednou US), přestože mne štvou strašně, ale věřím v osobní zájem jednotlivce = jsem pro menší zásah státu do soukromí, nízké daně, proti ochranářství, přerozdělování a tak. Děsí mne příklad poválečného Československa - "dam hlas komunistům, příště ho budu moct když tak někomu jinému" a proto chodím volit, ať je ten relativní poměr hlasů příznivější. Takže je i jasné, kdo ode mne hlas zřejmě nikdy nedostane.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    29.10.2005 12:59 Tomáš Hála | skóre: 39 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Čili ti nevadí, že tvůj hlas dostanou extremisti a tím se zvýší jejich vliv na řízení této země?
    29.10.2005 14:28 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Asi to vyzní zvláštně, ale nevadí - stejně tak, jako mi nevadí spousta jiných důležitých aspektů dnešní společnosti. Existuje mnoho věcí, které bych mohl, byť minimálně, ovlivnit a přesto to neudělám.
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    29.10.2005 14:41 Tomáš Hála | skóre: 39 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    OK, ale pak si nestěžuj, až se začne vyvlastňovat soukromý majetek a budou se zavírat a mučit lidi kvůli svým názorúm, neboť sis toto zvolil.
    29.10.2005 15:54 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Nestěžuji si. Nejsem typ člověka, který by si stěžoval. Zastávám názor, že za všechno si můžu sám a v jakékoliv situaci jsem já sám jediný člověk, na kterého se mohu zcela spolehnout. Pokud nastane zmiňovaná situace, já už dávno budu někde jinde, kde se lidé mučit nebudou a soukromý majetek bude povolen.
    neboť sis toto zvolil.
    Nezvolil, pouze ignoroval.
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    29.10.2005 16:21 Tomáš Hála | skóre: 39 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Pokud nastane zmiňovaná situace, já už dávno budu někde jinde, kde se lidé mučit nebudou a soukromý majetek bude povolen.
    A tam zase nebudeš volit a tak stále dokola...
    Jen abys měl za čas kam utíkat. Ono už stačilo opravdu málo a jednoho ředitele zeměkoule jsme tu nedávno málem měli.
    Nezvolil, pouze ignoroval.
    To je právě potřeba si uvědomit, že to je to samé. Ignorování je také volba.
    29.10.2005 16:28 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Nevěřím tomu, že jednou bude všude na Zemi stejný řád, to popírá naše lidské elementární vlastnosti - sice chceme vládnout všem, ale nechceme mít nikoho nad sebou. Věřím, že díky tomu se vždy najde nějaký ten druh odboje.

    Ignorování je volba, to souhlasím, ale rozhodně to není to samé.
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    29.10.2005 16:38 Tomáš Hála | skóre: 39 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Nevěřím tomu, že jednou bude všude na Zemi stejný řád...
    Tak se zase na základě nějakého krveprolití rozštěpí na menší. A co to mění na faktu, že tady nebude možné normálně žít a rozvíjet se?

