abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 572 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Domácí server

    Mám, s Linuxem
    52% (681)
    Mám, s jiným OS
    4% (52)
    Nemám, ale plánuji
    20% (267)
    Nemám a nechci
    24% (313)

    Celkem 1313 hlasů
    Vytvořeno: 30.1.2011 23:27

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Watzke avatar 30.1.2011 23:31 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Domácí desktop většinu času slouží jako server. Hlavně teda když jsem na Strahově, jinak raději nechávám ponocovat notebook, protože tu obří krabici mám kousek od postele :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    xvasek avatar 31.1.2011 08:08 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Nemůžu hlasovat. Nemám, neplánuji a chci. :-)
    31.1.2011 08:41 LH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Mám,s jiným OS: FreeBSD
    4.2.2011 18:33 dayvee.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Taktéž.
    5.2.2011 15:24 Orion
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Taktéž.
    7.2.2011 10:04 m;)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    +2 :)
    9.2.2011 13:23 druhé Já pana Houby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Nápodobně.
    10.2.2011 00:50 kei.101
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    také tak :)
    Vykook avatar 19.2.2011 18:27 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Taky...
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    31.1.2011 14:44 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    hm, to by mě zajímalo, jestli někteří budou raději hlasovat "Mám, s jiným OS", nebo si budou v diskusi stěžovat, že chybí volba "Mám, s GNU/Linuxem", nebo obojí :-)
    31.1.2011 15:19 random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Mně by spíš zajímalo, kolik lidí má kombo desktop/server a kolik skutečně dedikovaný hardware. Ideologické problémy snad už po těch letech můžeme konečně nechat stranou. :-)
    31.1.2011 18:55 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    hardware? ... hm ... a kam bys započítal virtuální mašinu?

    a kam se počítá, když mám momentálně jeden stroj bez periferií, leží mi na něm data, a přes ssh si z něj pouštím desktopové aplikace?
    31.1.2011 19:22 random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server

    hardware? ... hm ... a kam bys započítal virtuální mašinu?
    A k čemu slouží HW, na kterém ten virtuál běží? Je to kombo nebo jenom server?
    a kam se počítá, když mám momentálně jeden stroj bez periferií, leží mi na něm data, a přes ssh si z něj pouštím desktopové aplikace?
    Server. Desktop je ten klient, přes který se připojuješ, ne?

    Já chápu, že může být někdy problém tyhle dvě role odlišit, ale tvoje příklady jsou IMO úplně jasné. <rejp>Ty prostě musíš být kverulant za každou cenu.</rejp>

    1.2.2011 14:33 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    hardware? ... hm ... a kam bys započítal virtuální mašinu?
    A k čemu slouží HW, na kterém ten virtuál běží? Je to kombo nebo jenom server?
    vyjma provozu toho virtuálu je to čistě desktop

