Byla vydána (Mastodon, 𝕏) vývojová verze 3.1.4 příští stabilní verze 3.2 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání.
Zakladatel ChimeraOS představil další linuxovou distribuci zaměřenou na hráče počítačových her. Kazeta je linuxová distribuce inspirována herními konzolemi z 90. let. Pro hraní hry je potřeba vložit paměťové médium s danou hrou. Doporučeny jsou SD karty.
Komunita kolem Linuxu From Scratch (LFS) vydala Linux From Scratch 12.4 a Linux From Scratch 12.4 se systemd. Nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů přichází s Glibc 2.42, Binutils 2.45 a Linuxem 6.15.1. Současně bylo oznámeno vydání verze 12.4 knih Beyond Linux From Scratch (BLFS) a Beyond Linux From Scratch se systemd.
Organizátoři konference LinuxDays ukončili veřejné přihlašování přednášek. Teď je na vás, abyste vybrali nejlepší témata, která na letošní konferenci zaznějí. Hlasovat můžete do neděle 7. září. Poté podle výsledků hlasování organizátoři sestaví program pro letošní ročník. Konference proběhne 4. a 5. října v Praze.
Byla vydána verze 11.0.0 vizuálního programovacího jazyka Snap! (Wikipedie) inspirovaného jazykem Scratch (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma. Vypíchnout lze, že v Plasmě byl implementován 22letý požadavek. Historie schránky nově umožňuje ohvězdičkovat vybrané položky a mít k ním trvalý a snadný přístup.
Wayfire, kompozitní správce oken běžící nad Waylandem a využívající wlroots, byl vydán ve verzi 0.10.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Videoukázky na YouTube.
Před necelými čtyřmi měsíci byl Steven Deobald jmenován novým výkonným ředitelem GNOME Foundation. Včera skončil, protože "nebyl pro tuto roli v tento čas ten pravý".
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 156 (pdf).
Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 25.8.1. Přehled novinek v Changelogu.
Dostal jsem se do situace, kdy bych chtěl v jazyce C vytvořit nějaký program pro GNU/Linux, ale:
Velmi bych uvítal vaše nápady, co byste chtěli, abych pro GNU/Linux naprogramoval. Nejlépe, aby se to týkalo šachů (logických her) nebo matematiky. Jenom to nesmí být příliš těžké. Dělám to, protože se chci z pozice "teoretického programování" dostat k praktickému programování. Teorie je věc hezká, ale bez praxe to nejde. Chci se zdokonalit, abych si později mohl třeba troufnout na ty "velké programy". Myslím, že programováním nějakého zajímavého programu se můžu dost naučit/pobavit.
Už nějakou dobu "válčím" s ukazateli v jazyce C. Tento zápisek bude tedy o ukazatelích v jazyce C. Vytvořil jsem ho, abych si v ukazatelích udělal pořádek. Není to v žádném případě "učebnice" pro začátečníky.
Koupil jsem si nedávno 2., aktualizované vydání této knihy (2011). A chtěl bych zde uvést pár postřehů týkajících se této knihy.
Jak již titulek naznačuje, tak po zvládnutí základů jazyka C se rozhoduju kam dál. Pod "zvládnutí základů" si představte to, že např. dokážu pracovat s dynamickými poli či řetězci (tedy vlastně poli znaků)...
Chápu, že třeba ukazatel na znak je proměnná, která neobsahuje přímo určitý znak, nýbrž obsahuje adresu, na které ten určitý znak leží. Může také třeba obsahovat adresu prvního člena pole znaků.