abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:11 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Google na své vývojářské konferenci Google I/O 2024 představil řadu novinek. Keynote byl věnován umělé inteligenci (DeepMind, Gemini, Responsible AI).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Bezpečnostní upozornění

    V Gitu bylo nalezeno 5 zranitelností. Opraveny jsou ve verzích 2.45.1, 2.44.1, 2.43.4, 2.42.2, 2.41.1, 2.40.2 a 2.39.4. Útočník může připravit repozitář tak, že při jeho klonování (git clone) může dojít ke spuštění libovolného kódu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | IT novinky

    Virtualizační softwary VMware Workstation Pro a VMware Fusion Pro jsou nově pro osobní použití zdarma. Softwary VMware Workstation Player a VMware Fusion Player končí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 02:11 | Nová verze

    Linuxová distribuce Endless OS (Wikipedie) byla vydána ve verzi 6.0.0. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu, poznámkách k vydání a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.5. 15:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 126.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vylepšena byla funkce "Zkopírovat odkaz bez sledovacích prvků". Přidána byla podpora zstd (Zstandard). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 126 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.5. 15:22 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 11.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.5. 14:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Wynsdey. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    14.5. 13:00 | Nová verze

    Byla představena oficiální rozšiřující deska Raspberry Pi M.2 HAT+ pro připojování M.2 periferii jako jsou NVMe disky a AI akcelerátory k Raspberry Pi 5. Cena je 12 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (10%)
     (10%)
    Celkem 279 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    vlastikroot avatar 26.10.2009 19:02 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    V čem konkrétně je GRUB2 zlý? Však je to bootloader jako každý jiný ne?
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    26.10.2009 19:34 Zaphod | skóre: 37 | blog: zaphod_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Konkrétne tým že nemá žiadnu dokumentáciu. Tak sa sťažujú na fórach. Ja osobne počkám na opravy, vyskúšam Sabayon a uvidím. Pri Ubuntu ma drží (zatiaľ) veľmi kvalitné vykresľovanie fontov.
    26.10.2009 21:44 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Ale má. Jen se blbě kompiluje ;-) Grub2 je hodně silný nástroj pro zavádění z lokálního disku, má však jiné mouchy. Jak už jsem zmínil je hektický a chaotický zároveň, a v distribucích se tak ocitly zabugované verze. Ovšem pokud jde o jeho vývojáře, tak souhlasím, že by se z toho šoku měli probrat a místo akademického tlachání trochu věnovat pozornost připomínkám a patchům od uživatelů.
    27.10.2009 16:31 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Hmm, jenže kromě slov "je hodně silný nástroj" obsahuje tvůj příspěvek samá negativa, od čehož se IMHO odvíjí též hrubá nespokojenost s tímhle "silným nástrojem" :).
    28.10.2009 14:55 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Negativa pramení z rozladění nad tím, že v GRUB2 nefunguje zavádění bezdiskového linuxu, ač s PXE již pracuje. Jinak jde o nástroj v mnoha směrech lepší než původní GRUB.
    28.10.2009 12:21 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    > Pri Ubuntu ma drží (zatiaľ) veľmi kvalitné vykresľovanie fontov.

    Co je tohle za žblebt!? Jestli se vám líbí nastavení vykreslování fontů v distribuci A oproti B, tak si nastavení z A zkopírujte do B. A je to. Všechny distribuce používají stejné knihovny fontconfig/freetype. Maximálně tak mohou mít povolený BCI nebo ne (kvůli patentům).
    28.10.2009 18:17 me
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Treba tim, ze ma jiny format konfiguracniho souboru. Asi je to jen dusledek spatne zvolene koncepce GRUB kdysi davno.

