abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 14:11 | IT novinky

    Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 524 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Aktuální zápisy

    Nejdůležitější součástka: páčka

    27.6.2006 22:32 | Přečteno: 1579× | Ze života | poslední úprava: 28.6.2006 00:33

    Co si myslíte, že je nejdůležitějším parametrem notebooku? Rychlost procesoru, velikost paměti nebo disku, kvalita displeje, výdrž baterie, odolnost, spolehlivost? Ale kdeže... Páčka! Jsme totiž v české poslanecké sněmovně.

    Noví poslanci dostali nové notebooky. Za naše peníze samozřejmě. To by ještě nebylo tak zlé, pokud od nich chceme kvalitní zákony, měli by mít dobré pracovní prostředky. V Lidových novinách se ovšem člověk dočte, že by to nebyl český parlament, aby nemusel mít vždycky něco extra. Ovšem tohle je k popukání - nebo k pláči, případně k inzultaci někoho. Vyberte si...

    Vybírá-li se nějaká technika, musí se vždy stanovit jasná kritéria, podle čeho se bude vybírat a co bude mít jakou váhu. Důležitá je samozřejmě i cena, ale jak se říká, z cizího krev neteče. Proto často bývá cena u státních zakázek kritériem velice podružným, nedůležitým. To by bylo ještě stravitelné, pokud by byla ostatní kritéria rozumně stanovena. Ovšem v tomto případě posuďte sami.

    Kupovaly se nové notebooky pro všechny poslance + pár kusů navíc. To už je pěkný balík peněz. Zvítězila známá firma Autocont, přestože nabízela notebooky za vysokou cenu (dvojnásobek proti nejnižší nabídce) - a technické parametry byly obecně horší než u jiných soutěžitelů. V čem je tedy ten velký trumf? Je to malá páčka určená k ovládání WiFi (nebo je to vypínač? těžko říct...). Podle výběrových kritérií je to patnáctkrát (!) důležitější parametr než rychlost procesoru nebo velikost disku.

    Tiskové oddělení sněmovny tuto volbu usilovně hájí. Jde prý o významné bezpečnostní opatření, aby nedošlo k úniku dat. Nejsem sice bezpečnostní expert, ale odvažuji se tvrdit, že se nás někdo snaží opít rohlíkem. Nejprve technická poznámka - žádné utajované informace (ve smyslu zákona 412/2005 Sb.) si stejně na takový notebook nikdo dát nesmí, spáchal by tím minimálně přestupek, nebo dokonce trestný čin. Pravidla jsou velice přísná a vyžadují mj. certifikaci systému a zvláštní zacházení s ním.

    Je snad každému jasné, jaký operační systém je na zvolených strojích nainstalován. Jsem téměř stoprocentně přesvědčen, že se na počítačích bude běžně pracovat s právy administrátora, a že tedy jakýkoli spuštěný program bude mít prakticky plnou kontrolu nad celým systémem. Takhle vypadá počítačová bezpečnost? Jak budou počítače chráněny před viry a před spywarem? A hlavně, jak budou chráněny před takovými poslanci, kteří mají problém i s ovládáním mobilního telefonu (vzpomínáte? - "odposlechy..."), natož notebooku? Co když poslanec do svého vtipného mailu místo komiksu omylem přihodí něco "nevhodného"?

