Google Chrome 140 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 140.0.7339.80 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
LeoCAD (Wikipedie) je svobodná multiplatformní aplikace umožňující také na Linuxu vytvářet virtuální 3D modely z kostek lega. Vydána byla verze 25.09. Zdrojové kódy a AppImage jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
RubyMine, tj. IDE pro Ruby a Rails od společnosti JetBrains, je nově zdarma pro nekomerční použití.
Český LibreOffice tým vydává překlad příručky LibreOffice Calc 25.2. Calc je tabulkový procesor kancelářského balíku LibreOffice. Příručka je ke stažení na stránce dokumentace.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) vývojová verze 3.1.4 příští stabilní verze 3.2 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání.
Zakladatel ChimeraOS představil další linuxovou distribuci zaměřenou na hráče počítačových her. Kazeta je linuxová distribuce inspirována herními konzolemi z 90. let. Pro hraní hry je potřeba vložit paměťové médium s danou hrou. Doporučeny jsou SD karty.
Komunita kolem Linuxu From Scratch (LFS) vydala Linux From Scratch 12.4 a Linux From Scratch 12.4 se systemd. Nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů přichází s Glibc 2.42, Binutils 2.45 a Linuxem 6.15.1. Současně bylo oznámeno vydání verze 12.4 knih Beyond Linux From Scratch (BLFS) a Beyond Linux From Scratch se systemd.
Organizátoři konference LinuxDays ukončili veřejné přihlašování přednášek. Teď je na vás, abyste vybrali nejlepší témata, která na letošní konferenci zaznějí. Hlasovat můžete do neděle 7. září. Poté podle výsledků hlasování organizátoři sestaví program pro letošní ročník. Konference proběhne 4. a 5. října v Praze.
Byla vydána verze 11.0.0 vizuálního programovacího jazyka Snap! (Wikipedie) inspirovaného jazykem Scratch (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma. Vypíchnout lze, že v Plasmě byl implementován 22letý požadavek. Historie schránky nově umožňuje ohvězdičkovat vybrané položky a mít k ním trvalý a snadný přístup.
Odkazy
Táto "nová" technológia pochádzajúca z dielne google má webmastrom umožniť priamy prístup k hardwaru počítača. V tomto blogu nechcem rozoberať podrobnosti o tejto technológii (vlastne ani ich moc nepoznám, anglicky viem veľmi slabo). Namiesto toho napíšem svoj názor a rád by som sa dozvedel aký názor na to majú ostaní čitatelia.
Nedávno som začal viac-menej z donútenia (škola) robiť nejaký program ako semestrálku v pythonovi. Konkrétne som si povedal, že urobím gui k boinc_client-ovi. Prekvapilo ma ale, že aplikácia zaberá stále viac RAM.
Dnešná časť bude o nastavení akcií v schránke KDE. Okrem toho si ukážeme ako dosiahnúť transparentný terminál v KDE. Tieto návody sú funkčné aj v KDE3.
V prvej časti sa pozrieme na to ako zvýšiť výkon KDE4. Ukážeme si ako odstrániť otravné animácie, zbytočné služby a tým znížiť čas štartu a zvýšiť produktivitu práce.
Po dlhom čase som zase začal trochu robiť webdesign. Tentoraz robím niečo len tak zo zábavy, preto neoptimalizujem pre IE. Rád si strieľam z IE userov a tak som využil jeden bug ktorý IE obsahuje
Po dlhom čakaní na KDE4 začínam mať pochybnosti, že niekedy bude použiteľné. V nasledujúcich pár riadkoch opíšem svoje dojmy z používania KDE4 od verzií ktoré ešte neobsahovali plasmu až po aktuálny stav v SVN.
Ak sa chcete dozvediet ako ma naštvalo nastavenie x.org-u čítajte ďalej.