abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 513 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Jakou jazykovou mutaci OS používáte?

    českou
    51% (1086)
    slovenskou
    8% (175)
    anglickou
    39% (827)
    jinou
    1% (22)

    Celkem 2110 hlasů
    Vytvořeno: 28.11.2009 08:34

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    e.lisak avatar 28.11.2009 08:37 e.lisak | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Mutaci? Raději v originále...
    dayvee avatar 29.11.2009 21:12 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    +1 Presne
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    30.11.2009 08:58 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    aha, takze umis vsechny jazyky? Ja teda cinsky, nemecky,rusky,polsky,francouzsky atd. neumim, ty jo? klobouk dolu.
    30.11.2009 10:26 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    možná měl na mysli angličtinu? :)
    e.lisak avatar 30.11.2009 12:42 e.lisak | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?

    Všechny jazyky neumím, jen nechci odhadovat co znamenají ty popisky a hlášení v lokalizované verzi. Občas bývá jeden termín přeložen i několika způsoby...

    svido avatar 3.12.2009 10:00 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Souhlasim. Tak nejak, preklady jsou nekdy docela trapne a i spatne nebo pri nejhorsim nejsou vubec. Nicmene mi cestina na pocitaci pripada pomerne uchylna. Anglictina je synonymem pro "jazyk" pocitacu. Tak to bylo, je a bude... :-) Prijde mi 1000% lepsi, kdyz cela aplikace pise smysluplne hlasky (sic v anglictine) nez nejake pocestene hlody, ktere nedavaji ani smysl jen proto, ze byl prekladel debil
    6.12.2009 20:33 ventYl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    nemyslim si, ze by nekonzistentny preklad automaticky musel znamenat debilitu prekladatela. casto je pri prekladani potrebne riesit, co ten konkretny retazec presne znamena, kde sa nachadza a v akom kontexte je, pretoze niekedy samotny textovy string nemusi byt dost jednoznacny a tak sa moze stat, ze preklad je sice syntakticky spravny, ale nedava zmysel.

    to popisujem vlastnu skusenost s prekladom Navit-u.
    dayvee avatar 30.11.2009 17:18 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Za svou osobu musim rict, ze nepouzivam moc softwaru, ktery by byl nativne v cinstine, mencine, rustine, poslite nebo francouzstine. To, ze bych pulku z nich stejne prelouskal, je druha vec.
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    mirec avatar 28.11.2009 08:56 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Väčšinou si ani nevšimnem s akou lokalizáciu pracujem, taže nech je sranda používam slovenský jazyk. Niektoré preklady sú fakt zábavné a mne sa to páči.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    30.11.2009 08:07 leko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    ak na take nieco narazis patri to do bugzilly alebo poslednemu prekladatelovi na opravu.
    Drom avatar 1.12.2009 19:48 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Kam mam hlasit propadajici se procento retezcu GNOME prelozenych do slovenciny? :(((
    brk avatar 28.11.2009 08:59 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Nějak nechápu otázku. Co je jazyková mutace? V Gentoo nastavím české locales, klávesnici, ... a jedu. V jiných distribucích tu češtinu zvolím přímo v instalačním programu, ale to snad není mutace, nýbrž volba nastavení.

    O něčem jako česká mutace bych se byl ochoten bavit před deseti lety, když např. ComputerPress vydával počeštěný RedHat, kde byly již zahrnuté nějaké hacky a bylo to přednastaveno tak, aby to maximálně vyhovovalo českému prostředí.

    Jako slovenskou mutaci nepovažuji ani Greenie, kde si autor možná tak akorát pozměnil loga, změnil výchozí skladbu balíčku a možná přidal něco hodně málo svého.

    Může mi prosím autor ankety vysvětlit, co je to ta jazyková mutace?
    USE="-qt -kde"
    28.11.2009 09:42 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Přesně tak. O jazykových mutacích lze hovořit možná u produktů MS, ale u linuxu?
    28.11.2009 11:25 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Jak jinak se stručně zeptat na to, jakým jazykem na vás převážně mluví „operační systém“ (tj. třeba desktopové prostředí, případně systémové utility, manuálové stránky…)?
    29.11.2009 10:38 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Jaký jazyk máte nastaven pro vaše locales?
    29.11.2009 10:47 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    V komentářích by pak následovalo: „To je špatně položená otázka. Pro jaký program, pro jakého uživatele? To přece můžu mít nastavené každé jinak. Dokonce můžu mít nastavené pro jedno spuštění programu různě jednotlivé typy locales.“ Z dotazu na jazykovou mutaci OS je snad jasné, že se anketa ptá na jazyk, ve kterém používám základní programy.
    30.11.2009 18:09 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Konqueror česky, midnight anglicky :-/.
    1.12.2009 16:24 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    amarok česky, preklad "Win" na "Výhra" ma rozosmeje (eee + xandros) :-)
    belisarivs avatar 2.12.2009 22:03 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Jsem rad, ze ti nase prace zveda naladu, ale nareportovat jsi to mohl.
    IRC is just multiplayer notepad.
    4.12.2009 17:07 omg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    i18n? http://lists.kde.org/?l=kde-devel&m=95424577708315&w=2
    28.11.2009 10:33 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Je třeba ve všem hledat problém, který tam není?

    Kvízová otázka: Má-li autor komentáře, na který reaguji, nastaveno české locales, která z možností nabízených anketou by nejlépe vyhovovala jeho situaci? Čtyři z pěti rejpalů neví. Ostatní správně uhádli, že možnost č. 1, tedy "českou".
    28.11.2009 10:41 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Má-li autor komentáře, na který reaguji, nastaveno české locales, která z možností nabízených anketou by nejlépe vyhovovala jeho situaci?
    A co kdyz mam nastaveno:
    LANG=cs_CZ.ISO-8859-2
    LANGUAGE=C
    LC_COLLATE=C
    Jaka situace nejlepe vyhovuje?
    kyknos avatar 29.11.2009 11:31 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    ISO-8859-2

