abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 710 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu

    14.11.2006 18:18 | Přečteno: 7890× | Linux a další věci co má společného s IT | poslední úprava: 14.11.2006 18:50

    Tak jsem se ve dvanáct hodin koukal na ČT24, a co se nedozvim, prý dneska spouštěj první server, z kterého jde "prý" legálně stahovat muziku.

    Chtěl jsem se hned podívat ale nějak jsem na to zapoměl. Teď si tak rýsuju výkres z deskriptívy a vzpomenu si na to. Tak to jenom tak zkusim zadat. i-legalne.cz nic. Ha že by jim to spadlo hned první den :-). Tak zkoušim google i-legalne.cz a hle vyhodilo to odkaz na nějaký FAQ. Tak mi to dokonce vyhodilo stránka nebyla nalezena tak nic. Říkám si zkusim to později.

    Tak jsem to zkusil teď po 5minutách načítání jsem na úvodní stránce. Nevim ale že je to přetížený není moc dobrá vizitka, co potom až jim bude hodně uživatelů tahat hudbu.

    Tak se kouknu ještě na ceny na úvodní stránce je pár alb vše kolem 250kč. No nic tak raději zůstanu u DC++ :-). Ještě mám jednu výtku, ten chlap co to předváděl na tiskovce byl úplnej blb, člověk by řekl že když něco představuju tak si to trochu připravim, ale mluvit o tom a co chvíli se zasekávat byla fakt ostuda. Další věc co jsem nepochopil byl ten obrovskej cavik kolem toho na český telvizi. Kdyby raději udělali něco na propagaci linuxu, ach jo toho se asi nikdy nedočkáme.        

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Chystáte se stahovat muziku za peníze
     (43 %)
     (43 %)
     (1 %)
     (13 %)
    Celkem 192 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    stativ avatar 14.11.2006 18:33 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Kdyz uz kupovat, tak jedine CD. Je to kvalitnejsi.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    14.11.2006 19:09 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    +1
    Dalibor Smolík avatar 14.11.2006 22:24 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Naprostý souhlas.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    15.11.2006 18:28 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    A člověk má aspoň něco na co si může šáhnout. Moc rád čtu přebaly:-)
    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    15.11.2006 18:32 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Obvykle je to jediná výhoda originálu proti kopii nahrávky. :-)
    Dalibor Smolík avatar 15.11.2006 18:56 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Myslím si, že originální cédéčko vydrží mnohem déle než vypalovaná kopie, případně hd, který může zhavarovat :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    15.11.2006 20:54 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    To je jistě pravda, rozhodně se jim nerozpadá záznamová vrstva, jako u některých levných šmejdů. Četl jsem sice něco i o korozi odrazové vrstvy u těch lisovaných, ale na vlastní oči jsem to neviděl. :-)

    A nejdéle z obvykle používaných hudebních nosičů vydrží vinylové desky. :-)
    Dalibor Smolík avatar 15.11.2006 22:31 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Moje nejstarší CD je z roku 1988, nevidím žádné změny.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    14.11.2006 18:33 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Jenom nevím jak si to budu..... ehm, pardon - jak bych si to přehrál pod Fedorou ve Windows media playeru...
    michich avatar 14.11.2006 18:37 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Po několika pokusech se mi stránka načetla. Prodávají tam zaDRMované bloby, které jsou drahé i zadarmo.
    Saljack avatar 14.11.2006 18:51 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Jo, ale stále s tim načítáním mají problém :-)
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    14.11.2006 18:48 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Když to bude kvalitní! Pokud mně někdo nabídne hudbu ve flac bez DRM za 1/4 ceny CD, tak bych si ji koupil i místo CD.
    14.11.2006 19:10 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Pokial to bude bez DRM a vo flac, tak si to kupim aj za 2/3 z ceny CD.
    14.11.2006 20:16 guns | skóre: 4 | blog: marian | Nitra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    co je DRM ? prosim po cesko-slovensky
    nocturne e moll, ballade F major, ...
    14.11.2006 20:21 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    http://cs.wikipedia.org/wiki/DRM
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    houska avatar 15.11.2006 09:14 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    ty nevis co je "drm"?!
    ... to preci delaj auticka ... drrrmmmm drmmm drrrmmmm

