abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Teufel nedávno představila svůj první open source Bluetooth reproduktor MYND.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.2 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:33 | IT novinky

    Anton Carniaux, právní zástupce Microsoft France, pod přísahou: Microsoft nemůže garantovat, že data z EU nepředá do USA bez EU souhlasu, musí dodržovat americké zákony.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 15:33 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 141.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Lokální AI umí uspořádat podobné panely do skupin. Firefox na Linuxu využívá méně paměti. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 141 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.7. 22:44 | Bezpečnostní upozornění

    NÚKIB upozorňuje na kritickou zranitelnost v SharePointu. Jedná se o kritickou zranitelnost typu RCE (remote code execution) – CVE-2025-53770, která umožňuje neautentizovaný vzdálený přístup a spuštění kódu, což může vést k úplnému převzetí kontroly nad serverem. Zranitelné verze jsou pouze on-premise verze a to konkrétně SharePoint Server 2016, 2019 a Subscription Edition. SharePoint Online (Microsoft 365) není touto zranitelností ohrožen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    21.7. 21:00 | IT novinky

    Společnost Valve zpřísnila pravidla pro obsah, který je možné distribuovat ve službě Steam. Současně řadu her ze Steamu odstranila. V zásadách a pravidlech přibylo omezení 15: Obsah, který by mohl porušovat pravidla a normy stanovené zpracovateli plateb a souvisejícími sítěmi platebních karet a bankami nebo poskytovateli připojení k internetu. Sem spadají zejména určité druhy obsahu pouze pro dospělé.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.7. 13:33 | Komunita

    Dle analytics.usa.gov je za posledních 90 dnů 6,2 % přístupů k webových stránkám a aplikacím federální vlády Spojených států z Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.7. 17:44 | Zajímavý článek

    Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    20.7. 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    20.7. 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (28%)
     (24%)
     (4%)
     (6%)
     (5%)
     (2%)
     (4%)
     (28%)
    Celkem 83 hlasů
     Komentářů: 11, poslední včera 20:35
    Rozcestník

    Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24

    Jan Sedlák z redakce zive.cz bude dnes ve 21:10 mluvit o Linuxu na osobních počítačích v pořadu Ekonomika na ČT24.

    29.12.2009 16:14 | Andy Darcia | Upozornění


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    29.12.2009 16:20 DS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    druhý!
    29.12.2009 16:23 wmute
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Šmarjá, jen to ne! Sedlák a Linux, to zas bude nablito ..
    AsciiWolf avatar 29.12.2009 17:00 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    +1 :-(
    29.12.2009 17:11 MoB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Souhlas, žvásty redaktorů Lživě.cz prakticky na jakékoliv téma stojí vždycky za to...
    29.12.2009 19:17 Ganimoth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Njn. Kdyz uz nekoho z zive, tak tam meli dat Polesnyho nebo apson Cizka..
    Shadow avatar 29.12.2009 16:42 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Takže to bude skrytá reklama na Windows? :-D
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    29.12.2009 17:14 dooku | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Ne. Nebude skrytá :D
    29.12.2009 16:45 arch user
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    to uz tam mohli pozvat rovno Steva Balmera.
    29.12.2009 19:45 5o
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    "to uz tam mohli pozvat rovno Steva Balmera." alebo radsej Hulana :D
    randy avatar 29.12.2009 20:26 randy | skóre: 21 | Hviezdoslavov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    no jasne a skonci to tak, ako jeho recenzia na nokia n900
    R>
    Grunt avatar 30.12.2009 00:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    A na povidání o nově vydaných Windows 7 zase p. Krčmáře. To vypadá opravdu docela na sebereflexi.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    29.12.2009 16:51 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    omg... to je kombinace....
    živě && sedlák && čt24 && ekonomika && mluvit
    to je jako:
    iptables -t filter -P OUTPUT DROP && cat /dev/null > idea && mplayer idea && calc 1+2+3+4+5+6+7+8+9-45- 2&>1 && cat /dev/urandom
    houska avatar 29.12.2009 17:18 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    co mas proti ct24?
    29.12.2009 17:43 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    co máš proti mplayeru?
    29.12.2009 17:47 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Co máš proti cat /dev/urandom?
    29.12.2009 18:04 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    nic, proč?
    29.12.2009 19:55 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Co mas proti sedlakum?!?
    29.12.2009 22:01 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    nic, proč?
    30.12.2009 00:22 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    co mas??
    30.12.2009 01:14 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    co ??
    29.12.2009 17:30 knizmi | skóre: 27 | blog: Blog | Kosmonosy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24

    Někdy na podzim byl v nějakém pořadu na ČT 24 Vlasta Waic (tuším, že to taky byla Ekonomika 24), kde vystupoval jako "Nezávislý IT kontultant" :-)

    Jeho hlášky byly jedna lepší než druhá, ovšem korunu tomu nasadil výrokem, že konkurencí pro Windows v žádném případě není Linux nebo MacOS, ale možná někdy v budoucnu teprve vznikající nový operační systém od Googlu - Android.

    (Ano, tento "nezávislý konzultant" nejenže byl vzhledem k zaměření Chrome OS dost pravděpodobně mimo, ale navíc si plete Chrome s Androidem) :-)
    29.12.2009 17:55 xapoh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Nenaslo by sa neikde to video s waicom? :) dik
    29.12.2009 20:13 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    taky bych rad skouknul...