    ???
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    30.11.2009 13:30 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Co je na tom zvlastniho? Kdyz jsem zacinal s Linuxem, tak jeste zadny UTF-8 nepodporoval. Od te doby jsem nepocitil zadnou potrebu to zmenit. Nehlede na to, ze zakladni nastroje byly jeste pred nekolika lety docela dost zabugovane co se tyce UTF-8.
    Drom avatar 1.12.2009 19:54 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Pripadam si jako prukopnik, pouzivam UTF-8 vyhradne uz nekolik let...
    Jardík avatar 6.12.2009 10:44 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Jenže pak např. použiješ gnome, brouzdáš po disku a ono to neustále převádí locale na utf8 a zpět, protože v gnome/gtk se používá utf8 nezávisle na locale.
    Věřím v jednoho Boha.
    29.11.2009 19:47 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Pamatuju, že v jedné učebnici jazyka C bylo o toto locale popsáno slovy "Programy mluví tak, jak jim zobák narost". Hlášky jsou prostě v tom jazyce, v jakém jsou napsané autorem programu. Většinou je to angličitna, ale teoreticky to může být jakýkoliv jazyk - já osobně jsem se s ničím takovým nesetkal, ale kdysi jsem četl howto, kde si anglicky mluvící autor stěžoval na software píšící něměcky.
    30.11.2009 13:12 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Pamatuju, že v jedné učebnici jazyka C bylo o toto locale popsáno slovy "Programy mluví tak, jak jim zobák narost". Hlášky jsou prostě v tom jazyce, v jakém jsou napsané autorem programu.
    A kazdy normalni programator je tam napise v anglictine. Pokud v anglictine nebudou, tak je to dobra heuristika, ze od takoveho programu se drzet radsi dal (nebot nejspis bude porusovat i mnoho dalsich nepsanych konvenci).
    28.11.2009 10:49 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Locales je ale hodně, žejo...
    bash$ locale
    LANG=cs_CZ.UTF-8
    LC_CTYPE="cs_CZ.UTF-8"
    LC_NUMERIC="cs_CZ.UTF-8"
    LC_TIME=POSIX
    LC_COLLATE="cs_CZ.UTF-8"
    LC_MONETARY="cs_CZ.UTF-8"
    LC_MESSAGES=en_US.UTF-8
    LC_PAPER="cs_CZ.UTF-8"
    LC_NAME="cs_CZ.UTF-8"
    LC_ADDRESS="cs_CZ.UTF-8"
    LC_TELEPHONE="cs_CZ.UTF-8"
    LC_MEASUREMENT="cs_CZ.UTF-8"
    LC_IDENTIFICATION="cs_CZ.UTF-8"
    LC_ALL=
    
    Každopádně programy se mnou hovoří anglicky, ty české jakobypřeklady bych moc dlouho nevydržel, takže v anketě jsem dopověděl anglickou.
    28.11.2009 12:46 zzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Taky byste se mohl zapojit a "jakobypřeklady" vylepšovat. ;-)
    28.11.2009 12:58 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Tak to by mě kleplo tím dřív.
    28.11.2009 13:01 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Diskze jestli je Home lepší přeložit jako Doma, Domov, Domů či Root jako Kořen či Hlavní by mne brzy odeslalo do Kořen/zaříz./nic
    28.11.2009 14:19 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Kořen/zaříz./nic hehe, tam by te zarizli :-)
    28.11.2009 15:49 zzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Ono je většinou dobré překládat jen to, co vím. ;-)
    28.11.2009 16:35 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Dobré? Asi máte relativně nízké nároky, protože podle mne je to tragické. A věci které "nikdo neví" jak použitelně přeložit pak celý "překlad" totálně dorazí.
    4.12.2009 17:16 omg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Pokud se chcete domluvit je potreba znat nazvoslovi a v tom je jakkoliv podareny preklad prekazkou, protoze kdokoliv neco umi, tak pouziva (je to temer pravidlem) anglictinu.
    4.12.2009 17:18 omg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    a ted do dalsiho vlakna muzem dat pro pripdany flame: proc.

    podle me proto, ze preklad je jen dalsi komponenta, ktera se muze pokazit, tak proc si zvysovat pravdepodobnost zabugovaneho systemu. potom taky kdo neco umi uz vetsinou i neco pamatuje a pamatuje i dobu, kdy uzitecne ale hlavne aktualni informace byly akorat v anglictine a vsude jinde se zpozdenim.
    Fluttershy, yay! avatar 4.12.2009 17:20 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Je překlad určen někomu, kdo problematice rozumí, nebo někomu, kdo program prostě jen používá?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    5.12.2009 12:01 omg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    To sice jo, ale necejek, ze ti nekdo poradi. Dopadne to treba i tak, ze bude na tebe jako uzivatele ceske mutace ctvrt hodiny koukat jak krava na vrata od chliva a pak rekne vis co predved o co jde - to je presne ukazka nefunkcniho "zabugovaneho" prekladu.
    Fluttershy, yay! avatar 5.12.2009 16:17 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Obyčejní uživatelé umí perfektně hlásit bugy, funkcionalitu diskutují s vývojáři... Dost. Úplně normální uživatel si hlášku nějak vyloží a dokáže ji reprodukovat (ano, nesmí to být matoucí, ale kdy/kde je?). Ještě normálnější uživatel si možná pod překladem něco představí, když už vůbec neví, která bije (což by nastalo v angličtině naprosto).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    kyknos avatar 4.12.2009 17:21 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    pamatuje i dobu, kdy uzitecne ale hlavne aktualni informace byly akorat v anglictine a vsude jinde se zpozdenim
    ta doba imho jeste trva a trvat bude

    tedy samozrejme zalezi na oboru - ruzne obory, ruzne jazyky :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    5.12.2009 12:07 omg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    jo ale to zpozdeni je ted u dost veci v prijatelnejsich mezich. cili nez se neco dostane do distribuce a koncaci to prejmou, tak uz se o tom nekde kdyz uz ne v napovede, tak na v diskuzich nebo v clancich pise i v cestine. uz to nastesti neni tak hrozny, ze rok po vydani se teprv zacinaji poradne sirit prvni informace i v narodnim jazyce, kdyz uz se pomalu uvazuje o dalsim vydani...
    Jendа avatar 28.11.2009 17:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Pořád je ještě v GTK Nechť je splněno přání méBudiž?
    Jendа avatar 28.11.2009 18:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    WTF?

    Sat Nov 28 18:03:23 CET 2009
    Jendа avatar 28.11.2009 18:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Nahlášeno, tímto uzavírám offtopic :-).

