abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:44 | IT novinky

    Apple dnes představil 14palcový MacBook Pro, iPad Pro a Apple Vision Pro s novým čipem M5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 13:55 | Nová verze

    Debian pro mobilní zařízení Mobian (Wikipedie) byl vydán ve verzi 13 Trixie. Nová stabilní verze je k dispozici pro PINE64 PinePhone, PinePhone Pro a PineTab, Purism Librem 5, Google Pixel 3a a 3a XL, OnePlus 6 a 6T a Xiaomi Pocophone F1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:11 | IT novinky

    Operátor O2 představil tarif Datamanie 1200 GB . Nový tarif přináší 1200 GB dat s neomezenou 5G rychlostí, a také možnost neomezeného volání do všech sítí za 15 Kč na den. Při roční variantě předplatného zákazníci získají po provedení jednorázové platby celou porci dat najednou a mohou je bezstarostně čerpat kdykoli během roku. Do 13. listopadu jej O2 nabízí za zvýhodněných 2 988 Kč. Při průměrné spotřebě tak 100 GB dat vychází na 249 Kč měsíčně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 12:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o útoku na zařízení s Androidem pojmenovaném Pixnapping Attack (CVE-2025-48561). Aplikace může číst citlivá data zobrazovaná jinou aplikací. V demonstračním videu aplikace čte 2FA kódy z Google Authenticatoru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 07:11 | Zajímavý projekt

    Free Software Foundation (FSF) spustila projekt Librephone, jehož cílem je vytvoření svobodného operačního systému pro mobilní telefony. Bez binárních blobů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 16:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 7 s kódovým název Gigi linuxové distribuce LMDE (Linux Mint Debian Edition). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Linux Mint vychází z Ubuntu. LMDE je postaveno na Debianu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 144.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Vypíchnout lze lepší správu profilů. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 144 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:55 | Bezpečnostní upozornění

    Discord potvrdil únik osobních údajů přibližně 70 000 uživatelů. Incident se týká uživatelů po celém světě, především těch, kteří v rámci ověřování svého věku nahráli do aplikace doklad totožnosti. Únik informací se netýkal systémů samotné platformy, ale došlo k němu přes kompromitovaný účet pracovníka zákaznické podpory u externího poskytovatele služeb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 14:44 | IT novinky

    Americká společnost OpenAI, která provozuje chatbota ChatGPT, kvůli výrobě vlastních procesorů pro umělou inteligenci (AI) spojí síly s firmou Broadcom. Firmy o tom informovaly (en) ve svém včerejším sdělení. OpenAI se snaží zajistit si výpočetní výkon potřebný k uspokojení rostoucí poptávky po svých službách. Akcie Broadcomu po zprávě výrazně zpevnily.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Pozvánky

    O víkendu 18. a 19. října lze na brněnském výstavišti navštívit s jednou vstupenkou dvě akce: Maker Faire Brno, "festival tvořivosti, vynálezů a bastlířské radosti", a GameDev Connect, "akci určenou pro všechny současné a hlavně budoucí herní vývojáře, kteří touží proniknout do jednoho z nejúžasnějších průmyslů na světě".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (38%)
     (46%)
     (18%)
     (20%)
     (23%)
     (17%)
     (19%)
     (17%)
     (17%)
    Celkem 223 hlasů
     Komentářů: 14, poslední včera 09:04
    Rozcestník

    Co přinese další generace virtuálních машин?

    28.11.2007 18:59 | Přečteno: 1548× | Ani zbla

    Rubinius, YARV, Parrot, PyPy?

    Jak přišla Java

    Kdysi v devadesátých letech přišla Java (já si to pamatuju, nejenže jsem byl na světě, alébrž jsem i programoval). Původně šlo o čistě interpretovaný jazyk (protože počítače přece už jsou přece dost výkonné, tak si můžeme dovolit nějaký ten overhead, že). No, zjistilo se, že to nebude tak žhavé (respektive železo žhavé bylo, ale program se nehýbal), tak se začalo optimalizovat.