    btw: vlasta bydli ob 1 pokoj :D
    30.12.2009 16:45 kuly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Tak mu zaklepej na dveře, třeba se Ti ukáže.
    Sešívaný avatar 29.12.2009 18:14 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    No ne že bych měl něco proti panu Sedlákovi, ale nemohli si pozvat někoho, kdo Linux aspoň používá? :-) To je jako kdyby mě pozvali, abych jim něco řekl k Windows.
    MaSo avatar 29.12.2009 18:46 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Já bych jim hned něco řekl k Windows :-D
    Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
    David Ježek avatar 29.12.2009 19:01 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    na to se s chutí podívám :-D.
    MaFy avatar 29.12.2009 20:01 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    jj, uz mam naladeno. Pak se tu potkame a proberem pocity ;-)
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    saly avatar 29.12.2009 20:07 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Já si to snad i nahraju :-P
    Grunt avatar 29.12.2009 20:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    K tomu se přidávám. Dost by mě zajímalo jak ten stream co posílají na Multiplexu 1 vypadá.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    saly avatar 29.12.2009 20:12 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Mic moc hele. Informační hodnota a tak všecko OK, ale oproti analogu na TV je to hnus ...
    Grunt avatar 29.12.2009 20:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    ale oproti analogu na TV je to hnus ...
    Jo, to vím, proto se o to také zajímám. Nechápu kde vyhrabali ten encoder. Snad ještě z referenční implementace v ISO/IEC TR 11172-5. Používá to vůbec B-Frames?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    saly avatar 29.12.2009 20:40 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Tak to je na mne moc odborné :-P Ale napadá mne dotaz: Existují bezztrátové kompresní video kodeky?
    29.12.2009 20:57 kily
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Třeba Huffyho kodek, ale bezztrátové kodeky se na stream nehodí, dostaneš se jen na cca 1/2 velikosti nekomprimovaného videa
    Grunt avatar 29.12.2009 21:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Tak to je na mne moc odborné
    Se mi podařilo nedávno vyhrabat Trailery z E3 z roku 2001(bylo to v CD některého staršího Score). Doporučuji podívat se třeba (a hlavně, protože je v MPEG-1) na Hidden & Dangerous II. Zvláště doporučuji zkontrolovat bitrate. To DVB-T v podání Českých Radiokomunikací od toho nemá moc daleko (na druhou stranu klidně ještě mohlo být ještě hůř – třeba jako ve Finsku). To je vše co jsem těmi písmenky a číslicemi chtěl říct.
    Ale napadá mne dotaz: Existují bezztrátové kompresní video kodeky?
    Jo. Třeba jeden z _nejlepších_ je dokonce otevřený: ffv1. Ale to není třeba aby byl bezeztrátový (sežralo by to moc veliké pásmo). Dost bohatě bude stačit když bude transparentní. A nebo když ne transparentní tak aspoň dívatelný.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    29.12.2009 21:51 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    K tomu se přidávám. Dost by mě zajímalo jak ten stream co posílají na Multiplexu 1 vypadá.
    Nomální MPEG transport stream (TS), video je klasický MPEG 2 720x576 (který se natahuje podle poměru buď na 768x576 nebo na 1024x576), bitrate je zhruba 2 Mbps a mění se podle programu a času (mají na to zařízení, co se pokouší optimálně rozdělit bitrate mezi kanály), audio je 192kbps MPEG layer 2, vzorkovací frekvence 48kHz.

    BTW: Zajímalo by mě, proč vělká čáast programů na multiplexu 2 má na okrajích černé pruhy (ořezávání podle 702x576+9+0, v MPlayeru -vf crop=702:576:9:0), stejně je obraz i tak 4:3 a zbytečně to žere drahocený bitrate, poněvač všechny metody komprese videa založené na fourierovských transformací (např. DCT u MPEGu) nemají černé okraje rády.
    Grunt avatar 29.12.2009 22:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    bitrate je zhruba 2 Mbps a mění se podle programu a času (mají na to zařízení, co se pokouší optimálně rozdělit bitrate mezi kanály)
    Tady tvrdí, že prej každý kanál má svoji nominální bitrate. No jde mi o to, že s poloviční bit-rate jsem na to pustil ffmpeg a zobrazil si to na stejném monitoru, ale ani tak se to nedalo porovnávat. Proto ta poznámka o referenčním kódu ISO. Ten je snad ještě ze čtyřiadevadesátého a produkuje něco podobného.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 29.12.2009 22:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    No dobře. Přiznávám, že jsem to převedl do progressive ve kterém může být asi zakopaný ten pes. Budu muset zapřáhnout do práce Mjpegtools.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    29.12.2009 22:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Zajímalo by mě, proč vělká čáast programů na multiplexu 2 má na okrajích černé pruhy (ořezávání podle 702x576+9+0, v MPlayeru -vf crop=702:576:9:0), stejně je obraz i tak 4:3 a zbytečně to žere drahocený bitrate

    Co jsem si všiml, černé pruhy jsou u dvou typů pořadů. Za prvé u starších pořadů, které už byly jednou takto zpracovány pro analogové vysílání ve formátu 4:3 a které tak televize prostě plácne do vysílání i dnes. Na 16:9 je pak výsledkem "letterbox in letterbox", tj. obdélníkový obraz s širokým černým okrajem. Nebo jde naopak o nově zpracované filmy, které nechtějí ořezávat z 2.44:1. Vůbec nejhorší je Prima, která tvrdošíjně vysílá všechno 4:3 a když dostane pořad, který je 16:9, tak přidá pruhy.

