Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.
Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o naší práci, prostředí ve kterém pracujeme a o naší firemní kultuře. Letos se dveře otevřou 26. 11. 2025 v 16:00. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem naši inženýři v Praze pracují, jak spolupracujeme se zákazníky, partnery i studenty, proč máme rádi open source a co pro nás skutečně
… více »Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za říjen (YouTube).
Jeff Quast otestoval současné emulátory terminálu. Zaměřil se na podporu Unicode a výkon. Vítězným emulátorem terminálu je Ghostty.
Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI. Cloudová divize Amazon Web Services (AWS) uzavřela s OpenAI víceletou smlouvu za 38 miliard USD (803,1 miliardy Kč), která poskytne majiteli chatovacího robota s umělou inteligencí (AI) ChatGPT přístup ke stovkám tisíc grafických procesů Nvidia. Ty bude moci využívat k trénování a provozování svých modelů AI. Firmy to oznámily v dnešní tiskové zprávě. Společnost OpenAI také nedávno
… více »Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.
Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.
Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.
Byla vydána nová verze 25.10.31 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Jak velkou RAM má váš domácí počítač?
| <= 128 MB | 
      | 
   2% (34) | 
| (129 -) 512 MB | 
      | 
   36% (683) | 
| (513 -) 1024 MB | 
      | 
   40% (766) | 
| (1025 -) 2048 MB | 
      | 
   19% (354) | 
| > 2 GB | 
      | 
   4% (71) | 
Celkem 1908 hlasů
Vytvořeno: 31.5.2007 13:00
        Tiskni
            
                Sdílej:
                
                
                
                
                
                
            
    
            Server 512MB včetně videa, noťas 1.5GB včetně taktéž videa. Obojí nadoraz, maximálně lze vyměnit brouka.
            
            
. Jinak mám jeden 512MB modul.
            
.nekde jsem dokonce cetl winvista ma nejak vylepsenou spravu pameti oproti winxp. vice dat davaji do cache . a tak. Ale nejak podrobne jsem to nezkoumal. Nejake vyrazne zpomaleni oproti winxp jsem nezaznamenal ..tot vse (pravda nejake ty nove 3d hry jsem na tom nezkousel).
            
            [petr@soban ~]$ free
             total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:       2060336    1394912     665424          0     371720     613348
-/+ buffers/cache:     409844    1650492
Swap:       977248          0     977248
            
).jo halt sem strašně náročnej jak při práci (stříhání videa) tak při hrátkách s Xgl a mnoha dalšíma eye-candy fíčurama. 
.
            
            
 
            
 A kamarád je bývalý admin ECčka, lákali ho na support MVS pro Computer Associates. Tam jsou ty štítky ještě dnes, přinejmenším virtuální. 
            
            
            rok 1994: 1MB RAM - ~1000Kc rok 2007: 1GB RAM - ~1000Kc
 )
            
 Takže zlevnila asi 5000×  Z toho by si mohli vzít příklad výrobci aut 
            Teď před maturou jsem si většinu ramky vyndal?
            htop a pochlub se kolik máš ve swapu :)
            
            
)))
            
            
 Ale zato mi tu leží deska se slotem 1... (Ta nostalgie... 
)
            
 Na notasu Debian Etch (Gnome) - sdilenych 512MB (128MB pro grafiku) a Widle pres VMware si obcas pustim taky. Pravda, je to pomalejsi, ale ucel to plni 
            
.
            
            
            
 4×512 MB
$ free -m
             total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:          2011       1994         17          0         27        936
-/+ buffers/cache:       1030        981
Swap:            0          0          0
            
            
)
a na maminym desktopu testuju takovy vecicky jako pingwinek (gnu/haiku) apod
            
 Ja pamatuju nejsilnejsi 486-ku na 66MHz (verze DX2), pak az Pentium rady 1 (tedy bez cisla) na 75 MHz.
            To je nejaky overclock, ne? 486-ka chlazena vodou?Ja pamatuju nejsilnejsi 486-ku na 66MHz (verze DX2),
Intel dělal DX4-100 a AMD dokonce DX4-120 (jeden jsem taky měl). Mám pocit, že AMD dokonce mělo i DX2-80, ale tím si nejsem úplně jistý. Ale těch 72 MHz určitě není standardní frekvence. S chlazením vodou bych to ale nepřeháněl, 486 ještě běžně měly pasivní chladič. 386 DX-40 jsem dokonce měl zcela bez chladiče a ani při zátěži jsem prstem nezaznamenal znatelné oteplení.
memcpy() přibližně dvakrát rychlejší než všechny testy s typem long long, je způsoben právě tím, že při dual channel přístupu je načtení 128-bitové hodnoty stejně rychlé jako u 64-bitové. Asi by neměl být problém vyzkoušet, jak se na rychlosti projeví, když 1 GB vyndáte a necháte si tam 2x1.
            
)
Rikat, ze ti staci 256 je uplne zoufalstvy ....
takze 1G a vice na normalni praci a 4G na zbytek ... 
na Atari Falcon 030 a nize mi rozhodne staci 64 MB a min ..
            
)))
            pri hrani her ve Windows je 2G NEZBYTNE NUTNEŘekl kdo? Ty? Haha.
Takze kdyby fungovaly hry pod linuxuem, tak 2G (a ty ted mam), takze jen potrebuju ty hry ...Nefungujou? Aha, tak to asi hned vyhodím UT2004, Quake III, Nexuiz, RTCW, ET, TmUnited, FlatOut 2 ... Nevíš nic, jen děláš chytrýho...)))
coze? TMUnited de pod linuxem?Ve Wine krásně...
)))))))
A co ostatnich 99 procent ? Proste vlozim a oni jedou ? Haha. 
Sakra lidi proberte se z ty temnoty. Dokud budou vyvojari her na linux kaslat (jako ze budou dlouho kaslat, pockejte az budou samy hry v DX10)  tak utrum. Jo btw jako se nevyplati porizovat gf 8800 s mene jak 640MB pameti, tak se nevyplati mene jak 2G v pocitaci. 
2G
            
            
Provokace ?
            
 Já jen chtěl vyzkoušet, jak se to bude chovat, než do upgraduju...a nakonec jsem skončil někde na patnáctém levelu s těmi čarodějnicemi v lese za tou jeskyní, kam mě poslali z chrámu. 
            
 
A Call of Duty 1 a 2 stale nebezi nativne ... 
 HL2 taky ne ... atd, atd, atd ...
            
 
Dos taky lital na 1-4 MB
No a Slackware, Ubuntu a Windows XP chce na rozumnou praci MIN. 512, lepe 1G. 
To je holy fakt ... 
Co bys cekal ? To ze dam sekretarce Ubuntu + OO + firefox + Citrix a podle tebe treba 256 MB RAM ? Tak me ukamenuje ...
            Proc 1G ? Protoze je to standart - 2G je moc a 512MB je malo.Vypadá to, že třetina hlasujících tu vlastně vůbec s počítačem nepracuje. Jak by také mohli s pouhými 512 MB paměti...