    PS: Navrhuji Vykonej se vůle má
    28.11.2009 18:19 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    "Beru na vědomí"! :-D
    29.11.2009 19:37 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Nebo "Staniž se" :-)
    2.12.2009 11:20 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    A co tak stručné "Amen"?
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    29.11.2009 16:44 MMN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Mně teda Budiž přijde jako nejlepší varianta pro to, kde se to používá. Mimochodem, budiž měly (nevím, jak teď) i jiné systémy, určitě to bylo v MacOSu. Je to krátké (oproti "nechť je splněno přání mé") a výstižné.
    29.11.2009 22:02 walley walleyovic | skóre: 4 | blog: walley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    budiz je super, lepsi jak ok
    dayvee avatar 2.12.2009 13:21 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Uznavam, ze si nedovedu predstavit verzi Genesis obsahujici text "I rekl Buh: OK svetlo!".
    Presto si vsak myslim, ze OK nebo Okay se k potvrzeni dialogu hodi mnohem vic, nez ponekud archaicke Budiz.
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    4.12.2009 17:21 omg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    budiz je lepsi pro jazykopersilisty. ok je angli nebo amerikanismus.
    6.12.2009 09:08 mmn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Tvoje bába je archaická.
    5.12.2009 22:55 Každému vyhovuje něco jiného
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    +1
    29.11.2009 20:38 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Diskze jestli je Home lepší přeložit jako Doma, Domov, Domů či Root jako Kořen či Hlavní by mne brzy odeslalo do Kořen/zaříz./nic
    Ano, jsou věci, které by se nikdy neměly překládat. Zatímco u aplikací a desktopového prostředí není důvod pochybovat o smysluplnosti překladu do rodného jazyka uživatele, u nastavení systému a systémových aplikací už je na pováženou, jestli je překládat nebo ne, a u vnitřností systému to pokládám za zcela kontraproduktivní.

    Nevidím smysl v překladu něčeho, čemu laik nebude rozumět ani v rodném jazyce, obvlášť tehdy, když český termín neexistuje. To vede nejom k tomu, že vzniká nekonzistentí odborná terminologie, které nerozumí ani laici (kterým termin nic neřekne, čeština nečeština), ani odborníci (kteří znají termín jen angličtině).

    Obzvláš Microsoft je na takovéto novotvary odborníkem - například který mimoň vymyslel termín mezipaměť, když existuje český termín vyrovnávací paměť? Občas mi pripadá, že v tomto oddělení znovu ožil duch národních obrozenů a nově vytvořených slov jako nosočistoplena, břinkoklapkostroj, hlubozník, zpěvořečnost a ml(u)no :-) (= kapesní, klavír, basa, poezie a elektřina).

    Navíc, pokud je odborník postaven před chybu, která je plná takto nestandardně počeštěných termínů, bude mít velké problémy zjistit, co vlastně chyba znamená - například znamená Chyba zásuvky spíš chybu pluginu, nebo chybu socketu? A když to zadá do Googlu, tak má mnohem nižší pravděpodobnost, že něco najde, protože uživatelů používajícíh lokalizovanou verzi programu může být u specializovaného softwaru tak málo, že zatím na stejnou chybu nikdo v česky mluvících zemích nenarazil. Toto je problém hlavně ve Windows, kde neexistuje možnost přepnout locale a vypsat chybu v angličtině.

    Doufám, že tlak na překládání všeho už je za vrcholem, protože čím dál tím větší podíl populace umí anglicky, na druhou stranu se děsím toho, co bude schopná vyplodit EU. Dokážete si představit lokalizovaný BIOS ve stylu microsoftích překladů? [zděšený smajlík]
    Fluttershy, yay! avatar 29.11.2009 20:46 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Obzvláš Microsoft je na takovéto novotvary odborníkem - například který mimoň vymyslel termín mezipaměť, když existuje český termín vyrovnávací paměť? Občas mi pripadá, že v tomto oddělení znovu ožil duch národních obrozenů a nově vytvořených slov jako nosočistoplena, břinkoklapkostroj, hlubozník, zpěvořečnost a ml(u)no :-) (= kapesní, klavír, basa, poezie a elektřina).

    Vyrovnávací paměť se AFAIK používá pro buffer, mezipaměť pro cache. Viz tu.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    29.11.2009 20:59 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    To co píšete ale znamená postupně rezignovat na národní jazyky a postupně přejít ve všem k angličtině. Což se může ukázat jako výhodné, ale taky může být výhodné mít mnoho různých jazyků a sice neustále řešit problémy s překladem, ale zase těžit z výhod toho, že některé věci se v některém jazyce dají vyjádřit lépe nebo přesněji, takže některé věci můžete v některém jazyce myslet lépe nebo přesněji. Pokud je taková výhoda dostatečná, pak je ale potřeba překládat toho co nejvíc, aby jazyk nezakrněl a dokázal reagovat na současné trendy – a to i za cenu toho, že ne každý překlad se podaří dobře napoprvé a někdy je potřeba chvíli hledat, než se objeví to správné slovo.
    29.11.2009 23:52 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Ne, vůbec nemluvím na rezignaci na národní jazyky, jen považuju nucené překládání všeho do národních jazyků za větší zlo, než ponechání jistých částí, se kterými by se běžný užibvatel neměl běžně setkat, v angličtině. To není jenom záležitost IT, i v jiných oborrech se běžně některé vysoce odborné termíny nepřekládají (např. v lékařství nebo v právu je spoustu pojmů jen v latině).

    A jestli raději překládat všechno, i když velezou zrůdnosti, nebo radeji počkat na ustálení termínu, je jen jiný pohled na problém kompletnost versus konzistene. Pokud bude překlad konzistentí, nejspíš nebude kompletní, protože se budou muset nechat nové termíny v originále, naopak kompletní překlad nejspíš nebude konzistentí, protože si překladatrel bude muset vymyslet nové termíny a je slušná pravděpodobnost, že se neujmou (viz např. Karta zábleskové paměti jako pokus o překlad Flash memory card ve W95).