    Grunt avatar 29.12.2009 22:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Úplně nejlepší je funkce Velikost obrazu: Automatický formát. Mně to roztahuje i 4:3 zase na 16:9, takže prokládaný, několikrát přeškálovaný obraz projetý MPEG-2 o 3,5Mbps, zpětně deinterlacovaný, to je fakt paráda.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    29.12.2009 23:05 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Mně to funguje (Samsung LE32R86) dobře, pokud jde o jeho vlastní tuner, pokud je to signál z externího set-top boxu (Mascom 1321T, ten používám kvůli nahrávání), tak ne, ale to může být taky chyba toho set-top boxu.
    Grunt avatar 29.12.2009 23:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Mně to funguje (Samsung LE32R86) dobře, pokud jde o jeho vlastní tuner
    No tak mně ne. Vyzkoušeno jak na LCD monitoru, tak LCD televizi(oba Samsungy). O jaký jde firmware? 2009/05/06_0011000?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    30.12.2009 00:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Podle menu verze software T-BDXPDEU00-1012, verze firmware T-ST1DEU7-1000. Jen je potřeba nastavit "režim obrazu" na "4:3" a "formát obrazu" na "automatický". Pak mi to u DVB-T přes interní tuner funguje.
    Grunt avatar 30.12.2009 00:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Aha. Tak to vypadá na úplně jiné typy. Režim obrazu mám Standardní, Film nebo Dynamický a jidná možnost jak poměr nastavit je právě Velikost obrazu kde je Automatický formát, 16:9, Široký zoom, Zvětšený obraz a 4:3, ale automatika a 4:3 zároveň zvolit nejde.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    30.12.2009 00:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Nemyslím "picture mode", to je v podstatě volba profilu obsahujícího jas, kontrast, sytost barev apod. Myslím první kartu v tom menu, co se objeví po stisknutí tlačítka "menu", na druhé stránce jsou nahoře dvě položky: "formát" a "režim obrazu". Ta druhá v podstatě říká, co se má při automatickém formátu udělat s obrazem, který je přijímán jako 4:3; možnosti jsou 16:9 (roztáhnout do šířky), 4:3 (nechat vlevo a vpravo černé pruhy), zvětšit (zoom tak, že šířka bude přes celou obrazovku a nahoře a dole se obraz uřízne) a široký zoom (nevím přesně, ale vypadá to na kombinaci částečného roztažení do šířky a částečného zoomu). Pro nás, co nechceme hlavy ve stylu E.T., je určena volba 4:3 (a když se vysílá letterboxovaná 16:9 v 4:3, tak se pomocí "P.SIZE" přepne ručně na zoom.
    Grunt avatar 30.12.2009 01:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Asi budu až do smrti zavázán. Je to sice trošičku jinde, ale nakonec jsem to našel. Ještě jednou děkuji.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    30.12.2009 15:26 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Třeba Panasonic TV mají mód 14:9. V tomhle módu obraz 4:3 mírně oříznou shora a zdola a přidají tenký černý pruhy po stranách. Pokud je vysílání 16:9, tak přepnou automaticky na 16:9. Zdá se mi to jako ideální řešení.
    jose17 avatar 29.12.2009 21:55 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    http://pastebin.com/m2023a42
    Ja vim, on vi, ty nano!
    Grunt avatar 29.12.2009 22:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Díky moc.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    jose17 avatar 29.12.2009 20:23 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    preco to vlastne nie je v sekcii humor?
    Ja vim, on vi, ty nano!
    29.12.2009 20:36 sxznam | blog: achjo1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    protoze tady konci sranda. :-)
    saly avatar 29.12.2009 20:39 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    :-D
    saly avatar 29.12.2009 21:12 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Hm, hm, ... V přehledu témat nic ...
    jose17 avatar 29.12.2009 21:18 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    no prave..
    Ja vim, on vi, ty nano!
    the.max avatar 29.12.2009 21:19 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Mozna uznali, ze Sedlak neni zrovna ta nejrozumnejsi volba:-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    jose17 avatar 29.12.2009 21:30 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    a je to tu
    Ja vim, on vi, ty nano!
    otula avatar 29.12.2009 21:31 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Ha, a není tam Sedlák :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 29.12.2009 21:32 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Ha, a je tam Sedlák :-) :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Grunt avatar 29.12.2009 21:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Z té obrazovky v Brně čučí.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    MaFy avatar 29.12.2009 21:32 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    A je..
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    saly avatar 29.12.2009 21:30 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    A vida, je to tu! :-D
    29.12.2009 21:30 trta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    ja to nahravam, kdo bude chtit, dejte vedet :-)
    saly avatar 29.12.2009 21:30 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Já taky :-)
    29.12.2009 22:02 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Ja chci :) Nejak jsem to prosvihl
    ZeX/OS - http://zexos.org
    saly avatar 29.12.2009 22:09 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Moment, střihnuto, rendruje se, upnu :-P
    Grunt avatar 29.12.2009 22:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    rendruje se
    No tak to nezní dobře.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    saly avatar 29.12.2009 22:15 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    :-D To, co mi vylezlo z Kaffeine je obrovský, tak to jenom házím na jinej kodek ;-)
    Grunt avatar 29.12.2009 22:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Tak jestli je to z DVB-T tak úplně nejlepší by krom toho stříhání bylo nejlepší nedělat s tím už vůbec nic.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    saly avatar 29.12.2009 22:30 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Měl jste někdy jenom mega upload? :-)
    Grunt avatar 29.12.2009 22:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Jo tak to potom budeš kouzelník, jestli se ti to povede. Kde mají proboha limit 1MB? Co takhle uloz.to?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    saly avatar 29.12.2009 22:42 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Myslím rychlost - 1Mb/s ;-) Kdybych měl nahrávat původní, tak mne z toho sekne ...
    Grunt avatar 29.12.2009 22:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Tak to bude trvat jen 2,7× dýl než samotná reportáž za předpokladu, že to je z DVB-T a je to opravdu dumpnuté.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jezekus avatar 29.12.2009 22:43 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Myslim, že myslel rychlost 1Mbit/s upload
    Jezekus avatar 29.12.2009 22:14 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Pardon, že budu úplně mimo, ale zajímalo by mne čim jste to nahrával a stříhnul? Taky jsem se pokusil, ale nějak se mi to rozbilo :-(

    A teď v obsahu, nejlepší mi osobně přišel ten ekonom. Příjemně mne překvapil Sedlák, ale perly co házel Lodl(?) stály za to :-(
    29.12.2009 22:21 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Příjemně mne překvapil Sedlák
    Jestli to nebude tim, ze skoro nic nerikal :-D

