abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:33 | Nová verze

    Desktopové prostředí Budgie bylo vydáno ve verzi 10.10. Dokončena byla migrace z X11 na Wayland. Budgie 10 vstupuje do režimu údržby. Vývoj se přesouvá k Budgie 11. Dlouho se řešilo, v čem bude nové Budgie napsáno. Budgie 10 je postaveno nad GTK 3. Přemýšlelo se také nad přepsáním z GTK do EFL. Budgie 11 bude nakonec postaveno nad Qt 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Humor

    OpenChaos.dev je 'samovolně se vyvíjející open source projekt' s nedefinovaným cílem. Každý týden mohou lidé hlasovat o návrzích (pull requestech), přičemž vítězný návrh se integruje do kódu projektu (repozitář na GitHubu). Hlasováním je možné změnit téměř vše, včetně tohoto pravidla. Hlasování končí vždy v neděli v 9:00 UTC.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.1. 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.1. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 15
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (8%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (3%)
     (5%)
     (3%)
     (10%)
     (50%)
    Celkem 374 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 10.1. 23:18
    Rozcestník

    Že bych zkusil jinej WM?

    12.5.2006 20:57 | Přečteno: 1579× | (bez kategorie)

    Ahoj, přemýšlím o tom, že o víkendu migruju na jinej WM. Používám výchozí KDE okěňák :-D KDE aplikace hodlám používat i nadále, ale WM bych raději nějakej lehčí. Chtěl bych se trochu poradit který vybrat, protože s nimi nemám zkušenosti.

    Problém bude v tom, že nemám moc rád GTK+, ale to si asi nevyberu. Mám pro to jenom pár podmínek:

    A to je snad vše... Pár jsem jich zatím omrknul a zatím se mi docela líbí FvWM.

    Myslíte, že jsou moje nároky reálný? (Není toho zas tolik.) Jakej WM doporučíte? ;-)

           

    Hodnocení: 20 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    12.5.2006 21:14 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    K čemu to? KWin je docela dobrý.
    David Watzke avatar 12.5.2006 21:20 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    Chtěl jsem zkusit něco novýho. Čekal jsem, že by to mohlo startovat rychleji. První KDE aplikace se bude sice loadovat dýl, ale tak hrozný to snad nebude.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    12.5.2006 21:55 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    KDE můžeš používat dál, jen mu vnuť jinýho správce oken (jeden čas jsem zkoušel KDE a WindowMaker dohromady: export KDEWM=wmaker).
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    David Watzke avatar 12.5.2006 22:34 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    Tak jsem si zkusil fluxbox, windowmaker, fvwm, ale asi fakt zůstanu u KWin. Já bych si zvykl, ale táta by mě asi zabil ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Josef Kufner avatar 13.5.2006 00:13 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    To je blbá výmluva :) on ještě nemá vlastní účet?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    David Watzke avatar 13.5.2006 08:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    Ne, nemá. Máme to zatím dohromady.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    13.5.2006 08:20 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    Proč proboha?
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    David Watzke avatar 13.5.2006 08:25 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    Nechce se mi to přepínat a doteď jsme se na tom shodli. Ale asi na tom zapracuju.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    13.5.2006 08:45 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    No ale vždyť můžete být prihlášení oba současně, jen přepínat např. CTRL+ALT+F7 a CTRL+ALT+F8. Ja to tak s brachou mam a neumím si představit, že by se mi smolil do mé práce.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    David Watzke avatar 13.5.2006 08:47 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    Já vím, ale aby běžely dvě KDEčka? :/
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    13.5.2006 08:49 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    Pokud máš kdm, tak není problém. Pravým na plochu a přepnout uživatele.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    David Watzke avatar 13.5.2006 10:00 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    Ale to já vím, jenže jde o paměť. Nebude to žrát moc RAMky?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    andree avatar 13.5.2006 11:24 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    binarky funguju pomocou copy-on-write, takze tam netreba nic navyse ;-) data pre x server mozu mat kolko? 20-40 MB? ak mas 512 alebo 1 GB RAM, to je fakt dost zbytocne riesit... veci druheho usera sa vyswapuju a mas to cele pre seba :) a kedze tych userov asi tak casto striedat nebude(s)...
    David Watzke avatar 13.5.2006 11:39 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    Mám 1GB RAM. Běží dvě KDE, v každém pár aplikací a je 461 MB volno, takže to půjde... Po startu obou KDE (bez aplikací) bylo volno skoro 700 MB :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    12.5.2006 21:16 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    Nároky jsou reálné, protože WM až na to menu, nic z popsaných věcí nedělá. Navíc při použití kickeru to menu bude dělat kicker a ne WM. Navíc samotné KWin není moc náročné. Takže se tím celkem nic moc nezíská, kromě čistě teoreticky možných problémů (ale ty spíš ne) a osobně bych to moc nedoporučoval.
    David Watzke avatar 12.5.2006 21:21 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    Právě že toho jsem se chtěl zbavit... to už bych tím vůbec nic nezískal... Jak tak koukám, asi si na víkend budu muset najít jinou zábavu :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    12.5.2006 21:34 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    Tak jsem si přečetl tvoje zápisky, a mohl bys udělat v Pythonu GUI pro převod AVI na DVD. To by nemělo být až zas tak moc těžké (no tak jen na jeden víkend to není, to ne) ;-)
    David Watzke avatar 12.5.2006 21:41 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    To bych nejdřív musel umět Python a PyQt :-) S tím ještě počkám. Je to ale dobrej nápad. Budu se asi raději víc vzdělávat v Pythonu a pak až se naučím Perl ;-) Python mi totiž přijde jednodušší, když na to tak koukám a porovnávám. Je to hrozný, jak se pořád nemůžu rozhodnout ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    13.5.2006 00:20 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    Jaký rozhodování? Python!!! ;o)

