abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:55 | Nová verze

    Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:55 | Humor

    Spouštět webový prohlížeč jenom kvůli nákupu kávy? Nestačí ssh? Stačí: ssh terminal.shop (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 18:11 | Nová verze

    Yocto Project byl vydán ve verzi 5.0. Její kódové jméno je Scarthgap. Yocto Project usnadňuje vývoj vestavěných (embedded) linuxových systémů na míru konkrétním zařízením. Cílem projektu je nabídnou vývojářům vše potřebné. Jedná se o projekt Linux Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:56 | Nová verze

    Operační systém 9front, fork operačního systému Plan 9, byl vydán v nové verzi "do not install" (pdf). Více o 9front v FQA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Nová verze

    Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6.1. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a na GitHubu. Řešeny jsou také 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:33 | Zajímavý software

    Lennart Poettering na Mastodonu představil utilitu run0. Jedná se o alternativu k příkazu sudo založenou na systemd. Bude součástí systemd verze 256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    29.4. 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    29.4. 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    29.4. 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (16%)
    Celkem 892 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Kup si Software. Budes sikanovan.

    17.6.2007 21:09 | Přečteno: 2418× | poslední úprava: 17.6.2007 21:15

    Ano. Tak to dnes chodi..... Mi rodice maji legalne porizenou licencni jednoho nejmenovaneho OS jedne nejmenovane firmy sidlici v Redmondu. Jelikoz je to OS znacne deravy, k chybam nachylny a spatne navrzeny, jeho oprava se nevyplaci a nejefektivnejsi udrzbou je format C:/ a reinstal. Jaky byl ovsem muj uzas, kdyz jsem se dnes dozvedel, ze tato legalni kopie prekrocila pocet povolenych aktivaci (nikde jsem v licenci nevidel omezeni poctu instalaci na tentyz stroj)... Eskapada, kterou jsem pote musel absolvovat me utvrdila, ze od teto firmy si jiz nikdy nekoupim ani prupisku a nikdy si nezprasim HDD jejich SW, i kdyby byl nejlepsi na svete.... Ano, chovat se k vam takto naprilad v restauraci, uz davno chodite jinam...

    Jak jsem rekl. po provedeni instalace a neuspesne aktivaci pres internet jsem zvolil doporucovanou aktivaci po telefonu. Vytocil jsem bezplatnou linku a ze sluchatka se ozval hlas automatu, na poslech pomerne neprijemny (jak asi vybirali speakera). Postupne jsem se "proklikal" az k aktivaci tohoto OS, a byl jsem vyzvan abych zadal "150 mistny" kod, ktery jsem mel vygenerovany na obrazovce. Jak debil jsem 10 minut klikal znaky do telefonu a zaroven kontroloval, zda je vytukavam spravne. Kdyz jsem vitezoslavne docvakal posledni cifru a odeslal jsem cele to obludne cislo automatu na druhem konci dratu, dostalo se mi odpovedi, ze aktivace bohuzel nemohla byt provedena. Byl jsem automaticky spojen s operatorem... Byl jsem prekvapen, ze i v nedeli tam nekdo je.... (tohle je snad jedine plus). Ozval se ovsem priteplene huhlajici chlapek s hlasem podobnym L. Sobotovi, ktereho zrovna nekdo nakopl do kouli... V tu chvili me napadlo, ze volam do Modre Ustrice (police academy)

    Nejen ze mu nebylo vubec rozumet, ale kladl otazky a kdyz se mu clovek snazil odpovedet, nenechal ho ani domluvit... Samozrejme se me opet ptal na onen "150 misty" kod, dale pak proc reinstaluji a podobne kravoviny. Nakonec me opet prepojil na automat, ktery mi zacal jine "150 mistne" cislo diktovat tak rychle, ze jsem si ho ani nestacil zapisovat do aktivacniho furmulare na monitoru.... Hruza hruzouci

    Napada me jen jedna vec. U teto firmy nakupuje jen naprosty idiot. Vzdyt jako radne platici zakaznik je jen ponizovan a sikanovan. Kdyby nezaplatil a ukradl corporate verzi, je z obliga....

           

    Hodnocení: 92 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.6.2007 21:22 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Je smutné, že platící zákazník, je na tom hůře než ten co je ukradne a crackne! Opravdu výborná firma :-(
    17.6.2007 21:26 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Několikrát jsem se mohl přesvědčit, že tzv. "body obnovy" docela fungují (do špatného stavu windows dostaly programy třetích stran). No a ikdyby ne, nenapadlo by mě reinstalovat, prostě bych obnovil prvotní instalaci z vlastní zálohy :-) Naštěstí, ťuk, ťuk, jsem to ještě dělat nemusel.

    Těžko se dají MS vyčítat protiopatření, když nezanedbatelné množství lidí za jejich produkty neplatí. Navíc MS není zdaleka jediný, připomeňme rootkit od Sony, ochranu starforce, hudební cd nepřehratelná v pc, což jsou ještě mnohem horší případy. Pokud bys stejně tvrdě postupoval vůči všem, pak budeš mít těžkej život.
    17.6.2007 21:32 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Jedina vec, ktera se mi osvedcila, je image disku s cistou instalaci. Vsechny tyhlety opravy obnovy a podobne jsou cesty do pekel, ktere nikdy dany problem plne neresi, a kdyz tak za cenu ztraty rychlosti....

