abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:33 | Bezpečnostní upozornění

    Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:22 | Komunita

    GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    10.5. 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.5. 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 594 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Přejdete na Blu-ray?

    už se stalo
    3% (39)
    dříve či později ano
    49% (571)
    nepotřebuji HD
    28% (327)
    nechci DRM
    55% (635)

    Celkem 1165 hlasů
    Vytvořeno: 15.9.2008 20:00

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.9.2008 20:07 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Optickou mechaniku používám zcela výjimečně :-)
    Heron avatar 16.9.2008 09:42 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    To já také, ale úplně se ji zbavit bohužel nelze :-(
    16.9.2008 10:46 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Optickou mechaniku jsem nepouzil ani nepamatuju a muj posledni pocitac (cca 4 roky stary) ji ani nema.
    Drom avatar 16.9.2008 14:29 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Tak tak, k cemu media, kdyz mame Internet? :) Mechaniku taky nemam zadnou uz 3 roky.
    Heron avatar 16.9.2008 16:52 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Jsem na tom vlastně podobně. Ale na některé věci (grabování právě koupeného AudioCD do flacu či DVD, či anketní BR) je prostě potřeba. A přiznám se, že si raději koupím hru v obalu, než o pár dolarů levnější přes Steam, protože krabička je krabička. Ale mohli by mít možnost online ověřování (jako Steam), komu se chce strkat placku do mechaniky.
    19.9.2008 09:18 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Aby to online ověřování nedopadlo jako u Spore.
    15.9.2008 20:15 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Zatím mám k dispozici DVD, filmy pro které mechaniku převážně používám také na DVD, k čemu mi je teď blu-ray? Až bude zapotřebí, pořídím si jí, teď bych na ní mohl jen koukat ;-)
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    Salamek avatar 15.9.2008 20:32 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    SI radši počkám na holokostky :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Xeelee avatar 15.9.2008 20:43 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Do roka a do dne…

    Jak budou Blu-ray disky zlevňovat, tak začnou vytlačovat DVD. Pokrok se hold nedá zastavit.
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    Dalibor Smolík avatar 15.9.2008 23:56 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Jak budou Blu-ray disky zlevňovat, tak začnou vytlačovat DVD. Pokrok se hold nedá zastavit.
    Asi tak ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    xkucf03 avatar 16.9.2008 00:31 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Na druhou stranu: po nástupu levných DVD médií hodně lidí čekalo pokles zájmu o ripy velikosti CD, ale nakonec se to nestalo - i dnes jsou filmy kolem 700 MB nejrozšířenější.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.9.2008 06:52 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    To je ale spíš proto, že spousta lidí si neuvědomí, že film v 700 MB bude mít mizernou kvalitu. Prostě si myslí, že menší je lepší.
    make menuconfig, not war!
    16.9.2008 07:33 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Ne, to je proto, ze stahnout z netu 700MB a 4,5GB je docela velky rozdil.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    16.9.2008 10:30 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Presne tak a ta kvalita je v pohode vetsinou...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    16.9.2008 12:49 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Presne, staci kdyz tvurce umi zachazet s h264 a LC-AAC a kratsi filmy prezijou 700MB jen s minimalni ztratou kvality. Pro obludy jako LOTR a spol. je dobry pouzit 2x700MB. Stejne tak u HDcka (720p/1080i). Tam taky na vetsinu filmu staci tech 4.7GB co ma DVDcko, pripadne na extra dlouhy filmy 8.5 s DVD DL.
    16.9.2008 23:05 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Nezáleží na kodeku, jde o to, že když film projde rekompresí, tak je úbytek kvality nevyhnutelný (a citelný). Ale pořád lepší než kinorip :-).
    make menuconfig, not war!
    Heron avatar 16.9.2008 23:08 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Taky jsem dodnes nepochopil, proč se DVD komprimuje na CD a teď BR na DVD. DVD stačí prostě zkopírovat na disk a předpokládám, že totéž lze s BR.
    belisarivs avatar 17.9.2008 09:10 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Zkopirovat BR znamena 25-50 GB mista v loji. O tahani z webu nemluve.

    Ano, jsou k disposici lebne disky, ale data z BR je proste zaplni bleskem.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Heron avatar 17.9.2008 09:56 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Aha, tak já jsem si myslel, že tyto formáty mají přinést vyšší kvalitu obrazu. Ne že si HD rozlišení resampluji na PAL a uložím na CD, abych dostal +/- totéž co před deseti lety.