    Problem mate, pokud mate na disku vice ruznych distribuci Linuxu a pouzivate multiboot. Na zacatku bylo LILO, pak se zacal objevovat GRUB (prechod LILO->GRUB byl fajn) a dnes mam vsechny distribuce na GRUB. A najednou se objevi GRUB2, ktery ma jinak konfiguracni soubor; a nastava peklo. V MBR mam jednoduchy GRUB, ktery hodne pouziva moznost "configfile (hd0,x)/boot/grub/menu.lst" a mam problem... Podobny zadrhel jsem pred casem, kdyz jedna Linux distribuce (U9.04? FC11?) zacala pouzivat v grub.lst misto /dev/sdaX UUID, cemuz grub v MBR nerozumel. Ale to jsem vyresil prepsanim UUID za /dev/sdaX v prislusnem menu.lst

    Jak resit souziti GRUB a GRUB2 na jednom disku? Existuje alternativa? GRUB2 je zrejme nutny pro boot ext4 oddilu, ze?

    A jak elegante resit update menu.lst/grub.cfg? Dnesni stav je, ze kdyz si nainstalujete novou Linux distribuci, tak se vam prohrabe v binci na disku a vygeneruje krasny memu.lst/menu.cfg, ktery je dokonaly. Ano, je dokonaly. Buhuzel, jak postupne upgradujete Linuxy na svem disku, tak se z dokonaleho menu.lst/grub.cfg stava soubor neaktualni a nefunkcni (vzdy nabootujete svou vlasni ditribuci, ale je problem s nabootovat sousedni distribuce, musi se rucne editovat menu.lst, pripadne provadet edit behem boot). Tento problem jsem vyresil pouzitim volby configfile v menu.lst; kazda distribuce si udrzuje jen svuj vlastni menu.lst a na sousedy ma link pres volbu "configfile grub_path". Doposud fungovalo dobre, ale GRUB2 vse bori... :-(

    Pro novou a cistou instalaci je GRUB2 asi dobry napad, ale jak resit problemy s kompatibiltou. Nezapomelo se na neco??
    Grunt avatar 28.10.2009 18:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    lama
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    28.10.2009 20:44 me
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Vy musite byt velky borec. Dalo Vam velkou praci vypracovat se na "skore:4"?? Prispevky type "LAMA" si skore prilis nezvysite, zkuste se venovat necemu uzitecnejsimu.

    BTW, Grunty, ty pobijim i v hojnem poctu...
    Fluttershy, yay! avatar 28.10.2009 20:48 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Doporučuji si nastudovat algoritmus pro výpočet skóre.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    vlastikroot avatar 28.10.2009 20:57 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    IMHO je to jeden z předních lidí tady ;-) Ale asi má jen dobrou náladu, že píše lama i pod archlinuxáka. To skóre 4 moc neodpovídá jeho vědomostem.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Grunt avatar 28.10.2009 21:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Vy musite byt velky borec.
    Ten největší, to mi věř Chucku. Se vždycky můžu utlouct. Co na tom furt všichni vidíte? No dobře ale dobře tedy, trochu konstruktivní kritiky, ať to není tak jednoslovné:

    Treba tim, ze ma jiny format konfiguracniho souboru.

    A najednou se objevi GRUB2, ktery ma jinak konfiguracni soubor

    Tak to je ovšem doslova katastrofa. Co víc, to je hotová apokalypsa. Schválně:
    # Timeout for menu
    set timeout=10
    
    # Set default boot entry as Entry 0
    set default=0
    
    # Entry 0 - Load Linux kernel
    menuentry "My Linux Kernel on (hd0,1)" {
        set root=(hd0,1)
        linux /vmlinuz root=/dev/hda1
        initrd /initrd
    }
    
    # Entry 1 - Chainload another bootloader
    menuentry "Chainload my OS" {
        set root=(hd0,3)
        chainloader +1
    }
    
