abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 564 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    pomoc s výběrem PC

    6.2.2010 12:54 | Přečteno: 4080× | linux | poslední úprava: 6.2.2010 17:20

    Tak jsem se po hoodně dlouhé době rozhodl pořídit si nové PC. Ale protože jaksi nejsem zrovna hardwarista, docela by mi bodla pomoc při výběru.

    CPU

    Mé sympatie má hlavně i7. Nejen proto, že je modernější, ale podle recenzí má mít lepší poměr výkon/spotřeba než Yorkfield. Pokud máte někdo nějaký jiný tip na procesor od Intelu do 8 000 Kč (ale pokud by se to opravdu vyplatilo, jsem ochotný jít i mírně výš, tj. 10 000), sem s ním.

    Základovka

    záviselo by na CPU ale ať umožňuje hodně RAM (16GB a víc, kdybych v budoucnu rozšiřoval)

    RAM

    tyhle 3x 4GB se mi docela líbí. Tady moc na výběr nemám, rozhodně nechci 6x 2 GB, opět kvůli možnému budoucímu rozšiřování.

    Zvukovka

    Moje sympatie má Juli@, protože tuhle zvukovku jsem si chtěl pořídít už dávno, navíc má 6.3 mm jack. Pro ESI také hraje její nižší cena. Zvukově jsou prý velmi podobné (mají mít stejný převodník). Mimochodem, nemáte někdo někdo zkušenosti s touhle firmou (DISK media)?

    Sluchátka

    Tohle je pro mě největší problém. Rád bych nějaké do ca 5 000 Kč. Hlavní účel – symphonic/power metal (Nightwish, Epica, Gamma Ray) + sem tam něco klasičtějšího.

    Tomu celkem odpovídají Sennheiser​ HD 280 Pro, Sennhei​ser PC 350, Sennheiser HD 595 a Beyerdynamic DT 660 Edition 2007. Z těch má moje sympatie HD 595. UPDATE: Beyerdynamic DT990 jsou ve hře.

    Na druhou stranu jsem slyšel pět chválu na Sennheiser​ HD 650. V téhle cenové kategorii pak vypadají sympaticky Beyerdynamic DT 880 Edition 2005 a AKG K 701. Je ten rozdíl opravdu znát? Zdají se mi ale už opravdu hodně drahé, takže bych si to hodně rozmyslel. Také je otázka, jestli to nebude „brzdit“ zvukovka (podle všeho by ale neměla).

    Bohužel mám pocit, že tady v Plzni žádný pořádný obchod, kde bych si nějaké mohl ozkoušet není…

    Kalibrační sonda:

    Spyder3Express nebo Spyder3Pro. Vyplatí se připlatit si za Pro? Podle porovnávací tabulky mi přijde, že se liší hlavně softwarem.

    Hard disk

    Hlavně ať je to spolehlivé a má to aspoň 300GB. Napadlo mě koupit dvojici Seagate Cheetah 15K.5 73.4GB SCSI na systém a k tomu něco jako WD Caviar Green 1TB na data. Ale ten SCSI disk je za prvé dost drahý a za druhé asi nebude extra tichý. Navíc mám pocit, že s 12GB RAM bude systém sedět většinu času v RAM. Tudíž bych to viděl jen na ten 1TB a na systém bych použil svůj současný PATA disk (aspoň bych nemusel přeinstalovávat systém :-D).

    Zdroj

    Netuším, neznám. Nevím jaký výkon by měl mít. Ale spolehlivost nade vše, tudíž žádný čínský šunt. No vlastně všechno je čínské. Takže žádný šunt. Nechci, aby mi zdroj odpálil půl PC (což se mi, želbohu jednou stalo).

    Chladič

    Přemýšlím nad Arctic Cooling Freezer Xtreme. PC přetaktovávat nebudu.

    Grafika

    Pokud by základovka měla integrovanou grafiku, spokojil bych se s ní. Jinak bych asi šel do Asus EN6200LE TC512/TD/256M/A. Až vyjde Fermi, tak ceny současných grafik určitě spadnou. Pak bych pořídil buď nějakou starší nebo fermi, pokud by to bylo opravdu tak bezva jak nVidia tvrdí. Nicméně na grafiku jsem poměrně nenáročný – stačí mi, aby zvládla pěkné 2D. Nicméně mít možnost vyzkoušet GPGPU (Cuda, OpenCL atd.) taky není k zahození.

    Další kraviny

    Nakonec ULTIMÁTNÍ PROBLÉM, se kterým bojuji už delší dobu. A tím jsou šroubky na přišroubování hard disku. Kde je sehnat? Už teď mi jeden z disků v PC visí na jediném šroubku.

    update – poznámka na konec

    Spousta lidí se tu diví k čemu tak nadupaný počítač. Mám v podstatě jediný požadavek a to je hodně paměti. Bohužel nic horšího mi to neumožňuje. Zvukovka a sluchátka jsou bonus navíc a skoro se na to těším nejvíc, protože momentálně mám malé repro Labtec z Hypernovy za 200Kč ve slevě. Proč hodně paměti? Za prvé – hugin a tvorba panoramat celkově. Na práci s jednotlivými fotkami lze moje současné PC ještě docela dobře použít (i když v rawtherapee občas skřípu zuby) ale jakmile je těch fotek 50+ tak se to už nedá. Za druhé – Firefox 5.0, který po opětovném snížení paměťové náročnosti sežere 5GB paměti.

    Také se pozastavují nad cenou. Jasně, je to kurva drahé, ale uvědomte si, že minimálně dalších pět let počítač nejspíš měnit nebudu (pokud si to nevyžádá nějaká katastrofa). Pak to nezní tak hrozně. Sám nevím, jak se se současným red_dragonem budu loučit. Všechno mám vipiplané, od flagů kompilátoru po totálně osekané jádro. Samozřejmě bych se nebránil tomu, kdyby to bylo levnější. Pak bych si mohl pořídit nějakou pěknou hračku, jako je třeba Peleng 8mm f/3.5.

           

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.2.2010 13:13 amigapower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    ...šroubky na přišroubování hard disku. Kde je sehnat?
    To maj všude tywoe! Takovej pytlík s kompletem PC šroubků, podložek atd.
    stativ avatar 6.2.2010 13:38 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Hele, to mě nenapadlo. Vždycky jsem koukal jen na e-shopech a tam to nemají (s výjimkou nějakých tlumících bazmeků, na které jsem slyšel jen nadávky).
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    kotyz avatar 6.2.2010 14:15 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    kazdy zelezarstvi nebo kram s elektro soucastkama by je mel mit. staci rict ze chces sroubky M6, M5, M4 (ted nevim presne jak se znacej, ale je tam M a maly cislo).
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    otasomil avatar 6.2.2010 14:48 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC

    >>>staci rict ze chces sroubky M6, M5, M4

    Pozor

    V HDD jsou zavity witwort. Podelany americky bazmeky z pocatku vzniku  USA.

    Pokud se da pozor tak lze vybrat case s metrickyma zavitama (hlavne ve sloupcich pro prichyceni motherboardu.)

    Zavity v odlitku HDD jsem prerezaval bezne na M4. Stacil by i M3,5 ovsem to zas nemam sroubky v dostatecnem vyberu tzn prakticky zadne.

