Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Víte že můžete odebírat mé blogy pomocí RSS? (Co je to RSS?)
Od určité doby jsou všechny texty které zde publikuji verzované na Githubu.
Jestliže najdete chybu, nepište mi do diskuze a rovnou jí opravte. Github má online editor, není to skoro žádná práce a podstatně mi tím usnadníte život. Taky vás čeká věčná sláva v commit logu :)
Na vysoké škole je překvapivě mnoho předmětů dost primitivních. Pak jsou tam těžké, ale znáte to, když Vás něco baví, jde to samo. Nakonec tam jsou i nudné předměty a to je podle mého skromného názoru kámen úrazu na kterém je vyhozena většina vysokoškoláků.
V prvním ročníku informačních technologií při Technické univerzitě v Liberci nás bylo několik set. Do třetího se jich dostalo 44, z čehož jen 4 lidé mají všechny předměty hotové, ostatní něco opakují. V praxi to znamená, že úspěšného ukončení se dočká tak polovina z nich, ostatní si budou studium buď prodlužovat, nebo je taky vyhodí.
Já jsem jeden z těch co byli ve druháku vyhozeni, v praxi se mě tím ale nezbavili, protože jsem znovu složil přijímací zkoušky a nechal se zařadit zpět do druhého ročníku. Mým kamenem úrazu je matematika. Na střední škole jsme sice matematiku měli, ale nehrotilo se to. Hodina vypadala tak, že první dvě řady lavic dávaly pozor a ostatní se mezi sebou volně bavily. Naštěstí jsem seděl v první lavici přímo naproti učitelce, takže jsem si i něco odnesl, ale popravdě mě to nikdy nezajímalo, bylo to spíš nutné zlo a ostatní předměty jako elektronika nebo výpočetní technika byly milionkrát zajímavější. Na matice jsem se jeden týden něco naučil a do příštího to zase zapomněl. Zdálo se mi že to není podstatné, navíc to po nás ani nikdo moc nechtěl, ale i tak jsem měl na konci roku a v pololetí vždy za 2, jen v prváku za 3.
Když jsem pak přišel na vysokou školu, nestačil jsem se divit. Neměl jsem vůbec tušení o čem se to mluví. Přednášky z matematiky jsou nudné jako nic jiného, přednášející jede už 10 let podle stejných slajdů na vyšumělém projektoru, v pondělí ráno od 07:00 do 10:25. Když navíc nemáte vůbec tušení o čem to mluví, stane se z vás jen stroj na přepisování slajdů.
Pro představu jak asi vypadá taková přednáška:
Přijdete do učebny která je cca 3km od kolejí, všude je vlho (zrovna začalo sněžit), z davu se ozývá pokašlávání indikující brzké propuknutí chřipky. Světla matně osvětlují řady lavic, na kterých jsou vyškrábané zoufalé prosby o pomoc, prokletí a rytiny naznačující propuknutí šílenství zanechané zde předchozími generacemi studentů.
Přednášející začne, lidé na něho chvíli nechápavě koukají, pak zakroutí hlavou, začnou vytahovat notebooky a hrát hry. Ti méně majetní spí. Po chvíli to vypadá tak, že pozor dává z těch dvou set přítomných studentů tak 20, což je hlavně první řada která dokáže přečíst mlhavý obraz projektoru.
Jste unavený, protože je 07:20 v pondělí ráno. Marně se zamýšlíte nad tím proč jsou proboha přednášky tak strašně brzo. Pilně si píšete poznámky, když vás napadne k čemu to vlastně je. Podíváte se na sešit, kde máte už 100 popsaných stránek, ze kterých si nic nepamatujete, dokonce ani jak jste je zapsal. Nasrat, pomyslíte si, složíte hlavu na sešit a usnete. V tu chvíli jste v prdeli, protože tenhle rok už končíte.
