abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    30.4. 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 497 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Aktuální zápisy
    Nejčtenější za poslední měsíc Nejkomentovanější za poslední měsíc

    Velký bratr nespí...

    7.1.2007 20:44 | Přečteno: 1789× | Ze života

    ...a pozvolna se vkrádá do našich životů. A tak zatímco někteří lidé řeší tak přízemní věci jako je vzhled KDE, chobotnice rozpíná svá chapadla.

    Že by mnozí politici, čelní představitelé policie a tajných služeb, stejně jako různí další lidé, rádi viděli co nejsilnější a nejdetailnější kontrolu konání občanů, je jasná věc. Pokud zůstává jen u přání, není to tak zlé. Jenže od přání k realizaci nemusí být až tak daleko, zvlášť když se tak děje bez znatelného odporu nebo dokonce s podporou těch, na které to dopadne.

    O tom, proč odmítám státní špiclování všeho druhu, jsem už kdysi psal. Ale jak to tak pozoruji, většina lidí takové aktivity spíše vítá, ve sladké víře, že se jim bude žít bezpečněji a lépe. Proto kvete pšenka těm, kdo již přikročili k přeměně myšlenek v činy.

    Letiště s brutálním sledováním

    Na debrecínském letišti (některé zdroje nesprávně uvádějí Budapešť) se rozjíždí pilotní projekt totálního sledování (informace zde nebo zde). Bude spočívat v kombinaci dalekodosahových RFID chipů s panoramatickými kamerami. "Označkován" bude povinně každý, kdo bude vstupovat do prostoru letiště.

    Cílem je, aby mohla být trvale sledována pozice každého člověka a za pomoci obrazu z kamery mohl být tento přímo v záběru označen. Pokud se projekt "osvědčí" (tj. bude technicky funkční a současně odolá tlaku ochránců soukromí), bude instalován na všechna letiště v EU, případně i jinde.

    Tak co, líbí? A což takhle to dále rozšířit na všechna nádraží, úřady nemocnice, obchodní domy atd., až bude nejjednodušší to všechno sloučit a zavést sledování permanentní, úplně všude. Skvělé, ne? Ne!!!

    Mýtné a jeho možnosti

    Když probíhala soutěž na dodavatele elektronického mýtného, byly vyloučeni všichni dodavatelé satelitního systému. A to přesto, že by se měl budovat celoevropský satelitní systém. Bude se tedy budovat i u nás, jen jsme právě vyhodili pár miliard úplně zbytečně. Ale to jsem odbočil, protože chci hovořit o něčem jiném.

    Zatímco "mikrovlnný" (terestrický) systém zaznamenává pouze průjezd určitými body, satelitní systém sleduje celou trasu vozidla. Zaznamená pozici s takovou přesností, s jakou to systém umožňuje, tedy řádově v metrech. Už nyní si špičky dopravní policie brousí zuby na využití (dokonce již toho dnešního!) systému k měření rychlosti a dalším policejním činnostem. To ale není vůbec nic oproti tomu, co přijde.

    Již dnes je jednoznačné, že placení mýtného jen na dálnicích a vybraných silnicích je principiální nesmysl, protože kamiony z těchto silnici vytlačuje na silnice nižších tříd, které na to jednak nejsou vůbec stavěny a navíc vedou nezřídka skrz obce. Proto je nevyhnutelné, že se placení mýtného rozšíří na všechny silnice.

    Podobně se rozšíří i okruh zpoplatněných vozidel. Postupem času budou zahrnuty nejdřív středně těžké a lehké náklaďáky, a nakonec i osobní auta. Motocykly možná zůstanou ušetřeny, ale dost o tom pochybuji, vzhledem k policejní chuti trestat motorkáře. Jednoho dne tedy bude každé vozidlo vybaveno "bonzovací" skříňkou, která bude získávat přesnou polohu vozu a nahlašovat ji sledovacímu systému.