    ale perly co házel Lodl(?) stály za to :-(
    Presne. Hlavne jak vychvaloval bezpecnosti aktualizace, ktere jsou na Windows. (jakoby na Linuxu nic takovyho nebylo :-()
    29.12.2009 22:15 haldyr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Ahoj, mohl bys to nekam hodit? Diky
    29.12.2009 23:14 haldyr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    MaFy avatar 29.12.2009 21:34 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Ho radeji moc nenechaji mluvit :-)
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    29.12.2009 21:41 trta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    na te obrazovce byl jak malej cipisek :-D
    the.max avatar 29.12.2009 21:42 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    na druhou stranu, kdyz mluvil, bylo to celkem i rozumne, narozdil od toho prostorove vyraznejsiho, ktery sedel ve studiu:-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    29.12.2009 21:46 trta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    to je fakt, kazdopadne tolik prostoru k reci nemel, ale myslim ze sakra premejslel nad kazdym slovem aby si neuriznul nejakou ostudu :-)
    the.max avatar 29.12.2009 21:48 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Pokud by znal temata otazek predem (jako ze zrejme asi i mel), mohl nektere odpovedi trochu lepe vypilovat:-) viz pulroci nove verze, zdrojaky pro dotykac (zrejme tim myslel multi touch) atd.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    29.12.2009 21:50 trta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    vzdycky je co vylepsovat....tezko muzeme posoudit jestli ty otazky znal/znali predem....ale asi mu musela bejt venku zima :-D nevypadalo to ze ten Spilas za nim je jen obrazek :-))
    29.12.2009 22:23 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    zdrojaky pro dotykac (zrejme tim myslel multi touch) atd.
    Rikal neco jako ze zdrojove kody podporuji dotykove obrazovky. :-D
    Grunt avatar 29.12.2009 22:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    myslim ze sakra premejslel nad kazdym slovem aby si neuriznul nejakou ostudu
    Tak to s tou dotykovou obrazovkou na konci teda asi moc nevychytal, že? Předpokládám, že v té narážel na toto, jenže co potom k tomu tak asi dodat?

    No o moje boty, že u toho jak šilhal a druhým očkem cosi pozoroval k tomu ještě mačkal F5. :-D

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    jose17 avatar 29.12.2009 21:41 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    no ja neviem.. ten sedlak mi pripadal akoby to bol fakt sedlak.. hmm..
    Ja vim, on vi, ty nano!
    29.12.2009 22:21 ntw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    nomen omen
    Max avatar 29.12.2009 21:41 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Myslím si, že to dopadlo dobře. Takže zbytené obavy :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    otula avatar 29.12.2009 21:43 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    jj, taky myslím :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jendа avatar 29.12.2009 21:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    No, to s tou podporou jsem moc nepochopil :-). Že když se mi něco rozbije, tak budu 4 hodiny hledat, kdežto ve Windows co vlastně?

    On je hlavní problém v tom, že si lidé chtějí spravovat počítače sami.

    Mimochodem, kam se mám přihlásit, kdybych jim tam chtěl příště dělat kvalifikovaného diskutéra?
    otula avatar 29.12.2009 21:47 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Ve Windows hledat nemusíš, tam víš předem, že když to nefunguje, tak to nefunguje (například máme v práci za 10k Kč CoolEdit, který prostě nejede a nepojede, a výrobce nám rozhodně na pomoc nepřispěchá) ;-)

    Ale mohlo to být celé mnohem větší komedie, takže se dá říct, že to dopadlo docela slušně :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    29.12.2009 21:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Mimochodem, kam se mám přihlásit, kdybych jim tam chtěl příště dělat kvalifikovaného diskutéra?

    Jak už to v této zemi bývá, kvalifikací je být kamarád těch správných lidí. Nebo aspoň kamarád jejich kamaráda.

    randy avatar 29.12.2009 21:45 randy | skóre: 21 | Hviezdoslavov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    myslis? co sme sa dozvedeli? ze pouzivame system, ktory ti nik automaticky nezaktualizuje, nik ti neporadi, tiez system na ktory sa neda kupit komercna podpora a pre ktory neexistuju komercne aplikacie, len aplikacie nejakych studentikov ;D vlastne, ze to je len vytvor nejakych ludi, ktori to robia vo volnom case za ktorymi nestoja ziadne velke firmy ;)
    R>
    Jendа avatar 29.12.2009 21:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    len aplikacie nejakych studentikov
    Jo, díky za připomenutí. O tom jsem taky chtěl napsat.

    Kdo to neviděl: „Aplikaci pro Linux vyvíjí studentík, kterého to za 5 let přestane bavit a co vy pak s tím.“

