abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    1.5. 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 12:55 | Nová verze

    Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (31%)
     (20%)
     (31%)
     (17%)
    Celkem 35 hlasů
     Komentářů: 8, poslední dnes 08:25
    Rozcestník

    Čím se nejraději inspirujete při nastavování jména počítače (hostname):

    mytologií
    13% (93)
    sci-fi
    14% (101)
    jmény žen (bývalých, současných, vysněných)
    6% (40)
    druhy zvířat
    4% (28)
    něčím jiným
    64% (461)

    Celkem 723 hlasů
    Vytvořeno: 15.5.2005 19:40

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.5.2005 19:42 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Zase nic :-)
    Podle mě tam chybí oblíbený film nebo kniha, přecejenom není jenom sci-fi :-)
    15.5.2005 19:47 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    To je fakt. Autor pravděpodobně vycházel z přesvědčení, že správný geek nic jiného nečte ;-). Uvažoval jsem, jestli to nezměnit na literaturu nebo inspiraci nějakou kulturou obecně, ale pak jsem si řekl, že to není žádná závažná otázka, tak proč to nenechat tak, jak chtěl autor.
    15.5.2005 19:50 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    Já myslel, že správný geek čte fantasy :-)
    15.5.2005 19:54 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    Náš člověk :-) Fantasy to je moje, sci-fi moc rád nemám. Ale řekněme, že tam můžeme zařadit oboje, budeme-li tolerantní ;-)
    Copak toho není dost?
    15.5.2005 22:01 Jakub Hegenbart
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    V práci mají firemní stroje názvy jako "Klatovy", "Budějovice" a podobně, takže když jsem si tam přivezl "Gondolin" a "Tirion", tak tam docela dobře zapadly... :-D
    16.5.2005 10:20 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    proč probůh? co máte (skoro) všichni proti sci-fi? Verne, Čapek, Asimov atd. versus Tolkien a plagiátoři? - jste divný ;-)

    p.s. skoro bych se vsadil, že 90% "fantasy" jmen je stejně z mytologie (přičemž do "mytologie" počítám i skutečné historické postavy, o kterých kolují mýty ;-))
    16.5.2005 10:27 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    Já nemám nic proti sci-fi, ale jenom proti volbě sci-fi v této anketě, protože mi připadá moc úzká :-)

    90%? Z čeho to počítáš? :-) V Pratchettovi jich asi moc nebude :-)
    16.5.2005 12:36 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    nepočítám, proto píšu, že bych se vsadil jenom skoro ;-)

    ad Pratchett, nejsem si úplně jist, zda parodie nějakého žánru sama do toho žánru spadá (no, asi jo ...), nicméně on a jemu podobní těch zbývajících 10% nenapsali, že :-)

    ale právě kromě takových příkladů, jako je Pratchett, si o originalitě jmen moc iluzí nedělám ... např. když si budu hledat na Inetu svůj nick, tak zjistím, že je to údajně jméno nějaké elfky, hmmm, až na to, že je to také naprosto regulérní příjmení jednoho muzikanta (a proč by jeho prapra-praděd nemohl být zmíněn v nějaké legendě? ;-))
    ale jenom proti volbě sci-fi v této anketě, protože mi připadá moc úzká
    no však taky nereaguju přímo na ten první příspěvek; jo, do ankety to je málo, ale říkat, že to není pro geeky ...? ;-)
    16.5.2005 10:30 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    Fantasy je IMHO takové naivnější, prostě hezčí pohádky :-) Verne se mi nelíbí vůbec, Čapka bych nebral moc jako sci-fi a Asimov… no, dejme tomu.

    Jasně, takový Tolkien se inspiroval mytologií hodně silně :-) Ale co na tom?
    Copak toho není dost?
    16.5.2005 10:53 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    Čapek nepsal sci-fi? Uznávám, že takové Hovory s TGM bych mezi sci-fi neřadil, ale co RUR, Válka s mloky nebo Krakatit?
    16.5.2005 11:10 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    Já neříkám, prvky sci-fi to má, ale všude tam píše o současném světě (tehdejším) a současné společnosti. Sci-fi náměty tam IMHO používá právě jenom k tomu, aby mohl psát o současnosti.
    Copak toho není dost?
    16.5.2005 11:15 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    To nevadí ne? Pořád je to sci-fi. Nemusí být všechno Hvězdné války... Däniken psal o minulosti, a přitom je to (alespoň zčásti) sci-fi.
    16.5.2005 11:20 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    Hm, já to za sci-fi nepovažuju :-) Pokud se tedy samozřejmě všichni rozhodnete, že to sci-fi je, tak vám to vzít nemůžu, ale můj názor je takový. Takhle, pokud z Čapka sci-fi námět vyhodíte a nahradíte ho jiným, podobným ale současným, budete to stále označovat jako sci-fi? Když to udělám s Hvězdnýma válkama, tak to dle mého sci-fi stále zůstane.

