abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Humor

    Ve středu v 17:00 byl ve Francii zablokován přístup k PornHubu a dalším webům pro dospělé. K 17:30 došlo k nárůstu počtu registrací Proton VPN o 1 000 % [𝕏]. Dle nového francouzského zákona jsou provozovatelé těchto webů povinni ověřovat věk uživatelů prostřednictvím průkazu totožnosti nebo platební karty.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    6.6. 19:44 | Zajímavý článek

    Před 32 lety, 6. června 1993, byl spuštěn první český WWW server (ještě pod TLD .cs), pro potřeby fyziků zabývajících se problematikou vysokých energií.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    6.6. 16:11 | Zajímavý software

    Střílečku Borderlands 2 lze v rámci výprodeje série Borderlands na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do 8. června 19:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    6.6. 15:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.22 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 15:00 | Komunita

    Canonical Launchpad vypíná systém správy verzí Bazaar. Vývojáři mohou své repozitáře do 1. září přemigrovat na Git.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    5.6. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.53.21 svobodného multiplatformního balíku internetových aplikací SeaMonkey (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    5.6. 12:33 | Komunita Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    5.6. 11:22 | Komunita

    Na Indiegogo byla spuštěna kampaň na podporu linuxového telefonu Liberux NEXX s osmijádrovým procesorem Rockchip RK3588S, 32 GB LPDDR4x RAM a 6.34″ 2400×1080 OLED displejem. Cena telefonu je 1 310 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    5.6. 11:11 | Komunita

    Miro Hrončok vyhrál volby do Fedora Council. Mezi sedmi kandidáty, kteří se ucházeli o dvě křesla, nakonec získal nejvíce hlasů - 1089. Česká komunita má tak po delší době opět zástupce v nejvyšším orgánu Fedory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 04:33 | Zajímavý software

    Redox OS (Wikipedie), tj. mikrokernelový unixový operační systém naprogramovaný v programovacím jazyce Rust, nově podporuje X11 a GTK 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (54%)
     (33%)
     (8%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 225 hlasů
     Komentářů: 16, poslední dnes 21:05
    Rozcestník

    Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?

    ≤ 64 KiB
    42% (729)
    65 - 512 KiB
    7% (116)
    513 - 1024 KiB
    8% (138)
    1025 KiB - 4 MiB
    17% (288)
    5 - 32 MiB
    17% (293)
    33 - 128 MiB
    7% (120)
    > 128 MiB
    3% (59)

    Celkem 1743 hlasů
    Vytvořeno: 3.9.2006 20:03

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.9.2006 20:09 CynerBob66
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    A byla to 386. Dodnes funguje a občas jí i připojím na internet, aby si trochu užila :-)
    4.9.2006 10:40 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    To ja mel atarko.Ale na net to s nim nejde:-/
    V podstatě nic nevím
    4.9.2006 21:33 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Omyl. Jde to, prave i s 800XE/XL ...

    Dneska jde s Atari prakticky vse ... .-)))
    Never give up ! Stay ATARI !
    7.9.2006 10:50 Kamorek | skóre: 33 | blog: předvolební mazec | VB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    :-) aby jsi zaktualizoval system ? :-))
    Taky si udělám nějakou studii.
    Rezza avatar 3.9.2006 20:12 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Na PMDecka jsem holt musel chodit do skoly, tak az moje megova 286...
    3.9.2006 20:14 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Do 16b adresového prostoru se víc než 64 KB nenarve... :-D Ale sloužily mi hodně dlouho... :-)
    3.9.2006 20:53 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Do 16b adresového prostoru se víc než 64 KB nenarve... :-D Ale sloužily mi hodně dlouho... :-)
    ale vojde... klucove slovo: pamatove banky. Ja som mal Didaktik Gama s 80 KB RAM. Dokonca som ru rozsirenu pamat aj obcas vyuzival :-)
    4.9.2006 00:26 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Ale já přeci mluvím o „adresovém prostoru“, ne o celém počítači. ;-) Jasně, mohl jsem si koupit C64 REU a měl bych devětkrát tolik paměti…jé, to mohl být nářez… :-D Ale to už pro mě není košér osmibit. ;-) 256b demíčka rule! :-D
    4.9.2006 06:45 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Ja som mal Didaktik M. A dokonca aj s 5,25" disketovou mechanikou :-) Ale kolko mal RAM si uz, bohuzial nepamatam...
    4.9.2006 07:53 jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Z techle 80KB bylo ale 16KB ROM... nebo dokonce 32? uz taky nic neudrzim.
    Pavel Čejka avatar 4.9.2006 08:31 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Ja som mal Didaktik M. A dokonca aj s 5,25" disketovou mechanikou :-) Ale kolko mal RAM si uz, bohuzial nepamatam...