    JVM je nyní brutálně optimalizovaný a složitý kus softu. Ale zároveň je to široce akceptovaná technologie pro psaní obrovských aplikací. Troufnu si tvrdit, že řada monstrózních enterprise javovských aplikací by po přepsání do, řekněme C++, stejně nebyla rychlejší. Proč?

    Třeba se má za to, že program, který běží s podporou GC, má větší spotřebu paměti, než program co spravuje paměť přímo. U malých programů to opravdu platí (GC má prostoje). Ale u monstrprogramů snaha přímo spravovat paměť vede na nějakou pesimistickou strategii uvolňování objektů ve strachu z uvolnění předčasného. Extrémním případem by bylo neuvolňovat nic. GC nemusí být optimální, ale lehce může být lepší než taková nějaká pesimistická strategie. Cokoliv, co programátorovi ulehčí život, se hodí.

    Myslím, že JBoss po přepsání do C++ (se zachováním veškeré funkcionality) by rychlejší nebyl (pokud by to někdo někdy odladil). Při analýze by se asi ukázalo, že nejlevnějším řešení by bylo nejprve naimplementovat něco jako Javu :-).

    Od skriptování k aplikačním serverům

    Teď máme hype "skriptovacích" jazyků. Spíš bych řekl "dynamických jazyků velmi vysoké úrovně abstrakce" - mám na mysli především Ruby a Python (případně Perl, jenž ale neznám a nemám rád). Interprety těch jazyků doteď nebyly optimalizované, protože na nějaké skriptování jsou rychlé až až.

    Nasazení těchto jazyků ale dávno přerostlo nějaké blbé skriptování. Takový Zope, to není pár skriptů, to je aplikační server. Za mírně zvýšenou úroveň abstrakce se platí citelnou ztrátou výkonu.

    Teď to vypadá, že nastal čas optimalizací, čas udělátek jako Rubinius, YARV, Parrot, PyPy, které se snaží být rychlejší než původní implementace. Osobně by se mi líbilo mít v Pythonu stejnou výpočetní sílu jako v Javě, ale zárodek JIT z PyPy zatím moc neurychluje. Virtuální stroj pro dynamické jazyky, který by byl dostatečně rychlý a ještě by třeba takových jazyků zvládal víc, mohl věci pěkně pošoupnout.

    Dočkáme se doby, kdy budou enterprise aplikace skoro výhradně v Ruby/Pythonu/Groovy/Perlu/whatever a Java se bude používat je na speciality?

           

    Hodnocení: 91 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Ilfirin avatar 28.11.2007 19:59 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    No, zjistilo se, že to nebude tak žhavé (respektive železo žhavé bylo, ale program se nehýbal), tak se začalo optimalizovat.
    Tak tohle mě rozesmálo, díky.
    28.11.2007 20:40 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    to sú ale žvásty
    28.11.2007 21:12 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    Sorry, ale nemuzu si pomoct: To vypada na komentar "pubose", ktery s programovanim zacinal v Jave pred necelym rokem na dvojkovem pocitaci (2 jadra, >2 GHz, > 2GB RAM) a nedostal se dal nez k "Hello World". Nebo se pletu?
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    alblaho avatar 28.11.2007 21:26 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    Ale třeba má pravdu, jsou to tak trochu žvásty, to se přiznám :-)
    28.11.2007 21:33 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    Ovšem i já si vzpomínám na první setkání s Javou tuším že v pětadevadesátém (mám pocit, že jsme ještě jeli pod Windows 3.11) a pamatuju si, jak jsem u tehdy celkem průměrného stroje čekal na spuštění prohlížeče HotJava několik minut...
    28.11.2007 23:38 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    To mi připomíná, jak jsem si kdysi celý natěšený nainstaloval první veřejně dostupný StarOffice a pak jen nevěřícně zíral, jak může něco spotřebovat veškerou paměť a k tomu navíc provádět zátěžový test procesoru a disku, aniž by byla vidět nějaká produktivní činnost... :-)
    29.11.2007 10:06 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    jo, a pak na tebe po pár minutách vyskočil ten StarDesktop, odkud se konečně spouštěly jednotlivé programy, Které ovšem také pár minut chroupaly celým HW než se poo-maaa-luuuu vykreslily.