    Osobně raději volím konzistecni nad kompletností (ve stylu unixové filosofie Worse is better), protože mně origináklní termíny nevadí a nemusím přemýšle nad problémem typu "co tím ten překladatel myslel", ale znám lidi, kteří naopak preferují komplentost nad konzistecní i za cenu, že si budou muset pamatovat jak se v příslušné verzi překládá ten který pojem. Většina překladatelů je nejspíš stejného názoru, nejpšíš z toho důvodu, žer při překladu křásné literatury a obzvlášť poezie je kompletnost mnohem důležitější než konzistence, už z toho důvodu, že i autoři krásné literatury často na konzistenci kašlou.
    30.11.2009 08:24 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Jenže v takovém případě budete mít pořád víc slov, která se nebudou překládat a budou zůstávat v originále. Stačí si jen uvědomit, kolik slov v IT byly původně odborné termíny a postupně přešly do běžné slovní zásoby. Čas na překlad je právě v době, kdy to slovo používají jen odborníci, když už se dostane „mezi lidi“, je na překlad většinou pozdě.
    30.11.2009 13:09 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Ale to je presne zpusob, jakym se cestina obohacuje o nova slova a rozviji - prejimanim cizich slov. Diky tomu ma cestina nova slova, ktera se tykaji novych veci, misto aby pro nove veci pouzivala slozeniny ci slovni spojeni starych slov a mela tak problem s nejednoznacnosti (zda dane slovni spojeni je mysleno v novem, idiomatickem vyznamu, nebo proste jako slozenina vyznamu jednotlivych slov) jako treba anglictina.

    Napriklad v matematice me prijde mnohem lepsi, kdyz se matematicka struktura grupa jmenuje grupa a ne skupina (jak by mohl znit preklad puvodniho terminu), nebot je to jednoznacne, zatimco skupina ma spoustu jinych vyznamu. Oproti tomu je jina matematicka struktura, ktera se jmenuje teleso, coz ma i v matematice spoustu jinych pouziti a zvysuje to riziko zmatku.
    30.11.2009 13:16 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Přejímání cizích slov je jen jeden ze způsobů, jak se jazyk obohacuje o nová slova. A tady byla řeč o používání originálních termínů, ne o jejich počešťování.
    30.11.2009 13:41 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Ale to je presne ono - v psanem textu se pouzije originalni termin, pripadne se bude akorat pocesku sklonovat. Lide ho nejspis budou cist s ceskou vyslovnosti a uz tu mame novy cesky termin (s vicemene originalnim zapisem, ceskym sklonovanim a pocestenovu vyslovnosti).
    2.12.2009 11:48 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Pokial novo prekladany termin vymyslis uplne "na zelenej luke", tak ho vobec nemusis prekladat, mozes pouzit ten anglicky (pocestene sklonovanie, vyslovnost atd.) pretoze usetris ludi, ktori budu pouzivat tvoj novy termin, problemov s ucenim sa anglickeho prekladu a problemov s vyhladavanim v Googli.

    Ak sa budes snazit prelozit novy termin konzistentne so zvyskom jazyka (teda tak, aby si citatel predstavil nieco zname), tak zdvojujes vyznam uz nejakeho existujuceho slova cim vyrabas problemy do buducnosti, ze bude nutne poznat kontext, aby si vedel ktory vyznam je platny. Alebo to budes riesit opisnou formou a, co znamena jednak retazec slov na popis jedneho terminu a vyraba to problemy s rozpoznanim toho retazca v texte (rozpoznavacie: ak je slovo "vyrovnavaci" nasledovane slovom "pamat", tak to povazuj za zretazeny termin s vyznamom "buffer"). A touto "recyklaciou" ceskych slov zahustujes jazyk, pretoze sa snazis stale vacsie mnozstvo cudzich terminov popisat existujucim mnozstvom slov.

    Mozno kludne polovica slov v jazyku vznikla tym, ze odniekial boli dovezene. A prave v dnesnej dobe mas pocit, ze stacilo a uz dalsie netreba, uz si vystacime s tym co prislo za poslednych 2000 rokov. Pricom si myslim, ze nikdy v historii nebola informacna vymena jazykmi a narodmi tak velka ako dnes, takze patricne rastie aj potreba novych slov. Pocitace nam dokazuju, ze vystacit sa da s 0 a 1 pokial pozname kontext, ale ludske oko a mozog (prinajmensom moje) si daleko lepsie poradia so sustavou s vacsim zakladom a mensou nutnostou zistovat kontext.

    Navyse kazde slovo je len zhluk pismen a je dost odvazne nejake slovo "zakazat" s odovodnenim, ze je (znie) anglicke. Jedine sa da spolahlivo rozlisit povodne slovo a "nas preklad". Co ale zavana prekladom za kazdu cenu, v duchu SNS: Svoje si nedame, cudzi nechceme.

    Priklad toho, ze nove slovo prevzate z anglictiny pomaha presnemu vyjadrovaniu a pochopeniu vyznamu a nie naopak je slovo "trip". Anglican, ked pocuje "trip" tak sa musi pytat alebo odhadovat (nie vzdy presne) z kontextu, ci ide o bezny vylet alebo o LSD. Cech nemusi, pretoze tu sa nastastie v drogovej scene nepreklada trip na vylet. Co im umoznuje presnejsie a rychlejsie sa navzajom pochopit. V momente, ked sa aj tam presadia jazykovi puristi, tak budu musiet dalsimi slovami potvrdzovat co mali skutocne na mysli.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    2.12.2009 12:17 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    U takto dlouhých příspěvků bych se moc moc moc přimlouval za použití nabodeníček.
    2.12.2009 12:27 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Zajímavé je, že obohacovat jazyk o nová slova se normálně dařilo a daří – takže vaše teorie, že to vlastně nejde, se v praxi asi neuplatňuje. V druhé části polemizujete s virtuální realitou, protože já jsem nikde nepsal, že se nemají přejímat slova z cizích jazyků, psal jsem, že se má používat čeština (a ne originální anglické termíny). Mezi používání přejatého slova v češtině a používáním originálního (anglického) termínu je dost podstatný rozdíl.
    2.12.2009 13:24 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Pre dalsiu diskusiu navrhujem spravit skok skoro presne rok naspat, kde uz olo povedane vsetko a ani to nie je az take dlhe.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    2.12.2009 14:28 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Jak je vidět, na každý si tu diskusi pamatuje nebo ne každého přesvědčila, takže opět po roce přijde s objevným nápadem, že by se nové termíny neměly překládat (a čeština by se tak postupně měla nahradit angličtinou).
    2.12.2009 15:09 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    A ty si zase po roku mozes zopakovat, ze:

    Nepřekládat tam, kde se cizí termín už stal součástí české slovní zásoby a běžně se používá. Není potřeba překládat tam, kde se stal součástí české slovní zásoby (jako třeba kernel), ale pokud existuje i česká alternativa, nevidím důvod, proč jí nedat přednost. V ostatních případech překládat, a pokud není z překladu zřejmé, o co jde, v závorkách ponechat originál.

