abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 158 hlasů
     Komentářů: 11, poslední včera 18:00
    Rozcestník

    Fluxbox

    20. 1. 2006 | Jaromír Hradílek | Recenze | 40997×

    Fluxbox je minimalistický, hardwarově nenáročný a příjemný správce oken pro X window system vycházející z Blackboxu. Přečtěte si o jeho výhodách, instalaci, spouštění, konfiguraci a šikovných doplňkových programech.

    Obsah

    1. Úvod
    2. Instalace
        2.1 Instalace v distribuci Debian
        2.2 Instalace v distribuci Fedora Core
        2.3 Instalace v distribuci Slackware
        2.4 Instalace ze zdrojových kódů
    3. Spuštění
        3.1 Spuštění z textového režimu
        3.2 Spuštění z login manageru
    4. Nastavení
        4.1 Téma vzhledu
        4.2 Pozadí pracovní plochy
        4.3 Hlavní nabídka
        4.4 Klávesové zkratky
    5. Užitečné programy
        5.1 GKrellM
        5.2 Torsmo
        5.3 iDesk
        5.4 Nastavení spouštění programů po startu Fluxboxu
    6. Závěrem

    1. Úvod

    Než jsem na Fluxbox přešel, nějakou dobu jsem byl spokojeným uživatelem Window Makeru. Fluxbox mě však zaujal natolik, že jsem u něj už zůstal. Proč? Některé jeho vlastnosti se pokusím shrnout v následujícím výčtu:

    • Vysoká konfigurovatelnost. Rád mám možnost si jednoduše nastavit věci tak, jak mi vyhovují, a Fluxbox mi v tomto dává široké spektrum možností.
    • Možnost vkládat okna do sebe. Tato věc je naprosto úžasná, neboť mohu libovolná okna sloučit do sebe a přepínat mezi nimi pomocí záložek.
    • Panel. Snadno lze nastavit jeho šířka, umístění a poloha jednotlivých položek, jako je indikátor aktuální plochy, hodiny, nebo panel spuštěných aplikací.
    • Přepínání pracovních ploch pomocí kolečka myši.
    • Plynulé přesouvání oken mezi jednotlivými plochami přetažením k okraji obrazovky.
    • Podpora dockapps známých z Window Makeru.

    Co mi naopak oproti Window Makeru trochu chybí je přichytávání oken, ale je možné, že si to jen neumím nastavit :-).

    Plocha Fluxbox

    V následujícím textu se vás pokusím provést instalací a základním nastavením tohoto prostředí, v závěru vás pak seznámím se třemi užitečnými aplikacemi. Zkušení uživatelé tohoto prostředí se s největší pravděpodobností nedozví nic nového, začátečníkům by se však tyto informace mohly hodit. Zároveň by tento článek mohl přesvědčit ty, kteří se vyzkoušet Fluxbox zatím chystají.

    2. Instalace

    Pokud to vaše distribuce umožňuje nebo nemáte-li ke kompilaci jiný důvod, doporučuji použít jejího balíčkovacího systému a příslušných utilit. V následujícím textu popíši instalaci v systémech Debian, Fedora Core a Slackware (tj. v těch, které mám zrovna po ruce), pro ostatní je však postup podobný (vizte dokumentaci a manuálové stránky).

    V následujícím textu také předpokládám jisté zkušenosti s prací s operačním systémem GNU/Linux a přístup k superuživatelskému učtu (root). Pokud některý z těchto předpokladů nesplňujete, požádejte o pomoc správce svého systému nebo někoho zkušenějšího.

    2.1 Instalace v distribuci Debian

    V distribuci Debian a od něj odvozených (Ubuntu, Kubuntu, Danix, Knoppix apod.) využijeme služeb utility apt-get:

    root@debian:~# apt-get install fluxbox

    2.2 Instalace v distribuci Fedora Core

    V distribuci Fedora Core využijeme nástroje yum:

    root@fedora:~# yum install fluxbox

    2.3 Instalace v distribuci Slackware

    Používáte-li distribuci Slackware, jedním ze způsobů instalace je balíček stáhnout, a to buď ze stránek slackware.it/en/pb/ nebo www.linuxpackages.net. Poté se jako root přesuňte do adresáže se staženým *.tgz balíkem a spusťte instalaci:

    root@slackware:~/packages# installpkg fluxbox-0.9.14-i486-1arf.tgz

    Verze balíčku se může (a pravděpodobně bude) lišit. Pokud jsou splněny všechny zavislosti a vše proběhne v pořádku, je Fluxbox nainstalován a připraven k použití.

    2.4 Instalace ze zdrojových kódů

    Pokud pro vaši distribuci balík neexistuje nebo k tomu máte jiné důvody (balík je zastaralý, ...), je možné si Fluxbox zkompilovat ze zdrojových kódů. V tom případě si obstarejte ze stránek www.fluxbox.org poslední verzi, přesuňte se do adresáře se staženým *.tar.bz2 (*.tar.gz) archivem a spusťte:

    blackened@debian:~/download$ tar xvjf fluxbox-0.1.14.tar.bz2

    popř.:

    blackened@debian:~/download$ tar xvzf fluxbox-0.1.14.tar.gz

    Tím došlo k rozbalení archívu; podotýkám, že verze balíku se může lišit. Nyní se přesuňte do vzniknuvšího adresáře, spusťte konfigurační skript a počkejte na jeho dokončení:

    blackened@debian:~/download$ cd fluxbox-0.1.14
    blackened@debian:~/download/fluxbox-0.1.14$ ./configure

    Pokud vše proběhne v pořádku, spusťte samotný překlad aplikace:

    blackened@debian:~/download/fluxbox-0.1.14$ make

    Po úspěšném přeložení je pak potřeba zalogovat se jako root, přesunout se zpět do adresáře se zdrojovými kódy a spustit příkaz make install:

    blackened@debian:~/download/fluxbox-0.1.14$ su - root
    Password:
    root@debian:~# cd ~blackened/download/fluxbox-0.1.14/
    root@debian:/home/blackened/download/fluxbox-0.1.14# make install

    Proběhly-li výše uvedené kroky bez obtíží, měl by být Fluxbox ve vašem systému úspěšně nainstalován.

