abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    včera 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.1. 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    7.1. 06:11 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,58 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,32 %. Procesor AMD používá 67,43 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    7.1. 05:55 | IT novinky

    V Las Vegas probíhá veletrh CES (Consumer Electronics Show, Wikipedie). Firmy představují své novinky. Například LEGO představilo systém LEGO SMART Play: chytré kostky SMART Brick, dlaždičky SMART Tagy a SMART minifigurky. Kostka SMART Brick dokáže rozpoznat přítomnost SMART Tagů a SMART minifigurek, které se nacházejí v její blízkosti. Ty kostku SMART Brick aktivují a určí, co má dělat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (2%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (54%)
    Celkem 311 hlasů
     Komentářů: 7, poslední včera 15:35
    Rozcestník

    Komiks xkcd 505: Hromada kamení

    22. 2. 2010 | Redakce | Různé | 13033×

    XKCD česky. Tentokrát extra dlouhé.
    xkcd logo

    Hromada kamení

    xkcd 505, czech, česky

    Překlady xkcd vycházejí se svolením původního autora. © Randall Munroe.
    Překlad: Tomáš Znamenáček, písmo: Martin Stiborský

    Creative Commons License
    Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně 2.5

    Poznámka překladatele: Vysvětlení titulku například tu: http://stackoverflow.com/questions/302369.

           

    Hodnocení: 97 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.2.2010 00:47 Cervajz | skóre: 9 | blog: Cervajz | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Vynikající :)
    Výkonné VPS za rozumnou cenu: Virt.io
    22.2.2010 00:55 drunkez
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    +1
    22.2.2010 01:35 maertien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Tak to mne tedy dostalo. :-)
    22.2.2010 04:29 Jaromír Hradílek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Můj oblíbený, díky!
    22.2.2010 05:07 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    "Eóny"? A to je cesky? Co takhle radsi napsat "uplynou věky", nebo "uplyne věčnost", nebo cokoliv jineho? Tohle je proste jako pest na oko.
    Martin Stiborský avatar 22.2.2010 05:12 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení

    Česky to je. Ale ta pěst na oko je pořád dobrý nápad ...

    Kvík ..
    22.2.2010 08:19 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Eon je chronologicka "jednotka" pouzivana v geologii trvajici priblizne miliardu let. Akorat nepatri delka nad o :) V literature se pouziva v prenesenem vyznamu pro oznaceni velmi dlouheho casu.

