abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:55 | IT novinky

    Společnost Anthropic vydala Claude 3.5 Sonnet, tj. novou verzi své umělé inteligence Claude (Wikipedie). Videoukázky na YouTube. S Claude 3, stejně jak s GPT-3.5, Llama 3 a Mixtral, si lze pokecat bez přihlašování na DuckDuckGo AI Chat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.8 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 126. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu a na YouTube. Vypíchnuta jsou vylepšení v integrovaném poštovním klientu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Zajímavý článek

    Příspěvek Aukce domén – měsíc po spuštění na blogu CZ.NIC shrnuje první měsíc provozu Aukce domén .CZ. Aukcemi prošlo celkem 18 174 domén, z toho na 742 z nich byl učiněn alespoň 1 příhoz. Nejdražší aukcí byla na doménu virtualnisidlo.cz s cenou 95 001 Kč, která však nebyla včas uhrazena. Nejdražší aukcí, která byla vydražena i zaplacena je praguecityline.cz s cenovkou 55 600 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 11:11 | IT novinky

    Před 40 lety, 19. června 1984, Bob Scheifler představil první verzi okenního systému X (X Window System). Vycházela z okenního systému W (W Window System).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    včera 11:00 | Nová verze

    Desktopové prostředí MATE bylo vydáno ve verzi 1.28. V gitových repozitářích je sice už od února, ale oznámení vydání se na webu objevilo s několikaměsíčním zpožděním (únorové datum zveřejnění je nepravdivé). Jde o první velké vydání od roku 2021. Uživatelsky nejvýznamnější pokrok je v podpoře Waylandu.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    19.6. 21:44 | Nová verze

    Laboratoře CZ.NIC vydaly novou verzi 4.24.0 aplikace Datovka, tj. svobodné multiplatformní desktopové aplikace pro přístup k datovým schránkám a k trvalému uchovávání datových zpráv v lokální databázi. Přidány byly nové parametry do rozhraní příkazové řádky „export-msg“, „export-msgs“, „import-msg“ a „import-msgs“, které dovolují číst/zapisovat zprávy z/do databází. Veliký panel nástrojů byl nahrazen více nastavitelnými

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.6. 12:11 | Nová verze

    Mapnik (Wikipedie), tj. open source toolkit pro vykreslování map a vývoj mapových aplikací, byl vydán ve verzi 4.0.0. Přehled změn na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.6. 10:44 | IT novinky

    Mozilla koupila firmu Anonym, tj. průkopníka v "digitální reklamě chránící soukromí".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    18.6. 19:11 | Nová verze

    Knihovna htmx (Wikipedie, GitHub), tj. knihovna rozšiřující HTML o nové atributy a umožňující vývoj dynamických webových aplikací, byla vydána ve verzi 2.0 (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.6. 17:11 | IT novinky

    Společnosti DeepComputing a Framework Computer společně představily RISC-V základní desku pro modulární Framework Laptop 13.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    Rozcestník

    Nová Windows

    28.7.2005 15:22 | Přečteno: 1703× | Různé | poslední úprava: 28.7.2005 15:24

    Někdo mě upozornil na recenzi nových Windows na Živě. Nu což podíváme se, co nového Microsoft přichystal.

    Nejvíc mne zaujalo ukládání dat do krypty, to musí být nesmírně zajímavá vlastnost, škoda že Linux něco takového neumí:

    Celý systémový oddíl je standardně kryptovaný – hibernační soubor i uživatelská data.

    Popisu nového Internet Exploreru lehce připomíná novinky ve Firefoxu/Mozille/Opeře/Konqueroru několik let do historie, akorát pořád nevidím, jestli už to naučili zobrazovat průhledné PNG.

