abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | Pozvánky

    Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    3.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 527 hlasů
     Komentářů: 22, poslední včera 10:06
    Rozcestník

    Ubožáci a jiná havěť

    Poslední dva dny se na abclinuxu.cz snaží léčit své komplexy politováníhodný ubožák, který spamuje diskuzní fóra. Pokud na něj narazíte, dejte nám prosím vědět ve vzkazech správcům. Děkujeme.

    12.12.2005 21:35 | Robert Krátký | Upozornění


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    12.12.2005 21:41 impact | skóre: 11 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    ach jaj.....pubertalni uboziaci.....nech si radsej spammuju ich oblubene XXX fora...
    David Watzke avatar 12.12.2005 21:50 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Jojo, lamer zrovna dorazil do mýho blogu...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    12.12.2005 21:57 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Máme to hlásit jako "Hlášení chyby" nebo jako "Námět na vylepšení" ;-) ?
    Quando omni flunkus moritati
    12.12.2005 22:03 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Asi je to jedno. Dokud nezavedeme kategorii "Pozor, kretén", tak to hlaste třeba jako novou anketu... my už si s tím poradíme.
    12.12.2005 22:14 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Přijdu si tu v poslední době jako ve válce…
    Copak toho není dost?
    Heron avatar 12.12.2005 22:15 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Taky :-(
    12.12.2005 22:20 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Vůbec z toho nemáme radost :(
    Heron avatar 12.12.2005 22:14 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Ze sledovaných diskusí mailem vidím, že s tím máte co dělat. Za poslední 2 h je to devět smazaných diskusí. Máte nějaký plán co dělat, pokud to se to bude zhoršovat?
    12.12.2005 22:19 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Za poslední 2 h je to devět smazaných diskusí.
    Rozhodně nemažeme celé diskuze. Jen konkrétní příspěvky. Aby se předešlo jakýmkoliv nejasnostem, tak jsou všechny vymazané komentáře uloženy jako screenshoty.
    Heron avatar 12.12.2005 22:24 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Ano vím, že to jsou jen jednotlivé komentáře. Ta věta vycházela z:
    Kdo:   Robert Krátký
    Akce:  smazal diskusi
    
    12.12.2005 22:26 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Zrovna jsem na ně koukal, nic příjemnýho. Nedalo by se zjistit, z jaký IP ty příspěvky přicházej a zablokovat jí?
    Heron avatar 12.12.2005 22:29 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    To nepomůže. Pokud jsou za natem, tak by se sem nedostali ani slušní lidé ze stejné sítě. Navíc se mohou skrývat za transparentní proxy a co potom?
    12.12.2005 22:38 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Jakýkoliv restrikce vždycky postihnout i ty slušný a poctivý. Můžeme proti tomu protestovat, můžeme nadávat, můžeme držet třeba hladovku, ale je to to jediný, co proti tomu můžeme dělat. Možností je několik a každá metoda bude mít příznivce i odpůrce. Něco se ale IMHO udělat musí, jinak by oprávněný osoby za chvíli nedělaly nic jinýho.

    Co se týká transparentní proxy, tam bohužel řešení asi neni. Kdysi jsme se s něčim podobnym setkali na IRC a možnosti obrany jsou obecně hodně chudý - v podstatě se nabízí jedině blacklist a to je, jak známe ze světa e-mailovejch spamů, hodně slabá obrana.
    12.12.2005 22:41 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Bayesovský filtr nasadíme na abíčko :-)
    David Watzke avatar 12.12.2005 22:39 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Možná jsem vedle, ale pokud je někdo takový hovado, že dělá to, co ten "fero", tak pochybuju, že se skrývá za transparentní proxy (úmyslně).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    12.12.2005 22:42 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    To by ses bohužel hodně divil.
    12.12.2005 22:42 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Ale to nic nemění na tom, že může být za natem kde s ním má stejnou IP třeba 150, 300 i 1000 lidí.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 12.12.2005 22:47 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Pak stačí doufat, že ti co by to odnesli, by byli zaregistrovaní - na ty bych IP bany nevztahoval. Doufat...
    12.12.2005 23:31 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    A z té adresy povolit maximální počet registrací za den a nově vytvořený účet, který se použije pro spamování, smazat
    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 12.12.2005 22:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Doufejme, ale nespoléhal bych se na řešení spočívající v blokování podle sítě, ze které útočník přišel. Možná by bylo dobré uvažovat o zvýšení práv registrovaným uživatelům (až na právo mazat příspěvky). Samozřejmě, že musí existovat nějaká obrana i proti registrovaným útočníkům (např. hlasování o vymazání registrace). Prostě, aby se místní komunita starala sama o sebe a nebyli nad náma správci, které to za chvíli přestanou stíhat (a hlavně je to přestane bavit - a až zmizí, abíčko skončí).
    12.12.2005 22:48 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Já o odchodu z Ábíčka uvažoval už dvakrát, ale potom jsem se rozhodl, že z boje se neutíká.
    12.12.2005 22:52 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Já o tom neuvažoval ani jednou (ale je fakt, že jsem jen čtenář a občas něco plácnu do diskuse), ale boj o vlastní nick na IRC jsem vzdal a přestal navštěvovat celou jednu síť.
    12.12.2005 23:49 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    nickserv a nebo znamy ircop a je to :-)
    13.12.2005 00:18 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    No na EFNetu ani to nestačilo.
    egg avatar 12.12.2005 22:53 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Tzv. komunita se o sebe efektivně postarat nedokáže, vyzkoušeno na mnoha serverech. Osvícený diktátor (přesněji řečeno sbor osvícených pilných cenzorů) je nutnost.
    Heron avatar 12.12.2005 22:55 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Na kterých?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 12.12.2005 22:56 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Může, pokud se dá moc do rukou těm správným...a asi je každému jasné, kteří uživatelé jsou tu už nějaký ten rok a dá se jim věřit.
    12.12.2005 22:57 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    … že zítra nevemou roha.
    Copak toho není dost?
    egg avatar 12.12.2005 23:14 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Může, pokud se dá moc do rukou těm správným...
    Ano, tak to funguje, třeba na Wikipedii. A v podstatě to znamená sbor osvícených cenzorů. :-)
    13.12.2005 10:45 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Navrhoval jsem kdysi, ze by se kazdy registrovany uzivatel staral sam o diskuze, ktere inicioval a mel pravo z nich mazat vetve a mohl by take zamknout urcite vetve diskuze od urciteho bodu, popr. celou diskuzi. Je to sice malo, ale vedlo by to urcite k zlepseni. IMHO je to ta nejlogictejsi moznost. Vedlo by to take k vetsi mire registraci do portalu. Zopakuji pro prehlednost:

    REGISTROVANY uzivatel by mohl:

    a) zamknout libovolnou cast (vetev) jim iniciovane diskuze (az ke korenu)

    b) smazat libovolnou cast (vetev) jim iniciovane diskuze, ale nikoli celou diskuzi. Proste smazat cokoli az po samotny dotaz (ten by mohli nadale smazat jen admini).