    Ignorování je volba, to souhlasím, ale rozhodně to není to samé.
    To je pravda. Kdo chodí volit extrémisty, dává alespoň najevo svůj vlastní názor. Kdo k volbám nechodí, volí také extrémisty, ale schovává se za hesla typu "stejně není, koho volilt" a myslí si, že má pak čisté ruce.
    29.10.2005 16:51 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    ...že tady nebude možné normálně žít a rozvíjet se?
    Já jsem zrovna typ člověka, který nemá optimistické vyhlídky budoucnosti lidské společnosti. Není v lidských silách popřít či omezit lidskou touhu po moci - těmi silami myslím jak jednotlivce, tak strany či národy.
    Kdo k volbám nechodí, volí také extrémisty, ale schovává se za hesla typu "stejně není, koho volilt" a myslí si, že má pak čisté ruce.
    Netvrdím a už vůbec si nemyslím, že mám v libovolném ohledu čisté ruce. Kdo je extremista? Ten, kdo se snaží vymanit z hlavního proudu dnešní společnosti? Co když ten extremista bude mít konstruktivní názor? Tak ho zavrhneme, protože je extremista. Nevím nevím, vůbec se mi nelíbí používání tohoto pojmuu politických stran. Pro mne má každá strana stejnou váhu, o žádné téměř nic objektivního nevím a žádnou z nich nepodpořím. Zatím.
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    29.10.2005 17:05 Tomáš Hála | skóre: 39 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Není v lidských silách popřít či omezit lidskou touhu po moci - těmi silami myslím jak jednotlivce, tak strany či národy.
    Však proč taky. Nemluvíme tady o tom, jak lidi vychovávat, ale jak společně žít aniž bychom se navzájem omezovali více, než je nutné.
    Kdo je extremista? Ten, kdo se snaží vymanit z hlavního proudu dnešní společnosti? Co když ten extremista bude mít konstruktivní názor? Tak ho zavrhneme, protože je extremista.
    To jsem já neřekl. Extremista je z mého pohledu především ten, kdo zakládá svou ideologii lidského soužití na tom, že někteří lidé jsou si rovnější, než ti ostatní, přičemž on je ten, kdo rozhodne, kdo do které skupiny patří.
    Pro mne má každá strana stejnou váhu, o žádné téměř nic objektivního nevím a žádnou z nich nepodpořím.
    Tak to pro mě právě vůbec ne. Některé strany sdružují kriminálníky a jen moci chtivé lidi, jinde se dá předpokládat alespoň nějaký zájem o řešení aktuálních problémů společnosti, přestože každý člověk má rád peníze a každému časem postupně vleze moc na mozek. To je přirozené a pak je na čase takové lidi zase vyměnit.
    30.10.2005 07:41 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Tímto příspěvkem jste mne prakticky doplnil a já s ním souhlasím.
    Některé strany sdružují kriminálníky a jen moci chtivé lidi, jinde se dá předpokládat alespoň nějaký zájem o řešení aktuálních problémů společnosti, přestože každý člověk má rád peníze a každému časem postupně vleze moc na mozek. To je přirozené a pak je na čase takové lidi zase vyměnit.
    O tom to právě je. Já nejsem ochoten věnovat svůj čas, úsilí a energii na "odhalení" těchto stran a raději nebudu volit, než bych později zjistil, že jsem volil špatně.
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    30.10.2005 11:38 Tomáš Hála | skóre: 39 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    O tom to právě je. Já nejsem ochoten věnovat svůj čas, úsilí a energii na "odhalení" těchto stran a raději nebudu volit, než bych později zjistil, že jsem volil špatně.
    Ano, když jdu volit, vystavuji se riziku, že zvolím špatně a budu své volby později litovat. Pokud ale volit nejdu, volím špatně už s jistotou.
    vencour avatar 29.10.2005 23:03 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?

    Na to mne napadá: Jsou lidé psovitější, než pes. Nevyjí, ani když je pán bije. A to navíc bychom měli být sami sobě pány! Když už se tvrdí, že jsme v demokracii.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    27.10.2005 12:23 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Chodím, protože nechci, aby díky lidem, kteří na to kašlou vyhrál někdo jiný (komunisti nebo tak...), ale poradím se s hodně lidmi, problém je, že neznám ty politiky, ale je to jedno, protože jsou všichni stejný, kecaj kecaj a nic jinýho neumějí. Hmm, ale nepamatuji si koho jsem naposled volil :-)
    Drom avatar 27.10.2005 19:48 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Ne, protoze takova strana, kterou bych volil, neexistuje.
    29.10.2005 12:57 Tomáš Hála | skóre: 39 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Asi si neuvědomuješ, jak je tento argument hloupý. Demokracie nemůže fungovat, když si lidi nedokážou vybrat alespoň nejmenší zlo z toho, co se jim nabízí. Pokud nevolíš, přenecháváš svůj hlas populistům a extrémistům, kteří si svá místa vykřičí. Je to opravdu to, co chceš, aby tady vládli extrémisti a populisti? Skutečně si myslíš, že je to stejné, jako by vládl někdo z ostatních demokratických stran, i když mají své velké chyby?
    vencour avatar 29.10.2005 23:07 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?

    Tak jako v přírodě platí "sežrat nebo být sežrán", tak člověk se chová - měl by chovat - taky racionálně. Čili rozhodovat se pro běh na tu či onu stranu, před nebo za něčím.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 27.10.2005 21:02 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?