    3. Spuštění

    3.1 Spuštění z textového režimu

    V případě, že váš systém startuje do textového režimu, je třeba definovat, který správce oken se má spustit po zadání příkazu startx. Toho docílíte editací souboru ~/.xinitrc, konkrétně přidáním řádku na jeho konec:

    exec /usr/bin/fluxbox

    Pokud soubor .xinitrc ve vašem domovském adresáři ještě neexistuje, nebojte se jej vytvořit. Cesta ke spustitelné aplikaci se může lišit, aktuální umístění zjistíte pomocí příkazu which:

    blackened@debian:~$ which fluxbox
    /usr/bin/fluxbox

    Nyní by nic nemělo bránit startu do grafického režimu:

    blackened@debian:~$ startx

    3.2 Spuštění z login manageru

    V případě, že váš systém startuje přímo do grafického režimu a používáte tedy nějaký správce přihlášení (obvykle gdm, kdm nebo xdm), je třeba zajistit, aby byl Fluxbox obsažen v nabídce. Ve většině případů se o to postará instalátor. Pokud se tak však nestane, je třeba do adresáře /usr/share/xsessions/ přidat soubor fluxbox.desktop ručně, a to například s následujícím obsahem:

    [Desktop Entry]
    Encoding=UTF-8
    Name=Fluxbox
    Comment=Lehky a vykony spravce oken
    Exec=fluxbox
    Terminal=False
    TryExec=fluxbox
    Type=Application
    
    [Window Manager]
    SessionManaged=true

    Po restartu X serveru byste již měli mít položku Fluxbox v nabídce.

    4. Nastavení

    4.1 Téma vzhledu

    Pokud jste se nezalekli ve většině distribucí příšerného výchozího vzhledu a Fluxbox v panické hrůze neodinstalovali, můžeme se podívat, jak jej přizpůsobit k obrazu svému.

    První možností jsou předdefinované systémové styly, jež byste měli najít někde v hlavním menu (které vyvoláte stiskem pravého tlačítka myši kdekoli na volné ploše). Pokud vám žádný z nabídnutých stylů nevyhovuje (nebo jste jen zvědaví na další možnosti), můžete se vypravit na průzkum stránek themes.freshmeat.net.

    Instalace probíhá jednoduše rozbalením staženého archívu do adresáře ~/.fluxbox/styles/. Pokud se vám nový styl neobjeví v nabídce stylů v menu, je třeba dopsat do souboru ~/.fluxbox/menu následující řádky:

    [submenu] (Uzivatelske styly) {}
      [stylesdir] (~/.fluxbox/styles)
    [end]

    4.2 Pozadí pracovní plochy

    Ne vždy nám musí vyhovovat výchozí pozadí k danému stylu, nebo třeba máme nějaké oblíbené, které bychom chtěli mít i ve Fluxboxu. Ke změně pozadí slouží příkaz fbsetbg a jeho nejjednodušší použití je prosté:

    fbsetbg dokumenty/wallpapers/Asteroidtest_by_DKF.jpg

    Jak se bude obrázek chovat (zda je vycentrován, roztažen, zmenšen, ...) můžeme ovlivnit zadanými parametry, vizte man fbsetbg.

    Toto má jednu nevýhodu: po restartu Fluxboxu o naše pozadí přijdeme a budeme jej muset nastavovat znovu. Pokud chceme, aby byla nějaká tapeta pevně spjata s určitým stylem, můžeme na konec definičního souboru stylu přidat následující řádek:

    rootCommand: /usr/bin/fbsetbg -c ~/.fluxbox/backgrounds/Planetarium_by_sican.jpg

    Adresa obrázku i umístění programu fbsetbg se pochopitelně mohou lišit. Připomínám, že uživatelské styly se nachází v adresáři ~/.fluxbox/styles/.

    4.3 Hlavní nabídka

    V předchozí části jsem už zlehka nakousl editaci hlavního menu, teď se na jeho strukturu podíváme blíže. Jak už jsem řekl, konfigurační soubor je umístěn v ~/.fluxbox/menu. K dispozici máme následující příkazy:

    [begin] (Nadpis menu)
    [submenu]  (Nadpis submenu)
    [exec] (Název aplikace) {/cesta/k/programu}
    [include] (/cesta/k_souboru/s_menu)
    [end]
    [nop] (--------)
    [separator]
    [workspaces] (Název submenu s pracovními plochami)
    [stylesdir] (/cesta/k_adresari/se_styly)
    [config] (Název submenu s konfigurací fluxboxu)
    [restart] (Restart Fluxboxu)
    [exit] (Konec sezení ve Fluxboxu)

    Věřím, že většina příkazů už ze své struktury prozrazuje, k čemu slouží. K ostatním jen krátké vysvětlení:

    • [nop] - Slouží jako oddělovač, do závorek je možné uvést libovolný text. Tento bude uveden v menu, nespouští však žádný příkaz.
    • [separator] - Oddělovač v podobě horizontální linky.