    Někdy si připadám jako zasloužilec. Takže teď tu historku o tom, jak jsme na schodech rozsypali balík děrných štítků...
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    29.11.2007 11:40 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    Pamatujete, jak nám tehdy došlo palivo v chlazení u ENIACu...? :-)
    29.11.2007 13:42 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    Tak to nemohu sloužit. To mne o pár let minulo. Když jsem nastupoval na matfyz, byl už tam dokonce čerstvě přiveden Internet. :-)
    29.11.2007 17:55 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    No tak to mě teda silně překvapuje, protože na notebooku co jsem měl k dispozici na přelomu r.1999-2000 s pentiem 133 MHz s 96 MB paměti (panasonic přímo z japanu) fungovaly staroffice 5 docela svižně.
    29.11.2007 19:20 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    Tou dobou jsem z 233 MHz K6 s 32 MB přecházel na 650 MHz Athlon s 128 MB. Na obou měl StarOffice do svižnosti zatraceně daleko.
    29.11.2007 22:12 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    Svižnost je subjektivní veličina velmi silně ovlivněná tím, jak moc člověk pije kafe (nebo vlastně cokoliv) při práci.

    Přece jenom programy jsou svižnější v případě, že spustím - zvednu hrneček - napiju se - položím hrneček - můžu pracovat. Když nemám co pít, tak spustím - trvá dlouho - trvá dlouho - trvá dlouho - konečně můžu pracovat.

    Za "spustím" lze přitom dosadit prakticky jakoukoliv akci při běhu programu.
    Quando omni flunkus moritati
    29.11.2007 22:29 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    Což pak vede i k spustím - jdu na záchod - přijdu ze záchoda - můžu pracovat. A to už se toho stihne ještě víc.
    Zdenek.Z avatar 30.11.2007 00:50 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    Nebo pustím, jedu na dovču, vrátím se a mů6u pracovat. :-)
    30.11.2007 08:38 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    Mohu nabídnout hned několik lidí, co se v počítačích a jejich hardware tou dobou dost hrabali na to, aby potvrdili že ten stroj byl neskutečný. Při těch parametrech co měl hravě výkonově překonával desktopy s nominálně větším výkonem.

    Ten stroj byl mírná ojetina od jednoho japonce. Sem se ty panasonicy nikdy ani nedovážely, takže všichni mají tuhle značku spojenou tak maximálně s videorekordéry. Ovšem šlo o naprosto špičkový stroj. Bohužel se po roce a půl intezivního používání upekl. Přeci jenom už měl něco najeto.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.11.2007 21:50 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    Hmm, já jsem měl také za to, že JIT kompilace nebyla od úplného počátku.
    3.12.2007 15:31 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    To sice nebyla, ale přesto něco podobného fungovalo už na PDP-10 blahé paměti. ;-)
    3.12.2007 15:15 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    No asi ta sklamem, s programovanim som zacal okolo roku '91, na Atari 800XL, serioznejsie az ked som dostal prvu 286tku (cca '93).
    28.11.2007 21:27 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    Troufnu si tvrdit, že řada monstrózních enterprise javovských aplikací by po přepsání do, řekněme C++, stejně nebyla rychlejší.

    Zkus si o tom popovídat s vývojáři Microsoftu, kteří po 3 letech vývoje Windows Vista zahodili veškerou dosavadní práci psanou v C# a z důvodu extrémní pomalosti všechno přepsali do C++...

    Každý má právo na můj názor!
    alblaho avatar 28.11.2007 22:11 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    No, tohle znám, je to fakt sranda.