Za rok poté jsem se každé ráno zfetoval kofeinem, notebook si radši nevzal, protože pokušení by bylo moc silné a nešlo by mu odolat, ale stejně jsem zkoušku neudělal kvůli nějaké blbosti. Alespoň už jsem ale věděl o čem matematika je. Předtím jsem si vůbec nedokázal představit co všechno tam patří a jak to spolu souvisí. Teď už to vím.
Třetí rok jsem si přísahal, že tentokrát už to musím udělat. Vzniklo ve mě rozhodnutí zevnitř, že tentokrát už to dám. Není to žádné "zkusím to a třeba to nějak vyjde", to tedy opravdu ne.
Na přednášky jsem se vykašlal, protože informační hodnota té tří a půl hodiny trvající nudy nevyváží dobrý spánek. Místo toho jsem si nakoupil pár kvalitních knížek (třídní učitel na střední mi poradil ať si kupuji pro ekonomy, protože ti jsou na rozdíl od techniků blbější, takže to mají v učebnicích lépe vysvětlené). Jenže mám teď jiný problém. Nedokážu se na matematiku soustředit. Na stole mi leží 7 dalších knížek, jedna zajímavější než druhá, od umělé inteligence po evoluční algoritmy, hacking a trochu sci-fi.
Zjistil jsem, že mám snad nějaký psychický blok, který mi brání se učit matematiku. Místo toho bych klidně dělal těžší fyzickou práci a to jí normálně nesnáším. Otevřu si knížku o matematice, koukám do ní a za půl hodiny se v tom lepším případě přistihnu jak čtu pořád tu samou stránku, v tom horším úplně jinou knížku. Navíc je tu děsivě rychlý internet, film stáhnete rychleji než ho vybalíte z RARu. K tomu spousta věcí k programování, zkoumání internetu. V RSS čtečce mám 219 odběrů. Člověk se v tom úplně rozpouští, celý den můžete strávit online zkoumáním něčeho, učením se nových a zajímavých věcí. Matematika proti tomu pak vypadá nudně a šedě jak den bez fetu pro dlouholetého pikaře.
Nejspíš jsem součástí nové generace lidí, kteří žijí na internetu možná víc než v reálném světě. Do dneška mě to nenapadlo, ale co když je to jen další způsob jak zabíjet život? Tak jako někteří chlastají a jiní čumí na televizi, nebo hrají hry. Jasně, je to o hodně produktivnější, člověk pořád něco kutí, ale co když to je jen jiný způsob jak nemyslet na okolní realitu? Prostě si sednu k počítači, na chvíli se v něm ztratím a pak je hluboká noc a já můžu jít spát. Je to zábavné, je to návykové a příjemné. Myslím že předchozí generace to měly bez počítačů jednodušší. Nebylo tu tolik věcí které by je mohly rozptylovat. Jasně, ženský a chlast, ale jak se tomu člověk dovedl ubránit, měl nejspíš vyhráno. Myslím si, že naše generace nejspíš zdegenerovala a nejhorší je, že o tom ani nevíme. Nedokážeme se soustředit, jsme zhýčkaní, znudění, otrávení, neustále společně v kontaktu, zabavení. Když má někdo hlad po informacích, je tu gigantická síť, kde je jich v podstatě nekonečno, můžete se k ní přisát a cumlat jak kojenec matčinu kozu. Nevím co s tím.
Dnes jsem se probudil a řekl si že si dám den bez notebooku. Jsem online každý den minimálně 8 hodin, takže si už pomalu ani nepamatuji jaké to je být offline. Ne že bych tedy byl offline, pořád tu mám netbook, ale ten je spíš pracovní nástroj, obrazovka nenabízí takový komfort, systém je pomalý a procesor některé filmy ani neutáhne bez sekání. Navíc, všechny ty zajímavé věci mám na notebooku, netbook je podstatně prázdnější. Říkám si, jestli nemám náhodou downgradovat na pomalejší GPRS internet. Mohl bych pak být online všude, ale pomalu a mohl bych se tak aspoň soustředit na podstatné věci.
