Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.
Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.
Software LibrePods osvobozuje bezdrátová sluchátka AirPods z ekosystému Applu. Exkluzivní funkce AirPods umožňuje využívat na Androidu a Linuxu. Díky zdokumentování proprietárního protokolu AAP (Apple Accessory Protocol).
Byl vydán AlmaLinux OS 10.1 s kódovým názvem Heliotrope Lion. S podporou Btrfs. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Placená služba prohledávání zprostředkovatelů dat a automatického odstraňování uniklých osobních údajů Mozilla Monitor Plus bude 17. prosince ukončena. Bezplatná monitorovací služba Mozilla Monitor bude i nadále poskytovat okamžitá upozornění a podrobné pokyny k omezení rizik úniku dat. Služba Mozilla Monitor Plus byla představena v únoru loňského roku.
Waydroid (Wikipedie, GitHub) byl vydán v nové verzi 1.6.0. Waydroid umožňuje spouštět aplikace pro Android na běžných linuxových distribucích. Běhové prostředí vychází z LineageOS.
Příspěvek na blogu Raspberry Pi představuje novou kompletně přepracovanou verzi 2.0 aplikace Raspberry Pi Imager (YouTube) pro stažení, nakonfigurování a zapsání obrazu operačního systému pro Raspberry Pi na SD kartu. Z novinek lze vypíchnout volitelnou konfiguraci Raspberry Pi Connect.
Memtest86+ (Wikipedie), svobodný nástroj pro kontrolu operační paměti, byl vydán ve verzi 8.00. Přináší podporu nejnovějších procesorů Intel a AMD nebo také tmavý režim.
Programovací jazyk Racket (Wikipedie), tj. jazyk z rodiny jazyků Lisp a potomek jazyka Scheme, byl vydán v nové major verzi 9.0. Hlavní novinku jsou paralelní vlákna (Parallel Threads).
Před šesti týdny bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Minulý týden byly na stránkách Arduina aktualizovány podmínky používání a zásady ochrany osobních údajů. Objevily se obavy, že by otevřená povaha Arduina mohla být ohrožena. Arduino ubezpečuje, že se nic nemění a například omezení reverzního inženýrství v podmínkách používání se týká pouze SaaS cloudové aplikace.
Aby bylo jasno, počítačové hry moc nemusím, obvykle je považuji za totální ztrátu času. Od té doby, co jsem se naučil programovat a brouzdat po internetu, ztrácím čas jinak. Ale kdysi jsem hry hrával, obdivuji Dune2 a kdysi jsem dohrál do konce Quake (jedničku!, z bloudění mezi krabicemi v QII se mi dělalo zle). Na Duně mám rád i to, jak je precizně naprogramovaná - běhá bez problémů i na dnešních počítačích.
Takže na hry nejsem žádný expert. Ale můj bývalý vedlebydla si kupoval Level a ten dával na záchod. A já si ten Level při vysedávání v oné místnůstce četl, se zájmem. I když by mě nenapadlo některou z těch her hrát, sleduji je z technického hlediska. Samozřejmě grafická stránka, umělá inteligence, softwarové inženýrství (Sims 2 prej 300 člověkoroků...), peníze (cena herních projektů se každých X let zdnojnásobuje).
Taky jsem postřehl četné nářky (dopisy čtenářů i úvahy redaktorů), jak jsou ty hry pořád stejné, jak se neustále opakuje několik prověřených principů. Zkrátka málo inovace, společnosti, které vývoj platí nejsou ochotné riskovat něco nového. A já říkám (poté, co jsem si dnes namlátil na černé na Špičáku): proč by měly?
Napadlo mě takové vysvětlení, které by asi v Levelu museli zaobalit (zautocenzurovat
.
Kdysi dávno byly počítačové hry záležitost elity z elit. Mám na mysli dřevní doby počítačů, kdy první počítačové hry vznikaly v institucích jako MIT nebo Stanfordova univerzita. Protože tehdy měli počítače jen vědci nebo armáda. Kreativní lidi vymýšleli chytré hříčky.
No a pak přišla doba, kterou si pamatuju - polovina devadesátých let. Myslím, že řada lidí ráda vzpomíná na tehdejší hry, doby zajímavých nápadů. Jak se rozvíjel trh, rozvíjel se i komerční vývoj. Jenomže. Kdo tehdy vlastnil počítač? Pár lidí osmibity a na IBM PC měli jenom úspěšní a relativně bohatí lidé. Samozřejmě v našem banánistánu byl vývoj značně opožděný, ale podobný vývoj určítě proběhl i na Západě. No a tihle lidi, to byla klientela pro herní vývojáře.