    Case s witwort zavitama se vyhybam a doporucuju to vsem.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    kotyz avatar 6.2.2010 14:57 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    vida, dodneska sem nevedel ze to sou nejaky spesl sroubky a zavity :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    6.2.2010 15:52 amigapower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Ten pytlik jde koupit snad v každym krámu s PC komponentama a se závitama bych si hlavu taky nelámal, třeba já ho od kámoše dostal až po tom co sem všechno sešrouboval samořeznejma z normálního krámu se spojovacim materiálem (Praha4-Vrbova). :-D

    PS: jakto, že ta baba nemá zamazanej xicht? google bug? :-D
    8.2.2010 01:15 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Příloha:
    Jo, další důkaz amerického nemetrismu :-) . Jinak není problém šrouby od sebe rozeznat, metrické M3 jsou tenčí a mají výrazně jemnější závit, který má navíc komolé vršky, zatímco Whitworthův závit používaný v PC je o kapku silnější (5/32", cca. 3,2 mm), stoupání závitu je prudší a samotné závity jsou vyšší a na koncích zakulacené, viz foto v příloze (Whitworthův vlevo, metrický vpravo).
    kotyz avatar 6.2.2010 14:14 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    ja jich mam nekolik plnejch kelimku od orbitek. z kazdyho pc ktery sem rozebral to bylo tak 30 sroubku, takze hodne dlouho nebudu potrebovat zadny kupovat ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    8.2.2010 12:37 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Presne :-)
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    6.2.2010 13:22 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    A co s tim budes delat? Hackovat Pentagon za pekelne kvalitniho randalu Nightwish? :LOL:

    Nic ve zlym. V HW se taky vyznam cim dal tim min, ale byt na tvem miste a s tvym rozpoctem, urcite bych investoval do SSD disku misto toho uvazovaneho Seagatu.
    stativ avatar 6.2.2010 13:45 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    A co s tim budes delat? Hackovat Pentagon za pekelne kvalitniho randalu Nightwish? :LOL:
    Si piš. Ať se těší kluci :-)

    Ale teď beze srandy – spíš jde o to, že chci, aby mi ten počítač pár let vydržel.
    V HW se taky vyznam cim dal tim min, ale byt na tvem miste a s tvym rozpoctem, urcite bych investoval do SSD disku misto toho uvazovaneho Seagatu.
    Jak jsem psal, možná na systém použiju svůj starý PATA disk a na Cheetah se vykašlu. pak bych se mohl chlubit, že ten systém nebyl přeinstalován 5 let. Zdá se mi dost drahý. Ale do SSD se mi moc investovat nechce, podle mě se to zas tolik nevyplatí (sice dobrý náhodný přístup, ale sekvenční nic extra…)
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    6.2.2010 14:13 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Vyhrabal jsem v zalozkas tenhle ne az tak stary test: http://www.dramexchange.com/WeeklyResearch/Post/5/2017.html

    Sam SSD jeste nemam, takze osobni zkusenost nabidnout nemuzu, ale uvazuji o nem ;-)
    kotyz avatar 6.2.2010 14:18 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    na scsi by sis stejne musel este koupit radic a kable a terminatory, to je zbytecne moc srani. jeden nebo dva sata disky a hotove vymalovane.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    6.2.2010 15:00 Vlastik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    SSD se zcela určite vyplatí více než 3x4GB paměti, nebo nadupaý procesor za 10 tisíc... ten rozdíl v rychlosti, který získáš za pár tisíc je oproti klasickým 7.2k i 10k diskům opravdu propastný.

    Já jsem před cca 3 mi měsíci koupil Intel X-25M a opravdu si nemůžu vynachválit, je to fofr a ticho :)
    6.2.2010 17:42 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    JJ. tiež by som šiel do SSD

    pri takom dobrom rozpočtu do

    http://www.alza.sk/intel-x25-e-32gb-ssd-d112243.htm

    Jeden mám doma síce nemá trim ale mám na / ešte voľných nejakých 12GB. /home mám na inom disku.

    U intela máš istotu. Hlavne rýchlosť zapisovania malých blokov. U ostatných to je otázne. Je plno verzií s rôznymi slc/mlc pamäťovými čipmi a s rôzne výkonnými radičmi/firmwármi.

    Ako som zistil tak ani cenou sa nedá riadiť. Proste je výber neprehľadný.
    7.2.2010 09:45 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Alebo by som počkal na toto

    http://www.extrahardware.cz/intel-porazen-ssd-vertex-2-pro-od-ocz
    6.2.2010 13:30 pacholeq | blog: odpor_je_marny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    stativ avatar 6.2.2010 13:39 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    No, to je víc než na jeden počítač :-) Ale díky.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    6.2.2010 13:46 Pitel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Sroubky sezenes v kazdym zelezarstvi, Bauhausu a podobnejch prodejnach. Akorat musis vedet jaky. Nejlip si s sebou vzit bud vzorovy sroubek, nebo ten disk do kteryho to chces sroubovat. A obcas se to prodava na hmotnost a ne na kusy, takze doporuju nabirat po hrstech, jinak ti to pokladni ani nezvazi a nauctuje nakou minimalni castku a bude na tebe koukat jak na socku co setri kazdou korunu a nema ani na sroubky. :-D
    stativ avatar 6.2.2010 13:50 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    To právě že ne. Jsou to 3.5mm, které se shánějí blbě (když už je mají, tak jsou dlouhé). Navíc se mi zdá, že mají trochu jiný závit.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    8.2.2010 12:40 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    staci rozebrat nakej starej pocitac, na sbernaku jich sou stovky
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    otasomil avatar 6.2.2010 14:52 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC

    >>>Sroubky sezenes v kazdym zelezarstvi

    Ale metricky. Pro prisroubovani HDD k jsou ovsem k nicemu.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    6.2.2010 14:08 True54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Core i7 do LGA1366 je nesmysl. Pokud nepotřebuješ 4 výkoné grafiky, je to platforma naprosto k ničemu. Šáhni po Core i7 860 do LGA1156. Tenhle socket je mainstreamový, se stejným výkonem, ale výrazně nižší cenou.

    Ideálně tohle.
    6.2.2010 14:35 lacik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Taky uvažuji o novém kompu; jaký máš názor na kombinaci Gigabyte řady GA-P55 + Intel Core i5 750?
    6.2.2010 15:00 True54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Gigabyte jsou dlouhodobě dobrá volba. Já tyto desky osobně dlouhodobě preferuji, ale je pravda, že MSI se s posledními modely hodně vytáhla. Core i5 750 je super procák. Od i7 860 se liší hlavně absencí Hyperthreadingu.
    danaketh avatar 6.2.2010 16:12 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Rozhodně dobrá volba (hlavně proto, že to mám doma) :)
    stativ avatar 6.2.2010 16:08 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    To je sice pěkný, ale nemůžu najít jedinou desku, která by měla limit větší než 16GB. Co když si za rok, dva, dokoupím nějaký 8GB modul? Rozdíl v ceně nějaké 2000 utáhnu.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Vojtěch Trefný avatar 6.2.2010 16:18 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Víc jak 16GB RAM? K čemu proboha? (Vážně by mě to zajímalo -- žiju spokojený život s 2GB, které se mi ještě nikdo nepovedlo zaplnit.)
    Marek Bernát avatar 6.2.2010 20:05 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC

    16GB should be enough for everyone? :-) Ale inak mám tiež pocit, že pamäťová kapacita ide dopredu oveľa rýchlejšie než aplikácie, ktoré by ju mohli využiť. Dokonca ani najnovšie počítačové hry sa už nechytajú, nehovoriac o bežnom desktope (ešte som sa nikdy nedostal cez 1GB).

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    6.2.2010 20:11 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Když jsem měl 32bit, řekl bych totéž, ale na 64bitu mi to občas swapuje (mám 2 GB).
    Baník pyčo!
    6.2.2010 20:12 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    No já ti nevím, ale minimálně většina produkčních databází nemá problém schlamstnout 128, nebo 256GB ram :-) Případně storage systémy taky mají paměť v řádu desítek až stovek GB kvůli read-ahead cachím. :-)
    Marek Bernát avatar 6.2.2010 20:45 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC

    To už ale nie je zrovna bežné desktopové nasadie :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    6.2.2010 20:59 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    "minimálně většina produkčních databází" je imho blbost. Narvat celou databázi do paměti je jistě sen každého DBA, ale realita je trochu jiná a ekonomicky je jistě výhodnější použít rychlé SSD pole, např. Sun Storage F5100 (pokud je po takové rychlosti vůbec poptávka - většinou není). Kdo zná cenu RAM v enterprise sféře asi ví o čem je řeč. Jinak - co to má společného s jeho domácím peckem?
    Marek Bernát avatar 6.2.2010 21:34 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC

    Jak sme sa od nedostatku RAM dostali k Péčku? :-D

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    6.2.2010 21:34 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Celou databázi? Databáze o kterých mluvím mají několik TB a 128GB je zanedbatelný zlomek jejich celkové velikosti. :-)
    Marek Bernát avatar 6.2.2010 21:39 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC

    Ja sa k tomu neodvažujem moc vyjadrovať, lebo v týchto enterprise veciach sa nevyznám, ale dosť to prekračuje moje očakávania. To je skutočne bežná veľkosť databáz? Alebo je to nejaký extrém?

