Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Posledních pár dnů bylo na abclinuxu.cz pro adminy diskuzních fór a pro pravidelné účastníky diskuzí ve znamení znechucení nad uživatelem s nickem "guru". Tento, dle všeho puberťák, si léčí komplexy podobně jako spousta jemu podobných tím, že do diskuzí vkládá příspěvky mající jediný účel: vyvolat hádku, flamewar, osočování.
Po dohodě jsme usoudili, že nejlepší obranou proti tomuto druhu zvláště vlezlého primitivismu bude mazání jeho příspěvků. K takovému rozhodnutí jsme nedošli lehko. Ze začátku jsme se přikláněli spíše k naději, že provokatérovy výlevy zůstanou po nějaké době bez odezvy a přestane ho to bavit. To se bohužel nesplnilo, protože se vždy našel někdo, kdo cítil potřebu primitivovi sdělit, že je to primitiv.
Proto jsme sáhli k promazávání již značně zaneřáděných diskuzí. Kromě původních příspěvků, které vyvolaly hádky, to však odneslo i množství příspěvků dalších lidí. Jedni provokatérovi nadávali, druzí ho usměrňovali do správných mezí, třetí všem říkali, ať se na něho vykašlou. Každopádně však šlo o příspěvky v podstatě neškodné - jen byly většinou hrubě offtopic, protože se hádka rozpoutala v libovolné diskuzi.
Jakékoliv mazání příspěvků z diskuzí je vždy těžké. Nejraději bychom to vůbec nedělali. Pak by však hrozilo, že se z více či méně odborných diskuzí stanou páchnoucí kanály plné nesmyslů. Najít řešení problémů by bylo čím dál těžší, kvalita a úroveň celého diskuzního fóra by klesala.
Co tedy s tím? Už delší dobu uvažujeme o zřízení speciálního fóra, které by bylo žumpou abclinuxu. Přesouvali bychom tam všechny nesmyslné flamy. Zatím jsme se však nerozhoupali. Má to cenu? Není lepší to prostě mazat? Jak se na to díváte vy? Je takové mazání přijatelné nebo ne?
Tiskni
Sdílej:
/dev/black_hole
. A nějaký antispamový filtr.
#include <iostream> #include <sstream> #include <string> #include <cctype> #include <clocale> using namespace std; int main(void) { setlocale(LC_ALL, ""); string line, s; istringstream is; int i, j, k, a, b; while (getline(cin, line)) { is.clear(); is.str(line); while (is >> s) { for (a = 0; !isalpha(s[a]) && a < s.length(); a++); for (b = s.length() - 1; !isalpha(s[b]) && b >= 0; b--); for (j = a; j < (i = b - a + 1) / 2 - 1; j++) { k = s[j + 1]; s[j + 1] = s[i - j - 2]; s[i - j - 2] = k; } cout << s << " "; } cout << endl; } return 0; }Co program dělá, je celkem zřejmé na této větě:
Co pargorm dlěá, je ceklem zmjeřé na ttéo vtěě:
Jsem pro žumpu, pro přesunutí příspěvků do této kategorie, kde by byly po nějaké době - 1 dni - 1 týdnu? smazány. Radši bych je nemazal hned, aby bylo vidět, CO se to maže, pro průkaznost a odstrašující příklady.
Vulgárnost je způsobena anonymitou. Většina "žumpáků" by si tohle nikdy nedovolila, kdyby měli pocit, že je někdo skutečně uvidí. Navrhuji kromě smazání s oddůvodněním moderátora (admina) zobrazit IP adresu žumpáka.
Není to stoprocentní, u dialupistů je IP k ničemu, ale pocitu sebraní anonymity by to mohlo pomoct.
A proto bych nechal obsah žumpy aspoň 1 den viditelný, než se vyprázdní, ať je to (mazání) průkazné.
A možná by nebylo marné adminům pomoci nějakým tlačítkem. Něco jako označení nevhodného komentáře, když se sejde více hlasů ta ať se na to admin podívá... No ale asi by to také mělo nějaké nevýhody.
mood = (machine != slackware) ? depressed : euphoria;