    Z coho mi vyplyva, ze strucne povedane, vsetky nove terminy prekladat. A tie, ktore sa zauzivali uz pred platnostou toho pravidla potopit nemozeme, tak ich vezmeme na milost a nechame dozit.

    Dohromady hlasas znacne rozporne stanoviska:

    já jsem nikde nepsal, že se nemají přejímat slova z cizích jazyků, psal jsem, že se má používat čeština

    ale to uz je len taky detail. (Vychadza mi z toho, ze preberat slova z cudzich jazykov je povolene, ale iba vtedy ak je tym cudzim jazykom cestina.)
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    2.12.2009 15:26 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Tak ještě jednou: převzetí cizího slova do české slovní zásoby a jeho zařazení do deklinačního systému je jeden ze způsobů, jak mohou vznikat nová česká slova. Při překladu se pak používají tato česká slova, byť třeba vznikla počeštěním cizího termínu. Moje stanoviska nejsou rozporná, to jenom vy jste si ani na druhý pokus neuvědomil, jaký je rozdíl mezi českým slovem a cizím slovem.
    2.12.2009 18:18 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Akym inym sposobom za preberaju slova do jazyka, nez pri preklade? Mne sa stale zda, ze predpokladas nadradenu instituciu, ktora ked najde vhodne cudzie slovo, tak ho zaradi do jazyka. A ty pri preklade pouzivas iba zoznam slov schvaleny touto instituciou.

    Podla mna sa slova preberaju tak, ze niekto vymysli pri preklade vhodne nove slovo alebo pouzije iba pocesteny povodny vyraz. A ten sa casom bud uchyti (napr. slovo procesor) alebo nie (napr. nosocistoplena). A nejake kodifikacne institucie su vzdy zufalo pozadu a beznym ludom pre srandu. Pretoze prave preto, ze su pozadu sa snazia prekladat nieco, co tu uz davno je prevzate. Priklad cesky vyraz "batole" sa na slovensku normalne pouziva ako "batoľa". Oficialny vyraz vygenerovany instituciou je "lezúň" (a to si nerobim srandu). Samozrejme (skoro) cely narod normalne pouziva povodny vyraz batola a nevzrusuje sa tym, ze prisiel z cestiny.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    kyknos avatar 2.12.2009 18:40 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    neni lezun ryba? cesky lezoun? :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    2.12.2009 19:30 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Ok, donutilo ma to prehrabat siet a sypem si popol na hlavu, naletel som. Pochadza to z podobneho zdroja ako hovnik (pohovka) a drevokocur. Takze nie je epravda, ze by lezun bol oficialnym prekladom slova batola.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    2.12.2009 19:32 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Možná by vám pomohlo, kdybyste si ještě jednou přečetl, co jsem doopravdy psal. Nepsal jsem nic o žádné nadřazené instituci ai o seznamu slov. Psal jsem pouze o tom, že se mají programy i texty související s IT překládat do češtiny a ne ponechávat v anglickém originále s tím, že přece každý, kdo pracuje s počítačem, má umět anglicky. A překládat do češtiny znamená překládat celé aplikace, ne že tam polovina věcí zůstane v anglickém originále. Přičemž překlad znamená, že se použije existující český termín (pokud takový je) nebo se vytvoří nové české slovo - což ale může znamenat jak použití jiného slova, použití složeniny, vytvoření úplně nového slova ale i počeštění cizího slova. Nevím, co je na tom pořád tak nepochopitelného.
    2.12.2009 21:01 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Snazil som sa to pochopit, ale stale tam vidim rozpor stelesneny touto vetou:

    já jsem nikde nepsal, že se nemají přejímat slova z cizích jazyků, psal jsem, že se má používat čeština
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    3.12.2009 10:46 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Dobře, napíšu to asi po páté: je rozdíl mezi používáním termínu v cizím jazyce a používáním přejatého slova. Například „procesor“ je české slovo vzniklé počeštěním anglického slova, „processor“ je anglický termín. Vidíte rozdíl mezi slovními spojeními „dvouprocesorový počítač“ a „počítač se dvěma processor“? To první je počeštěné slovo (které se dá skloňovat a může být základem složenin, jako v tomto případě), to druhé je originální anglický termín, který nemůžete nijak skloňovat, takže je pak větě hůř rozumět (protože není jasné, jaké místo ono slovo ve větě má).
    3.12.2009 12:25 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Uvedies dve uplne krajne moznosti a tvaris sa, ze nic medzitym neexistuje. O co sa stavime, ze zvladnem sklonovat slovo processor? (hint: podla vzoru procesor) Je to uplne rovnaky argument ako ono davne scatter/gather. Na navrh, aby sa to neprekladalo si uviedol extrem, ze potom by to muselo spravne byt "scatter/gather operation" a odmietas vidiet navrhy "scatter/gather operace". Mne pride, ze jazyk je pre teba cielom (hlavne aby bol cisty, bud cista cestina a odporcom navrhujes cistu anglictinu), nez aby bol prostriedkom, kde slovo je proste symbol, pod ktorym sa naucim si nieco predstavit (a je jedno skade ten symbol prisiel, podstatne je zaviest ho tak, aby nedochadzalo ku koliziam jeho vyznamu). Mimochodom, keby som tvoj postup "vyjadrime vsetko slovami, ktore uz ludia poznaju a vedia si pod nimi aspon nieco predstavit" aplikoval na 4 rocne decko, tak budem musiet cely svet popisat 500 slovami, dlhymi opismi a kolizie vyznamov budu v kazdej druhej vete. Ludia v IT odbore su v podstate v podobnej situacii, pretoze mnozstvo pritekajucich novych pojmov je podobne a neustava.