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    6.2.2010 21:51 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    No ke mě se na stůl dostávají databáze od 600GB do 8TB. 2TB je takový průměr toho co se dostane ke mě.
    7.2.2010 00:02 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    jo a to je "minimálně většina produkčních databází" :-)
    7.2.2010 00:07 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Minimálně většina produkčních databází ve společnosti pro kterou pracuji, lepší? :-) Já nemůžu za to, že tvoje společnost/ty se stará o středně malé až střední společnosti, které mají databáze ve velikosti pár GB, my děláme zákazníky, kteří mají databáze ve velikosti TB.
    7.2.2010 00:38 Cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Par slov navic a jak to zmeni vyznam textu co. Ja si tu premerovat pindoury nehodlam, je to imho neeticke (a unsecure) vuci memu zamestnavateli.
    6.2.2010 23:58 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    ne, to není běžná velikost databází, on tak trochu kecá víš. Databáze v řádu TB s reálnými provozními daty jsou velké
    6.2.2010 21:36 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    S jeho domácím PC nic, ale s tvrzením
    16GB should be enough for everyone? :-)
    mnoho.
    Marek Bernát avatar 6.2.2010 21:40 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC

    To bol samozrejme len vtip. Stačí si zobrať, aké dátové toky majú v LHC :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    otula avatar 6.2.2010 22:21 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Příloha:
    Víc jak 16GB RAM? K čemu proboha? (Vážně by mě to zajímalo -- žiju spokojený život s 2GB, které se mi ještě nikdo nepovedlo zaplnit.)
    Tak to jsi šťastný člověk :-D Já úplně běžně vybírám, co bych tak zavřel, abych neměl přeplněno.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Marek Bernát avatar 6.2.2010 23:08 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC

    A čo ti tam beží, ak sa smiem spýtať? Niekoľko veľkých programov typu Oo? Alebo spracovávaš nejaké digitálne veci?

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    otula avatar 7.2.2010 00:29 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Stačí, aby se něco kompilovalo, k tomu GIMP, a hned je RAM zacpaná (navíc mám tmp v ramdisku - přece nemám RAM k tomu, aby v ní nic nebylo, že jo? :-))
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Marek Bernát avatar 7.2.2010 10:02 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC

    Keď sa kompiluje _niečo_, tak to rozhodne moc RAM nezožerie :-) Musí to byť zase jeden z tých väčších programov (celé KDE napríklad, s tým bývala zábava :-) ). GIMP sám o sebe mi RAM tiež nežerie, ale v princípe si viem predstaviť, že keď tam človek otvorí 100 veľkých obrázkov, tak už to niečo spraví :-)

    To s tým /tmp nie je zlý nápad, tiež si ho tam asi hodím. Dík za zmienku :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    stativ avatar 7.2.2010 10:13 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Keď sa kompiluje _niečo_, tak to rozhodne moc RAM nezožerie :-) Musí to byť zase jeden z tých väčších programov (celé KDE napríklad, s tým bývala zábava :-) ).
    Pokud to hutně využívá šablon v C++ tak to sežere hodně. Neubudu chodit daleko od mého oblíbeného huginu. Strašně dlouho tam trvá kompilace souborů Stitcher, Stitcher1 atd. Všechny implementují tu samou věc, tak jsem se zeptal proč to není v jednom souboru. Odpovědí mi bylo, že pokud se ta šablona instanciovala ve všech verzích v jednom souboru tak to při kompilaci sežralo několik GB paměti a proto je rozdělené.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Marek Bernát avatar 7.2.2010 10:19 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC

    O tom viem, šablóny sú geniálne, nie len čo sa RAM týka, ale aj dĺžky kompilácie. Ak sa dobre pamätám, tak už niekoľkokrát vnorený vector<vector<...>> dal CPU slušne zabrať :-) Ale mám za to, že v bežnej ++ praxi sa až tak veľmi nevyužívajú tie pokročilé vlastnosti, ale obvykle len základné dátové štruktúry a jednoduché generické algoritmy a tým to končí, takže to nie je tak hrozné. Napríklad KDE vyzerá vcelku rozumne (ako kód, tak kompilácia).

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Marek Bernát avatar 7.2.2010 11:21 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC

    Teda, chcel som povedať asi toľko, že bežne sa to nepoužíva na tieto účely :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    stativ avatar 7.2.2010 11:51 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Koukni na VIGRA (knihovna, která je v huginu použitá na manipulaci s obrázky). Tam jsou šablony na vše (samotný kód huginu v některých částech používá podobné šaškárny). Mimochodem, nikdy jsem nenarazil na knihovnu, se kterou by se tak geniálně snadno pracovalo jako s vigrou.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Marek Bernát avatar 7.2.2010 12:14 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC

    Dík za info, pozriem na to. S C++ už do kontaktu moc neprichádzam, tak som zvedavý, kam už tie šablóny ľudia dotiahli :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    otula avatar 7.2.2010 11:54 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Příloha:
    Keď sa kompiluje _niečo_, tak to rozhodne moc RAM nezožerie
    Lukáš už ti odpověděl "technicky", já odpovím "laicky": celkem běžně se mi stává, že něco kompiluji, dělám při tom i něco jiného a počítač přestává stíhat - tak kouknu do zaplnění paměti a nestačím se divit, když vidím, že mi obdélníček "aplikační data" zabírá třeba 85 % RAM ;-)

    GIMP sám o sebe mi RAM tiež nežerie, ale v princípe si viem predstaviť, že keď tam človek otvorí 100 veľkých obrázkov, tak už to niečo spraví
    No, tak jsem v GIMPu otevřel 1 (slovy: jeden) jediný obrázek - fotku hradu Veveří a nasimuloval jen malinko práce - tedy přidal ještě jednu vrstvu a masku (běžně mívám vrstev více, ale nechtěl jsem to teď nijak hrotit). Výsledek v příloze.
    To s tým /tmp nie je zlý nápad, tiež si ho tam asi hodím.
    Já to mám kvůli SSD disku. Koupil jsem relativně levný Kingston SSDnow "V" series 64 GB, hodil jsem na něj systém, /var, /home a swap mám na HDD, /tmp a /var/tmp v ramdisku a jsem s tím spokojen.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Marek Bernát avatar 7.2.2010 12:22 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC

    Hm, aj tak si neviem predstaviť, že nejaký malý až stredne veľký program zožerie moc pamäte (ak nepoužíva nejaké vychytávky ako šablóny, ale to je len prípad C++ a aj to len zlomku programov). Ale budem ti veriť, čo iné mi zostáva :-)

    To je ale nejaké podozrivé, nie? :-) Aspoň ak ten obrázok nemá rádovo 100Mpix :-)

    Nie je mi celkom jasné, ako s tým súvisí SSD. Všetky neperzistentné dáta v princípe môžu ísť do ramdisku, nezávisle na tom, jak máš rozložený zbytok systému. Alebo mi niečo ušlo?

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    otula avatar 7.2.2010 12:51 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Nedělal jsem průzkum, které programy to dělají, takže fakt nevím. Ale kompiluji kde co. Přesněji řečeno - teď už kompiluji úplně všechno, protože se snažím udržet naživu KDE3, které už kompilovatelné není, takže používám mnoho knihoven ve starší verzi, než je distribuční.