    A na závěr nejdůležitější věc – přibudou nové animace, blikátka a průhlednost všeho. Na co jsou dobrá průhledná okna jsem nikdy nepochopil, ale na něco určitě ano, když autor tvrdí:

    Pravdou však zůstává, že například poloprůhledná okna rozhodně nebudou pouhým grafickým doplňkem, ale spíše velmi šikovnou pomůckou.
           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    28.7.2005 15:39 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Průhledné pngčka
    Mělo by být, někde na nějaké microsoftí stránce tvrdili, že prý ano.
    Copak toho není dost?
    28.7.2005 15:44 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše krypta?
    Ukládání dat do krypty znamená, že budou šifrovaná? A to Linux neumí..?
    28.7.2005 16:32 Michal Vyskočil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: krypta?
    Možná myslel to, že v distribucích není šifrování standardně nastavené a musí se to dělat ručně.
    28.7.2005 16:58 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: krypta?
    Nene, tím autor měl na mysli, že kryptovaný systémový oddíl je velmi špatný překlad z angličtiny. My nejen v Linuxu, ale hlavně všichni v české republice používáme šifrování, šifrované systémové i jiné oddíly a nelezeme do žádných krypt, ale u nových windows je možné všechno :-D
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    28.7.2005 21:44 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: krypta?
    Přesně tak, prostě mi to vadí … I když k tomu termínu nemám zdaleka takovou averzi jako Klíma :-).
    28.7.2005 19:08 jayprakash | skóre: 6 | blog: Schovany_v_kute
    Rozbalit Rozbalit vše Re: krypta?
    to je napisane ironicky.
    genius2000.log avatar 28.7.2005 16:27 genius2000.log | skóre: 10 | blog: poznamky_linuxaka
    Rozbalit Rozbalit vše 512 mb
    Tak to je dost hustý. 512 mb ramky jenom proto aby se mě systém rozjel. Asi bych jim měl zajet do Redmontu ukázat tátovo Pentium2 300mhz se 96mb ram, kde jede Debian Sarge a Gnome 2.8.3 krásně i při spušťeným Firefoxu a OO.o :)
    djhanz.cz - music is my life.
    28.7.2005 16:46 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 512 mb
    Já bych nenažranost MS Windows viděl spíš jako výhodu. Třeba se lidi naučí konečně dodávat počítače s dostatečným množstvím RAMky přímo v základní sestavě. Dnes musím RAMku přiobjednávat (a většinou vyjde trochu dráž než kdyby tam byla už od výrobce).
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    28.7.2005 16:51 Filda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 512 mb
    Je někde popsano jak vyladit gnome aby při 96 mega ramky behalo líp než třeba win2000? Nějak se mi tomu nechce věřit.
    28.7.2005 17:18 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 512 mb
    jakýkoliv linux běhá líp než třeba Win2000 :-)
    28.7.2005 17:24 deleted | skóre: 3 | blog: pnojmatika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 512 mb
    pche, to je dobrý vtip! kdyby nebyly viry, zřejmě bych W2K ještě dnes používal...
    deleted
    28.7.2005 17:28 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 512 mb
    Ale to je smutné. Proč používat nějaké náhražky OS, když si můžeš (i zdarma) nainstalovat skutečná OS?
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    28.7.2005 17:39 deleted | skóre: 3 | blog: pnojmatika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 512 mb
    Doufám, že nebudu ukamenován, ale WIN2K rozhodně byl nejlepší OS, který jsem kdy používal. Jediným jeho nedostatkem je, že je to komerční produkt s uzavřeným zdrojovým kódem a jako takový je odsouzen k postupné smrti stářím. Ale systém to byl fajn.