    Vyhody:

    1) procisteni obsahu diskuzi na ABCLinuxu.

    2) vice zaregistrovanych uzivatelu

    3) ucinny a velice rychly boj se SPAMery a magory

    Me osobne by se takove schema zamlouvalo.

    Zaroven bych zavedl mnohem vetsi "prudy" pri registraci. Cim vic, tim lip.

    Myslim, ze tento koncept by stal za uvazeni. Portalu by to mohlo velmi ulevit. Uvedomuji si ale, ze to ma zavazne "mouchy", ktere by se musely jeste poradne "vychytat".
    13.12.2005 10:57 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Nesouhlasím, tohle povede jen k tomu, že se budou zakládat nové diskuse, kde bude pokračovat zablokovaný flame, ... . Tyto práva bych nechal v rukou adminů - ani oni nemažou věci samostatně, ale jen po poradě s dalším.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    13.12.2005 10:57 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Taková práva bych uživatelům nedal, protože jich je hodně nezodpovědných a někteří jsou i dost zmatkaři a mají problém vůbec správně odpovídat do vlákna natož aby mohli vlákno mazat...

    Registrace by měla zůstat snadná. Když už se někde chci registrovat, tak ať mi neházej klacky pod nohy.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    13.12.2005 12:40 pol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Spíš to chybí víc administrátorů/moderátorů...
    13.12.2005 11:46 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    problem je taky to, ze tve reseni dava lidem skvely nastroj, jak se zbavovat lidi nepohodlnych nejen svou stupiditou, ale take treba tim, ze si dovoli oponovat - byt slusne - nazoru vlastnika diskuse. to by nebylo dobre - alespon si to myslim. povazuju se za velmi slusneho cloveka, ale kdyby mi nekdo v diskusi predevsemi dokazal, jaky jsem trubka a jak veci malo rozumim, obavam se, ze bych byl v pokuseni takoveho cloveka "odmaznout"... ke skode vsech ostatnich ctenaru. kdyz uz cenzura, tak ji musi delat nekdo nezainteresovany a alespon v ramci moznosti "objektivni".
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    12.12.2005 22:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Nebo pokud má adresu přidělovanou dynamicky (dialup, česká cesta ADSL apod.).
    12.12.2005 22:51 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Vám by stálo za to se připojovat a odpojovat jenom abyste mohli spamovat nějaký server?
    Copak toho není dost?
    Heron avatar 12.12.2005 22:52 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Michalovi určitě ne, dá se ale totéž říct o nich?
    12.12.2005 22:58 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Mně ne, ale mne by především nenapadlo něco takového dělat. Takže si netroufám odhadovat myšlenkové pochody lidí, kteří takovou potřebu cítí…
    12.12.2005 23:05 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Jinak coby správce serveru České basketbalové federace mám určité zkušenosti s webovou anketou o diváckou hvězdu a tam to každý rok pár lidem za to stojí. A mezi nimi byl každoročně i slovutný (mnoho)funkcionář nejmenovaného prvoligového klubu. Tomu stálo za to se každých pět minut znovu připojovat, aby mohl opakovaně hlasovat pro svého hráče a myslel si, že když bude střídat poskytovatele, že si toho nikdo nevšimne. No, teď už Koňas přestoupil do Prostějova, tak snad bude klid, pokud si nenajde jinou virtuální hvězdu…
    12.12.2005 23:16 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Jestli tím něco získal :-) Jenže on to asi nedělal aby vás všechny naštval.
    Copak toho není dost?
    12.12.2005 23:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    No jo, skauti z celé Evropy se přetahovali, aby mohli zlanařit diváckou hvězdu české ligy (která je bohužel asi tak prestižní jako řecká hokejová)… :-)
    13.12.2005 00:25 penny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Ale Miku, davej pozor co tu rikas, vis sam moc dobre ze "pan jehoz jmeno se nevyslovuje" monitoruje vsechno a velmi rad sepisuje zaloby a stiznosti :). Takze Konas vyhral vsechno spravedlive :), i kdyz vsichni vedi ze pravym vitezem byl MoW.
    13.12.2005 00:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Vždyť jsem taky žádné jméno nevyslovil, ne? :-)

    No, uvidíme, kam až sahají uši nejmenovaného…

    13.12.2005 17:16 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    To je ten samý funkcionář, co se při loňském playoff obával raketového útoku a proto odmítl nechat svůj tým nastoupit v Kuníně? ;-)
    Každý má právo na můj názor!
    13.12.2005 17:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Ano, a dokonce ani do Nového Jičína se neodvážil. To je neuvěřitelné, jak je ten svět malý… :-)
    12.12.2005 22:52 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Dial up mít nebude, to by na netu nedělal hovadiny a vážil by si každé minutky, kterou může probrouzdat, nějakým smysluplným způsobem.
    12.12.2005 22:53 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Cha, to nevím.
    Copak toho není dost?
    Heron avatar 12.12.2005 22:53 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Třeba na chatu :-)
    12.12.2005 22:57 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Tim bych si moc jistej nebyl, některejm lidem fakt nedělá problém prosedět u dial-up připojení denně třeba 5 hodin a celej víkend a nečiní jim to žádnej problém. Ne každýho účty za telefon na 3 tisíce stresujou.
    13.12.2005 12:29 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Hlavně, když to nemusí platit :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    12.12.2005 22:54 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Jen věcná připomínka, hádám, že tak polovina ADSL přípojek má adresu přidělovanou přes DHCP, ale pořád stejnou.
    13.12.2005 08:44 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Mozna vice nez polovina, od dvou lidi co maj telecom adsl mam potvrzeno ze maj uz pres rok furt stejnou IP. A co jsem sledoval nabidku tak valna vetsina dava statickou.
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    egg avatar 12.12.2005 22:24 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Zřejmě to postihne každý portál po překročení kritické míry návštěvnosti. A je čím dál obtížnější ochránit cenné informace před utopením v balastu. :-( Ábíčko, drž se, Yeti vrať se.
    13.12.2005 10:48 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Myslim, ze Yeti se asi uz nevrati. Je to obrovska skoda, ale na druhou stranu tu je az moc balastu, resi se tu az moc zalezitosti, ktere jsou zcela marginalni, a ja chapu, ze odesel. Z jeho ohromujicich znalosti necht tezi spolecnost jinym, uzitecnejsim zpusobem.
    13.12.2005 15:47 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    No, ja se mu ani moc nedivim, ono abicko se sice rozrostlo, ale na druhou stranu ponekud zmenilo svuj zaber. Uz to neni misto, kde se setkavaji lide resici problemy s operacnim systemem, spise se z toho stava takovy "koktejl", ve kterem se pise o hardware, tucnacich apod. Ja osobne jsem byl drive dennim ctenarem abicka, planoval jsem i psat clanky, misto toho ale radeji publikuji jinde. Libilo se mi mistni kulturni prostredi, fakt, ze si tu lidi nenadavaji a neurazeji se jako na root.cz.