    100Mpx nemá :) Tento konrétně byl 7740×4303. Autor blogu, pod kterým diskutujeme, ti zaručeně potvrdí, že to není nikterak výjimečný, či vysoký rozměr ;-)

    Pouze tak, že je to v případě SSD disků doporučováno kvůli jejich šetření. Ale jinak nijak. Jen jsem napsal důvod, který mne vedl k tomu, abych tmp do RAM přesunul. Nechtěl jsem tím říct nic ve smyslu, že bys to neměl s klasickým diskem dělat :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Marek Bernát avatar 7.2.2010 13:23 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC

    Ja už som strašne dávno nič nekompiloval, lebo jaksi nie je potreba, ale čo si pamätám, tak jediné veci, ktoré boli fakt záhul, boli KDE a webkit :-)

    Na to KDE3 si sám? Neexistujú nejaké projekty na jeho záchranu? Predsalen je trochu škoda úplne zabiť starý funkčný systém, keď KDE4 ešte zďaleka nie je plnohodnotnou náhradou (aspoň podľa dosť veľkého počtu ľudí), hoci už sa tam pomaly ale isto blíži.

    No, jak sa to vezme. Viem si predstaviť, že pre niekoho nie je, ale pre bežného smrteľníka je to dosť vysoký rozmer :-) Ale pri panoramatických fotkách to nevyzerá zas tak moc -- 3 až 4 8 Mpx fotky vyzerajú vcelku normálne. Každopádne, aj tak sa mi ten GIMP nezdá. Dajme tomu, že by použil 4 bajty na pixel, v tom prípade to máš 100MB. Prečo zožral 1GB?

    Ok, v pohode, len som si to chcel ujasniť :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    otula avatar 7.2.2010 15:04 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Na to KDE3 si sám?
    Téměř jo ;-) Sám programátor nejsem, takže problémy zvládám opravovat jen ty, které se vyskytly i jiným (třeba u jiných projektů) a najdu k tomu odpovědi někde na netu. Ještě to docela šlo, ale teď, když přišla na svět libjpeg v osmé verzi, už je to úplně v háji - už si sestavuji jen kernel a pár oblíbených programů. Ale v diskuzi v bugzille u KDEmod zmínil nějaký borec, že pracuje na záplatách, které by umožnily KDE3 sestavit, a že už má kus hotový. Tak jestli to dotáhne úspěšně do konce, dám sbohem svým vlastním KDE balíčkům a použiju jeho verzi KDEmod.
    Prečo zožral 1GB?
    Co já vím? Chová se tak i ve Windows (když jsem si "dovolil" v práci otevřít na počitači s 256 MB RAM čtyři 6Mpx fotky, mohl jsem jít na oběd, protože počítač se dostal do stavu, kdy na kliknutí reagoval za 5 minut…). Kdysi jsem zde na tohle téma pokládal dotaz, protože mne zaráželo, že Photoshop zvládá pracovat s obrovskými soubory a přitom zabírat jen zlomek RAM, obsazené GIMPem, a dostal jen odpověď v tom smyslu, že GIMP nespravuje (na rozdíl od PS) paměť sám, ale nechává to na systému. Ale proč je tak nenasytný, to netuším.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    stativ avatar 7.2.2010 15:55 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Na to KDE3 si sám?
    Téměř jo ;-) Sám programátor nejsem, takže problémy zvládám opravovat jen ty, které se vyskytly i jiným (třeba u jiných projektů) a najdu k tomu odpovědi někde na netu. Ještě to docela šlo, ale teď, když přišla na svět libjpeg v osmé verzi, už je to úplně v háji - už si sestavuji jen kernel a pár oblíbených programů. Ale v diskuzi v bugzille u KDEmod zmínil nějaký borec, že pracuje na záplatách, které by umožnily KDE3 sestavit, a že už má kus hotový. Tak jestli to dotáhne úspěšně do konce, dám sbohem svým vlastním KDE balíčkům a použiju jeho verzi KDEmod.
    Máš můj obdiv, já bych na to nervy neměl.
    Prečo zožral 1GB?
    Co já vím? Chová se tak i ve Windows (když jsem si "dovolil" v práci otevřít na počitači s 256 MB RAM čtyři 6Mpx fotky, mohl jsem jít na oběd, protože počítač se dostal do stavu, kdy na kliknutí reagoval za 5 minut…). Kdysi jsem zde na tohle téma pokládal dotaz, protože mne zaráželo, že Photoshop zvládá pracovat s obrovskými soubory a přitom zabírat jen zlomek RAM, obsazené GIMPem, a dostal jen odpověď v tom smyslu, že GIMP nespravuje (na rozdíl od PS) paměť sám, ale nechává to na systému. Ale proč je tak nenasytný, to netuším.
    Vyzkoušej nip2, je to rozhraní k VIPS a to má správu paměti řešenou dokonale, i práce s fotkou o rozměrech kolem 20000x5000 je relativně rychlá. Akorát interface je hodně neintuitivní.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    otula avatar 7.2.2010 17:47 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Máš můj obdiv, já bych na to nervy neměl.
    To já jsem neměl nervy používat KDE4 :-) Možná ho někdy používat budu - až mi umře základní deska nebo procesor a pořídím si něco takového, co tady teď sestavuješ ;) :) Ale, abych pravdu řekl, spíš doufám, že se zatím dostane do použitelného stavu například Antico - to je ukázka toho, jak rychlé může být prostředí postavené na Qt4.
    Vyzkoušej nip2
    Jejda, GIMP je srdeční záležitost, nemohu mu dát kopačky :-) Jen mne děsně žere, že nejde v Archu sestavit už pár měsíců git verze. Ptal jsem se zde v poradně, dozvěděl jsem se, že jinde to jde, tak jsem myslel, že mám něco rozbitého já sám, ale moje chyba to není, protože si na stejný problém stěžovali i jiní Archaři. Jeden z vývojářů GIMPu na to reagoval tím, že to máme blbé, protože jim to sestavit jde. Arch má patrně některý z vývojových nástrojů v příliš nové verzi.

    Ale za zkoušku nic nedám a koukám, že jsi udělal PKGBUILDy k vips i k nip2, tož to teda jdu vyzkoušet :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 7.2.2010 18:49 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Jen mne děsně žere, že nejde v Archu sestavit už pár měsíců git verze.
    Musím to vzít zpět, jen tak cvičně jsem to opět zkusil spustit a ono se to zkompilovalo. A je tam i opraveno nedostatečné krytí kreslicích nástrojů, kterým trpěl předtím, než přestal jít sestavit. Super.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 7.2.2010 18:08 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Vyzkoušej nip2
    Tak už to testuji. Velmi zajímavý způsob, jak upravovat fotku :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    6.2.2010 16:25 True54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    stativ avatar 6.2.2010 16:27 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    No, ale je tam psáno, že je to pro xeon. Ale díky za návrh.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    6.2.2010 16:32 True54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Pravda. Nevšiml jsem si. Třeba serverové desky od ASUSu podporují i desktopové Core i5/i7. Jedná se totiž o téměř totožné CPU se stejnou paticí, takže není se co divit. Ale u desek přímo od Intelu takovou výhodu čekat nelze.
    Limoto avatar 7.2.2010 10:05 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    To není limit desky, ale CPU. Desktopový desky (kromě těch od Intelu) poberou i Xeon a tam je ten limit větší (32GB). Ale Xeony jsou o něco dražší a už to maže ten rozdíl k i7.
    David Ježek avatar 6.2.2010 14:31 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    problém se šroubky jsem řešil v roce 2002. i zašel jsem do nejbližší prodejny PC co jsem měl po cestě zeptaje se "neměli byste aspoň 4 šroubky na disk?". místo odpovědi se mi dostalo obrovského pytle s asi miliónem všemožných šroubků, jumperů a vrutů, ze kterého žiji dodnes a asi budu žít ještě tak 50 let :-). samozřejmě zdarma, byli rádi, že se toho zbavili.
    6.2.2010 15:02 True54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    šrobky do PC se dají koupit i jako set (několik desítek kusů v pytlíku). Stojí to pár korun, a lepší obchody to normálně prodávají.
    stanger avatar 6.2.2010 14:35 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Osobně prefueruju sluchátka Grado, ktere maji neprekonatelny design. :) A zuvkovku bych doporučil jednu z externích E-MU, v linuxu by měla fungovat většina modelů.
    6.2.2010 14:46 Jenik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Pani, takove delo. A tech penez, co za to das. K cemu se takovehle pocitace pouzivaji? Ja bych to asi vyuzit neumel.
    otasomil avatar 6.2.2010 14:56 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC

     

    Pravda spis bych se priklanel sestavit si PC za polovinu ceny a za 2 -3 roky si postavit nove s podstatne vykonnejsim HW nez si chce stativ aka 6xx

    postavit v soucasnosti.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    stativ avatar 6.2.2010 16:19 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC

    Pravda spis bych se priklanel sestavit si PC za polovinu ceny a za 2 -3 roky si postavit nove s podstatne vykonnejsim HW nez si chce stativ aka 6xx

    postavit v soucasnosti.