    Takže bude nejen jasné, jakou rychlostí kdo kdy jel, ale i kudy, kde zastavil atd. A to není všechno. Plánuje se povinné zavedení černých skříněk, které by měly zaznamenávat především různá provozní data (řízení, brzdy, otáčky motoru atd.), ale později také zvuk z vozu (aby se zjistilo, zda se řidič nerozptyluje zpěvem) a pohled na řidiče samotného (aby bylo vidět, jestli při řízení nekouká po ženských) i před vozidlo.

    Určitě někoho napadne jít ještě dál a údaje z černých skřínek odesílat a vyhodnocovat ihned. Lepší je přece nehodám předcházet než je pak řešit. A navíc, obraz z kamer namířených před vůz se může také k lecčemu hodit.

    RFID úplně všude

    RFID přímo bují. Brzy budou ve kdejakém obalu na zboží nebo dokonce přímo ve výrobcích. Informace získané touto technologií jsou neocenitelné. I v případě, že se při prodeji RFID chip zničí. Jenže on se většinou ničit nebude a bude na svého vlastníka spolehlivě donášet.

    Tedy v podstatě ani nebude nutné implantovat něco přímo do těla. Bohatě bude stačit sada RFID, kterou každý získá v různých věcích - botách, svetru, kabátu, aktovce, tužce, brýlích, knize ... třeba i v láhvi s limonádou. Jen zarytí odpůrci budou chipy neúnavně likvidovat.

    Co to posloucháš?

    Ano, málem bych zapomněl na jednu drobnost: DRM. Zatímco někteří lidé ochotně zveřejňují, co právě poslouhají, někdo to bere jako čistě soukromou věc. To ovšem může brzy skončit. V rámci nasazení DRM to může dopadnout i tak, že se hudba a video budou prodávat jmenovitě a konzumace bude možná pouze po dálkové kontrole. Tedy vydavatel bude vždy vědět, že určitý člověk poslouchá konkrétní skladbu.

    Aby se náhodou nemohlo stát, že to někdo nějak zkopíruje a bude to poslouchat "nadivoko", bude se používat watermarking. V jeho rámci se zakóduje jednoznačný identifikátor konkrétního člověka. Pak bude možné kontrolovat, co že to zní za hudbu a zda byl poslech regulérně ohlášen vydavateli.

    To všechno je o hodně blíž, než se zdá. Takže už zbývá jen otázka: jak se používají ty mušličky?

           

    Hodnocení: 81 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Víte, jak se používají ty mušličky?
     (11 %)
     (89 %)
    Celkem 87 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    7.1.2007 20:50 wApNo | blog: wa9no
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Pravda, máme se na co těšit a soukromí bude brzy učiněno zadost.
    Bluebear avatar 7.1.2007 23:12 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Ale zase si představ ten rajc, když je někdo exhibicionista.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    8.1.2007 10:27 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    A co teprv, když se dostaneš k útvaru, který má přístup do takového systému. Budeš moct špehovat po netu kdejakou kočku a bude ti k tomu stačit jen id jejího RFIDu :-D :-D :-D.

    Btw. Máte jezdit na kole. Na své kolo si černou skříňku si cpát nenechám, takže mi nikdo nezabrání koukat po slečnách místo na silnici. Teda až budu mít opravené brýle :-D
    θηριον ειμι
    8.1.2007 13:35 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Proč dávat černou skříňku na kolo, když je možné ji dát do brýlí? Navíc tak je možné sledovat nejenom kam jedeš, ale i kam se koukáš!