    Jasně, že se to zaplní hned, několikrát jsem tu diskutoval s Ježkem, že žádný disk ani pole není dost velké (cokoliv pod nekonečno lze zaplnit :-)).
    Luboš Doležel (Doli) avatar 17.9.2008 14:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Aha, tak já jsem si myslel, že tyto formáty mají přinést vyšší kvalitu obrazu. Ne že si HD rozlišení resampluji na PAL a uložím na CD, abych dostal +/- totéž co před deseti lety.
    Na PAL zrovna ne - typicky se udělá BR 1080p -> x264 720p a to bývá kvalita velmi solidní.
    David Ježek avatar 17.9.2008 23:27 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    to se dela na SL, na DL se v poklidu cpe 1080p->1080p. samozrejme odstrileni blazni skladuji BD 1:1.
    xkucf03 avatar 18.9.2008 10:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Kolik filmů, vycházejících dnes na BR, stojí za to, aby mi zabíraly tolik GB na disku?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    mkoubik avatar 18.9.2008 10:57 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Treba The Pirates. To je IMHO jeden z mala zanru, kde ma HD smysl (pak jeste valecne a animovane filmy).
    20.9.2008 09:25 Alchym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Myslis to pecko ? :)) Potrebujes pocitat chloupky na pahorku? Sice dnes si to lehke holky stejne holi.
    mkoubik avatar 20.9.2008 13:55 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Jo presne to, oproti nemeckejm VHSkam z devadesatejch let je to fakt pokrok, ale nekde jsem cetl, ze pro producenty je HD spis problem, protoze se pak musej maskovat ruzny bedary apod.
    20.9.2008 13:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    a animovane filmy
    Heh tak jestli někde HD smysl _nemá_, tak to jsou právě animované filmy
    mkoubik avatar 20.9.2008 13:59 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Ba naopak, kdyz si s tim pohrajou, tak se da u animovanejch filmu dosahnout mnohem jemnejsich detailu (ktery by byly na kamere rozmazany). Treba Big Buck Bunny je fakt trida.
    David Ježek avatar 18.9.2008 11:27 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    pokud preferujš HD, tak třeba finální verze blade runnera, alien, sw a new hope a já nevím které další legendy, jež dokáží z vyšší míry detailů vizuálně těžit. BD != jen nové dementní filmy jako "muzikál ze střední (příklad, viděl jsem 5sec a stačilo, mám od té doby noční můry).
    18.9.2008 16:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Jakej kodek je vůbec pro BD-video nativní? h264 ne? A cpou tam zase ty dementní menu?
    18.9.2008 17:02 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Menu už nejsou dementní jako na DVD, na Blu-rayi jsou mnohem propracovanější a dovedou toho mnohem víc, je to totiž Java (BD-J) ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    18.9.2008 21:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Java?!? A já si dycky přál, aby tam těch meu bylo co nejmíň. Pokud možno žádné, nebo jen tlačítko přehrát, a aby to nedělalo zvuky a nepřehrávalo krátký video kdykoli se v menu někam pohnu...
    frEon avatar 18.9.2008 23:31 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    +1. me staci play, puse, eject, stop a pretaceni na prehravaci/ovladaci. Vsechno ostatni je jen otrava navic, kterou musim podstoupit, nez se k tomu play dostanu.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    David Watzke avatar 18.9.2008 17:15 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    H.264, MPEG-2 a VC-1 (WMV).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    18.9.2008 21:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    dík za info. no doufám, že hlavně to h264. wmv nepříjemně zavání drm.
    18.9.2008 23:27 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Ale kušuj, DRM je tam tak jako tak. :-) Viz Wikipedii
    Luboš Doležel (Doli) avatar 19.9.2008 13:04 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    DRM je tam stejně, ale obraz je u HD WMV videa hrozný (subjektivně).
    17.9.2008 10:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Hm, a já měl nervy z toho, že jsem za týden dovolené udělal 10 GB fotek. Ještě že nemám kameru a ani po ní netoužím…
    16.9.2008 18:50 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    To je tim, že ~700MB dvdrip v podstatě na kvalitě neztratí, vzhledem k tomu, že dvd-video používá obstaróžní mpeg2, kdežto xvid/divx je v podstatě mpeg4-part2-ASP. Tzn. kapacita dvd nebyla nikdy efektivně využívaná...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.9.2008 19:54 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Zásadní úbytek je na zvuku. Prostorový zvuk bývá až u 2CD ripů, jinak má video kvalitu mizernou.
    David Watzke avatar 16.9.2008 22:10 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Jo, to je taky hrozný, když se ani na DVD člověk nemůže koukat (aspoň já se tomu vyhýbám co to jde), když má větší LCD :-/ Raději čekám na HD ripy.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    18.9.2008 23:40 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Ztratí na kvalitě, a to tak že dost. Už jen proto, že většinou dojde k snížení rozlišení. Že to vypadá podobně jako DVD se vám můž ezdát maximálně tak do rozlišení 1024x768 (čili 15"-17").
    Fill avatar 15.9.2008 20:44 Fill | skóre: 19 | blog: Fill | Třebíč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Doufám, že nic, co se točí a hromadí v policích už potřebovat nebudu. Někdo moudrý povídal, že nejlepší zálohovací médium je internet. O nemorálně poškozených dílech (DRM) vůbec nehovořím.
    Balu avatar 15.9.2008 21:43 Balu | skóre: 25 | blog: Ja a Linux | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Hm, ako chceš na internete zazálohvať niekoľko TB dát?
    Ináč som zvedavý na kvalitu modrolúčových médií na to zálohovanie, kapacita by bola pre mńa osobne tak akurát, ale už CD boli nespoľahlivé a DVD ani nevravím, tak pečo by mal byť BR výnimka? Osobne to ale s mojimi rastúcimi potrebami poriadneho zálohovacieho média vidím na páskovú mechaniku.
    DRM je hnus. Až bude ochrana pred nelegálnym kopírovaním a širením (neriešim konflikt s našim autorským zákonom) daná nejakou normou, bude presne špecifikovaná, a hlavne bude dostupná komukoľvek bez výnimky, môžeme sa o niečom baviť. IMHO najlepšia ochrana proti pirátskym kópiám sú DVD v novinových stánkoch za 53,- Sk.
    Počítač bez Windows je ako kakao bez kečupu.
    15.9.2008 22:01 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Hm, ako chceš na internete zazálohvať niekoľko TB dát?

    netreba nic zalohovat, ty data tam uz jsou.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    15.9.2008 23:02 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Jak ktery data tam jsou :-) Ty ktery je potreba zalohovat tam vetsinou nejsou...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    vain avatar 16.9.2008 07:05 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Ty se vejdou i na to DVD =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    16.9.2008 10:30 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Jak to muzes vedet?
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    vain avatar 17.9.2008 12:22 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Vím.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    xkucf03 avatar 17.9.2008 16:39 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Taky mi přijde, že ta nejdůležitější data, o která by člověk nikdy nechtěl přijít, zabírají nejméně místa.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.9.2008 20:26 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Treba material z kamery?? Ja toho mam tak 300GB a to skoro vubec netocim...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    xkucf03 avatar 19.9.2008 07:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Já mám zase X desítek giga fotek. Ale to, co by se dalo nazvat uměním, nebo fotky, na kterých mi opravdu záleží, to by se vešlo tak do 100 mega (nepočítám RAWy). Pokud neděláš umění nebo netočíš profesionálně, tak počítám, že to s tím videem budeš mít podobně.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    19.9.2008 08:33 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Profesionalne netocim ale tocim videa a filmy a ruzny veci a dost by me mrzelo kdybych o neco z toho prisel... To samy fotky mel sem fotky z lyzovani na Slovensku, ktery sem si nechtene smazal a dost me to sere, nastesti mam jeste videa, ktery jeste nemam sestrihany, takze zabiraj neco pres 20 Giga a to uz by me tuplem sralo kdybych o ne prisel...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    19.9.2008 10:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Mně by třeba vadilo, i kdybych přišel o fotky, které nepovažuji za moc povedené a které nechci nikomu ukazovat. Občas se takhle nostalgicky procházím staršími fotkami a vzpomínám na akce a místa, kde jsem byl. Nebo se třeba chci podívat, jak ta ulice vypadala, než zbourali/postavili nějaký barák. Kdybych o ně přišel, tak by mi to chybělo.
    Drom avatar 16.9.2008 14:31 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Proc DVD? Kupovat si mechaniku a media, kdyz obrovsky disky jsou za babku?
    Balu avatar 16.9.2008 13:25 Balu | skóre: 25 | blog: Ja a Linux | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Zrejme nepatríš medzi tvorivých ľudí :-)
    Počítač bez Windows je ako kakao bez kečupu.
    Jakub Lucký avatar 16.9.2008 12:10 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    To mi připomíná Linuse:
    Only wimps use tape backup: _real_ men just upload their important stuff on ftp, and let the rest of the world mirror it ;)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    David Watzke avatar 15.9.2008 20:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    No to těžko, orig. Blu-ray filmy si člověk ani nepřehraje, natož aby s nima něco podniknul. Ať žije bittorrent a rychlý linky :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    15.9.2008 22:02 Radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Zajímalo by mě, kolik lidí odpovědělo stejně jako já:
    • Nechci DRM,
    • nepotřebuji HD,
    • ale dříve či později na HD přejdu,
    protože nebude jiná možnost...
    multi avatar 15.9.2008 22:14 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    15.9.2008 23:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    /
    16.9.2008 07:47 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Spousta...
    freshmouse avatar 16.9.2008 08:13 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Jááá!
    Fluttershy, yay! avatar 16.9.2008 17:29 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Taky... Ale mnohem raději přejdu na magnetooptické disky. Mít na to mechaniku, používal bych aspoň DVD-RAM. Takhle se musím spokojit se 2GB fleškou, ale brzy přejdu na 8GB. ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    16.9.2008 20:03 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Já jsem zaškrtnul "nechci DRM" a "nepotřebuji HD". A přijde mi, že ta otázka je nějak divně položená. Podle možností autora ankety evidentně zajímá jen video, pochybuju ale, že to tak všichni pochopili.