    Snad bych ještě přidal konverzní tabulku pro ty co jim to dělá takové strašné vrásky že se z root se stala proměnná a z kernel se stal linux. S těmi co se do dnešního dne nenaučili používat příkaz help nebo man nebo Wikinu je to opravdu těžké.
    Problem mate, pokud mate na disku vice ruznych distribuci Linuxu a pouzivate multiboot.
    A to konkrétně jaký? Já žádný nemám.
    Podobny zadrhel jsem pred casem, kdyz jedna Linux distribuce (U9.04? FC11?) zacala pouzivat v grub.lst misto /dev/sdaX UUID, cemuz grub v MBR nerozumel. Ale to jsem vyresil prepsanim UUID za /dev/sdaX v prislusnem menu.lst
    To ovšem absolutně není problém GRUBu, protože podpora UUID se v něm objevila nedávno právě až ve verzi 2. To co se předává je parametr pro jádro a že se s ním neumí vypořádat(třeba kvůli dracutu) je už čistě jeho problém a rozhodně ne problém GRUBu. Jinak místo UUID se dá použít LABEL a s tím jsem ještě nikdy v životě neměl problém.
    grub v MBR
    To je zas co? MBR má 512b mínus tabulka partišen, takže se tam vtěsná nějaký GRUB těžko. Max. tak jeho loader v podobě stage1.
    Jak resit souziti GRUB a GRUB2 na jednom disku? Existuje alternativa? GRUB2 je zrejme nutny pro boot ext4 oddilu, ze?
    Třeba tak jako to vyřešila Fedora. Defaultně používá GRUB 0.97 a v menu je položka pro chainloader na GRUB 1.97. Zcela bez problému.
    A jak elegante resit update menu.lst/grub.cfg?
    To je zas řeč o čem? Vždyť s GRUBem 2 přibili jakési skripty, které se o napsání nového grub.cfg postarají sami jakožto součást postinstall balíčku. Že je zas nějaká distribuce má nefunkční? Ano to je zase problém GRUBu. Jinak já si je spravuju ručně a nic jiného nemůžu víc než doporučit.
    vzdy nabootujete svou vlasni ditribuci, ale je problem s nabootovat sousedni distribuce, musi se rucne editovat menu.lst, pripadne provadet edit behem boot
    Dokud na mém počítači bude existovat klávesa c tak s nenabootováním nebudu mít problém nikdy.
    Tento problem jsem vyresil pouzitim volby configfile v menu.lst; kazda distribuce si udrzuje jen svuj vlastni menu.lst a na sousedy ma link pres volbu "configfile grub_path"
    Já nechápu o co zase jde. Tak proč prostě GRUB 0.97 nevymazat a nenahradit čistě s GRUBem 1.97? Jádro to načte, spustí, tak o co jde?
    Pro novou a cistou instalaci je GRUB2 asi dobry napad, ale jak resit problemy s kompatibiltou. Nezapomelo se na neco??
    Na co jako? Snad ne na kompatibilitu z toho důvodu, že…z jakého vlastně důvodu?
    GRUB2 je zrejme nutny pro boot ext4 oddilu, ze?
    Moje distribuce mi sama od sebe nabídla možnost vytvoření malé ext2 partišny pro /boot. Zase to nějaká distribuce nemá? Ale proč by z toho měl být problém GRUBu?
    A jak elegante resit update menu.lst/grub.cfg?
    Už ani nevím jaké distro, ale nějaké mi z menu.lst udělalo přímo symlink na grub.conf(prej se používají oba), takže přejmenování na grub.cfg byla bolístka nejmenší.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    30.10.2009 08:30 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Pokud někoho zajímá jak funguje grub (polopaticky česky).
    Grunt avatar 30.10.2009 14:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Kdyby to někoho zajímalo, tak tady nebude řvát, ale bude Googlit.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    30.10.2009 18:09 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    No, některé věci nevygooglíte, ale zjistíte až metodou pokus omyl - jako kupř. fakt, že přes GRUB2 linux bezdiskově nenajede ;-)
    Grunt avatar 28.10.2009 21:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Dalo Vam velkou praci vypracovat se na "skore:4"??
    Jinak to je další z mnoha věcí co nechápu. Proč ten úskok typu Hlavně, že ty…. Vždyť to je naprosto irelevantní co já. Teď se snad nekritizuju já, ne? Trošku sebereflexe a schopnost vydržet stát pod plamenem a vychutnávat si by to chtělo. By mě zajímalo zda-li je to už zakódováno v lidském genomu a nebo za to může hip-hop.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Nicky726 avatar 28.10.2009 18:42 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    GRUB2 není nutný pro boot z ext4, to umí i současný GRUB1. GRUB2 je ale třeba nutný pro /boot na LVM.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    28.10.2009 20:37 me
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Nemate pravdu; GRUB1 mi tuhne pri pokusu o boot z ext4... partition vidi, identifikuje ji jako ext2, ale nenabootuje, vytuhne.