Rozhodl jsem se, že potřebuji plán. Plán jak uspět. Podobný plán jsem si postavil před maturitou a nakonec jsem to měl s vyznamenáním. Pokud to fungovalo na češtinu, mělo by to jít i na matematiku. Za týden se píše první zápočtová písemka. Pokud budu mít z obou písemek víc jak 35 bodů (dohromady je max. 100), dostanu známku bez zkoušky. To že se píše vím už celý týden, ale stejně jsem nebyl schopný se na ní učit. Nechápu to. Logicky vím že se na to musím podívat, ale nedokážu se k tomu donutit dokud mám zapnutý notebook.
Hah. To jak moc se mi do toho nechce dokazuje i tenhle text. Původně to měl být Plán jak se učit a co se učit, ale nějak se to zvrhlo. Hodinu jsem místo toho psal tohle. Hrůza. Ale když už jsem to napsal, tak proč se nepodělit..
Tiskni
Sdílej:
Nejspíš jsem součástí nové generace lidí ... naše generace nejspíš zdegenerovala a nejhorší je, že o tom ani nevíme. Nedokážeme se soustředit, jsme zhýčkaní, znudění, otrávení, neustále společně v kontaktu, zabavení.neco v tomto stylu jsem chtel napsat (*)... popravde receno jsem necekal, ze to v zaveru blogu sam napises. Kazdopadne gratuluji, uvedomit si toto je mozna ten nejdulezitejsi krok, aby s tim slo neco delat
Jj, mam ho doma, minimálně DI a II. A půjčit se dá taky.
Sám ho mam z antíku.
o jak ti rozumim. to ja nekdy sem uz tak zoufalej ze i luxuju radsi nez bych se ucil ... myslim si ze ten internet v tom neni zas tak dulezitej. kdyby nebyl, tak misto nej cumime treba do zdito asi ne, tohle je znamy jev, odborne se to tomu rika tusim prokrastinace
Přemýšlím jestli by nebylo lepší najít si psychologa co mě toho zbaví.Dobře, tak ještě jednou: Máš-li problém s učením Matematiky jedním jediným způsobem, je dost možné že to nebude psychologický problém (MHO).
az jestli dostuduju tak se ti na to podivam ...
Problém internetu je v tom, že člověk může jednoduše získat skoro všechny informace které chce. Není to jen o blbostech (facebook nepoužívám, hry prakticky nehraju atp..), můžeš dělat klidně něco užitečného.jasne, ja mel na mysli vetsinovou mladez. Neco se ucit, cist o ruznych zajimavych vecech etc. je bezpochyby uslechtilejsi a navic se to pak muze hodit, kdyz treba dojde k vyhazovu ze skoly, ale ta podstata je stejna - odlozit neco na pozdeji a omluvit si to pred sebou (pripadne i okolim). Sice omluva typu "tohle je desne zajimavy clanek o DNA a chci si o tom precist vic" je o nekolik levelu lepsi nez "ale ja mam na facebooku tolik vzkazu, co si jeste musim precist", nicmene princip je stejny. Hlavne jsem ale chtel napsat, ze v dobe vsudypritomneho internetu je najit si nejaky zastupny duvod (cteni necoho na netu) mnohem jednodussi - preci jen, kdyz clovek uz potreti za den luxuje ten samy pokoj, tak to mozna uz i jemu samotnemu prijde divne
Sice omluva typu "tohle je desne zajimavy clanek o DNA a chci si o tom precist vic" je o nekolik levelu lepsi nez "ale ja mam na facebooku tolik vzkazu, co si jeste musim precist", nicmene princip je stejny.Obávám se toho, že stejné to není. Ano, prokrastinace je prokrastinace, ale myslím si, že je sakra rozdíl, když někdo po několika hodinách za počítačem má otevřených stovky tabů Wikipedie (a v tomhle ohledu jsou i horší weby), nebo když celou dobu stráví na Facebooku (a raději nechci vědět čím). Asi jsem příliš starý a asociální na pochopení tohoto fenoménu, ale děsí mně to. Ne to, že u počítače sedí (my jsme nebyly jiní), ale z toho, co u něj dělají. A to hlavně od doby, kdy jsem narazil na tento blog, kde je velmi dobře vysvětlen rozdíl mezi "straršiny" (zhruba 25+) a "síťovou generací" (většina pod 20). Z některých implikací z toho vyplývajícíh mi běhá mráz po zádech. To, že je dlážděna cesta pro Velkého Bratra 2.0, s tím jsem se už jakš-takš srovnal, ale poslední dobou začínám mít neurčitě děsivý pocit, že tato mezigenerační mezera bude mnohem více mezerovitější, než se na první pohled zdá. Doufám jen, že se v tomhle ohledu mýlím a že neskončíme na půl cesty mezi Orwellovým 1984 a Clarkovým Koncem Dětství ...