    Doporucuju prilozit si pevne sevrenou pest na oko vysokou rychlosti. Treba pak prestanes hloupe rypat ;-)
    Valerius avatar 22.2.2010 09:37 Valerius | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    :-D :-D :-D
    [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
    22.2.2010 17:09 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    V anglicke literature jsem to parkrat videl, ale v ceske teda nikdy. Mohu se zeptat, kde takovou perlu najdu?
    zoul avatar 22.2.2010 17:21 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Další případ úvahy „neznám ⇒ neexistuje“? Zmínku jsem našel třeba na Wikipedii nebo v časopise Geografické rozhledy (PDF). Jinak existuje praktická věc jménem Google.
    23.2.2010 02:05 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Tak jsem taky pogoogloval a moje uvaha nesnam->neexistuje je zrejme spravna. http://en.wikipedia.org/wiki/Eon V anglictine ma totiz eon dva vyznamy a to 1) vek/vecnost 2) geologicky eon(technicky termin) Vim, ze v anglictine se to bezne pouziva i v tom prvnim vyznamu. Tys dal ceske priklady jen na ten druhy. Jestli ale myslis, ze cilovou skupinou toho komixu jsou geologove, tak mas samozrejme pravdu.
    zoul avatar 23.2.2010 07:35 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Chápu. I kdyby se měl shůry spustit Boží ukazovák a zamáčknout tě po pás do země se slovy „Má pravdu, vole!“, ty bys dál hledal argumenty proti.
    23.2.2010 14:33 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    napodobne
    24.2.2010 17:59 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    no jo no, holt spatne zvoleny prst....
    23.2.2010 07:47 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Pokud hledáte použití slova „eon“ v češtině, vynechal bych anglickou Wikipedii a zkusil třeba nějaký český korpus. ČNK výskyty slova „eon“ ve významu „dlouhé období, věky“ zná.
    23.2.2010 14:38 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Ja snad hledam pouziti slova EON na anglicke wikipedii? Na ten CNK jsem koukal a z tech fragmentu ubohych trech vyskytu mi prijde, ze v jednom pripade se jedna o preklep, v druhem o nejake jazykovedne pojednani na tema "neologismy" a ze tretiho nedokazu posoudit o co se jedna. Jestli jsou tohle argumenty proti me, tak mam zrejme pravdu.
    23.2.2010 14:39 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    prvni veta mela byt "Ja snad hledam pouziti slova eon v cestine na anglicke wikipedii?"
    23.2.2010 15:34 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Ja snad hledam pouziti slova eon v cestine na anglicke wikipedii?
    Já nevím, co jste se pokoušel tou anglickou Wikipedií dokazovat.
    Na ten CNK jsem koukal a z tech fragmentu ubohych trech vyskytu mi prijde, ze v jednom pripade se jedna o preklep, v druhem o nejake jazykovedne pojednani na tema "neologismy" a ze tretiho nedokazu posoudit o co se jedna.
    Z 10 výskytů (12. je překlep, 13. nějaký rejstřík) se 5 výskytů týká Platonských ideí, zbývajících 5 výskytů je toto:
    • něco takového může dělat celá civilizace. Dávám vám eony života, který pomalu klouže ke smrti, aniž by se
    • co kdy byly vypálený od památnýho dne v hlubinách eonů, tehdá započalo stvoření všeho… pár slov,
    • začátkem kambria, prvního z období fanerozoického eonu, v němž také žijeme, došlo v historii života k
    • znázorněny v měřítku geologického času, rozděleného na eony, éry, periody a epochy. Biodiverzita se prudce
    • Názvy jako postmoderna či postmodernismus, moderní eon nebo známý Paloušův světověk se liší snad jen slovotvorným
    24.2.2010 00:43 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Já nevím, co jste se pokoušel tou anglickou Wikipedií dokazovat.
    Viz muj prispevek vyse - jen to, ze v anglictine to ma dva vyznamy a ja pochybuju, ze to v cestine ma ten druhy vyznam.

    CNK mi toho ukazalo mene, ale kazdopadne z tech peti jsou dva ve smyslu geologickeho terminu(o tom ja se nehadam). A pokud jde o zbyvajici tri, tak jeden evidentne neni psan soudobou spisovnou cestinou a v dalsim se jedna o nejaky termin "moderni eon"(coz ma byt ekvivalent postmoderny, ktery se podle me ani nepouziva). Zbyva nam tedy "Dávám vám eony života, který pomalu klouže ke smrti". Nevim sice odkud to je, ale zda se mi, ze zde ma prednost forma pred obsahem, to bysme mohli kodifikovat kazdy basnicky vyraz.

    Jestli staci jedno pouziti slova, aby se stalo soucasti spisovne cestiny, tak mate pravdu, "eon" je synonymem slova "veky".
    24.2.2010 01:08 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Fascinuji me lide, kteri musi zuby nehty dokazat, ze maji pravdu a vubec jim nevadi, ze u toho vypadaji lehce retardovane...
    25.2.2010 10:23 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Bez muceni se priznam, ze nekdy dotahuji diskuze ad absurdum a bavi me to. V tomto pripade si ale myslim, ze mam pravdu. To opravdu nikdo jiny nevidi, ze ty argumenty proti memu tvrzeni jsou opravdu hodne chatrne? Ale proc se vlastne dohadovat o argumentech, kdyz muzeme nadavat do retardu, ze?
    25.2.2010 10:51 masi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    "To opravdu nikdo jiny nevidi, ze ty argumenty proti memu tvrzeni jsou opravdu hodne chatrne?"