    Za současné PC jsem dal asi 35 000 Kč. Sloužilo by naprosto perfektně 8 let (teď už skoro 9) nebýt dvou věcí. Grafika se přehřívala, takže jsem ji vyměnil. Další problém nastal ca před 1,5 rokem, kdy mi odešel zdroj a vzal sebou základní desku. Takže bych rád něco podobně kvalitního.

    Navíc RAM není nikdy dost. Konečně budu moci vyzkoušet gigapixelové panorama :-D. Výhoda RAM je v tom, že není problém ji kdykoli přikoupit a proto chci mít tu možnost. A nic horšího mi to neumožňuje (teď koukám, že to vyřazuje Quad, protože >16GB RAM jde jenom na základovkách se socketem 1366).

    PS.: asi bych měl updatovat nick, to „aka 6xx“ tam mám hlavně z historických důvodů, aby si lidé zvykli stativ :-D.

    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Saljack avatar 6.2.2010 15:04 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Koukám, že z toho bude celkem slušný počítač. Já mám naštěstí štěstí, že nerozeznávám kvalitu zvuku, takže mi stačí levnější sluchátka a jiná než integrovaná zvukovka pro mě nemá smysl.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Heron avatar 6.2.2010 15:31 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Výborně. Až mě zas bude někdo nadávat do čtyřjádra a 8GB tak ho odkážu sem. :-D

    Hezká mašinka to bude. Osobně bych šel do i7, dnes nemá smysl kupovat staré C2Q. Základovka, podívej se na X58 u Gigabyte. Jinak každý doporučí něco jiného. Sluchátka, mám Beyerdynamic DT990 a mohu s klidem doporučit. Disk, zkus se mrknout na SSD. Intel X25 a podobné. Zdroj Seasonic. Výkon do 500W musí stačit.

    lukve avatar 6.2.2010 15:45 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC

    proč ne nejake high-end AMD ????? s dd3 + nejaka fakt vykonna grafika?

    linux user more than 20y
    lukve avatar 6.2.2010 15:49 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC

    napriklad

     

    http://www.alza.sk/asus-crosshair-iii-formula-d122718.htm

    http://www.alza.sk/msi-790fx-gd70-d113167.htm

     

    http://www.alza.sk/amd-phenom-ii-x4-955-d115465.htm

    linux user more than 20y
    6.2.2010 15:50 True54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Zřejmě proto, že PhenomII je někde na úrovni Core2 a Core i5/7 je úplně jiná liga.
    lukve avatar 6.2.2010 15:55 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC

    aha.... moze byt ja len preto ze ked si pozrie na tie dosky od AMD a tiez aj ich parametre tak vyzeraju lakavo.... a tiez mam dosku od AMD a planujem kupit nejaky Phenom lebo zatial som zobral nejaky AM3 sempron ako docasne riesenie..

    linux user more than 20y
    lukve avatar 6.2.2010 15:56 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC

    ale podla mna nejaku fakt kvalitnu dosku.. do toho phenom II a 16gb ddr3 ramky a nejake 2 jadrovu Radeon grafiku myslim si ze by tym nic nepokazil

    linux user more than 20y
    6.2.2010 16:28 True54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Jde spíše o to, jak často investuje člověk do HW. Jestliže kupuju počítač jednou za 4 roky, proč kupovat ěco, co je už v době vydání překonané. Jako upgrade stavajícího řešení je Phenom AM3/AM2+ výborná věc. Ale při koupi nového stroje to jako rozumnou volbu nevidím. Zvlášť, když nehledím na každou stokorunu.
    6.2.2010 16:12 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    By sis měl koupit tohle. :) Dell Poweredge Server R900. Zrovna tady jednoho tohohle prcka se 128GB ram máme :-)
    6.2.2010 21:05 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    mezi pécéčkama možná dělo, jinak slabota. co tam máš na machrování dál?
    6.2.2010 21:39 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    No na machrování na storage departmentu kde pracuju bych měl nějaký FAS 3070 MC, případně FAS 6060 HA fully loaded. :-) Případně 5 PB Hitachi SAN storage. :-) Naposled když jsem byl dole v serverovně viděl jsem tam hromadu zSeries mainframů a jiných hraček, ale s těma přímo nedělám, takže těžko říct co všechno za HW máme. Jo a pak taky páskový knihovny SL 8500.. :)
    6.2.2010 23:46 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    jo aha. Ty s tím přímo neděláš. Ty vo tom tady jenom kecáš, aby všichni věděli, jakej seš hustofrajer. Ohrom nás ještě nějakym marketingem či price listem, admin jak jsem pochopil asi nejseš - že by presales? Admin by asi nežvatlal že ho včera pustili na sál a jak je to tam cool.
    7.2.2010 00:01 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Jsem storage admin, a věř tomu nebo ne, ve velkých společnostech nemá každý přístup do datacenter, k tomu abych ten přístup dostal jsem musel mít security clearance a to pár měsíců trvalo, než udělali ten background check. Nicméně těďka už ten přístup mám.
    23.5.2010 09:17 100% Lenin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Ale to jsi posral tu security. Děláš tam ještě?
    stativ avatar 6.2.2010 17:11 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Sluchátka, mám Beyerdynamic DT990 a mohu s klidem doporučit.

    Díky, od tebe to má váhu. Původně jsem na ně taky koukal, ale papírově (což je zrovna u sluchátek nicneříkající) mi přišly lepší sennheiser HD 595 (nižší zkreslení) a vzhledem k nižší impedanci by se daly připojit k mp3 přehrávači (který nemám :-)). Rozhodně ale jsou DT990 zpět ve hře.

    Před chvílí jsem narazil na zmínku, že k DT990 to chce zesilovač. Je to pravda?

    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Heron avatar 6.2.2010 17:33 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Před chvílí jsem narazil na zmínku, že k DT990 to chce zesilovač. Je to pravda?

    To záleží na výstupu ze zvukovky. Obecně je to vhodné a pro tebe na metal a předpokládanou vyšší hlasitost bych to doporučoval.

    Papírově to nejde vybírat. Je lepší si někam zajít, kde ti nabídnou několik modelů a ty si to poslechneš nejlépe na tobě známé skladě.

    stativ avatar 6.2.2010 18:08 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC

    To záleží na výstupu ze zvukovky. Obecně je to vhodné a pro tebe na metal a předpokládanou vyšší hlasitost bych to doporučoval.

    Nerad bych, aby mi to urvalo uši ;-)

    Papírově to nejde vybírat. Je lepší si někam zajít, kde ti nabídnou několik modelů a ty si to poslechneš nejlépe na tobě známé skladě.