    Politika je mi sympatická, pokud ji vnímám jako "správu věcí veřejných" = dělat se to musí, každý jsme členem společnosti a je v našem zájmu usilovat o nějaký společný pozitivní atd. cíl. Potíž je v tom, že se v tom cíli všichni neshodneme a taky že pro vlastní život nezvládneme sledovat vše.

    Od toho odlišuju politikaření, čachry a špínu, tu dnešní realitu, lobování a tak.

    Těší mne, že i zde se můžu projevovat politicky, tj. vyjadřovat své názory - pokud je omezím do blogu a pokouším se vyjadřovat kultivovaně.

    Nestíhám sledovat vše, i proto třeba mám rád pořad "Stalo se" na ČTv (snad ho ještě dávají?) i zdejší ozvěny dění.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    26.10.2005 22:09 deleted | skóre: 3 | blog: pnojmatika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Ta anketa stejně bude zmanipulovaná, takže do ní ani nehlasuju.
    deleted
    Yin avatar 26.10.2005 22:28 Yin | skóre: 39 | blog: Yinotopia | Slovesnko, Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Pokiaľ sa hovorí o komunizme/socializme, fašizme/nacionalizme, diktatúre/dedičnej monarchii ako o najšpinavejších myšlienkových smeroch, tak mi nevadí.

    Vadí mi vo chvýli, keď _niekdo_ spája Slobodný softvér s komunizmom, alebo __niekdo__ komolí slovo "linux". ___niekdo___ ma veľmi hnevá a nedokážem sa ani pozrieť na ten softvér, ktorý paroduje jeho blog... veď viete o kom hovorím... GRRRR!
    Nikdy nie je tak zle, aby to jeden poharik nemohol ešte zhorsiť.
    26.10.2005 22:51 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Zdravim

    Me osobne vubec nevadi debaty o politice v blogu. Dokonce se na takove blogy tesim, protoze zde vidim urcitou uroven prispevatelu, narozdil od hospodskych hadek.

    Vadi mi kdyz nekdo montuje linux a komunismus, to ale asi nebylo smyslem ankety.

    Take by vadila politika mimo blogy. Cili treba PR clanek strany zelenych o jejich snahach o free software bych asi neprijal kladne. Abicko jako takove by melo byt z principu apoliticke.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    26.10.2005 23:47 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Cili treba PR clanek strany zelenych o jejich snahach o free software bych asi neprijal kladne. Abicko jako takove by melo byt z principu apoliticke.
    Clanek o snahach SZ (jakekoliv strany) o free software bych povazoval za stejne "PR" akce jako byl serial o ceste do Bruselu nebo clanky o patentech SW, prosazovani otevrenych formatu ve statni sprave, bankach, ve skolach apod. Samozrejme je treba rozlisovat propagandu a analyzu, pricemz prvni sem nepatri, to druhe podle me ano - ale to uz je zalezitost redakce, aby propagandu odfiltrovala.

    "Apoliticky" by melo byt medium spise ve smyslu "nestranicke", tj. neposkytovat prostor pro ideologickou propagandu, nikoliv ze by se melo a priori vyhybat "politickym" tematum, ktere se dotykaji primo odbornosti, kterou se ABCLinuxu zabyva, totiz informacnich technologii. Kde jinde by se tato temata mela diskutovat, kdyz jim rozumi prave zdejsi publikum?

    Holt zijeme v zastupitelske demokracii a obcanske spolecnosti, tudiz politika, totiz zalezitosti spravovani naseho statu, by v idealnim pripade mela byt tematem ve vsech kruzich obyvatelstva.
    27.10.2005 08:19 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Clanek o snahach SZ (jakekoliv strany) o free software bych povazoval za stejne "PR" akce jako byl serial o ceste do Bruselu nebo clanky o patentech SW, prosazovani otevrenych formatu ve statni sprave, bankach, ve skolach apod.
    Já v tom rozdíl vidím. Buď může článek říkat (např.) "patenty na software jsou špatné" nebo to může být "patenty na software jsou špatné, a proto je <strana> proti nim". První článek uveřejníme, druhý nikoliv. Ještě něco jiného je pak článek, ve kterém by se psalo "<stranaX> včera zvedla ruku pro patenty, <stranaY> byla proti" - to už se dá považovat za reportáž.
    Fill avatar 27.10.2005 11:29 Fill | skóre: 19 | blog: Fill | Třebíč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Souhlas. Samozřejmě dát velký pozor na PR (i když samozřejmě, že propagace obecných věcí jako svobodný software, Linux, svoboda obecně je za předpokladu použití pravdivých argumentů žádoucí a předpokládám i jedním z cílů portálu).