    Vycitat protiopatreni??? To snad ne! Samozrejme ze je mohu a mam pravo vycitat. Zadne z techto protiopatreni NIKDY ucine nebranilo piratskemu sireni. Jedine co delalo vzdy a zcela 100% ucine byla sikana tech, kteri se snazi SW pouzivat legalne.... (viz prolomeni ochrany Visty jeste pred vydanim Visty).... Takze co to podle tebe znamena? Uvedom si, ze taty "opatreni" jsou vsem nelegalum zcela ukradene!
    17.6.2007 21:43 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Jo, vyčítat jim to můžeš, to jsem byl až moc přísný :-)
    Zadne z techto protiopatreni NIKDY ucine nebranilo piratskemu sireni.
    Jistě, protože piráti vidí, že tudy cesta nevede :-) Ale nepodaří se ti vyvrátit, že bez některých protiopatření by bylo vše pirátům ještě usnadněno. Když za některé vezmeme všechny, tak je to asi jasné.
    17.6.2007 21:46 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Rika ti neco statistika??? 99,9% piratu stahne patricne CD, ktere standatne nainstaluje a narocnost "crackovani" ci jineho prolamovani se jich vubec netyka, protoze to za ne udelalo tech 0,1% zdatnejsich nelegalu.... Takze techto 99% vlastne ani nevi, jakou ochranu ted MS pouziva.... nedotkne se jich to, by t bude ochrana sebelepsi....
    17.6.2007 21:58 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Rika ti neco statistika???
    Trefná otázka. K tomu zbytku. Možná je to tak, ale mé zkušenosti jsou jiné. Řekl bych, že dnes se opravdu vyplatí legální verzi mít, ale asi nejsem dost šikovnej a nepatřím mezi těch 99,9% :-)
    17.6.2007 22:02 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    mam-li byt uprimny, tak krome sebe (rodicu) neznam nikoho, kdo by mel legalni Windows.... A jediny problem, ktery nekteri kdy meli byl, kdyz jim zacala vyskakovat WGA (to jsou ti, kteri nectou co instaluji za aktualizace).... urcite je mezi nimi i par takovych, co ani nevi, ze se za Windows musi platit....
    17.6.2007 22:14 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Já znám akorát lidi co mají notebook, protože notebook bez windows v ČR snad sehnat ani nejde. Sice jsem někde četl, že Dell vrací peníze za windows, ale u nás nevím nevím. Jedině si koupit levný notebook s Freedosem.
    genius2000.log avatar 17.6.2007 22:28 genius2000.log | skóre: 10 | blog: poznamky_linuxaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Notebook bez Windows rozhodne sehnat lze. Muj HP NX7400 mel predinstalovany FreeDOS.
    djhanz.cz - music is my life.
    18.6.2007 06:05 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    ASUS taky prodává notebooky bez Windows. A co teprve Apple... ;)
    18.6.2007 12:10 kk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    co Sun laptop? 64bit.cz :-)
    18.6.2007 12:26 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Na 64bit.cz je velký kulový. ;-)
    18.6.2007 17:15 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Ale to je opravduodvážné tvrzení. :-)
    18.6.2007 17:38 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Ze tří případů třikrát "dostupnost: nedostupný" Musíš uznat, že i když to není velký, tak to furt je kulový ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    18.6.2007 17:48 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Jj, s tím už souhlasím, ale pořád lepší, než kdyby byla kategorie prázdná :)
    18.6.2007 23:12 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    19.6.2007 10:53 Filip Korbel | skóre: 19 | blog: Orwell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Zbozi v teto kategorii jsme na zadost Sunu museli tu nabidku stahnout. Nas zamer byl, ty notebooky nabizet a dodavat, protoze se na to dost zajemcu ptalo. Vec se ma tak, ze by se toto zbozi muselo dovazet mimo oficialni proces Sunu a na nasi vlastni odpovednost. To je problem, pokud jde o certifikace a normy, ale nejvetsi tlak je na zaruku, servis a podporu.
    17.6.2007 21:33 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Nezlob se na mě, ale u nás jsou jejich produkty značně předražené. Ani se nedivím, že někteří lidé kradou. Obzvláště když v MS jsou rádi, že lidé kradou právě jejich software a vidí v nich budoucí zákazníky.
    17.6.2007 21:36 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    mimo to, co jemi po tom, ze ostatni kradou. Sikanovat a trestat me, platiciho zakaznika za to, ze ti druzi kradou, to je zverstvo.... Ale mozna je to v povaze lidi, ochotne si nechat "srat na hlavu"
    17.6.2007 21:51 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Nevím, je-li řeč o Windows, tak mi předražené nepřijdou, tedy pokud jde o OEM verzi. Vzhledem k tomu, že většině lidí s tím počítačem vydrží 3-4 roky, tak jsou ty 2,5 kKč za nejlevnější verzi docela přijatelné. Uživatelé win navíc možná občas ušetří i ňákou tu kačku za hw, protože paleta podporovaného hw je u linuxu přecejen o cosi méně barevná.
    17.6.2007 21:55 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    nejsem si jist zda to myslel v absolutnich cislech. Ale pomer ceny v jednotlivych zemich na zapad a na vychod je docela zarazejici....
    17.6.2007 22:04 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Pochopil si to dobře narážel jsem na toto srovnání. Nemá Evropa Windows Vista poněkud předražené?
    17.6.2007 22:50 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Microsoft nemůže za to že naši soudruzi podnikatelé lidem platí za práci almužnu místo platu. Cena Windows předražená není. Zato náš průměrný plat je doslova k smíchu. A nebo spíš k pláči.
    pdp7 avatar 17.6.2007 22:52 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    17.6.2007 23:00 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Aha tak protože máme nižší plat tak nám je prodávají dráze, že mě to hned nenapadlo :-D
    17.6.2007 23:05 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Aha tak protože máme nižší plat tak nám je prodávají dráze, že mě to hned nenapadlo :-D
    A nejen Windows, ale např. i bankovní poplatky nebo ceny telefonování jsou tu taky absolutně dražší než na západ od hranic, o elektronice apod. ani nemluvě. Zkrátka platí, že kdo nemá, tomu bude ještě sebráno - princip globální ekonomiky ;-)
    17.6.2007 23:11 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Podívej se na ceny automobilů. Tam jsou rozdíly statisícové i více ;-) Kolik stojí auta v USA?
    18.6.2007 06:07 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Zrovna ceny za telefonování v Anglii mi nepřišly nějak záviděníhodné, alespoň u pay-as-you-go tarifů.
    18.6.2007 18:27 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Ja tedy nevim, ale v Anglii jsem si poridil Vodafone Pay as you talk a bylo v tom tolik minut zdarma, ze mi deset liber kreditu vydrzelo na cely petitydenni pobyt a jeste mi zbylo a to jsem denne telefonoval _minimalne_ hodinu... Prislo mi to zatracene vyhodne oproti ceskym predplacenkam...
    Free your mind and the ass will follow...
    17.6.2007 21:58 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Ano to máš pravdu i když visty jsou o něco dražší pokud si nekoupíš tu nejhorší verzi. A jsme u toho myslíš si, že 99% lidí potřebuje MS office? Nepotřebuje a stejně si je nekoupí, ale většinou ukradnou a to samé platí s Photoshopem atd. Lidi u nás nejsou moc zvyklí platit za software. Tím nemyslím firmy, ale běžné uživatele.
    17.6.2007 22:05 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Jak to vidím já, tak nikdo nepotřebuje MS Office :-) A na co jsou lidem ty photoshopy, taky moc nevím. Rozdíl v případě programů jako Photoshopu a MS Office je asi v tom, že jejich "kradením" ve skutečnosti žádná škoda nevzniká, lidi by je nejspíš prostě nepoužívali, kdyby nelegálně nemohli, v případě windows je to podle mě jiné - než přejít jinam, tak těch pár tisíc investují.
    17.6.2007 22:06 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Lidi u nás nejsou moc zvyklí platit za software. Tím nemyslím firmy, ale běžné uživatele.
    Neplatí se "za software", ale za povolení k užívání software za daných podmínek. Z toho vyplývá totiž i to, že vás můžou šikanovat, jak uznají za vhodné, například zabudovat do software časovanou bombu, protože povinnosti vyplývající z EULA máte jen a jen vy, nikoliv poskytovatel licence (poskytovatel neručí vůbec za nic). Ano, a lidi si nechávají srát na hlavu opravdu s oblibou a pokud za to ještě můžou platit, tak tím spíš :-D
    17.6.2007 22:07 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    na druhou stranu znam pár lidí co jsou na windows nasraný, protože jim tam pořád něco nefunguje nebo je nestabilní, tak se jich vždy zeptám "a máš je legální?" když odpoví, že ne tak jim řeknu ať si je koupí a budou mít daleko míň problémů. Používal jsem taky asi rok kradený xp, ale cca každý druhý měsíc jsem měl totální zásek a už se nespustili, další problém jsem měl s hodně častou modrou obrazovkou-chyba RAM, v tý době jsem začal zkoušet linux a problém s HW jsem neměl žádnej a tak jsem si koupil OEM verzi za 3000,- a nainstaloval windows znova (nestabilita se vytratila a modrou smrt jsem už neviděl), v tý době jsem postupně přešel na linux (njn poznání) a windows používám jen na flatout2 a mafia.
    hmm
    Luboš Doležel (Doli) avatar 17.6.2007 22:13 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Zrovna Flatout 2 a Mafia mi jedou pod Wine kráááásně :-)
    17.6.2007 22:15 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Já jsem to po určitý době vzdal (pár problémů) a radši si restartuju, trvá to minutu a taky je musim nějak využít když stály takovej balík... :-)
    hmm
    17.6.2007 22:17 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Zkoušel jsem jen demo Mafie, ale nešel mi zvuk a blikal mi stín auta, což bylo docela nepříjemný. Další chyby jsem neobjevil, možná i proto, že jsem nedošel moc daleko :-)
    17.6.2007 22:22 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    no zvuk se dá nastavit ve winecfg, jo měl jsem problém s grafikou jak v mafii tak ve flatout2, mam nvidia 5600, když jsem hrál UT2004 tak jen v linuxu, instalátor se o vše postaral a já mohl hrát bez problému, možná suběktivně hra běhala líp na ubuntu než na winxp.
    hmm
    pools avatar 17.6.2007 22:19 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Záleží na tom, čemu říkáš hw. Zkus widle nainstalovat na nový Power6 procesor od IBM...
    Vivre libre ou mourir!
    17.6.2007 22:23 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Jasný, chtěl jsem to upřesnit, ale nenapadlo mě lepší označení než "windows-kompatibilní", tak jsem radši mlčel :-) No myslel jsem takovej typ hardware, co si můžeš běžně koupit třeba v alzasoftu a tak.
    17.6.2007 22:23 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Jsem nevěděl, že win jsou i na PPC.
    hmm
    17.6.2007 22:38 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Samozřejmě, že jsou.
    18.6.2007 17:16 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Ale jen NT 4, ne? :)
    19.6.2007 11:43 www
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    A co je na tom samozřejmého? Josef Dvořák, Vodnická škola: ``Vol slova, já vím, že jich moc neznáš, přesto vol.''
    17.6.2007 22:22 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    TCO kníže, TCO. Je hezké, že mám OS za 2500, když v nich musím zaplatit prakticky za každý prd, který mám v každé slušné distribuci* ;-)