Noo, ono se dá doufat, že kdo se spálil a poučil, je zapřisáhlý "něco", ve smyslu odnaučený kuřák je v poměru ke kuřákům nepříjemnější než nekuřák od narození. A tedy kdo nahlédne na pomýlenost svého konání že bude toto kritizovat a mýtit, co to půjde.
Ať nechodim daleko ... vejšku jsem nedodělal a se*e mne to neskutečně. Protože teď dohánět souvislosti je hnusná dřina.
Noo, ono se dá doufat, že kdo se spálil a poučil, je zapřisáhlý "něco", ve smyslu odnaučený kuřák je v poměru ke kuřákům nepříjemnější než nekuřák od narození. A tedy kdo nahlédne na pomýlenost svého konání že bude toto kritizovat a mýtit, co to půjde.Jistě stačí se podívat na Jílka
Kolik je Jílků? Já doufam, že je to jen statistická chyba. Že jo ... no to by byla noční můra ... všude, kam se podívam ...
Já ho blokuju, tak už mam klid.
Mimochodem, Faust taky na sklonku života, jako propadlý ďáblu, konal dobré skutky. Jeden snad známý, třebas fiktivní, příklad.
Abych Jílkovi nekřivdil. Možná, že se snaží ostatní napravit. Do toho až tak nevidim.
Problémem internetu je to, že to máš na co svést. A že najdeš, co chceš, někam to napíšeš, co jsi hledal ... a souvislosti, kostru vědomostí Ti to neposílí, nepostaví.
Na internetu se najde mozaika všeho. Kostru pro mozaiku máš nebo ji budeš těžko hledat a stavět.
Řeknu to ještě jinak: přijde mi, že tak jako "štěstí přeje připraveným", tak kdo má informace a ví, kam s nimi, protože má systém ve znalostech, tak je na tom líp, než ten, kdo sedí u internetu a vidí tu informační smršť ... jenže si to nezatřídí a ze souvislostí nesestaví něco víc (nebo aspoň ne tak rychle).
Já si spíš občas uvědomím, co všechno bych mohl dělat, zatočí se mi hlava a jdu nic nedělat.+1!
Třeba doporučovala každý den si pro trošku lepší náladu říct, co se nám podařilo... Já jsem tohle začal dělat z toho důvodu, že bych si jinak vůbec nepamatoval, co jsem celý den dělal. A taky když se nad tím třeba po večeři zamyslím, řeknu si, že bych mohl něco užitečného ještě udělat, když se celý den flákám. Pomáhá to.A co si tak většinou říkáš? Já si posledních pár let nepamatuji skoro nic, když vynechám drogy, alkohol, nemocniční lůžko a ...(TO JSEM ZAPOMĚL TAKY).
Špatnej přístup a učitel.
Zase, já jsem asi druhej pól, když tvrdim, že "vše je k něčemu dobré" ... navíc, mozek se má cvičit, aby vydržel.
Nasratjo tento pristup me z prednasek hodne utkvel v hlave, v na fit vut maji pro tento vyraz i nejaky cisleny kod
Pamatuju, že jsem se v jednom zkouškovym drtil v cyklu 3h matika, pauza, 3h fyzika, pauza. A znova. Čili jen dvě věci a opakovat je i střídat.