    nicméně myslel jsem spíš to, jestli není zajímavější, zda jde o dedikovanou instalaci nebo o pár služeb na pozadí normálního desktopu, než zda to má každé svoji krabici ...
    a kam se počítá, když mám momentálně jeden stroj bez periferií, leží mi na něm data, a přes ssh si z něj pouštím desktopové aplikace?
    Server. Desktop je ten klient, přes který se připojuješ, ne?
    ti klienti ... no jenže to není nic filozoficky blízkého LTSP apod., to mi prostě na desktopu umřel monitor chvilku potom, co jsem dostal notebook, tak jsem místo dokupování monitoru postavil počítač do rohu, a když potřebuju, tak si tam něco pustím ... nic jsem nepřeinstalovával, nepřekonfigurovával, logicky je to pořád desktop, akorát už si nesedám fyzicky k němu ... to se chceš striktně držet definice, že "server je počítač co poskytuje služby po síti", i když v rámci ankety se domnívám, že serverem se míní spíše v užším slova smyslu stroj veřejně přístupný na němž běží nějaké http, ftp, bittorent, smtp, jabber apod., a ne stroj, kde si soukromě pouštím kmail ...?
    2.2.2011 16:47 random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    nicméně myslel jsem spíš to, jestli není zajímavější, zda jde o dedikovanou instalaci nebo o pár služeb na pozadí normálního desktopu, než zda to má každé svoji krabici ...
    to se chceš striktně držet definice, že "server je počítač co poskytuje služby po síti", i když v rámci ankety se domnívám, že serverem se míní spíše v užším slova smyslu stroj veřejně přístupný na němž běží nějaké http, ftp, bittorent, smtp, jabber apod., a ne stroj, kde si soukromě pouštím kmail ...?
    Anketa se ptá na „domácí“ server, já to proto pochopil tak, že je to prostě počítač, který nikdo nepoužívá „přímo“, ale právě jenom po LAN. Co přesně na něm běží už je jedno.
    MaSo avatar 3.2.2011 09:01 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    jen bych doplním, že mi sloužil zprvu "server" jen jako router (NAT) pro zapojení více PCs doma. V podstatě nic víc, až časem...
    Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
    4.2.2011 18:56 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Anketa se ptá na „domácí“ server, já to proto pochopil tak, že je to prostě počítač, který nikdo nepoužívá „přímo“, ale právě jenom po LAN. Co přesně na něm běží už je jedno.
    no a já prvně vůbec o takovém neuvažoval, představil jsem si internetový server (WAN), spousta lidí využívá svojí domácí přípojku místo housingu někde v serverovně ...

    takže to je anketa tak trošku na pikatchu, jestli hází do jednoho pytle výše uvedené s nějakými hloupými krabičkami typu NFS/Samba server pro skladování filmů apod.
    Heron avatar 4.2.2011 11:48 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    tak jsem místo dokupování monitoru postavil počítač do rohu, a když potřebuju, tak si tam něco pustím ... nic jsem nepřeinstalovával, nepřekonfigurovával, logicky je to pořád desktop, akorát už si nesedám fyzicky k němu ... to se chceš striktně držet definice, že "server je počítač co poskytuje služby po síti", i když v rámci ankety se domnívám, že serverem se míní spíše v užším slova smyslu stroj veřejně přístupný na němž běží nějaké http, ftp, bittorent, smtp, jabber apod., a ne stroj, kde si soukromě pouštím kmail ...?

    To co máš v tom rohu je logicky server, protože nesedíš přímo na HW, ale daný HW ti přesto poskytuje služby. Na případnou otázku: "Jak nazvat HW, který poskytuje vzdáleně služby a přes to u něj někdo sedí" odpovím, že nevím :-). Tedy to záleží na úhlu pohledu, pro osobu, která využivá služby vzdáleně, je to server a netrápí ji, že na tom nefunguje akcelerace videa, zatímco osobu přímo u HW netrápí nefunkční samba, protože přistupuje přímo na FS.

    Domácí server nemusí být vůbec veřejně přístupný. Na tomto bych tu definici nestavěl.

    4.2.2011 19:07 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    To co máš v tom rohu je logicky server, ...
    ehm, ehm, já vím, vždyť jsem to napsal (to se chceš striktně držet definice, že "server je počítač co poskytuje služby po síti"), ale není mi jasné, zda se anketa ptala na toto
    Domácí server nemusí být vůbec veřejně přístupný. Na tomto bych tu definici nestavěl.
    viz výše, to je potom teda ale otázka, co to vůbec ten "domácí server" je ... server, který je doma místo v telehousu? server poskytující služby doma po LAN, jak píše kolega?

    ono vlastně dneska kdejaké blbé pojítko je server - minimálně DHCP, většinou i DNS (byť jen jako proxy) ... mají skoro všichni odklikat "Mám, s Linuxem" za tyto povětšinou právě linuxové krabičky?
    5.2.2011 11:18 Anče
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    domaci server obvykle dela uplne vsecko co je treba mit kdykoliv dostupne...