    Ani Däniken IMHO nepíše sci-fi, ale spíš takové pseudovědecké dokumenty, minimálně se o to snaží.
    Copak toho není dost?
    16.5.2005 11:38 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    Asi se rozcházíme v chápání sci-fi. Já to beru doslova jako science fiction.

    Jinak, vyhodím-li z Hvězdných válek sci-fi (vesmírné koráby, světelné meče a cestování nadsvětelnou rychlostí), zbude mi dobrodružný příběh, který bych si klidně po záměně pár jmen klidně spletl s kdejakým rodokapsem.
    16.5.2005 11:45 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    Já nevím, ale pohled: ,,vida, ty máš světelný meč, tak seš sci-fi`` mi přijde trochu moc jednoduchý na to, abych podle něj škatulkoval literaturu :-)
    Copak toho není dost?
    16.5.2005 11:50 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    Hmm, jak už psal kavol pode mnou, zrovna SW jsou výborným příkladem toho, jak na neustále opakovaný příběh o moci, rebélii, vzestupu a pádu (a trošce té lásky) nabalit sci-fi omáčku. A ta je v tomto případě reprezentována právě světelnými meči (mimo jiné).
    16.5.2005 11:52 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    Tak tedy prosím definuj, co je to sci-fi :-)
    Copak toho není dost?
    16.5.2005 12:18 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    16.5.2005 11:40 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    Takhle, pokud z Čapka sci-fi námět vyhodíte a nahradíte ho jiným, podobným ale současným, budete to stále označovat jako sci-fi?
    no to by mě zajímalo, jak chceš třeba ze jmenovaného RUR vyhodit sci-fi námět ;-)
    Když to udělám s Hvězdnýma válkama, tak to dle mého sci-fi stále zůstane.
    hoho, tak zrovna ty by šly přenést do jiného prostředí naprosto triviálně ... meče tam Jediové už používají :-) různé planety lze nahradit různými kontinenty a vesmírné koráby námořními atd., na motivu "síly" nic sci- není, čili můžeme z toho udělat hezký příběh o vzestupu a pádu jednoho impéria zasazený třeba do středověku - ve SW jsou sci-fi jenom rekvizity, ne příběh
    16.5.2005 12:23 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    no to by mě zajímalo, jak chceš třeba ze jmenovaného RUR vyhodit sci-fi námět ;-)
    Nějakou černou literární řezničinou :-) Všechno jde.
    Copak toho není dost?
    16.5.2005 15:42 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    No, ja zase vidim dost velkou paralelu mezi Republikou a Evropskou unii. Jsem zvedav, zda skonci stejne (uz mam listky na nedeli :-) ).
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    16.5.2005 16:11 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    No jo, to se taky máte, když nám ještě jedno ze dvou (a jedno z jednoho použitelných) kin ještě po povodni nedali dohromady…
    Copak toho není dost?
    16.5.2005 18:46 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    Pořád je bláto v podzemních garážích? :-))
    16.5.2005 18:59 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    Slyšel jsem, že jim ještě neuschnul červený kobereček pro hvězdy z Hollywoodu :o)
    Copak toho není dost?
    16.5.2005 17:10 Jozef Vondrák | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    sci-fi = science fiction = vědecká fikce.