    deleted
    28.7.2005 18:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 512 mb
    Mluvíme o tom serverovém operačním systému, jehož první verzi (nyní ještě bezpečnější) šlo shodit programem, který v nekonečném cyklu vypisoval na standardní výstup šestiznakový řetězec? Nebo o tom, který proslul zcela inovativním přístupem k TCP protokolu, tak revolučním, že dodnes se v návodech na konfiguraci paketových filtrů objevují speciální new-not-syn pravidla, přestože už si (skoro) nikdo nepamatuje proč? Nebo snad o systému, který mne pravidelně přivádí k zuřivosti tím, že v defaultní konfiguraci má disablované tlačítko shutdown na přihlašovacím dialogu? Nebo že by o systému, který přiřazuje (to) směrování (tomu) interface místo naopak (a nastavíte-li na každém interface jinou default gateway, začnou se dít podivuhodné věci)? Ale, pravda, pokud by ve výběru byly (jen) Windows 2000, Windows ME a Windows XP Home, pak by Windows 2000 asi vyhrály i u mne… :-)
    28.7.2005 20:00 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 512 mb
    ono WinME je nahodou super: pouzivam to na hranie hier :) (dual boot)
    28.7.2005 20:03 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 512 mb
    To (WinME) jsem jednou viděl, měl to zákazník na notebooku a byl z toho hodně nešťastný. Nakonec jsme to vyřešili smazáním a instalací nového OS (Linux - Mandrake). Od té doby je spokojený a už mi pořád nevolá, že mu něco padlo na hubu.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    31.7.2005 17:06 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 512 mb
    no vsak ako vravim, na nic ine ako na hranie hier sa to nehodi ;) ale hra sa na tom dobre ;)
    29.7.2005 09:57 Filda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 512 mb
    Jednak jsem mluvil o Gnome a ne o linuxu. A jednak v defaultni instalaci má gui w2k mnohem lepší odezvy než gnome. Vyzkoušeno na p3@500 256RAM. Proto se ptám jak gnome poladit aby běhalo líp.
    28.7.2005 18:33 Ladislav Thon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 512 mb
    A Pentium na 166 MHz se 72 MB RAM, na kterém bez problémů běží W2k a Office už jste viděl? Já ano, a od té doby se se vší samozřejmostí podobným hláškám jenom usmívám :)
    28.7.2005 19:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 512 mb
    No, nevím. Kdysi jsem byl nucen čas od času sedět u podobného stroje s Windows 2000, jen té paměti bylo víc, konkrétně 128 MB. Internet Explorer s prázdnou startovací stránkou nabíhal něco přes minutu (během níž nepřetržitě svítila kontrolka disku), Lotus Notes klient asi dvě minuty (pak ještě asi minutu po zadání jména a hesla). Asi jsem příliš zhýčkaný, ale rozhodně jsem to nehodnotil jako bez problémů.
    28.7.2005 19:12 ###
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 512 mb
    Internet Explorer s prázdnou startovací stránkou nabíhal něco přes minutu
    to je asi stejne dlouho jako na 486 s 16MB
    Lotus Notes klient asi dvě minuty
    ten nabiha dlouho i na pocitaci s 512MB
    Asi jsem příliš zhýčkaný,
    asi jo ;-)
    28.7.2005 23:19 Ladislav Thon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 512 mb
    Tak Lotusy jsme na tom spustit nezkoušeli, ale IE, Word, Excel a pár dalších ptákovin startovalo a běhalo celkem solidně (hlavně to bylo znát ve chvíli, kdy bylo spuštěných třeba pět takových aplikací najednou). Pochopitelně se strojem s gigabajtem paměti a procesorem na 3 GHz se to nedá srovnávat, ale jediné, co bylo opravdu mnohem delší, byl boot systému (přibližně pět minut).