    at uz nfs dovnitr nebo naopak www ven, u me dela jeste ftp, dvbt streaming, a radu jinych sluzeb ktere jsou spojene se servrikem, napriklad acpcupsd server :-)

    muj kamarad ale provozuje podobny server i jako desktop s 24/7 provozem , ma jej pobliz desktopu a vstup/vystup prepina KVM switchem - pokud potrebuje jen rychle neco na webu atp... to jen pro zajimavost a ukazku ze domaci sever je jednoznacne naprosty vseumel, ne tak jak jsme zvykli z prace na servery v serverhousu.

    ps: v dobe tech atomovych desticek je porizeni takoveho stroje docela hracka... i kdyz mam trochu vyhrady ke stabilite... muj INTEL D945GSEJT proti memo predchozimu zeseni od VIA, ktere bylo sice nevykonne ale naprosto rock stable. Uvidime zda to neni jen pouzitym distrem (pripravuji se na cistou instalaci squeeziho - ale pochybuji... podle me proste ta deska dela chyby pokud ji zatizite na i/o operace a nestiha to -> pad nekterych daemonu ktere i/o potrebuji - typicky stream daemon).
    ⧠ A = 0 avatar 31.1.2011 17:00 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Kdo má GNU/Linux, má v něm zpravidla i Linux (a podotýkám, že když se mne někdo ptá, co mám za OS, tak to GNU/ zásadně uvádím).
    Nevolte zmrdy.
    1.2.2011 11:41 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    To mne sice také napadlo, pak ale pokud není řeč o OS ale o jádře, tak není definováno co je "jiný OS" v druhé volbě :D
    Fluttershy, yay! avatar 31.1.2011 22:05 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Nějak mi chybí konektivita. Doma je mizerná a na koleji je to zakázané. Stejně nevím, k čemu by mi byl. Vlastně jo, tátovi bych časem rád předělal HTPC na server s MythTV, jenom zatím si nejsem jist, jak bych řešil klienta... snad nějaký levný Atom/ARM, ale to už pak nemá moc smysl ani ten server.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Sešívaný avatar 2.2.2011 11:30 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Něco podobného máme doma. V komoře mi běží server, který můžou ostatní počítače využívat pro zálohování, streamování hudby a videa atd. Je to postavené na staré plečce (tuším Pentium III, 128 MB RAM) a Debian zabírá nádherných 28 MB paměti. V obýváku máme Popcorn Hour, který se k serveru připojuje přes NFS. Jeho výhodou je velikost a nízká spotřeba. Na druhou stranu jsem bugovitější věc už dlouho neviděl. Nechápu, jak někdo může v tak jednoduchém multimediálním centru nasekat tolik chyb. Proto uvažuju, že si složím něco vlastního a dám tam XBMC.
    1.2.2011 10:52 fman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    mam s Fedorou od verzie FC1, momentalne F13
    1.2.2011 12:19 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Budu mít jen co se objeví tkzv. Freedom Box podle Moglena.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    pavlix avatar 15.2.2011 02:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Na FOSDEMu měl dost hustou přednášku v sobotu dopoledne.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.2.2011 16:55 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    mam, uz nekolik roku spokojene fungujici na Debianu.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    2.2.2011 03:59 Lister169126 | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Mam krabici solo, zatim na xp, obcas tam stahuju, komprimuju, uploaduju, ale puvodni a staly ucel je ve zpristupneni ntfs disku a tiskaren po wifi (abych mohl notak nosit kam chci po byte), potom vzdaleny pristup pres vpn a sdileni (ale to jsem znacne omezeny linkou). Planuju prechod na debian a sambu (jen terminal a ssh), ale spis nahodim jenom hw virtualizaci, protoze stale jsou veci, pro ktere je efektivnejsi win a pro ktere je efektivnejsi linux.