    A pokud je ta aplikace k dispozici zdarma, vesměs se jedná o OSS software, který jede i na Linuxu (a tam je pochopitelně mnohem křupavější, zvláště pak na Debianu :-D).

    * odvrácenou stranou mince budiž skutečnost, že pro Windows nějakou tu aplikaci seženeme alespoň placenou. Pro Linux máme v drtivé většině případů smůlu.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.6.2007 22:32 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Právě, já mám bohužel ten pocit, že TCO bude pro běžnýho smrtelníka, kterýho potkáš na václaváku u linuxu přibližně stejný, jako u těch windows. Ale možná je to blbost a lidi jsou natěšený, aby mohli vyhodit svoje v době baráku plného oken a přesto černočerné tmy neuváženě zakoupené tiskárny, skenery a další vymyšlenosti do nejbližší popelnice. Naučit se linux taky není zadarmo, windows se někteří naučí ve škole, v práci, možná aj na ty officy maj nějakej certifikát v kapse zacvakanej zaměstnavatelem. U nás doma máme 3 počítače s windows, ani na jedněch není žádná placená aplikace, která existuje i pro linux nebo která by v případě použití linuxu nebyla potřeba. To jen pro ilustraci, kde beru tyto názory :-)
    17.6.2007 22:51 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Samozřejmě, já do svého TCO takticky nezapočítal ani warez, protože jinak bych si při srovnání v Windows ani neškrtnul. :-D
    ani na jedněch není žádná placená aplikace, která existuje i pro linux
    Však to jsem také v poznámce napsal, nebo ne?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.6.2007 23:04 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Však se nehádám :-) Možná jsem to trochu upřesnil, abych vyloučil i antiviry a další aplikace, které na linuxu nemají smysl. Naše rodina by prostě s přechodem na linux ušetřila právě 3 * cenu windows, ale některé věci by musela přestat dělat.
    18.6.2007 09:15 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    > Několikrát jsem se mohl přesvědčit, že tzv. "body obnovy" docela fungují (do špatného stavu windows dostaly programy třetích stran).