    Já myslel, že už v něm děláš. "Zahlíd" jsem tě na programujte.com v jednom komentáři...
    David Watzke avatar 13.5.2006 08:09 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    Jo, už jsem s tím začal, ale ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    13.5.2006 10:03 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    Žádný ale, koukej makat! ;o) Prej Perl...pchá... ;o)))
    David Watzke avatar 13.5.2006 10:30 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    :-) Nejseš první kdo mi to říká :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    13.5.2006 22:44 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    A ani poslední... ;o)
    Mikos avatar 14.5.2006 22:48 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    Perl? K čemu sakra Perl? To je jeden z nejhnusnějších jazyků jaké vubec existujou, pokud se naučíš Python (nebo třeba Ruby), tak Perl nikdy k ničemu potřebovat nebudeš, Pythonu nesahá ani po kotníky...

    Třikrát tfuj Perlu! I PHP je hezčí jazyk :-P Die, Perl, die! :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    31.7.2006 19:47 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    S tim php jsi to prehnal. Uz si pripravuji dehet, preri, olej a sirky. chces se stavit nebo mame dojit? ;-)
    12.5.2006 21:42 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    To už jsem udělal já :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    12.5.2006 21:44 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    Jsem přehlíd GUI...stydím se, já dělal jen text-only :(
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    12.5.2006 22:57 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    Skoro bych rekl, ze si protirecis :-D. Chces "odlehceny WM" a pritom pozadujes hovadinky ;-), ktere tezko lze implementovat do odlehceneho WM. Navic WM (okenni manazer) se vubec nestara o ikony na plose nebo taskbar a podobne veci. To jsou doprovodne aplikace, ktere pak dohromady tvori cely desktop environment. Pokud pozadujes podporu KDE aplikaci, ikony a taskbar, tak si nechej KDE. Az si to rozmyslis a bude ti stacit jen jednoduche menu a v text. souborech uzasne konfigurovatelny superodlehceny WM, nainstaluj si www.pekwm.org :-D
    θηριον ειμι
    bazil avatar 13.5.2006 00:38 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    nebo fluxbox ...
    13.5.2006 01:01 prOm3TheuS | skóre: 18 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    Mohu jen doporučit, ale musel jsem ho opustit kvůli TwinView. Nevim jak se dá docílit toho, aby se aplikace maximalizovala pouze na jeden monitor a né na oba :-(
    13.5.2006 20:01 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    Tak nepouzivej TwinView. Driv jsem to taky pouzival kvuli pripojeny TV, abych mohl koukat na filmy a pak jsem objevil dokonale reseni pomoci dvou screenu. Mam ted "jakoby" dvoje Xka na kazdem zobrazovaci a poustet filmy je taky jednodussi. Staci jen pouzit display :0.1 a je to ;-) A FluxBox je jeste tak dokonale nastavitelnej, ze muzu na kazdej screen nastavit naprosto jine chovani a vzhled kdybych chtel.
    13.5.2006 02:01 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    A uplne najlepsie IceWM.
    13.5.2006 10:43 midar | skóre: 21 | blog: starý blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    Fluxbox....vsechno splnuje, dokonce i ikony, na to je fbdesk ;-)
    13.5.2006 19:42 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    David Watzke avatar 13.5.2006 19:54 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    Hustý, do toho jdu :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 13.5.2006 20:05 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    Proč v žádným light WM nejde vypnout GIMP? Zapnu ho, ale nedá se v něm nic zmáčknout ... nereaguje. Nešlo to ještě v jednom, takže já jen jestli to není nějakej syndrom lehkých WM :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 13.5.2006 20:10 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    Už chápu... on za to totiž vůbec nemůže WM... :-/
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    xvasek avatar 15.5.2006 09:29 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Že bych zkusil jinej WM?
    Docela se blížíme k Windows, zbývá ještě vyměnit kernel. :-)

    Desktop má vypadat asi takto. :-) Waimea 0.4.0.

    Jinak pokud jde o obsazenou paměť, tak je tam spuštěný gimp a xmms a obsazené paměť je ten modrý kousek, bílý je disková cache, růžový kdo ví co.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.