    Pro lepší představu krátký výřez z mého menu:

    [begin] (Fluxbox 0.9.14)
      [exec] (xterm) {xterm -fg gray -bg black -fn xterm -fn
    terminus-iso8859-2-12}
    
      [submenu] (Audio)
        [exec] (beep media player) {beep-media-player}
        [exec] (aumix) {xterm -fg white -bg black -e aumix}
      [end]
    
      [submenu] (Fluxbox)
        [config] (Konfigurace)
    
        [submenu] (Systemove styly) {}
          [stylesdir] (/usr/share/fluxbox/styles)
        [end]
    
        [submenu] (Uzivatelske styly) {}
          [stylesdir] (~/.fluxbox/styles)
        [end]
    
        [workspaces] (Pracovni plochy)
        [restart] (Restart)
      [end]
    
      [separator]
    
      [exit] (Konec)
    [end]

    4.4 Klávesové zkratky

    Nastavení klávesových zkratek se nachází v souboru ~/.fluxbox/keys a má jednoduchou strukturu:

    kombinace kláves :akce

    Jelikož příklad je mnohdy lepší než spousta slov, přikládám výpis mého nastavení:

    Control Mod1 Right :nextworkspace
    Control Mod1 Left :prevworkspace
    Control F1 :Workspace 1
    Control F2 :Workspace 2
    Control F3 :Workspace 3
    Control F4 :Workspace 4
    Control F5 :Workspace 5
    Control F6 :Workspace 6
    Control F7 :Workspace 7
    Control F8 :Workspace 8
    Control F9 :Workspace 9
    Control F10 :Workspace 10
    Control F11 :Workspace 11
    Control F12 :Workspace 12
    Mod1 Tab :nextwindow
    Control Tab :prevwindow
    Mod1 F1 :rootmenu
    Mod1 F4 :close

    Popis jednotlivých akcí hledejte v dokumentaci.

    5. Užitečné programy

    Samotný Fluxbox je sice moc hezká věc, ale po nějaké chvíli možná začnete mít dojem, že mu něco chybí. V následujícím textu předvádím 3 programy, které by vás mohly tohoto dojmu zbavit.

    5.1 GKrellM

    GKrellM je velice šikovný monitor systému a nepochybuji, že ho většina z vás dávno používá. Nainstalovat jej můžete buď pomocí balíčkovacího systému, nebo jej stáhnout ze stránek projektu.

    A co dovede? Zobrazovat název systému, datum a čas, senzory teploty, větráku a napětí, stav baterie u notebooku, monitor procesoru, procesů, disků, síťových zařízení, poštu, uptime, stav využití paměti (RAM i SWAP). Kromě toho umožňuje i pohodlné připojování/odpojování zařízení (více na výše uvedených stránkách).

    Rozsáhlou sbírku témat vzhledu pak najdete na stránkách www.muhri.net.

    gkrellm

    5.2 Torsmo

    Torsmo je další z řady monitorů systému. Oproti výše uvedenému GKrellMu je sice ve svých schopnostech podstatně skromnější, přesto však užitečný (a taky velice dobře vypadá). Získat jej můžete opět prostřednictvím svého balíčkovacího systému nebo na domovské stránce.

    Veškerá konfigurace probíhá editací textového souboru ~/.torsmorc. Ten je velice dobře okomentovaný a nemáte-li potíže porozumět anglickému textu, je jeho přizpůsobení otázkou pár minut.

    torsmo

    5.3 iDesk

    Pokud máte rádi na své ploše ikony, existuje hned několik programů, které vám je zprostředkují. Z těch, které jsem zkoušel, mi zatím nejvíce vyhovuje iDesk. Jeho chování můžete ovlivnit editací souboru ~/.ideskrc. Nastavení jednotlivých ikon na ploše pak zajišťují soubory v adresáři ~/.idesktop/. Ty mají příponu *.lnk a každý zastupuje právě jednu položku. Jeho struktura je například takováto (výpis obsahu souboru ~/.idesktop/gvim.lnk):

    table Icon
      Command: gvim
      Icon: /usr/share/icons/crystalsvg/32x32/apps/gvim.png
      Width: 32
      Height: 32
      X: 925
      Y: 699
    end

    Pro více informací doporučuji prohlédnout manuálovou stránku (man idesk), konkrétně příklady v ní odkazované (v mém případě umístěné v /usr/share/doc/idesk/examples/).

    idesk

    5.4 Nastavení spouštění programů po startu Fluxboxu

    Pokud vás některá z výše uvedených aplikací zaujala, budete pravděpodobně chtít, aby se spouštěla spolu s vaším správcem oken. V nejnovějších verzích fluxboxu je možné tyto aplikace jednoduše připsat do startovacího skriptu ~/.fluxbox/startup. Ten je dobře okomentovaný a neměl by být problém najít správné místo, kam řádek s programem umístit. Samotný program pak zapíšeme ve tvaru:

    /usr/bin/gkrellm &
    /usr/bin/torsmo &

    Na znak & byste neměli zapomenout, slouží ke spuštění programu na pozadí.

    Pokud jste takto učinili a aplikace se přesto nestartují, máte nejspíše verzi, která tento skript nepodporuje (kupříkladu aktuální verze v repozitářích Debianu Sarge). Po chvilce hledání jsem v diskusním fóru objevil řešení v zapsání následujících řádků do souboru ~/.fluxbox/apps:

    [startup] {gkrellm}
    [startup] {torsmo}
    
    gkrellm &
    torsmo &

    Toto opatření bylo v mém případě funkční. Pokud se vám požadované aplikace přesto nespouštějí, zkuste použít vyhledávání na těchto stránkách.

    6. Závěrem

    Fluxbox je sice lehký, přesto však příjemný správce oken. Pro své nízké hardwarové nároky je velice vhodný pro instalaci na starších strojích (odzkoušeno na stařičkém Pentiu 100 MHz, 32 MB RAM). Po přečtení tohoto článku byste měli být schopni nastavit si základní chování prostředí Fluxboxu tak, aby pokud možno vyhovovalo vašim představám. Bohužel není možné v tomto rozsahu popsat všechny možnosti nastavení; pokud vás to zajímá, zkuste si projít konfigurační soubory v ~/.fluxbox/, popř. níže zmíněnou dokumentaci.

    Vám, kdo jste si jej nainstalovali, přeji, aby vám sloužil k vaší plné spokojenosti tak, jako už nějakou dobu mně. Pokud se k tomu teprve rozhodujete, upřímně doufám, že vás tento článek neodradil.