    Povedzme, ze vidim rozdiel medzi processor a procesor. Stale mi to neodpovedalo na otazku ako si vlastne predstavujes preberanie cudzich slov (ktore je podla mna nutne, pretoze stale vzrasta mnozstvo veci, ktore treba pomenovat a aj keby pocet nevrastal, tak sa obmenuju a nedaju sa slova stale recyklovat na novy vyznam bez zmatkov), ked vzdy vsade chces zaviest preklad uz existujucimi slovami.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    3.12.2009 13:07 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Když začnete slovo processor skloňovat, počeštil jste ho – ovšem poněkud špatně, měl jste ještě nahradit dvojité s jednoduchým.
    Mimochodom, keby som tvoj postup "vyjadrime vsetko slovami, ktore uz ludia poznaju a vedia si pod nimi aspon nieco predstavit"
    Proč se bavíte o překladu a češtině, když máte problém pochopit tak jednoduchou věc, jako je vznik nových slov v jazyce?
    Povedzme, ze vidim rozdiel medzi processor a procesor. Stale mi to neodpovedalo na otazku ako si vlastne predstavujes preberanie cudzich slov (ktore je podla mna nutne, pretoze stale vzrasta mnozstvo veci, ktore treba pomenovat a aj keby pocet nevrastal, tak sa obmenuju a nedaju sa slova stale recyklovat na novy vyznam bez zmatkov), ked vzdy vsade chces zaviest preklad uz existujucimi slovami.
    Po šesté: počeštění cizích slov je jedním z možných způsobů vzniku nového slova v češtině. Nikde jsem netvrdil, že se má vše překládat už existujícími slovy, tvrdil jsem jen to, že se má překládat (a ne používat termíny v originálním jazyce).

    Vzhledem k současnému vývoji diskuse si troufám odhadnout, že většinu odpovědí na váš příští komentář najdete v mých předchozích komentářích. Leda že byste si konečně přečetl, co píšu, a reagoval na to, místo reakcí na vaši utkvělou představu o tom, co píšu.
    28.11.2009 10:30 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Musel bych se podívat, myslim že na notebooku mám česky a desktop anglicky, ale fak nevim...
    28.11.2009 11:17 mandrivacek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?

    Apenas Português brasileiro ;-)

    1.12.2009 18:03 headhunter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Hola, pajero ;-) (neber to osobne)
    28.11.2009 13:05 Laszlo Cohen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Som slovak s madarsko zidovskym menom, chvaliaci sa na ceskom servery ze pouzivam anglicku jazykovu mutaciu OS. :-) Tomu ja hovorim kozmopolitna spolocnost.
    29.11.2009 16:48 MMN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    chvaliaci sa na ceskom servery
    Slovake aus der Sonderschule, oder?
    29.11.2009 16:51 MMN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    A koukám, že sám jsem to napsal blbě... Ale mám papír na to, že umím německy, heč.
    30.11.2009 10:28 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    My zas máme papír na to abychom si s ním mohli vytírat zadek. A co?
    kyknos avatar 28.11.2009 14:13 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    momentalne reckou :) ale podle chuti :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    28.11.2009 20:55 Ulpik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Není nad to si na abclinuxu.cz trochu zamachrovat, že?
    kyknos avatar 28.11.2009 21:33 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    dobre, pro ulpika mam ruske windows :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    otasomil avatar 28.11.2009 19:10 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?

    >>>Jakou jazykovou mutaci OS používáte?

    Nevim, ja pouzivam lokalizaci.

    EN i CZ

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    David Watzke avatar 28.11.2009 20:30 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    KDE česky, zbytek anglicky.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    29.11.2009 11:55 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Prijde mi to ze si do tyhle diskuse prisel kazdy zamachrovat...
    kyknos avatar 29.11.2009 11:57 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    mne spis pripada smutny, ze nekomu prijde nastaveni lokalizace jako podklad k machrovani

    asi jsem to nepochopil
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    29.11.2009 13:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Mně zas přijde, že tohle je takový dost typicky český: Když někdo něco umí navíc (třeba nějaký jazyk), je potřeba ho pěkně usadit ("Nemachruj!") nebo alespoň se na něj koukat zkrz prsty.

    Když někdo něco umí, proč by nemohl machrovat?
    29.11.2009 15:15 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Protože my ostatní, co to neumíme, mu pak závidíme.
    29.11.2009 15:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Závist? Ale to je přece vaše mínus, ne? Nebo se mám ostýchat sdělit ostatním své úspěchy jen proto, že by mi mohl někdo závidět, tak to myslíš?
    kyknos avatar 29.11.2009 15:16 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    ono hlavne,pouzivat cizi lokalizaci ma smysl kdyz se ten jazyk ucis, ne kdyz ho umis
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Fluttershy, yay! avatar 29.11.2009 16:13 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Vzpomínám si, kterak jsme se potřebovali/chtěli podívat na nějaké fotky na laptopu s japonskými MS Windows, přičemž majitel toho laptopu významy jednotlivých tlačítek prakticky hádal.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    30.11.2009 02:22 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Tak v tom pripade se da rict, ze se zacinam ucit cestinu. Kdyz mam totiz delat s nejakou pocestenou distribuci, tak porad jenom marne tapu.
    29.11.2009 23:00 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Když někdo něco umí, proč by nemohl machrovat?

    Myslím že machrovat každý může podle svého vkusu, nicméně praxe ukazuje, že když člověk dospěje, machrování ve stylu "heč mobil, heč IQ, heč řečtina, heč jakýkolivjazkyjemitojedno" omezí. Takže rady "nemachruj, nikdo na to není zvědavej" lze překládat jako "chovej se jako dospělej člověk a ne pubertální rozjařenec". Což u pubertálních rozjařenců samozřejmě mírně postrádá význam...
    kyknos avatar 29.11.2009 23:16 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    rad bych se zeptal, ktere odpovedi v ankete "Jakou jazykovou mutaci OS používáte?" povazujes za kosher?

    abych se nahodou zase nekdy nedopustil machrovani...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    30.11.2009 00:44 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Nevím, vždycky je tu možnost prostě napsat jakou jazykovou mutaci používáš... Ale být tebou to neřeším, komu je co do toho, ať si lidi trhnou, a obzvlášť ti co neumí řecky.
    29.11.2009 23:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Jakou používáte jazykovou mutaci OS?
    "Momentálně řeckou."
    "Nemachruj, nikdo na to není zvědavej"

    To mi teda vyspělé chování rozhodně nepřijde. Příde mi, že dost lidi si tu větu v hlavě podivuhodně transformuje na "heč, umím řecky" nebo případně na "heč, umím řecky a vy všichni jste debilové". Neuvěřitelné.
    30.11.2009 00:42 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Na něco jsi zapomněl:

    momentálně řeckou :) ale podle chuti :)

    To "právě jsem se vrátil z hradu a mam tam zrovna řeckou, ale podle chuti" lidem opravdu v makovicích signalizuje že uživatel je nejspíš mistr světa. Jestli to "podle chuti" znamená případně návrat k rodnému jazyku, anebo je mu vlastně jedno, jakou mutaci mu tam hodíte, protože ovládá všechny jazyky, a ty které neovládá, ty si odvodí, to už je jen perlička, kterou se nikdo nebude zjišťovat. Nemistrosvětová věta by zněla spíš "momentálně řeckou, ne že bych byl Řek, ale procvičuji si tak řečtinu" což opravdu dělá více lidí, sám jsem dost dlouho požíval různá mobilní zařízení v němčině (...no moc to nepomohlo).