    Vrátia naspäť prístupové práva súborov? Vrátia naspäť obsah súborov? Alebo len vrátia nastavenia drajverov?
    18.6.2007 09:40 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Nevím, dokonalé určitě nejsou. Ale stojí za to je před reinstalací vyzkoušet, byl jsem k tomu skeptický, ale v mém případě fungovaly. Autor blogu píše, že vždy hned reinstaluje...
    18.6.2007 09:42 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    protoze reinstalace me casove nevyjde o moc narocneji nez body obnovy.... ktere v mem pripade NIKDY nefungovaly k me spokojenosti.
    18.6.2007 19:18 spectrum | skóre: 29 | blog: spectrumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Hudební cd nepřehratelné v pc není hudební cd, to je něco jako video dvd, které si v Linuxu prostě nepřehraju. Takováto média jsou paskvily a pěkná prasečina, které ignorují základní pravidla hry. To je jako kdybyste si šli koupit rohlík a místo toho dostali hřebíky, na kterých by bylo napsáno rohlík.
    17.6.2007 21:36 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Je smutné, že máš poškozené ruce, neboť já jsem prováděl po telefonu x aktivací a vždy jsem to stihl... stejně tak většina normálních lidí toto stihne. Sere mě narážení na windows, na jejich licence, standardy, na jejich kapitalistický chování, kdyby totiž linuxáci nebyli vemena a začli psát OS na desktop o deset let dřív, nebyl by linux tak v koutě jako je a M$ by měl konkurenci. Holt v M$ byli lidi, kteří odhadli směr a využili toho. Stejně tak to bude dál, protože jak se zdá je víc sporů v komunitě linux než mezi linux a M$. Jo a windows nepoužívám jen občas na hry.
    hmm
    17.6.2007 21:42 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    nevim nic o tom, ze mam poskozene ruce... bohuzel kazdou radu cisel jsem si musel minimalne jednou nechat zopakovat. Ale ocividne ti unika podstata problemu. Ja jsem platici zakaznik, a rozhodne si nezaslouzim, aby se tak ke me chovali. Z tveho vyjadrovani usuzuji, ze asi budes zakaznik co rad chodi do hospody, kde te hostinsky necha 3x obehnout stul a u toho kvokat, nez ti nacepuje pivo.... Je to asi ceska vlastnost, ale ja se ponizovat rozhodne nehodlam...
    17.6.2007 21:43 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    do hospody moc nechodim a opakuji, nikdy se mi nestalo, že bych ty čísla nestihl zadat.
    hmm
    17.6.2007 21:47 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    No souhlas. Tak jsi je stihl zadat. No a co? Uz fakt, ze jsi je zadavat musel je naprosto SPATNE!!! Abych to vzal do dusledku, v licencnim ujednani nic o takovemto ponizovani neni... Vrati mi snad nekdo alespon penize???
    17.6.2007 21:55 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    nevrátí, v licenci je napsané, že případné problémy nejdou na vrub M$ :-) Můžeš je odinstalovat a rodičům dát cd s linuxem ať si ho nainstalují, uvidíme co pro ně bude menší zlo.... Myslim, že zůstanou u windows.
    hmm
    17.6.2007 21:57 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    no tim si nesjem tak jist. Zvolil jsem postupnou taktiku. Postupne jsem je naucil vyuzivat spise Mirandu, Firefox... a nyni prichazi zlaty hreb - otec chce dobrovolne postupne migrovat na oppenoffice.... Vykopnuti windowsu pak v dohledne dobe bude rutinni zalezitost....
    17.6.2007 22:56 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    On někdo někoho nutí koupit a používat Windows?
    18.6.2007 05:29 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    To je jako kdyby ses zeptal: On te nekdo nutil jit do te restaurace, kde jsi pak chtytil salmonelu???? :-D

    Nenuti. Vsak si od nich nikdy nic nekoupim... Stejne jako do takove restaurace uz nikdy nepujdu. Tyhle XP jsem kupoval v r 2001.
    17.6.2007 21:50 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Průser je, že to musíš vůbec podstoupit. Nejsi s tím problémem sám. Dokonce i "velký" Radek Hulán má problémy. Problém Aktivace Vista a (ne)pravost Windows

    Windows Vista má problém - aktivaci
    Luk avatar 17.6.2007 22:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    kdyby totiž linuxáci nebyli vemena a začli psát OS na desktop o deset let dřív, nebyl by linux tak v koutě jako je a M$ by měl konkurenci
    Kdyby "linuxáci" začali psát OS na desktop o deset let dřív, nejmenovalo by se to Linux ;-) Jinak samozřejmě v dobách, kdy začalov vznikat jádro Hurd (které mělo být součástí systému GNU/Hurd), byla situace v desktopech výrazně jiná než dnes. Vládl textový systém DOS 4.0 a na scénu vstupovala první trochu použitelná grafická nadstavba, Windows 3.0.

    Že vývoj půjde cestou grafického desktopu bylo ale jasné už dávno před tím. U Xeroxu sice ještě komerční úspěch nezaznamenali (ostatně s tehdejším hardwarem to ani moc nešlo), ale i něco později u Applu už ano.

    Čili v dobách, kdy RMS rozjížděl projekt GNU, už bylo jasné, co má budoucnost. Kdokoliv se toho mohl chytit a pracovat na tom. Jenže cílem projektu GNU nebylo jít touto cestou, proto by se bývala musela vytvořit samostatná skupina. K posunu ale došlo až v druhé polovině 90. let - s tím už se dnes těžko něco nadělá. Říkat coby kdyby nemá smysl. Musíme uvažovat, co je dnes a co udělat v budoucnu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Dalibor Smolík avatar 18.6.2007 17:06 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Zapomínáte pánové ještě na jednu věc. V dobách, kdy nebyl běžný internet nebylo možné rychle rozvíjet programy pod GPL. Chyběla totiž celosvětová spolupráce a připomínkování (bugzilla). Teprve až v době rozšíření širokopásmového internetu a snadné komunikace bylo umožněno spolupracovat s lidmi např. na Taiwanu nebo v Argentině. Takže zhruba do roku 2000 nebyla jiná možnost, než Microsoft a podobné firmy, které mohly shromáždit vývojáře pod jednu střechu. Toto omezení již však dneska tak zcela neplatí.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    19.6.2007 08:48 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    rok 2000 možno tak v našich krajoch. (http://en.wikipedia.org/wiki/Concurrent_Versions_System).