    Nicméně já opravdu v tuto chvíli neumím říct, jestli "přejdu"* na BR. Určitě bych data radši vypaloval na BR než na DVD, protože je to prostě méně lidské práce. Ale těch parametrů, které musím zvažovat je mnohem víc, a budoucí vývoj se neodvažuju předpovídat (třeba vývoj a kapacitu cen harddisků, flashdisků nebo jánevímčeho).

    *co to vlastně znamená - že budu na všechno (video) používat jen BR? nebo vždycky upřednostním BR před DVD nebo CD, pokud to bude možné?
    15.9.2008 22:18 hufhendr | skóre: 33 | blog: U hufhendra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Díky PS3 už doma malou sbírku Blu-ray disků mám, ale pokud jde o filmy, tak takový nemám zatím ani jeden a ani se nechystám žádný kupovat. Koneckonců na mé staré CRT Trinitron bych zřejmě žádný rozdíl neviděl. V Linuxu neznám způsob jak s Blu-ray zacházet a nijak mi to zatím nechybí. Doufám, že jednou to fungovat bude, do té doby budu zálohovat na HD a znovu začínám uvažovat o páskách. Třeba se pro mne časem ukáže Blu-ray (v počítači) jako zbytečná záležitost.
    15.9.2008 23:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Nejraději mám h264(x264)/mkv blu-ray ripy. Média jako taková mě zas tak moc neříkaj, a DRM nechci už vůbec.

    Btw. nechápu, jak může ňákej ignorant narvat HD video (např. blu-ray rip) do xvid/avi formátu. Humus.
    m1c4a1 avatar 16.9.2008 00:48 m1c4a1 | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Na Blu-ray ripy je pomalej i můj Intel 2 Core Duo 2GHz procesor a 3GB RAM (graf. karta GeForce 7300 Go). Když už placku, tak radši rovnou HD formát, kterej nemá takovou obří komprimaci. Teda mluvím o Blu-ray ripech, co mají rozlišení kolem 2000x1500 (nevím přesně ty velikosti, ale když jsem to pustil na svým 1680x1050 screenu, tak to bylo větší než obrazovka, na fullscreen se to muselo zmenšovat). Takže na 15" nebo 17" obrazovkách je myslím jedno, v jakým formátu ten rip je, rozdíl nejde poznat.
    16.9.2008 08:55 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Jenže Full HD 1080p filmy nejsou určeny na malé monitory počítačů, nýbrž na velké LCD (či plasma) TV s Full HD rozlišením. A tam je ten rozdíl setsakramentsky znát, je to neuvěřitelná podívaná.

    Btw. na přehrání zkuste MPlayer s parametry -vfm ffmpeg -lavdopts fast:skiploopfilter=all, to mi přehraje i Full HD 1080p ripy v H.264 s vysokým bitrate naprosto bez problémů (Athlon X2 2,5 GHz).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    19.9.2008 09:30 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Jen se to celkem výrazně podepíše na kvalitě obrazu. Teď jsem to zkusil na 1080p ripu Gundam 00 od THORAnime a dělalo to v některých místech docela ošklivé šmouhy.
    19.9.2008 09:41 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    To záleží rip od ripu. V případě, že na některém ripu to dělá neplechu, můžete zkusit změnit skiploopfilter=all na skiploopfilter=nonref (vynechávat pouze framy, na které se jiné neodkazují) nebo skiploopfilter=bidir (vynechávat B-framy). Artefakty by se pak neměly načítat a mělo by to vypadat lépe, avšak samozřejmě pak o něco stoupne náročnost na výpočetní výkon (ale pořád to bude o dost lepší než bez volby skiploopfilter).

    Jinak kvalita bude samozřejmě s těmito volbami vždy o něco horší než bez nich (v podstatě to vynechává deblocking, který je podle specifikace H.264 povinný). Ale i tak je to pořád lepší, než mít obraz trhaný (a obraz je pořád kvalitnější, než kdyby měl nižší rozlišení 720p).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    19.9.2008 09:46 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    (a obraz je pořád kvalitnější, než kdyby měl nižší rozlišení 720p).
    S tím nemůžu souhlasit. Raději kvalitní a plynulé 720p, než rozkostičkované a trhané 1080p. (Samozřejmě, perfektní 1080p by byl ideál, alespoň kdybych měl displej, který to nativně zobrazí.)

    Ještě by bylo super, kdyby ten mplayer uměl tyhle volby zapnout jen skutečně v případě 1080p videa, pokud nestíhá atp.
    19.9.2008 10:00 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Trhané to video právě s těmito volbami není (alespoň na mém PC), proto je taky člověk zapíná, ne? ;-) A rozkostičkované také ne.