    Ale tím neříkám, že to je machrování, spíš to má znaky machrování. Asi jako když někdo vypadá jako blbec, tak to ještě neznamená že je blbec, žejo :) Ale šance tu je.

    P.S. Dobrej úlovek, chytli se voba :D
    kyknos avatar 30.11.2009 00:56 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    vy mate dost :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    30.11.2009 19:14 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    To "právě jsem se vrátil z hradu a mam tam zrovna řeckou, ale podle chuti" lidem opravdu v makovicích signalizuje že uživatel je nejspíš mistr světa.
    Wtf? Cože? Prosim? Hrad? Mistr světa?

    Ty mi musíš prozradit na čem jedeš, páč to musí bejt skutečně kvalitní shit, když máš takový halušky. Jestli máš nazbyt, něco bych i koupil... :-D
    30.11.2009 19:42 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Pekny, sam bych to lip nenapsal :)
    30.11.2009 19:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    No vy jste mi dvojka. Takže když někdo napíše větu: "momentálně řeckou :) ale podle chuti :)"
    Tak vy za tím hned vidíte "právě jsem se vrátil z hradu a mam tam zrovna řeckou, ale podle chuti, a jsem mistr světa".
    To není normální. Buďto jedete v drogách, nebo nejste tak docela zdrávi, protože vidíte, co není.

    Kvůli takovejm případům jako vy, aby byl člověk opatrnej. To bych musel napsat něco jako:
    "momentálně řecky, ale to né, že bych řecky uměl nebo se chtěl nějak vytahovat, prosím neberte to tak, nechci říct, že jsem lepší, omlouvám se každému, komu jsem způsobil příkoří, nechtěl by někdo olízat boty?" :-D

    Na tom musíte být se sebevědomím fakt špatně, btw. kde je dad? :-D
    kyknos avatar 30.11.2009 20:14 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    :DDD
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    30.11.2009 20:34 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Jak říkám, mně je zcela jedno jak kdo co napíšeše, já akorát poznám větu, která může znít jako vytahování (i když může být zcela nevinná) a poznám větu, která tak naprosto nezní. Když jsem četl "momentálně řeckou :) ale podle chuti :)" tak jsem si řekl aha, tohle se někomu nebude líbit. Už ta přemíra smajlíků.. Nijak jsem to ovšem nekomentoval.

    Nevím jestli je k takové identifikaci vět potřeba inteligence nebo jazykový cit, to nechám na odbornících, máme je tu na oboje (outla, kyknos). V každém případě když se statisticky význameně často objevují u diskutujícího věty s uvedeným charakterem, lze s toho usuzovat i na jeho charakter. Jakékoliv mimikry jako snažit se dělat opatrného jsou imvho k ničemu, stejně se člověk prozradí. A že by takoví lidé (říká se jim kecalové) byli moc oblíbení, to ze zkušenosti potvrdit nemohu. Naopak. Podobně jako lidé kteří někoho "poučují" čímž nechci nikoho jmenovat :-D
    kyknos avatar 30.11.2009 20:43 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Už ta přemíra smajlíků
    :))))))))) smim ti olizat boty?

    Smajlik je obvykle chapan jako urcite zlehceni, na tebe evidentne pusobi opacne.

    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    30.11.2009 21:16 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Smajlící jdou hlavně ruku v ruce s machrováním, takže tvůj postřeh o jejich "obvyklém chápání" nemusí být v tomto případě zcela relevantní.

    "Všera jsem jel Praha - Brno za hodinu a půl :DDD"

    Nemachrovači místo smajlíků přidají nějakou faktickou doplňující informaci, třeba důvod svého jednání:

    "Včera jsem jel Praha - Brno za hodinu a půl, ale díky bohu jsem to jednání stihnul na čas a ten kontrakt máme!!!"

    BTW, že se tak ptám, proč vlastně používáš řeckou lokalizaci?
    kyknos avatar 30.11.2009 21:19 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    "Všera jsem jel Praha - Brno za hodinu a půl :DDD" - za tim bych hledal vyrok nekoho, kdo ma jeste plne telo adrenalinu, a chce se podelit o zazitek, ulevit si, a presvedcit sam sebe, ze jeste zije a taky si ze sebe trosku udelat legraci, jakej ze je magor :)

    "Včera jsem jel Praha - Brno za hodinu a půl, ale díky bohu jsem to jednání stihnul na čas a ten kontrakt máme!!!" - tohle mi prijde jako chlubeni, jsem tak dobrej, ze jsem zase zachranil situaci.

    Ale proti gustu :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    1.12.2009 17:46 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Aha, takže to mám brát taky tak že jsi měl tělo plné adrenalinu a chtěl jsi se se všemi podělit o ten zážitek, jakým je používat řeckou lokalizaci, a dělal sis ze sebe legraci jakej jsi magor, jo? (Česky řečeno prostě jsi machroval... :)
    kyknos avatar 1.12.2009 18:29 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    ne, cesky receno machrovani je ten tvuj druhy priklad...

    ja jsem proste odpovidal na anketni otazku, zahada, co? :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    1.12.2009 20:20 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Škoda žes mi taky neodpověděl na otázku proč používáš řeckou lokalizaci.
    kyknos avatar 1.12.2009 20:27 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    protoze me porad nebavi psat dokola, co jsme uz jednou napsal

    http://www.abclinuxu.cz/ankety/jazyk-os/diskuse#34
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    1.12.2009 20:35 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Nemusíš psát pořád dokola cos už jednou napsal, stačí mi odpovědět na mou otázku. Odpověď na otázku je třeba "používám řeckou lokalizaci, protože se učím řecky". Což je pro machra asi moc náročný napsat nebo co =:-O

    To že "má smysl používat lokalizaci když se jazyk učíš" vím taky, už jsem to sem i napsal, ale nemohu vědět, jestli je to tvůj případ. Já třeba používám cizí lokalizaci z jiného důvodu.
    kyknos avatar 1.12.2009 20:39 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    "používám řeckou lokalizaci, protože se učím řecky"

    spokojen?
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    kyknos avatar 1.12.2009 20:40 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    (jen ted nevim, zda ucit se recky neni machrovani :))
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    1.12.2009 20:48 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Spokojen.