    Čapek se vědou v některých svých románech inspiroval. Fikce to také byla.
    16.5.2005 11:26 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    Tohle bych spis pocital jako utopisticka dila...
    16.5.2005 12:09 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    Verne se mi nelíbí vůbec, Čapka bych nebral moc jako sci-fi a Asimov… no, dejme tomu.
    neříkám, že se vše musí líbit každému, vybral jsem jen několik jmen pokrývající různá období; mohl jsem říct Bradburyho, Stevensona, Wellse, Orwella, Běhounka, Łema, Neffa, Clarka či kohokoliv ze současných autorů (tam mě ale nenapadá nicmoc "převratného") ... cílem bylo naznačit šíři záběru sci-fi (což se zřejmě povedlo, jestliže je u Čapka pochybnost, zda vůbec patří do sci-fi :-)) narozdíl od fantasy, která má poměrně pevná pravidla (i když by jistě šlo najít dvě knihy, kde množiny rekvizit budou disjunktní a stavby příběhů budou také naprosto rozdílné, a přesto bude oboje spadat do fantasy)
    Jasně, takový Tolkien se inspiroval mytologií hodně silně :-) Ale co na tom?
    nic na tom; ostatně tuším, že ani nebyl první, kdo tak učinil (?), jenom z toho jeho úspěchu mám takový pocit, že prakticky každé fantasy dílo lze nějakým způsobem srovnat s Tolkienovou tvorbou ...
    16.5.2005 12:17 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    Problémem není, že každé fantasy dílo lze srovnávat s jeho tvorbou (na tom by koneckonců nic nebylo), ale že každé fantasy dílo je srovnáváno s jeho tvorbou, takže tím myslím žánr dost trpí. Tím jest zároveň dána i odpověď na první odstavec, část o pevných pravidlech ve fantasy. Fantasy ale trpí i dalšími problémy. Třeba, že člověk dočte knížku a zjistí, že si vlastně přečetl teprve úvod do první trilogie :-)

    Nicméně i tak má tolik příznivců, že… ;-)
    Copak toho není dost?
    17.5.2005 10:33 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    Třeba, že člověk dočte knížku a zjistí, že si vlastně přečetl teprve úvod do první trilogie :-)
    no to je imho jedno z těch "pevných pravidel", Tolkien-neTolkien ... nevybavuje se mi fantasy příběh, který by byl zcela uzavřený (s jasně definovaným koncem ano, ale ne tak, aby neumožňoval recyklaci rekvizit) ... ve sci-fi najdu příklad okamžitě, třeba povídka "Živý jste byl lepší, pane"
    17.5.2005 15:26 thingwath
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    Mas-li ve fantasy neomezeny repertoar tvurcich prostredku, treba bozsky zasah nebo pouziti magie, tak myslim, ze bys jen tak nejaky pribeh taky neuzavrel :-)

    Ktery pribeh se neda pouzit a pouzit v dalsim dile? Nemusis psat jenom pokracovani, ale alternativni pohled (z jine strany), nebo tak...
    17.5.2005 18:01 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    A oblíbené jsou i prequely (zdalipak tu někde je MSSM, aby mi řekl, jak je to česky?).
    17.5.2005 18:03 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    Ach, díky ti, člověče zlatý. Přesně na tohle slovo jsem si marně snažil vzpomenout při psaní toho mého komentáře :-) Ale jak je to česky nevím.
    Copak toho není dost?
    16.5.2005 17:21 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    Když se mé počítače jmenují lion, unicorn, walrus a carpenter, počítá se to taky jako fantasy? :-)
    15.5.2005 19:53 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    No, tak dejme tomu, že sci-fi by řešilo Gil-galada, ale kam mám zařadit Maelgwna a Ethelreda? Mytologie to není, literární postavy také ne, to jsou skuteční králové žijící okolo šestého sedmého století.
    Copak toho není dost?
    15.5.2005 20:49 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    Dějepis? :-)

