abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    dnes 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (22%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 492 hlasů
     Komentářů: 19, poslední dnes 11:32
    Rozcestník

    Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?

    19.11.2008 20:15 | Přečteno: 1976× | poslední úprava: 19.11.2008 20:32

    Dnes jsem se probral hromadou notebooků. Děkuji všem za rady, paradoxně nějvíce mě zaujaly modely výrobců u kterých jsem to příliš nečekal a to MSI a Fujitsu Siemens. K pochvale MSI musím říct, že drtivou většinu modelů nabízí bez OS, paráda. Bohužel, po stránce HW je nabídka MSI tak trochu pozadu a například AMD Puma (780G) u ní zatím ksehnání není. Po stránce HW mě mile překvapil Fujitsu Siemens. A na něm bych rád demonstroval své morální dilema...

    Fujitsu Siemens má velmi zajímavé kousky. Napřílad Amilo Pa 3553 je fakt Luxus:
    bílá klávesnice!!! :-) přítelkyně rádá bílou, leč u notebooků nezvyklé, a není dobré se tím omezovat
    Turion QL-62
    2GB RAM
    chipset 780G
    grafika HD3450
    250GB HDD
    1Gb LAN, eSATA, HDMI + D-SUB, Firewire
    
    Dá se chytře sehnat za 15 tisíc. Jenom ty svině ho napěchovaly Vistou Home Premium a jsem zvědav jak ji budu vracet až nebudu souhlasit s EULA :-(

    Další zajímavý adept je ESPRIMO V6505
    černá klávesnice :-(
    Intel Core 2 Duo T5800 2,0 GHz
    Intel GMA X4500HD
    250B HDD
    1Gb LAN, eSATA, D-SUB, Firewire
    
    Tentokráte bez bubáka z Redmondu. Bohužel, první model se mi líbí mnohem více. Ale musím říct, je tyhle noťasy jsou fakt napěchované, hlavně e-SATA je fajn.

    Co chci říct? Znám kauzu vrácení peněz u Lenovo , četl jem i navazující příspěvek o HP. Spousta diskutujících tam panu Ponkrácovi nadávala, že si neměl notebook vůbec kupovat, když věděl že nechce Windows (ačkoli on se jen zhrozil z EULA). Já jsem EULA také nečetl, ale tuším, že to je dokument, se kterým soudný člověk se špetkou sebeúcty nemůže souhlasit. Ale to je jedno.

    Windows Vista nechci, respektive nepotřebuji. Chci notebook Amilo Pa 3553, ale bez Windows si ho koupit nemůžu. Můžu si ho údajně nakonfigurovat přímo od výrobce, ale to mě bude stát více, než kolik stojí tento s Vistou. A co teď?

    - Zaplatit více Fujitsu-Siemens abych hrdině nemusel zaplatit (v nižší cenně) vydřiduchům z Redmondu?

    - Koupit si jiný Fujitsu, který nemá bílou klávesnici ani M780G+HD3450, ale Intel GMA X4500, ale hlavně že stojí stejně a je bez OS?

    - koupit si MSI, který aktuálně nemá takto vybavený HW, je o generaci pozadu ale ochotně prodává notebooky bez OS?

    Podle mě jsou všechny tři možnosti automaticky špatně a k ničemu, protože jedinou možnost jak nezaplatit Microsoftu je koupit si notebook, který hůře splňuje mé požadavky....

    Tohle má být ta svoboda výběru notebooku bez OS?

    PS: Pro konkrétní notebook jsem se ještě nerozhodl, ale tohle je reálný scénář jak to možná bude vypadat....
    konečně slovo beztak bude mít přítelkyně a ta tohle asi řešit nebude, nebo bude chtít úplně jiné modely....
           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Anketa