    S tím souhlasím, problém je, že tady v Plzni o žádném obchodu, kde by prodávali sluchátka za vice než 500Kč nevím. Sice kvůli většině věcí budu muset jet do Prahy (v czc neberou platby kartou, v alzasoftu to taky nefunguje) ale Prahu moc neznám.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    stativ avatar 6.2.2010 22:02 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Co si myslíte o Gigabyte GA-X58A-UD3R - Intel X58? Vzhledem k prezenci USB 3.0 je to podle mého dobrá volba do budoucna. Akorát škoda, že nemá PS/2, musel bych se vzdát své myšky a klávesnice (zdá se, že redukce USB na PS/2 funguje jenom u myší, které jsou k tomu uzpůsobeny).
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Jezekus avatar 6.2.2010 23:27 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Mam opačnou redukci (USB->2xPS/2) a funguje to parádně občas to provozuju u ntb :-)
    7.2.2010 14:32 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    (zdá se, že redukce USB na PS/2 funguje jenom u myší, které jsou k tomu uzpůsobeny).
    to se týká pouze hloupých redukcí (a tam platí totéž i pro klávesnice)

    existují i chytřejší, jednu jsem s úspěchem použil po pořízení nové desky s nedostatkem PS/2 (mimochochodem výše zmíněná Gigabyte P55M s Core i5, jsem s tím spokojen, pozitivně mě to překvapilo - konečně upgrade, který se opravdu poznal, ale mám tam zatím jen 4 GiB paměti, a to občas zaskřípe, maximum 16 GiB by ti bylo na grafiku určitě málo ...)
    stativ avatar 7.2.2010 15:04 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Díky za info. To by mohlo jít.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    6.2.2010 16:14 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Wow, na to, ze jsi student, mas dost vysoky rozpocet, to Ti zavidim :o)

    Nedavno jsem uvazoval, ze si taky poridim neco vykonneho (rozumej, ne uvadajici Core 2 a poradnou grafiku), ale po zhlednuti cen za procesor (i rok a neco stara i7, myslim prave 920, stoji desne moc) jsem se rozhodl pockat, az bude Intel taky chtit i7 prodat nekomu jinemu nez velice majetnym lidem. :o)
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    stativ avatar 6.2.2010 16:25 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Wow, na to, ze jsi student, mas dost vysoky rozpocet, to Ti zavidim :o)
    No, musím za něco utratit peníze za GSoC. Prý 6 měsíců od posledního „dobití“ karty začnou strhávat poplatek za její udržování. Navíc je pro mě relativně dobrý kurz (ještě v listopadu to bylo asi 16Kč, teď 19 což mi vydělává asi 10 000Kč :-)).
    Nedavno jsem uvazoval, ze si taky poridim neco vykonneho (rozumej, ne uvadajici Core 2 a poradnou grafiku), ale po zhlednuti cen za procesor (i rok a neco stara i7, myslim prave 920, stoji desne moc) jsem se rozhodl pockat, az bude Intel taky chtit i7 prodat nekomu jinemu nez velice majetnym lidem. :o)
    Mně ze všeho nejvíc štve cena pamětí. 8GB moduly si normální člověk vůbec nemůže dovolit. Menší stojí pár kaček, ale bohužel počet slotů není nafukovací.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    6.2.2010 16:28 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    No, musím za něco utratit peníze za GSoC.
    Jo, kde jsou ty casy, kdy jsem z GSoC mel penize ja :o)
    Mně ze všeho nejvíc štve cena pamětí. 8GB moduly si normální člověk vůbec nemůže dovolit. Menší stojí pár kaček, ale bohužel počet slotů není nafukovací.
    To chapu, ale zajimalo by mne: na co dokazes upotrebit tolik pameti? Ja mam v pracovnim notebooku 3GB, v hernim desktopu 2GB a jdou mi na tom v pohode i nejnovejsi hry... a to urcite 4GB neni problem koupit levne.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    stativ avatar 6.2.2010 16:38 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    No, momentálněmám na desktopu 1.5 GB RAM. Jasně, většinu času je to poloprázdné, ale už se mi stalo, že při slepování jednoho panoramatu systém šel do kolen a vyžádal si 8 GB swapu a počítač se potil skoro den. Z toho důvodu teď mám nejedno panorama nehotové. Hlavně z těch nových, protože jak jsem zjistil 10Mpix je už opravdu hodně (a proto časno resizuji na menší velikost).

    Rád bych měl možnost taková panoramata fotit častěji. Bohužel současný stav hardware mi to neumožňuje.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    6.2.2010 16:56 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    protože jak jsem zjistil 10Mpix je už opravdu hodně
    O tomhle vim prdlajz, ale 10 mega pixelu je neco kolem 40MB, ne? To mi nesedi s temi 8GB swapu.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    stativ avatar 6.2.2010 17:16 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    No, ale není to jedna fotka. Když je jich řekněme 20 (20 fotek je jedna řada panoramatu s 24mm objektivem na EOS 400D pokud fotím po třech (kvůli HDR)) a více, tak už to odpovídá.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    6.2.2010 17:20 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    A ten algoritmus je potrebuje mit vsechny v pameti? No, mel by se stydet. Vzdyt jak rikas, je to jedna rada - staci mit v pameti pouze dve (tri) v kazde casti procesu.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    stativ avatar 6.2.2010 17:23 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    No, v případě enblendu nepotřebuje, dá se to nastavit tak, aby to používal klidně max 10MB (ale to se prý nemá rádo se SMP). Ale pokud se to vleze do paměti, je to nesrovnatelně rychlejší. V případě hugin_hdrmerge to tu paměť klidně sežere.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    6.2.2010 17:32 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Ale pokud se to vleze do paměti, je to nesrovnatelně rychlejší.
    Pokud tomu nastavis pevnou mez (ktera bude mensi nez rekneme tri obrazky = 60MB), tak chapu, ze to bude zpomalovat.

    Ale nevidim duvod, proc by algoritmus, ktery si to vsechno nasysli do pameti, mel byt nesrovnatelne rychlejsi ve srovnani (pun intended) s algoritmem, ktery si postupne bude natahovat jen ty dve, tri fotky.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    stativ avatar 6.2.2010 17:57 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Algoritmus je dobrý, ale problém je v knihovně (VIGRA), která si celý obrázek nasyslí do paměti (i když aktuálně stačí pár pixelů). Možnost otevírat/zavírat obrázky podle potřeby např. u hdrmerge v některých případech pořádně nejde, protože vyžaduje mít k dispozici data daného pixelu pro všechny obrázky najednou (a v horším případe i „hmotnosti“ všech obrázků).

    Ale uznávám, že mi vrtá hlavou, jestli si zatím nemám pořídit „jen“ 8 GB RAM.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    6.2.2010 18:19 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    To se divim, ze graficti profesionalove maji na tak drahe programy, ale aby jim nekdo napsal rozumne algoritmy (resp. knihovny pro ne), to uz ne :o)
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    6.2.2010 18:36 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Jak to fotis?? Ja na 360 panoramu na ohnisku (po prepocte) 35mm potrebujem 12 snimok. Prekryv vzdu cca 1/3 fotky (stich assist program vo fotaku). To tvoje ma po prepocte cca 38mm.

    Druha vec je, ze ma uz prestali bavit tie uzke sople, co z toho vychadzaju, takze v horach som zacal fotit 360-ky 2-radovky a niektore uzsie uhly aj 3-radovky. Pred rokom som kvoli tomu dokupoval este DDR pamate, pretoze 1GB bolo malo. Teraz mam 3GB a cakam uz iba na CPU, ale do 40minut sa vojde aj 360-ka 2-radovka.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    stativ avatar 6.2.2010 18:59 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Příloha:
    Pokud je scéna hodně kontrastní tak používám bracketing na 3 fotky. Pokud se to spojí s focením ve formátu portrét, tak ty fotky naskakují rychle. Třeba panorama v příloze (sorry, že není oříznuté, ale na ořezávání tohohle (originál má ca 20000x 4000px) v gimpu nemám nervy :-)) je z 52 fotek.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    6.2.2010 16:28 Herdy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Studenti mají často vyšší rozpočet. Mohou si přivydělávat, ale zároveň mají daňové výhody, sociální a zdravotní platí stát, tramvajenka i spousta dalších věcí je levnější. Mnoho bydlí s rodiči, nebo na koleji, která může být také dotovaná, podobně s jídlem. Nepotřebují živit manželku a děti, nepotřebují si kvůli rodině brát hypotéku. Ani se ještě nemusí starat o nemocné rodiče, naopak řadě z nich ještě sem tam rodiče život vylepší příspěvkem na něco většího.