    Mám 47" Full HD LCD TV připojenou přes HDMI a mohu vám zcela jednoznačně říct, že 1080p videa i s těmito volbami vypadají podstatně lépe, než 720p videa bez nich.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Grunt avatar 15.9.2008 23:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Při brblání o Super velké vizi v diracpromu jsem si jen říkal, že už by konečně někdo měl udělat seriózní výzkum kolik toho vlastně lidské oko zvládne a podobně modré a velké blbosti by měl zatrhnout.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 15.9.2008 23:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    podobně modré a velké blbosti by měl zatrhnout.
    podobné supermodré a supervelké blbosti by měl zatrhnout…kdo má furt kupovat nové procesory, grafiky, obrazovky, cd-romky, obří harddisky, programy a ani se na to nejde podívat po Wi-Fině.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    frEon avatar 16.9.2008 08:17 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?

    Kdyz si vemu, ze oko ma podle wiki cca 100 mil svetlocitlivych bunek, a vnima v rgb, tak to zhruba vychazi na rozliseni 33 mil pixelu. A 7,680 × 4,320 je taky neco kolem 33 mil. pixelu z cehoz mi vyplyva, ze to bude tak akorat. Navic, jestli to chtej uvest v Japonskuv roce 2015, tak u nas to bude nejdriv v roce 2025. Nebal bych se toho, ze v ty dobe uz budou technologie dostatecne mocne no to, aby to zvladly.

    Talking about music is like dancing to architecture.
    16.9.2008 13:18 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?

    Kdyz si vemu, ze oko ma podle wiki cca 100 mil svetlocitlivych bunek, a vnima v rgb, tak to zhruba vychazi na rozliseni 33 mil pixelu.

    Pokud si to dobre pamatuju, oko neni RGB, ale spis YCrCb. Prave proto se tento barevny prostor pouziva pri naprose vetsine metod ztratove komprese obrazu (veskere JPEG/MPEGy ho pouzivaji) a pri presnaseni a uchovavani analogovych obrazovych informaci (komponentove video, S-Video, Conmposite, PAL/SECAM/NTSC atd.).
    frEon avatar 16.9.2008 15:06 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Zajimave, zajimave. Asi se na to oko jeste kouknu.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    17.9.2008 07:13 pakanek | skóre: 28 | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Tycinky v oku jsou citlive a vnimaji stupne sedi. Cipky vnimaji tri zakladni barvy.
    Všechno dobré je pro něco zlé.
    mkoubik avatar 18.9.2008 11:02 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    To ma ten barevnej prostor 4 souradnice? Neni to zbytecny? Myslel jsem, ze evoluce (pro cernoprdelniky buh) neplytva. Nicmene podle wikipedie by se zdalo, ze je to pravda (sam to nevim).
    18.9.2008 12:17 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Není to zbytečné, protože tyčinky jsou mnohem citlivější při zhoršených světelných podmínkách (za tmy člověk vidí prakticky jen pomocí tyčinek, tedy černobíle). No a živočich, který za tmy lépe vidí, má evoluční výhodu oproti těm, kteří nevidí :-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Grunt avatar 18.9.2008 12:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    To ma ten barevnej prostor 4 souradnice?
    Má jenom tři.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    mkoubik avatar 18.9.2008 13:34 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Podle Tycinky v oku jsou citlive a vnimaji stupne sedi. Cipky vnimaji tri zakladni barvy. to vypada spis na neco jako YRGB.
    18.9.2008 14:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Přirovnal bych to k CMYK, to také není v pravém slova smyslu systém o čtyřech souřadnicích. (I když takdy jde spíš o něco na způsob RGBW.)
    default avatar 19.9.2008 10:29 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Přirovnal bych to k CMYK, to také není v pravém slova smyslu systém o čtyřech souřadnicích.
    Jak to? Podle mě je. Hexachrome jich má třeba hned šest…
    Grunt avatar 18.9.2008 17:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Jo oko, tak to jo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    16.9.2008 13:44 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Podle Wikipedie ma bezne oko rozliseni asi 1 uhlova minuta, coz znamena, ze na vzdalenost 1 metru rozlisite body o velikosti 0.07 mm. Fyzikalne maximalne mozny limit je 0.4 uhlove minuty (pak dochazi k difrakci na duhovce).

    Bezny 24'' monitor ma rozliseni 1920x1200 pri velikosti bodu mene nez 0.28 mm. Tedy, pokud by vam z jednoho metru stacila jeho sirka (a myslim, ze ano, protoze ho sotva cely prehlednete), dava to maximalni smysluplne rozliseni nejakych 7680x4800.

    Kdybyste se dival z vetsi dalky, tak pak to rozliseni linearne klesne, a stejne tak i uhel, ktery soucasne prehlednete. Tedy toto rozliseni plati pro vsechny uhly.
    frEon avatar 16.9.2008 15:10 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Takze to ultra rozliseni toho ultra videa je vlastne tak akorat.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    16.9.2008 15:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Těch 100 milionů je jen čípků nebo tyčinek a čípků dohromady?
    frEon avatar 16.9.2008 19:24 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    nevim, na wikipedii konstatujou, ze jich tam je 100 mil. v ocarine se moc nevyznam, ale podle toho co rikal JS jsem se do rozliseni zhruba trefil
    Talking about music is like dancing to architecture.
    16.9.2008 18:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Já myslím, že ani nemusíte počítat čípky v oku nebo jaký rozlišení oko má.
    Stačí si pustit klasický videjko se standardní dvd rozlišovačkou a hned na to nějake 1080p HD video. Poznáte, že to je sakra rozdíl.

    Z HD videa si totiž člověk odnese mnohem lepší 'fotografickej' pocit. Už to není takovýto lehce máznutý video jak ho známe - pro někoho, kdo HD neviděl, bych to spíš přirovnal k fotce, která se hejbe. Se vší ostrostí fotkám vlastní ;-)
    frEon avatar 16.9.2008 19:08 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    tak to rozhodnopadne, o tom zadna. Ale my neresime nejakejch usmrkanejch 1080p ale 4320p. Ja osobne se na to tesim....
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Grunt avatar 16.9.2008 21:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Já myslím, že ani nemusíte počítat čípky v oku nebo jaký rozlišení oko má.
    Stačí si pustit klasický videjko se standardní dvd rozlišovačkou a hned na to nějake 1080p HD video. Poznáte, že to je sakra rozdíl.
    A nebude to nějaký optická klam či tak něco? 720xXXX mi přijde ještě trochu rozmazané ,ale já osobně rozdíl mezi 720p a 1080p, až na to trhání a šum, vůbec nepoznám.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Heron avatar 16.9.2008 22:10 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Na čem to zkoušíš?
    Grunt avatar 16.9.2008 22:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Co konkrétního?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Heron avatar 16.9.2008 23:00 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    No třeba monitor, film, parametry kódování apod. Předpokládám, že oči máš v pořádku a že poznáš rozdíl mezi obrázkem v 720×576 a 1920x1080.
    Grunt avatar 16.9.2008 23:54 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    No třeba monitor
    Normální 19″ CRT monitor, kterých se válejí po světě tisíce.
    film
    Všelijaké trailery, videjka, kteých se válejí po internetu tisíce
    parametry kódování
    Ty mají s rozlišením společného co?
    Předpokládám, že oči máš v pořádku a že poznáš rozdíl mezi obrázkem v 720×576 a 1920x1080.
    Ale já se bavil o rozdílu mezi 1280x720(720p, nebo se mýlím?) a 1920x1080(1080p, nebo se mýlím?).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Heron avatar 17.9.2008 00:41 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Normální 19″ CRT monitor, kterých se válejí po světě tisíce.