    Vyresil jsem to tak, ze jsem cele U9.10 preinstaloval, misto ext4 jsem tentokrat pouzil ext3. A po rebootu z rescue CD jsem pouzil "apt-get install grub; update-grub; grub-install /dev/sda10". A pak jsem si do sveho hlavniho menu.lst (grub v MBR, U8.04.3 LTS) pridal toto:

    title Ubuntu 9.10 (sda10) root (hd0,9) configfile /boot/grub/menu.lst

    a je to; vyzkousena konfigurace. Nicmene stalo me to cele odpoledne, nez jsem se do tohoto bodu dostal a vyzkousel ruzne "slepe" ulicky. A s upgradem na grub-pc a ext4 jeste minimalne 6 mesicu pockam... :-|
    Nicky726 avatar 28.10.2009 21:23 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Na třech počítačích používám GRUB1 a ext4 a nic mi netuhne. Asi zkoušíš neaktuální/nepatchovaný GRUB1 a nebo je chyba někde úplně jinde.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    xsubway avatar 26.10.2009 19:07 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Používám 9.04 s grubem (1), bez problémů. 9.10 vyjde až za 3 dny - začal bych tuto verzi používat nejdřív tak za dva měsíce po vydání ;-) až se vychytají i další problémy.
    regine2 avatar 27.10.2009 08:35 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    openSUSE bych také neužil (ach to KDE 4 ???). Takže dnes v českých luzích a hájích asi Mandriva. Nebo starší Ubuntu či open SUSE 10.3 s KDE 3.
    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    Grunt avatar 26.10.2009 19:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    lama
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.10.2009 19:17 Hector | skóre: 2 | blog: hector_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    o velký guru. Jak se obnovuje GRUB2 na /dev/sda? :-D
    Grunt avatar 26.10.2009 19:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    RTFM!
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.10.2009 19:36 Hector | skóre: 2 | blog: hector_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    fuck you. To jsem udělal ty inteligente. kdyby to tak fungovalo, tenhle zapiek neexistuje.
    Grunt avatar 26.10.2009 20:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    fuck you (!!!)
    :-D LAMA!
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.10.2009 20:34 Hector | skóre: 2 | blog: hector_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Lama používá pubertální zkratky, navíc bez zjevného významu. Doporučovat někomu, kdo přečet manuál i desítky threadů čtení manuálu může jen idiot jako ty.
    Grunt avatar 26.10.2009 20:39 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Lama používá pubertální zkratky, navíc bez zjevného významu.
    Ten je lepší než Rychlý a Novotný dohromady.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.10.2009 20:44 Hector | skóre: 2 | blog: hector_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    ještě že nevím kdo to je.
    vlastikroot avatar 26.10.2009 20:44 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Hej jsi idiot, no vidíš to? Já si hned myslel že s tebou není něco v pořádku :-D;-)
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Grunt avatar 26.10.2009 20:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Mě jen strašně fascinuje jak to někteří lidi berou strašně osobně a doslova jako osobní útok. Jako když jsem nedávno jen tak z blbosti plácnul nad kamarádem No to zas muselo být kapříků a ten se na mě urazil a jal se to vysvětlovat až do krve a jak si vůbec něco takového můžu dovolit blá,blá,blá(i když mi to bylo úplně jedno). Já to dřív cpal do štítků, ale toho si nikdo nevšímal. Toto je mnohem lepší.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    vlastikroot avatar 26.10.2009 20:59 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Jo štítky typu AUTOR_JE_ZOOFIL, ty jsou neskutečně kvalitní :-D Ale tak někteří si nejsou schopni připustit, že třeba zrovna můžou lamit (ano i já, i já, velký Vlastík, občas lamím), pak to takhle dopadá.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Grunt avatar 26.10.2009 21:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Nechápu. A to je jako nějaká nectnost?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    mkoubik avatar 26.10.2009 20:48 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Tomáši?
    26.10.2009 21:07 Hector
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Tomáši co?
    mkoubik avatar 26.10.2009 22:09 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    To mělo bejt "Tomeši?" Už se tu tak dlouho neobjevil, že jsem z něj celej nesvůj, z kluka jednoho.
    Valerius avatar 12.11.2009 14:46 Valerius | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Grunte, doufám že od tebe nikdy nebudu potřebovat nic poradit =D Lama & RTFM (když s manuálem si tady dotazující neví rady) by mi asi moc nepomohlo =D
    [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
    26.10.2009 19:29 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    grub-install /dev/sda? :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    26.10.2009 19:39 Hector | skóre: 2 | blog: hector_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli

    tím jsem pochopitelně před pár dny začínal :-D

    
    root@ubuntu:~# grub-install /dev/sda
    grub-probe: error: cannot find a device for /boot/grub.
    
    No path or device is specified.
    Try ``grub-probe --help'' for more information.
    Auto-detection of a filesystem module failed.
    Please specify the module with the option `--modules' explicitly.
    root@ubuntu:~# grub-probe --help
    Usage: grub-probe [OPTION]... [PATH|DEVICE]
    
    Probe device information for a given path (or device, if the -d option is given).
    
      -d, --device              given argument is a system device, not a path
      -m, --device-map=FILE     use FILE as the device map [default=/boot/grub/device.map]
      -t, --target=(fs|fs_uuid|drive|device|partmap|abstraction)
                                print filesystem module, GRUB drive, system device, partition map module or abstraction module [default=fs]
      -h, --help                display this message and exit
      -V, --version             print version information and exit
      -v, --verbose             print verbose messages
    
    Report bugs to "bug-grub@gnu.org".
    
    
    26.10.2009 19:29 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    26.10.2009 19:45 Hector | skóre: 2 | blog: hector_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    nefunguje. A jestli je nově třeba chroot pro obnovení grubu, tak potěš koště
    vlastikroot avatar 26.10.2009 19:54 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    ... lama :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    26.10.2009 21:05 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    no ja nevim, ale ja sem vzdycky obnovoval grub z chrootu (podle gentoo manualu)
    never use rm after eight
    26.10.2009 21:09 Hector
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli

    a proč proboha?


    > grub

    root (hd0,0)

    setup (hd0)

    Jendа avatar 26.10.2009 21:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    26.10.2009 19:32 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    necitim se byt lama, sice taky netusim, jak se obnovuje grub2, ale urcite bych si to zkusil nejdriv najit v manualovych/web strankach a pak uz teprve nadavat.