    drrrrmmmmm
    drrrmmmm
    14.11.2006 19:29 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Proč platit za hudbu z internetu, když ji lze mít zdarma, to si nedovedu představit. Hudební CD kupuju okrajově, na koncertech a tak. :-)
    David Ježek avatar 14.11.2006 20:49 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    jedina forma, ktera by me primela kupovat hudbu na internetu, by byl ajeji dostupnost v bezeztratove kompresi (nebo jen mirne ztratove) a hlavne bez drm. a btw ... proc ne rovnou napr 24bit? ;-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.11.2006 20:56 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    allofmp3.ru :-) mají to i ve FLACu
    David Ježek avatar 14.11.2006 21:28 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    jasne, ja sem si rikjal, kdopa se ozve :-) dam jeden dalsi priklad: isohunt, maj tam i DTS ;-)
    Valoun avatar 15.11.2006 10:16 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Měl jsem pocit, že je řeč o legalních možnostech nákupu hudby ...
    15.11.2006 10:36 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Stahování hudby je v ČR legální. A nákup to je v podstatě také. Jen neplatíme při nákupu, ale předplácíme si paušál v podobě poplatku za prázdná média, paměťové karty, hard disky atd. :-)
    Valoun avatar 15.11.2006 11:40 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    No, vzhledem k tomu, že allofmp3.ru má koupená práva jen pro Rusko, nikoli pro Evropu, tak bych byl přinejmenším opatrný. Protože tak už se to v ničem neliší od p2p a tedy není důvod za to dávat peníze.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.11.2006 20:50 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    To vsechny ty nazory tady prameni z proste ignorace, nebo jste vsichni infikovani bezmyslenkovitym prenasenim stallmanistickych myslenek na umeni a myslite to vazne?

    Jedna vec jsou zaprasene soubory, ktere neprehrajete jinde nez ve WMP i kdyz jste je zaplatili, ale proste chtit penize za umelecke dilo mi spatne nepripadne. Par takovych "free culture" manifestu jsem cetl, ale jeste me zadny z nich nepresvedcil o sve realisticnosti. Autorsky zakon ma sve mouchy, vsechny podobne taktez, ale z nazoru typu "my to chceme a chceme si s tim delat co chceme, takze nam to date" je mi blbe.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    14.11.2006 20:59 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Neřekl bych, že tohle vychází z obdivování Stallmana, nýbrž z pouhé blbosti. Nejsem si jist, jak se Stallman staví k hudbě a umění všeobecně, ale je-li to konzistentní s názorem na software, pak mu asi nevadí, že si za to někdo účtuje peníze. Co by mu však vadit mělo, to je omezování toho, co si pak člověk s takto zakoupeným uměleckým dílem může dělat.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.11.2006 21:17 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Nejsem si jist, jak se Stallman staví k hudbě a umění všeobecně, ale je-li to konzistentní s názorem na software, pak mu asi nevadí, že si za to někdo účtuje peníze.
    Pokud to same take neni nekde ke stazeni (ci po vyzadani a zaplaceni "shipment fees" nebo tak nejak) zadarmo. Nebo Stallmanovi nevadi, kdyz nekdo dava k dispozici SW pouze za peniz?