    Nejčtenější články posledního měsíce

    Týden na ScienceMag.cz: V kvantovém materiálu objevili částici podobnou gravitonu
    Jarní výprodej s až 91% slevou: originální a permanentně aktivovaný OS Windows 10 jen za €14, Office za €24!
    Událo se v týdnu 15/2024

    Nejkomentovanější články posledního měsíce

    Týden na ScienceMag.cz: Kosmologové se opět zkouší vypořádat se s problémem Hubbleovy konstanty
    Týden na ScienceMag.cz: Upřesnili limity pro klidovou hmotnost neutrin
    Jaderné noviny – přehled za duben 2024
      všechny statistiky »

    Seriál Správci oken (dílů: 11)

    Blackbox: malá černá skříňka (první díl)
    <—« Fvwm - 7 (Dynamická menu)
    Fluxbox (poslední díl)

    Související články

    Blackbox: malá černá skříňka
    Monitorování stavu PC - lm_sensors
    Mé oblíbené dockapps
    Mé oblíbené dockapps - II
    Fvwm
    Pekfektní správce oken: pekwm
    evilwm - ďábelský minimalista
    Na co se často ptáme: Balíčkovací systémy
    Seriál: Nebojíme se kompilace

    Odkazy a zdroje

    www.fluxbox.org/docbook.php rozcestník dokumentace
    www.fluxbox.org/docbook/cs/html/ dokumentace z větší části přeložená do češtiny
    fluxbox.sourceforge.net/docs/en/newdoc.menuedit.php informace o struktuře hlavního menu

    Další články z této rubriky

    Týden na ITBiz: Svět IT a burzy, umělá inteligence, Nvidia a outsourcing
    Linuxové foto novinky: pozvolná evoluce
    PCLinuxOS 2017.2 MATE - tak trochu zvláštní linuxová distribuce
    Krátký pohled na Fedoru 25, Wayland a GNOME 3.22
    Naprosto ničím nezajímavé Lubuntu 16.10
           

    Hodnocení: 96 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.1.2006 00:22 Radek | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Hezky článek, už nějakou dobu Fluxbox používám a musím jen potrvdit, že je opravdu výborný co se týče nastavení => ovladatelnosti, skinovatelnosti a své nenáročnosti. A proto 9 z 10-ti uživatelů doporučuje Fluxbox. ;-)
    20.1.2006 00:49 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    A ten desátý má díru v hlavě, protože nechtěl doporučit Fluxbox :-)
    20.1.2006 18:03 alanos | skóre: 24 | blog: alanos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    zaboha nevim jak mam zmenit ten hnusny font kterym jsou nadepsane vsechny ramecky atd...
    20.1.2006 18:20 Radek | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Zkus to v
    ~/.fluxbox/styles/jmeno_tveho_stylu/theme.cfg
    Třeba ja tu mám
    window*font   verdana-8-iso8859-2
    Tahle položka zařídí že všechny titulky oken budou mit toto písmo. Jinak se mrkni do dokumentace nebo si ztáhni nějaký jiný styl a nech se inspirovat ;-)
    20.1.2006 18:53 alanos | skóre: 24 | blog: alanos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    udělal jsem co jsi napsal a pismenka se sice zmenšily ale maji vyhled asi jako prvni pismenka na počítači PMD co jsem viděl asi před 20 lety.
    20.1.2006 19:02 Radek | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Tak použij jiný fonty...
    20.1.2006 19:16 alanos | skóre: 24 | blog: alanos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Taže jsem to upravil , vše je OK až na jednu věc v rozbalovacich nabídkách jsou fonty jak maji být hladke jen nadpisy oken a dole lišta a nadpisy v rozbalovacích nabídkách jsou pořád v jiném fontu /v tom děsným/ hledal jsem v konfiguráku ale už jsem tam žádný odkaz na font jiný nenašel .... je možné že tyhle věci se konfigurují jinde ? vzhled konfiguruji v ~/.fluxbox/styles/transition ten styl jsem stahl z netu
    20.1.2006 19:40 alanos | skóre: 24 | blog: alanos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Děkuji ya nakopnutí už jsem to zdarně vyřešil , musel jsem prostě dopsat ty fonty i tam kde nebyly uvedeny.
    .. avatar 20.1.2006 00:58 .. | skóre: 4 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Jestli tou chybejici funkci myslite, ze kdyz jsou dve okna blizko sobe, tak se pritahnou tak na to slouzi (napr.) session.screen0.edgeSnapThreshold: 5

    V tomhle pripade to nastavi na screen0 pritahovani oken na vzdalenost 5ti pixelu.
    20.1.2006 01:08 Jaromír Hradílek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Děkuji, to je přesně ono.
    Josef Kufner avatar 20.1.2006 01:24 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Hmm.. Jaké funkce má navíc Fluxbox oproti Windowmakeru a které nemá? (Kromě seskupování oken.)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    20.1.2006 11:20 ivan | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Windowmaker pouzivam take k plne spokojenosti, ale kdyby nekdo vedel jak seskupovani oken dosahnout byl bych mu veeeeelice vdecen.
    Josef Kufner avatar 20.1.2006 01:28 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Celkem nedávno (před pár měsíci) jsem sepsal svoje požadavky na windowmanager. Zatím jsem zjistil, že nejblíže je Window Maker. Nevíte onějakém windowmanageru, který by byl blíž?