    Jinak anketu mas hodne negativne ladenou, nejde odpovedet. Ja pouzivam grub1, protoze je to vychozi v debian stable pro standardni partisny do velikosti (tusim) 2TB. Nedavno jsem instaloval debian stable na masinu s asi 6TB, takze tam se pri instalaci vytvorila samozrejme EFI GPT (GUID Partition Table) a tam se nainstaloval grub 1.96, kdezto normalne se pouziva grub 0.97. A pokud se grub2 pouziva stejne jako grub1, tak by melo jit opravit grub pomoci grub-install.
    26.10.2009 19:46 Hector | skóre: 2 | blog: hector_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Několik dnů čtu manuály a zkouším. Spokojen?
    26.10.2009 19:26 Zde něk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    mě na ubuntu štve, že se při aktualizaci systému objevují v grubu nové položky (jádra?), které člověk pak musí manuálně mazat
    Grunt avatar 26.10.2009 19:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    A mě zase na Ubuntu štve, že nebe je modré a ne zelené.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.10.2009 19:30 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Lze nastavit, aby se tam zobrazovalo jen posledních n jader.
    26.10.2009 19:34 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Pokud nechces jadro, tak ho odinstaluj a pak dej update-grub, on si najde vsechny jadra v /boot a prida je do menu.lst do ty automaticky sekce. Pokud je nesmazes, tak se ti tam pri dalsim updatu (instalaci novyho jadra) znovu objevi.
    26.10.2009 19:36 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    eee, spatne jsem reagoval, to patri jako odpoved na Zde nek
    26.10.2009 19:30 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Stare jadra sa nemazu rucne, ale prikazom "aptitude purge".
    Jendа avatar 26.10.2009 20:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Furt lepší než Arch, kde je staré jádro přeplácnuto novým ;-). Co bys dělal, kdyby ti nové jádro nenabootovalo a neměl jsi staré?
    vlastikroot avatar 26.10.2009 20:35 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Zavolal si samotného tuxe na pomoc a kompiloval jádro před plyšovým tučňákem řikajíc linux rulez, linux rulez ... :-D Tux by při mě stál.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Václav 27.10.2009 09:13 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Jednoduše. Staré balíčky nečistím dokud spolehlivě nenabootuji s novými. Takže live CD, chroot a instalace starší verze. Navíc člověku nic nebrání vytvořit si z ABS svoji sadu bezpečné kombinace kernelu a ovladačů, pojmenovat třeba kernel26_safe a přidat do grubu. Tohle už nepřemaže nic.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Jendа avatar 27.10.2009 13:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Já předpokládám, že v případě nenabootování jádra by předřečník zase nadával, proč se stará jádra nenechávají :-).
    28.10.2009 18:30 me
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Uprimne receno, s updatem jadra v ArchLinuxu jsem mel mnohem mene starosti nez s upgradem jadra v Ubuntu... Vlastne si nevzpominam, ze by jsem nekdy mel problem nabootovat ArchLinux; Ubuntu rescue CD jsem jiz nekolikrat pouzit musel, duvody byly ruzne. Mozna proto, ze vice pracuji v Ubuntu nez v ArchLinuxu. A Ubuntu se v roce 2009 z tohoto pohledu hodne zlepsilo... ;-) Az ted, GRUB2 v 9.10 je predzvesti novych problemu.
    26.10.2009 19:37 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Pokud vim, tak Ubuntu bere z Debian Testing. A Testing se to u Debianu jmenuje proto, aby lidi vedeli, ze jde o testovaci verzi, ve ktere se testuje a nektere veci nemusi byt stabilni.

    Pokud chces stabilni Debian, tak si nainstaluj Debian Stable.
    26.10.2009 19:47 Hector | skóre: 2 | blog: hector_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    já nechci debian ani omylem. Přítulka chtěla ubuntu.
    tomboytom-deviant avatar 26.10.2009 20:15 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    A pokud chceš stabilní Ubuntu, nainstaluj stabilní Ubuntu! A ne vývojovou verzi. Ale pán asi vidí do aktuální situace ohledně vývoje KK a tudíž je schopen objektivně posoudit možnost nasazení této vývojové verze na přítelčin notebook. Přece by nebyl tak hloupý, a neřídil se intuicí (nebo nevím čím) a neřekl si, že když se to jmenuje RC, tak to bude fungovat bez chyby...
    26.10.2009 20:24 Hector | skóre: 2 | blog: hector_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Myslíš to stabilní Ubuntu, které má už 6 měsíců defektní ovladače? :-D
    Grunt avatar 26.10.2009 20:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Ale tohle navážení do Ubuntu už mi opravdu začíná vadit, i když jsem pouze jeho občasným uživatelem.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.10.2009 20:48 Hector | skóre: 2 | blog: hector_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    proč by mě to mělo zajímat?
    Grunt avatar 26.10.2009 20:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Protože budu odporovat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    alblaho avatar 26.10.2009 22:21 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Já ubuntu používám ke slušné spokojenosti několik let, ale:

    Ty ovladače pro intel v 9.04 byl jednoznačný průšvih. Karmickou Koalu používám, na problémy s grubem jsem nenarazil, ale je fakt, že jeho konfiguraci nechápu, prostě se vytváří jakýmisi bashovými skripty.
    26.10.2009 20:20 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Mne to teda v testingu funguje bez problemu, upgrade byl jednoduchy jak JiKovy prispevky, vsecko slo automaticky pres instalacni skripty v balicku. Bud nekde udelali chybu soudruzi z Ubuntu, nebo je kolega Hector vystavni lama.
    26.10.2009 23:55 mektige
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Debian ani GRUB2 necpe, při upgradu mi jen zprávou doporučil, ať na něj přejdu když budu chtít. Mě se do toho zatím nechtělo hrabat, takže v testingu stále spokojeně s grub-legacy.
    tomboytom-deviant avatar 26.10.2009 20:10 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Jak to tak vidím, je to asi trend cpát přítelkyním na notebook nejnovější, pokud možno nefunkční software. tečka. K tomuto zápisku není třeba co dodávat.
    Grunt avatar 26.10.2009 20:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Proboha, proč někdo cpe přítelkynini na notebook Ubuntu?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    vlastikroot avatar 26.10.2009 20:18 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Proboha, proč má někdo přítelkyni ? :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Max avatar 26.10.2009 20:20 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Proboha, proč se někdo diví, že má někdo přítelkyni? :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    26.10.2009 21:46 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Tiez nechapem, priatel je lepsi :) Zvladne si nainstalovat, co potrebuje.
    Grunt avatar 26.10.2009 22:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Kdyby přítelkyni furt někdo něco necpal tak určitě také.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.10.2009 13:47 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Sakra, při čtení předchozího příspěvku se mi do věty automaticky doplnilo slovo "někam" a musel jsem se přepnout do pomálého čtení, abych zjistil, že jsem si ho opravdu jen domylslel ... Freud by měl ze mně radost :-)
    Grunt avatar 27.10.2009 21:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Ubuntu? No to by bylo fakt zajímavé.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.10.2009 20:12 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    A Super Grub Disk nepomohol?
    SomaFM commercial-free internet radio
    26.10.2009 20:17 Ondřej Profant | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Jo je to zlo
    Grub2 dva je skutečně zvláštní, nějak jsem u něj nepotkal jedinou výhodu (aktivně jsem jí nehledal, ale obvykle člověk nějakou potká). Mohu se zeptat v čem je lepší?

    Grub2 a Emphathy by mohly dost pochroumat reputaci nového Ubuntu (grafiky nepočítám, tam je to obecně problém výrobců ignorujících linux). Škoda no... asi zas jednou budu známým instalovat rpm...
    pools avatar 26.10.2009 20:26 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo je to zlo
    Myslím, že hlavní výhoda je že umí bootovat z ext4 oproti starýmu grubu, ale jistej si nejsem ;-)
    Vivre libre ou mourir!
    Grunt avatar 26.10.2009 20:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo je to zlo
    Ne, ne. Má spoustu jiných výhod. Pro mě je to zase např. bootování ISO obrazů přímo z pevného disku.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    vlastikroot avatar 26.10.2009 20:32 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo je to zlo
    Mě se zas líbí ten "programovací jazyk", modulárnost.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    26.10.2009 20:29 Hector | skóre: 2 | blog: hector_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo je to zlo
    To snad uměl i opatchovaný grub ne?
    26.10.2009 22:32 SKooDA | skóre: 3 | blog: Jen_tak_mimochodem | Velké Přílepy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo je to zlo
    Mno, ono vetsinou to funguje v komunite tak, ze se do nove verze softwaru, zaradi patche (nebo alespon napady) nekoho z komunity, ale o tom jsi asi nevedel.
    MyEgo@server:/home/www/myego.cz$ rm -r ./*
    26.10.2009 20:56 Hector
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo je to zlo
    Zrovna grafiku Intelu totálně zprasilo iniciativně Ubuntu samo. To se nikde jinde nevidí.
    mkoubik avatar 26.10.2009 20:30 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    A co to nejjednodušší řešení na světě - používat starej grub, když dvojka ti nefunguje? Už tě máma občas přikrmuje, nebo pořád jenom kojí?
    26.10.2009 20:35 Hector | skóre: 2 | blog: hector_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    jistě. stejně jako můžu každou chvíli použít starší to a zase ono. Maminka mě nepřikrmuje. Použil jsem nejjednoduší řešení na světě. Ten krám navždy zrušil.
    26.10.2009 20:41 mycz | skóre: 1 | blog: kecykecy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Ty voe! Hector! ty fakt bodujes :D Na co si budes stezovat priste? Ty tvoje vyplody fakt stoji za to... Prinejmensim za to zapnout si blokovani necich blogu.
    mkoubik avatar 26.10.2009 20:49 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Aha, až teď jsem si všiml souvislosti mezi několika výživnými blogy z poslední doby.
    26.10.2009 21:39 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    máte oddíl /boot na samostatné partition nebo spolus s / ?