    Beru, ze se z abicka stava "mainstream" - lidi si sem chodi poklabosit, poptat se, pocist si o svem "kultu" - tucnakovi (mimochodem, jeste dabla nema linux, pri stejnem pristupu by to tu nespis smrdelo satanismem). Opravdova problematika jde ale bohuzel stranou. Mam navic dojem, ze od abicka odeslo vic lidi vcetne autoru.

    Po "starem" abicku se mi obcas trochu zasteskne, svym zpusobem jsem na nem vyrustal. Chapu, ze takhle je lidovejsi a vydelecnejsi. A ostatne, neni tu proto, aby plnilo ma prani, ale prani vetsiny. A vetsina to evidentne chce takto a ja ji to nemam za zle.
    13.12.2005 17:31 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Tohle poslední dobou často někde vidím, ale nějak pořád nechápu, co lidi k podobnému uvažování vede. Redakce Abíčka se nikdy nerozhodla najednou udělat škrt za minulostí a všechno změnit. Je to přirozený vývoj.
    Uz to neni misto, kde se setkavaji lide resici problemy s operacnim systemem
    Jak to?
    Mam navic dojem, ze od abicka odeslo vic lidi vcetne autoru.
    Už se o autory na Abíčku "starám" bezmála tři roky a mohu potvrdit, že máme v současné době nejvíce kvalitních autorů za celou tu dobu. Je samozřejmé, že se obměňují. Někdo už psát nechce, jiný nemá čas, třetí psal jen jednorázově, více toho ani neplánoval (to je příklad Yetiho - bohužel). Ale na místa odcházejících autorů přicházejí noví.

    ---------

    Je zřejmé, že abclinuxu.cz už není tak "komorní". Chodí sem prostě více lidí. Ale myslím, že ani teď není problém si z obsahu a služeb vybrat to, co bylo dříve.
    14.12.2005 18:00 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Roberte, pouzival jsem (alespon ja, pokud se vyjadrujes k memu prispevku) vetsinou prubehove tvary sloves, jako napr "stava se" apod. Z toho plyne, ze o tluste care, pro niz je priznacne dokonave perfektum, jsem nemluvil.

    ad "uz to neni misto" - chybelo mi tam sluvko "jen". Tak to drive byvalo a diskuse mimo un*xovou misu byly prakticky nepripustne. Dnes si tu muzeme pokecat o zivych tucnacich, vykonovych testech hardware, blogy jsou plne temat od un*xu dost odlisnych (moralka, alkohol a buhvi co jeste). Ja to beru, z abicka se stava mainstream a my konzervativnejsi to musime respektovat (coz ostatne delam, nikde jsem nenapsal, ze to je spatne) a bud se prizpusobit nebo odejit. Mne jako prilist konzervativniho a exaktniho cloveka to vede k odchodu z abicka. Rad sem zabrousim procist zpravicky, ale to je tak vsechno. Kdyz si chci poklabosit s lidmi, tak to nedelam pres web ale nazivo (mimochodem intenzita prispivani nekterych lidi sem je neskutecna ;-)), kdyz si chci precist neco o hardware, jdu na web o HW, kdyz se chci dozvedet neco o zviratkach tak jdu taky jinam. Trochu se tu z toho stava internetova obdoba pestrych casopisu ktere muzeme videt na pultech trafik. A ano, takovy Men's H****h bude vzdy uspesnejsi nez Lekarske noviny se Sportovni fyziologii dohromady. Ovsem nekteri z nas presto preferuji suchou odbornou literaturu prostou vsech vystrelku a odchylek k jinemu tematu.

    Svym zpusobem mas pravdu, ze mozna neni problem si z obsahu a sluzeb vybrat. Jenze clovek je tvor liny :-). Nema-li to naservirovano pod nos tak, jak si predstavuje, tak mu to nevoni. Spousta lidi rada cituje klasiky, ale kdo od nich kdy co rekl? Zajima je jen informace, ne ta "omacka" (v jejich pohledu) okolo. Me zajimaji un*xy a tlachani lidi o filmech me jednak svym zpusobem odvadi pozornost, druhak (a to hlavne) to v mych ocich ponekud snizuje duveru v informacni hodnotu webu oproti webum striktne zamerenym. Ale opet opakuji, ze tak to vnimam ja. Neni to pohled globalni a abicko to urcite dela dobre, kdyz se mu dari ziskavat stale nove ctenare a autory. A ja mu to preju :-) Na sucharech a exaktnich lidech jako jsem ja jeste zadne medium nezbohatlo :-))
    12.12.2005 23:03 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Myslím, že je tu pár důvěryhodných registrovaných uživatelů, kterým bych přidělil právo mazat anonymní příspěvky tím způsobem, že by o tom správci ABC dostávali report ("XPlesa smazal příspěvek od: blbecek - Otevři okno a zařvi Linux je nap..."), čímž by jim zůstala kontrola nad tím, že někomu z oněch důvěryhodných neruplo v kisně a nezačali vyvádět:-) Zkuste o tom pouvažovat, je to sice svým způsobem cenzura, ale co už se dá dělat...
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    13.12.2005 07:52 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    No imho by Leoš Xplesovi žádné práva nedal :-) ... tohle je krajní řešení pro případ, že by admini nestíhali a i tak by bylo asi lepší jejich počet zvýšit (z řad dobrovolníků).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    13.12.2005 10:17 Tomáš Hála | skóre: 39 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Ale tohle uzž přece skoro funguje, jen se příspěvek rovnou nevymaže, ale pošle se report kompetentním osobám, které výmaz potvrdí.
    13.12.2005 15:59 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    No jasně - mně šlo spíš o to, jak jim tu práci usnadnit. Nevím jak systém ABC funguje, ale měl jsem na mysli to, že by v nějaké speciální sekci měli pouze výpis příspěvků navržených na výmaz, checkboxem by označili ty opravdu hodné smazání a jedním tlačítkem by dílo dokonali.
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    Beetljuice avatar 12.12.2005 23:47 Beetljuice | skóre: 26 | blog: BeetljuiceBlog | Bílina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Nebo ignorovat a on půjde jinam. A trpělivě radit tazatelům. I oni poznají že je to "ubožák" a že je ho třeba ignorovat.
    A nebo, že by nějakej zajímavej útok od zdejších borců? Co???
    Aj dont spík ÍÍngliš :-(
    13.12.2005 08:01 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Ignorovat provokatéry je sice velmi elegantní cesta, ale málokdo má tu vůli. Jak si lze všimnout, mnoha přispěvovatelům (i jinak velmi důvěryhodným), stačí sebemenší náznak a už se toho chytnou a začnou do krve hájit např. svou distribuci.