    Hmm a zvládá vůbec Xx1080p?

    Ty mají s rozlišením společného co?

    No hodně. Jestli na 1080p uvidíš čtverce 16x16 a na 720 jednotlivé pixely, tak pak 720 vede.

    Taky záleží z jaké vzdálenosti se na tu 19 diváš (i když si opravdu nevybavuji, jestl CRT vůbec umí 1920x1080).

    17.9.2008 06:44 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Na 19" CRT si 1080p neužije. Papírově ho to sice zobrazit může, ale vzhledem k výsledné fyzické velikosti (ještě při letterboxu na 16:9) je to úplně jedno. Tam vážně 720p a 1080p nemáš šanci rozeznat.
    make menuconfig, not war!
    David Watzke avatar 17.9.2008 14:47 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Jak chceš na 19" CRT poznat rozdíl, když to ani nezobrazíš v plný velikosti?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Luboš Doležel (Doli) avatar 17.9.2008 15:03 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Maximum 19" CRT je dva tisíce něco × něco.
    17.9.2008 15:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    On to sice zvládne vzít od karty (zvládá odpovídající frekvence), ale nezobrazí to. Při úhlopříčce 19 palců je delší strana obrazu 386 mm, což při běžné velikosti bodu 0.25 mm dává 1544 pixelů. Na 2000 pixelů byste potřeboval velikost bodu 0.19 mm (spíš 0.18 mm, protože "devatenáctka" ve skutečnosti nemá úhlopříčku 19 palců ale spíš něco kolem 18) a to rozhodně není běžné (pokud se vůbec takové monitory vyrábějí).
    Grunt avatar 17.9.2008 16:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    2048x1536
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.9.2008 17:51 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Formálně možná ano, ale fakticky ne. Viz můj předchozí příspěvek.
    Grunt avatar 17.9.2008 18:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Beru na vědomí. Pak teda vyvstává ještě otázka: Proč takové rozlišení, když na něj nemám monitor?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.9.2008 18:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Správná otázka. Ale odpovědět na ni musí ten, kdo si tam takové rozlišení nastavil. :-) Já na devatenáctce CRT používal 1400x1050.
    16.9.2008 22:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Vaše problémy bych fakt chtěl mít… Díky laskavé péči Českých radionekomunikací si teď budu nejméně do 30.9. užívat takovou kvalitu obrazu, že proti tomu je HD i běžná webkamerka… :-(
    Grunt avatar 16.9.2008 23:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Co to? A co já mám společného s Českými radionekomunikacemi?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.9.2008 00:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Doufám, že s nimi nemáte společného nic. :-) Jinak jde o tento problém - když se podívám na tu hrůzu, na kterou budu ještě nejméně dva týdny odkázán, připadá mi rozebírání toho, jestli je pozorovatelný rozdíl mezi 720p a 1080p, tak trochu malicherné…
    Grunt avatar 17.9.2008 00:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Doufám, že s nimi nemáte společného nic. :-) Jinak jde o tento problém
    Kdepak. Praha je z mého pohledu na opačném konci republiky.

    BTW:Tak prostě změňte polarizaci, ne?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.9.2008 00:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    "Prostě změnit polarizaci" znamená sehnat někoho, kdo vyleze na střechu a otočí anténu o 90 stupňů. S nejistým výsledkem, co se multiplexu A týká, a jistotou, že tím zahubím multiplex B i nouzové řešení v podobě analogového signálu. Takže radši se skřípěním zubů počkám ty dva týdny a budu doufat, že 100 kW z Cukráku dosáhne až k nám.
    Drom avatar 24.9.2008 10:56 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    ??? Vy se bojite vejsek, nebo nemate pristupnou strechu? :)