    Ne, to není kocourkov. To je důstojná instituce, zvaná Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky. V tomto případě "skoro" o nic nejde (pár milionů je prkotina). Ale je to obraz něčeho mnohem horšího - toho, že jde o normální, v podstatě systematickou záležitost. S nepříjemnými dopady pro nás všechny.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.6.2006 22:39 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Už jsem skoro na konci článku a říkám si "Kocourkov" a na následujícím řádku čtu "Ne, to není kocourkov." :o)))
    Luk avatar 27.6.2006 22:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Akorát nevím, jestli je správnější Kocourkov nebo kocourkov. Tedy jako pojmenování města nebo přenesené označení řádu, který v Kocourkově panoval ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.6.2006 22:51 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Já bych řekl, že Kocourkov s velkým k :o)
    27.6.2006 22:41 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Omyl, nejdůležitější součástí je kurvítko, akorát nevím jestli je vtomhle případě to kurvítko v notebooku nebo u jeho klávesnice...
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    Luk avatar 27.6.2006 22:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Tipoval bych, že to je tlačítko Start® :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.6.2006 10:32 Martin Viteznik | skóre: 19 | blog: Drahtenzentrum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Kurvítko je zde mezi židlí a klávesnicí...
    A HANGFELVÉTELT A TÖRVÉNY VÉDI !!!
    27.6.2006 22:56 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Tady jako jinde plati: neni dulezite co se stane, ale jak se to vysvetli!

    Myslim, ze kazdemu je jasne, ze nejde o packu a ze kazdy vi, proc vyhral Autocont a proc cena byla tak vysoka. Existuje nekde verejne (oficialne) technicka specifikace a cena daneho NB? A jestli ne, jak to? Ja jako kupujici (platim dane :( ) chci vedet co a za kolik kupuji.

    A k te bezpecnosti ... kdysi jsem nejmenovanemu senatorovi nastavoval neco na PC v jeho sratorske kancelari a na okraji monitoru byl prilepeny klasicky zluty papirek a na nem hovadskou velikosti napsano cca toto:
    Tunel do senatu:
    Login: xxxxxx
    Heslo: yyyyyy
    Nemusim snad podotykat, ze misto xxxx a yyyy tam byly zcela realne udaje.

    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    27.6.2006 22:58 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Jméno a přijmení? :o)
    Luk avatar 27.6.2006 23:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka

    Login: admin
    Heslo: admin

    :-D

    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.6.2006 23:01 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Moje ???

    Ze ja nepouzil anonymizer ... ;-)

    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    belisarivs avatar 28.6.2006 11:18 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Jestli to nebylo jak v nekterem s dilu Blaznive strely:

    Enter login: login

    Enter password: password

    Access granted!
    IRC is just multiplayer notepad.
    JiK avatar 28.6.2006 11:22 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Blbe, taky jsi nemusel vyzradit moje univerzalni tajne heslo.... :-D
    28.6.2006 12:52 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Tak to je opravdu neprůstřelné :o) To by mě na místě hackera ani nenapadlo zkoušet ;o)
    29.6.2006 17:31 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Sám jsem měl kdysi toto heslo. :-)
    29.6.2006 17:32 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    A určitě dobře sloužilo :o)
    4.7.2006 12:23 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Jo, jo, to bylo ale doma... :-)
    jnc avatar 28.6.2006 23:22 jnc | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    stativ avatar 28.6.2006 12:34 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Na nas zakladce mel admin jako heslo heslo a login administrator :-D ROFL.
    Fungovalo to tak minimalne 3 roky (pak jsem sel na gympl). LOL
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    28.6.2006 12:51 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Bojím se, že takových bude spousta :o)
    28.6.2006 18:27 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Ano, nedávno jsem se dozvěděl o jisté firmé, jejíž webové stránky mají též webovou administraci, která je přístupná z velmi snadno uhodnutelné adresy, s velmi snadno uhodnutelným jménem i heslem. Nebudu jmenovat, ale je to síla :-)
    Copak toho není dost?
    Luk avatar 28.6.2006 18:56 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Jeden český freemail to kdysi míval dokonce bez hesla :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.6.2006 22:59 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Zvítězila známá firma Autocont, přestože nabízela notebooky za vysokou cenu (dvojnásobek proti nejnižší nabídce) - a technické parametry byly obecně horší než u jiných soutěžitelů.
    Čím tohle tvrzení můžeš podložit? Ne, že bych měl o Autocontu dobré mínění...
    Math, as Barbie says, is hard.
    Luk avatar 27.6.2006 23:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Moje tvrzení se zakládá pouze na údajích uvedených v Lidových novinách (v odkazovaném článku a ještě jednom dalším). Jinými informacemi nedisponuji. Ne, že bych stoprocentně věřil novinářům, ale mám pocit, že zde to daleko od pravdy nebude.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.6.2006 23:22 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Otázka pro naše novináře (pokud to tu nějaký čte):
    Připadá Vám tato událost méně důležitá či zajímavá než "Letní stravování" - vylosováno náhodně z www.idnes.cz - rubrika "EKONOMIKA/FINCENTRUM" - právě nyní na jejich homepage.

