Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
K účelům sejmutí screenshotu nám postačí pouze Android SDK, konkrétně jeho část Dalvik Debug Monitor (DDMS). Stáhněte tedy verzi pro příslušnou platformu, v tomto případě Linux (i386), archiv se staženým SDK přesuňte na vámi požadované místo a rozbalte jej.
Udev nepovolí přístup k telefonu, proto je potřeba nastavit výjimku/pravidlo. Takovéto pravidlo je třeba zapsat do souboru: /etc/udev/rules.d/51-android.rules
K tomuto úkonu jsou potřeba práva roota. Podle preferencí zvolte editor, například gedit, a vložte do tohoto souboru řádek:
SUBSYSTEMS=="usb", ATTRS{idVendor}=="18d1", ATTRS{idProduct}=="4e12", MODE="0666"
Takto by vypadala konfigurace pro chytrý telefon Google Nexus One, pro jiné telefony se budou měnit hodnoty idVendor a idProduct. Poměrně podrobný seznam naleznete na linux-usb.org/usb.ids. Po nalezení a nahrazení správnými id soubor uložte a zavřete. Nakonec je nutné udev restartovat:
sudo service udev restart
Ještě před samotným snímáním screenshotu je potřeba v telefonu povolit debug mód. K tomuto nastavení se dostanete přes Settings > Applications > Development > USB debugging. Popřípadě analogicky v českém jazyce.
Nyní už jen připojit telefon originálním kabelem a spustit DDMS. DDMS je k nalezení v SDK: android-sdk-linux_86/tools/ddms
. Stačí označit telefon ze seznamu a vyvolat okno pro screenshot. Pro vyvolání okna lze použít klávesová zkratka Ctrl-s, popřípadě nabídka Device | Screen capture…
Okno se screenshotem už asi není třeba popisovat.
Fotografovat displej není zrovna nejčistší způsob pro získání screenshotu. Snad bude návod užitečný, byl testován na Ubuntu 9.10 s telefonem Google Nexus One. Pokud máte zkušenosti s jinými telefony a distribucemi, podělte se o ně v diskuzi pod článkem.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej:
tmp/android-sdk_r06-windows/android-sdk-windows/SDK Setup.exe: PE32 executable for MS Windows (console) Intel 80386 32-bit
Blahoželám, vyhrávaš cenu za najhoršiu analógiu tohoto roku
"... jak udělat screenshot bez práv roota"
"K tomuto úkonu jsou potřeba práva roota."tak jak? :D z nadpisu bych cekal, ze si udelam screenshot bez nutnosti vlastnit heslo na roota :)