    Od té doby jsem toho názoru, že systémové knihovny musí být _opravdu_ rychlé (a tedy v C/++). Programovat GUI aplikace v Pythonu? Klidně, ale nad Qt nebo Gtk. Žádný Swing... Oni ti mikrosofťáci v .netu taky používají "poctivé" Win32 gui.
    28.11.2007 21:46 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    Kdysi se delaly stroje, co byly hardwarove optimalizovane na to, aby na nich bezel bezel Lisp - viz Lisp machines. No a s Javou ted prichazi neco podobneho, alespon pro mobily - ARM dela procesory, co dovedou primo chroustat Java bytekod. Takze si klidne dokazu predstavit, ze driv ci pozdeji nekdo s necim podobnym prijde i pro dnesni skriptovaci jazyky, treba s necim jako "skiptovaci koprocesor", postaveny na treba zaklade nejakeho FPGA. Protoze se obavam, ze ne vsechny skriptovaci jazyky budou umoznovat JIT kompilaci jako Java, ktera na to byla diky jednoduchsti JVM celkem dobre pripravena.

    BTW: Problemem C/C++ neni GC. Knihovny na GC existuji a chodi docela slusne (viz treba Boehm-Demers-Weiser Garbage Collector). Problemem je to, ze jazyk umozni delat programatorovi akce, ktere jsou potencionalne nebezpecne (sahat primo do pameti, popr. na porty, prepisovat zasobnik, pretekat meze poli a delat rozlicne brikule s ukazately). Jenze kdyz zakazete delat veci, ktere mohou byt spatne, zakazete tim i spoustu veci, ktere mohou byt dobre. Proto i pres predpovedi propagatoru Ady, Javy, C# a podobnych jazyku ma C a C++ stale svoje misto na slunci, stejne jako ostatni "stare" jazyky z "pocitacoveho davnoveku", jako Lisp, Prolog a Fortran.
    28.11.2007 21:57 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    U malých programů to opravdu platí (GC má prostoje).
    Jestli se těmi prostoji rozumí pauzy GC, pak upozorňuju, že existujou i softrealtimové garbage collectory (jeden z nich má třeba RScheme). Pokud jde o amortizaci správy paměti, pak přinejmenším malloc+free v porovnání s GC absolutně neobstojí, aspoň tedy podle měření mnohých lidí. Leda psát si vlastní alokátory, a to se asi pro většinu věcí buď nevyplatí, nebo to rovnou nejde. :-D
    Virtuální stroj pro dynamické jazyky, který by byl dostatečně rychlý a ještě by třeba takových jazyků zvládal víc, mohl věci pěkně pošoupnout.
    Takových existuje... :-) Třeba všechny implementace Common Lispu, protože přenést snad všechny vlastnosti třeba Ruby 2 do implementace, co jako backend používá třeba Allegro, LispWorks nebo SBCL by nebyl až takový problém. Požadavek na virtuální stroj bohužel nesplňují, všechno se v nich kompiluje pěkně nativně. Otázka je, kdo se bude psát s parserem pro Ruby. :-D Ale třeba PyPy už CL backend má. Otázka je, jak dobrý - nezkoušel jsem. Nicméně do objektových runtimů Allegra a LispWorks už napumpovali milióny dolarů a umí to všechno, co Python a Ruby potřebují (na rozdíl od JVM).
    alblaho avatar 28.11.2007 22:40 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    No, u toho GC jsem to myslel tak, že správně umístěné free() uvolní paměť okamžitě, ale GC obvykle až po nějaké době. Stop-the-world efekt jsem nemyslel. Samozřejmě třeba reference-counting uvolní paměť hned a jsou též všelijaké paralelní GC, co svět nezastavují...