    Aplikace A a B se z nějakého důvodu přestaly vyvíjet. Aplikace A byla uzavřená, B otevřená. Uživatelům obou aplikací chyběla featura. U aplikace A utřeli nos, k aplikaci B přišel Jenda a featuru dobastlil :-).
    Grunt avatar 29.12.2009 22:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Takový pokec diletantů a běžných spotřebitelů o GNU. Co víc chtít? Ale z toho ekonoma mi spadla huba. Kdo to vůbec byl? Ani moderátor nevypadal nepřipraveně.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    29.12.2009 22:21 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Nejspíš si udělal domácí úkol a pořádně si nastudoval co to znamená open source. A dopadlo to tak, že z hostů odpovídal nejlíp.
    Grunt avatar 29.12.2009 22:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Nejspíš tam asi v té Redakci mají opravdu nějakého insidera. Jak jinak si vysvětlit to přirovnání Wikipedie a knižní encyklopedie (předpokládám, že v jádru to měla být narážka na GNU a GPL vs zbytek světa jen s tím problémem, že asi moc z nich vlastně ani netušilo o čem to vlastně mluví).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Sešívaný avatar 30.12.2009 05:13 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    No, ten ekonom z nich byl fakt nejlepší. Sedlák toho moc neřekl a rozhodně největší mimoň byl ten Lodl. S tím jeho příkladem o ukončení vývoje aplikace pěkně nabil na smeč, bohužel tam nikdo nebyl schopný zasmečovat. Když mám založený byznys na aplikaci, u které autor ukončí vývoj, tak u open source mám aspoň možnost pokračovat ve vývoji. U proprietární aplikace je nahraný. S tou podporou mě taky rozesmál. Drtivá většina domácích uživatelů žádnou podporu nemá. Zkuste si s OEM licencí zavolat na podporu Microsoftu... Můj kamarád má nakoupených několik licencí serverových Windows a když jednou kvůli docela zásadnímu problému volal na podporu a oni mu řekli, že nejlepší bude to přeinstalovat, tak nevěřil vlastním uším.
    Grunt avatar 30.12.2009 12:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    No, ten ekonom z nich byl fakt nejlepší.
    O co, že Michal Kebort je teď někde tady mezi námi(a nebo aspoň na Rootu) a jen se směje.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    David Ježek avatar 29.12.2009 21:42 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    překvapení se nekonalo, opět to bylo o ničem ... a sedlák si plete ubuntu a linux.
    otula avatar 29.12.2009 21:44 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    každého půl roku vycházejí nové verze
    Taky jsem si všimnul :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    29.12.2009 21:54 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    On si plete i multitouch s obecnou podporou touchscreenu.
    saly avatar 29.12.2009 21:44 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Ten s brýlemi úplně vlevo občas mlel nepřesnosti ... Mohli také zmínit IBM, RedHat, Novell, Nokia, Google, ... Takový jména by bodli.
    the.max avatar 29.12.2009 21:46 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    to by sice mohl, ale byla by to v podstate reklama, za kterou by cete nedostala zaplaceno:-(
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    saly avatar 29.12.2009 21:47 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Tak proč tam tedy jmenovali Microsoft? :-)
    the.max avatar 29.12.2009 21:49 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Koho chleba jis, toho pisen zpivej:-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Jendа avatar 29.12.2009 21:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Tuhle hledali Linux+FreeBSD admina :-).
    Darth Phantom avatar 29.12.2009 21:48 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Až na toho Sedláka bych řekl, že tam mluvili ti chlápci celkem rozumně. Moc Linux nesmyslně nehaněli ani nepřechvalovali :)
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    thomas87 avatar 29.12.2009 21:49 thomas87 | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Taky mi pan Lodl z idnes.cz prisel mimo misu. Nekdy ani nevedel, co ma rict. Nejlepsi z tech tri lidi byl asi ten borec z te ekonomicke redakce. Ted se aspon obcas chytal.
    the.max avatar 29.12.2009 21:52 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    jj, moje rec. Viz famy o tom, ze kdyz student vyvijejici nejaky sw dostuduje, uz nebude nikdo,kdo by ve vyvoji pokracoval a pokud na tompostavi komercni firma sve podnikani, muze to byt jeji krach:-D To je prec nesmysl, pokud si na tom firma postavi byznys, urcite pro ni nebude tak veliky problem zaplatit nejakeho jineho studenta,ktery by dale ve vyvoji (dle jejich predstav) pokracoval, pokud se samotneho vyvoje neujme komunita.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    29.12.2009 22:08 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Mnohem hůře jsou na tom firmy, které si postaví podnikání na komerčním softwaru, jehož výrobce ho přestane vyvíjet, udělá nekompatibilní či jinak nepoužitelnou verzi, nebo rovnou zkrachuje či je prodán konkurenci (která okamžitě zruší všechny jí konkurující produkty). Ty mají jen dvě možnosti - buďto udržovat software funkční (což často nejde kvůli časovém omezení), nebo podstoupit zdlouhavé martirium s převodem na jiný sotware, což často znamená převést (nebo nedejbože dokonce ručně přepsat) veškerá data mezi nimy a doufat, že tentokrát si vyberou produkt firmy, která vydrží alespoň o něco déle ...
    the.max avatar 29.12.2009 22:12 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    dobre jim tak:-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Nicky726 avatar 29.12.2009 21:50 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Hmmm... ale jako chvílema i jo... Co to tam ten moderátor žbleptal o diletanství?
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    29.12.2009 21:52 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Sedlak mlel blbosti ako vzdy.

    Sedlak: Linuxove ikonky a desktop su inspirovane od M$.

    Jodl(?): Postavit biznis na nekomercnom softe od studenta je velmi rizikove, pretoze dostuduje a nebude dalej vyvijat. Komercny soft je bezpecnejsi.

    Sedlak: Linux moze rast iba v privetivosti a podpore hw. Pocet uzivatelov bude iba stagnovat.

    Jodl(?): Riesenie problemov s Linuxom na 100% najdete niekde na internete, ale moze to zabrat aj 3-4h. Kdezto Windows mate platene.

    Este najrozumnejsi bol clovek z CT. Jodl z Idnes bol mimo a Sedlak ako vzdy.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    29.12.2009 22:03 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    To jsou perly... jak z nosu...
    the.max avatar 29.12.2009 21:56 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    No ale berte to tak. Co kdyby tam byl ve studiu treba takovy ulhan s nasim Jardikem?
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Jendа avatar 29.12.2009 21:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Jardík by řekl tomu hmotnějšímu pánovi, že vytejká ze židle :-D.
    the.max avatar 29.12.2009 22:16 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    TODO: rozeslat členům KernelUltras token s měřičem alkoholu a požadovat před odesláním každého komentáře autorizaci
    Jaka by mela byt minimalni/maximalni hladina?
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    vlastikroot avatar 29.12.2009 22:30 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Taková, aby dokázali otevřít vim a předělat driver na komunikaci :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    MaFy avatar 29.12.2009 22:00 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Nejvic me rozesmal ten redator, jak rikal: bla, bla, porovnani Linuxu a nejakeho bezneho OS..
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    29.12.2009 22:05 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    -Není to jen přehnaný nimbus kolem linuxu?
    -No, já myslím že ten humbux...

    :D Aspoň já to tak slyšel, jestli máte nahráno...
    jose17 avatar 29.12.2009 22:35 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    jo, no.. nekvalitna linka do brna
    Ja vim, on vi, ty nano!
    29.12.2009 22:11 Rivon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Nemáte to někdo někde nahraný? Rád bych se na ty perly podíval :)
    29.12.2009 22:18 Kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Dá se to stáhnout z archivu ČT: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/podle-data-vysilani/ .
    poky74 avatar 29.12.2009 22:45 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24

    Ksakru, tolik jsem se na to těšil a zapomněl jsem na to.

    Teď mi ani mplayer plugin nechce povolit to stáhnout...

     

    Bude někdo na Pokýska hodný a dá direct link nebo to upne někam mimo?

     

    Děkuju mnohokrát, prý to byl docela vtipný pořad :))

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Grunt avatar 29.12.2009 22:54 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    poky74 avatar 29.12.2009 23:48 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24

    Probůh, v čem se to spouští?

