abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:33 | Komunita

    Vojtěch Polášek představil Vojtux, tj. linuxovou distribuci pro zrakově postižené uživatele. Vychází ze spinu Fedory 43 s desktopovým prostředím MATE. Konečným cílem je, aby žádný Vojtux nebyl potřeba a požadovaná vylepšení se dostala do upstreamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 00:33 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) druhá RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury AFP to uvedlo izraelské ministerstvo školství, které zdůraznilo negativní dopady, které na žactvo používání telefonů má. Izrael se tímto krokem přidává k rostoucímu počtu zemí, které dětem ve vzdělávacích zařízeních přístup k telefonům omezují.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 14:00 | IT novinky

    Internetová společnost Google ze skupiny Alphabet pravděpodobně dostane příští rok pokutu od Evropské komise za nedostatečné dodržování pravidel proti upřednostňování vlastních služeb a produktů ve výsledcích vyhledávání. V březnu EK obvinila Google, že ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje na úkor konkurence vlastní služby, například Google Shopping, Google Hotels a Google Flights. Případ staví Google proti specializovaným

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 12:22 | Pozvánky

    Byl oznámen program a spuštěna registrace na konferenci Prague PostgreSQL Developer Day 2026. Konference se koná 27. a 28. ledna a bude mít tři tracky s 18 přednáškami a jeden den workshopů.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Na webu československého síťařského setkání CSNOG 2026 je vyvěšený program, registrace a další informace k akci. CSNOG 2026 se uskuteční 21. a 22. ledna příštího roku a bude se i tentokrát konat ve Zlíně. Přednášky, kterých bude více než 30, budou opět rozdělené do tří bloků - správa sítí, legislativa a regulace a akademické projekty. Počet míst je omezený, proto kdo má zájem, měl by se registrovat co nejdříve.

    VSladek | Komentářů: 0
    14.12. 00:44 | Zajímavý článek

    Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.

    |🇵🇸 | Komentářů: 39
    13.12. 04:55 | Zajímavý software

    Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    12.12. 16:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (48%)
     (20%)
     (17%)
     (23%)
     (15%)
     (24%)
     (15%)
     (18%)
    Celkem 468 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 11.12. 20:04
    Rozcestník

    "Hrůzné blogy"

    12.3.2006 11:27

    Přečetl jsem si ty "hrůzné blogy" kolegy Plešingera. Prosím vás mohl by mi někdo vysvětlit podstatu té hrůzy? A v čem se liší od posledních? Žádný kvalitativní rozdíl jsem nezaznamenal. Ale možná jsem jen nechápavý. Vyčetl jsem že má zájem o Linux, a nezavrhuje Windows. Sděluje to jak umí. Což není nic moc, ale oproti některým to dělá podstaně slušnější formou. A má i smysl pro humor. Zřejmě je tu mnoho méně odolných při sdělení odlišného názoru a mají potíž z jeho následným přijetím. No snad se z toho dostanou. Budou to v životě moc a moc potřebovat.

    Nadávka není argument. Nadávka je projev bezmoci a důkaz chybějících argumentů

           

    Hodnocení: 31 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Watzke avatar 12.3.2006 11:31 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Jj, asi jsi něco nepochopil ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    12.3.2006 11:34 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Bál bych se chápat jako vy.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    David Watzke avatar 12.3.2006 12:43 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    V tom případě je to vzájemné - jestli je normální sranda to, že někdo vypráví o tom, jak by si dal tučňáka, tak asi budu staromódní. Nebo je sranda, že kvůli němu odešel Yeti, Marek Stopka, Mišelín? Bojí se někdo chápat jako oni?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Heron avatar 12.3.2006 12:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Jindra by si dal tučňáka. Proč ne? My jíme běžně vepřové, hovězí což jsou pro určité části světa posvátná zvířata. V Číně se jedí psi. Dokážeš si představit, že by jsi měl štěňátko a za dva roky by jsi ho snědl? Já ne. Ve Francii jsou pochoutkou žáby a šneci. Atd. To nemluvím o tom, co se všechno požívá v "exotických" státech.
    12.3.2006 12:54 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Co takhle dát si Jindru? :-)
    Copak toho není dost?
    12.3.2006 22:19 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Neblbni, v nějaké části zvěta je Plešinger určitě posvátné zvíře...
    12.3.2006 22:20 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    12.3.2006 23:32 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    No, je fakt, že třeba v té naší části světa jsou lidé zvířata dost posvátná :-) Ale tučňáci jsou určitě taky chraněný :-)