    Pro rypaly: nebudu si porizovat router s usb a sdilenim, kdo to zkusil vi, proc ne
    3.2.2011 10:08 NdrU | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Pro rypaly: nebudu si porizovat router s usb a sdilenim, kdo to zkusil vi, proc ne
    Já to nezkoušel (ale přemýšlel jsem), proč ne?
    Jinak na tištění používáme doma už delší dobu tohle a funguje to docela v pohodě. Na linuxu a xp je rozběhání záležitostí chvilky, na win7 to chce trochu laborování.
    2.2.2011 19:19 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Mám od roku 2005, je to poměrně slabý stroj i na tu dobu (Duron 900MHz 128MB RAM) ovšem dělá toho hodně. Mimo centrálního úložiště a routování hlavně VPN a proxy, VoIP ústřednu, stahovadlo na p2p sítích Soulseek, DC a Bittorrent, sledovací systém s webkamerou a v neposlední řadě i přehrává video na televizi v obýváku (což je pochopitelně trochu problém s moderním HD videem). Potom jej ještě používám jako příležitostné webové úložiště. Jinak tam běží slackware, nějaký starší kernel :-) a většina softwaru je přímo tam zkompilovaná ze zdrojáků, jsou to různě staré verze. Všechna data jsou šifrovaná, v případě výpadku proudu je nutné stroj "nastartovat" pomocí klíčenky s klíčem.
    David Watzke avatar 2.2.2011 19:23 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    To zní jako pěkně ďábelskej stroj :-) Chudák Duron se musí pěkně potit.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    2.2.2011 20:02 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Hlavně té paměti je ukrutně málo a vyplácí se služby restartovat jinak je mašinka zaswapovaná za pár týdnů jako blázen. Procesor chybí hlavně u toho videa, když se dostahuje nějaký BT a začne to počítat součet tak je holt nutné video zastavit a počkat, než to dojede, jinak je to nekoukatelné. A potí se asi dost, myslím že mu budu muset vyměnit větráček (kontroluju teploty na dálku pomocí lm-sensors)... Server má svůj vlastní "kamrlík" takovou "miniserverovnu" :-D zbudovanou v bytě během rekonstrukce a tak nikoho doma nenapadne se podívat jestli se to náhodou nepřehřívá, slyšet ven to není... a já doma věčně nejsem..
    David Watzke avatar 2.2.2011 20:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    No já jsem měl podobnej stroj (Duron 750 MHz) a 128 MB RAM jsem musel 2x zdvojnásobit, aby se na tom dalo rozumně dělat. Jakmile se dalo do eMule stahovat hodně věcí najednou, tak ani 256 MB RAM za chvíli nestačilo, pokud člověk nechtěl na všechno čekat pět minut...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    3.2.2011 01:00 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    eMule, to jeste funguje?
    David Watzke avatar 3.2.2011 07:34 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Nevím, taky jsem mluvil o dávný minulosti, ten počítač jsem měl jen do roku 2005.