Na střední škole jsme sice matematiku měli, ale nehrotilo se to. Hodina vypadala tak, že první dvě řady lavic dávaly pozor a ostatní se mezi sebou volně bavily. Naštěstí jsem seděl v první lavici přímo naproti učitelce, takže jsem si i něco odnesl, ale popravdě mě to nikdy nezajímalo, bylo to spíš nutné zlo a ostatní předměty jako elektronika nebo výpočetní technika byly milionkrát zajímavější. Na matice jsem se jeden týden něco naučil a do příštího to zase zapomněl. Zdálo se mi že to není podstatné, navíc to po nás ani nikdo moc nechtěl, ale i tak jsem měl na konci roku a v pololetí vždy za 2, jen v prváku za 3.Tohle vypadá na zásadní selhání učitele matematiky na střední škole. Jakmile učitel připustí, že se většina lidí v hodině volně baví, je něco špatně a celkově to nemůže stát za nic. Samozřejmě učitel k tomuto stavu může být částečně dotlačen situací a vedením školy, a podle toho popisu jde o extrém. Zažil jsem podobnou situaci u jednoho předmětu půl roku na střední škole, umím si to představit. Mě naopak středoškolská matematika přivedla k pochopení podstaty a významu matematické vědy. Šlo o odbornou elektro školu, a celé 4 roky jsme měli perfektní učitelku. Nikdy se nezapomnělo na uvedení praktických aplikací probírané látky. A to i u diferenciálního a integrálního počtu, který se díky zájmu části třídy probral kvalitně, lépe než na mnohých gymnáziích. Konečně jsem pochopil, jak a proč fungují některé věci, které jsme dříve brali jako fakt. Objevily se i aplikace pokročilých matematických metod v elektronice. Jistě, že pro víc jak půlku třídy to celé byla otrava a nezájem, ale i oni byli nuceni k soustavné práci. Takže nakonec spolužáci, co měli o matematiku aspoň trochu zájem, a šli na FEL/FAV ZČU neměli v první semestru s matematikou zásadní problémy.
My to teď takhle máme taky, v matice a fyzice. Odešla celkem dobrá matikářka a v podstatě byl odejit matfyzák, protože si na něj skoro všichni soustavně stěžovali, že učí moc složitě. Přitom to bylo poprvé, kdy jsem se ve fyzice dozvěděl něco, co jsem už předtím neměl nastudováno odjinud. Dostali jsme novou učitelku. Sedím kvůli tomu v první lavici a občas mám problém slyšet. Úroveň extrémně poklesla. Na matiku ani fyziku jsem se od začátku roku ještě ani jednou doma nepodíval a už mám nějaké jedničky. Štve mě to, protože matiku bych docela potřeboval. Co s tím?Na střední škole jsme sice matematiku měli, ale nehrotilo se to. Hodina vypadala tak, že první dvě řady lavic dávaly pozor a ostatní se mezi sebou volně bavily. Naštěstí jsem seděl v první lavici přímo naproti učitelce, takže jsem si i něco odnesl, ale popravdě mě to nikdy nezajímalo, bylo to spíš nutné zlo a ostatní předměty jako elektronika nebo výpočetní technika byly milionkrát zajímavější. Na matice jsem se jeden týden něco naučil a do příštího to zase zapomněl. Zdálo se mi že to není podstatné, navíc to po nás ani nikdo moc nechtěl, ale i tak jsem měl na konci roku a v pololetí vždy za 2, jen v prváku za 3.Tohle vypadá na zásadní selhání učitele matematiky na střední škole. Jakmile učitel připustí, že se většina lidí v hodině volně baví, je něco špatně a celkově to nemůže stát za nic. Samozřejmě učitel k tomuto stavu může být částečně dotlačen situací a vedením školy, a podle toho popisu jde o extrém. Zažil jsem podobnou situaci u jednoho předmětu půl roku na střední škole, umím si to představit.