    Jde o to, ze nevim o realistickem modelu, ktery by umoznil umelci venovat se plne umeni, uzivit se a zaroven davat sve umeni k dispozici volne. Problem je, ze vsechny ty teorie o tom jak se uzivi koncertama a merchandisingem jsou prilis obecne na to, aby bylo mozne o nich tvrdit, ze jsou nejakym univerzalnim "lekem".
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Přemek Vyhnal avatar 14.11.2006 21:22 Přemek Vyhnal | skóre: 24 | blog: Toto není blog! | Dobřichovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Jde o to, ze nevim o realistickem modelu, ktery by umoznil umelci venovat se plne umeni, uzivit se a zaroven davat sve umeni k dispozici volne.
    Ja teda taky souhlasim s tim ze by se melo dodrzovat co si autor nadiktuje a ne to nekde stahovat z torrentu ale Jakej je rozdil mezi tim kdyz nekdo doma po praci sklada hudbu a kdyz nekdo programuje Linux?
    NO RAPTORS!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.11.2006 21:47 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    O lidi skladajici hudbu doma po praci tady nejde. Jde o ty, co uz se dostali dal, jsou nadani, profici. Ti si doma po praci hudbu neskladaji, protoze ti ji skladaji ci hraji v praci :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Přemek Vyhnal avatar 14.11.2006 22:32 Přemek Vyhnal | skóre: 24 | blog: Toto není blog! | Dobřichovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    ok, ok.. i kdyz vim ze nadani profici muzou skladat hudbu "na kolene" doma na pocitaci ale asi taky zalezi na tom co je to za hudbu.. jestli je potreba naka technika, nastroje, .. jinak s tebou souhlasim...
    NO RAPTORS!
    Brabi avatar 15.11.2006 13:33 Brabi | skóre: 8 | blog: Fiend's records | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Pokud to same take neni nekde ke stazeni (ci po vyzadani a zaplaceni "shipment fees" nebo tak nejak) zadarmo. Nebo Stallmanovi nevadi, kdyz nekdo dava k dispozici SW pouze za peniz?
    Nevadí. Ale ten zákazník musí mít právo to software dle své vůle modifikovat a šířit a svobodně ho používat.
    Pets are always a great help in times of stress. And in times of starvation too, o'course.
    elviin avatar 14.11.2006 21:23 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Problem je v tom, ze tahle touha chtit neco za minimalni vydaje je v cloveku zakodovana. Tenhle zpusob obohacovani je ale odlisny v tom, ze a) identita je anonymni, za b) cinnost je moralne i spolecensky unosna, za c) je to jednoduche a pohodlne a za d) je to skoro zadarmo.

    Vetsinou bychom mohli uvazovat tak, ze nemoralni je to, co bych nechtel, aby ostatni delali mne. Jenze v pripade stahovani hudby to delaji skoro vsichni a svete div se, spolecnost porad funguje, kamaradi me za to neodsuzuji a jeste usetrim cas&penize.

    Ja osobne uznavam tzv. vyssi principy a hodnoty, ktere se projevuji kladne na mem chovani a chovani meho okoli. Zdravim lidi, pomaham, kdyz muzu, pracuju, platim dane, uprednostnuju reseni, ktere prospeji kolektivu. Presto mi p2p site nejsou neznamou. Snazim se to alespon "dorovnat" navstevou koncertu, za nez dam rocne nemale penize.

    Lide jsou porad stejni, jakekoliv obvinovani neni na miste, protoze dosavadni praxe prodeje hudby na dnesni spolecnost nepasuje. To neni ale vina lidi. Otrokarstvi take fungovalo, alespon se zdalo, ze je to dobry koncept. Skoro mi vase slova pripominaji dobu pred 17 lety, ze nekdo "neni dostatecne uvedomely".

    Myslim si, ze cely koncept umeni->zisk jde do kytek. Myslim si, ze budoucnost je v mikroplatbach, mikrosluzbach a obecne sluzbach, ktere pouzivaji umeni jako platformu. Proste muzika nemuze existovat jen sama o sobe, nemuze vydelavat jen sama o sobe. Nevim, jestli to producenti maji spocitano, ale IMHO by vydelavali vice, kdyby dobra pisnicka na napr. i-legalne.cz nestala v prumeru 40,-, ale jen 2,- Zajimal by mne nazor proti.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.11.2006 22:00 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Asi se shodneme na to, ze soucasny system obycejne platby za hudbu ve spolecnosti nefunguje. Spolecnost to nevzala tak jako telo nevezme implantat.