    "Pane řidiči, víte že máte povinnost se plně věnovat řízení? A to i při jízdě na kole!"
    8.1.2007 14:25 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    No pokud by mi poskytli záznam z těch brýlí, kdykoliv bych o něj požádal, tak bych to bral :-D.
    θηριον ειμι
    17.1.2007 18:27 Big brotter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    A jsme v prdeli,postupně všichni
    David Ježek avatar 7.1.2007 20:57 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    nevim, ty prastena pos*ana zku*vena poje*ana bedno :-D
    7.1.2007 20:57 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    řikam to furt, vypadnout z evropy někam do asie :)
    hmm
    Luk avatar 7.1.2007 21:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Nejlíp do Číny, co? :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 7.1.2007 21:19 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Rusko, Bělorusko (to počítám za Asii, nebo alespoň za Evropu 19. století), Čína, Severní Korea, pak takové ty "republiky" jako z Krále Ubu kdesi atd. Uvidíte, že tady to není zase tak špatné. ;-)
    7.1.2007 21:31 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Krále Ubuntu :)
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    freshmouse avatar 7.1.2007 21:45 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    :-D
    Bluebear avatar 7.1.2007 21:33 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Přesně, dokonce myslím, že u nás je to přímo skvělé. Díky Bohu za klasický český bordel: u libovolného státního projektu, ať už je dobrý nebo špatný, se půlka rozkrade, druhá půlka nefunguje a nakonec se ukáže, že celý projekt byl padlý na hlavu už od začátku.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    freshmouse avatar 7.1.2007 21:46 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Tomu se říká vlastenectví! Opustíš-li mne, nezahynu, optustíš-li mně, zahyneš. Nebo tak ňák.
    Josef Kufner avatar 7.1.2007 21:05 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Já chci kapesní EMP.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    bazil avatar 7.1.2007 21:07 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    +1
    Shadow avatar 7.1.2007 21:25 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    +1
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    7.1.2007 21:40 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    +2. Kdyby jednomu došly baterky ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    7.1.2007 21:41 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Toto by nestačilo ?
    kotyz avatar 8.1.2007 18:01 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    ja si reknu kamosovi co chodil na sos na elektro at me to vyrobi. a bude pokoj.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 7.1.2007 21:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    A mohl by mi někdo vysvětlit jak se používají ty mušličky?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Dalibor Smolík avatar 8.1.2007 00:31 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    No přece se do nich chodí čůrat! :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    8.1.2007 05:20 teekey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    to se mi zrovna nezda, pac sem se nekdy vcera nad ranem na film koukal a v jednom zaberu je wc + 3 musle na policce :D Tak jak asi? :/
    Josef Kufner avatar 8.1.2007 12:36 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Musíš být šikovný …
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Grunt avatar 8.1.2007 16:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Nějaká zručnost asi bude nutná ,jinak je to pěkně nebezpečné...ale i tak...ať nad tím přemýšlim jak nad tím přemýšlím...asi zůstanu u toaletního papíru.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kozzi avatar 7.1.2007 21:26 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Celkem mě to pobavilo, takovéto teorie mě vždy rozesmějí. A i kdyby e to někdy za milion let stalo, tak mě to je jedno. Klidně si nainstaluju weblamery kdekoliv a budu vše co vídí posílat do celého světa, třeba i se zvukem. Soukromí potřebuje jen ten, kdo něco skrývá.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    7.1.2007 21:33 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Tak si ty kamery a mikrofony nainstaluj všude už teď, jestli je nemáš tak ti je koupím. Přece soukromí nepotřebuješ... Věřím, že by ti na ty kamery přispěl i někdo další, jen aby viděl jestli tu jen tak blbě plácáš v diskuzi nebo jestli to myslíš vážně. Když všude tak všude, takže u tebe v bytě i na záchodě a do sprchy, k přítelkyni do bytu, jednu kameru raději s sebou, třeba na klopu nebo na čelo, přece své soukromí nepotřebuješ...
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    kozzi avatar 7.1.2007 21:37 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Co oto, kamery zehnad to jo, ale pockam az bude pripojeni internetu pres satelit, at to muzu rovno vysilat do internetu. Jinak alspon muzu zatim udelat par fotek, treba s koupelny a ze zachodu a yvstavit je tady, otazka zda by z toho nekteri nemeli komplexi :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    7.1.2007 22:17 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Je dost velký rozdíl, když kamera snímá každého nebo když snímá jenom mě. Kromě toho i dnes lze s vynaložením dostatečného množství peněz sledovat kohokoli v jakékoli požadované míře.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    kozzi avatar 7.1.2007 22:20 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    JJ to je pravda, musím uznat, že sledování mě je jedna věc, ale pro lidi okolo mě by to nemuselo bejt příjemné.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    7.1.2007 22:28 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Tak jsem to nemyslel. Mluvil jsem o stavu, kdy jsou sledování všichni, tedy i Zdeněk Burda, jehož argument "tak se nech sám sledovat už teď" se mi nelíbí.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Bluebear avatar 7.1.2007 21:35 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Soukromí potřebuje jen ten, kdo něco skrývá.