    By mě zajímaolo, kolik počítačů se jmenuje Mort nebo třeba Zeměplocha :-)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    15.5.2005 20:50 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    (Samozřejmě bez diakritiky)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    15.5.2005 21:19 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    Mrakoplaš byl taky jeden z kandidátů, ale nechtělo se mi mršit ho odstraněním diakritky, tak to vyhrál Ethelred :-)
    Copak toho není dost?
    15.5.2005 22:03 rane | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    mohol si pouzit 'Rincewind'.
    15.5.2005 22:14 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    Já nevím, mě se to tak moc nelíbí, to už bych spíš použil Mrakoplas…
    Copak toho není dost?
    16.5.2005 13:05 Sodalite | skóre: 18 | blog: tucnakov | Břeclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    Nevím jak teď, ale mrakoplas byl dlouho serverem na FF MU Brno.
    Absolutní pravda je nepoznatelná. Všechny ostatní jsou jenom soukromé lži.
    16.5.2005 13:17 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    $ host mrakoplas.phil.muni.cz
    mrakoplas.phil.muni.cz has address 147.251.96.5
    15.5.2005 23:35 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    No jeden počítač se mi tu po jednom "hrdinovi" ze Zeměplochy jmenuje :-)
    16.5.2005 08:21 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    dig -x 217.67.16.10
    16.5.2005 19:17 Tomáš Bláha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zase nic :-)
    No jeden počítač jsem Mort pojmenoval. A doma mam Gaspodu.
    nway avatar 15.5.2005 20:24 nway | skóre: 17 | Česká Lípa
    Rozbalit Rozbalit vše Jméno pcdla
    Tak dlouho vymýšlím, až něco vymyslím a po pár dnech stejně zjistím, že už to někdo již vymyslel stejně. Teď už mám pocit, že je to jedno, hlavně aby se nepotkali stejní dva a ještě k tomu třeba u Kolína :-)
    15.5.2005 20:39 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Ničím
    Nejspíš ničím. Tedy rozhodně ne ničím konkrétním.
    15.5.2005 21:24 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ničím
    To by mě tedy celkem zajímalo, jak se dá s takovou inspirací pojmenovat počítač :-) Maximálně dát tomu jméno podle první věci na kterou se podívám.
    Copak toho není dost?
    15.5.2005 21:34 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ničím
    Maximálně dát tomu jméno podle první věci na kterou se podívám.
    A proč máme my Indiáni takový divný jména? :-)
    15.5.2005 22:18 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ničím
    Divný jméno je třeba Sojuz, jak se jmenuje bráchův počítač (ale s windows), nevím kde k tomu přišel.
    Copak toho není dost?
    16.5.2005 08:33 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ničím
    Uf. To je mineno jako vtip? Pak mi tam ovsem chybi smajlik :-)
    16.5.2005 08:42 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ničím
    No, vtip to možná je, ale ten počítač se tak fakt jmenuje :-)
    Copak toho není dost?
    16.5.2005 08:54 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ničím
    Nechci se Vas dotknout. Ale Sojuz je jmeno sovetske nosne rakety ale hlavne typu kosmicke lodi. Ve ktere (Sojuz 28) byl navic ve vesmiru jako prvni a jediny Cech Vladimir Remek.

    PS: Nejsem zas az takova vykopavka abys si to osobne pamatoval :-)
    16.5.2005 08:56 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ničím
    Já to dobře vím, co to je. Je ovšem otázka, nakolik to ví on a co tím vlastně sledoval :-)
    Copak toho není dost?
    16.5.2005 08:59 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ničím
    No proto ;-)
    16.5.2005 09:00 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ničím
    Jde o to, proč se počítač jmenuje Sojuz, ne co to je (byl) Sojuz.

    Nebo proč se mé počítače jmenují potato a smut, když už jsme u toho...
    16.5.2005 09:13 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ničím
    Ano uz vim. Reagoval jsem jen na prvni cast (divne jmeno) a zbrkle zanedbal druhou. Ted je mi jasne, ze divne jmeno je to jen proto, ze si ho vybral prave jeho bratr :-)
    16.5.2005 09:34 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ničím
    No, o bratrovi bych vám mohl říct samé pěkné věci ;-) (chybí mi něco jako ďábelsky se usmívající smajlík)

    Co se týče počítačů potato a smut, tak zejména to druhé dává v googlu zajímavé výsledky :-D I když taková Britská bramborová rada a Mezinárodní bramborové centrum je taky zajímavé :-)
    Copak toho není dost?
    16.5.2005 09:39 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ničím
    Není smut jen kamufláž? Slut? :-)

    PS: Slut by se hodila pro dual-boot-stroj-s-*nixem-a-okny...
    Math, as Barbie says, is hard.
    16.5.2005 10:55 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ničím
    Slut bych pojmenoval spíše počítače v internetových kavárnách...
    16.5.2005 13:59 ivan | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ničím
    Také se Vás nechci dotknout, ale prvotní význam slova Sojuz v ruštině je spojenectví nebo svaz. A protože byl Svaz sovětských socialistických republik tak se různým tehdejším projektům včetně raket dávaly podobná jména.
    16.5.2005 14:38 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ničím
    Vsak vim, zas tak mladej zase nejsem ;-)