    Poté, co jsem narazil na pátou flamewar během pár dní, jsem opravdu vážně uvažoval o odchodu, ale tím bych spíš ztratil a nic nezískal.

    Chtěl jsem pouze říct správcům - nebojte se cenzury. Dle mého soudu příliš málo využíváte možnosti zamykat vlákna. Mažte bezcenné příspěvky, které jen zbytečně zahcují výsledky vyhledávání. Měňtě titulky k dotazům na výstižnější. Zamykejte vyřešené thready, které obsahují více než třicet příspěvků a jsou přes měsíc staré.

    Začněte třeba tím, že smažete tento můj příspěvek :-)
    13.12.2005 08:36 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    nebojte se cenzury
    Té se bát musíme. Je to nebezpečný nástroj. Před každým uplatněním (pokud tedy zrovna nejde o případ podobný tomu, co na něj upozorňuje zprávička) cenzury admin vždy čeká, dokud k tomu nemá vyjádření ještě dalšího admina. Považujeme to za preventivní ochranu před vlastní neuváženou horlivostí.
    málo využíváte možnosti zamykat vlákna
    Jo? No, možná jsme v některých případech benevolentní.
    Mažte bezcenné příspěvky
    Snažíme se. Problém je v tom, že je třeba mít dost velký cit pro to, co je bezcenné, a co jen nepovedené.
    Měňtě titulky k dotazům na výstižnější.
    To děláme možná častěji, než je na první pohled patrné.
    Začněte třeba tím, že smažete tento můj příspěvek :-)
    Díky za podněty.
    13.12.2005 07:55 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    No IP ban by mohl pomoci, pokud by byl dočasný (netroufám si hodnotit, co je dostačující doba - půlhodina, deset minut, den).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    13.12.2005 08:48 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Zdravim

    Osobne bych navrhoval uverejnit IP adresu a z te se uz da zjistit spousta zajimavych informaci, vcetne typu pripojeni, odkud je a na jakou spolecnost je ta IP registrovana.

    Kazdej se vynasnazi a dohromady ho vypatrame.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    13.12.2005 09:14 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Ja jsem pro. Pojdme logovat IP adresy a nejlepe je i zobrazovat. To muze pomoci, minimalne tim, ze budeme vedet, jak nastavit firewall. Navic verejna IP adresa muze pusobit i preventivne, uzivatel ztrati (falesny) pocit anonymity.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    13.12.2005 09:18 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Na koleji - 147.230.172.90
    V práci - 192.168.1.74 (ovšem ta je vám asi k prdu)
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    13.12.2005 09:37 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Předpokládám, že tohle se nebude týkat registrovaných uživatelů, ti se dají v diskusích blokovat už teď ;-)

    BTW: správně, logovat se bude vnější IP, ne vnitřní
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    13.12.2005 09:42 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Jen ať se zobrazují IPčka od všech. :-)
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    13.12.2005 09:43 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Za NATem nebo proxy bude anonymní pořád. Zobrazování IP adres IMO nezastaví blbečky, jen znervózní normální uživatele. Můžete sice namítnout, že kdo nemá co skrývat, může mu to být jedno, ale stejně to bude podle mě lidem nepříjemné. Já bych taky nerad chodil po ulici s cedulkou na krku, na které by byla moje adresa.
    13.12.2005 09:51 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Zobrazovani IP adres zacina byt normou, takovych diskusnich for uz jsem videl spousty .. Pojdme udelat anketu a uvidime, kolik lidi bude pro a kolik proti. A jako motivaci zverejneme ukazky screenshotu toho dementa.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    13.12.2005 10:17 lukas.ramlich | skóre: 3 | blog: linux_a_ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Většina for si nedovolí zobrazit celou adresu. Ještě tak možná xxx.zzz.yyy.*, ale skoro nikdy úplně celou. Ono úplně stačí že ji zná administrátor webu. Proto taky nesnáším tematické sítě vlastněné jednou firmou ala root/lupa/měšec/palm.

    Když se někde zobrazuje plná adresa tak tam nikdy nepřispívám. Připadám si jak nahatý. Možnosti dnešních vyhledávačů jsou příliš velké na to, aby se daly ignorovat. A když si někdo spojí jeden příspěvek k druhému, může se dobrat velmi zajímavých informací. Nepodceňujte možnosti "lustrování" přes internet!

    Na spamování diskusí je jediným lékem moderování anebo rychlé mazání. Blokování nikam nevede - volných proxy serverů jsou tisíce. Anebo zvolit nějaký méně obratný způsob - výhody jen pro registrované (registrace musí dlouho trvat a být obtížná), ochrana přes CAPTCHA obrázky (chrání jen před roboty)... Možné jsou i kombinace - třeba moderování pouze anonymních uživatelů.