    Myslim ze ne, Time. Bez urazky, ale v teto diskuzi skutecne pusobite za pitomce a to jen proto, ze jste ze zacatku chtel machrovat a pak si nechtel pripustit, ze nemate pravdu. Skutecne nevim, proc by i podle Vasi logiky nemohl byt termin pouzivany v jednom oboru byt pouzit v jinem? Kde jste na to byl, vdyt se to dela bezne. Napr. slovo mimikry je ciste biologicky termin a nemusim Vam snad popisovat, kde vsude jinde (casto v uplne nesouvisejicim oboru) ho mohu pouzit. Proc bych proboha nemohl pouzit spravny cesky geologicky terminus technicus "eon" k vyjadreni dlouhe doby? Je to naprosto v poradku a uz toho nechte, vazne pusobite hloupe.
    xvasek avatar 25.2.2010 17:54 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Nechtěl jsem zasahovat do diskuse, ale nezlob se na mě, jozka má pravdu. V komixu se eon velmi jednoduše pochopitelný z kontextu, v češtině je to používané slovo (ať už v jako termín v geologii, tak i okrajově jinde) a hádat se o tom mi opravdu přijde takové... no nevím jaké slovo použít, možná je "retardované" trochu silné, ale čistě technicky situaci popisuje celkem trefně.
    22.2.2010 21:44 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Mám pocit, že v nějakém Lovecraftově díle (V horách šílenství? Stín z hlubin času?) se v jednom českém překladu eony vyskytují, bohužel ve verzi, kterou mám v dispozici, jsou přeloženy jako "věky". V originálech (v důsledku vypršení copyrightu volně dostupných) je samozdřejmě eonů přehršel, jako např. v asi nejznámějším citátu z Necronomiconu:
    That is not dead which can eternal lie.