    "Poctivý občan se nemá policie proč bát" :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    kozzi avatar 7.1.2007 21:38 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Jj přesně tak ;-)
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    7.1.2007 22:24 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Ufff? To myslis vazne? Cetl jsi treba knizku 1984? Nebo znas velkeho bratra jen z televize nova?

    Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety -- Benjamin Franklin.
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    7.1.2007 22:38 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety
    Nojo, jenže tihleti s sebou stáhnou i menšinu, která nic takového udělat nechce. Vhodnou nálepkou "terorista/zločinec/něco skrývá" se poštve většina, které je všechno jedno, hlavně když je chleba a hry, proto menšině, které záleží na vlastním soukromí.
    Quando omni flunkus moritati
    7.1.2007 22:29 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    A do soukromí poctivých občanů nikomu nic není ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    8.1.2007 07:29 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Ak nemáš čo skrývať, tak sa vyzleč. Hneď teraz. Úplne.
    11.1.2007 08:15 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...

    Ono je to jako vždy o míře a o použití. Pokud vás někdo bude šmírovat doma ve sprše, pak asi budete právem nadávat co tam ta kamera dělá :-(, ale pokud vás přepadnou a přizabijou na veřejném parkovišti, pak budete právem nadávat jak to, že tam ta kamera nebyla...

    A pokud někdo mine dvě mýtné brány vzdálené 100Km během 30 minut, pak si tu pokutu IMHO plnně zaslouží. U nás je totiž velmi malá úcta k zákonu a myslím že právě na silnici by měl být dodržovám mnohem více.

    Bluebear avatar 7.1.2007 21:29 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Myslím, že čím víc budou tyto technologie používány, tím spletitější, složitější a náročnější na údržbu budou, a zároveň v nich vždycky budou díry a chyby, které půjde využít nebo zneužít - zkrátka klasická džungle.

    A vždycky bude existovat druh lidí, kteří v té džungli umějí přežít - ať už díky svým technickým znalostem, nebo díky ostrým loktům. Jinými slovy, bude to tak, jak to vždycky bylo - ten, kdo "se vyzná", se dostane všude a dosáhne všeho, čeho chce.

    Kulisy se mění, ale hra zůstává stejná. Ne, že by to bylo nějak veselé. :-(
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    sekyt avatar 8.1.2007 09:07 sekyt | skóre: 16 | blog: sekytarium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Bohužel vždycky většinou dochází k využití ke zneužití :-(
    11.1.2007 08:16 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Naprosto souhlasím...
    7.1.2007 21:30 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    já to vítám, jen tak dál. plánuju být totiž tím, kdo má všechny tyhle fičurky pod kontrolou. teda až ovládnu svět. ještě by to chtělo možnost člověka na dálku "vypnout" - paralyzovat ho nějakým pulzem z čipu pod kůží.
    kozzi avatar 7.1.2007 21:35 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    JJ to paralizovani by bylo fajn, například si budu chtít prohlednout nejakou vyvinutou divku, tak ji proste vypnu, vysliknu zkontroluju, obleknu a zase zapnu. Vlastne nee, co to kecam, proc bych to delal vzdyt si budu moc sehnat spousty materialu z jejich cipu a ruznych kamerm terba s koupelny ;-)
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Max avatar 7.1.2007 22:06 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Po tomto vyroku jsem cekal v tvem profilu neco jako "rok narozeni : 1995". Asi nemusim rikat, co jsem objevil. Ted mi vrta hlavou, jak jsi neco takoveho mohl splodit ... :-/ ... :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    kozzi avatar 7.1.2007 22:15 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    No jednoduse, vzpomel jsem si na stare dobre casy
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Bluebear avatar 7.1.2007 23:08 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Nebo už se z tebe stává vilný stařec. :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    freshmouse avatar 7.1.2007 22:18 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Taky mě to šokovalo. :-D
    freshmouse avatar 7.1.2007 21:36 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Pozdě, pod kontrolou to už má soudruh Ivo Benda, Aštar Šeran a vůbec všichni vesmírní lidé s 10 miliony lodí všude kolem.