    Nastolení právních, obchodních, politických témat určitě i na odborném serveru vítám, koho zajímají jen odborná témata, okraden nebude, pokud tu bude i dost technických článků a to zatím je.

    Určitě bych uvítal, kdyby se tu do voleb mihla anketa, či blog, kde bude bouřlivá diskuse o tom, kdo si všiml jaký má ta či ona strana vztah ke svobodě a free SW, jaký politik co kontroverzního řekl a tak podobně. V běžném zpravodajství se toho moc nedozvím a nesleduji ho pravidelně, takže mi určitě leccos uniká.
    27.10.2005 12:00 Tomáš Hála | skóre: 39 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Take by vadila politika mimo blogy. Cili treba PR clanek strany zelenych o jejich snahach o free software bych asi neprijal kladne. Abicko jako takove by melo byt z principu apoliticke.
    PR článek opravdu ne, to je z principu placená reklama. Pokud chce ale nějaká strana informovat o svých postojích a aktivních krocích k nějakému aktuálnímu problému v oboru, tak šup s tím do zpráviček. Alespoň je vidět, kdo se skutečnými problémy skutečně zabývá.
    Pavel Dobeš avatar 27.10.2005 01:17 Pavel Dobeš | skóre: 21 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Chybi mi volba pokud tu politika je, tak jsem ji nezaregistroval. Protoze posledni dobou mam cas cist tak akorat Jaderne noviny a to jeste ne hned.

    Ale takove clanky, jake jsou zminovany v diskusi jsem zaregistroval, ale nevenuju jim moc pozornosti.

    PaD
    Windows? A kdo to ještě používá?
    27.10.2005 09:39 Jerry
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Jenom poznámka mimo téma - tu úvodní stránkau o SW patentech máte na vašem webu úmyslně, nebo omylem? Řekl bych, že už je poněkud neaktuální, přece jen šestého července už dávno není, proto mi připadá pravděpodobnější druhá možnost. Takže raději upozorňuju...
    27.10.2005 07:56 Filip Hesse | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?

    Nevadí, rád si pročtu i blogy s bulvárnějším nádechem. Pozor ale na bulvarizaci zbytku!

    S touto anketou také souvisí způsob zobrazení blogů na hlavní stránce, protože vadit může nepřehledné míchání politiky k ostatním. Po otevření ABC prolítnu očima novinky a potom myší zůstávám na každém z blogů. Už si nevybírám pouze nadpisem, ale i autorem. Potom teprve pročítám diskuzi. Ale k těm blogům. Vymyšovat (sakra to je krásné slovo) si autora je nepohodlné, chtělo by to vymyslet lepší způsob, i třeba za cenu prodloužení dolů.

    27.10.2005 16:05 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    No, tezko rici, jak to zlepsit. Spousta lidi si prala videt vice zapisu a tohle je cesta. Jenze obsah uvodni strany je uz ted obrovsky, nechce se mi to prodluzovat. Asi jako jedinou cestu vidim klub a personalizovana uvodni stranka ve stylu google (vybrat si komponenty, pretahnout je na zvolenou pozici, nastavit konfiguraci - treba pocet polozek).
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    27.10.2005 19:00 Thaweg | skóre: 16 | blog: Herbatka | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    A co takhle rozdělit přípěvky na "odborné" (k Linuxu apod.) x "jiné" (politika, odlehčené zápisky, Prohlášení :-) ? Autor by téma zadával při odesílání blogspotu. Samozřejmě, nemuselo by to být úplně přesné, někdy to pořádně nejde odlišit, ale myslím, že by to výpis blogů hodně zpřehlednilo. Těch kategorií by mohlo být i víc, ale komu by se to chtělo furt zadávat? Navíc by se pak moc prodloužila úvodní stránka.
    elviin avatar 27.10.2005 09:38 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Kdyz se mluvi o politice, podivejte se na tuto petici. Petice nijak nevyhledavam, ale tato ma smysl. Jedna se o ukonceni vysilani ceske sekce radia BBC. Duvody proc ma petice velky vyznam naleznete take tam.
    27.10.2005 14:38 kolisko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BBC
    Diky za link, hned jsem se taky podepsal. Skoda, ze je to tak zastrcena petice.
    Pavel Beníšek avatar 27.10.2005 09:56 Pavel Beníšek | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Nevim co odpovedet. Nekdy mi vadi politika kdekoliv, nekdy mi nevadi. Zalezi na nalade a na resenem problemu. Tezko takhle generalizovat.