    Teda shanet nekoho na otoceni anteny od televize... to by me v zivote nenapadlo.
    default avatar 24.9.2008 12:05 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Mně taky ne. Protože by mě nenapadlo si televizi kupovat :-D
    24.9.2008 13:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    I kdybych si troufnul na tu střechu vylézt, stejně bych si na to musel pořídit žebřík, který by nejspíš stál několikanásobek toho, co dám firmě, která anténu otočí.
    Drom avatar 26.9.2008 11:42 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Vy nemate doma zebrik? Uff... kamaradi nejakej nemaj? :)
    default avatar 27.9.2008 21:24 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Ale jó. V zásadě má pravdu. Co si pamatuji, tak žebříky, na kterých by se normální smrtelník odvážil vylézt na střeše k anténě, opravdu stojej víc než ten technik. Sám jsem si kupoval ten levnější, ale také jsem ho nepotřeboval "na střechu" a nikdy bych ho k tomu nepoužil. :-D
    28.9.2008 21:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Ne, nemáme doma takový žebřík, po kterém by se dalo vylézt na hřeben střechy. A vzhledem k tomu, že cena zaměření a otočení antény technikem byla zhruba na úrovni ceny tříschůdkových domácích štafliček, trvám na tom, co jsem napsal výše.
    17.9.2008 12:52 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    IPTV? :-)
    17.9.2008 13:10 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Těžko…
    17.9.2008 09:35 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Tak se na to podívejte na nějaké pořádné LCD TV s uhlopříčkou alespoň 40" - 50" palců. Jestli pak nerozeznáte rozdíl mezi 720p a 1080p, tak si rovnou zajděte k očaři ;-) Ten rozdíl je obrovský (i když asi ne tak velký jako rozdíl mezi standardním DVD a 720p). Nesmíte na to video koukat na nějakém malém šmrdlátku :-P
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    David Watzke avatar 17.9.2008 19:27 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Bohatě stačí 24" LCD, rozdíl je patrnej na první pohled.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Grunt avatar 17.9.2008 20:42 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Tak se na to podívejte na nějaké pořádné LCD TV s uhlopříčkou alespoň 40" - 50" palců.
    Otázka je kolik obrazové informace je při takovém rozlišení, při takové uhlopříčce a takové vzdálenosti od obrazovky zbytečné.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.9.2008 20:47 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    kodeky by se měly postarat, aby nebylo zbtečné zhola nic. Myslím, že se jim to celkem daří...
    Grunt avatar 17.9.2008 21:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Jenže kodeky nepočítají s fyzickou velikostí pixelu a vzdáleností pozorovatele od obrazovky(a to nemluvím o tom, že většina pozorovatelů je slepých jak krtek nebo v tom horším případě jako já).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.9.2008 08:54 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Já na 47" koukám obvykle z cca 3 metrů (což je vcelku ideální vzdálenost, doporučován je přibližně trojnásobek uhlopříčky), kdy\ž chci větší kino-zážitek, tak jen cca z 2 metrů. A věřte mi že ten rozdíl mezi standardním rozlišením a 720p je neuvěřitelný (a to i z větší vzdálenosti než ty 3 metry). Rozdíl mezi 720p a 1080p již není tak strašně drastický, ale pořád je velmi viditelný a rozhodně to stojí za to.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    frEon avatar 17.9.2008 15:49 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    jestli to video v 720p bylo rozmazane, tak to bylo bud tim, ze to byl resampl z 1080p nebo to zprasil kodek/koder.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Grunt avatar 17.9.2008 16:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Kde říkám, že 720p bylo rozmazané? Říkal jsem, že mi 720p stačí víc než dost.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    frEon avatar 17.9.2008 16:10 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    nojo, tak sory
    Talking about music is like dancing to architecture.
    18.9.2008 23:45 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Modré blbosti? Se podívej sám. Rozdíl mezi DVD a 720p (1280x720) je zatraceně poznat (lahoda!). No a 1080p je ještě lepší (taky zantelně). Samozřejmě pokud to video je ostré a není rozmazané, což se stává (ale znáte to, některá DVD jsou taky na úrovni VHS)
    freshmouse avatar 16.9.2008 08:12 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Mno, pánové (a dámy), letos jsem si koupil svou první DVD vypalovačku (a není to proto, že bych dosud data nahrával jinam), takže nějaké Blue-Ray u mně bude tak v roce 2050. Nejsem socka, jsem jen líný si vybírat a kupovat takové věci. :-)

    ... ale bylo to peklo, přenést všechna data ze staršího počítače na nový na 256 MB flash médiích... :-)
    16.9.2008 08:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    To byla nějaká forma dobrovolného pokání? Levné stovkové karty jsou dneska k mání za dvouciferné ceny a ten kousek kabelu asi taky nebude stát nijak závratnou sumu…
    freshmouse avatar 16.9.2008 08:44 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    "(...) jsem jen líný si vybírat a kupovat takové věci."

    Zajímavé je, že když jsem neměl peníze (nebo spíš peníze "navíc" :-)), tak jsem si myslel, že si takové věci (mluvím o HW zcela obecně) nekupuju proto, že nemám peníze. Teď by se na účtu něco našlo, a já zjistil, že je to spíš tím, že při nákupu HW trpím jako Werther. Nerozumím tomu. Přestože mě většina lidí řadí někam k "lidem od počítačů", HW rozumím méně než mámy většiny lidí tady. A zase naopak pro mě není problém vyžehlit nebo něco uvařit. Jsem asi dost zvláštní. :-)
    17.9.2008 12:54 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    To chceš říct, že ten počítač měl USB, ale už neměl síťovou kartu, jo?
    freshmouse avatar 17.9.2008 14:23 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Měl.
    17.9.2008 14:49 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    tak ifup, ifup a scp, ne? :-)
    Drom avatar 24.9.2008 10:58 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    To by bylo moc jednoduchy :)
    freshmouse avatar 24.9.2008 11:03 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Takovouto akci jsem dělal jednou a snad i naposledy v životě, takže vyhledání potřebných příkazů, jejich studium, sehnání patřičně dlouhého kabelu atd. by mě stálo víc sil bnež tato jednorázová činnost.
    freshmouse avatar 16.9.2008 08:50 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Naštěstí ale moc dat nemám. Kromě souborů mých projektů (GNOME Česko, překlady, pár aplikací...), hudebních souborů (vše mám ale "zálohováno" na originálkách), nějakých dokumentů ke GNOME a materiálů do školy vlastně nic už nemám (nepočítám-li vítecomyslím). Vlastně mám ještě asi 200 MB elektronických knih.
    freshmouse avatar 17.9.2008 14:24 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Mám tam chybu, pardon. Má tam být "mne", ne "mně".
    16.9.2008 09:49 mandrivacek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    proc blu-ray? nepotrebuji, jednou je to digitalni medium dvd a ze je blu-ray lepsi? dvd me staci az bude dostupne jako vse kolem dvd tak mozna za par let. nepotrebuji byt hnet cool :-)
    16.9.2008 10:35 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Ja nepouzivam ani CD, natoz DVD :-) V pocitaci nemam ani CD mechaniku, jedina mechanika kterou mam je historicka 24x s rozbitejma dvirkama, takze je vykuchana a kdyz ji chces pouzit tak do ni das CD a priklopis ho kloubouckem :-) Jako dulezity veci mam na DVDckach zalohovany, ale ty muzu cist jenom v notebooku...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    16.9.2008 10:07 insider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    To vazne jeste nekdo pouziva DVD/CD/the-crap-if-you-will na zalohovani ? Kdyz 1 GB HDD stoji priblizne Kc 2.7 ??

    A kvalita je naprosto nesrovnatelna...
    16.9.2008 10:32 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    No je takovy pravidlo zalohovat na ruzny technologie, nikoli na stejny, duvod je asi jasny...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    16.9.2008 10:36 insider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    > duvod je asi jasny...

    neni :-)

    Max avatar 16.9.2008 11:40 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Je to bezpečnější ;-).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    16.9.2008 11:52 insider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    > Je to bezpečnější

    ano? a byla by nejaka statistika, nebo teoreticke vypocty ktere to podporuji? Podle me je to totiz merely a hunch...