    Teď je ovšem otázka s čím bude nejlíp chutnat. Zkusil bych to prostě na ohni s nějakým dobrým kořením, mňam :-)
    Copak toho není dost?
    Heron avatar 13.3.2006 00:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Celkem by mě zajímalo, která část lidského těla chutná nejlépe. Určitě ne vnitřní orgány jako játra a ledviny -- i když srdce by mohlo být chutné.
    13.3.2006 07:27 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    V jedné knize o lidožroutech se tvrdilo, že vyhlášená lahůdka jsou ušní lalůčky.
    12.3.2006 12:58 Pmx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Pochybuju, že odešli jenom kvůli němu... Myslím si, že buď je už nebavilo odpovídat na dokola se opakující otázky v diskuzi a číst intelektuální blogy, nebo na to už neměli jednoduše čas :-)
    David Watzke avatar 12.3.2006 13:10 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Třeba Mišelín 100% a řekl bych, že Marek taky.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Heron avatar 12.3.2006 13:14 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Marek měl jiný důvod.
    12.3.2006 13:24 \\
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Miselin, dle me chtel vypadat zajimave... asi tak jako ti sebevrazi co se upaluji za lepsi svet, misto aby priznali ze utikaji pred svyma vlastnima problemam...
    David Watzke avatar 12.3.2006 13:49 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Nechtěl. Mišelín napsal xplesovi e-mail a byl pryč. Jenže xplesa se samozřejmě musel pochlubit.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    12.3.2006 15:03 \\
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    taky jednoho dne vyrostes z naivnich predstav, neboj :)
    12.3.2006 13:50 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Ať už konečně někdo dokáže, že Yeti, Marek Stopka, Mišelín, či někdo další odešel kvůli JXP, nebo ať raději mlčí.

    Já sám jsem za svůj programátorský život odešel z několika webových komunit. Naposledy z diskusní poradny na builder.cz. A důvod nebyl žádný provokatér, ale protože jsem prostě vyrostl a daný prostor už mi byl těsný. Přestal jsem potřebovat řešit začátečnícké věci a věnovat se primitivním dotazům pro mě začala být neúnosná ztráta času bez valného efektu.

    Osobně se domnívám, že Yeti a spol. prostě vyrostli natolik, že jim abclinuxu.cz už moc nepřinášelo. I já, až překročím určitou úroveň tak po čase z abclinuxu.cz odejdu a půjdu jinam. A nebude za to moci žádný člověk, je to prostě vývoj a život.

    Takže už prosímn přestaňte s těma osočeníma na JXP. Je to trapné a každý, kdo píše, že Yeti odešel kvůli JXP je zaslepenec, který se neumí podívat pravdě do čí. A nebo ho rovnou osočte, že kdyby nebylo JXP, tak by nebyly záplavy, zemětření a hurikány, protože to je nepochybná zásluha JXP. Jo a taky za hladomory v Africe, za terorismus a drogové kartely plus korupci může JXP. A celá tato vláda vůbec řeší problémy ve zdravotnictví, které nezpůsobil nikdo jiný, než JXP. Fakt už to přeháníte.
    12.3.2006 14:00 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    ...a půjdu jinam ...

    kam? A kam odesli ti Yeti-ove a jini?
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    12.3.2006 14:40 Dunric | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Taky pochybuju, že by odešli (jenom) kvůli tomu. Na druhou stranu p. Nečase asi přeci jenom dost štval, protože ho vyprovokoval k napsání JXP bloggeru s čímž by se asi kvůli kdekomu jinému ani neobtěžoval.

    Na builder.cz si taky vzpomínám, ale co se týče "primitivních dotazů" v diskusních fórech, nevím oč je na tom Abclinuxu lépe. Takovým nešvarům se lze IMHO vyhnout jen na úzce specializovaných webech nebo mailinglistech.

    In the garden sleeps a messenger ·
    12.3.2006 18:54 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Já jsem v Linuxu stále začátečník - z tohoto hlediska mě abclinuxu.cz vyhovuje. V komunitě builder.cz, kde jsem se pohyboval v rámci C++, MySQL, PHP plus sem tam něco dalšího jsem končil tak, že jsem radil a každý můj dotaz zůstával bez odpovědi. Builder.cz má perfektní seriály třeba o C++, o programování socketů a další, což mě před řadou let hodně dalo. Dnes už nepotřebuji řešit začátečnícké věci v těchto oblastech a přesunul jsem se do zahraničí.

    Mimochodem, to co vy nazýváte nešvarem není nešvar, je to zákonitost, které se žádným způsobem nemůžete vyhnout ani kdybyste se na hlavu postavili, je to prostě přirozenost. Je to jen o zaměření serveru, něco čemu by se dalo říkat genius loci. Je potřeba mít místo pro začátečníky a je potřeba mít místo, kde se neřeší začátečnické věci. A každý server, kde se řeší naprosto všechno a univerzálně je na houby, protože nepomůže v důsledku vůbec nikomu a pro nikoho není mnoho užitečný. Takže je potřeba mnoho míst pro různé specializované potřeby a zde je šance pro spoustu lidí. Nejen pro abclinuxu.cz.
    12.3.2006 19:15 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Těžko říct, jestli je správný předpoklad, že sem všichni, stejně jako vy, chodí kvůli odborným věcem. Já sem třeba nechodím řešit problémy, jen si povídat s lidmi, s kterými se dobře mluví. I když... to, za čím jsem přišla na abíčko já, se pomalu začíná vytrácet...
    ^D
    12.3.2006 20:22 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Tomuhle důvodu rozumím, člověk je společenský tvor.