    P.S.
    To není útok na idnes, pevně věřím, že ostatní tam mají podobné kraviny, jen jsem si idnes vybavil jako první "zpravodajský" www (ty uvozovky si za to plně zaslouží!)

    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    Luk avatar 27.6.2006 23:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Za nejhorší zpravodajský web považuji (z technického pohledu) právě iDnes. Hlavně homepage nestojí za nic, je celá chaotická a k informacím se strašně obtížně přistupuje. Dávám tedy přednost tištěné MF Dnes (možná to je jejich cíl ;-)).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.6.2006 08:29 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Moje tvrzeni je podlezenou zkusenosti a to mi u autoContu uplne bohate staci...
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    28.6.2006 08:27 Rootan | skóre: 5 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    To je celkem běžná věc, že si kamarádi "pomáhají". Děje se to na všech politických úrovních. Takových zakázek pro kámoše je... Už jsem jich pár viděl. :-(
    27.6.2006 23:12 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Hehe, zajímalo by mě, jak mají WLAN zabezpečenou, kvůli rychlosti možná asi ani nepoužili 128bit šifrování:-)
    Nechce to nějaký pražák oskenovat a kdyžtak i hacknout?? :-))
    27.6.2006 23:17 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Povoláme Zdeňka, velikého to skenovače... :-D
    27.6.2006 23:23 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Kdysi jsem jeden poslanecky notebook v ruce mel. Dost me prekvapilo, ze bootuje do linuxu, zakomunikuje s update serverem (ten zrovna nebyl k mani) a potom se rebootne jeste jednou do windows. Poslanec prava Administratora nema. A postu cte Pmailem a ne Outlookem.

    Potiz je spise s tim, ze takle nakoupene notebooky nedokazi reflektovat potreby poslance. Typicky treba chcete Thinkpad, protoze kazdy kdo ho ma a je nej zvykly ho proste chce. Jenze uter, minule se fasovaly Toshiby, ted se budou fasovat nejake noname preznacene na Autocont. Takze to stejne skonci tak, ze kdo to s notebookem mysli vazne, tak si koupi vlastni. A bezpecnost je pryc. Ten erarni dostane bud asistentka nebo deti na hrani. A penize za cely nakup jsou vyhozene.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    xxx avatar 27.6.2006 23:31 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka

    Sdílím stejný názor. Myslím si, že poslanec rozhodně netrpí takovým nedostatkem peněz, že pokud se rozhodne, že potřebuje notebook tak si ho prostě koupí.