    Hmm, rozšírenie distribuovaného vývoja, námet na zaujímavú a dlhú diskusiu :-)
    Dalibor Smolík avatar 19.6.2007 09:23 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Dobře, rok 2000 byl jen příklad - ale i v našich krajích :-) byla řada schopných vývojářů, kteří neměli připojení ideální a teprve dnes se mohou plně realizovat v oblasti OSS. Jinak by určitě někdo, kdo se touto problematikou hlouběji zabývá, byl schopen dát podrobnější analýzu vlivu dostupnosti celosvětové sítě na rozvoj softwaru, zejména toho pod licencí GPL.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    18.6.2007 01:01 HS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Je smutné, že máš poškozené ruce, neboť já jsem prováděl po telefonu x aktivací a vždy jsem to stihl... stejně tak většina normálních lidí toto stihne. Sere mě narážení na windows, na jejich licence, standardy, na jejich kapitalistický chování, kdyby totiž linuxáci nebyli vemena a začli psát OS na desktop o deset let dřív, nebyl by linux tak v koutě jako je a M$ by měl konkurenci. Holt v M$ byli lidi, kteří odhadli směr a využili toho. Stejně tak to bude dál, protože jak se zdá je víc sporů v komunitě linux než mezi linux a M$. Jo a windows nepoužívám jen občas na hry.
    Ale i tak by to nezabranilo agresivnimu masovemu vymyvani mozku Microsoftem. Kampani typu pocitac zvladne obsluhovat i cvicena opice a pokud projde i skolenim tak ji muzete zamestnat jako spravce site. Pro takove zakazniky je Linux nevhodny a pokud by o ne bojoval, ztrati sve kouzlo i dosavadni priznive. Co se tyka BFU tak ti maji jine problemy, nez mit doma ten nejkvalitnejsi domaci OS. Tem ke spokojenosti staci pekne ikony jednoduche intuitivni ovladani a to, ze to nejak navenek dela to, co potrebuji. A co kdyz to nejede ? Nevadi, bratranek nebo jiny clen rodiny pripadne kamamrad, ktery ma postaveni pocitacovy odbornik, to opet da dohromady. Ze to pristi tyden opet nejede ? Vsak je to jeho problem, ma to spravit poradne . Co se tyka programu tak je dulezita grafika uzivatelske prostredi , vse ostatni je pod jejich rozlisovaci uroven. Proc myslis, ze se nejlepe dari tem nejhorsim formatum ?

    Co se tyka spekulaci typu kdyby linux vznikl o 10 let drive tak k tomu lze rici jedine. Uricte bychom byli dale. Programy by bud napsal nekdo jiny, nebo by se je clovek napsal o nekolik let drive. Co se tyka uzivatelskeho zisku, tak by byl nepatrny, prevazne by slo o lidi, kteri od linuxu odesli, protoze jim tam neco chybelo a nechteli si to napsat nebo cekat az jim to nekdo napise. Tech je ale zanedbatelne oproti uzivatelum s clenskou kartou klubu planeta nova. Takze tvrzeni linuxaci zaspali dobu neni namiste. Linux je pro mnohe atraktivni a ma budoucnost a svoji nejvetsi slavu jeste pred sebou.

    Co se tyka tech sporu v linuxove komunite, nepripada me, ze by byly nejak zasadni, aby ohrozovaly jeho budoucnost. Sila linuxu je take v dostatecnem mnozstvi alternativ, mezi nimiz si kazdy najde to, co mu sedi. Co se tyka tech sporu , tak je podle me Linux tak stabilni, ze prinejhorsim polozi nejakou distribuci nikoliv cely OS, a navic ma vyhodu, ze spory mene brani vychytani novych smeru, krome toho do vyvoje Linuxu se doopravdy muze zapojit kazdy, nikoliv jenom ten, kdo ma podepsanou smouvu s vyse zminovanou firmou z Redmontu.
    David Heidelberg avatar 17.6.2007 21:50 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Ano, už jsem slyšel před časem, že zákazník který software stahuje má méně problémů než ten kdo si koupí originál :-D

    0K!AS
    kozzi avatar 17.6.2007 22:34 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Tak tomu říkám náhoda. Už asi měsíc mám rozepsanej blog, kterej jsem nestihl dopsat, a jak ted kokam tak uz to nema ani význam. Jelikoz by byl snad uplně stejný. Tady je jen část:
    Trápení z Mrkvosoftem

    Odloženo | Přečteno: 1× | programy

    Kdo mě zná, tak ví, že jsem zastáncem Linuxu a opensource, ale proti Microsoftu a jejich Windows nic moc nemám. Dokonce mám zakoupené i dvě licence Windows XP Home Edition SP2. Avšak dnes mi už s Microsoftem docházela trpělivost.

    Je známo, že windows občas potřebují přeinstalovat(viry, nestabilita, pomalost...). No reinstalace proběhla bez problému. Vše fungovalo. Jediný co zbývalo byla aktivace windows, jenže stou nastal potíž. Jako obvykle jsem dal aktivaci přes internet, ale ta napsalo, že bylo spácháno příliš aktivací. Což jsem nejak nepochopil. Vždyť to reinstaluju poprvý. Bylo mi zděleno že mám zavolat na technickou podporu, ale já strašně nerad telefonuju!!! Takže jsem si řek, že to cracknu.

    Což n
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    kozzi avatar 17.6.2007 22:35 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Nakonec to dopadlo tak, že jsem tam zavolal a potýkal se stejnými potížemi jako ty. Myslím že příště to doopravdy raději cracknu :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    17.6.2007 22:56 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    To jsem se zase pobavil. Vykvety IT bloguji na Abclinuxu.