    takovou modelovou situaci bych řešil....
     (40 %)
     (55 %)
     (4 %)
     (14 %)
    Celkem 113 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.11.2008 20:49 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    Ja kdybych ted neco kupoval, tak bych to udelal presne podle moznosti (b). Jestli tomu dobre rozumim je naprosto jedno s jakym umyslem notebook koupim/nekoupim, podstatne je ze vratit nepouzite win by MELO jit a ja bych to uz jen pro tu srandu udelal. A mezitim samozrejme pritelkyne muze spokojene fachat na linuxu. :-) A cenove (nebo cena/vykon) to asi taky vyjde nejlepe a kdyz se pak vrati extra litr za win, tak aspon bude na veceri nebo neco.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    19.11.2008 20:49 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    PS. jeste bych si pred tim samozrejme overil jak je to s hw podporou linuxu na tomto modelu.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    19.11.2008 20:51 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    Ona si stejně pořídí něco levnějšího, protože 15 000,- jen ochotna dát jen v případě 12palcového mininotebooku. Ale tohle jsou modely které mě vysloveně zaujaly, a opravdu se mi líbí... možná, že si taky pořídím notebook :-D
    20.11.2008 03:27 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    Já bych do b) nešel... ztratíte spoustu času a výsledek plus mínus nic. Ztracený čas se už nahradit nedá.
    19.11.2008 20:56 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    A propos... Jaké zkušenoti máte s Umaxem? :-D

    Tam by se dalo něco vybrat i s bílou klávesnicí.
    19.11.2008 22:35 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    Našel by se i Acer, ale na to fakt nemám odvahu :-D
    20.11.2008 14:40 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    Já mám druhý Acer v po sobě a bez problémů. Je fakt že jsem vždy vybíral spíš ve střední cenové relaci kolem 30ti tisíc a ne nejlevnější modely.
    regine avatar 21.11.2008 23:26 regine | skóre: 22 | blog: regine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?

    S hrůzou jsem právě tento měsíc v jakési diskusi zjistil, že Ejsr se dosud nevypořádal s asi 5 let starým problémem (tehdy kulminoval a Ejsr to sváděl na dodavatele plastů) - praskáním pantů.

    Cigareta krátí život o 1 minutu, láhev koňaku o 5 minut a pracovní den krátí život o 8 hodin.
    Max avatar 19.11.2008 22:52 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    Má kolega v práci několik let a je s ním nadmíru spokojen.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Michal Fecko avatar 19.11.2008 23:00 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    Kamoska ho ma nieco vyse roka... Je s nim (sice ako laik) nadmieru spokojna...
    19.11.2008 21:42 Karel S.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    "Dá se chytře sehnat za 15 tisíc. Jenom ty svině ho napěchovaly Vistou Home Premium a jsem zvědav jak ji budu vracet až nebudu souhlasit s EULA :-("

    Mno očividně jsi obyčejný zmrdeček a já bych tě nakopal do prdele. Asi tak.
    19.11.2008 22:31 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    Tak se nám tady vyblil a můžeš jít spinkat. Mě jde o princip. Né o to, jestli za něho zaplatím o 1000,- více nebo méně. Bohužel, Fujistu-Siemens tu licenci beztak platí paušálně, né kus od kusu. Mě vadí, že nemohu koupí notebooku bez OS dát najevo, že o takový vnucený produkt nestojím!