    Sajuz nerusimij, respublik svabodnich, da splatja na veki velikaja Rus.
    wake avatar 16.5.2005 09:15 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ničím
    "Sojuz" je rusky "svaz". Treba tvuj bratr obdivuje ruske algebraiky ?
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    16.5.2005 09:30 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ničím
    I tohle vím, a asi to byl zamýšený význam, nicméně už mu to vydrželo docela dlouho, tak mě docela zviklává v tom, že to byl vážně jenom vtip :-) Pochybuju, že by znal byť jediného ruského algebraika ;-)
    Copak toho není dost?
    15.5.2005 21:37 S.T.A.L.K.E.R.
    Rozbalit Rozbalit vše Anketa
    Myslim ze necim jinym je hooooooodne!!!velky rozsah.
    15.5.2005 21:40 **************
    Rozbalit Rozbalit vše ********
    Kdo do****** vybira ty ankety?
    lankvil avatar 15.5.2005 22:20 lankvil | skóre: 8 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše tak ja sem zaskrt sci-fi
    vlastne pocitace pojmenovavam podle planet a hvezd, bud ze scifi nebo jen tak z toho co znam:)
    Já mám taky blog
    15.5.2005 23:08 krtko | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše to teda fakt neviem
    defka je jmeno zeny?
    15.5.2005 23:32 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše -
    Pěkné pojmenování počítače v dobách W98 bylo "This šrot". :-)
    16.5.2005 11:12 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: -
    No, já spíš používal "Strašnej krám" ;o)
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    cezz avatar 16.5.2005 01:30 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Quake
    Moje dva domace pocitace sa volaju DM4 a DM6 :)

    Quake 1 rulez ;)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    16.5.2005 08:25 Wop | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Nazev mojich kompliku
    A moje se jmenuji Max a Kurt. Je to ze hry MDK, takova starsi, ale pro me uzasna vec.
    Fill avatar 16.5.2005 08:26 Fill | skóre: 19 | blog: Fill | Třebíč
    Rozbalit Rozbalit vše jméno mé 1. stanice zvolila dcera
    asi ve dvou letech. Byl to ušounek, bytost, se kterou komunikovala a viděla jen ona. (takže asi sci-fi)

    Pak už to byly názvy dle účelu (v práci).
    wake avatar 16.5.2005 08:40 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše hm...
    penuse - tenhle mi vyděláv(á)(al) peňůze.

    underwood - tenhle používá sestra místo psacího stroje

    sroubovak - kladivko je příliš hrubý nástroj

    firewall - ohnívá stěna ;-)

    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    wake avatar 16.5.2005 22:32 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm...
    jo, a moja pyskárna se jmenuje HUDLA, nevíte někdo, co to je ?
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    16.5.2005 09:21 --.----...--.-. | skóre: 6 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše .
    moj sa volal zo zaciatku "localhost" :-D , ale teraz uz len "supercomputer"
    16.5.2005 11:51 narg | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Hostname(y)
    Moje počítače se jmenujou:
    holly - Holografický počítač 10 generace s IQ 6000 umístěný na lodi Jupiterské důlní společnosti Červený trpaslík :)
    schrodinger - Kočka v Stargate, Vědec
    viki - Umělá inteligence - z Já robot

    apod...

    -- Takže jinak řečeno se inspiruji SCI-FI :)
    MySQL is same as excel. Same features, same stability, same speed. simply... same.
    16.5.2005 12:41 S.
    Rozbalit Rozbalit vše non sci-fi
    ne, ze bych byl alkoholik, ale moje stroje se jmenuji Fernet a Berentzen :o)
    16.5.2005 13:08 Sodalite | skóre: 18 | blog: tucnakov | Břeclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: non sci-fi
    Já zase ujíždím na mytologii, takže moje počítače se jmenují "merlin" a "wotan". Kamoš, kterému jsem instaloval teďka nově linux, si to pojmenoval "miloň" (bez háčku)
    Absolutní pravda je nepoznatelná. Všechny ostatní jsou jenom soukromé lži.
    vogo avatar 16.5.2005 13:17 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Červeným trpaslíkem
    doma mám Queega, a po světě běhá Holly, Hilly, Casandra, Gordon, Kryton, Able
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    Ondrej avatar 16.5.2005 13:55 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Ach jo
    Ja mam kompy pojmenovany normalne - bud podle majitele (ondruv, honzuv, jirkuv) nebo podle ucelu (server) nebo podle typu (nejnovejsi prirustek - notebook). Ale stejne je nejhezci 10.0.0.1, 10.0.0.2, 10.0.0.3, 10.0.0.100 a 10.0.0.200
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    16.5.2005 14:10 david jezek
    Rozbalit Rozbalit vše aaa
    kámošovo komp se dlouhou dobu jmenoval "Máslostroj" :-)
    16.5.2005 15:21 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aaa
    rejp, rejp - jestli to bylo inspirováno tím, čím myslím, tak tam nepatří čárka nad "a" ;-)
    16.5.2005 18:19 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Proč ne třeba hlemýžď?
    To už dneska skoro nikdo nepojmenovává počítače podle zvířat? Například hlemýžď nebo slimák (snail,...)?