    Please rise for the Futurama theme song.
    xvasek avatar 28.6.2006 09:01 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    ...a počítač do práce si kupuješ sám?
    28.6.2006 12:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Normální zaměstnanec nedostává k platu ještě nemalou částku na provoz své kanceláře…
    xvasek avatar 28.6.2006 13:48 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    To je taky na hlavu postavený příměr. Pokud má normální zaměstnanec pracovat v kanceláři, tak mu ji firma obvykle taky zaplatí nebo jinak zajistí.
    28.6.2006 14:07 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Tady ale nejde o kancelář v budově sněmovny, ta se platí z provozních prostředků PS. Tady jde o kancelář v jeho volebním obvodě. Přičemž nikdo nekontroluje, na co ty peníze skutečně vynakládá, jestli nějakou kancelář opravdu má a jestli se v ní vůbec někdy objeví…
    xvasek avatar 28.6.2006 15:42 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    To není pravda. Minimálně senátor (nevím jak poslanec) musí mít kancelář ve svém volebním obvodě a musí mít vypsané hodiny pro veřejnost. Jestli to nějaká komise kontroluje nevím. Jak si kancelář zajistí už je jeho problém.
    28.6.2006 15:47 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Že mu to zákon nařizuje, to asi ano. Ale v realitě ČR naší doby pokud neexistuje nikdo, kdo by to kontroloval a trestal, jako by nařízení neexistovalo… Kdysi nějací novináři zkoušeli náhodně vybrané poslance zastihnout v jejich kanceláři; pokud si dobře vzpomínám, z deseti se jim to u devíti vůbec nepodařilo, a to přesto, že byli ochotni přijít kdykoli, kdy se to poslanci bude aspoň trochu hodit…
    xvasek avatar 28.6.2006 16:24 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Hmm, tak jsem to zkoumal a poslanci zřejmě kancelář ve volebním obvodě mít skutečně nemusí. Senátoři to mají striktnější, jejich kanceláře se dají najít na www.senat.cz.

    Každopádně další text je pěkný bullshit, poslance je možné kontaktovat několika způsoby a běžně se s ním dá sejít. Nevím jakou použili metodu kontaktování, ale opravdu to není pro průměrně inteligentního jedince problém zavolat asistentovi a domluvit si schůzku.

    Navíc poplatek za kancelář a asistenta mi přijde maximálně legitimní - každá kancelářská krysa v tomto státě má svou kancelář, tak proč by ji zrovna poslanci neměli mít? Potřebují ji k práci stejně, jako potřebují k práci zde zmiňované notebooky nebo mobilní telefony. Úplně stejný support (plus některé další výhody, které ani poslanci nemají) poskytuje můj zaměstnavatel mně.
    28.6.2006 17:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Býčí lejno to není. Trik byl v tom, že oni jim samozřejmě neřekli, že jsou z televize; tedy řekli, ale až nakonec, do té doby se vydávali za prostého voliče. A navíc nešlo o to, zda si lze domluvit (někde) schůzku, ale o to, zda je možné poslance vůbec někdy zastihnout v jeho kanceláři. Ukázalo se, že u většiny poslanců to možné není, protože se ve své poslanecké kanceláři vyskytují jen jednou za uherský rok.

    Navíc poplatek za kancelář a asistenta mi přijde maximálně legitimní

    Legitimní takový poplatek je. Problém je v tom, že se nijak nekontroluje, na co jsou ty peníze skutečně vynaloženy a zda ta kancelář skutečně funguje, jak má. Ale ono je toho víc - třeba náklady na cestovné. Onehdy třeba předseda poslaneckého klubu M. Sládek vykázal takovou spotřebu, že by musel při průměrné spotřebě a rychlosti 60 km/h strávit za volantem den co den devět hodin.