    Ale poslední verze 0.50a vyšla v dubnu 2010, takže to mrtvý asi není. Jenže pokud je pravda, že to jede pouze na Windows 95/98/ME/2000/XP, tak to asi upadá.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    kotyz avatar 14.2.2011 13:43 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    ja kdysi na linuxu pouzival aMule. to se snad taky jeste vyviji.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    David Watzke avatar 14.2.2011 19:35 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Jo, pomalu, ale jistě. Z větší části jsem aMuli přeložil do češtiny.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    kotyz avatar 14.2.2011 19:47 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    heleho. :-D ja zase prelozil kooldock (ten uz taky skoro nikdo nepouziva) ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    MaSo avatar 3.2.2011 08:59 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Hezké :-)
    jen tu paměť bys měl navýšit, DDRka se válí všude kolem ze starých PCs zadara, jen je posbírat :-D
    Já měl 512MB a i tak to občas docela swapovalo a už tam trůní 1GB a je klid :-) Teď tak koukám, po cca 1 měsící trvalého chodu serveru, swap má 680kB využití a RAM necelých 700MB free (Debian 5). CPU mám také Duron, ale na 1400MHz a paměti bohužel jen na 333MHz (omezení desky)
    Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
    3.2.2011 13:12 lukove
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Intel Atom Packton.. teda cakam kym pride doska,.. chcem to na 1.. ako suborove uloziste.. najlepsie aby pocitace (sestra, ja, brat) pristupovali z windows teda nutna samba 2.. PS3media server pre moj xbox, pripadne ushare 3.. ak existuje nejaka sluzba v podobe weboveho rozhrania kde si nahodim torrent linky pripd linky na subory a dam stahovat.. vie niekto o niecom takom? nutnost mat nainstalovany http.. 4.. predpokladam ze budem mat nahodene Xka ale len s fluxboxom ziadne vecsie desktopove rozhranie nepripada vuvahu vzhladom na atom
    Nicky726 avatar 3.2.2011 20:05 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    ad 3 mrkni na Transmission.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    12.2.2011 18:58 Anče
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    pripadne rtorrent + rtgui
    kotyz avatar 14.2.2011 13:46 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    tam DDR asi nebude. mam podobnyho Durona (950 MHz a 640 MB RAM, puvodne 650 a 64, ale za tech deset let se tam krome desky a case vymenilo uz vsechno nejmin jednou). to by musel mit od dost novejsi desku nez je ten procesor aby uz podporovala DDR. a to pak nevim proc tam ma Durona a ne Athlona XP ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    14.2.2011 14:07 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    tam DDR asi nebude. ... to by musel mit od dost novejsi desku nez je ten procesor aby uz podporovala DDR.
    Proč myslíš? V roce 2001 jsem kámošovi stavěl PC s Duronem 750 a 256 MiB DDR. Deska to byla ECS K7AMA se dvěma sloty pro SDR (100/133) a dvěma pro DDR (200/266).
    kotyz avatar 14.2.2011 14:14 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    a cipset?
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    14.2.2011 14:30 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    kotyz avatar 14.2.2011 15:44 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    hmm, ali. ta uz dneska asi taky neexistuje. ja tam mam prasivou viu kt133 na smejdsky desce qdi. ale vzhledem k tomu ze to je v provozu uz od konce roku 2000 tak to asi zase tak smejdska deska neni :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Petr Maleček avatar 3.2.2011 13:07 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Ano, Debian Lenny (x86) -

    Apache2, MySQL, PHP5, ASP, Squid, DHCP3, BIND9 (master+cache), Postfix+PostGrey+Spamassassin+DKIM+ClamAV, Courier, OpenVPN server (+6to4 tunnel, radvd), ProFTPD (MySQL Auth-SASL), SAMBA, CUPSys, NFSd (backup), Shoutcast (stream+palyer) = soukromé rádijko, Asterisk (jako SIP ústředna), NTP server, MUNIN monitoring, FreeRADIUS, SNMPd, Jabber Server (OpenFire - Java), SSH.

    Na obyčejném Atomu 330, 2GB RAM. Běží skvěle :-) !
    LinMuck, WinFuck :-P
    multi avatar 3.2.2011 14:58 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    funguje ti OpenFire i jako file transfer, kdyz jsou oba klienti za natem?
    Petr Maleček avatar 3.2.2011 15:38 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    To jsem ještě netestoval, ale jeslti máš jabber, tak si mi přidej a můžeme to otestovat :-) (adresa odstraněna)
    LinMuck, WinFuck :-P
    3.2.2011 17:26 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Mám za (file)server považovat i "multimediální centrum" sloužící jako NAS? Pokud ano, tak plánuji. Pokud ne, tak nechci. ;-)
    cezz avatar 4.2.2011 17:50 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    IMHO ano, tie masinky dnes dokazu fakt vela.. (a casto je to embedded linux, ktory sa da upravovat)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Heron avatar 4.2.2011 12:02 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server

    Samozřejmě :-)

    Intel Core i5, 8GB (málo :-() RAM, 6TB disků = 3TB storage

    KVM, PostgreSQL, bohužel stále i MySQL, SVN, Samba, Postfix, Dovecot (půjde pryč, maily půjdou do dbmail) a co já vím co ještě.