    Do toho Lispu moc nevidím a moc tomu nerozumím. Popřemýšlím nad tím ráno :-)
    28.11.2007 22:47 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    free() IMHO neuvolní paměť okamžitě, nějakou dobu mu to přeci jen trvá. :-) Průšvih začne ve chvíli, kdy správa paměti začně tvořit postatnou část run timu. Ale ouplně nejlepší je pořádný kompilátor, co umí garbage eliminovat bez GC...jako třeba Stalin. :-) Možná to dělá i GHC, to netuším.
    28.11.2007 22:49 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    free() to má chudák vůbec těžké.
    28.11.2007 22:52 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    Počítání referencí, AFAIK, je výpočetně náročnější než běžné typy "poctivých" garbage collectorů. Jinak co vím, tak dnešní alokátor v Javě je rychlý dost (v Java Concurrency in Practice se uvádí 10 instrukcí procesoru pro průměrný případ). Je to magie :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    alblaho avatar 29.11.2007 07:04 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    Jo, počítání referencí má velký overhead. Navíc je potřeba čas od času pustit detekci cyklů. Používá se to snad jen v Pythonu.
    rADOn avatar 28.11.2007 23:24 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    Troufnu si tvrdit, že řada monstrózních enterprise javovských aplikací by po přepsání do, řekněme C++, stejně nebyla rychlejší.
    Skalni javisti jsou schopni nalezt spousty duvodu proc Java _muze_ byt vykonove srovnatelna s C++. Zatim mi zadny z nich nebyl schopen vysvetlit proc jsou tedy javi aplikace tak pomale a nenazrane.
    ... GC nemusí být optimální, ale lehce může být lepší než taková nějaká pesimistická strategie. Cokoliv, co programátorovi ulehčí život, se hodí.
    Jinak receno, hlavni vyhoda javy je ze kdyz nekdo neumi prgat nebo prga prasacky tak to za nej odre JVM. Coz by, pravda, vysvetlovalo obsesi Javy vnutit programatorovi ten "jediny spravny" styl programovani.
    JVM je nyní brutálně optimalizovaný a složitý kus softu. Ale zároveň je to široce akceptovaná technologie pro psaní obrovských aplikací. Proč?
    Protoze se stala modni vlnou. Protoze spousta takyprogramatoru bastlicich visual basic najednou mohla byt "enterprise" aniz by si musela namahat hlavicky.
    Dočkáme se doby, kdy budou enterprise aplikace skoro výhradně v Ruby/Pythonu/Groovy/Perlu/whatever a Java se bude používat je na speciality?
    Ja doufam ze se dockame doby kdy se enterprise aplikace budou psat v tom jazyce ktery je pro ne nejvhodnejsi a ne v tom co je zrovna v mode.
    Noflame disclaimer: Jestli to vypada ze nemam javu rad tak je to mylka. Nemam rad javisty kteri z ni delaji reseni na vsechno.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    29.11.2007 00:51 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    > Jinak receno, hlavni vyhoda javy je ze kdyz nekdo neumi prgat nebo prga prasacky tak to za nej odre JVM.

    Pod poznámkou o GC čirý bullshit.
    29.11.2007 13:13 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    Noflame disclaimer: Jestli to vypada ze nemam javu rad tak je to mylka. Nemam rad javisty kteri z ni delaji reseni na vsechno.
    Tohle miluji: pod čistý a nefalšovaný flame napsat "No flame".

    tzv. syndrom "Nejsem rasista, ale cikány bych rovnou střílel"
    wake avatar 29.11.2007 01:35 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    Jak lze Perl neznat a zároveň jej nemít rád?
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    29.11.2007 01:40 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    Prostě se s ním člověk seznámí a pak na něj ve vlastním zájmu zapomene, aby se v noci nebudil hrůzou ze sna. A aby se zkušenost neopakovala, zachová si tu negativní asociaci… :-)
    alblaho avatar 29.11.2007 06:48 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    No tak já ho znám, jen v něm neumím. Ale veškerý kód, co jsem viděl, se mi fakt nelíbil @#%%%.
    Elvis avatar 29.11.2007 15:27 Elvis | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přinese další generace virtuálních машин?
    Je to vec nazoru. Ja ho znam, obcas v nem neco napisu a na nektery veci je proste super.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.