    28.7.2005 23:46 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 512 mb
    Toto jsem kdysi měl: Pentium 120MHz přetakt na 133MHz, 96MB RAM, Windows 2000, Office 2000, hrálo se tam Age Of Empires II, Counter-Strike 1.0,... Ty 2000 tam startovaly a fungovaly rychlejc než 98. IMHO: Win200 jsou asi jako jednooký mezi slepými.
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    3.11.2005 20:24 vd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 512 mb
    jo a ja jsem videl na 486tce win95 s office2000 a exprdelem 5.5 a od te doby neverim na uzivatelovu inteligenci
    28.7.2005 23:40 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 512 mb
    Zrovna jsem nainstaloval sestřičce na stárnoucí počítač (P 266, 128MB RAM, 10GB disk) Debiana Sarge a stojím před volbou, jestli tam namrskat XFce4 (které jede OK-vyzkoušeno), nebo risknout KDE/GNOME i za cenu toho, že to budu muset odinstalovat (když to bude nepoužitelné). Co myslíte?
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    29.7.2005 10:08 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 512 mb
    apt-get install kde* a apt-get remove kde* neni moc slozite. Rozhodne to zkus, naucis se spravovat Sarge.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    28.7.2005 18:36 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Průhlednost
    Průhledná okna jsou zapotřebí, aby ty jinak zbytečné ikony na desktopu alespoň byly vidět skrze okna. Nepůjde na ně kliknout, ale první krok byl učiněn. Dalším by mohla být půkliknost, tedy že by v průměru každý druhý klik myší (náhodně, samozřejmě) proklikl oknem na to, co je pod ním -- pak by byla metafora dokonalá. Ještě by se mohla klikáním postupně ošoupávat, a tím zvyšovat průhlednost a průkliknost.
    28.7.2005 18:48 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhlednost
    Vidíš to příliš komplikovaně. Průhlednost je ve skutečnosti k tomu, aby se blbě četlo, co je v těch průhledných oknech napsáno. Funguje to asi jako Holzmanovo umělé kuří oko: když se celý den snažíš vyluštit z oken s různým stupněm průhlednosti, co na nich je, o to větší máš pak radost, když tu "funkci" večer vypneš a tvým očím se uleví.
    Luk avatar 28.7.2005 19:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhlednost
    Někdo třeba průhlednost ocení. Jeden můj kolega (dobrý programátor, rozhodně žádný BFU) používá transparentní WinAmp - má nastaveno "Always on top", aby na něj pořád viděl, ale také transparenci, aby viděl, co je pod ním. Mně by to nevyhovovalo, jemu ano.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.7.2005 19:22 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhlednost
    Průhledná okna jsou geniální věc. Ale musí se pro ní ještě najít nějaké využití.
    Copak toho není dost?
    28.7.2005 19:40 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhlednost
    Využití je jasné: vypadá to moc hezky na screenshotech v PR článcích a recenzích. Což je ostatně (jediné) praktické využití 90 procent podobných vylomenin všemožných desktopových prostředí.
    28.7.2005 21:44 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhlednost
    Jasně, terpv historie ocení jaký to byl geniální vynález…
    29.7.2005 09:43 anicka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhlednost
    Já si nemůžu průhlednosti vynachválit. Na dvanáctipalcovém displeji nenarovnám všechna okna vedle sebe a občas se hodí koukat jedním okem do howto a druhým do editoru.