    ⧠ A = 0 avatar 4.2.2011 12:09 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    To máš k vytápění?
    Nevolte zmrdy.
    Heron avatar 4.2.2011 12:31 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Zařízení o příkonu 69W je k vytápění nepříliš použitelné.
    Fluttershy, yay! avatar 5.2.2011 12:35 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Můj laptop má mít ještě míň, ale když je mi v zimě chladnu, plácnu si ho na klín a nechám ho počítat. Zahřeje. ^.^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Jendа avatar 5.2.2011 22:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Četl jsem nějaký článek o nevhodnosti zahřívání klína :-).
    Fluttershy, yay! avatar 5.2.2011 22:58 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    V souvislosti s impotencí? To je u mě stejně jedno. -_-
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    20.2.2011 08:38 Frmol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Když je nejhůř, i obyčejná žárovka jako zdroj tepla potěší.
    4.2.2011 16:23 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    I kdybych na to měl po ruce vhodný hardware, tak bych musel připlácet 200 kč měsíčně za pevnou IP adresu (UPC) a to nebudu. Takže ne.
    4.2.2011 16:24 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Ale nehlasoval jsem. Prostě dalo by se říct "okolnosti tomu nejsou nakloněny", že "nechci" není přesné.
    4.2.2011 16:37 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Intranetový sever není server?
    4.2.2011 18:44 dayvee.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    A nebo se můžete neodpojovat a IP tedy neměnit.
    UPC má DHCP cache s asi hodinovým TTL, takže se strojem, který běží nonstop, není problém si "pevnou" IP udržet. Šance, že cache flushnou zrovna při rebootu je minimální (tedy, závislá na počtu rebootů, délce startupu atd., ale toto si nechme...). A pokud jejich DHCP nadále používat nebudete, šance, že se nejen trefíte do flushe, ale že ještě stihnout tuto IP přiřadit někomu jinému... no pane kolego...
    David Watzke avatar 4.2.2011 23:01 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Přesně, taky jsem ty dvě stovky přestal platit a začal používat dyndns.dk, ale od doby co mám router, tak si stejnou adresu držím už dost dlouho.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.2.2011 23:34 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Aha, no tak díky za info. Nenapadlo mě o tom takhle uvažovat.

    Nemám server jako počítač, ale mám wifi router co má v sobě (po doplnění flashkou) FTP server a torrent-download server. Vzhledem k objemu dat u torrentu ale asi nemá smysl to využívat na vzdálené pouštění stahování, ke sdíleným souborům z počítače se taky nejde dostat... no asi to nemá smysl používat - když server, tak počítač.

    Používá někdo router jako server? Zajímavé řešení s nízkou spotřebou na používání domácí sítě zvenku (teda ne přímo server) by podle mě bylo VPN router + wake on LAN.
    Petr Maleček avatar 5.2.2011 12:18 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    V kombinaci s nějakým WRT (já používám OpenWRT) to smysl mít může :-) I když nahrazení originálního firmware za OpenWRT bylo víceméně jen z důvodu podpory IPv6 (zatím 6to4 tunnel) a lepší správě QoSu a routingu :-) Kdyby měl ten router i USB, tak bych tam napíchnul externí disk a FTP server by byl na světě :-)

    Ale jinak používám samostatný komp (viz můj příspěvek) :-)
    LinMuck, WinFuck :-P
    Marián Kyral avatar 5.2.2011 16:43 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Já mám Asus wl500gP. Běží na vylepšeném firmware. Připojil jsem tam malý externí USB disk. Bohužel porty jsou jen USB1 a neutáhnou jej, takže se bez externě napájeného USB hubu neobejdu. Běží tam ssh, trasnmission, testovací http server (včetně php), soukromý git repozitář. Na fóru lze nalézt i další možnosti využití (třeba meteostanice).

