Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.
První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.
Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.
Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
Byla vydána verze 9.1 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.
Microsoft představil Azure Cobalt 200, tj. svůj vlastní SoC (System-on-Chip) postavený na ARM a optimalizovaný pro cloud.
Tak jsem si náhodou někde všiml odkazu na internetovou "videopůjčovnu" televize Nova. Prý nabízí spoustu filmů, které na Nově dávali. To by mohlo být fajn. Jen mě mátlo slovo "půjčovna", když jde o stahování videosouborů... Ale vysvětloval jsem si to tím, že to tak recenzenti pojmenovali kvůli nedostatku trefnějších termínů. Chyba... je to naopak velmi trefné.
Nova Kinománia totiž využívá formát WMV a microsoftí DRM, takže po zakoupení a stažení je soubor přehratelný jen 24 hodin. Během těchto 24 hodin je prý možné soubor přehrát, kolikrát se člověku zachce (jak šlechetné...). Pak se tzv. "zablokuje" a stane se z něj hromádka nepoužitelných bajtů. Pokud si chcete video přehrát po uplynutí lhůty, musíte zavolat na "audiotextové" číslo (co to sakra je?) firmy, která tu lumpárnu provozuje (Nova to outsourcuje...) a zakoupit autorizační kód, po jehož zadání získáte další licenci. Nezjistil už náhodou nějaký podnikavec, který se vyzná ve Windows, který klíč v registru či kýho výra je ta "licence". Sice by mi to bylo k ničemu, ale aspoň bych se usmál nad DRMáckým selháním.
Licence pro přehrávání je ke všemu takzvaně nepřenosná, takže je v pokynech dokonce psáno: "Dobře si rozmyslete, na kterém PC si chcete film spustit." To prostě nemá chybu. Zajímalo by mě, jestli by bylo porušením licence, kdyby se na film někdo díval po síti, ke které by byl připojen počítač s platnou licencí. A co třeba nahrání obrazu z monitoru videokamerou? Dopouštěl bych se porušení licence, kdybych takovou nahrávku po 24 hodinách nesmazal? Tedy teoreticky stejnou (s odhlédnutím od kvality) nahrávku, kterou jsem si mohl pořídit třeba na VHS, DVD nebo přímo počítač, když film dávali v televizi...
Pro otestování požadované konfigurace je nabízen videosoubor s příhodným názvem testDRM.wmv. Nemusím snad ani říkat, že pro Linux neexistuje přehrávač, který by umožňoval spolupráci s Microsoft DRM. MPlayer si s tím souborem poradí takto:
Xine a GStreamer si ani neškrtly.
Bylo tak naivní si myslet, že tu někdo zprovoznil užitečnou službu? Asi jo. Jsem zvědavý, kdy začnou na nátlak microsoftů, hollywoodů a nových millenium actů prodávat DVD rekordéry, které budou video automaticky ukládat se zakódovaným DRM, takže se DVD samo smaže, pokud uživatel nahrávku nechá příliš dlouho v poličce...
Tiskni
Sdílej:
Kamerou snímat monitor netřeba.
Hlásíš se?

Kamerou snímat monitor netřeba.Jasně. Uvedl jsem tak krkolomný způsob proto, abych dal najevo, jak stupidní mi to omezení připadá.
takovéhle streamy už je jednoduché nahrávat
Copak se na tu hrůzu někdo inteligentní dívá?Nevím, jestli bych podle tvých měřítek prošel jako inteligentní, ale když někde dávají zajímavý film, rád se něj podívám, ať už je to Nova nebo jakákoliv jiná stanice. Takové "hrůzy" z nabídky Kinománie jako Indiánské léto, Rok ďábla, Saturnin nebo třeba Záhrada pak považuji za úplný vrchol nevkusu "něčeho tak špatného jako je vysílání TV NOVA". Mně zase přijdou komická prohlášení všech těch rádobyintelektuálů, kteří se dívají zásadně jen na ČT2, protože ten komerční hnůj nemohou vystát...
kvalitní filmy mají jaksi problém, že se na ně moc lidí nedívá, resp jsou jen pro úzkou skupinu lidíTohle je přesně ukázka přístupu, který mi připadá směšný. Kvůli nějakému pocitu nadřazenosti nebo elitářství usuzuješ, že kvalitní film je automaticky jen pro "úzkou skupinu lidí". Jakmile se líbí tupé většině, tak je to buď výjimka jako výše jmenované nebo nekvalitní film. Nenapadlo tě, že když jsou všeobecně oblíbené s*ačky, tak to ještě neznamená, že by kvalitní filmy oblíbené být nemohly?
platí implikace kvalitní film -> malá sledovanostNesouhlasím, kvalita filmu s jeho sledovaností afaik vůbec nesouvisí. Sledovanost je otázkou marketingu, kvalita je otázkou tvůrců (a svobody, kterou dostanou od producentů a v poslední době bohužel také, jak se dokáží vyhnout speciálním efektům). Je pravda, že ty tupé filmy patří obecně k těm sledovanějším, ale nedělal bych z toho žádné pravidlo.