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Drom avatar 30.12.2009 00:47 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    V Totemu to funguje.
    Kaacz avatar 30.12.2009 00:52 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Proboha treba ve VLC :)
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    Grunt avatar 30.12.2009 01:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    V jakémkoliv přehrávači do kterého se dá zadat URL (čekal jsem, že když je z toho link, tak si to vhodný program přebere sám). Jinak doufám, že to bude fungovat, protože jsem z toho vymazal SESSION_TO_MATCH v domnění, že si server vytvoří nový hash a pošle Redirect. A úplně přesný link na reportáž samotnou je:
    rtsp://ctrm.visual.cz/iVysilani.hash?id=Mzg3MjQ1NjYyfDYzMzk3NzIzODI1OTEyMjUwMA==&MATERIAL_IDENTIFIER=209411058021229&CONTENT_NAME=10095417821&TITLE=ekonomika-ct24&GENRE=zpravodajske&LIVE=0&start=00:22:25&duration=00:48:50
    (Jen to duration jsem nekalibroval. To nechť se laskavý divák postará sám.)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    30.12.2009 15:49 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24

    Ne-e. Jestli to mají stejně jako živé vysílání, tak odkazy na video dělat nejde, protože položky id a session mají omezenou životnost.

    (Holt iniciativní blbost vládne světu. Když jsem si u jiné začínající televize stěžoval na podobné zhovadilosti, tak akorát přišla jízlivá odpověď ve smyslu „copak, snažíte se nám ukrást naše vysílání“. Takhle opravdu diváky nezískají.)

    30.12.2009 01:54 abr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    http://www.megaupload.com/?d=53KKWIOV

    http://uloz.to/3464575/ekonomika-ct24-29-12-2009.asf

    330MB (cely porad, stredni kvalita)
    29.12.2009 22:16 Kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Z obsahu debaty jsem pochopil, že mlůví o době před 20 lety, kdy student Linus Torvalds bastlil linux. A dnes, po dvaceti letech linux sponzoluje IBM, NOKIA, CISCO, RedHat, Oracle atd.
    29.12.2009 22:24 Kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Ještě jsem zapomněl na Microsoft, ten také přispěl kódem. Cca asi před rokem se nechal Torvalds slyšet, že by vzal kód i od MS.
    29.12.2009 22:36 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Taky že vzali, ale dost možná ho zase zahodí, protože kód není pro jádro dostatečně kvalitní a MS se o něj už přestal starat.
    Quando omni flunkus moritati
    29.12.2009 23:05 linear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    nedavno zde (jaderne noviny?) vysla tabulka firem ktere za posledni obdobi nejvic prispeli do Kernelu a MS se umistil docla slusne :-) Asi tam makaji ti studenti o kterych byla v poradu rec...
    29.12.2009 23:20 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Asi tam makaji ti studenti o kterych byla v poradu rec...
    :-D Ale už dostudovali... MS se na ten kód vybodl hned po PR vlně.
    29.12.2009 22:50 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Slabinou dezinformačních kampaní je, že vzbuzují zvědavost, neboli špatná publicita -- taky publicita. Čekám, že v nadcházejících týdnech se mě několik lidí, kteří ten pořad viděli a jinak by tak neučinili, na něco ohledně "těch linuxů" zeptají a bude to záminka vybalit na ně EEčko nebo ukázat desktop před sebou. Jen nevím, jestli to je dobře, když najednou všichni začnou GNU používat. Už teď trávím docela dost času pomáháním se svobodným OS pomalu ale nezadržitelně rostoucímu počtu lidí. Co vidím kolem sebe nějak se Sedlákovým tvrzením o stagnaci nehraje.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    the.max avatar 29.12.2009 23:03 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    no vidis, muzes postupne zacit tem BFU vysvetlovat, ze GNU software JE sice zdarma, nicmene za PODPORU se plati stejne,tak jako u komercnich aplikaci. Ale asi bych se opakoval, uz to tu kdysi psal Heron.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    29.12.2009 23:13 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Zatím jedu za dumpingový ceny :-). Win-admin u nás pracuje blbě a nasraně s tím, že dostává 40 Kč za hodinu (nevím, jestli to je pravda, ale nedal bych mu ani to), zatímco já pracuju dobře, s úsměvem na tváři a zadarmo.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Jendа avatar 29.12.2009 23:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Já jsem takhle několika málo (nemám notebook, takže jenom těch několik šťastlivců, kteří byli kdy u mě doma) svůj desktop ukázal a přišlo jim to strašně překomplikované. Ať už strohý Fluxbox (ten Linux nemá ikonky?!) či KDE (proč je v Linuxu v záhlaví okna tolik tlačítek?!). A bude hůř, už delší dobu se chystám na nějaký dlaždicový WM.
    29.12.2009 23:18 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Já takhle několika lidem ukázal konzoli a šli se poblejt do rohu s větou: "Cože, ty používáš DOS?".
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Jendа avatar 29.12.2009 23:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    No jo. A pak takovým vysvětluj, že v tom jde dělat mnohem rychleji než klikáním.
    the.max avatar 30.12.2009 00:19 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    ja uz na tohle vysvetlovani nemam silu. Nekolikrat jsem to zkusil, ale nemelo to valny ucinek.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Heron avatar 30.12.2009 11:32 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Ukazuješ špatné věci. Pokud to jsou klikači, řádka jim nic neřekne. Klikačům jsem svého času ukazoval jak DOOM III jede v linuxu mnohem plynuleji než na windech, KDE, blender apod. Prostě upoutat je grafikou.

    Naopak lidem zkoumavým můžeš ukázat /etc/ a budou nadšeni, že si můžou do všeho hrabat sami.

    Pokud to uděláš naopak, nenadchneš ani jednu skupinu.
    Jendа avatar 30.12.2009 15:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Já neukazuju. Já pracuju a oni přijdou a vidí :-).
    saly avatar 29.12.2009 22:52 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Kdo to nestihl: http://saly.ihrisko.org/EkonomikaCT4-29122009-Linux.avi
    Omlouvám se za tu synchronizaci a/v, střih a tak :-D
    poky74 avatar 29.12.2009 23:44 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24

    HTTP request sent, awaiting response... No data received.