    Videl jsem nekde i otevrene receny nazor, ze clovek by za umeni penize vybec dostavat nemel, protoze pak kvalita klesa. Muj nazor je ten, ze talent z mozku nemizi se stavem spolecnosti. Vycerpa se i umelec, ktery nedostane ani korunu.

    Nejaky system se ale najit musi. Protoze jinak by to bylo upirani prava nadanym se svym nadanim zivit a tim padem naprosty opak svobody.

    2 Kc misto 40... kdyby to tak bylo od zacatku, asi by to fungovalo. Ale ta moznost mit to zadarmo je ted uz moc silna. Nekdy staci i poradny moralni drill. Bavil jsem se s jistym dosti konzervativnim americanem a kdyz zjistil, ze mam doma ilegalne stazenou hudbu, malem se krizoval. Jasne, ze si nemyslim, ze by se to takhle melo resit :-) Jen nekdy nekterym narodum zavidim, jake veci jsou pro ne samozrejme. Treba ze kdyz obchod prodavajici veci na ven nabizi, ze do 14 dnu vezme bez reci zbozi zpet, tak cloveka vubec nenapadne, ze by si tam neco koupil, jel pod stan a pak to sel vratit...Cech to tak udela (od nekoho jsem to kdysi slysel...ale nevim, jestli to neni historka typu "kamos myho kamose ma kamose..."). Nebo kdyz segra vypravela o chatkach uprostred svedskych lesu, ktere jsou odemcene a pristupne noclehuchtivym turistum, s nasekanym drevem. Clovek se vyspi, doplni drevo a jde dal. Cisto, nerozbito. Unas?....nechci ani domyslet...

    Jeste bych rad ferove napsal, ze i ja mam hudbu, kterou jsem si opatril v rozporu se soucasnymi pravnimi normami. Jen se vdycky takovych diskusi ucastnim, mozna kvuli svedomi a zajmu o obecnejsi reseni.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.11.2006 22:01 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Muj nazor je ten, ze talent z mozku nemizi se stavem spolecnosti.
    chtel jsem napsat stavem penezenky :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    elviin avatar 14.11.2006 22:19 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    2 Kc misto 40... kdyby to tak bylo od zacatku, asi by to fungovalo. Vse prave vezi v tech "minimalnich vydajich" nutnych k uspokojeni. Bylo by zajimave spocitat, kolik hodin musi prumerny American delat na prumernou pisnicku koupenou z webu. A stejne kolik obcan CR.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.11.2006 23:35 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Eh, jeste me napadlo, ze tu hudbu jsem si neopatril ani tak v rozporu s pravem, jako spis ten kdo ji dal ke stazeni tak AFAIK udelal v rozporu s pravem ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    15.11.2006 16:40 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    s těma chatkama uprostřed švédských lesů to není dobrý příklad - to je problém masovosti, nikoli národní povahy

    pokud je něco záležitostí pár nadšenců, kteří pro danou věc musí něco obětovat, pak to funguje dobře; jakmile ale danou věc začne dělat "každej kripl", jde to do háje - schválně, kolik turistů se v těch chatkách v hlubokých hvozdech každý večer sejde?

    když se potom člověk setkává jenom s těma masovýma záležitostma, a pak slyší takovéto vyprávění, musí mu to připadat jak z pohádky ... ale stačí natrefit třeba na nějakou obyčejnou trampskou osadu a zjistí, že to dříví je tam taky připravené