    Luk avatar 28.6.2006 17:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Onehdy třeba předseda poslaneckého klubu M. Sládek vykázal takovou spotřebu, že by musel při průměrné spotřebě a rychlosti 60 km/h strávit za volantem den co den devět hodin.
    Ale s tím autem (tuším že Škoda Favorit), které používali sládkovci, se skutečně vydatně jezdilo. Když ho vraceli, mělo najeto 150 tisíc. Otázka je, kdo s ním ve skutečnosti jezdil. Kromě toho si vzpomínám, že ho vraceli nějak amatérsky přestříkané bílou barvou.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.6.2006 18:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Třeba ho celou dobu používali jako taxík, aby si strana trochu vydělala… :-)
    xvasek avatar 28.6.2006 18:26 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Náklady na cestovné se neproplácí běžným poslancům nebo senátorům, ti dostávají jenom měsíční paušál bez ohledu na to, kde byli.
    28.6.2006 18:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    On na to měl nárok z titulu funkce předsedy poslaneckého klubu.
    xvasek avatar 28.6.2006 19:29 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    To máš pravdu. Naštěstí jsou tam teď v těchto funkcích už lidi celkem rozumní. Teda aspoň v tom smyslu, že nemají nepotřebu přes svou kartu živit 30 kamarádů benzínem.
    Luk avatar 28.6.2006 16:25 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Kontrolovat by to měli voliči. I trestat - když na ně někdo kašle, příště ho nezvolit ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    JiK avatar 28.6.2006 16:42 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    bohuzel nemame vetsinovy system, takze volis strany, ne konkretni lidi. A vysledkem jsou excesy jako ted, kdy extremisticka strana s 6ti poslanci bude mit 20% vladni moci a silu zastavit jadernou energetiku i tezbu uhli soucastne. Vladni prohlaseni, ktere je jiz prijate a podepsane o tom hovori vcelku jasne. Koneckoncu drive ten komicky system dal zase neumernou moc vycuranym lidovcum...
    28.6.2006 17:05 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Většinový systém nic nezachrání, u nás se i do senátu volí podle stran, ne podle kandidátů. Je to ale celkem logické, senátoři pak stejně většinou hlasují podle stranické linie…
    xvasek avatar 28.6.2006 18:24 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Ne nutně. Pokud je aspoň jeden dobrý nestranický kandidát, tak ho lidi zvolí. Třeba Zlatuška byl zvolen v Brně za LiRa celkem s přehledem.
    28.6.2006 18:40 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    To je ale zatím spíš výjimečný případ.
    xvasek avatar 28.6.2006 19:26 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Vyjímečný (nebo spíš řídký) případ je, že někdo takový kandiduje. Že ho lidi zvolí je spíš pravidlo.
    28.6.2006 19:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Nevěřím, že by něco podobného bylo možné třeba v Praze - tam je prakticky zázrak, pokud náhodou zvolí někoho, kdo nekandidoval za ODS…
    Luk avatar 28.6.2006 17:09 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Ale pořád lze používat preferenční hlasy. Je škoda, že je lidé buď vůbec nepoužívají, anebo je dávají těm, kteří jsou stejně vpředu. I když málem se povedlo, že Hutka vyšoupl Bursíka ze sněmovny. Byl rozdíl jen pár hlasů :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.6.2006 17:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Jakkoli nemám o politickém turistovi Bursíkovi valného mínění, nemám pocit, že Hutka by byl nějakým zásadním přínosem…
    Luk avatar 28.6.2006 17:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Jen jsem tím chtěl říct, že preferenční hlasy fungují, byť je voliči moc nepoužívají.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.6.2006 18:35 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    málem se povedlo, že Hutka vyšoupl Bursíka ze sněmovny. Byl rozdíl jen pár hlasů :-D
    nojo, takhle mohl být málem Hutka v parlamentu jako poslanec a Bursík navrch jako ministr :P
    28.6.2006 18:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Zatímco takhle to bude obráceně… :-)

    Taky jsem si říkal, jestli mám mít vůbec radost, že se Kuchtová do sněmovny nedostala, protože takhle je o to větší riziko, že bude ve vládě…