    A tady je ten seznam: http://jk.myserver.cz/ostatni/idealni-wm/
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    20.1.2006 07:59 Michal 'Mišú' Úradník | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    FVWM2, verzia 2.5 nebáť sa že je vývojová. FVWM je pricipiálne len akési rozhranie v ktorom sa dá naprogramovať takmer akýkoľvek WM. Ale stojí to trošku času a námahy a hlavne a netreba nechať odradiť tým štandardným nastavením.
    Josef Kufner avatar 20.1.2006 10:33 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Ne, FVWM mi nestačí, je příliš neohrabané a než se patlat s jeho konfigurací, to radši překopu jiný windowmanager...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    20.1.2006 13:15 maleprase | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    tak rekl bych ze s temimto podminkami se budes patlat s konfiguraci s jakymkoliv wm s jedinym rozdilem ze s fvwm mas jistotu ze to jde
    Josef Kufner avatar 20.1.2006 13:53 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    S FVWM už jsem to zkoušel a nedošel jsem k žádnému alespoň trošku rozumnému stavu... vždy mi tam nějaké detaily překážely tak, že se to nedalo používat.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    20.1.2006 08:02 necron
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    super článok.dík!!! to som potreboval
    21.1.2006 19:52 ycuzo | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Musim sa pridat,kedysi som pouzival blackbox,ale to bola dost bieda, skusil som aj flux ale nejako mi nesedel... Potom som presiel na Fvwm2-5.10 a ten maximalne splna moje poziadavky, je to velmi solidny windowmanager,hlavne kvoli velkej moznosti vlastnej konfiguracie
    Petr (DotaZ) Jakubec avatar 20.1.2006 08:02 Petr (DotaZ) Jakubec | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Jen bych chtel torso je mrtve. pouzijte jeho nastupce CONKY (http://conky.sourceforge.net/). Je navic i obohacen o aliasing (ktery pak stejne asi vypnete, protoze celkem zbytecne zere procesorovy cas :-) a mnoho dalsich vychytavek...

    PS: Diky za clanek, de-fakto na nej cekam :-) jsem uz celkem mene spokojeny uzivatel XFCE a od verze 4.2 mi uz nejak nesedi (hlavne co se tyce konfigurovani pomoci textoveho editoru, na coz jsem zvykly).
    20.1.2006 14:46 #2453 | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Hmm, mozna prave pro to se jeho autor nijak neobtezoval vyjadrit k memu pokusu o port na OpenBSD :-(

    T.
    20.1.2006 17:33 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    OpenBSD je tolik jinaci nez FreeBSD? Ja, ze kamos na FreeBSD torsmo spokojene pouziva...
    20.1.2006 19:55 #2453 | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Nelisi se moc, ale presto tam nejake rozdily jsou... bylo treba udelat modul openbsd.c a vnutit ho do automaku, coz sice neni skoro nic prevratneho, ale asi to neslo jednoduseji (nebo se s tim nikdo nepiplal) pac o to byl celkem zajem. Pravdou je, ze se dalo pouzit hodne kodu pro NetBSD a neceho pro FreeBSD, ale presto bylo treba neco prepsat nebo dopsat.

    No ale to jsme asi lehce OT :-)

    T.
    Marek Bernát avatar 20.1.2006 08:14 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Fluxbox som používal asi pred rokom a bol veľmi príjemný, ale niektoré veci (už nikto dnes nevie ktoré) mi v ňom chýbali. Preto som skúsil napríklad pekwm, ktorý je ešte minimalistickejší a má vynikajúcu vlastnosť grupovať okná do tabov, čo som zatiaľ ešte nevidel nikde inde.

    Anyway, po pol roku blúdenia a hľadania ma omrzelo stále sa učiť nové konfiguračné jazyky toho, ktorého WM, čo zavŕšil fvwm a povedal som si, že mi to za to nestojí. Tak som sa asi pred mesiacom vrátil ku KDE a s potešením som konštatoval, že spravilo značný krok dopredo: konečne sa dajú pekne nastavovať mnohé vlastnosti aj jednotlivým oknám, dá sa hýbať oknom priamo v pageri a podobne. A dokonca ani výkonom to nie je také strašné, dá sa nakonfigurovať tak, že šlape aj na starších kompoch. Koľko pamäti žerie som zatiaľ neskúmal, ale ani toto sa mi nezdalo byť nejaké strašné.

    Ale zrejme po zaslúženom odpočinku pri pohodlnom KDE, sa časom znova vydám hľadať svatý VM grál :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    24.1.2006 04:09 temporary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Jo, mam to tedkonc stejne. Vratil jsem se ke korenum a jsem s KDE3 pomerne spokojenej a to i co se zravosti, stability a rychlosti tyka. Kdyz jsem si pustil tech cca 20 aplikaci co mivam najednou pustenejch i nekolik tydnu, tak to FB vetsinou dele jak 3 tydny nevydrzel a musel jsem restartovat Xa :-]
    Dalibor Smolík avatar 20.1.2006 08:58 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Protože jsem nepracoval nikdy s ničím jiným než s KDE, chtěl bych Fluxbox vyzkoušet, mám dotaz: je možné ve Fluxboxu nastavit možnost volby klávesnice např. na českou, anglickou a německou, jako je tomu v KDE? Jde mi o to, že chce psát v OO cizojazyčné texty. Díky
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    20.1.2006 09:04 Jáchym Čepický | skóre: 29 | blog: U_Jachyma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    nastavit podobné věci můžete v /etc/X11/xorg.conf
    20.1.2006 09:21 MarSik | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Predpokladam ze myslel prepinat ty klavesnice za behu.

    K tomu slouzi prikaz setxkbmap <keymapa>, ktery je mozne dat treba do menu, nebo si na nej nastavit klavesovou zkratku. Pripadne existuje nekolik aplikaci do docku, ktere toto umi, vcetne zobrazeni te "vlajecky".
    Nothing is foolproof...fools are very clever.
    20.1.2006 15:13 Liskni_si
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Ty me stale necim prekvapujes, muj mily MarSiku. XFree86 od verze 4.3 umi vic layoutu s prepinam jak si nadefinujes a funguje to lepe nez ve Windows. Pak uz staci jen ukazatel prave nastaveneho layoutu, ktery je taky kopa.
    Dalibor Smolík avatar 20.1.2006 09:22 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    určitě, v konfiguraci xorg.conf mám
    Section "InputDevice"
            Identifier      "Generic Keyboard"
            Driver          "keyboard"
            Option          "CoreKeyboard"
            Option          "XkbRules"      "xorg"
            Option          "XkbModel"      "pc104"
            Option          "XkbLayout"     "us,cz_qwerty"
    