    Jenže kdo se s tím má pořád progromovat. Snad pomůže nedávné uvolnění zdrojáků - já je bohužel zatím pořád zkoumám, jsou geniálnější než jsem si myslel :)
    13.12.2005 10:46 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Jenže kdo se s tím má pořád progromovat. Snad pomůže nedávné uvolnění zdrojáků - já je bohužel zatím pořád zkoumám, jsou geniálnější než jsem si myslel :)
    Myslis jako moc slozite? Klidne muzeme dat pokec po mailu/icq, nejasnosti vyjasnim, muzu navrhnout nejake lehci tema, kde zacit ..
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    13.12.2005 13:57 lukas.ramlich | skóre: 3 | blog: linux_a_ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Spíš jde o způsob návrhu. Vždycky při zkoumání cizího projektu je netěžší dostat se do způsobu myšlení návrháře aplikace... A to chce čas, takže je to asi hlavně problém časový. Až skončí vánoční šílenství, tak s tím snad půjde něco dělat :)
    13.12.2005 12:30 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Na spamování diskusí je jediným lékem moderování anebo rychlé mazání.
    Tím by ale jednou mohl nastat stav, kdy admini nebudou dělat nic jiného.
    Quando omni flunkus moritati
    13.12.2005 12:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    IP adresa ve tvaru x.y.z.* má mizivou vypovídací hodnotu, je to jen pro předstírání, že se něco ukazuje. Uvědomte si, že takových "adres" máte necelých 17 milionů pro celý svět, a to ještě jen čistě teoreticky. Zkuste si schválně zjistit, kolik takových "adres" připadá na celou ČR.

    Osobně nevidím důvod, proč nezobrazovat celou IP adresu. Do fór přispívám s tím, že se za své příspěvky se nestydím, a podepisuji se celým jménem. Výjimkou je jen iBasket, kde se jména moc nenosí, ale tam stejně všichni zainteresovaní vědí, kdo jsem. Zveřejněním IP adresy to bude mít pouze těžší ten, kdo se za mne bude chtít vydávat.

    13.12.2005 13:20 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    IP adresa ve tvaru x.y.z.* má mizivou vypovídací hodnotu, je to jen pro předstírání, že se něco ukazuje. Uvědomte si, že takových "adres" máte necelých 17 milionů pro celý svět
    Co to? Tady asi nekomu nefunguje matematika? 16^2 = 17 milionu?! :-D
    Heron avatar 13.12.2005 13:31 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť

    1) ne 16 ale 24
    2) ne 24^2 ale 2^24

    2^24=16777216, což se dá s klidem psát jako 17 milionu.

    13.12.2005 14:09 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Dalsi co nepochopil... Opravdu ma zobrazeni IP adresy ve tvaru:

    123.123.123.* 17 milionu moznych variant?
    13.12.2005 17:01 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Dalsi co nepochopil... Opravdu ma zobrazeni IP adresy ve tvaru:

    123.123.123.* 17 milionu moznych variant?
    ano - jest tu trošku obrácená konvence, hvezdička je konstantní, zatímco čísla se mění

    btw, kdybychom předpokládali rovnoměrnou distribuci adres, pak při počtu 243 zemí nám to dává asi 70000 možností v jedné
    13.12.2005 17:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Psal jsem necelých 17 milionů. Ano, je to tak, konkrétně 16777216, jak už bylo zmíněno. Samozřejmě pouze teoreticky, část z nich není dosud přidělena, část je rezervována pro specifické využití. A především jen relativně malá část z těch delegovaných je delegována českým ISP.
    13.12.2005 18:17 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Ach jo, to snad neni pravda. Zobrazeni adresy ve tvaru 123.123.123.* nedava 17 milionu moznych variant ani omylem, dava tech variant maximalne 254. Jestli je tak tezke pochopit, co se vyse uvedenym zapisem myslim, tak uz vazne nevim. Takze posledni posledni pokus: ta hvezdicka je jedina cenzurovana cast te IP(v4) adresy. Uz je to jasne? Ne? No, tak v tom pripade snad pochopila alespon bystrejsi cast publika.
    masožravá palma avatar 13.12.2005 19:40 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť

    Jeden o koze druhý o voze. Dohodněte se, co myslíte slovem varianta :-).

    Všichni máte pravdu.

    Pokud se variatami myslí počet zobrazených možností (to co mohu vidět) tak je tech variant něco přes 16 milionů.

    Když za varianty považujeme počet IP adres, které se nám zobrazí stejně je jich opravdu 254.

    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    13.12.2005 19:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Co tím myslíte vy, je úplně jedno, protože jsme o tom začali bavit s někým úplně jiným, takže je podstatné, co jsme tím mysleli my. Pokud vám to nedošlo, šlo o toto: místo adresy x.y.z.w (kde x,y,z,w jsou celá čísla v rozsahu 0-255) zobrazíme řetězec x.y.z.* (kde hvězdička je prostě hvězdička). Řeč byla celou dobu o tom, kolik možných variant takového výsledného zobrazení existuje. A ať se vám to líbí nebo ne, vychází to 16777216. Howgh.
    13.12.2005 20:03 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Řeč byla celou dobu o tom, kolik možných variant takového výsledného zobrazení existuje. A ať se vám to líbí nebo ne, vychází to 16777216. Howgh.
    Ano, to je opravdu podstatna debata. Misto kombinatorickych hovadin me zajima to, ze z adresy 123.123.123.* zjistim, ze uzivatel Bambula bydli treba v Kladne a jeho providerem je firma Franta Vomacka, s.r.o. Nechapu, co je kteremu ctenari do toho a proc by to toho mel strkat frnak. K tehle mode zverejnovani IP adres mam bytostny odpor, kazdemu je do moji IP adresy hovno a nicemu to nepomuze, akorat to bude otravovat slusne lidi, zatimco spammerum je to tak leda k smichu (viz Zive). :-(
    13.12.2005 20:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Ne, podstatné je, že z nápisu 123.123.123.* nezjistím prakticky nic užitečného. Takže můj názor je: buď zobrazovat celou adresu (což by mi vůbec nevadilo) nebo nic.
    13.12.2005 21:31 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    No, to by me vazne zajimalo, co by chtel ctenar uzitecneho zjistovat z IP adres, a proc by to toho mel vubec strkat nos... Az nekdo navrhne zverejnovat tady treba telefonni cisla, taky budete tak nadsen z toho napadu?

    Nejak prestavam chapat, nejakej mamlas posle sto prispevku a napady na cenzuru, mazani, smirovani a zverejnovani IP adres a dalsimi obskurnostmi se to zacne jenom hemzit. :-(
    13.12.2005 21:36 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    No, to by me vazne zajimalo, co by chtel ctenar uzitecneho zjistovat z IP adres, a proc by to toho mel vubec strkat nos...