    Na hdd ti data vydrzi vecnost. Na dvd se krive podivas a nefunguje...
    Stanislav Brabec avatar 16.9.2008 18:13 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Použití stejné technologie na vícenásobnou zálohu nese riziko téměř současného selhání všech záloh v důsledku výrobní vady celé série (např. vadné barvivo u CD, špatně zapozdřená série součástek u HDD).

    Záloha na HDD není trvanlivější než DVD-R nebo CD-R. Očekávaná životnost HDD je 5-15 let. I v případě minimálního užívání nelze zastavit přirozené destrukční procesy (stárnutím motoru počínaje a ztrátou firmware ve flash pamětech konče). Šance na přečtení dat po takovém selhání jsou sice vysoké, ale cena za jejich přečtení také.

    Očekávaná životnost se při dodržení technologické kázně a použití kvalitního barviva CD-R a DVD-R pohybuje někde mezi 30-200 lety. Na druhou stranu při nedodržení technologické kázně může trvanlivost poklesnout na týdny.
    16.9.2008 23:58 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Očekávaná životnost HDD je 5-15 let.
    No, jam mam disk stary 18 let a jeste funguje (50MB Quantum Prodrive LPS, vyrobeno 1990, Made in Japan). Ale obavam se, ze dnesni disky tolik urcite nevydrzi, obzvlast ty, oc jsou RoHS.
    17.9.2008 15:04 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    A kde sa da kupit take CD-R alebo DVD-R, co vydrzi 30 rokov?
    Heron avatar 17.9.2008 16:13 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Třeba tady.
    Max avatar 16.9.2008 18:53 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Jak už bylo řečeno, placka toho vydrží víc (pokud je to kvalitní značka a zachází se se zálohou tak, jak má). Oproti HDD vydrží působení el.mag pole, které je všude možně. Pevný disk ti záznam neudrží příliš dlouho. Je koncipován na neustálý přepis. Někde na netu jsem četl, že když na HDD zapíšeš nějaká data, zavřeš ho do skříně, tak po pár letech máš velkou šanci, že je nepřečteš. Pevný disk je složitější součástka, takže máš velkou šanci, že se něco po. Osobně ve firmě zálohujeme každý den na 500GB HDD (máme tudíž 5x500GB disků) s tím, že důležitá data pálíme v průbehu týdne na placky a ty uskladňujeme.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    16.9.2008 23:27 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Jo tak sem to myslel :-)

    S tim ze by se jeste jednotlivy zalohy mely vyskytovat na ruznejch mistech, treba muze nastat pozar nebo tak neco. A i kdyz budu mit disk a DVD vedle sebe a nejaky hodne silny magneticky pole smaze disk, na DVD to zustane, nebo se poskrabe DVD a na disku to zustane. atd atd...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    17.9.2008 15:06 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    To magneticke pole by muselo byt naozaj poriadne silne. Mozno ako zeriav s elektromagnetom na prekladanie zelezneho srotu.
    Heron avatar 16.9.2008 23:37 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    No u nás magnetizujeme na pásky. Což je zřejmně nejlepší forma zálohy, ale i ty pásky se mají kontrolovat co půl roku. HDD na dlouhodobou zálohu není, to je lepší udržovat pole, a postupně updatovat disky.
    16.9.2008 10:39 alfonz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    mkv + h264 to jistí.....
    16.9.2008 19:04 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    +1 ať žije matroška a x264
    Grunt avatar 16.9.2008 21:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    mkv
    Snad NUT, ne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Max avatar 16.9.2008 11:42 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Možná na něj přejdu kvůli zálohování. Přecijen, je to bezpečnější způsob, jak něco cpát třeba na HDD. Ale třeba do té doby vyleze na povrch něco jiného, levnějšího, lepšího, s větší kapacitou a přejde se na to.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    16.9.2008 14:23 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    K točícím se optickým kotoučkům nemám důvěru. Výrobci se chvástali, že záznam na CD-R vydrží nejmíň sto let, ale pokud by vydržel aspoň deset, byl by to zázrak.
    16.9.2008 14:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Oni se ale chvástali pro média používající úplně jiné materiály a výrobní technologie než ta, která dnes kupujete za pár korun.
    17.9.2008 13:05 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    To je sice pravda, ale takových prázdných placek se mi v šuplíku válí už jen posledních pár kousků a nová už jen těžko seženu. Navíc ani u nich si nejsem jist, protože některá data zapsaná na placky jiných značek té doby už do dnešních dnů nevydržela. Naproti tomu pár z těch proklínaných, někdy už před pálením dopředu poškrábaných Multidisců je vypálených už pět, šest roků a není s nimi problém. :-)
    16.9.2008 19:35 Jan Zapletal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Mám tady svá první CD-R média z roku 1997 a zatím je bez problémů přečtu, takže můžete zavolat do Vatikánu, aby to přijeli prověřit.
    16.9.2008 20:53 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Možná se tenkrát dělaly pořádně. Byly o poznání težší a nebylo krz ně vidět :-D
    16.9.2008 23:36 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Taky mam historicky CD-R o kapacite 650MB a v pohode jsou citelny, ty jsou jeste z doby kdy pentium 133 s 5x mechanikou byl ten nejvykonejsi osobni pocitac co se dal bezne sehnat. Pamatuju ze na nem byl nejnovejsi system a to Windows 95.

    Problem bude asi v tom, ze dnesni CDcka z Tesca stoji 2kc/ks. Uz tolikrat se mi stalo, ze se proste oloupaly jako stara barva...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    17.9.2008 00:06 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Vzpománím si, jak jsem jeden Multidisc vyčistil dočista do čista - kus bříškem prstu, další část nehtem a zbytek za pomoci trošky ironu… :-)
    16.9.2008 16:46 edois
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Nepotřebuji platit za filmy s DRM, když si je mohu stáhnout legálně a zdarma. A nepotřebuju porušovat autorský zákon tím, že překonám ochranu a film ripnu, aby mi při přehrávání nesvištěla optická mechanika.
    16.9.2008 18:28 DNA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    škoda že se na tu modro-blbost nedá spolehlivě zálohovat
    Pavel Čejka avatar 16.9.2008 22:48 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    V poslední době jsem si oblíbil DVDRAM ... Prostě super 4GB disketa s random přístupem, žádný votravování se s "vypalováním", vrazím placku, namountuju, zapíšu, eject a je hotovo. Dá se to formátovat EXT2, což není sice ideální, ale zase není problém s vlastnictvím souborů a právama.