    ale mám na mysli to, že v textu píšu např. "# Herr Příšera muß" a ve třech slovech přepínám postupně na německou, anglickou a českou klávesnici přepínačem např. CTRL+ALT+K nebo tlačítkem na liště. V KDE (stejně jako ve Windows) žádný problém.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    20.1.2006 09:44 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Tak ještě doplň parametr XkbOptions. Viz Na co se často ptáme 4: X Window System - I.
    Dalibor Smolík avatar 20.1.2006 12:18 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Moc díky, pomohlo mi to pro přepínání us - cz, v /etc/X11/xorg.conf mám
    Option "XkbLayout" "cz,us"
    Option "XkbOptions" "grp:alt_shift_toggle",
    ale chtěl bych ještě přepínat němčinu. Pokud upravím řádek na
    Option "XkbLayout" "cz,us,de"
    přepínání vůbec nefunguje, nabízí to jen češtinu. Je v tom ještě nějaká jiná "finta"?
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Ruža Becelin avatar 20.1.2006 13:45 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Mám v XF86Config-4 tohle, a bez problémů to funguje:
    Section "InputDevice"
    	Identifier	"Generic Keyboard"
    	Driver		"keyboard"
    	Option		"CoreKeyboard"
    	Option		"XkbRules"	"xfree86"
    	Option		"XkbModel"	"pc105"
    	Option		"XkbLayout"	"se,us,cz_qwerty,de"
    	Option		"XkbOptions"	"grp:shift_toggle,grp_led:scroll"
    EndSection
    
    Dalibor Smolík avatar 20.1.2006 15:21 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Jediný rozdíl je, že mám XkbRules "xorg", jinak už nevím. Bere to jen dvě klávesnice. :-( Jde jen o to, když si nastavím cz a de, není možno se nějak snadněji dostat na anglickou. Jinak se musím vrátit do KDE.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Dalibor Smolík avatar 20.1.2006 16:00 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    ano, setxkbmap to jistí. Hledal jsem něco pohodlnějšího :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    20.1.2006 09:03 Jáchym Čepický | skóre: 29 | blog: U_Jachyma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Asi to bude jeden z mnoha komentářů na téma "proč nepoužívám fluxbox", ale nemůžu si pomoct. Fluxbox jsem používal několik měsíců ale zběhl jsem k IceWM, které zase neumí to, co uměl Fluxbox, ale výhody převládají.

    Budu rád, když mi někdo napíše, jak mnou popsané problémy překonat, fluxbox se mi líbí z principu... je možné, že mé výhrady jsou snadno odstranitelné, jen jsem to v dokumentaci nenašel.
    1. Práce s plochami. Pokud mám na ikonifikovaný gaim v baru, po kliknutí na něj se nezobrazí na aktuální ploše, ale na ploše, na které byl minimalizován. Jak zařídit, aby se okna otevírala na aktuální ploše?
    2. Kontrola pošty. Takový detail, že. Ale mě už Gkrellm omrzel a rád bych měl přesto někde ikonku, která na mě blikne, mám-li novou poštu (imap). Nadějný se už už jevil gnubiff, ale proti schránce na centrumu se mi nepodařilo zkontrolovat poštu.
    3. Monitůrky sítě a procesoru, ať mám přehled, co se děje. Conky by se snad i použít dal -- jak na něj s imapem?

    Nejvíce mě asi trápí ten zmatek v plochách.

    Za případné odpovědi jsem vděčný.
    20.1.2006 09:16 W/R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    ad 1) mozna by se to dalo vyresit nastavenim "Prispendlit na vsechny plochy" v menu okna

    ad 2) pouzivam xbiff v kombinaci s vlastnim skriptem a PINE (pine pise do roury ze prisel email, a skriptik to pak pri testu rekne xbiffu), ale urcite existuji i jina reseni.

    ad 3) monitory site a procesoru nepouzivam, cili neporadim. na IMAP by mohl jit pouzit i xbiff v kombinaci s fetchmailem. fetchmail ma prepinac, pomoci ktereho fetchmail pouze otestuje, jestli je na serveru nova zprava a vrati podle toho vysledek.
    jose17 avatar 20.1.2006 10:53 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    ad ad 1) presne tak, napr.
    [app] (role=buddy_list)
      [Workspace]   {0}
      [Dimensions]  {333 974}
      [Position]    (UPPERLEFT)     {946 0}
      [Sticky]      {yes}
    [end]
    
    (súbor ~/.fluxbox/apps)
    Ja vim, on vi, ty nano!
    20.1.2006 11:15 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Conky krom integrovanych sledovacu umoznuje spustit libovolnou binarku ci skript, takze predpokladam, ze by jste si s tim poradil ;-)
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    20.1.2006 19:33 Jáchym Čepický | skóre: 29 | blog: U_Jachyma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Díky za některé z tipů, vypadá to nadějně :-) trošku mě sice zlobí téma LintherBrushed, ale jinak to vypadá dost dobře..

    Do .conkyrc doporučuji vložit
    ${color #ffccaa}Mail:
    ${execi 180 mailcheck|sed -e "s/You have//"|sed -e "s/messages in imap:\/\/jmeno@imap.server.cz\///"}
    
    čímž se bude zobrazovat obsah zvolených e-mailových schránek.

    poštu kontroluju přes mailcheck, mailcheckrc:
    imap://jachym@imap.server.cz/INBOX
    imap://jachym@imap.server.cz/schranka
    imap://jachym@imap.server.cz/jina_schranka
    imap://jachym@imap.server.cz/atd
    
    je potřeba mít nastaveno vše potřebné v .netrc:
    machine imap.server.cz login jmeno password heslo
    
    a nezapomenout dát
    chmod 600 .netrc
    
    tento soubor se hodí stejně tak pro fetchmail, ftp a další.

    díky za tip.
    22.1.2006 00:31 Gilhad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    3) Ja pouzivam AllIn1 (trosku jsem si ho priohnul pro vic disku) https://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=62708
    20.1.2006 09:11 W/R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Pouzivam WindowMaker, fluxbox ve VNC a taky v CD Knoppixu 4, odkud Klaus vykopnul WindowMaker.