Dnešní situace je jiná. Počítač je něco jako televize, takřka všudypřítomný. Ta stejná "masa", co sleduje Novu občas paří hry. A masa nerada přemýšlí, má svých starostí dost. Můj spolubydla hraje GTA:SA asi takovým způsobem, že jezdí po městě jako šílený, nějaké plnění misí je na něj zbytečně sofistikované. No a kdyby to na něj nedej bože mluvilo anglicky, byl by bez šance. Přitom není hloupý, jen si nerad láme hlavu.
I když je tenhle post provokace, nedělám ze svého spolubydly nějaké dalekosáhlé závěry, žádný průzkum jsem nedělal, ale jsem přesvědčen, že takových lidí je řada. Asi bych měl ještě něco napsat o uhrovitých teenagerech Radka Hulána, ale tak hluboko neklesnu
.
No zkrátka, proč by měly firmy investovat do nějakých netradičních nápadů, když je spotřebitelé neocení. Světlé výjimky si můžou v Levelu psát co chtějí.
Tiskni
Sdílej:
(Mj. ta holka zlividovala nejmíň čtyři holejma rukama, docela výkon, ne?)
), hratelnost se spise vytraci do pozadi, me z her v 3D enginu naposledy poradne upoutal half-life 2, pred nim akorat morrowind sshock2. farcry ci doom3 jiz povazuji za ztratu casu, uvidime jaky bude oblivion, zatim jsme videli akorat grafiku a fyziku engine (a take skvely hlas patricka stewarta), nicmene v tomto pripade o hratelnosti nemam zvlastnich pochyb. mimochodem, japa dlouho ze uz to cekame na fallout3 ?
Ti co radi hraji/li Fallout 1/2 to vi.
System Shock 2 měl nepřekonatelnou atmosféru.
To s tím GTA:SA docela chápu. Taky sem si zažil stovky hodin civilizace, dooma, vlacka, wolfa, raptora, gpmoto, pool, skiordie (bomba muzika :), skyroads, prehistorika, agenta mlíčňáka, dave (z toho sem byl vždycky šíleně vystresovanej, horor jako prase), dizzy, a dalši ....
Ale vždycky mi na počítači chyběla nějaká relaxační hra. To mi nahradilo stunts, později gta2, fms, tony hawk (oooohhh), freelancer (boží), age of empires a nakonec gta:sa. V těhle hrách bylo totiž možný, aby člověk měl jistotu, že nemůže prohrát, ale ani vyhrát. Prostě si jenom hrát :) Jezdit několik hodin po mapě San Andreas mi nedělalo žádné problémy, prostě sem jenom jezdil, skákal, dělal kraviny.. Ale to je to co mi v moderních počítačových hrách chybí - relaxace bez stresu z výhry nebo prohry.
Nedávno mi kamarád ukazoval zajímavou hru, vyberete si zvíře, kterým chcete být a pak běháte po lese, jíte, spíte atd. Navíc je to online :)
Problem ovsem je, ze jak nemuzu s nekym vest valku, tak me prakticky kazda hra prestane rychle bavit
No, nejen hra
Z dnešních her mě zaujal pouze Half life 2 a teď čekám až si zahraju The Elder Scrolls: Oblivion, budu si kvůli tomu kupovat novej počítač
. Ale prvně si na něj budu muset našetřit.Z těch starších pc her mě pak nadchl hlavně Fallout 2 a adventura I have no Mouth and i must Xcream.
Ale nikdy nezapomenu na starý dobrý časy na Amize, kde sem pařil jak šílenej. To byly hry, které i dnes by stály za předělání na dnešní počítače (hlavně jde o myšlenky a nápady v těch hrách)... Dune 2, Hunter (tam hráč mohl ovládat spoustu techniky kolem sebe, od tanku až po jízdní kolo, a to vše ve 3D grafice), Genesia (výborná hra, jak já bych ji chtěl), Global Effect (i tahle hra by stála za předělání do nového kabátku), Ambermoon (není nad pěknou kreslenou grafiku), Armour Geddon, atd.. mohl bych ještě pokračovat ale už se mi nechce
.
Jinak, z mých nejoblíbenějších her obecně bych zmínil Doom 1-2, Quake 1-3, Stunts, Prehistorik II (jede pod Dosboxem, před týdnem jsem to zkoušel
), Supaplex, GTA 1-3, Rollcage, NFS 1-5, Tyrian (project-starfighter jsem na Linuxu dohrál, je ještě něco podobného hratelného?), Simcity 3000, Revolt, Postal II
, Apache Longbow (ano, to je ta hra, která byla ve zprávách na N@vě), Motoracer 1-3, Transport Tycoon Deluxe (a teď OpenTTD - tu bych dal na jednu z čelních pozic), Polda 1.