    Není.
    30.11.2009 21:32 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    já akorát poznám větu, která může znít jako vytahování (i když může být zcela nevinná)
    Právě proto mi přijde reakce "Nemachruj!" na takovou větu přehnaná, když ta věta pouze může znít jako vytahování, ale třeba taky /nejspíš/ vůbec vytahováním nebude...
    No ale ok, já se o tom zas nechci nějak moc hádat, asi to každej vnímá trochu jinak, no...
    1.12.2009 16:35 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Jasně, reakce se zdá být přehnaná, nakonec většina lidí si takové pocity imho nechává pro sebe.
    30.11.2009 12:12 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Když někdo něco umí, proč by nemohl machrovat?
    Jen aby pak nedopadl jako zajíc, liška a medvěd z tohoto vtipu o zvířátkách :-)
    29.11.2009 16:49 MMN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Mazec je dát si třeba perskou, arabskou nebo jinou zpravadoleva píšící variantu.
    4.12.2009 10:51 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Díky Alláhovi za to, že tu ta možnost je. Ale bez odpovídající klávesnice to má jen poloviční efekt :-)
    4.12.2009 12:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Opatrně s těmí smajlíky prosím, opravdu opatrně, někteří by to mohli považovat za zločin zvaný machrování...
    4.12.2009 12:33 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Vidím že jste to vůbec nepochopil :)
    29.11.2009 21:40 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Ted uz se mi to nestava, ale driv si rodice nebo sestra a vubec nekdo stezovali ze maj pulku systemu anglicky. Rikam ze jsem to vsechno zkousel, ze vse funguje. Odpoved vetsinou znela, ze jsem si nevsiml ze je to anglicky, ze to od sebe nerozeznam.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    29.11.2009 22:17 B.J.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Jsem ČECH, ČECH, ČECH!, tak samozřejmě českou:-).
    tristan avatar 2.12.2009 09:30 tristan | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    ...tak si toho vaz!... :)
    dayvee avatar 2.12.2009 13:28 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Jsem také Čech, ale používám raději anglickou.
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    29.11.2009 22:27 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Kdyz jsem si kdysi nainstaloval ceskou verzi nejakeho (uz ani nevim jakeho) programu a ta mela prehazene klavesove zkratky opriti anglicke, rozhodl jsem se pouzivat sw jen v anglictine.

    Po prechodu na Linux jsem to porusil - s tim, ze tam to snad bude lepsi a rozumnejsi. Pote, co jsem skoro hodinu premyslel nad tim, co znamena hlaska: "Spatne vetsi, ci mensi cislo zarizeni", zavrhl jsem lokalizaci i na Linuxu.

    K cemu je lokalizace, kdyz si clovek stejne musi prekladat pulku veci do anglictiny, aby je pochopil?
    30.11.2009 13:35 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Vicemene souhlasim. Je smutne, ze takovou pitomost, jako pri prekladu menit klavesove skratky, delaji i prekladatele v Linuxu.

    Navic mam pocit, ze prekladatele FOSS jsou casto daleko vic cestinarsti 'puriste', nez normalni uzivatele cestiny, takze ty preklady jsou nezridka dost extremni.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.12.2009 08:32 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Na Linuxu taky člověk narazí na hezké kousky :-)
    4.12.2009 11:25 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Nicky726 avatar 30.11.2009 07:31 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Hlavní nastavení je čeština (včetně konzole) a v KDE mám navíc ještě japonský a anglický jazykový balíček. Takže kompletnost překladů je krásně vidět na ubývajících výskytech japonštiny.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    pit0 avatar 30.11.2009 11:15 pit0 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Som zvyknuty na anglicku mutaciu natolko, ze ak pracujem na PC s OS ktory je v CZ, alebo Sk mam problem sa zorientovat kde je co. Niektore preklady su fakt matuce natolko, ze v inom jazyku ako En ich mam obcas problem identifikovat a chvilu mi trva kym pochopim co to vlastne po mne chce.
    30.11.2009 23:57 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    To mi připomnělo oblíbený překlad "Hlasitost" v pravomyších vlastnostech disku ve Win XP :-) Nad tím vždycky kroutím hlavou (search & replace nebo jak?).
    Jendа avatar 1.12.2009 00:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Ne. Prostě překlad jednoho slova bez kontextu. Obdobně ve starších verzích VLCčka. Prostě máš přeložit From a To a nevíš kontext.

    (špatně to bylo Od a Komu, dobře Od a Do – patřilo to k políčkům s časy)
    kyknos avatar 1.12.2009 20:46 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Ja mam rad Gruzii mezi americkymi staty :)))

    V GNOME mi to prislo jako super vtip, ale tohle je mnohem lepsi...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    2.12.2009 00:57 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    dayvee avatar 2.12.2009 13:35 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    At zije rodila anglictina :)

    Lehce mi to pripomina: toto.
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    2.12.2009 16:39 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    To ještě nic není: v Dallasu byl komisař místního dopravní oddělení, co přirovnal centrální správu pokut k černé díře (protože se tam neustále ztrácely účtenky), obviněn kolegou (černochem) z rasismu. Přitom ani žalující kolega ani soudce řešící stížnost (shodou okolností také černoch) očividně neznali pravý význam termínu černá díra (obviněný jim musel termín ukázat ve Websterově výkladovém slovníku), což dokládá i fak, že žalující kolega požadoval, aby obviněný prohlásil centrální správu pokut za "bílou díru" :-) . Viz Dallas County officials spar over 'black hole' comment (pozor, na stránce je nějaký procesorožravý Javascript).
    H:S avatar 3.12.2009 03:56 H:S
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Českou, ale musel jsem se o tom ujistit najetím kurzoru na hodiny, kde vyskočilo "Čtvrtek 03..blablabla..."; jinak snad ani nepřemýšlím, jestli mám systém česky nebo anglicky, vetsinou mi je to jedno :)
    6.12.2009 09:54 ____ | skóre: 15 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou jazykovou mutaci OS používáte?
    Češtinu bych asi nepřežil, stejně jako dvojjazyčný systém (těch programů bez české lokalizace také není málo).

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.