    Fluxbox jsem si uz temer doladil podobne jako mam vyladeny WindowMaker, ale nejake detaily jsem nenasel:

    * moznost zvolit, aby se okno nezobrazovalo v seznamu oken ani pomoci Alt-TAB, tzn. mam nejaka okna (PSI, Skype) ktera mam minimalizovana, na vsech plochach, ale pri Alt-TAB se na ne nedostanu (oteviram bud pomoci klavesove zkratky nebo pomoci kliknuti na minimalizovanou ikonu)

    * moznost prepinani plochy po desitkach (ve WindowMakeru mam Alt-PgUp a Alt-PgDown na prepnuti plochy +10 a -10), ve fluxboxu jsem na to nenasel zkratku, pouze na +1 a -1

    * kdyz presouvam okna, nechytaji se mi na okraj plochy a na okraj jineho okna, potom moc presne nemuzu nastavit, aby jedno okno bylo tesne u druheho nebo aby bylo tesne u kraje obrazovky

    * ve WindowMakeru muzu menit velikost okna pomoci Alt+prave tl.mysi a zvetsovani probiha v tom smeru, ke kteremu okaji jsem mysi nejbliz. Ve fluxboxu mi to vzdycky zvetsuje pravy dolni roh

    * nenasel jsem moznost, jak zvolit klavesovou zkratku pro bezici okno

    jsou to malickosti, ale bohuzel asi kvuli nim neprejdu na fluxboxe 100% (taky kvuli tomu, ze WM uz mam pekne vyladenej:)), ale pouzivam a budu jako alternativu
    20.1.2006 10:41 vita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox

    Zdravim, neco z vasich pripominek Fluxbox umi urcite (jestli jsem je pochopil spravne :)

    Control Mod4 Down         :RightWorkspace 3
    Control Mod4 Up           :LeftWorkspace 3
    
    -- presouvani dale nez jen na plochy hned vedle
    Mod1 Tab :NextWindow 4 
    Mod1 Shift Tab :PrevWindow 4
    

    1 = Skip lower tabs (treat tabbed groups as a single window)
    2 = Skip stuck windows
    4 = Skip shaded windows
    -- tyto mody lze kombinovat

    Prichytavani o jinym oknum bylo reseno jinde ve foru. Velikost okna menin pres klavesove zkratky, takze nevim, jestli existuje neco jako Alt + mys (mam dojem, ze tam bylo neco takoveho na presouvani okna, ale kdysi jsem to vypnul :). Jinak pekny prehled klavesovych zkratek je zde: http://darkshed.net/files/rcs/fluxbox/keys.html.

    20.1.2006 09:21 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Misto systemoveho monitoru Torsmo je mozno pouzivat velmi podobny monitor Conky (http://conky.sourceforge.net/). Pouzivam ho proto, ze jsem ho nasel driv, nez Torsmo ;-) Pokud si da nekdo praci je porovnat, budu rad. Podle bleskoveho srovnani bych rekl, ze Conky oproti Torsmu umi "sedet" primo v korenovem okne Xek (coz pouzivam, u Torsmo jsem to nikde na webu nenasel).
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    20.1.2006 16:16 ales zelinka / zelial
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    ja ze stejneho dduvodu pouzivam torsmo. sezeni v korenovem okne umi:
    # Create own window instead of using desktop (required in nautilus)
    #own_window yes
    
    co (asi = nenasel jsem to v ukazkovem konfiguraku) neumi jsou grafy, co ukazuji prubeh v case. viz upload/download grafy v ukazkovych screenshotech conky. v torsmu mam akorat aktualni hodnotu.
    20.1.2006 16:51 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Diky za info :-)
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    20.1.2006 17:44 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Podobny? Conky vychazi z Torsma. Torsmo uz je nejspis kaput.

    Rozdily jsou zrejme z prvniho pohledu:
    1. Ma vice vlastnosti (zarovnani na stred, doprava, apod..)
    2. Ma vice funkci
    3. Grafy v case (cpu, eth, mem, ...)
    4. Grafy mohou prechazet z barvy do barvy
    Toto jsou asi vsechny, nebo alespon nejdulezitejsi zmeny od Torsma. A kdyz si s tim clovek pohraje (jako ja), tak je vysledek cooool ;-)
    23.1.2006 16:15 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Ano je to tak ako pise kolega, Conky je v podstate nastupca Torsma.

    Pouzivat by som aj chcel, ale ma problem s ROX desktop managerom. Pouzivam IceWM + ROX a Conky sa tam nevie usadit. Ako okno samozrejme ano ale to je o nicom.

    Moja Evolucia bola KDE->Gnome->Fluxbox->IceWM (tu som zatial skoro rok)
    *** Jabber (XMPP): fogo@jabber.cz ***
    20.1.2006 09:22 puco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    [startup] {gkrellm}
    [startup] {torsmo}
    U mna stacia tieto riadky, netreba to tam este spustat.
    20.1.2006 09:35 Milan Vančura
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Děkuji za skvělý článek. Čtivě sepsaný, neskončil sáhodlouhým popisem instalace na všech možných distribucích, ale odstavec Instalace byl tak akorát dlouhý, aby zůstalo místo i na vlastní popis WM. To oceňuji. Navíc Fluxbox mě podle tohoto článku opravdu zaujal - vypadá to z uživatelsko-konfiguračního pohledu jako výborný kříženec mezi WindowMakerem a fvwm2. Pěkný jako WindowMaker s podporou dockapps, ale konfigurovatelný podobně jako fvwm2.