    co se týče "zkoušení" věcí - sám píšeš, že ani nevíš, kde jsi to slyšel, takže asi se s tím nijak běžně nepotkáváš ... já ve svém okolí o žádném případu nevím, kdy by někdo něco takhle vracel, takže to považuju za okrajový jev - a vychcánci, co to dělají, se jistě najdou i mezi těma tvýma konzervativníma američanama
    15.11.2006 09:10 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Já nemám problém s placením za umělecké dílo. Ovšem mám velké problémy s opakovaným placením za dílo a také s placením za to, že bych si snad mohl dílo okopírovat (daň z prázdných médií, kopírek atd.) Také mám problémy s natahovacím copyrightem (původně 15 let od vydání díla, nyní 75 let od smrti autora a určitě to není konečný stav).
    Přemek Vyhnal avatar 14.11.2006 21:18 Přemek Vyhnal | skóre: 24 | blog: Toto není blog! | Dobřichovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    spatna anketa.. tady vubec nejde o cenu.. Ja bych jim klidne naky prachy dal kdybych si pak s tim co si koupim moh delat co chci - samozrejme legalniho.. ne treba to kopirovat kamaradum ale vypalit si to na 11 cedecek a poslouchat je vsechny najednou..

    mimochodem.. je problem si to vypalit na cedecko a z nej si to zpatky ripnout do nakyho oggu nebo mp3??
    NO RAPTORS!
    David Watzke avatar 14.11.2006 21:26 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Po limitu ti shnije CD i s bukletem :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Přemek Vyhnal avatar 14.11.2006 21:33 Přemek Vyhnal | skóre: 24 | blog: Toto není blog! | Dobřichovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    néé.. bůklet nééééé! .-)
    NO RAPTORS!
    14.11.2006 23:02 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Vypálit na CD to jde a pak to jde i ripnout. Je to taky oficiální postup jak dostat tu hudbu do té nokie co na ni jsou na celém tom webu reklamy. :D
    15.11.2006 01:37 plebs | skóre: 4 | blog: plog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    No když budu chtít podpořit umělce tak rozhodně ne tím že si koupim hudbu z webovýho serveru ale tím že pujdu na koncert... Chci snad podporovat umelce a ne nějákou pofiderní 'winonly' webzinu...
    Ať si říká kdo chce co chce, Linux je intuitivnější než Windows...
    Rezza avatar 15.11.2006 09:56 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Ted je v Amaroku zalozka Magnatune - z netu si muze clovek poslouchat cele songy jak dlouho chce, kdyz se mu zalibi, tak posle libovolnou castku (tusim 5 USD min) a dostane odkaz na TRI stahnuti z netu - pro neho a kamarady... Zadne DRM, zadne sracky... Ale je pravda, ze momentalne bych tam asi nic nekoupil, pac vyber slabsi (zatim)...

    Pamatujte! Zabijeni kopiruje hudbu!
    Brabi avatar 15.11.2006 13:50 Brabi | skóre: 8 | blog: Fiend's records | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Pokud si vystačíte s mp3 a nevadí vám, že budou končit slovy "you just heard...", můžete si je taky stáhnout po kliknutí na tlačítko "license" (vlevo od "buy") a zvolit možnost 9: "Non-Commercial".
    Pets are always a great help in times of stress. And in times of starvation too, o'course.
    15.11.2006 22:22 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Moje stanovisko k zahájení legálního šíření "hudby" na internetu a výzva k ignorování nákupu:

    Poslech hudby stahované z internetu v komprimovaných formátech mp3 a wma bych přirovnal k situaci, kdy si člověk milující výtvarné umění zakoupí namísto originálních obrazů pouze jejich zmenšené fotografie, a to v ceně asi poloviny ceny originálu. Představte si, že si do obýváku pověsíte na zeď fotografii 10 x 15 cm, za kterou v tzv. obchodě zaplatíte cenu řekněme 10 tisíc korun (to proto, že originál stojí 20 tisíc).

    Prodej hudby na internetu je totéž. Album, které v originále na CD stojí kolem 500 Kč včetně potištěného nosiče, boxu a textového bookletu, koupíte na internetu třeba za 250 Kč. Jenže kvalita hudby je silně degradována datovou kompresí, a to kolem 1:8. Nedá se říct, že wma hraje8 x hůře, ale člověk, který umí hudbu poslouchat, to ihned pozná na dynamice a stereoobrazu nahrávky.