    No, pokud by třeba IP adresa prudiče patřila do nějaké firemní sítě…

    Az nekdo navrhne zverejnovat tady treba telefonni cisla, taky budete tak nadsen z toho napadu?

    To jako že by se sem zadávaly příspěvky telefonicky?

    13.12.2005 22:44 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    No, pokud by třeba IP adresa prudiče patřila do nějaké firemní sítě…
    Tak co? Takhle nejak? Fakt nechapu, co je vam jako ctenari do toho, jestli nekdo nekde spamuje z nejake firemni site. To je snad vec zamestnavatele na jedne strane a provozovatele serveru na strane druhe.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.12.2005 22:25 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Proč ten strach a odpor ze zveřejňování IP? Nemáte čisté svědomí ;-) Jestli chcete, svou IP vám prozradím.
    Heron avatar 13.12.2005 22:35 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Já se klidně přidám. Alespoň se případně naučím nastavit pořádně firewall.
    13.12.2005 22:41 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Proc? Protoze je do toho kazdemu pendrek! Protoze mi vadi biometricke pasy, snimani otisku prstu pri vydavani viz, vsudypritomne kamery, logovani vseho vsude mozne, zaznamenavani cisel, na ktere volam, a mraky dalsich podobnych nesmyslu. Jeden to zduvodni bojem proti terorismu, druhy bojem proti zlym spammerum ve forech... Trochu zdraveho rozumu by to chtelo. :-/
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.12.2005 22:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Já IP nepovažuju za osobní/soukromý údaj. Mojí IP si klidně vyvěste na banner, je mi to jedno: 81.90.161.5
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.12.2005 22:53 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    A když už jsme u toho, co asi dostanu když do whoisu hodím mojí doménu nebo domény známých osobností z AbcLinuxu? Překvapivě celou adresu, e-mail a telefonní číslo (mobil).

    Takže kdokoliv, kdo zná adresu mého webu, ví kde bydlím a může mě vesele spamovat SMSkami...
    13.12.2005 22:59 lukas.ramlich | skóre: 3 | blog: linux_a_ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    http://www.google.com/search?q=%2281.90.161.5%22

    Je-li ta IP pevná a "koncová" (což asi není, je to nějaká gw gw-kaucky.cust.termsnet.cz), pak jsme právě tím nejprimitivnějším způsobem zjistili, že byl pán zabanován na Direct Connectu a žebrá o unban, kouká na estrády a pak o tom píše na Lidovky, sleduje stránky Internet pro všechny, pracuje v Game Makeru.. atd. atd.

    Pokud bych administroval další servery nebo měl přístup k nějakému bannerovému systému, dá se porozhlédnout i tam. Dají se zjistit i další údaje, nakonec bychom se možná propracovali k údajům o konkrétním člověku a nakonec třeba i mohli sledovat kdy je doma (má zapnutý počítač).

    Zveřejněná IP adresa nikomu nevadí, ale až začne, tak může být pozdě.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.12.2005 23:03 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Je to NAT...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.12.2005 23:05 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    kdy je doma (má zapnutý počítač)
    Kdyby ta IP byla přímo IP mého stroje, tak mě můžete takhle monitorovat i pingem.
    Heron avatar 13.12.2005 23:27 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Moje IP je IP mého stroje, pingnutelný jsem pořád, PC nevypínám. To by toho zjistili :-).
    13.12.2005 23:10 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    whois 81.90.161.5

    Tak jsme zjistili, že tahle IP patří společnosti TERMSnet, ergo že ta IP patří nějakému providerovi z Českých Budějovic

    Takže to, co jsi zjistil, rozhodně není o "pánovi", ale o všech lidech, kteří se přes danou společnost připojují.
    Quando omni flunkus moritati
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.12.2005 23:14 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Největší fór je v tom, že mým providerem není přímo TERMSnet - TERMSnet je jen providerem mého providera :-)
    13.12.2005 23:44 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Takže tvůj provider nemá veřejné IP adresy? To je teda provider za všechny drobný. ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.12.2005 20:12 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Má, ale já jí nemám. Část toho bloku TERMSnet prostě patří mýmu poskytovateli.
    16.12.2005 11:07 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Tak pod tohle se chci podepsat - hlavne pod tu posledni vetu. "Zveřejněná IP adresa nikomu nevadí, ale až začne, tak může být pozdě." prosimvas nepodcenujte to - pokud zkombinujete znalost neci IP s moznostmi dnesnich vyhledavacich technologii, tak muzete o cloveku zjistit spoustu soukromych udaju.

    a argumenty typu "snad mate ciste svedomi..." - co to proboha je? rika autorovi onoho "argumentu" neco pojem soukromi? ja mam ciste svedomi, ale presto nechci, aby nekdo vedel neco o mem soukromi - proste proto, ze to je zneuzitelne. ja mam ciste svedomi, ale ne kazdy parchant ma, a nechci aby mel nekdo moznost vyuzivat znalosti o mem zivote.

    nekdo tu uz celkem pekne demonstroval, co vsechno se da jen z IP zjistit. a jestli dotycny tyhle udaje nepovazuje za soukrome, tak ja tedy jo. nekomu nevadi ani mit kameru ve vlastni loznici - znamena to, ze budete hlasovat pro zavedeni kamer v loznicich? pokud ne, tak prosim dotycneho, at nepouziva argumenty typu "proc ne, me to nevadi". trochu respektu k ostatnim bych prosil. sice si myslim, ze ja mam svedomi ciste a pokud chce nekdo zjistit, na ktere pornostranky chodim - klidne mu to napisu. ale pokud nekdo zacne se zverejnovanim plnych IP... good bye. uz z principu. nerad chodim nekam, kde nerespektuji moje soukromi. a obetovat soukromi kvuli par prudicum, nad kterymi se muzu akorat tak utrpne pousmat a pak jejich prispevky ignorovat - to je imho silenstvi.

    zverejnovani adres problem stejne neresi, protoze prudic klidne muze byt za NATem nebo se pripojovat pres nejakou anonymni proxy. a spouste slusnych lidi muze naopak zverejneni IP udelat problem. vic skody nez uzitku.