    Abych přispěl také se svou troškou do mlýna, tak přidám odstaveček pro lidi, co (jako já) nemají v xdm menu s nabídkou WM:

    Pokud nemáte ve vašem správci přihlášení menu s výběrem WM, vytvořte si ve svém domovském adresáři soubor .xsession např. s následujícím obsahem:
    #!/bin/bash
    export LC_CTYPE=cs_CZ 
    exec /usr/bin/fluxbox  2>/tmp/fluxboxerr
    
    A význam to má stejný jako soubor .xinitrc, když spouštíte X pomocí startx. Pokud používáte ukládání ssh klíčů do paměti pomocí ssh-agenta, tak zde je také dobré místo pro to ho spustit. V tom případě má váš .xsession skript obsah:
    #!/bin/bash
    export LC_CTYPE=cs_CZ 
    exec /usr/bin/ssh-agent /usr/bin/fluxbox  2>/tmp/fluxboxerr
    
    20.1.2006 10:43 couz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Dakujem pekny clanok :)
    20.1.2006 13:14 Trained.Monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Blackbox pro windows
    Blackbox byl portovan take na windows, http://bb4win.sourceforge.net/bblean/ , umi skoro totez co fluxbox vcetne dekorace oken.

    Nebijte me, jen myslim ze to pro nektere (v praci) muze byt zajimave.
    20.1.2006 20:35 n3tman | blog: Pulp_Fiction
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackbox pro windows
    Ono to totiž určitě je zajímavé, sám to totiž používám už skoro rok, takže jsem se k fluxboxu v linuxu (neboli GNU/Linuxu, pro detailisty) dostal přes windowsovský bblean :-)
    Berme život s nadhledem! ;-)
    21.1.2006 08:15 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackbox pro windows
    Jenom by mě zajímalo jaký má smysl pouštět ve Windows další manager? Akorát sežere paměť navíc.
    21.1.2006 13:27 n3tman | blog: Pulp_Fiction
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackbox pro windows
    Nene, takhle to vůbec nefunguje. Ve Windows se tím totiž nahradí klasický shell explorer.exe (~paměťová náročnost je mnohem nižší, protože ne nadarmo je blackbox nazýván minimalistickým shellem/okenním správcem)
    Berme život s nadhledem! ;-)
    23.1.2006 00:27 Trained.Monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackbox pro windows
    V pameti zabira cca 2 MB :)
    20.1.2006 15:59 tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Nevedel by niekto, ako spustat adesklets pri starte fluxboxu? Problem je v tom, ze ak spustim adesklets pod normalnym userom tak sa nic nestane, na to aby sa ukazali desklety na ploche to musim spustit pod rootom. A to neviem ako spravit automaticky pri starte fluxboxu. Dik
    20.1.2006 16:26 ales zelinka / zelial
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    no, potom, co bych si rozumne zduvodnil, ze opravdu potrebuji spoustet desktopove picicandicky pod rootem, bych to asi nastavil pres sudo:

    man sudoers

    v /etc/sudoers by to pak mohlo vypadat treba takhle (neni to otestovane, takze to nemusi fungovat :):
    muj_nonroot_uzivatel localhost=NOPASSWD: /cesta/k/adesklets
    
    a dal uz staci jen poustet "sudo adesklets" misto "adesklets" pri startu fluxboxu - jak na to je nahore v diskuzi.
    21.1.2006 00:49 Jan (javes) Veselý | skóre: 2 | blog: Openbox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Mne Fluxbox vzdy odradil svym vzhledem.

    Nemate prosim nekdo nejake tema pouzitelne i ve dne i v noci i na zabavu i na praci? Byl byc hmoc vdecny, kdyby nekdo mnel nejake takove tema.

    Nyni pouzivam "Gnome 2.10.2" a tema "jednoduche", pripadne Ximiani tema "Industrial".

    Nejde mi o ikonky, ale o prijemny vzhled dekorace a barev oken...
    21.1.2006 15:37 andrej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Tiez pouzivam fluxbox a som velmi spokojny.. Len jednu vec by som este potreboval, a to nastavit na ktory workspace sa ma spustat ktory program z .fluxbox/startup Napr. na workspace 1 xchat a terminaly na workspace2 xmms player a podobne... Umoznuje fluxbox nieco podobne??
    .. avatar 21.1.2006 16:37 .. | skóre: 4 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Ano umi, letmy nahled do man fluxbox poradil pridat do startupu k dane aplikaci : [Workspace] {N} kde N je cislo workspace na kterem se dana aplikace otevre.
    22.1.2006 12:51 CyberDragon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Jen bych doplnil, ze:

    1) rucni upravy konfigu pro fluxbox je treba delat pri vypnutem fluxboxu, nebot bezici fluxbox si udrzuje aktualni nastaveni v pameti a prepise jim (pri svem ukonceni) konfiguracni soubory.

    2) pro spusteni programu je mozne pouzit soubor "~/.fluxbox/init" a polozku "session.screen0.rootCommand:", napr.: session.screen0.rootCommand: ~/.xstart.sh Soubor ".xstart.sh" je davka, kterou spustite vse co potrebujete.

    3) ukladani nastaveni je problematicke, nebot fluxbox castokrat neni schopen spravne rozlisit okna aplikaci a pak bere napr. Firefox-bin a Thunderbird-bin jako jednu aplikaci: Gecko.

    Cestou ven je definovat identifikator aplikace v souboru ~/.fluxbox/apps rucne:
    xprop |awk '/WM_CLASS/{print $3 $4 $5}'
    viz. http://fluxbox.sourceforge.net/docs/en/faq-dev.php#wmclass
    23.1.2006 22:24 Adam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    diky za clanek, po nekolika letech me postrcil a pomohl k instalaci nejake distribuce (Debianu) na moje muzealni P166 48MB RAM a ejhle ono to slape a to jsem linuxovej n00b :)
    31.1.2006 10:36 georgo23 | skóre: 26 | blog: instalace_vmwaru | Karviná
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Clankem jsem velice nadsen. Fluxbox splnuje vse co jsem hledal na stanice do "vyroby". Chybi mi jeste jedna funkce.Da se nejakym zpusobem zakazat minimalizaci a zavreni aplikace ?
    jen se učím jak se to naučit .... ...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.