    Výroba materiálu na CD (v průměru kolem 12 až 13 písní) stojí v nahrávacím studiu od 30 do 100 tisíc korun. Album vzniká několik týdnů až měsíců. Řeší se ty nejmenší detaily ve zvuku, dosažení co nejvyšší dynamiky, nejmenšího zkreslení, co nejpříjemnějšího zvuku a vhodného seřazení skladeb. Nákup jedné skladby vytržené z kontextu alba je barbarství. Kvalita wma je velmi blízká magnetofonové kazetě. Naco potom ten drahý vývoj HDCD, DVD audio a jiných formátů o vysokém rozlišení. Nahrávací studia jsou vybavena drahou technikou v cenách až několika milionů korun. Tento výrobní proces je nakonec totálně degradován a posluchači je nabídnuta písnička ve formátu wma, za kterou ovšem zaplatí poměrnou část skutečných nákladů potřebných pro vznik kvalitní nekomprimované nahrávky. A to prosím nepočítám velmi drahý návrh a výrobu bookletu. Říká se tomu zlodějna...

    Za otevřením projektu stojí obrovská reklamní kampaň včetně odvysílání televizních upoutávek (třebaže se tváří jako zpravodajství) a včetně tzv. záštity známých umělců.

    Celý projekt i-legálně.cz se tváří jako pomoc lidem, kteří dlouhodobě žádají prodej hudby na internetu:

    „Kdy už si konečně budeme moci i u nás legálně stáhnout hudbu z široké nabídky internetu?“

    Právě dotazy a povzdechy tohoto typu byly počátečním impulsem ke vzniku projektu, který vám v následujících řádcích představíme...

    Ano, poptávka po hudbě na internetu tady vždy byla, jenže ne za takové nehorázné ceny.

    Drzost tvůrců projektu dokonce došla až tak daleko, že nabízí zdarma "prezentaci a mediální podporu mladých talentovaných umělců". Přečtete-li si pozorně smlouvu, kterou takový umělec musí podepsat, zjistíte, že hodný dědeček i-legálně.cz může vaši hudbu použít ke komerčním účelům. Prostě ji bude bez vaší kontroly sprostě prodávat. Lákadlem pro umělce má být možnost natočení "oficiálního singlu" (patrně nějaký nový termín v hudebním průmyslu).

    Moje výzva pro zájemce o nákup hudby: Nekupujte degradovanou hudbu z internetu, nevyplatí se to. Je příliš drahá. Umělci, nedovolte, aby se někdo obohacoval šířením vaší hudby v degradované kvalitě. A začínajícím kapelám bez vydavatele bych poradil, aby svoji hudbu (pokud ji právě nechtějí prodávat) nabízely pouze na vlastních internetových stránkách. Jsem pro šíření hudby na internetu, ale pouze za ceny odpovídající kvalitě zvuku, tedy asi 2 Kč za písničku.

    Jiří Regent R-AUDIO & recording, Otrokovice
    Dalibor Smolík avatar 15.11.2006 22:38 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    je to přesně tak. Ještě jednou se odvolávám na blog, který jsem napsal před nedávnou dobou po návštěvě portálu i-legálně. Je to degradace kvality a umění vůbec, tyto formáty, jako je wma a mp3 jsou dobré tak do tramvaje, ale ne na seriózní poslech.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Petr Tomášek avatar 19.3.2007 18:24 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Případně něco jako http://www.freemusic.cz/ mi přijde pro (nejen) začínající umělce dobrá volba...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    18.9.2008 15:18 rowman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Sakra vzdyt je to uplne jedno, kolik to na i-legalne stoji, kdyz se to neda ani stahnout a prehrat pod fungujicim operacnim systemem. Asi to vezmu tak, ze platim ose za hardisky a cdcka a zacnu se zabyvat ruznymi torrenty apod. :-(
    4.1.2009 10:13 Ostrokožec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i-legalne aneb legalni stahování hudby z internetu
    Hele nevíte někdo jak to vůbec funguje? Mě by zajímalo kde ty všechny tracky shání a ukládají... To platí jen pře OSA nebo mají nějaký smlouvy i s vydavateli a ti z toho mají taky procenta? To by mě zajímalo

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.