    And with strange aeons even death may die.
    23.2.2010 02:08 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Od rakouska-uherska se cestina trochu posunula a nikdy jsem nepolemizoval o pouziti v anglictine.
    robotics avatar 22.2.2010 22:08 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Je to často používáno v českých scifi knížkách jehovisto.
    23.2.2010 14:42 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    To znamena sci-fi od ceskych autoru, nebo o ceske preklady? Ze nekdo neco nejak prelozi jeste neznamena, ze to dava smysl. Ted me napada casty pripad z filmu, kde hrdina marne toci knofliky na radiovem prijimaci a pritom pronese "je to statické"
    Marián Kyral avatar 23.2.2010 20:02 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Jiří JOBÁNEK - Tvář bohyně Tanit, Nefritová brána - tam se EON používá ve smyslu "Před mnoha Eony"
    24.2.2010 00:56 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    To by mozna chtelo znat sirsi kontext toho pouziti. Zda se, ze zde eon oznacuje neco, s cim se v te knize operuje(byt to nemusi byt explicitne vysvetlene) a ne nejake dlouhe a neurcite casove obdobi. V tom komixu podle me ma byt "veky" uz jen z toho duvodu, ze je to zcela bezne slovo a ctenar za tim nemusi hledat nejake skryte odkazy, ktere tam nejsou.
    24.2.2010 07:33 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Až budete psát kuchařku, klidně tam piště že se má maso dusit věky, ale komix snad má právo na tu vaši přednost formy před obsahem, zvlášť když ta věčnost je stěžejním tématem celého komixu. Chápu že slovo "věky" je přístupnější i méně sečtělým čtenářům, ale xkcd jaksi naprosto není komix těmto čtenářům určený. Takže pokud se díky komixu někdo (nejlépe vlastním úsilím) dozvěděl, co je to eon, nebral bych to jako něco, co by člověku ubralo drahocený čas nebo nedej bože opotřebovalo mozek ;)
    25.2.2010 10:32 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Nezlobte se na me, ale tohle je jen dalsi argument zalozeny na osobnich invektivach. Neprectu sice tri romany denne, ale za burana se nepovazuju. Jak jsem psal nize - original je psan(az na vyjimky) beznou anglictinou a nevim, proc by mel cesky preklad byt jiny. P.S. Jen doufam, ze ted se zase nechytite me(zamerne) obecne cestiny, nebo absence diakritiky.
    25.2.2010 11:41 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Pořád nevím, jak jste přišel na to, že slovo (a)eon patří do běžné angličtiny ale jeho česká varianta nepatří do běžné češtiny.
    24.2.2010 09:39 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    V tom komixu podle me ma byt "veky" uz jen z toho duvodu, ze je to zcela bezne slovo a ctenar za tim nemusi hledat nejake skryte odkazy, ktere tam nejsou.
    Podle vás musí být básníci nebo spisovatelé největší kazisvěti, protože si do svých děl klidně vymýšlejí slova nová. Jestli si myslíte, že by se měla všude (a zejména v literatuře) používat nějaká jednoduchá čeština s dejme tomu 2000 slov, aby tomu opravdu každý rozuměl, je to váš problém. Já si myslím pravý opak – nevím, kde jinde by se měla používat neobvyklá slova, než v literatuře.
    25.2.2010 10:26 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Ja proti tomu nic nenamitam. V tom komixu mi ale vyraz, ktery naposledy pouzil nejaky poeta za cisare Josefa, prijde nepatricny. Anglicky original je psan soudobou a jednoduchou anglictinou a ja nevidim duvod, proc by mel byt cesky preklad jiny.
    zoul avatar 25.2.2010 11:10 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Slovo „eon“ má i v angličtině zvláštní náboj: An indefinite and very long period of time, often a period exaggerated for humorous or rhetorical effect. (New Oxford American Dictionary)
    22.2.2010 17:41 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Akorat nepatri delka nad o :)
    To je jen taká frajeřinka. Něco jako dvéře, nahóře apod. ;-)
    Jendа avatar 22.2.2010 20:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Nebo archaismus. Dodatek k Pravidlům z roku 1993 to opět ještě povolil. Nicméně tyto tvary byly zastarány (deprecated) a v příští revisi budou pravděpodobně odstraněny.
    22.2.2010 23:40 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Půjde ifconfig konečně s nimi? :-D
    Jendа avatar 23.2.2010 00:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Ne, protože na BSD je v pohodě. A na Linuxu ho už snad nikdo nepoužívá ;-).
    23.2.2010 08:15 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    A na Linuxu ho už snad nikdo nepoužívá
    Omyl. Nejenom že ho používají lidi, ale dokonce i distribuční skripty a programy pro konfiguraci sítě.
    Quando omni flunkus moritati
    Jendа avatar 23.2.2010 13:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Já vím (bohužel). Proto ten ironizující smajlík.