     

    wgetu se to prý nelíbí

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    30.12.2009 02:07 abr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    http://www.abclinuxu.cz/zpravicky/jan-sedlak-z-zive.cz-o-linuxu-na-ct24#163
    30.12.2009 10:42 dooku | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Díky :)
    29.12.2009 22:55 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    No, pokud spácháte ideologickou zradu a budete mít nainstalovaný RealPlayer, můžete si to pustit tady: http://www.ceskatelevize.cz/program/209411058021229.html?online=1 (posunout někam na 21:33)

    Ale chápu, že správný GNU politruk to raději bude dělat komplikovaně než jednoduše :-)
    Jendа avatar 29.12.2009 23:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Proč RealPlayer? Mně ČT jede i v mplayeru.
    29.12.2009 23:51 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    No to jistě, nepopírám, že ten stream přehraje i Mplayer. Kouzlo balíku se zlým a ošklivým RealPlayerem ale mimo jiné spočívá v tom, že je k němu přibalen instantně funkční plugin do Mozilly. Takže prostě stačí vlézt na ten link...
    Pochopitelně to nemá to kouzlo fůry ztraceného času kvůli jednomu párminutovému videu ;-)
    Grunt avatar 29.12.2009 23:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Jakože mplayer ho nemá?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    29.12.2009 23:54 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Pokud máte na mysli už dlouho neaktualizovaný a problematický mplayerplug-in, pak jistě má.
    Grunt avatar 29.12.2009 23:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Dobře, gstreamer plug-in ala totem?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    30.12.2009 00:01 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Ano, plugin pro Totem kupodivu nějak funguje (je snad jediný použitelný). Ale zkuste s ním poslechnout moji radu z původního příspěvku - tedy "posunout někam na 21:33".
    30.12.2009 00:26 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Právě před chvilkou jsem okolo toho trochu hlodal, a vypadá to, že nástupcem mplayerplug-inu je gecko-mediaplayer. Akorát se mi to momentálně nechce zkoušet, protože si to s sebou táhne gnome-mplayer (a já zrovna dneska našel SMPlayer, konečně použitelné GUI pro mplayer :-) ).
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Jezekus avatar 30.12.2009 00:35 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    gnome-player ma jednu vyhodu, pauzne screensaver. V smplayeru se mi to nezdarilo.
    30.12.2009 01:25 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Hm, ani nevím, jestli mám vůbec nějaký screensaver nastavený, každopádně v konfiguraci SMPlayeru (Možnosti/Nastavení/Obecné/Video) volbu na zakázání spořiče vidím (a zaškrtnutou :-) ). A do gnome-mplayeru se mi nechce už proto, že používám KDE :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Jezekus avatar 30.12.2009 01:30 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Aha, tak v KDE by to mohlo chodit a chápu. Ta volba v menu vypne pouze xscreensaver. Na gnome-screensaver nebo jak se jmenuje to nefunguje.
    30.12.2009 16:02 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Ono se to jenom gnome-* jmenuje. Ve skutečnosti používá jen GIO (přesněji řečeno libgtk-x11-2.0.so.0, libgdk-x11-2.0.so.0, libatk-1.0.so.0, libgio-2.0.so.0, libpangoft2-1.0.so.0, libgdk_pixbuf-2.0.so.0, libpangocairo-1.0.so.0, libcairo.so.2, libpango-1.0.so.0, libfreetype.so.6, libfontconfig.so.1, libgobject-2.0.so.0, libgmodule-2.0.so.0, libgthread-2.0.so.0, librt.so.1, libglib-2.0.so.0, libdbus-glib-1.so.2, libdbus-1.so.3, libasound.so.2, libpthread.so.0, libc.so.6, libX11.so.6).
    30.12.2009 18:17 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Hm, pravda. V Debianu to chce ještě gconf, ten bych snad překousl. Tak možná až někdy budu chtít sledovat TV na webu :-) Pokud mi to teda nepřebije SMPlayer, asociacím aplikací pořádně nerozumím :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    29.12.2009 23:20 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    V rámci sebeobrany se to smí a za zradu se to nepovažuje. Při tvorbě GNU taky museli použít proprietární Unix, aby mohli postupně nahrazovat jeho komponenty.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Grunt avatar 29.12.2009 23:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Příloha:
    Za zradu se to nepovažuje jen kvůli tomu, že svobodný implementace ffrv40 ještě nefunguje tak jak má (ale týká se to čistě toho iVysílání, protože jinde jsem to nezaznamenal). Jinak jde použít ještě k správnému zobrazování .so z Linuxové verze RP, DLLky vyextrahované z Windowsí verze a nebo to dokonce umí překřoupat jakýsi drvc z Macu. Jinak by to samozřejmě byla zrada neomluvitelná. :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    29.12.2009 23:13 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Ale jinak tam tedy bylo perel, až zrak přecházel :-)
    Úplně se bojím, že od zítřka budu SUSE aktualizovat 4 hodinovým hledáním v diskusích...
    Já nemyslím, že to byl úmysl. Jsem si jist, že kupříkladu jaderný fyzik či ornitolog kroutí hlavou nad jejich reportážemi "z oboru" úplně stejně jako my. Novináři jsou lidé zvláštního ražení.
    30.12.2009 00:17 jirkamailto | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Tak novinari obecne jsou lidi kteri chteji rozumnet vsemu ale do hloubky nevi nic. Proto kdyz taky ctu zpravy, tak verim jen par procentum z toho.
    30.12.2009 01:41 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Mohu potvrdit, že tvrzení třeba o kvantové fyzice bývají v médiích velice zkreslená.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    30.12.2009 00:15 jirkamailto | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    No ja si myslim, ze ti panove ani jeden nevedeli o cem hovori, kdyby radsi pozvali opravdoveho IT spravce na linuxu, tak by jim rekl daleko vic nez oni. Me to prislo, ze se snazili chodit okolo horke kase a vedli takove ty politicky korektni reci. Ja jsem udelal poster o linuxu, kde je historie linuxu, co to je a nejcastejsi otazky o linuxu. Kdyby si to panove byvali precetli, tak meli jasno.

    Jednou taky byl porad o linuxu a udelali stejnou chybu. S tou podporou, ten clovek tam rikal ze si clovek koupi produkt a treba k tomu i podporu. On nezminil, ze si clovek nekupuje software jako takovy, ale prave k tomu tu podporu. Pokud bych nechtel treba od redhatu tu podporu sahnu po centosu nebo fedore.