    Luk avatar 27.6.2006 23:32 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    bootuje do linuxu, zakomunikuje s update serverem (ten zrovna nebyl k mani) a potom se rebootne jeste jednou do windows
    Vskutku zajímavé řešení :-)
    Poslanec prava Administratora nema. A postu cte Pmailem a ne Outlookem.
    To mě docela překvapuje. Obojí. Hlavně ale to druhé - vím moc dobře, jak lidé zvyklí na Outlook/OE hrozně neradi používají něco jiného.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.6.2006 23:45 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    To mě docela překvapuje. Obojí. Hlavně ale to druhé - vím moc dobře, jak lidé zvyklí na Outlook/OE hrozně neradi používají něco jiného.
    S bezpecnostnim odborem snemovny se nediskutuje. Ani o outlooku, ani o packach ;-) Ale vede k tomu, ze lide holt potom pouzivaji radeji vlastni veci.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    28.6.2006 01:50 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    S bezpecnostnim odborem snemovny se nediskutuje. Ani o outlooku, ani o packach ;-) Ale vede k tomu, ze lide holt potom pouzivaji radeji vlastni veci.
    No tak jak poslanci s citlivými materiály zacházejí (včetně ministra vnitra in spe), nebude asi problém si v případě potřeby ten noťas prostě vypůjčit celej. Ale pochybuju, že tam člověk najde něco jinýho než řetězový maily a rozehraný partie solitairu ;)
    28.6.2006 08:05 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Solitaire umí uložit rozehranou partii? Tohle vědět, nikdy se Windows nevzdám :-D
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    28.6.2006 09:40 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    VIP verze pro poslance ano :-)
    28.6.2006 11:45 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Solitaire umí uložit rozehranou partii? Tohle vědět, nikdy se Windows nevzdám :-D
    Hm, jestli já včera v noci nemyslel na zbytky po modré smrti 8-O
    27.6.2006 23:45 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Stále zde ale visí ve vzduchu ta otázka veřejné technické specifikace a zveřejněné ceny.

    Nebo se Autocont stydí co a za kolik prodává?

    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    28.6.2006 00:02 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    No tak se to prohlásí jako utajovaná skutečnost :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    28.6.2006 00:24 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Specifikaci zjistime snadno. Myslim ze oficialne bude stacit dotaz podle zakona o poskytovani informaci a neoficialne se zeptame nejakeho gramotneho poslance, namatkou me napadaji Tluchor, Bratsky, Bursik. Cena je myslim znama, batovskych 9.8 mil Kc za 220 kusu, tedy 45k s DPH na jednoho, pocitam ze z hlediska prestize takove zakazky by se za tu cenu dal nabidnout Thinkpad T43p ve verzi PM760-2000/15/1024/60/DVD±RW/BT/XPP vcetne docking station, nebo HP Compaq nw8240 M770/15.4/1024/80/DVD+-RW/W/BT/XP take s dockem.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    28.6.2006 19:02 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Tak se zda, ze dostanou dokonce model T60, otazka je v jake vybave. Ale jestli bude alespon nadprumerem, tak je 45k s dani za T60 skvela cena.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    Daniel Kvasnička ml. avatar 28.6.2006 00:14 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Nooooo, tak AutoCont uz v jedne slavne ceske IT aferce svoji roli hral, ne? Bude repriza? ;-)

    Ale ze pro ne nebyl dulezity zrovna vykon procesoru, to bych se nedivil...na otlouk, excel a word pani poslanci zadny dela nepotrebujou ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    28.6.2006 01:46 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Nna otlouk, excel a word pani poslanci zadny dela nepotrebujou ;-)
    Ale bacha, takovej Solitaire už je jiný kafe!
    28.6.2006 08:45 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    >>Nna otlouk, excel a word pani poslanci zadny dela nepotrebujou ;-)
    >Ale bacha, takovej Solitaire už je jiný kafe!

    Len v prípade, že ho dohrajú dokonca a dôjde na animáciu kariet skákajúcich po celej obrazovke ;-)

    Existuje snáď v ČR Úrad pre verejné obstarávanie; prečo tam nepodať sťažnosť?