    Jelikoz je to OS znacne deravy,

    Pro cloveka, ktery s OS neumi zachazet je kazdy OS deravy.

    k chybam nachylny

    Napriklad ke kterym chybam? Ja si nejak za posledni 2 roky nevsiml a to pouzivam Windows 16 hodin denne.

    a spatne navrzeny

    Spatne navrzeny, hmmm, neco konkretniho by nebylo?

    jeho oprava se nevyplaci

    Nevyplaci se Vam, nebo se nevyplaci obecne?

    a nejefektivnejsi udrzbou je format C:/ a reinstal.

    A nejlepsi je blabolit o vecech, o kterych nemate ani paru...
    kozzi avatar 17.6.2007 23:07 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    No, já používám windows už od jejich první verze. A můžu konstatovat jen to, že format c: je opravdu bravůrní řešení. Protože je to efektivní a rychlý. Je jasný, že tento způsob si může dovolit jen člověk, který nemá v PC nic extra důležitýho a nebo inteligentní jedinec, který má vše zálohováno, ačkoliv tento případ je ojedinělý bo když je někdo tak inteligentní, že si data zálohuje, tak používá non-MS Windows OS. To, že je děravý je taky pravda. A i když sním umím zacházet, tak bude děravý. Jiná věc je ivestovat do 3rd software, který systém zabezpečí. ALe je pravda, že po 6ti letech či jak dlouho tu Xp máme, se MS podařilo odstranit téměř polovnu děr :-D. Spatne navrzeny, ano to opravdu je, ale to závisí na tom k čemu ho chceme používat.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    17.6.2007 23:13 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Dekuji za objasneni, pane odbornik na navrh operacnich systemu. Tolik hodnotnych informaci v jedinem komentari, to jsem opravdu necekal. Jsem jiz zase o neco chytrejsi.
    kozzi avatar 17.6.2007 23:16 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    JJ, rád posloužím. To víš, mé znalosti jsou tak velké, že už se mi ani do hlavy nevlezou, a tak je ukládám do různých diskuzí. A až je budu potřebovat tak si je najdu.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    18.6.2007 01:56 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Jsem jiz zase o neco chytrejsi.
    Z tvých dosavadních příspěvku to vypadá, že něco takového není možné.
    Quando omni flunkus moritati
    18.6.2007 09:06 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Aha odborník! Chyťte ho! ;-)

    >>k chybam nachylny
    >Napriklad ke kterym chybam? Ja si nejak za posledni 2 roky nevsiml a to pouzivam Windows 16 hodin denne.

    Podelím sa o svoju skúsenosť. S Win200/XP spravidla nemám problém. Predpokladom je, že nainštalujem ~10 kusov rozneho (známeho!) SW a dosť. Žiadne pokusy, žiadne výnimky, žiadny IE. Potom to chodí. Spravidla. Ale zrovna pred mesiacom sa mi stalo, že som sa nemohol prihlásiť, lebo môj adresár s profil-om bol zmršený rovnako ako "Default User" a "All users". Niečo také som ešte nevidel. Niečo zmazané, niektoré ACL zakazujú prístup všetkým a podobne.

    > a spatne navrzeny
    >Spatne navrzeny, hmmm, neco konkretniho by nebylo?

    Nedávno som sa boril s jedným problémom. Potreboval som tlačiť z dll-ky, ktorú loadne systémová služba. Na Win2003 server SP1 StartDoc() vráti "nepodarilo sa", GetLastError() povie ERROR_SUCCESS. Týždne prešli než sa na niečo prišlo. Na MS weboch sa písalo niečo o tom, že k zlyhaniu dôjde lebo za istých okolností (kernel driver, robí impersonate na nejaký platný user account) nie je možné urobiť kópiu handlu k DC. WTF?

    Iný problém: ako zistíš v bežiacom programe, k čomu máš práva a k čomu nie? Mám dll, ktorú loadne systémová služba a dá jej handle. S handlom potrebujem urobiť nejakú operáciu, ale tá mi povie ERROR_ACCESS_DENIED. Ako zistím aké sú moje práva v tom momente? Budem si pýtať ACL k svojmu handlu mojho threadu, k handlu procesu, k handlu s ktorým potrebujem urobiť nejakú operáciu? Nič moc od toho nechcem. Len jednoduché geteuid().

    Človek, ktorý sa nedostane hlboko, nezbadá čo je zle navrhnuté. Ale keď sa náhodou hlboko dostaneš, tak je to peklo. Toto si videl?

    >>jeho oprava se nevyplaci >Nevyplaci se Vam, nebo se nevyplaci obecne?

    Ten profil mám rozhasený ešte teraz. Máš nejaký odporučený spôsob ako ho dať dohromady. Profily sú totiž to jediné miesto kde systém používa prístupové práva. A okopírovať ich z iného stroja na iný je kumšt. Vybudoval som si start menu znova pre tých ~10 aplikácií, ktoré používam, ale návrat do pôvodného stavu to nie je. "Bod obnovy", ktorý spomínal niekto hore, nezafungoval. Keby som to mal uviesť do pôvodného stavu, tak najschodnejšie je to preinštalovať. Ale to je tak na jeden deň. Tak povedz ako to opraviť, aby sa mi to oplatilo v porovnaní s preinštalovaním

    19.6.2007 19:47 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Máte i nějaké argumenty nebo dokážete jen urážet a útočit ad personam? Btw. vy jste odborník na návrh OS? Pracujete snad na vývoji OS od Microsoftu, že dokážete předložit argumenty o kvalitě jejich kódu?
    θηριον ειμι
    21.6.2007 00:36 g
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    >No, já používám windows už od jejich první verze. Tyjo, nekdo kdo pamatuje Windows 1.0, to se jen tak nevidi. :)
    21.6.2007 01:05 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    To víš, on je používal už v době, kdy byl ještě na houbách. ;-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 17.6.2007 23:14 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Pro cloveka, ktery s OS neumi zachazet je kazdy OS deravy.
    Ve Windows, tedy produktu z roku 2001/2002, se doteď nacházejí nové chyby. Ten systém je prostě děravý jak řešeto. Pochybuju, že byste v GNU/Linuxu z té doby doteď nacházel nové chyby také.
    k chybam nachylny
    Podívejte se třeba na jejich "přehledné" bastlAPI. To si o chyby a problémy jen volá.
    Spatne navrzeny, hmmm, neco konkretniho by nebylo?
    Opět bych se odkázal na to jejich spásné WinAPI, grafický systém v jádře, panikaření při každé chybě v kernel space, mizerná práce z pamětí, nízký výkon, ...
    Nevyplaci se Vam, nebo se nevyplaci obecne?
    Nevyplácí se, protože se rozbije znovu.
    A nejlepsi je blabolit o vecech, o kterych nemate ani paru...
    Tak nám to tady vysvětlete :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 17.6.2007 23:15 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    V prvním odstavci jsem myslel Windows XP.
    17.6.2007 23:25 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Podívejte se třeba na jejich "přehledné" bastlAPI.

