Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
 14.7.2006 11:17
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        14.7.2006 11:17
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        dave ~ $ dvojklik bash: dvojklik: command not foundWTF?
jachym@mellon:~$ dblclck bash: KNOCK! KNOCK! jachym@mellon:~$
 
             14.7.2006 13:57
Shadow             | skóre: 25
             | blog: Brainstorm
        14.7.2006 13:57
Shadow             | skóre: 25
             | blog: Brainstorm
            
         
             14.7.2006 13:18
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        14.7.2006 13:18
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
         To je skoro pět let dozadu
 To je skoro pět let dozadu  
             14.7.2006 17:45
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
        14.7.2006 17:45
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
         To jednoduché GUI by mělo být ale výchozí, pokročilí uživatelé si to přenastaví snadněji než začátečníci. Aspoň si to myslím, samozřejmě je to věc výrobců, jak moc bude jejich software příjemný jejich zákazníkům...
 To jednoduché GUI by mělo být ale výchozí, pokročilí uživatelé si to přenastaví snadněji než začátečníci. Aspoň si to myslím, samozřejmě je to věc výrobců, jak moc bude jejich software příjemný jejich zákazníkům...
             14.7.2006 18:06
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
        14.7.2006 18:06
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
         14.7.2006 20:53
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
        14.7.2006 20:53
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
         14.7.2006 11:43
stativ             | skóre: 54
             | blog: SlaNé roury
        14.7.2006 11:43
stativ             | skóre: 54
             | blog: SlaNé roury
            
         . Potom musím používat spodní tlačítka, což se mi moc nelíbí. Na myši mi to nevadí, ale mám také zkušenost, že první otázka je "mám kliknout jednou, nebo dvakrát"? Odpověď bývá "zkus to jednou, když to nepůjde, tak dvakrát".
. Potom musím používat spodní tlačítka, což se mi moc nelíbí. Na myši mi to nevadí, ale mám také zkušenost, že první otázka je "mám kliknout jednou, nebo dvakrát"? Odpověď bývá "zkus to jednou, když to nepůjde, tak dvakrát".  
             14.7.2006 12:14
Vykook             | skóre: 23
             | blog: Tomas
        14.7.2006 12:14
Vykook             | skóre: 23
             | blog: Tomas
            
         14.7.2006 12:16
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        14.7.2006 12:16
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
         
             14.7.2006 12:18
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        14.7.2006 12:18
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
         
             14.7.2006 11:58
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
        14.7.2006 11:58
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
        

 Ale v kazdem pripade souhlasim. Pred dvojklikem se precejen stihnu vic rozmyslet
 Ale v kazdem pripade souhlasim. Pred dvojklikem se precejen stihnu vic rozmyslet .
.
             14.7.2006 14:47
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
        14.7.2006 14:47
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
         .
.
             Záměnu nicků taktně ponechám bez jízlivého komentáře...
 Záměnu nicků taktně ponechám bez jízlivého komentáře...  
            Záměnu nicků taktně ponechám bez jízlivého komentáře...Za to si ale můžete sami, hlásím, že už se mi to taky stalo.
 14.7.2006 17:40
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
        14.7.2006 17:40
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
         14.7.2006 17:50
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
        14.7.2006 17:50
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
         14.7.2006 17:59
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
        14.7.2006 17:59
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
         
             14.7.2006 19:02
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
        14.7.2006 19:02
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
         14.7.2006 19:14
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
        14.7.2006 19:14
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
         14.7.2006 19:17
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
        14.7.2006 19:17
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
        

 .
.
             
             14.7.2006 15:21
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        14.7.2006 15:21
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         .
.
             14.7.2006 21:29
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
        14.7.2006 21:29
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
         . Jak se v takovem pripade oznaci nekolik souboru?
. Jak se v takovem pripade oznaci nekolik souboru?
             
             14.7.2006 12:33
xvasek             | skóre: 21
             | blog: 
             | Zlín
        14.7.2006 12:33
xvasek             | skóre: 21
             | blog: 
             | Zlín
         14.7.2006 12:46
Marián Kyral             | skóre: 29
             | blog: Sem_Tam
             | Frýdek-Místek
        14.7.2006 12:46
Marián Kyral             | skóre: 29
             | blog: Sem_Tam
             | Frýdek-Místek
         Enter je přece naprosto běžná klávesa pro ukončení odstavce. Tak nevím, proč by najednou měla odesílat zprávy.
Pokud posíláš každý řádek jako jednu zprávu, tak to chápu, ale já rád posílám související texty komplet.
Enter je přece naprosto běžná klávesa pro ukončení odstavce. Tak nevím, proč by najednou měla odesílat zprávy.
Pokud posíláš každý řádek jako jednu zprávu, tak to chápu, ale já rád posílám související texty komplet.
             14.7.2006 16:37
xvasek             | skóre: 21
             | blog: 
             | Zlín
        14.7.2006 16:37
xvasek             | skóre: 21
             | blog: 
             | Zlín
        