    jak vypadá grub.cfg ??
    26.10.2009 23:30 1john2 | skóre: 35 | blog: jo12hn | zlín, brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    co konkretne neni tady? sekce development
    xkucf03 avatar 27.10.2009 00:22 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše LILO
    Já jsem zase asi před půl rokem nadával na LILO, nějak se mi porouchalo a nešlo opravit. A skončil jsem u Grubu2 (tehdy ještě beta), protože ten jako jediný dokázal zavést můj systém z LVM nad SW RAIDem :-) (všechny oddíly na LVM).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    27.10.2009 14:03 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LILO
    Já LILO používám dodnes - mám na /boot vyhrazenou separátní 64MB partition (normálně namountovanou read-only), kde je mimo aktuálního a dvou-tří starších jader ještě statické verze busyboxu a několika dalších nástrojů (jako ldd a statická verze fsck.ext3), plus nezbytně nutné adresáře a symlinky, takže v případě totálního rozhašení hlavního oddílu můžu naběhnout čistě odtud. Sice je to jen duplikace funkčnosti záchraného liveCD, ale čas od času to používám na testování aplikací, které musí být schopné v podobně omezených podmíkách fungovat.
    27.10.2009 01:17 maertien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Nez tak velky skok k rpm distribucim zkus radeji Debian. :-)
    27.10.2009 18:07 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    :-) Chudák ženská.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    mkoubik avatar 27.10.2009 20:40 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Třeba je trochu od rány a tohle si doma chlapec nedovolí, protože by dostal smetákem, tak si to kompenzuje na netu.
    Nicky726 avatar 27.10.2009 18:11 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    No GRUB2 používám na jednom stroji. Narozdíl od GRUB1 umí boot na LVM. V Archu je ale o něco starší verze než v Ubuntu. Trochu trablí s tím ale bylo...
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    27.10.2009 18:32 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    GRUB2 vnímám jako velký pokrok. Dalo sice chvíli zapomenout staré koncepty a naučit se nové, ale mám teď GRUB2 na většině strojů. Neumí sice ještě všechno co bych chtěl, ale určitě brzo bude. Nemám problém a změnu vítám.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    gtz avatar 29.10.2009 21:05 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Ubuntu a GRUB2 zešíleli
    Hlasoval jsem "Neznám" , protože tlačítko nebo volba "Znám a nepoužívám" nebo něco podobného tu není...

    Takže GRUB2, znám, vadí mi , že o této verzi se hodně dlouho básní a nic se neděje ... Nyní za velkého hlaholu se číslo verze posunulo o 0.01 :(:(

    Na svůj SuSe ho pustím až bude a 100% odladěný jinak nehrozí. Používat toto brrrr... něco jako defaultní ext4 pro root v SuSE 11.2 / FC11.

    BuBuntu nepoužívám, naštestí Suse a FC nemají v úmyslu něco takového použít...
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.