    Tohle je nafejkovaná ukázka, ale podobným způsobem to používám i doopravdy.

    Mno, je pravda, že každému to asi nevyhovuje - kolegové si občas myslí, že si z nich dělám srandu .o)
    29.7.2005 10:11 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhlednost
    Urcite patris k druhu Homo Sapiens Sapiens? :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    29.7.2005 10:27 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhlednost
    Tohle se nedá nazvat jinak než bordel :-)
    30.7.2005 17:13 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhlednost
    ale kuš. Neříká se bordel, ale nevěstinec .o)

    pravda, jednu nevýhodu to má - nenutí to člověka ani trochu hýbat očima a z pohledu upřeného pár hodin na jedno místo na displeji oči asi moc na větvi nejsou :-/
    ^D
    31.7.2005 17:18 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhlednost
    Ale já myslím, že tohle nevěstinec není, osobní zkušenosti nemám, ale představuju si to trochu jinak :-)
    29.7.2005 11:15 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhlednost
    Tak já si to nemyslím. Já jsem o tom zcela přesvědčen :-)

    Já osobně bych ti doporučil zakoupit tiskárnu, než z tohohle zmagoříš :-) (i když, pokud ti tohle vyhovuje, už se asi stalo :-))
    Copak toho není dost?
    29.7.2005 18:18 ###
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhlednost
    Já osobně bych ti doporučil zakoupit tiskárnu, než z tohohle zmagoříš :-) (i když, pokud ti tohle vyhovuje, už se asi stalo :-))
    To víš Mac za to stojí :-)
    29.7.2005 15:59 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhlednost
    Uch. A o mně říkají, že jsem divnej...
    28.7.2005 20:37 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhlednost
    Průhledná okna jsou zapotřebí, aby ty jinak zbytečné ikony na desktopu alespoň byly vidět skrze okna.
    No zatim pokud vim, tzv. "pruhlednost" akorat znova vykresluje do okna terminalu (do listy okna) wallpaper na desktopu. K cemu je to dobre? Je to uzasne freee-coool-in :P
    28.7.2005 22:49 Radomír Fojtík | skóre: 33 | blog: jen to zkouším | Tísek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhlednost
    Mi to nedalo a zrovna včera v noci po shlédnutí "průhledného IE" jsem si s tím pár minut hrál, abych zjistil jak je v tomto xorg daleko ... a je to už opravdu mnohem dál. Vypadá to asi takto. Po pár minutách jsem to však vyhodnotil jako pro mě nepoužitelné. Pravda jeden efekt mne skutečně uchvátil a až se composite více stabilizuje, určitě bych tento rád aktivoval.
    28.7.2005 23:10 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhlednost
    nojo to vypada uz daleko lip :) jsem pozadu.
    28.7.2005 23:50 Radomír Fojtík | skóre: 33 | blog: jen to zkouším | Tísek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhlednost
    Ještě se podělím o to malinké video (snad to půjde přehrát). Jen mne mrzí, že se mi to nepodařilo zachytit uplně přesně, jak se to ve skutečnosti chovalo. Ve skutečnosti to bylo úžasně plynulé a dokonce jsem měl pocit "lepší odezvy desktopu". Z toho videa to však patrné vůbec není. Např. hned ten start KDE - no to Vám byla pohádka. A to jsem člověk, který vždy jakékoliv efekty u minimalizací, max. apod. vždy vypínal. Rovněž ta průhlednost mne nějak neuchvátila a přepínání mezi okny vůbec nepůsobilo dobrým dojmem.

    K tomuto testu stačilo jen přidat 3(5) řádků do xorg-conf a Kcontrol nabídl spoustu hejblátek. Během těch 15 minut jsem však narazil na spoustu problémků.
    28.7.2005 20:21 spectrum | skóre: 29 | blog: spectrumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Rychlost
    "Rychlý start (Quick Start Up) je částečně zajištěn i faktem, že některé skripty a aplikace po spuštění startují na pozadí již za běhu systému. Podstatně rychlejší je i probuzení z režimu spánku – počítač je akceschopný zhruba za 2 sekundy."

    Tak to jsem zvedav, co chce windows spoustet na pozadi za behu systemu za skripty a aplikace... To by pak mohlo fungovat stylem, ze clovek bude cucet na plochu a premyslet "Co se stalo s nabidkou start?" nez se mu spusti treba Explorer... Navic jsem myslel, ze tohle uz maji implementovano - jsem cekal bezne.
    Akceschopny pocitac zhruba za 2 sekundy je mi taky zahadou, za tu dobu se mi sotva rozsviti monitor abych neco videl. ;-)
    Co se tyka narocnosti na HW, tak uz vidim zpravy na Nove: "Prodejci pocitacu si mnou ruce." :-)
    28.7.2005 21:45 Marian Krucina | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost
    Já bych čekal zprávu: "Díky novému systému Windows Vista mají dnešní počítače výkonnější hardware." :)
    aaaaaaa2 avatar 8.9.2005 03:02 aaaaaaa2 | skóre: 7 | blog: Postřehy o Ubuntu Linuxu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost

    Celosvětově má přes 90% PC systém Windows. Ale někde na netu jsem četl, kolik, hlevně firemních PC, ještě stále jede na Win98 nebo Win2000. Microsoft z toho samozřejmě nemá radost a tak se snaží všemožně vychvalovat výhody WinXP (viz jejich web) a radí všem UPGRADOVAT na geniální XP. Moc jim to ale nejde. A což teprve, až vyjdou Vista...

    A znám spoustu lidí co mají XP-čka na ne zrovna silných PC, ale mají pozapínané všechny vizuální efekty. A nenechají si poradit, že takto vlastně (zjednodušeně řečeno) ztrácí výkon svého PC. Co z toho plyne? Průsvitná okna, animace, stíny, 3D plocha a já-nevím-co-ještě, to je to, co bude lákadlem Visty. Funguje to úplně stejně jak u reklam v televizi.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.