    Ne to je klasicka ukazka dezorientace posluchace. Ja si myslim ze kdybych tohle jako bezny uzivatel slysel, tak si budu myslet, ze linux je v podstate udelany na kolene a nelze se na nej spolehnout. To o tom diletantismu, kdyz ma firma uzavreny zdrojovy kod ktery treba vidi jen nekolik paru oci je kvalitnejsi nez kod ktery je otevreny a vidi ho siroka IT odborna verejnost? No podle panu asi ano.

    Tady je iluze ze kdyz si neco zaplatim tak to je kvalitni. Za trabanta taky zaplatim a kvalita nikde.
    30.12.2009 00:36 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    No ja si myslim, ze ti panove ani jeden nevedeli o cem hovori, kdyby radsi pozvali opravdoveho IT spravce na linuxu, tak by jim rekl daleko vic nez oni.

    Nejsem si jistý, jestli by o něco takového stáli.

    30.12.2009 00:48 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    30.12.2009 02:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Ano, takhle nějak jsem to myslel.
    30.12.2009 09:20 sxnam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Nemuseli zvát Linuxového Geeka. Stačilo pozvat někoho z Linuxového businessu. Managera, Tvůrce dokumentace, hlavního správce distribuce a pod. Stačil by někdo kdo umí komunikovat. Aspoň by tam nezazněly takové žvásty, že koupí komerční licence si zajistím dlouhou podporu a fungování programu nebo škatulkování Windows=placený, Linux=zdarma.
    Amarok avatar 30.12.2009 12:19 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Ja uz po tom traumatizujicim zazitku z poslechu rozhovoru na radiozurnalu radsi podobne diskuze ignoruju, ani na ten zaznam z CT24 koukat nebudu. Bohuzel je to takhle dost casto, kdyz se projednava v mediich kterykoliv slozitejsi obor, diskuze pro verejnost jsou casto naprosto neodborne, matouci a dokonce podavaji uplne spatne informace. Je to skoda, kdyz jsou organizatori tak primitivni, ze nedovedou ani pozvat vhodne hosty.
    GNUniverse - May the source be with you...
    30.12.2009 00:18 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Tahle zpráva na ČT24 je taky docela jetá.http://www.ct24.cz/ekonomika/76453-linus-torvalds-s-jeho-linuxem-se-verejnost-potkala-v-srpnu-1991/ O Stallmanovi a GNU ani slovo.
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    30.12.2009 01:39 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Ta diskuse v Ekonomice ČT mi přišla docela objektivní. A to i v případě pana Sedláka. Jedinou větší hrubku, co jsem v diskusi objevil bylo implicitní tvrzení, že u komerčního software (Windows) nemusíme řešit žádné problémy. Bylo tam tvrzeno, že u Linuxu je třeba řešit problémy prohledáváním diskusí. To je pravda, ale je možné si i zaplatit placenou podporu Linuxu. Podobně i u Windows mnoho domácích uživatelů musí řešit podporu pomocí různých komunitních fór a nemají placenou technickou podporu. Dále bylo implicitně tvrzeno, že jen u Windows jsou k dispozici pravidelné akutalizace, ale již nebylo řečeno, že u většiny Linuxových distribucí je tomu stejně.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    30.12.2009 01:49 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Zapomněl jsi na Lodlovu hlášku, že když původní autor sekne s vývojem open source programu, tak uživatelé mají smůlu :-D
    30.12.2009 02:08 Ganimoth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    S tim me opravdu dostal :). Nevedel jsem, zda mi ho ma byt lito nebo se mu mam smat...
    30.12.2009 11:19 linear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Pan Lodl je z iDnes.cz a to mluvi za vsechno, tam je zamestnanej samej expert a tyka se to vsech oboru.
    31.12.2009 12:26 žluťoučký kůň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    jojo ten tlustoch je fakt clovek praxi nepoznamenany ... co ja uz videl nestastnych zakazniku kterym komercni firma sekla s jejich nosnym produktem. V tomto ohledu je uplne jedno jestli je to open nebo closed produkt..

    31.12.2009 06:52 petr
    Rozbalit Rozbalit vše vyvážená diskuse
    podle mého názoru to byla velmi vyvážená diskuse, všichni pánové věděli o čem hovoří a všichni hovořili směrem k normálnímu konzumentovi ekonomického zpravodajství, myslím, že redaktor odvedl kvalitní práci
    1.1.2010 00:35 Aminux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vyvážená diskuse
    To jistě. Až na to, že hovořili o ničem.
    1.1.2010 01:07 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vyvážená diskuse
    Pánové sice možná věděli, o čem hovoří, ale stejně plácali nesmysly. A je celkem jedno, jestli mátli veřejnost úmyslně nebo jestli jen problematice vůbec nerozuměli. Konzument ekonomckého zpravodajství by snad byl pochopen pochopit, že i k systému zadarmo se dá zaplatit komerční podpora, budu-li o to stát; takže není důvod, proč tvrdit, že existence placené podpory je konkurenční výhodoou Windows (nebo komerčního software) oproti Linuxu (nebo open source). No a pod slovem "vyvážená" si asi každý představujeme něco úplně jiného.
    gtz avatar 1.1.2010 18:50 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vyvážená diskuse
    RH i Suse snad mají podporu a myslím si, že ta podpora je lepší než podpora od-nějakého "MS Gold Partnera"
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    31.12.2009 17:57 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24

    Tak to je smutné. Pokud ovšem smějí politici žvanit o něčem, čemu vůbec nerozumí, nelze toto právo upřít ani ostatním občanům. :-D

    Když bude pan Sedlák mluvit o Linuxu, je to asi jako bych já mluvil o pěstování kukuřice s naivní představou, že když jsem si dvakrát zasadil tulipány, musím být hned expert na veškeré zemědělství.

    gtz avatar 1.1.2010 18:53 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jan Sedlák z zive.cz o Linuxu na ČT24
    Žvaní o ničem, aby bylo lépe vidět jaký je to pan odborník. Třeba přejde na politickou scénu. :)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.