    19.11.2008 22:53 Karel S.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    Mno původně jsem chtěl odpovědět věcne, ale seru na to. Ty asi nechápeš, že svoboda spotřebitele je koupit/nekoupit výrobek, tak jak ho dodává výrobce. Označovat je za svině, jen protože ve svém pitomém, chlastem prolezlém mozečku toto nedokážeš pochopit, je ubohost.
    19.11.2008 23:01 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    tady si dneska nekdo zapomel vzit vitaminky...
    19.11.2008 23:07 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    Nevim, jestli ten tvuj prispevek byl vecna reakce... Asi ne. Chtelo by to ty vitaminy ty jo ;-)
    Ondrej avatar 20.11.2008 00:29 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    Coz nicemu nebrani. Vyrobce notebook dodava s Windows. Pro jejich pouzivani musim souhlasit s EULA. Ale ja s EULA nesouhlasim. A v EULA je napsano, ze pokud s ni nesouhlasim, muzu tu licenci vratit a dostanu zpet penize za licenci. Nechci zpatky prachy za celej notas, ale vyuzit sveho prava, ktere mi vyrobce v teto smlouve nabizi, a nepouzivat Windows, odmitnout licenci a dostat za ni penize zpet, vse v souladu s textem EULA, kterou se vyrobce musi ridit, pokud ji ma jako soucast produktu. V EULA neni nikde napsano, ze je nedilnou soucasti toho notebooku a ze musim vratit celej notebook, jenom ze muzu vratit licenci a dostanu zpatky jeji cenu.
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    20.11.2008 09:02 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    A v EULA je napsano, ze pokud s ni nesouhlasim, muzu tu licenci vratit a dostanu zpet penize za licenci. Nechci zpatky prachy za celej notas, ale vyuzit sveho prava, ktere mi vyrobce v teto smlouve nabizi, a nepouzivat Windows, odmitnout licenci a dostat za ni penize zpet, vse v souladu s textem EULA, kterou se vyrobce musi ridit, pokud ji ma jako soucast produktu. V EULA neni nikde napsano, ze je nedilnou soucasti toho notebooku a ze musim vratit celej notebook, jenom ze muzu vratit licenci a dostanu zpatky jeji cenu.
    Prosim, tahle debata nema smysl. Zaprve nemas pravdu, protoze EULA rika pouze
    Pokud je nepřijímáte, software nepoužívejte. Místo toho se obraťte na prodejce nebo instalátora a zjistěte jeho zásady náhrad ve formě peněz či zboží.
    a za slovy "zasady nahrad" se muze skryvat temer cokoliv. A zadruhe se tu toto tema resilo uz milionkrat. Pro zacatek lze pouzit treba clanek z blogu Kamila Parala. V naslednem flamewaru (ktery ale nejspis tak jako tak prijde) bych proto doporucil pouze linkovat komentare pod odkazovanym blogem. Tam uz bylo receno snad vse a vlakno se tim podstatne zkrati.
    20.11.2008 09:04 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    Mě vadí, že nemohu koupí notebooku bez OS dát najevo, že o takový vnucený produkt nestojím!
    Nebylo by snazsi prodejci proste zatelefonovat? ;-)
    20.11.2008 10:13 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    Myslím, že to nebude mít takový efekt. Na dobromluvné telefonáty tyhle společnosti vůbec nereagují, ti slušnější vás maimálně vyslechnou.
    20.11.2008 10:54 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    No ale to je podle me prave ono. Kdyz mu nezavolas a nereknes "Podivejte, ocenuji, ze prodavate i notebooky bez OS, ale ja bych mel zajem zrovna o tento model, ktery prodavate s Win...", tak se mohou stat dve veci. Bud si u nej vyberes jiny model bez OS, cimz mu poskytnes jakous zpetnou vazbu, ze prodavat notebooky bez OS ma smysl (jen ne zrovna ten model cos chtel, ale mozna se na nej v budoucnu dostane) a nebo si koupis ten model s Win, cimz mu vlastne potvrdis "spravnost" jeho nabidky. Ani v jednom pripada nedostanes presne to, co jsi chtel (ikdyz ta prvni moznost je v jistem ohledu "nadeje do budoucna"). Jeste je teda treti moznost, ze si koupis (treba jiny) notebook uplne jinde, o tom se ale prodejce nedozvi.

    On te treba sice jenom vyslechne a nic neudela, ale pokud si deti nebudou o ten pribinacek rikat, tak nema prodejce duvod zmenit nabidku a pramenu zdravi z Posazavi se nikdy nedockaji. Navic je tu moznost, ze kdyz toho prodejce oslovis, tak ti ten pribinacek opravdu sezene. Mozna je to sance jedna k tisici, ale stoji te to jen jeden blbej telefonat.
    20.11.2008 11:27 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    V tom máš samozřejmě pravdu. Tím ale zazdním pozdější možnost vymáhání navrácení licence Visty. V prve řadě chci nějaký notebook. A když už ho chci i přes to, že je jen s Vistou, nebudu dopředu výrobci naznačovat že Vistu nechci, protože to pak ztěžuje vymáhání navrácení. Takže tím usnadním výběr těm další, to je fakt, ale mě to zmenší manévrovací prostor.
    20.11.2008 12:02 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    no jasne, proc bychom se zkouseli normalne dohodnout, kdyz se muzem "ochcavat"
    20.11.2008 12:06 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    Nikoli. Tak jsem to neřekl. Pouze jsem ti vysvětlil, že pokud se nedohodneme, mám už pak jedinou možnost a to jít jinam.