    Nebo hory a jezera (u mě třeba: lomond, allemuir, holyrood,..)?
    16.5.2005 18:36 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč ne třeba hlemýžď?
    16.5.2005 20:10 temporary
    Rozbalit Rozbalit vše 42
    hactar samozrejme :))))
    16.5.2005 20:18 Martin Viteznik | skóre: 19 | blog: Drahtenzentrum
    Rozbalit Rozbalit vše A co muzika?
    no co...
    roger-waters - můj komp
    router - router
    jimi-hendrix (později přejmenováno na tata) - otce
    další pokusný budou (snad) jiri-schelinger, robert-plant,...
    A HANGFELVÉTELT A TÖRVÉNY VÉDI !!!
    16.5.2005 22:28 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Nevim
    hmm, tak premyslim nad tim, jak za chvili pojmenuji svuj laptop, az slackware installator dokopiruje balicky.. ;) pink floydy mam taky rad, a co treba kdybych ho nazval high-hope ;) nevim, myslel jsem ze gorgoroth, ale jeste nevim, nemate nekdo nejaky napad?
    16.5.2005 22:33 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nevim
    Gorgoroth? To je náhodou celkem fajn, ale tedy upřímně, významem nevím :-) Mimochodem, co vás vede k tomu, že pojmenováváte počítače po místech? Pro počítače mám vyhrazeny osoby a věci. Laptop by mohl být po nějakém meči, zkus Guthwine :-)
    Copak toho není dost?
    16.5.2005 22:41 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nevim
    a co anduriel to taky neni spatny, zrovna jsem myslel na lothlorien ;)
    16.5.2005 22:48 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nevim
    Andúril zná každý :-) Když Lothlórien, tak proč ne raději Caras Galadhon? :-) Ale ty místa, nevím. Valaraukar by se ti nelíbil? (nejsem blázen, když všechna ta jména sypu z hlavy? ;-))
    Copak toho není dost?
    16.5.2005 23:16 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nevim
    nejsi ;) to je dobry asi jo, asi to tam necham, ted je to darkstar, jdu to zmenit, diky! ;)
    17.5.2005 09:34 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nevim

    hej, moje loď se jmenuje Lothlórien ;-)

    jméno jsem měl už dýl, oficiálně byla pokřtěna na Lužnici v létě 2001, no a na podzim pak přišlo Bratrstvo prstenu, což mě silně míchá, neb od té doby na nás pořád někdo pokřikuje ve stylu "Nazdar elfové!" a "Kolikrát jste viděli Pána prstenů?", i když s tím pitomým filmem to nemá prachnic společného :-(

    Ó Lórien, Lothlórien,
    nádherná Lothlórien,
    ó Lórien, Lothlórien,
    děravá Lothlórien ...

    17.5.2005 15:28 thingwath
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nevim
    Nevim ve jakych vsech souvislostech se da to jmeno pouzit :-) Moje lod by se, mit jakou, jmenovala Dreadnought, takze to neresim :-D
    17.5.2005 15:29 thingwath
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nevim
    Tedy, jeste bych uvazoval Svobodu nebo Nezavislost :-)
    17.5.2005 17:17 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nevim
    ale fuj :-(
    17.5.2005 17:43 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nevim
    Fuj? Na takové krásce bych se skutečně ničeho bát nemusel :-) Ale vážně, ta loď je moc pěkná a i to jméno ujde, co se ti na tom nelíbí?
    Copak toho není dost?
    17.5.2005 23:29 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nevim
    jak mám vědět, že myslíš zrovna ten šrot ze začátku minulého století? ... nicméně je to mrcha válečná a význam jména taky nic moc, fuj, to je ale inspirace :-(
    Petr (DotaZ) Jakubec avatar 17.5.2005 07:37 Petr (DotaZ) Jakubec | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nevim
    Laptop by mohl být po nějakém meči, zkus Guthwine :-)
    Higekiri, ci libo hizamaru (japonske mece - ale neni to scifi, nybrz opravdova historie...)
    Mikos avatar 17.5.2005 03:14 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Stargate SG-1
    Tak u mě jsou to jmna planet z výborného sci-fi seriálu Stargate SG-1 :-) Zatim mam stroje 'tauri' a 'abydos'.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    17.5.2005 08:22 Ivan Vyoral | skóre: 4 | Děčín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stargate SG-1
    A proč ne rovnou např. PB2-098 nebo P3X-7763 :-)?
    17.5.2005 08:21 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše cartoon nebo vysnene zeny?
    ja mam mojo-jojo, buttercup a mandy. potreboval bych ale vic stroju, pac mam jmena v zasobe.