    Pro mě je nejpodstatnější ssh, to mi umožňuje připojit se na dálku do domácí sítě a stáhnout co je potřeba. Případný přenos souborů řeším přes scp. S dynamickou IP si poradí dyndns.org.
    Limoto avatar 6.2.2011 13:58 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server

    Porty jsou USB 2.0, aspoň rychlostně.  Ale ten zdroj k tomu routeru je docela slabej...

    7.2.2011 00:16 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Klient dyndns.org je potřeba na router nainstalovat, pokud není na seznamu podporovaných routerů, ne?

    Já mám Edimax BR-6215SRg s původním firmwarem. SSH tam myslím není. Ty USB podle mě moc nemají smysl, co má smysl je přístup k počítači doma na síti zvenku (VPN nebo jenom SSH nebo tak něco). Teď se tím zabývat nebudu, ale asi bych to teda řešil přes router. Jinak ten edimax moc nedopočučuju, občas přestane fungovat wifi, nevím přesně proč (žádná odpověď na DHCP discover).
    Jendа avatar 5.2.2011 22:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Mám doma server na UPC a IP se mění tak jednou za rok. To se dá měnit ručně, případně skripty z no-ip.org.
    5.2.2011 11:12 mustafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    SERVER=WINDOWS co na tom nechapete?
    Fluttershy, yay! avatar 5.2.2011 11:40 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Jak souvisí nějaká okna se serverem? Na serveru obvykle žádná okna nebývají potřeba...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Petr Maleček avatar 5.2.2011 12:20 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Také mám server pod okny, to jen když je doma fakt horko, tak aby měl server dostatek vzduchu. :-D
    LinMuck, WinFuck :-P
    Fluttershy, yay! avatar 5.2.2011 12:33 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Co když je v létě horko venku?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Petr Maleček avatar 7.2.2011 15:57 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Okno zavřu a je klid :-)
    LinMuck, WinFuck :-P
    5.2.2011 14:05 cecilconrad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Nemam, chci, ale neplanuju...
    6.2.2011 23:36 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server

    Intel Pentium Dual-Core na 2.5Ghz (nejslabsi intel s virtualizaci ... malo zere), 2GB RAM, 2x1TB datovy disky, Fedora 14, KVM, Samba, SSH.

    Postupem casu chci pridat Asterisk, webserver a spol., mailserver a databazovej server. To ale budou vsechno virtualni masiny v KVMku a skoro urcite pobezej na debianu. Nejspis to budou nakonec jen 3 virtualy, protoze je pro me lepsi mit web a db pohromade.

    Fedoru pouzivam kvuli tomu, ze si hraju s KVMkem a jeji kombinace novejch kernelu a velmi slusnyho naladeni virtualizace je, co jsem vypozoroval, zdaleka nejlepsi. Na vsechno ostatni zustavam vernej Debianu, kterej ma podle me krasnejsi /etc a vubec se na servery hodi o dost vic nez cutting edge fedora.

    Petr Maleček avatar 7.2.2011 16:09 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Intel Pentium Dual-Core na 2.5Ghz (nejslabsi intel s virtualizaci ... malo zere)
    Ještě je slabší s virtualizací :-)
    LinMuck, WinFuck :-P
    little.owl avatar 13.2.2011 14:38 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Tady by bylo dobre rici jaky Debian. Pokud mate na mysli stable, pak bych souhlasil. Nicmene srovnavate dve distribuce s rozdilnym zamerenim - "fedoristi" pouzivaji na servery CentOS - a pak si s vyhodami Debianu stable nejsem tak jist.

    Jinak v cem je lepsi debianni /etc, zejmene prihlednuli k tomu, ze stejne nakonec skonci s krizkem po funuse na systemd - tedy u Fedora/RedHat.