    Jen pro tvé právní povědomí, tzv nesouhlas s EULA není ochcavani, nábrž zcela legální nástroj. To je jako kdyby jsi řekl, že zdravotní péče hrazená zdravotní pojišťovnou je ochcavani, když si to můžeš zaplatit sám.
    20.11.2008 12:23 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    Tim ochcavanim jsem mel na mysli take proces, ktery by velmi pravdepodobne nasledoval z duvodu vagni formulace v EULA (pres me nizke pravni povedomi bych chtel zduraznit to slovo "vagni"). Kazdy z vas si bude chtit slova "zásady náhrad ve formě peněz či zboží" vykladat jinak, samozrejme ve svuj prospech.
    19.11.2008 23:05 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    Proc tak nevyspela a vulgarni reakce na projeveny nazor?
    19.11.2008 21:44 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    Fujitsu Amilo si fakt může koupit jen malomocnej... V ruce jsem měl dva a použil bych je maximálně jako těžítko.
    19.11.2008 22:34 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    nemám zkušenost, nemohu posoudit. Mohl bys to rozvést?

    Momentálně, pokud to nebude 12-tka, tak je horkým favoritem pro přítelkyni HP HP 550 (FS336AA#AKB) + zápis v sekci HW. Amilo zajímá spíše mě.
    19.11.2008 22:50 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    takoveto experty miluju. pod znackou amilo je jeste nekolik dalsich podznacek ruznych zamereni a kvalit a i ruzne ciselne verze se docela vyrazne lisi. (a to i v ramci ciselnych rad.)

    mimochodem, pred lety jsem si koupil amilo pro, protoze FS jako jeden z mala vyrobcu nabizel NTB bez OS s tim, ze vsechen hardware ma podporu v jadre. docela by me zajimalo, jak jsou na tom vyrobci ted.

    nicmene, abych to shrnul... notebooky v cene do 15 tisic (s dani) vetsinou nabizeji uplne to same... proste smejd. tak bych nad tim moc nepremyslel a vybral si ten hezci.

    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    19.11.2008 23:21 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?

    No, vzhledem k tomu že názor na Amilo mi potvrdil i náš dodavatel, který jich do měsíce prodá cca pět, pak si nemyslím že jsem nějaký expert který plácá bez vlastní zkušenosti.

    BTW když už koupit noťas do 15k, pak bych si vzal (a taky jsem to už dvakrát udělal a notebooky mám dodnes) repas IBM TP z USAnotebook.cz. Je to sice repas, ale dostaneš novou baterku a min. půl roku záruku od IBM, a jde o kvalitní notebook, žádný plastový krámy.

    20.11.2008 01:30 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    to je teda argumentace...
    V ruce jsem měl dva
    mi potvrdil i náš dodavatel, který jich do měsíce prodá cca pět,
    nemyslím že jsem nějaký expert který plácá bez vlastní zkušenosti.
    jinak repas nebo jen pulrocni zaruka.... toho bych se u notasu docela bal.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Fluttershy, yay! avatar 20.11.2008 07:32 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    Lze si dokoupit záruku od Lenova. A navíc je to ThinkPad.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    20.11.2008 07:51 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    Argumentace to je. I argumentaci "jeden jsem měl v ruce a byla to hrůza" bych nenechal jen tak, noťasy nejsou párátka abych ji mohl otestovat stovky. Jinak jak už je psáno, jde o ThinkPad což je myslím dostatečná záruka samo o sobě (v tomhle případě mi prošli rukama cca dvě desítky, sám mám dva doma).
    20.11.2008 08:02 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    No mně taky prošly rukama dva, jeden už má svá nejlepší léta za sebou (něco jako tři roky) a nemyslím, že je to špatné. V porovnání s tím, co jsem zažila u sebe či známých s některými Acery nebo nedej Tučňák Umaxy, luxus.