    A z hlediska branže kazí ceny, protože si často vystačí s nízkými odměnami. Taky jsem si tak pár let žil, dobře se na to vzpomíná :-D
    6.2.2010 16:37 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Moje zkusenosti se s timto rozchazeji, asi proto, ze chodim na tezkou skolu. Nejvetsi HDTV a nejdrsnejsi pocitace nemaji v mem okoli studenti, ale naopak ti, kdo bud sli pracovat brzy, nebo uz jsou ve zralem veku.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    Heron avatar 6.2.2010 16:42 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Přesně tak. Navíc je i o prioritách. Pokud někdo chce dávat peníze pro HW, proč si jej brát do úst? Někdo má kolo za 60tis. někdo monitor a někdo to projí. Co je na tom?
    6.2.2010 16:46 Pan Kimon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Pokud se o sebe stara sam, tak na tom neni naprosto nic.
    6.2.2010 17:01 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Někdo má kolo za 60tis. někdo monitor a někdo to projí. Co je na tom?
    Neco na tom je ... nekdo hladovi a nema nic z toho. Nejsem zadny ultralevicak, ale zas tak asocialni, aby mi nekterych osudu nebylo lito, nejsem. Az budeme mit vsichni tech 60tisic na rozhazovani, pak otazka "co je na tom?" bude spravna.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    Heron avatar 6.2.2010 17:07 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Jasně, na tohle jsem při psaní toho příspěvku též myslel, ale nechtěl jsem to zavádět tak moc off topic.

    6.2.2010 21:11 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    nebo na koleji, která může být také dotovaná,
    Pokud vim, tak v soucasne dobe koleje dotovane nejsou - nabizi ubytovani za rezijni ceny. Na druhou stranu studenti primo dostavaji dotace na ubytovani.
    6.2.2010 16:21 Pan Kimon
    Rozbalit Rozbalit vše Take me to the hospital
    Nejmene za 40 tisic, co? Vsadim se, ze jsi student. Tohle si totiz urcite nekoupi clovek, ktery chodi do prace. Samozrejme od tohohle pravidla existuji ruzne odchylky jako napr. Heron.
    6.2.2010 16:25 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Take me to the hospital
    No, ja naopak student jsem a o takovemto rozpoctu si mohu nechat jen zdat :o) (Pravda, soustredim se hlavne na skolu, a brigady/praci nechavam na pozdeji.)
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    6.2.2010 16:42 Pan Kimon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Take me to the hospital
    Jiste. Nechtel jsem rict, ze co student to rozhazovacny marnotratnik. Ale zda se mi, ze mezi dnesnimi studenty je velka skupina tech, kterym rodice zaplati ubytovani na koleji, cestovani, jidlo, skripta atd. Proste o svoje zivobyti se nemusi vubec starat, takze prilezitostne vydelane penize utraceji jen za svou zabavu nebo nezbytne vecy typu sluchatka se zvukovkou za osm tisic.

    Mozna ze me mluvi zavist, ale ja jsem se o sebe na studiich musel postarat sam a o necem takovem jako pise autor se mi mohlo zdat jen v perverznich snech.
    Heron avatar 6.2.2010 16:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Take me to the hospital

    Pak tedy nechápu, proč si berete do úst zrovna mě (a nebo autora). Mě rozhodně nikdo, natož pak rodiče, nesponzoroval.

    Mozna ze me mluvi zavist

    Zcela nepochybně.

    6.2.2010 16:56 Pan Kimon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Take me to the hospital
    Na vasi adresu jsem snad nic spatneho nerekl. Pouze jsem navas ilustroval to, ze nejen studenti si kupuji naslapane masiny. Na tom ostatne nevidim nic spatneho. Zvolil jsem zrovna vas, protoze jste se v tehle diskuzi objevil.

    A na zavisti nevidim nic spatneho, samotna zavist jeste nikdy nikomu neublizila.
    Heron avatar 6.2.2010 17:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Take me to the hospital
    No dobře, ale proč by to měla být odchylka? Zkrátka "našlapanou mašinu" si kupuje kde kdo. Nevidím souvislost s tím, jestli je student nebo ne. Z vašeho příspěvku jsem pochopil, že dle vás si primárně tyto stroje kupují studenti a pak jsou tu i výjimky. Tak to není.
    6.2.2010 17:09 Pan Kimon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Take me to the hospital
    Odchylka od pravidla, ze si to "nekoupi clovek, ktery chodi do prace."

    A ja si opravdu myslim, ze to "pravidlo" na drtivou vetsinu lidi plati.

    Viz Herdyho prispevek vyse:
    Studenti mají často vyšší rozpočet. Mohou si přivydělávat, ale zároveň mají daňové výhody, sociální a zdravotní platí stát, tramvajenka i spousta dalších věcí je levnější. Mnoho bydlí s rodiči, nebo na koleji, která může být také dotovaná, podobně s jídlem. Nepotřebují živit manželku a děti, nepotřebují si kvůli rodině brát hypotéku. Ani se ještě nemusí starat o nemocné rodiče, naopak řadě z nich ještě sem tam rodiče život vylepší příspěvkem na něco většího.

    A z hlediska branže kazí ceny, protože si často vystačí s nízkými odměnami. Taky jsem si tak pár let žil, dobře se na to vzpomíná :-D
    Heron avatar 6.2.2010 16:27 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Take me to the hospital
    Že to vždycky píše někdo anonymně. ;-)
    Saljack avatar 6.2.2010 16:45 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Take me to the hospital
    :-D
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    default avatar 7.2.2010 12:17 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Take me to the hospital
    Ale koupí. To mi věř. :-D
    Marek Bernát avatar 7.2.2010 12:29 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Take me to the hospital

    Máš o študentoch moc divné predstavy :-) Napríklad môj prípad je, že keď si trochu privyrobím, tak to využijem na to, aby mi nemuseli prispievať rodičia. Väčšina spolužiakov pritom nepracuje vôbec, takže rodičia ich síce platia, čo je fajn, ale okrem toho nemajú ani korunu (aspoň v porovnaní s tvojimi 40k; na nejaké to pivo samozrejme majú). Pred pár rokmi som si zarobil dosť na to, aby som si poskladal počítač (ale žiadnych 40k, bolo to 15k) a odvtedy môžem o niečom takom len snívať. Kým nezačnem chodiť do práce na full a poriadne zarábať, tak 40k dokopy v živote nedám. Pravda, som dosť lenivé indivíduum, ktoré sa práci vyhýba, jak čert krížu, ale opäť, medzi študentami žiadna výnimka :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    6.2.2010 16:55 TurboLama | skóre: 13 | blog: TurboLama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    AKG K701 se dají sehnat už lehce přes 6000, ale ze zvukovky to nebude nic moc. Z těch sluchátek pod 5000 se vyhni Sennheiser PC350, to je opravdu bída. Sennheiser HD595 se nevyplatí kupovat, výhodnější je koupit HD555 a modnout je na HD595.
    stativ avatar 6.2.2010 17:19 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Modnout na 595? Jestli to chápu dobře, tak by to znamenalo rýpat se ve sluchátkách a to dělat nehodlám. Nechci si je zničit.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    stanger avatar 6.2.2010 17:43 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Zas na druhou stranu, kdyz lepsimu zvuku brani jen kus molitanu. :)
    6.2.2010 18:31 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    V tomto pripade ide iba o trivialne (a vratne) odstranenie kurvitka, ktore je pravdepodobne jedinym rozdielom medzi 555 a 595. Kurvitko stoji cca -1500Kc.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    stativ avatar 9.2.2010 12:29 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Heh, vypadá to, že snad jediné místo, kde by mi sluchátka nechali poslechnout je v Brně :-(. Ale trošku jsem víc hledal o tom modu a vypadá to fakt nedestruktivně. Asi půjdu tedy do 555 a modnu jí.

    Sice ty Beyerdynamic jsou mi stále velmi sympatické, ale když nemám možnost porovnávat a o 595 se říká, že jsou srovnatelné, půjdu do těch levnějších. Navíc u Beyerdynamic se dost bojím vysoké impedance a tudíž nutnosti pořídit si zesilovač (a nevím, jestli by nakonec některý z těch relativně levných (do 2000) zesilovačů nekazil zvuk).
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    10.2.2010 18:44 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    SH 555 su vyrazne citlivejsie ako sluchatka a iPodu. Ked so mprechadzal z ipodich na sh, tak som hlasitost v PC stiahol na polovicu.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    otula avatar 6.2.2010 19:09 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Na nVidii 6200 bych se vykašlal. Pokud ti jde o nízkou spotřebu, tak podle té jsem kupoval 7300 GT. nVidii 6200 s vlastní pamětí jsem kupoval děckám do počítače místo integrované GF4 se sdílenou pamětí - výsledkem byl neuvěřitelně nižší výkon grafiky… Ta 7300 mi výkonem bohatě stačí na vše, co potřebuji (nepoužívám žádné 3D efekty, hry nehraji)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    stativ avatar 7.2.2010 12:18 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Je fakt, že potom, co jsem vyměnil GF4 za 6200 tak jsem taky měl pocit, že došlo k propadu výkonu. Nicméně zatím mi to docela stačí (akorát si neužiji GPGPU věci). Koukal jsem po té 7300 a nemůžu ji v žádném z obchodů, kde jsem registrovaný najít.