    28.6.2006 01:44 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Co chcete... ty stodolarový noutbuky furt nikde, tak se holt flikuje, jak se dá. A přitom by byly pro poslance jak dělaný, a dokonce s klikou :P
    Ondrej avatar 28.6.2006 03:10 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Si tak rikam....kdzy jim koupili novy notasy...kam prijdou ty stary? Prece jenom 300 notebooku neni malo. A me by se jeden docela i hodil
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    Brabi avatar 28.6.2006 18:56 Brabi | skóre: 8 | blog: Fiend's records | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Autocont je povinen je odkoupit, co s nima pak udělá, to netuším.
    Pets are always a great help in times of stress. And in times of starvation too, o'course.
    28.6.2006 19:01 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Predpokladam ze po tomhle prusvihu je rozdaji na nejakou charitu, do detskych domovu nebo tak.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    29.6.2006 10:17 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Kéž by to tak bylo.
    brk avatar 28.6.2006 06:58 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Co to jsou za notebooky - typ?
    Ono by nebylo špatné konečně napsat, co to jsou vlastně za notebooky. Tohle už je třetí text na toto téma, který jsem přečetl, a zatím nevím, co si to vlastně kupují. Každý jen neustále opakuje slovo páčka a pak výkon procesoru a velikost disku, ale jen hrubý výkon kvalitu notebooku nedělá a jeden mechanický vypínač WiFi to jistě taky neprodraží dvojnásobně, pokud to tedy není na trhu naprosto výjimečná věc a mohou si to pak dovolit.
    USE="-qt -kde"
    28.6.2006 09:43 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co to jsou za notebooky - typ?
    Přesně tak. Jediné zveřejněné informace jsou ceny: 45kKč za notebook není nijak přehnaná cena. Naopak, je to tak akorát pro alespoň trochu kvalitní notebook (s tím souvisí i to zda má mechanické vypínání WIFI/bluetooth, to prostě nejlepvnější kategorie nemají). Otázkou samozřejmě je, co jim Autokont dodal.
    28.6.2006 12:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co to jsou za notebooky - typ?
    Za jeden notebook ne. Ale obvykle bývá podstatný rozdíl mezi cenou jednoho notebooku a cenou 220 notebooků dělenou 220. Ostatně, Dell není zrovna laciná firma a jestli i on nabídl srovnatelný model za méně než polovic…
    28.6.2006 14:13 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co to jsou za notebooky - typ?
    Obvykle také bývají naprosto rozdílné ceny+podmínky nabízené komerčním zákazníkům a ceny+podmínky nabízené státním institucím :-) Především pokud je nabízející s těmito institucemi zadobře.
    28.6.2006 09:43 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co to jsou za notebooky - typ?
    Přesně tak. Jediné zveřejněné informace jsou ceny: 45kKč za notebook není nijak přehnaná cena. Naopak, je to tak akorát pro alespoň trochu kvalitní notebook (s tím souvisí i to zda má mechanické vypínání WIFI/bluetooth, to prostě nejlepvnější kategorie nemají). Otázkou samozřejmě je, co jim Autokont dodal.
    28.6.2006 10:11 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše mechanické vypínání WIFI/bluetooth
    Pokud chtějí mít vypínání wifi/bt naprosto spolehlivé a zcela blbuvzdorné, proč jednoduše nekoupili buky bez wifi a k tomu pcmcia wifi?
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    JiK avatar 28.6.2006 10:26 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mechanické vypínání WIFI/bluetooth
    protoze by to mohl nabidnout i nekdo jiny nez autocont.
    28.6.2006 14:15 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mechanické vypínání WIFI/bluetooth
    Pcmcia a wifi blbuvzdorné? Všechny wifi karty co jsem kdy viděl přečuhují - do týdne je budou mít poslanci urvané.
    28.6.2006 16:01 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mechanické vypínání WIFI/bluetooth
    To je záměr- se přestanou ptát, jak se to dá vypnout ;-)
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    28.6.2006 10:26 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Tak jsem se dozvedel, ze pod znackou Autocont se skryva dodavka Lenovo.

    Jeste ale nevim, jestli z klasicke Thinkpad rady a nebo jejich nove, linuxem nepodporovane, varianty. V kazdem pripade ale zacina packa vice a vice smrdet, protoze T43 ani X43 zadnou packu nema a pochybuju ze ji maji ty nove lenovo, ktere tusim jeste ani nejsou ve volnem prodeji.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    JiK avatar 28.6.2006 10:39 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Podle mne tady dost lidi uplne smesuje 2 nesouvisejici problemy. Prvni, technicky a diskutovatelny, je, zda by mela mit wifi HW vypinac. (Zastavam nazor, ze je to uplne fuk, protoze, kdo to pouziva, umi to vypnout i ikonkou na liste, a kdo ne, nema to zaple, pripadne mu tam nebezi servery, pripadne tam ze zakona nema (a nesmi mit) nic tajneho) Neni to soukrome ale sluzebni a pokud tam ma neco osobniho, je to jakoby si daval uplatky do sejfu v praci...