    vlastikroot avatar 23.2.2010 14:55 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Když ono to ip má uplně jinou syntaxi :-( Když člověk vždycky používal jedno a pak si má vybrat mezi tím a něčim jiným, je to těžká věc.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Jendа avatar 23.2.2010 17:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Já vždycky používal ip, takže jsem na něj zvyklý. Přijde mi logičtější než ifconfig, ale asi je to věc zvyku. Každopádně v profilu oba máme jako začátek používání Linuxu rok, kdy už po jádru 2.2 nebylo ani památky, takže je to naše blbost :-) (já vím, taky jsem se učil z knih napsaných kolem 2.0).
    vlastikroot avatar 23.2.2010 17:07 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Já se tak nějak učil podle všeho co mi přišlo do ruky, všude jsem tak nějak viděl ifconfig (+route) s naprosto jednoduchýma a primitivníma věcma, který se lehce pamatujou. Doufám, že až budu dělat nějakou serióznější síťovou věc, tak se to ip konečně nějak naučim :-)
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    23.2.2010 23:27 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Já jsem třeba zase zvyklý nahodit síť dvěma příkazy, ifconfig device ip netmask maska a route add default gw ip. I když se v rámci správnosti většinou nejdřív pokusím o totéž přes ip, nějak to nezafunguje, tváří se to nastaveně ale síť nesíťuje, takže stejně skončím u ifconfig/route. Naštěstí virtuální subrozhraní dělám málokdy, takže mi to stačí.
    Jendа avatar 23.2.2010 23:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    I když se v rámci správnosti většinou nejdřív pokusím o totéž přes ip, nějak to nezafunguje, tváří se to nastaveně ale síť nesíťuje
    Máš to rozbitý :-). ip a a ip:ad:re::sa/maska dev zařízení; ip r a default via b:r:á:n::a dev zařízení (případně pro zpátečníky ip a a ip.ad.re.sa/maska dev zařízení; ip r a default via b.r.á.na dev zařízení)
    24.2.2010 00:36 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    hm, asi jsem u ip route nedával zařízení
    24.2.2010 23:02 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Stejně je to sranda, dneska jsem měl zrovna spuštěnou distribuci, kde je jádro 2.2 a zrovna jsem musel nastavovat síť :-D.
    Jendа avatar 24.2.2010 23:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    To ještě někdo používá? Nějaký embed?
    25.2.2010 12:59 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Hledal jsem nejmenší distribuci, která má v sobě Xserver a umí ho provozovat vzdáleně. Embedded to už vlastně je taky (starý notebook :-D).
    23.2.2010 21:01 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Když ono to ip má uplně jinou syntaxi
    A strašně složitou, že jo... ip - co měnit - co s tím - parametry
    Quando omni flunkus moritati
    vlastikroot avatar 23.2.2010 21:04 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    To je skoro jak hádat se o složitosti/jednoduchosti vi a emacsu. Jakmile je člověk zvyklý umět rozjet něco pomocí ifconfigu, tak jde ip proti srsti. Neříkám, že je to složité, ale jen, že nejsem zvyklý s tím pracovat a nepamatuju si tu syntaxi. Než bych otvíral manuál, to radši pustim přes ifconfig.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    24.2.2010 21:04 Jaromír Hradílek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Mám to podobně a když už jednou za čas potřebuji nastavit síť, je pro mě jednodušší a rychlejší použít to, co znám. Až jednou ifconfig v systému nenajdu (nebo na to budu potřebovat napsat skript), rád si manuálovou stránku ip nastuduju. :-)
    23.2.2010 15:34 paranoiq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    zajímavé. už jsem viděl i jiné vysvětlení. doteď jsem měl za to, že eon = 10000 let
    22.2.2010 09:27 Twiguard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Absolutne nejlepsi dil! Kdyz jsem ho cetl poprve pred par mesici, myslel jsem, ze se roztrhnu. =D
    22.2.2010 09:59 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    tak tenhle je dokonalej
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    xvasek avatar 22.2.2010 10:53 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Respect.
    22.2.2010 11:16 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    no pointa je v title tagu pre dany image; este sa nikto neztazoval na preklad ale v ceskych (cesko-slovenskych) internetovych kruhoch sa vyraz pravidlo c. 34 nepouziva, resp. som ho vobec nikdy nikde nikoho pouzit nevidel :) Takze sa to IMHO sem nehodi. A veeelmi pochybujem, ze niekto bez googlenia vedel co je pravidlo 34 pre celularny automat.
    Heron avatar 22.2.2010 11:22 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    A veeelmi pochybujem, ze niekto bez googlenia vedel co je pravidlo 34 pre celularny automat.