    Vážně nevím, jestli si koupit tu nejlevnější grafiku a počkat si na Fermi, nebo koupit nějakou dražší a kašlat na to, co bude. Nechce se mi do ní dávat víc než nějaké dva tisíce (ačkoli mainstream zdá se stojí mezi 2000 - 3000, takže možná bych limit trochu pozvedl). 600 Kč je ze 2000 docela velká část.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    6.2.2010 19:30 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Nvidia by sa mala dat pouzit ako akcelerator skladacej casti Huginu. Moja 7600GS sice nie, ale snad nejaka vyssia.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    stativ avatar 6.2.2010 19:38 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    No, enblend dokáže použít i nVidii 6200 (odzkoušeno). Zato nona (která provádí geometrickou transformaci) neběží na GPU skoro nikomu.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    7.2.2010 00:35 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    A ten enblend to fakt aj pouziva? Option --gpu mam pri nom tiez, ale ci je to k niecomu...
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    stativ avatar 7.2.2010 09:09 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Jako možná budu kecat, ale myslím, že GPU používá jenom malou část času někdy při nahrávání souborů a jejich předzpracování. Zbytek jede klasicky přes CPU. Zkusím ověřit.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    6.2.2010 19:58 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Kdyz uz se tady propira nejakej ten novejsi hardware, tak bych se chtel zeptat, co rikate na kombinaci Intel + ATI (konkretne Core i5 + HD 5750)? Funguje tahle kombinace spolu bez problemu, nebo to mezi nima "skripe"? Mam totiz z nejakyho duvodu zafixovano, ze nejlepe funguji kombinace Intel+NVidia a AMD+ATI.
    6.2.2010 20:07 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    ATI + intel nevim, ale ja mam na AMD nvidiu a parada :), cemu se divit, kdyz deska ma navic nforce4 chipset :)
    Baník pyčo!
    6.2.2010 20:51 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Prijde mi dost hloupe, ze Core i5 ma rozdilnou patici od i7... takhle clovek musi jen hadat, ktera z nich bude "budoucnost"... ja bych spis sazel na i7 (LGA 1366).
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    Heron avatar 6.2.2010 20:53 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Jede to bez problémů.
    default avatar 7.2.2010 12:16 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Mám tu Spider3Elite a jsem naprosto spokojenej. Pravda — kvalitu software pro jiné systémy než OS X nemohu posoudit. Ale na Macu je to mnohem lepší než můj předchozí bitch od Pantone. :-D
    Josef Kufner avatar 7.2.2010 13:30 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Hele a neuvažoval jsi o tom, že by mohlo být levnější koupit trošku průměrnější stroj na „teď“ a za uspořené korunky si o něco dřív koupit/upgradnout počítač na budoucí „teď“ ?

    Ono totiž pohybovat se nad oním schůdkem v cenících vyjde docela draho a těsně pod ním bývají celkem dobré věci.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    stativ avatar 7.2.2010 14:22 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Jo, napadlo mě to.

    Ale jak jsem tu někde psal potřebuji ty peníze utratit (za dva roky tyhle peníze k dispozici mít nebudu už jenom proto, že mi vyprší platnost karty a kvůli poplatkům) a kromě nákupu kuchyňských spotřebičů pro mamku už mě nic dalšího nenapadá. Mimochodem, opravdu jsem „nad schůdkem?“ Mě se zdá, že velký skok v ceně je většinou nad tím, co navrhuji já (např. dražší procesory stojí skoro dvakrát tolik).

    Navíc, nejsem z těch, co všechno všechno mění jakmile vyjde něco lepšího.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Josef Kufner avatar 7.2.2010 15:40 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Zvažoval jsi návštěvu bankomatu? ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    stativ avatar 7.2.2010 15:56 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Zvažoval. České bankomaty tuhle kartu nevezmou. A co jsem slyšel, tak ve Francii, Německu a Itálii to lidem taky nešlo. Cash back taky nejde.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    7.2.2010 16:02 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Pockej, to Ti GSoC nedalo penize "na ruku"? Za mne posilali penize skrz Western Union a to slo v pohode... jak to tedy delaji ted?
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    stativ avatar 7.2.2010 16:09 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Teď posílali City prepaid kartu. Má to být obyčejná visa karta ale evropské bankomaty ji zřejmě neberou (na mailing listu někdo zmiňoval, že v Evropě jsou karty založené na RFID a v US mají magnetický pásek). Naštěstí s výjimkou jedné restaurace mi ji zatím vzali v každém obchodě.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Josef Kufner avatar 8.2.2010 10:11 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Hmm... to je mrzute. Zkusil bych v nejakem obchode, kde utratis nemalou castku pozadat o laskavost: Objednat si online neco opravdu draheho, zaplatit, ani si to nevyzvednout a okamzite to vratit. Pripadne jestli nejaky kamarad nekde takle...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Limoto avatar 7.2.2010 14:10 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Co s těma šroubkama děláš? Já jsem vždycky dostal 4 šroubky v té plastové krabičce s HDD...
    stativ avatar 7.2.2010 14:15 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Šroubky jsem skoro nikdy nedostal (akorát k vypalovačce).
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Kdakel avatar 7.2.2010 20:03 Kdakel | skóre: 24 | blog: kdakel | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Mimochodem, nemáte někdo někdo zkušenosti s touhle firmou (DISK media)?
    Mohu jedině doporučit, a co se týče zvuku určitě M-AUDIO
    stativ avatar 8.2.2010 10:15 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Mohl bys prosím nějak popsat, jaký je mezi nimi rozdíl? V čem je třeba ta M-Audio lepší než ta od ESI?
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    stativ avatar 8.2.2010 18:41 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Po dlouhém prohledávání různých fór jsem nakonec zvolil ESI. Většina lidí se shoduje na tom, že má o fous lepší zvuk než M-Audio.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Heron avatar 9.2.2010 10:58 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Už by to chtělo nějakou PCI-E. PCI sloty se ze základovek začínají pomalu vytrácet.
    stativ avatar 9.2.2010 12:15 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Jedna na té základovce, co jsem vybral, je. A to je hlavní.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    stativ avatar 9.2.2010 12:23 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Tedy je fakt, že bych byl (kvůli budoucnosti radši) za PCI-E, ale přišlo mi, že většina lidí chválí spíš tu od ESI. Navíc už je to dávno moje vysněná zvukovka :-D
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    stativ avatar 10.2.2010 19:14 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Tak, a je doma. Akorát jsem zjistil, že v CZC vůbec nemají(dodací lhůta neznámá) ty 4GB RAM. Tak to vypadá, že si asi počkám :-/ Přitom zbytek PC už je na cestě :-)
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    default avatar 14.2.2010 18:59 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    V čem je třeba ta M-Audio lepší než ta od ESI?
    V tom, že za levný peníz využiješ klávesy později jako drum-kit. :-D Mám tady pár hraček od M-Audia a subjektivně musím uznat, že Allen&Heath jako kontrolér je opravdu někde jinde. Kontroléry na Ozone se rozloučily, kontroléry na Axiom 25 jsou moc tuhý. Klaviatura Ozone je teď už opravdu jen na triggerování samplů… Co se klaviatury Axiomu týče — no pro současné "umělce" je to to pravé. A tím to končí.

    Ozone má i zvukovku. Hraje velmi dobře. Ale je to USB 1.0, takže na ne-OSX platformách to má problémy. :-D
    stativ avatar 15.2.2010 13:37 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomoc s výběrem PC
    Já umím hrát akorát na nervy a to mi docela stačí.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.