Nesouhlasím, kvalita filmu s jeho sledovaností afaik vůbec nesouvisí. Je pravda, že ty tupé filmy patří obecně k těm sledovanějšímTak jak? :D
To, že jsou sledovanější filmy typu kameňák ještě neznamená, že platí implikace kvalitní film -> nízká sledovanost.Ale obvykle platí (= pravidlo). Kvalitní umělecké dílo je totiž náročnější na vnímání, naproti tomu kýč svou prvoplanovitostí osloví masy ihned.
Sledovanost je v současné době také věcí marketingu a ten se samotnou (ne)kvalitou filmu vůbec nemusí souvisetAle obvykle souvisí. Agresivní marketing se provozuje u filmů, které cílí na výdělek a které jsou už dopředu natáčeny tak, aby nezbytnou mírou kýče oslovily masy. Je možné, že se občas svět zvrtne naruby a nějaké kvalitní dílo získá velkou popularitu (zpravidla až poté co se stane "klasikou"), ale to je pak ona příslovečná výjimka pravidlo potvrzující. Jinak samozřejmě, striktně vzato, implikace neplatí - jenomže, striktně vzato, nebudete schopen definovat pojem "kvalitní film", takže tím se jakýkoli striktní přístup v těchto úvahách předem diskvalifikuje ;)
Svět je tak propletený a je to poznat i v tv vysílání. Takže už mne nějaké opovrhování nafoukaných intelektuálů nechává chladným, nezavírám si dveře před tím, kde najdu něco pěkného či zajímavého.
Mně zase přijdou komická prohlášení všech těch rádobyintelektuálů, kteří se dívají zásadně jen na ČT2, protože ten komerční hnůj nemohou vystát...
Paní Švandová, zachránila jste mi život))))
Občas nevim, kdy to myslíš vážně a kdy ne.
Spíš bych to popsal tak, že máte možnost brát nebo nechat bejt a poradit si, brát z jiných zdrojů (třeba si to nahrát). Dokud vám to ještě zákon umožňuje.
no ja si hlavne myslim, ze by u kazdeho komentare mely byt zatrzitka ironie/sarkasmus pro autora.copak, to dutý kulatý na krku neslouží? :P
Tohle je přece logické pokračování argumentů, že kopírování je krádež a podobných, které staví "duchovní" díla na roveň jiným věcem, jinému zboží.U "obsahu" tohoto typy mi to přijde nesmyslné. Ale například nemám nic proti licenci programu, která vyžaduje, aby uživatel před další distribucí obětoval prvorozeného syna. Já takový software používat nebudu (nemám syna...), ale když to autor chce, ať je po jeho.
Já takový software používat nebudu (nemám syna...), ale když to autor chce, ať je po jeho.Ve skutečnosti jde o tajný strategický plán, jak zlikvidovat celý ten zábavní průmysl kšeftující s konzervami duchovních děl. Jednoho krásného dne se všechny nosiče samy zničí a lidi si radši budou doma sedět u krbu (elektřina taky nebude) hrát a zpívat naživo a vyprávět historky o tom, jak kdysi celý večery koukali jak hypnotizovaní do jakési bedny s oživlými obrázky. A když už pošlou děti spát, budou si šeptat tajemné tradice o plamenných válkách mezi kmeny kdeů a gnomů...
... a lidi si radši budou doma sedět u krbu (elektřina taky nebude) hrát a zpívat naživo a vyprávět historky o tom, jak kdysi celý večery koukali jak hypnotizovaní do jakési bedny s oživlými obrázky. A když už pošlou děti spát, budou si šeptat tajemné tradice o plamenných válkách mezi kmeny kdeů a gnomů...a pak prijde nekdo z OSA a vybere oblazky. Penize totiz taky nebudou
Nebo si stále nerozumíme?
Všichni si můžou stáhnout svoji kopii, takže odpadá potřeba filmy "vracet".A to je právě ta do nebe volající nespravedlnost. Jak k tomu chudáci producenti přijdou, když každá má svou kopii a dívá se na ni, kdy se mu zachce. A nikomu nic nechybí... To prostě snižuje zisky. Takový člověk, co si koupí svoji kopii (jednou!) za 600 Kč a pak se na ni dívá třeba 100x, okrádá autora díla, producenta a vůbec všechny ostatní. Protože kdyby platil za každé podívání 10 Kč, zaplatil by o 400 kč víc! Vezměmě třeba DVD s prodejem 10.000 ks, to máme 6 miliónů reálného zisku vs. 10 miliónů možného, kdyby v tomto státě nebylo možné tak snadno okrádat. 4 milióny zisku navíc, který by se mohl dát třeba na dobročinné účely! Díky kterému by autoři populárních filmů dost o nějaký ten tisíc víc! Díky kterému by mohli producenti investovat do lepších technologií budoucnosti jako je DRM a samozničující se nosiče! A to vůbec nemluvím o tom, že někteří vykutálenci klidně svoje DVD někomu půjčí! Pak už se ukradená částka zvyšuje! Bylo by na čase zavést provoz konzervovaných uměleckých děl pouze na biometrické údaje kupce, např. otisk prstu, strukturu oční duhovky atd. Zkrátka, už jste si připadali při druhém čtení knihy nebo při druhém dívání se na DVD, které jste si zakoupili jen jednou(!), jako zloději? Ne!? Měli byste něco dělat se svou morálkou! Kvůli vám třeba hladovějí děti v Africe!!! To chcete??? :D