    Takže jsem teď nedávno ségře vybrala taky jeden takový a zatím panuje spokojenost.

    Ale v porovnání s tím, na co jsem zvyklá já, jsou všechny notebooky za patnáct tisíc krámy - můj už je sice čtyři roky starý, ale stál něco jako šedesát...
    ^D
    20.11.2008 09:08 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    Ale v porovnání s tím, na co jsem zvyklá já, jsou všechny notebooky za patnáct tisíc krámy - můj už je sice čtyři roky starý, ale stál něco jako šedesát...
    Doba se mění. Dnes jsou krámy notesy které se pohybují mezi 25-45 tisíci. Od těch levnějších se liší jen značkou a blbostma, které většinou nikdy nepoužijete. Až u notesů kolem 50-60 tisíc se dá najít skutečný rozdíl. Na druhou stranu co se prodává nad 60 tisíc je zbytečný luxus, který během dvou let zastará a stane se šedým průměrem.
    21.11.2008 09:01 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    Nu ale kdyz to nekdo chce, tak proc ne? Alespon nam funguje kapitalismus :-)
    19.11.2008 22:51 ivir | skóre: 7 | Barrandov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    Při dotazování před cca rokem mi bylo řečeno u prodejce FS, že mi cenu Windows okamžitě odečtou. Nakonec jsem si pořídil FS Amilo Pro přes svého prodejce, přičemž jsem se s ním domluvil, že bych chtěl bez systému (s Knoppixem). Do 48h již ho pro mě měl. Takže stačí jen kontaktovat prodejce a domluvit se, na samotných stránkách existuje i konfigurátor, ale je poněkud šílený a cenová kalkulace je vyšší než při objednání přes svého prodejce.

    Až na SW tlačítko pro řízení wifiny a bluetooth jsem s ním velice spokojen. Nová Esprima již mají HW tlačítko, aspoň u kolegy tomu tak je. U normálních Amil jsem si ještě nehrál.

    U Lenova (Kinetik centrum) mi nabídli pouze jeden model (N200), který je možné zakoupit bez OS. U HP přes jejich e-shop bylo možné stroje zakoupit s FreeDosem. Dell nabízel slevu při objednání přes e-mail.
    Jakub Lucký avatar 19.11.2008 23:17 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    Koupit něco, co má v sobě Intel řešení, protože AMD řešení v noteboocích jsou často (neříkám že všechny) katastrofa...

    Vistu si klidně nechat, dává to člověku právou používat aspoň pár věcí z Win (IE, některé fonty apod...)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Jakub Lucký avatar 19.11.2008 23:22 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    Když to tak po sobě čtu, tak jsem zase jednou nahrál na smeč/flame...

    Tak snad to tak nedopadne...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.11.2008 00:17 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    Resi se tu vsechno mozny, ale jeste jsem nikde necetl, k cemu ten notebook vlastne ma slouzit -- to by ti melo dost napovedet, jakym smerem se vydat....
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    20.11.2008 01:39 qk | skóre: 15 | blog: qk_develop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně mám svobodnou volbu OS v notebooku?
    Pokud nechcete notebook s windows, tak kdyz si ho koupíte a budete ho tam tak nejak trpet, tak se tim nic nevyřeší ani do budoucna.
    Co bych já udělal je zavolat místnímu distributorovi, jak je to s nákupem notebooku bez OS....Pokud by mne odkázal na nějaký konfigurátor co nabízí přemrštěnou cenu, tak bych mu jasně řekl, ze za tu cenu jdu ke konkurenci, ktera to také nabízí a smíříš se i s nepatrně horší nabídkou, protože se ti to stále vyplatí...Oni totiž firmy často pořádají různé otravné dotazníky pro zaměstnance, kde zkoumají ruzné věci a pokud dotyčnému co jste mu volal toto uvízne v paměti, tak to tam napíše, aby nevypadal jako nekomunikativní flákač...a pokud těch ohlasu bude víc, firma se podle toho zařídí, protože o peníze jde až v první řadě.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.