    Jenže pro mě je těžké, i když se moc snažím, se ztotožnit s komunitou, kde se neustále řeší boj proti uměle navozeným a vymyšleným nepřátelům. A je jedno, jestli ten nepřítel je JXP, nebo Windows, nebo closed source sw, nebo jakákoli ne GPL licence, či klikací programy namísto příkazové řádky. Takže mi tu zbývají ty odborné věci. I když v jiných komunitách, třeba na builderu.cz jsem chodil i kvůli atmosféře a kvůli lidem.
    12.3.2006 17:50 Quactuda | blog: Muj_mily_denicku | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Souhlasim s Vami.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 12.3.2006 15:17 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Nebo je sranda, že kvůli němu odešel Yeti, Marek Stopka, Mišelín?
    Tak na tohle sem alergickej. Duvod proc ti tri odesli byli jen oni sami. Jindra Plesingr provokuje a taky s nim i jeho stylem vystupovani nekdy nesouhlasim, ale ze on nekoho vyhnal bude mozne rikat, az odejde drtiva vetsina lidi. To, ze "odesli" tri lide, kteri nemeli na to, aby se nad jeho provokaci povznesli (resp. 2, s tim Markem to tedy asi bylo jinak), to je jen a pouze jejich vec.

    Za vrchol veskereho patosu povazuju toto, resp. ten prvni zapis.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    12.3.2006 13:56 I love M$
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Docela jsem se zasmál, že Vám David tyká a Vy mu vykáte. Jinak "zaplaťpámbu" za Vás a za Daga na ábíčku, doufám, že se nenecháte Pléšou vyhnat. :-)
    13.3.2006 12:40 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Nadávka není argument. Nadávka je projev bezmoci a důkaz chybějících argumentů
    versus
    Bál bych se chápat jako vy
    Proč mi to přijde přinejmenším podivné?
    Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
    12.3.2006 12:18 Bruno Bager
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Ja to vidím rovnako. Skôr tento blog mi príde ako vyslovene provokačný a tých sme si s Plešingerom užili(ešte skôr ako ste sa aktívne podielali na písani a možno i návštee ve ABC). Preto by som podobné ďalšie blogy navrhol likvidovať. Plešiger zmenil prístup a formu prejavu. Dá sa argumentovať, predtým to nešlo.
    12.3.2006 14:34 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Tak presne na jeho zmenu taktiky bych si dal sakra velky pozor!
    eXces avatar 12.3.2006 14:02 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Jsem rád, že aspoň někdo tu má rozum.
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    12.3.2006 14:23 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
       Až nebudu mít přístup na ABCLinuxu a budu vymazán z celého vesmíru, na koho si budou stěžovat? Kdo bude ten kdo píše špatné blogy o špatných programech špatnou formou? Komu se bude říkat, aby nepsal o programech které, jak oni tvrdí, všichni znají a ať napíše něco pořádně o programech které zase oni neznají?

       Buďto nic, nebo sami napíšou blog nebo článek, ve kterém popíší program, který všichni neznají, který je užitečný a správný a jeho popis bude naprosto optimální a nejvíc správně napsaný. Škoda jen že to není možné už nyní.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    12.3.2006 15:15 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Ono stačilo, kdyby jsi s choval od začátku jako normální slušný člověk, ne jako nějaký buran (viz tvoje některé zápisky) a nedělal to navíc ještě schválně,abys našval ostatní!
    Pak by nebylo tady vůbec co řešit....
    12.3.2006 16:47 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Tohle je přesně ten typ příspěvků, ke kterém se Jindra nikdy nevyjádří. Maximálně napíše "a co dělám špatně, já se vám tu přece jen snažím ukázat dobré věci na Windows, vy zaslepenci jedni".
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    12.3.2006 14:38 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Kdo komu nadava? Ja treba panu Plesingerovi nenadavam, nebo mi alespon tak neprijde. V normalnim zivote kleju jak dlazdic, jako vetsina lidi, ale tady se snazim drzet. Nadavky jsou jen souhrnem komplexniho nazoru. Proto jsou tak urazlive. Proto je tady nepouzivam (nebo jen obcas).
    12.3.2006 14:53 e | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    Jindra na hrad!
    JA RAD PORADM KDYZ VIM vic (hebmilo.cz)
    12.3.2006 15:15 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    A ty do blázince...
    12.3.2006 17:45 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    ROFL
    12.3.2006 16:19 miras
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Hrůzné blogy"
    A co třeba umělé zvedání návštěvnosti ?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.