    muhehe, ted vidim, ze PPG prelozili do polstiny jako Atomówki
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    17.5.2005 08:50 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše No přece, jak říká M$
    Copak se počítač dá pojmenovat jinak než "Počítač v kuchyni"? ;)
    17.5.2005 09:43 took
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No přece, jak říká M$
    Rozhodně dá, treba "Ivetin počítač" :-)
    17.5.2005 09:47 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No přece, jak říká M$
    ehm, pokud se nepletu, tak to je popis - M$ radí názvy počítačů ve stylu "W5S2MRDY", ne? :-)
    17.5.2005 10:22 vd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No přece, jak říká M$
    nebo taky "W5S2MRDAT"

    btw. vader a sartorius :), kdybych mel treti a ctvrty tak asi snaut a kelvin
    17.5.2005 10:29 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No přece, jak říká M$
    Pravda, pravda. Už dlouho jsem ten instálátor neviděl. Ale "počítač v kuchyni" mi zůstane v paměti asi napořád (neuvěřitelně mě to pobavilo).
    17.5.2005 11:02 Vašek | skóre: 2 | blog: IDIC
    Rozbalit Rozbalit vše Star Trek

    Moje počítače se jmenují např. jako Enterprise, Voyager, NX01, Defiant, Excelsior, Interpid.

    Někteří volí jména jako Picard nebo Worf, ale to podle mně nejsou lodě ale lidé. I když slavní. Pojmenování počítače podle nějakého člověka mi příjde jako neosobní v tom smyslu, že by si těžko nějaký kapitán pojmenoval loď podle nějakého člověka Picard by přeci nemohl létat v lodi jménem Kirk.

    Nevypadalo by to esteticky dobře

    17.5.2005 12:36 Jojo-stupidBoy
    Rozbalit Rozbalit vše SadoMaso
    A proč by se počítač nemohl jmenovat třeba Master a Slave nebo Bič? ,,Něčím jiným je opravdu široký pojem"
    17.5.2005 13:22 Bubak
    Rozbalit Rozbalit vše Dlouhý, široký a krátkozraký
    stara386 - no comment, kdysi celé rodiny, pak můj, teď mrtvej
    kolodej - nejdřív celé rodiny, pak ho zdědili bratři dohromady a te+d ho ma ten prostřední z nich
    drson - taky nejdřív rodičů, teď ho maji ti dva co nevlastni koloděje
    vseved - 486 můj, nahradil starou386,teď stojí v koutě a nemá monitor
    jason - rodičů
    zlatovlaska - můj

    tiskárny:
    mamut - jehličková, řve jako mamut na porážce
    tryskáč - ingoustová

    krabka - wifi připojení

    17.5.2005 19:05 Pajus
    Rozbalit Rozbalit vše ne ani tak druhem zvířete ....
    Ale spíše krásným slovním označením barvy :-))
    17.5.2005 20:34 Vít Heřman | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Mytologie
    No muj hlavni se jmenuje Mjölnir, pro dalsi nazvy co sem pouzival nechci lezt do konfiguraku DNS serveru... Jeste si vzpominam na Harald... dal uz asi moje pamet nesaha... Takze skandinavska mytologie a historie :)
    19.5.2005 21:40 sweto | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše w98
    dlho som pouzival trapawtrawochtrame ;) je to jedno kuzlo z atlantis talkeru. teraz kvoli prehladnosti na sieti na intraku pouzivam obycajne sweto...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.