    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 15.2.2011 02:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Já mám momentálně na všech uživatelských OS Fedoru (akorát u mamky kubuntu), ale na serverech Debian Squeeze (někde ještě Lenny).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kotyz avatar 14.2.2011 13:37 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    a kdyz mam doma desktop, kterej se pres noc vypina a zaroven na nem bezi samba server a sou tam nasdileny filmy a muzika pro vsechny ostatni pc doma, je to uz domaci server nebo jeste ne? tak sem dal "nemam ale planuju", protoze vyhledove opravdu planuju nejaky zarizeni, ktery by bezelo porad a delalo to samy. mozna by to nad plan mohlo i stahovat z netu a zalohovat, ale to by ani nemuselo bejt. hlavne to ale nesmi moc stat, zrat, topit, sviti, hucet ...
    jestli takovy idealni zarizeni vubec existuje ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    15.2.2011 11:26 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Mam Duron 1200MHz, 2GB ram. Bezi na tom debian squeeze. :-)
    15.2.2011 11:30 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Jinak server zajistuje svn, nfs, apache, php a mysql. Do budoucna k tomu planujeme pichnout nejakou poradnou laser barevnou multifunkci.
    15.2.2011 18:52 flegi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server

    Mám, deska: ECS K7S5A V3.1; procesor: AMD Duron 1300MHz RAM:768MB DDR; HDD:40GB Seagate. Pod os Ubuntu server na tom běží LAMP a 1-Wire meteostanice. V budoucnu snad i zabezpečovací/kamerový systém. Procesor se skoro pořád jen tak poflakuje, a víc než 2/3 RAM volné. Až na spotřebu kolem 100W by to bylo OK. V nejbližší době mám v plánu přejít na Intel BLKD945GSEJ​T + 1GB RAM + 500GB WD RE4 - spotřeba +/-25W. Další plán je FreeNAS na té samé sestavě akorát s 2x1TB WD RE4 a firewall IpCop na Alix 2D13 + CF karta - spotřeba +/-5-10W. A celý to krmit 185W FV panelem (spíš jen doplňkově, většina času to stejně bude ČEZu roztáčet elektroměr.) Abych nezapomněl běží mi na tom webhosting ( www.flegl.net ) - na 8Mbit/512kbit ADSL - jsem šílenec já vím, ale plánuje se lepší konektivita.

    16.2.2011 21:07 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    k7s5a jsem míval také - si pamatuji jak na to sousedi nadávali, že jim to ve Windows nešlape, ale já jsem s tím měl v Linuxu naprosto stabilní provoz.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    17.2.2011 18:40 PFlegl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    No jsem s ní nad míru spokojenej, až na to že sem si z vlastní blbosti odpálil jeden sériovej port. Aktuální uptime mám cca 70 dní, a to jen kvůli tomu že baterka v UPS má svoje nejlepší za sebou (maximální doba zálohování tak 4 min, na novou by jela tak 15min). Jo a tu budoucí generaci mího serveru budu zálohovat 12V (staniční) baterkou s kapacitou alespoň 100Ah, čili doba zálohování 1-2 dny podle zálohovanejch komponent.
    Petr Maleček avatar 19.2.2011 18:48 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Koukám - s tou meteostanicí podobné :-) - http://www.infometeo.cz, respektive http://cam.infometeo.cz/
    LinMuck, WinFuck :-P
    19.2.2011 22:52 PFlegl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server

    Znám, ale popravdě opisuju meteo.amut.net. Původně to začalo tím že sem googlil stránky běžící na RS Webcreator/Prime CMS, a po zhlédnutí této stránky jsem si vzpoměl že sem si kdysi postavil převodník COM<->1-wire a mám doma taky pár 1-wire čidel a už to začalo. Líbí se mě že to není jen o tom připojit koupenou meteostanici do USB, ale dělat si všechno sám.

    Pokud by někoho zajímalo, tak na amaterskameteorologie.cz je registr českých amatérských meteorologů (aktuálně 109).

    Petr Maleček avatar 20.2.2011 22:59 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    My provozujeme normální IP meteostanici (LAN), takže data získáváme z XML formátu no :-) ale funguje to poměrně spolehlivě (až překvapivě).
    LinMuck, WinFuck :-P
    22.2.2011 23:52 PFlegl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Doma nebo v rámci PilsFree? Nebylo by nějaký info, prípadně prezentace dat na webu?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.