co sta tyka spominanej mozilly, tak ctrl-t preto, pretoze existuje "find as you type", asi by cloveka nastvalo, ze by to "ype" bolo na inom tabe  
 
mimochodom, jeden editor, par minut volneho casu a klavesove skratky su zmenene
 . Obvykle pisu vic odstavcu a pak se po kazdem entru divim. Nebo spis druha strana se divi
. Obvykle pisu vic odstavcu a pak se po kazdem entru divim. Nebo spis druha strana se divi . Ale stejne jsem nejvic zvykly na ctrl+x z centericq
. Ale stejne jsem nejvic zvykly na ctrl+x z centericq .
.
             14.7.2006 16:32
xvasek             | skóre: 21
             | blog: 
             | Zlín
        14.7.2006 16:32
xvasek             | skóre: 21
             | blog: 
             | Zlín
         Jestli píšeš víc odstavců, tak to pošli mailem, adresát to ocení. Takové, co posílají návod na cestu na chatu přes IM, bych střílel. Jinak Shift+Enter odřádkuje, ale používám to tak jednou za týden, ve většině případů mi stačí jeden odstavec a správná interpunkce.
 Jestli píšeš víc odstavců, tak to pošli mailem, adresát to ocení. Takové, co posílají návod na cestu na chatu přes IM, bych střílel. Jinak Shift+Enter odřádkuje, ale používám to tak jednou za týden, ve většině případů mi stačí jeden odstavec a správná interpunkce.
             I když, ne jenom z toho důvodu, samozřejmě.
 I když, ne jenom z toho důvodu, samozřejmě.
             .
.
             
             . Nastesti se mi zase nestava tak casto, ze bych komunikoval s vice nez jednim clovekem v jednu chvili. Ale kdyz uz, tak to pak stoji za to
. Nastesti se mi zase nestava tak casto, ze bych komunikoval s vice nez jednim clovekem v jednu chvili. Ale kdyz uz, tak to pak stoji za to .
.
             ).
).
             14.7.2006 15:24
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        14.7.2006 15:24
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         ). Ale co se týče IM, tak s tím nesouhlasím naprosto vubec. _NENÁVIDÍM_ když někde ENTER odesílá zprávy. Enterem chci vždy jen odřádkovat, ne odesílat. A proto ať žije CTRL+ENTER!
). Ale co se týče IM, tak s tím nesouhlasím naprosto vubec. _NENÁVIDÍM_ když někde ENTER odesílá zprávy. Enterem chci vždy jen odřádkovat, ne odesílat. A proto ať žije CTRL+ENTER!  
             14.7.2006 16:41
xvasek             | skóre: 21
             | blog: 
             | Zlín
        14.7.2006 16:41
xvasek             | skóre: 21
             | blog: 
             | Zlín
         A máš to.
 A máš to.
             Je třeba srovnávat počet našich ctrl+enter s tím stresem, který bychom zažili, kdyby enter odeslal zprávu
Je třeba srovnávat počet našich ctrl+enter s tím stresem, který bychom zažili, kdyby enter odeslal zprávu  
             16.7.2006 18:50
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        16.7.2006 18:50
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         
             15.7.2006 18:15
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        15.7.2006 18:15
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        _NENÁVIDÍM_ když někde ENTER odesílá zprávy. Enterem chci vždy jen odřádkovat, ne odesílat. A proto ať žije CTRL+ENTER!Tak to bych do tebe neřek ...
 
            Proč třeba otvírám nový tab pomocí Ctrl+T, když by jenom T mohlo klidně stačit?Třeba proto, že spousta lidí má nastavené inkrementální vyhledávání i bez lomítka.
 Nejradši mám trojklik ve Wordu.
 Nejradši mám trojklik ve Wordu.  
             . Ale kdo chce a hlavne potrebuje, tak se to nauci
. Ale kdo chce a hlavne potrebuje, tak se to nauci .
.
             14.7.2006 16:25
Valoun             | skóre: 30
             | blog: Psavec
             | Středočeský kraj
        14.7.2006 16:25
Valoun             | skóre: 30
             | blog: Psavec
             | Středočeský kraj
         14.7.2006 23:40
Luboš Doležel (Doli)             | skóre: 98
             | blog: Doliho blog
             | Kladensko
        14.7.2006 23:40
Luboš Doležel (Doli)             | skóre: 98
             | blog: Doliho blog
             | Kladensko
         ))
))
             15.7.2006 18:14
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        15.7.2006 18:14
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        Dále třeba pokud chci rychle přejmenovat soubor, tak klik, klik a píšu.. Bez dvojkliku by se opět soubor spustil a podobně))
mv soubor s123o456u789b012o345ra nespustí se nic
 
            mv builtin příkaz? :-)
            mv nemá v PATH.  
             15.7.2006 18:40
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        15.7.2006 18:40
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
         OK, spustí se
 OK, spustí se mv, ale ne soubor.
            busybox jako builtin? 