    a navic - nekdo tady uz o tom krasne psal v nejakem blogu - kazdy jedinec i kazde lidske spolecenstvi maji svuj stin. a mame jen dve moznosti jak s tim nakladat - but to pripustit do vedomi a naucit se s tim nejak vyporadat, prijmout to. nebo se to snazit potlacovat - a pak to zustane vytesnene, na okraji, a vyvre to na povrch v nejnevhodnejsi chvili a v nejnebezpecnejsi podobe. co takhle zkusit se prudicu nebat a vic si verit. nedelejme z toho takovou vedu. prudici jsou vsude, to uz k zivotu patri. vyrostli jste ve skleniku nebo co? par idiotu prece nemuze tenhle server opravdu znicit - pokud z toho sami nebudeme dela mega-zalezitost. proste berme abicko i s nimi - koneckoncu jsou to lide, kteri - jak o tom krasne pise Erich Fromm - proste nedokazali vyrust a stat se zdravou a zralou osobnosti; nejspise potrebuji soucit.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.12.2005 14:25 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Čeho se bojíte? Že bude vaše IP na erotickém chatu nebo že někdo zjistí, že se (třeba) někde neumíte chovat a nadáváte tam? Pokud něco píšu na web, tak počítám s tím, že je to veřejná věc...
    a jestli dotycny tyhle udaje nepovazuje za soukrome, tak ja tedy jo
    TERMSnet České Budějovice - wow, tomu tedy říkám soukromý údaj. Já ani v ČB nebydlím :-)
    Heron avatar 13.12.2005 22:57 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť

    82.100.23.10

    biometricke pasy, snimani otisku prstu pri vydavani viz, vsudypritomne kamery

    To mi vadí taky. Ale IP není otisk prstu. IP není moje DNA. IP neidentifikuje mě jako člověka. Číslo OP nebo RČ bych samozřejmě nezveřejnil.

    14.12.2005 00:01 tygr007
    Rozbalit Rozbalit vše mimochodem
    Pokud Vas postihlo to nestesti, ze se chcete postarat sam o sebe, zridite si firmicku a stanete se OSVC, je Vase RC povinne na kazde Vasi fakture.
    Heron avatar 14.12.2005 08:32 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mimochodem
    Ale jistě já vím a chtěl jsem to přímo napsat do původního příspěvku. Jenže ten na koho reaguji píše o kamerách, záznamech, které umožní trasovat pohyb fyzické osoby. A to se, ať se na mě nikdo nezlobí, nezíská ani z IP, ale ani z OP nebo RČ. Na to na mě musí neustále civět kamera. Proto je mi jedno, že kdokoliv může znát mou IP. Správci serverů, které navštěvuji už jí dávno znají... Ať si klidně trasují můj pohyb po webu. Já se nestydím za to, které stránky navštěvuji.
    14.12.2005 10:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mimochodem
    Nejsem si jistý, jestli skutečně musí být na faktuře DIČ i v případě, že nejste plátcem DPH, jestli v takovém případě nestačí IČ. Koneckonců, právnické osoby, které nejsou plátci DPH, nemají DIČ přiděleno vůbec.
    14.12.2005 12:49 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mimochodem
    Asi jsi nikdy nepodnikal :-) DIC nema s DPH nic spolecneho, DIC ti prideli, kdyz se prihlasis k placeni dani (treba z OSVC). Tudiz jej dostanes, jeste nez zacnes podnikat.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    14.12.2005 23:04 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mimochodem
    Ne, nikdy jsem nepodnikal, jen posledních sedm let nepřetržitě. Takže například vím, že fyzická osoba sice dostane DIČ přiděleno okamžikem, kdy se zaregistruje na FÚ (taky jsem měl DIČ dávno před tím, než jsem se stal plátcem DPH), ale že u právnických osob je to zcela určitě jinak. Protože například jeden z mých zákazníků DIČ zcela určitě nemá a když jsem se jich na to ptal, tvrdili mi, že jakožto neplátci DPH ho přidělené nemají.

    Ale tady byla řeč o něčem jiném: zda musí být na faktuře uvedeno DIČ (tj. u fyzických osob de facto rodné číslo). U plátců DPH je to jasné, protože DIČ je mezi náležitostmi daňového dokladu. Jenže neplátci naopak daňové doklady vystavovat nesmějí a nevím přesně, který zákon u nich stanovuje náležitosti faktury. Moc ale nevěřím, že by u nich DIČ být na faktuře muselo - právě proto, že existují subjekty (právnické osoby), které DIČ přiděleno nemají (i když v současné době už spíše čistě formálně, vzhledem k tomu, že DIČ je (u právnických osob) vlastně jen IČ s prefixem 'CZ').

    stativ avatar 13.12.2005 12:44 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    CAPTCHA neni podle mne idealni videl jsem takove, ktere davaly vyhodu robotu(ovsem musel by mit rozeznavani textu). Pro cloveka takrka necitelne, robot si z toho celkem snadno muze vytahnout text
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    13.12.2005 10:21 Tomáš Hála | skóre: 39 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Ačkoliv by to jistě přineslo nějaké ovoce, jsem také přesvědčen, že by na to doplatili slušní uživatelé. Mám už na krku jednoho takového "agenta", který tráví svůj volný čas sledováním mých aktivit na internetu i v reálném životě a cokoliv zjistí, použije proti mě. Logování IP adres by mu dalo do ruky celkem mocný nástroj. Stejně tak se obávám toho, před čím varuje Zdenda. Čili IP adresy zobrazovat, ale jen adminům, kteří pak mohou nějak zasáhnout.
    13.12.2005 10:39 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Zobrazovani IP adres NE! :-( K cemu to bude ostatnim ctenarum? Abicko je ma v logu, ostatnim do toho nic neni!
    DjAARA avatar 13.12.2005 10:23 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Osobně bych se přikláněl k tomu, aby se IP zobrazovala jen u neregistrovaných příspěvků. Registrovaní uživatelé se už dají blokovat jinak a pokud zveřejnění IP adresy odradí aspoň několik procent anonymů co tu dělají neplechu, tak to bude super.

    Jenže občas mám pocit, že ti lidé vůbec netuší, co vše lze z jedné IP adresy zjistit. A tyhle lidi to od dělání blbostí neodradí. A ti co to vědí a budou chtít obtěžovat zas půjdou přes nějaký anonymizer/proxy. Pak jedině tyhle proxy zakázat...
    13.12.2005 09:53 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Zobrazovat IP v diskuzním fóru, kde se ptají začátečníci jak zabezpečit počítač, nebude asi nejlepší nápad. Bál bych se zneužití těch adres k jejich poškození.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    13.12.2005 10:03 Georgo10 | skóre: 14 | blog: Deset hříchů | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Mno na spoustě diskuzí se zobrazuje IP adresa ořezaná, čili je zní obvykle poznat jen to, jakého providera autor příspěvku má.
    -- Georgo
    13.12.2005 10:04 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    A co takhle MAC adresa? Ta by nešla zobrazovat?