    Filmy vcelku neřeším, občas mi někdo něco půjčí, zkouknu, vrátím. Takže Bluray je mi k ničemu. Zatímco DVDRAM pro mne znamenají možnost zálohovat desítky malých souborů, které souvisí s mou prací a zábavou (to tam není shoda, jen má práce podobné potřeby jako zábava).

    Jen mi přijde debilní, že se za DVDRAM platí větší poplatky OSE, než za CDR/DVDR ... nevím o nikom, kdo by DVDRAM používal na audio/video, kdežto xxxR média kdekdo.
    18.9.2008 08:53 Miklik | skóre: 27 | Krnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Přejdu, ale v obýváku jsem ještě nepřešel z VHS na DVD. Možná jednu generaci technologie pro záznam obrazu přeskočím. :-)
    Netvrdím to, ale možná je to pravda.
    18.9.2008 21:49 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    JJ VHS rulezz taky občas používám VHS na 107cm Plasmovy televizi :-))
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    18.9.2008 14:16 kabakov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Pred par dny jsem byl rozhodnut si poridit PS3, ale pote co zlevnil Xbox, ze se da poridit za tretinovou cenu oproti PS3, tak pujdu spise asi do nej a tim prijdu o blu-ray. Kazdopadne casem na nej prejdu urcite. Staci kdyz se podivam do pujcovny jak se tam jiz pomalu ty disky zabydluji a tim ze jiz skoncila valka formatu, tak to bude mit ted asi rychly spad.
    BigWrigley avatar 20.9.2008 10:26 BigWrigley | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Packet writing na BD-RE
    BD-RE bych rad od budoucna pouzival jako zalohovaci medium. Pouziva se na BR-RE, pokud vim, technologie zapisu na principu fazove zmeny, stejne jako u DVD-RAM. Bohuzel, protoze neco jako HD DVD-RAM skoncilo nejspis v propadlisti dejin, nevite nekdo nebo nezkousel jste, jak se da BR-RE pouzit pro packet-writing? Funguje to stejne jako u DVD-RW?

    Ales
    Linux is like a wigwam - no windows, no gates and Apache inside.
    21.9.2008 00:19 Maritn Pelant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Od té doby co jsem si koupil 24" LCD s rozlišením 1920x1200, pokouším se stahovat jen 1080p ripy. On i 720p rip jde ale na nižší rozlišení už se koukat nejde. Zatím mám však jen mkv ripy (konečně se mi povedlo zprovoznit hw akceleraci HD videa v mé GeForce 8600GT, takže teď už se přehrávají plynule) Mám sice PS3 a k němu několik herních BluRay disků, ale zatím žádnej s filmem. Plánuji si však koupit novýho Indiana Jonese až vyjde - když jsem viděl 1080p trailer, tak se nedalo odolat.

    Btw je zajímavý že 720p ripy jsou přesně v rozlišení 1280x720px ale 1080p ripy mají jen délku 1920px a jsou užší než 1080px na výšku.
    David Watzke avatar 21.9.2008 16:28 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    konečně se mi povedlo zprovoznit hw akceleraci HD videa v mé GeForce 8600GT, takže teď už se přehrávají plynule
    HW akceleraci jsi zprovoznil asi těžko, to na linuxu není podporovaný, prostě to drtí procesor... 1080p ale přehraju plynule na 2x2.75GHz Athlonu64 s vypnutym loop filtrem a zapnutým framedropem (pro jistotu). Mám stejnou GPU.
    Btw je zajímavý že 720p ripy jsou přesně v rozlišení 1280x720px ale 1080p ripy mají jen délku 1920px a jsou užší než 1080px na výšku.
    To není pravda, narazil jsem už mnohokrát na "720p" uzší než 720px.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    21.9.2008 21:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    HW akceleraci jsi zprovoznil asi těžko, to na linuxu není podporovaný ...
    No ale on neřekl, že ji zprovoznil na linuxu, že? ;-)
    To není pravda, narazil jsem už mnohokrát na "720p" uzší než 720px.
    No rippeři, warezáci a jim podobní "odborníci" jsou schopní všeho, někdy to je fakt humus.
    Ale oficiální (nebo dokonce komerční) release musí dycky těm standardům odpovídat, neříkejte mi že ne, to už bych se fakt zděsil...?
    21.9.2008 22:29 Maritn Pelant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    No tak to by mne tedy zajímalo, proč jsem narazil zatím jen na jedinej 1080p rip, kterej byl opravdu 1080p (a to jich uz mam pres 20). Podle mne jsou některé 1080p filmy prostě užší - ale fakt nevím, jen si to myslím. Jinak samozřejmě jsem HW akceleraci rozchodil ve widlích. Linux používám jen ke sniffování a jako Virtual Server.
    21.9.2008 23:50 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    To je snad logické, ne? Většina filmů bohužel není ve formátu 16:9, ale v ještě užším/širokoúhlejším kino formátu (jaký je přesně ten poměr stran si teď nejsem jistej). Přeci by to zbytečně nekódovali s černými pruhy okolo, jen aby bylo zachováno přesně rozlišení 1920x1080, to by byl přeci naprostý nesmysl a úplně zbytečné plýtvání místem (a v důsledku, při stejné velikosti ripu, tedy i zhoršení kvality). Proto je většina ripů například v rozlišení 1920x800.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    22.9.2008 07:42 Martin Pelant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Tak ale proč 720p ripy jsou většinou v přesném rozlišení 1280x720?
    21.9.2008 23:08 MP
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    Nakonec jedna historka na závěr: Za sedmero horami a řekami si stahuju 15GB 1080p Blu-Ray rip. Můj pomocník jménem jDownloader a moji 2 RSPremiumAccount sluhové takhle pracují celou noc aby se pak stalo tohle. 15minut se film rozbaluje, 5s spouští a ejhle.. Nějak tomu nerozumím, jakou řečí tam povídaj??? A on byl španělsky!!! Největší rip, co jsem kdy stáhl a je jen se španělskou zvukovou stopou. To se mi snad jen zdá. Samozřejmě mi budete radit abych si tam stáhl EN zvukovou stopu, ale než bych ji správně načasoval a tolik práce by s tím bylo, to si radši stáhnu menší rip, kterej už doufám bude obsahovat EN stopu.
    21.9.2008 23:54 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    A není v tom ripu (předpokládám, že je to v MKV kontejneru) náhodou více zvukových stop? Takových také několik mám (v česku se jim obvykle říká multidub ripy).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    22.9.2008 07:43 MP
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přejdete na Blu-ray?
    "Největší rip, co jsem kdy stáhl a je jen se španělskou zvukovou stopou."

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.