    Milujme se a mějme se rádi!

    :-D
    Prcek avatar 7.1.2007 21:41 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    njn je to svinstvo, ale zase na druhou stranu kdyz se to nezneuzije :-). Treba takovy kamery ve meste - u nas vychazi v novinach pravidelne nejake oznameni o vyreseni pripadu vandalstvi nebo neceho takoveho za pomoci kameroveho systemu. Jednou takhle dokonce uvideli pres kameru tonouciho se cloveka a zachranili ho!
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    7.1.2007 22:21 mAhdi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    jenze v budoucnu ta kamera vyhodnoti, co je to za cloveka a podle nakyho algoritmu se teprve rozhodne jestli toho cloveka zachranit nebo ne ;P ...

    jisteze vse muze byt i pozitivni, ale tyto technologie jsou zde primarne ke spiclovani a ne k pomahani imho ...
    7.1.2007 22:36 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    jasne, kamery jsou skvele a (jak jiz bylo vyse napsano) slusny clovek nema co skryvat.

    tak s takovyma kecama muzou jit vsichni do haje.

    osobne nemam zajem aby mne sledoval kdo vi kdo (duvera k policii a dalsim statnim institucim na absolutni nule). dale znam nekolik pripadu, kdy se lumparny dely rovnou pod kamerou, ale pomoc nikde. napriklad na parkovisti premistovalo par ozralcu auto, kamera na baraku musela vsechno videt. ovsem darmoslapky se dostavily az dostatecne pozde, aby nahodou nedostaly pres drzku, zato vsak s odtahovym vozidlem.
    Luk avatar 7.1.2007 23:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Také jsem si teď vzpomněl na ten případ, jak městští strážníci ve Zlíně jednoho člověka umlátili a několik dalších zmlátili. A to i v místech, kde jsou kamery. Ty totiž "náhodou" nefungovaly, u té vraždy si navíc vlezli mezi keře, kam kamery nevidí.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    8.1.2007 03:03 Pepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Na druhou stranu, já znám případ, kdy se lumpárna (opilci ničili obchod) děla před kamerou a díky tomu policie přijela, ničení zastavila a ničemy zadržela.

    Důvěru ke státu na absolutní nule ti nezávidím, s tím se musí žít dost špatně. Pokud se to týká jen našeho státu, možná by se to dalo vyřešit emigrací, ne?
    9.1.2007 13:12 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    s neduverou ke statu se zije normalne, horsi je to se statem samotnym, ktery ti denne komplikuje zivot a sere se uplne do vseho, pricemz vysledky jeho "prace" jsou obvykle zoufale. emigrovat patrne neni kam - vsude zavazi nejake stat s urednickym bordelem a buzeraci.
    11.1.2007 08:20 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    V tom případě bych požadoval nabídku na nějakém jiném glóbusu, na tomhle to je tak nějak všude stejné nebo ještě horší. :-)
    7.1.2007 22:34 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Zápisek je neúplný. Chybí v něm, že tyto mnohými lidmi dosud nedoceněnené technologie pomáhají udržovat v chodu svobodnou demokratickou občanskou společnost, jakou si všichni v EU a USA přejeme. ;-)
    JiK avatar 8.1.2007 02:49 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    V Risi by se to nikdy nestalo, vid? :-)
    8.1.2007 22:17 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    A kteroupak máš teď právě na mysli? :-)
    7.1.2007 23:13 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    Zase jednou se ti povedlo dát do slov mé neurčité pocity. ;-) To je ještě horší než fyzické sledování, toto je telepatické sledování. :-D
    kotyz avatar 8.1.2007 17:57 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    s tim bysme meli zatocit nez nam to preroste pres hlavu ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    stafan avatar 3.2.2007 17:22 stafan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr nespí...
    taky jsem paranoidní a mám poruchu osobnosti :D ale nejhorší je, že je to pravda

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.