    Často jsem označován za člověka, který ač registrován používá anonymní účty. Pokud by to fungovalo, byl bych docela rád. To by ale potom někteří Linu**áci museli hledat něco jiného. :-)
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    13.12.2005 10:11 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    MAC nejde zobrazovat :-)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    13.12.2005 10:27 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Teda spíš bych měl napsat, že MAC jde zobrazovat, ale bohužel to nebude MAC adresa toho prudiče. Bude to adresa routeru v síti providera kde je umístěn server.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    13.12.2005 23:09 Filip Korbel | skóre: 19 | blog: Orwell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Nverim, ze by si nedokazal ukazat MAC i toho compu :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.12.2005 23:12 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    MAC adresy se používají na nižší vrstvě, než je IP. Takže MAC se v paketu změní s každým routerem.
    Shadow avatar 13.12.2005 13:36 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť

    O tom, jestli zobrazená IP adresa bude působit preventivně, nejsem přesvědčen. Podívejte se na servery, kde se IP adresy zobrazují (např. Živě.cz), ale k omezení prudičů to nevede.

    Pak je také potřeba zvážit, jak už tady bylo zmíněno, jaký dopad to bude mít na uživatele, kteří sem opravdu přispívají. Pokud se bude zobrazovat jejich IP adresa, někteří s tím mohou mít problémy. A budou jejich "problémy" vyváženy tím, že prudiči zmizí? Já se obávám, že nezmizí. Nehledě na to, že mohou používat proxy, a pak je nám logování IP adres k ničemu.

    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    13.12.2005 09:56 Noodles
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Tak dovime se IP adresu (adresy) toho vola? Myslim ze nejsem sam kdo by je rad videl.
    13.12.2005 09:59 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    K čemu ti bude dobrá?
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    13.12.2005 10:04 Noodles
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Treba neco zni vyctu. Napr. kde pracuje, studuje. Pokud by si nedal pokoj, mistni spravce jeho site by si mohl projit logy a zjistit kdo zavinil bloknuti AbcLinuxu pro jeho sit :-)
    13.12.2005 10:13 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Neboj se, koukali jsme se co se dá o těch IP adresách zjisit.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    13.12.2005 10:28 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Dovoluji si vas upozornit, ze tento jev se bude do budoucna stupnovat. Je naprosto zapotrebi to zacit resit uz ted; nez bude pozde. Napr. vynikajici stranky http://www.debian-administration.org/ maji tytez problemy a Steve s tim ma docela honicku. A to tam ani imylem neni takovy provoz jako tady! Nejake 100% reseni asi bohuzel ale neexistuje. :( Prinejmensim by to chtelo sebrat co nejvetsi mnozstvi ruznych nazoru na to, jak problem resit a pak utvorit co mozna nejucinnejsi strategii a realizovat...
    13.12.2005 12:46 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Ja bych zrusil moznost anonymniho prispivani do diskusi. Samozrejme, ze 100% reseni to neni, ale podobne jevy by to do urcite miry potlacilo. Tito blbecci obvykle potrebuji pouze exhibovat, nutnost zalozeni uctu je pro mnohe z nich prekazkou (jsou lini a pujdou jinam). A u toho mala, kteri zalozeni uctu prekonaji, to bude lepe kontrolovatelne.
    Heron avatar 13.12.2005 12:49 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    No pokud chceme pomáhat kolemjdoucím linuxákům (a já doufám, že chceme), tak anonymní příspěvky musí zůstat. Ne každý je ochoten se registrovat k vůli vyřešení jednoho problému.
    Heron avatar 13.12.2005 12:51 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Možná bych to omezil tak, že anonym může přispívat jen do diskusního fóra na hlavní stránce, ale už ne ke článkům, blogům, zprávičkám atd. tam bych to nechal jen pro reg.
    13.12.2005 13:17 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Neomezoval bych to vůbec. Mimo jiné i proto, že často chce člověk komentovat z počítače, kde se nechce přihlašovat.
    Heron avatar 13.12.2005 13:22 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    z počítače, kde se nechce přihlašovat.

    To mě nenapadlo.

    13.12.2005 13:36 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Pokud to nebude omezeno jak navrhuju, musime se smirit s rostoucim vyskytem vyplodu pubertalnich exhibicionistu, proti kterym jsou sebrane spisy Mr. Plesingera vrcholem objektivity, odbornosti a prinosnosti.
    Jine reseni proste nevidim - tedy nebudu - li snit sci-fi sny o "inteligentnich" heuristickych algoritmech, analyzujicich texty prispevku :-)
    Pavel Stárek avatar 13.12.2005 16:52 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Ne každý je ochoten se registrovat k vůli vyřešení jednoho problému.
    To je sice pravda, ale na druhou stranu, pokud něco chci (v tomto případě vyřešit problém), tak pro to taky musím něco udělat. Registrace na abíčko není zase až tak složitá.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Pavel Stárek avatar 13.12.2005 16:54 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Jsem pro. Už jsem to v souvislosti s jinou "kauzou" tady na abíčku navrhoval.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    13.12.2005 15:16 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Já bych část řešení problému s neregistrovanými uživateli převedl právě na registrace. Ať nejsou složité, ale ať každý začíná s čistým štítem a určuje se "váha" uživatele. Ten kdo přispívá a je známý na ABClinuxu nemusí být hlídán tak moc, jako neregistrovaní, nebo nově registrovaní. Váhu uživatele by mohli udávat buď administrátoři, nebo společně s uživateli. Váha by se mohla udávat třeba počtem hvězdiček. Výsledkem by podle mne bylo to, že by se mohla věnovat více pozornost těm, co mají hvězdiček málo a mohly by se tak moderovat hlavně příspěvky méně známých uživatelů.
    egg avatar 14.12.2005 00:30 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubožáci a jiná havěť
    Někteří diskutéři na ábíčku by potřebovali mít pořád na očích piktogram Nekrmte trolly! :-) Co kdyby se v malé nerušivé formě objevoval u probíhajících žhavých diskusí s odkazem stránku s poučením?

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.