    Reknete uzivatelum, at se podivaji na API, urcite je to privede k Linuxu :-D

    Nevyplácí se, protože se rozbije znovu.

    Otazna znela ponekud jinak ;-)

    grafický systém v jádře

    Ze by kvuli rychlejsimu GUI?

    panikaření při každé chybě v kernel space

    Jak jsem psal vyse, pouzivam Windows XP takrka 16 hodin denne a nevsiml jsem si nejakych kernel-panic.

    mizerná práce z pamětí

    To nedovedu posoudit, kazdopadne na vykonu systemu to nepozoruji.

    nízký výkon

    Nizky vykon ceho? Pokud porovnam napriklad odezvu "beznych" desktop aplikaci, nema linux sanci. Urcite ale existuje mnoho pripadu kdy je rychlejsi linux.

    Tak nám to tady vysvětlete

    Co vam mam vysvetlit? Ze argumentujete porad dokolecka nesmysly, ktere platily nekdy v dobe Win98? Nebo ze vsechno zobecnujete na Win spatny, linux rulez? Ne, dekuji nemam zapotrebi.
    17.6.2007 23:36 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Ze by kvuli rychlejsimu GUI?
    To jste opravdu naměřil, nebo jen vaříte z vody? X server nepotřebuje pracovat v kernelovém režimu, aby měl ke grafické kartě rychlý přístup.

    Co mi párkrát opravdu dobře zafungovalo, je sestřelování systému grafickými aplikacemi. Ano, to bylo opravdu rychlé. :-D
    17.6.2007 23:41 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    X server nepotřebuje pracovat v kernelovém režimu, aby měl ke grafické kartě rychlý přístup.

    To je moc hezke, skoda ze to neni videt na odezve GUI aplikaci.
    Luk avatar 18.6.2007 09:23 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Vyzkoušej si nějakou aplikaci využívající Xlib nebo nějaký jednoduchý toolkit (např. FoxToolkit) a pak se vrať. Z pomalosti GTK+ nelze vyvozovat pomalost X. Neříkám, že by to nešlo zrychlit, ale úzké hrdlo je někde zásadně jinde.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    18.6.2007 01:58 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Pokud porovnam napriklad odezvu "beznych" desktop aplikaci, nema linux sanci.
    Pokud program pro vypalování CD/DVD považujeme za běžnou desktop aplikaci, nemá Windows šanci.
    Quando omni flunkus moritati
    17.6.2007 23:15 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Jelikoz je to OS znacne deravy, Pro cloveka, ktery s OS neumi zachazet je kazdy OS deravy.
    Výborně. A co Slammer? Stovky tisíc serverů zřejmě spravovali lidé, co s ním neumějí zacházet...
    k chybam nachylny Napriklad ke kterym chybam? Ja si nejak za posledni 2 roky nevsiml a to pouzivam Windows 16 hodin denne.
    Vyjděte si někdy mezi lidi, ať u těch Windows nestrávíte dětství. Co shatter attack? Jak dlouho trvalo, než zazáplatovali tenhle problém aspoň v těch nejhorších případech?
    a spatne navrzeny Spatne navrzeny, hmmm, neco konkretniho by nebylo?
    Viz výše. Jinak, docela hezky to shrnuje Raymond v TAoUP ve třetí kapitole, jestli se nepletu.
    jeho oprava se nevyplaci Nevyplaci se Vam, nebo se nevyplaci obecne?
    Tipoval bych, že tohle se nevyplácí nikomu. ;-)
    17.6.2007 23:40 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Stovky tisíc serverů zřejmě spravovali lidé, co s ním neumějí zacházet...

    Nevim proc sem cpete servery - zapisek se tyka desktopu. K tomu smeroval i muj komentar.

    Vyjděte si někdy mezi lidi, ať u těch Windows nestrávíte dětství.

    Nevim, jakym myslenkovym pochodem jste dospel k tomu, ze nevychazim mezi lidi.

    Jinak, docela hezky to shrnuje Raymond v TAoUP ve třetí kapitole, jestli se nepletu.

    Ne, dekuji, nestrefil jste se do meho literarniho vkusu :))

    Tipoval bych, že tohle se nevyplácí nikomu.

    A timhle argumentem uz jste mi znicil veskere iluze. Dalsi diskusi timto pokladam za zbytecnou.
    18.6.2007 00:30 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Dalsi diskusi timto pokladam za zbytecnou.
    Hurá! Takže to znamená, že půjdeš smrdět jinam? :-)
    Václav 18.6.2007 05:21 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Nevim proc sem cpete servery - zapisek se tyka desktopu. K tomu smeroval i muj komentar.