    To ví každý, kdo viděl onu Wollframovu přednášku. Googlit netřeba.

    22.2.2010 12:29 stn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Uz mi asi hrabe - chvili jsem premyslel, co to sakra ma spolecneho s mobilnimi telefony, nez mi doslo, ze se jedna o bunecny automat! :-D To je tak, kdyz se kus vyrazu prelozi do cestiny a kus zustane v anglictine... ;-)
    22.2.2010 17:17 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    no ceska wikipedia to takisto preklada ako celurarny :-)
    22.2.2010 15:32 SkaP
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Jj, taky sem to pravidlo neznal.

    Tenhle díl je ale každopádně dokonalej :-)

    22.2.2010 11:50 neelx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Nejlepší, jak je nakreslenej ten profák na konci :)
    22.2.2010 12:36 Neasi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Nejak se mi nezda ze Rule 34 jde prelozit jako Pravidlo 34. Pravidel existuje spoustu, ale Rule 34 je jen jedno :)
    Ruža Becelin avatar 22.2.2010 12:53 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Z tohohle jsem si odnesl dve veci:

    1. Neklikej na kazkou p*covinu co se nekdo pastne.

    2. AbcLinuxu by mohlo mit explicitni oznacovani linku obsahujici prasarny, kdyz surfuju v praci ;-)

    22.2.2010 13:31 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    1. Neklikej na kazkou p*covinu co se nekdo pastne.

    To vieš asi sa ten člen pomýlil o jeden kameň.

    Inač tento komix fakt ruluje. Keď si pomyslíte nad tým, že to je aj pravda (a to tú pravdu niekto povedal len zo žartu). Koniec. :-)

    Ináč my tento komix pripomenul myšlienku z anime Melancholy of Haruhi Suzumiya.
    Ruža Becelin avatar 22.2.2010 14:28 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Jo, komix je fajn :-)

    Bodem jedna jsem spis myslel to, ze kolikrat nekdo liknuje nejakou cunarnu schovanou za nevinnym nazvem. Obzvlast sekce Desktopy je dukaz toho, ze nejsem sam, kdo se v praci vydesil :-D

    22.2.2010 13:18 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Jsem mimořádně obtížný případ
    22.2.2010 17:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    ne, ale instaluju, díky ;-)
    25.2.2010 22:24 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Nehlásilo ti to při kompilaci něco takového?
    /home/adam/Plocha/jvgs-0.5-src/src/bind/jvgslua.cpp:726:17: error: lua.h: No such file or directory
    /home/adam/Plocha/jvgs-0.5-src/src/bind/jvgslua.cpp:727:21: error: lauxlib.h: No such file or directory
    
    Mám Ubuntu 9.10 a nainstaloval jsem všechny možné balíčky, které obsahovaly slovo Lua... (a -dev)
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    25.2.2010 22:29 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Tak už je to vyřešené, po instalaci lua bylo potřeba znovu spustit cmake
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    22.2.2010 15:21 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Pekelný díl :-O .
    22.2.2010 17:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Tenhle je drsnej...
    LennyCZ avatar 22.2.2010 18:49 LennyCZ | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    Zupa, povedlo se :-) Dík!
    Given a choice between dancing pigs and security, users pick dancing pigs every time. (Dancing pigs problem)
    22.2.2010 21:41 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    ten kdo to překládá, je i přes všechny vaše postyfakt dobrej, (jasně že sem tam něco nesedí, ale kolik z vás by to zvládlo líp?) ale původní autor toho komixu je machr nad machry *thumbsup*
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    Jendа avatar 22.2.2010 23:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    JJ, nechápu, kde bere náměty (už 700\!). Já když mám něco vymyslet, tak je to porod. (vykřičník je escapován, aby někoho nenapadlo počítat z toho faktoriál :-))
    23.2.2010 11:21 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    23.2.2010 15:37 paranoiq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 505: Hromada kamení
    dnešní komiks je takový Eganovský :]
    tohle čtení doporučuju: Greg Egan - Město Permutací

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.