    Mimochodem prijde mi smutne, ze politika je u nas temer synonymem pro neco spatneho. Puvodni slovo "Polite" znamena slusny. Spatna volba slova? Spatni lide? Nezapomente ze politici jsou jen zrcadlem naroda. Nic neni jednoznacne!
    checking for chicken... must have egg first
    27.10.2005 12:21 Tomáš Honzák | skóre: 19 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Mimochodem prijde mi smutne, ze politika je u nas temer synonymem pro neco spatneho. Puvodni slovo "Polite" znamena slusny. Spatna volba slova? Spatni lide? Nezapomente ze politici jsou jen zrcadlem naroda. Nic neni jednoznacne!
    Tak pozor, puvodni vyznam je uplne jiny - slovo pochazi :

    polis - the Greek term for city-state, from which the term 'politics' is derived. The character of the polis was examined in ancient times, and many later thinkers yearned for its re-establishment as an ideal of political life.
    27.10.2005 14:20 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Souhlasím, protože tady dochází k matení pojmů a nepřesné terminologii. Čeština používá stejný výraz "politika", nejenom pro to o čem tady většina pláca (angl. politics) ale i pro správu přístupových práv na nějakém OS, resp. soubor pravidel na jejichž základě je něco povoleno či ne (angl. policy). Tudíž z toho plyne, že vadí-li mi politika na tomto portálu nemusím mít apriori na mysli nátlak na politická uskupení (angl. polity).
    David Watzke avatar 27.10.2005 12:48 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    No.. hlasoval jsem pro Ne. Je mi to totiž jedno. Nezajímá...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    27.10.2005 14:26 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Heh Jsem druhej komu vadi a proto necte blogy :-D
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    27.10.2005 17:34 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Nevadí. Patří. Souvisí.
    27.10.2005 19:02 Thaweg | skóre: 16 | blog: Herbatka | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Nevadí. Zajímají mě politické názory Ábíčkářů.
    Drom avatar 27.10.2005 19:43 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    No ja muzu jen opet zopakovat sve... "fuj blogeri"
    28.10.2005 01:14 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Ja proti blogerum nic nemam, kdyz me jejich nazory nezajimaji, ignoruju je... mame preci demokracici (a uz sem u polityky :-D )
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    28.10.2005 11:46 Haaja | skóre: 25 | blog: haaja | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Řekl bych, že valná část blogpostů, má hlavu a patu, najdou se v nich zajímavé informace, nevidím důvod být proti. Čtu blogy jen od nějakých autorů, celkem dost jich ignoruji. Ale beru to obecně jako přínos pro tento portál.
    28.10.2005 11:43 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    To ma byt nejaka politicka otazka ci co? :-D
    Nejsemtu avatar 28.10.2005 12:33 Nejsemtu | skóre: 14 | blog: Nejde Smazat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?

    Ta otázka je celkem divně položená. Hlasoval jsem ne, ptž se domnívám, bylo myšleno v blogách/blozích (sakra, jak se to správně skloňuje?) uživatelů a ne na portálu.

    Jenom doufám, že tahle anketa je čistě názorová a není předzvěstí nějaké cenzury blogů!

    28.10.2005 12:39 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám politika na tomto odborném portálu?
    Anketní otázku vymyslel jeden z uživatelů, ne redakce.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.