    Druhy, pro mne podstatne zavaznejsi je, ze se napsalo vyberove rizeni na nakup vybaveni za statni (vase i moje) penize, a napsalo se zcela zjevne na miru a podle zadani jeho budouciho viteze, takze bych na to poslal kriminalku. Korupce z toho kouka na mile daleko. Jenze jste v Bananistanu, takze by si autocont zaplatil i ty policajty....stejne jako u nesmyslneho INDOSe...
    28.6.2006 11:02 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Also sprach JiK.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    brk avatar 28.6.2006 11:41 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    když je to vypnuté mechanicky, tak je to prostě vypnuté a konec. Když jde jen o ikonku, tak je to cele jen softwarová záležitost a může to zapnout zlobivý kód kdykoliv. Možná to je jen zbytečná paranoia, nicméně to tak chtěli.

    tohle je celé jen IMHO nafouknutá bublina a zatím vůbec není jasné, o jaké notebooky vůbec jde, jen všichni žvaní o nějaké páčce.

    Navíc jestli ten notebook bude stát 22 nebo 44 kKč je bohužel celkem detail podle toho, co si vezmou na platech, příspěvcích na bydlení, dopravu, … . Věřím tomu, že jeden poslanec vyjde dráž i jen na tom dotovaném žrádle ve sněmovním bufetu, než jaký je rozdíl mezi těmito notebooky.
    USE="-qt -kde"
    JiK avatar 28.6.2006 11:49 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    kdyz je to 'detail' nechces mi tech 220x22.000,- rozdilu poslat na ucet? Nakoupil bych CEZ, je ted docela nizko, za rok nebo dva by mi to mohlo vydelat na barak, nekde v Beskydech kde je hezky...
    28.6.2006 11:52 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    tohle je celé jen IMHO nafouknutá bublina a zatím vůbec není jasné, o jaké notebooky vůbec jde, jen všichni žvaní o nějaké páčce.
    Ano, páčka je zastírací téma. Podle kusých informací v českých médiích (čemuž není radno bez dalšího ověření věřit) jde o výběrové řízení, kdy se nebere ta nejvýhodnější nabídka.
    Navíc jestli ten notebook bude stát 22 nebo 44 kKč je bohužel celkem detail
    To sice ano, ale pro stát, nikoliv pro dodávající firmu, a princip výběrových řízení vůbec. Asi se tu všichni shodneme, že pro předpokládanou práci těchto počítačů je i ten nyní nejlevnější prodávaný co se týče výkonu a vybavení více než dostatečný. Ale to vem čert, ať si klidně objednají reprezentativní třídu - předpokládám ale, že ve výběrovém řízení vyhraje ten, kdo nabídne lepší podmínky za nižší cenu. A nikde se nemluví o tom, že by nabídky ostatních byly nějak poddimenzované... až na tu slavnou páčku :P

    Řekl bych, že je to daleko zábavnější téma než budoucí americká raketová základna v Česku, tak si ho užijme :P
    28.6.2006 13:34 HS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    Pokud si dobre pomatuji, tak se firma AutoCont velmi dobre osvedcila uz pri tunelu internet do skol. Neni se cemu divit ze opet zvitezila klasika ........
    28.6.2006 20:55 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejdůležitější součástka: páčka
    To je na poslancích, aby věděli co potřebují nejvíce a co je tam pro ně důležité. Podle mě by byl lepší na ten notes nějaký příplatek.
    Copak toho není dost?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.