Co s tím?To je celkem problém. Nelze počítat s tím, že se něco vyřeší hned, a že řešení přinese zlepšení přímo pro tebe. Nicméně s pár lety nadhledu nad dokončenou SŠ a s možností vidět do fungování střední školy bych doporučil najít aspoň jednoho člověka, který to vidí podobně, a nebát se jít s tím za vedením školy. Zpětně si nadávám, že jsme na střední na některé problém víc neupozorňovali, a báli jsme se, že by nás pak někdo kvůli tomu neměl rád. Myslím, že na školách s aspoň trochu rozumným vedením to nehrozí. Na státních školách je situace bohužel taková, že ředitel na učitele "nemůže", ať učí jakkoliv blbě, pokud má kvalifikaci. Jediná možnost jsou stížnosti od žáků nebo rodičů, případně nález inspekce, která obvykle stejně řeší jen formální věci. Pokud si spolužáci ve velké většině neuvědomují, že ke studiu na vysoké škole se jim budou znalosti hodit, a že hezké známky jim možná ulehčí přijetí, nikoli však setrvání na VŠ, pak je to těžko řešitelné. Teoretická možnost je hledat si jinou školu, jenže těžko najít takovou, kde bude vše podle představ, a to i v budoucnu.
Mně přijde na prd, když neudělám nějaký předmět, opakuju ho a oni ho mezitím natolik změní, že studuju jiný, ale rovněž obtížný předmětNo, co jsem tak zaregistroval, přijde mi, že někteří vyučující mají pro ty, co předmět opakují a studovali starší verzi možnost být hodnocen podle starých osnov. Ale přijde mi to asi stejně legitimní jako požadavek mít při opakování předmětu stejného přednášejícího, cvičícího i zkoušejícího.
Například Úvod do operačních systému už ani nezajišťuje Katedra počítačů, nýbrž Katedra měření :-OA Struktury a architektury počítačů katedra elektrických pohonů a trakce :))) Souhlas, vypadá to blbě. Ale na druhou stranu, zrovna ÚOS je předmět, který by mohl učit i dost velký podíl místního osazenstva.
Dále pak sloučili Tvorbu elektronické dokumentace a Profesionální komunikaciSouhlas, taky mi to přijde divné, ale třeba mě to ještě příjemně překvapí (pokud se do LS dostanu).
[...] Ale přijde mi to asi stejně legitimní jako požadavek mít při opakování předmětu stejného přednášejícího, cvičícího i zkoušejícího.Legitimní požadavek by spíš byl mít někoho jiného. Zapsat se dvakrát na stejný předmět ke stejnému vyučujícímu je hloupost (prakticky ověřeno). Jiný vyučující látku podá trochu jinak a je tak větší šance na úspěch.
Ale na druhou stranu, zrovna ÚOS je předmět, který by mohl učit i dost velký podíl místního osazenstva.Jak se to vezme. Zatímco já měl poctivou variantu předmětu se Žďárkem (člověk musel k testům opravdu s Unixem umět), nyní to funguje tak, že si můžou řešení volně googlovat...
> stane se z vás jen stroj na přepisování slajdůProboha to jeste existuje? Ja z toho mel vzdy takovy divny pocit jako ze jsem v klastere pred vynalezem knihtisku kde se rucne prepisuji knihy... Smutne je, ze v pripade pouziti kopirky pripadne odkazani studentu na nejakou ucebnici by rada "vyucujicich" uz nemela na prednaskach co delat. Hodne z nich neni schopno k tomu syrovemu studijnimu materialu dodat neco sveho, neco zajimaveho.
neni to "prebrane", na dobrou knizku to proste nema.Souhlas, ale tady se dopouštíte tak trochu nefér srovnání. Srovnáváte _veškerý_ obsah na internetu s _dobrou_ knížkou. Srovnání veškerého obsahu na internetu a veškerých knih by bylo lepší :)
DescartaNeznám.
The number of first-time students at the country's universities declined in the autumn session overall, but the number of new students from other countries increased ahead of the introduction of tuition fees for non-EU students next year.