    Ano... A desktopy zajisté spravují zkušenější uživatelé.. Těm nic takového jistě nehrozí :-)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    18.6.2007 05:37 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    na to snad ani nema cenu reagovat :-D
    otula avatar 18.6.2007 06:44 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Jejda, tobě se povedlo dovolat na aktivační linku? Potřeboval jsem našemu řediteli aktivovat licenci na PC, které není připojeno do Internetu, a nebyl jsem schopen se tam dovolat, protože mi polsky odpovídal automat, že aktivační služba nefunguje, či co :-P
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    18.6.2007 06:55 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Polsky? :-D LOL... Nic si z toho nedelej. Ten muj mluvil cesky, teda aspon myslim - ale moc jsem nerozumel.... :-D
    18.6.2007 10:32 Vinicius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Myslim,ze pokud jste majitel DVD vypalovacky a chcete se vyhnout podobnym potizim, pak si pro Windows muzete vytvorit oddil o velikosti cca 4,2 GB a obraz tohoto oddilu ziskany pomoci utility dd si zalohovat.
    18.6.2007 10:34 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    neresim problem technicky nybrz moralni...
    18.6.2007 11:43 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Ozval se ovsem priteplene huhlajici chlapek s hlasem podobnym L. Sobotovi, ktereho zrovna nekdo nakopl do kouli... V tu chvili me napadlo, ze volam do Modre Ustrice (police academy)
    Když máš rád ty morální problémy, tak se zamysli nad tím, jestli je tvoje vyjadřování v pořádku.
    18.6.2007 12:54 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Chytraku. Jak jinak by jsi sdelil, ze clovek na druhem konci dratu, u nejz je hlasovy projev klicova dovednost cislo jedna huhlal tak ze mu nebylo rozumet a mluvil jako prihraty posuk ??? Velice neprijemny hlasovy projev!
    19.6.2007 19:50 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Imho netřeba se omezovat na 4,2 GB. Výstup z dd lze přesměrovat do gzipu nebo bzip2 a imho i 10 GB oddíl zaplněný jen čistou instalací se po komprimaci na DVD vejde. Při obnově pak stačí naopak výstup gunzipu posílat do dd...
    θηριον ειμι
    Josef Kufner avatar 20.6.2007 21:12 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    A před tou první instalací je ještě vhodné udělat dd if=/dev/zero of=/dev/hda1 aby se to nic lépe komprimovalo. ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    18.6.2007 12:18 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    pro nas programatory pod linuxem jsou wokna idealni.

    Servrova aplikace bezi pod linuxem a vetsina uzivatelu ma jako desktop windows. Nativ-client pod windows musime sice take dodavat, ale to je prave ta vyhoda. Kdyz se neco zhrouti, tak to vidi uzivatel na desktopu a tam se da prave rici:

    'nojo, to jsou ty windows, to bohohuzel obcas pada ...'

    Situace je s XP nyni trochu horsi, protoze M$ zlepsil stabilitu a lide si uz nenechaji toho tolik namluvit, ale zkusenosti s 95,98,Me jsou nastesti stale v zive pameti. Uprimne receno, pote co implementoval M$ poradny TCP/IP-Stack, tak se da bez problemu komunikovat, kolegove, kteri pouzivali kdysi Trumpet-Winsock si jiste vzpomenou.

    Dalsi vyhodou je, ze se kolem windows vytvorila jakasi arogantni elita, ktera "to s tema windows umi" a tito certifikovani specialiste chteji nekrestanske penize, kdyz uz se rozhodnou, ze neco ze svych elitnich vedomosti uplatni u nejakeho zakaznika. Takovi zakaznici se pak velmi radi obrati na nas.

    Doufam, ze stavajici situace jeste nejaky ten patek vydrzi, osoby jako zde diskutiujici 'Jan' potvrzuji, ze to vypada nadejne.
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    18.6.2007 12:19 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Pokud vím, nová aktivace se provádí pouze při změně hardwaru. Pokud ty Windowsy instalujete pořád na jeden a ten samý počítač, měla by aktivace projít bez problémů normálně po internetu. Pokud ovšem s tím samým licenčním číslem nebyly aktivovány Windows na několika dalších PC, samozřejmě…
    18.6.2007 12:55 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    NE. Po internetu to jde jen 3x +/- prsne cislo jsem zapomel. Dalsi aktivace na tom samem PC s tim samym HW (zadna zmena) proste nejde.... To je panecku buzerace..... (nekde to je i na Microsoft.com... hledal jsem to pekne dlouho)
    18.6.2007 13:24 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    to je jeste brnkacka, a pro zasmani. Pockej az se dostanes k Office 2007 OEM (noby hardware, takze OEM). Zaplatis peknou palku, otevres hezkou krabicku, a tak kde by melo byt CD se na tebe smeje napis "Toto baleni neobsahuje CD". Takze nemas z ceho instalovat. Prectes si informace uvnitr a zjistis ze pokud chces i instalacni CD musis si ho obednat od Microsoftu zvlast. Cena 20 Euro, obednava se v Irsku, platba kartou, dodaci doba 4 tydny. V tu chvili jsem se proste musel smat. Volal jsem do microsoftu co to ma znamenat, a zvedel jsem ze je to nova politika microsoftu. Jak zabranite aby si lidi nekradli SW?? Proste jim nedate instalacky. Pro reinstalaci musite jit za svym prodejcem HW, a ten vam vse znova z preinstalacnich CD nainstaluje.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    kyknos avatar 19.6.2007 20:14 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    lol
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Pavel Stárek avatar 21.6.2007 10:39 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    ... Pro reinstalaci musite jit za svym prodejcem HW, a ten vam vse znova z preinstalacnich CD nainstaluje. ...
    A pokud je to dobrý známý, tak ti tu tzv. "Sadu pro předinstalaci OEM" okopíruje a vypálí na CD/DVD.

    Tento případ se stal u kámoše co taky prodává výpočetní techniku, jenže pikantní na tom bylo, že prázdné krabičky s OEM verzemi MSO2007 mu dodavatelé dodávali, ale sady pro předinstalaci, jak se dozvěděl po telefonátu s hotline Microsoftu "se teprve lisují v Irsku". Že to nemá zákazníkovi z čeho nainstalovat, to už je tak nějak netrápilo, hlavně že byla zaplacena licence. Takže takto se chová skvělý a (téměř) všemi opěvovaný Microsoft. Opravdu si myslím že ten, kdo si jejich software ukradne na tom bude lépe, než ten "blbec", který si ho poctivě koupí a je persekuován všelijakými aktivacemi a podobnými nesmysly - však se to ukázalo i u velkého "Toho jehož jméno zde nevyslovujeme".
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 18.6.2007 14:05 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Krome bulvarniho nadpisu bych byt tebou vynechal i hlasky typu "Ano. Tak to dnes chodi.....". Tenhle pripad s Microsoftem nerika vubec nic o tom, jak "to chodi". Je kupa dalsich firem, za jejichz SW zaplatite a takhle se k vam nechovaji.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    18.6.2007 16:33 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Mel jsem namysli konkretne jen a pouze Microsoft.... Zamerne jsem jej ale nezminoval.
    Dalibor Smolík avatar 18.6.2007 17:01 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kup si Software. Budes sikanovan.
    Ano, také jsem pochopil, o kterou firmu v Redmondu se jedná. Myslím si, že záměna možná není :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.