    Didaktik M měl 48kB RAM a 16kB ROM, přesně stejně jako ZX Spectrum 48kB. Oproti originál ZX Spectru se kromě konstrukce lišil i zobrazovacím obvodem, nahrazujícím původní ULA, díky tomu se na první pohled lišil tím, že poměr stran obrazu nebyl 4:3 a kružnice byly užší než měly být. Disketová mechanika ... pravděpodobně Didaktik 40 (šedá krabice s modrým kabelem a malou krabičkou zapojenou do počítače s tlačítkem SNAP). Tak ta měla 16kB ROM (adresováno 14kB) a 2kB RAM. Celé se to přistránkovávalo při chybě v Basicu (tj. příkaz, který neznal orig. Basic zkusil zpracovat interpretr MDOSu skrze službu na adrese 8), ale nemělo to rozumné rozhranní pro stroják.

    Z techle 80KB bylo ale 16KB ROM... nebo dokonce 32? uz taky nic neudrzim.

    Didaktik Gama měl oproti originál ZX Spectru 48kB navíc jednu 32kB stránku RAM. Tj. jako klasické ZX 16kB zpomalené RAM (16384 - 32767, přičemž od 16384 je 6912 bytů obsazeno VRAM, proto zpomaleno zobrazovacím obvodem ULA) + 32kB rychlé RAM (32768 - 65535), ale tu měl dvakrát a přepínala se na portu 95 bitem 0.

    5.9.2006 12:04 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Jojo, rozhrani to melo silene. Musel jsem si napsat vlastni "driver" pro MFAT pro cteni souboru z diskety. Jo to byly doby ;)
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    5.9.2006 17:56 Dejv | skóre: 37 | blog: Jak ten blog nazvat ... ? | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Omyl :-). Puvodni ZX-Spectrum melo 16 kB ROM + 16 kB RAM, od urcite verze jeste + 32 kB RAM, takze 16 kB ROM + celkem 48 kB RAM. Jenomze pro tech pridanych 32 kB RAM se pouzivaly defektni 64kb obvody, ktere mely dobrou jen jednu polovinu. Toho vyuzil Didaktik, ktery pouzival "dobre" obvody, takze v tech hornich 32 kB pametoveho prostoru mel namapovanou vzdy jednu polovinu 64 kB. A 16 + 32 + 32 = 80 :-)
    Pevně věřím, že zkušenější uživatelé mě s mými nápady usměrní a pošlou tam, kam tyto nápady patří...
    4.9.2006 20:57 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    a ja Atari 800XE s 384KB
    USE="-gnome -kde";turris
    3.9.2006 20:23 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Měli jsme doma nějaké ZX Spectrum s 16 kB RAM rozšířených na 64 kB. A stačilo to. ;-)
    vencour avatar 3.9.2006 21:18 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?

    Jj, taky ZX Spectrum, s gumovou klávesnicí ... to byly časy ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    4.9.2006 04:51 Penguin_007 | skóre: 2 | Duchcov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Že bych překonal?? 1kB (možná kecám a byly 2kB) a byla to ZX-81. Samozřejmě jsem nezapočítal ROMku.
    Amatéři si konkurují, profesionálové spolupracují; můj web
    4.9.2006 14:50 orgoj | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Bylo to 1k a jeste bylo sdilene pro video. Pri plne popsane obrazovce uz nebylo ani misto na program.
    5.9.2006 14:39 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Velmi pravdepodobne to bylo 1 kilo. 2 kilove ZX-81 se take vyrabely, ale u nas byly vzacne. Samozrejme nebyl problem to 1 kilo zvetsit hw zasahem na 2, dokonce v Amaterskem Radiu sveho casu uverejnili navod (jestli si dobre pamatuju). Tedy pamet nafouknout pochopitelne nesla - bylo treba pridat prislusnou SRAM. Bylo to jednoduche. Nejlepsim resenim byl externi modul s 16kB, ale byvaly i 32kB, pokud vim.
    Verite tomu, ze ta moje ZX-81 jeste funguje ? Jen na ni odesla membrana klavesnice, kterou jsem cca pred 10 lety nahradil membranou z nejakeho vraku.
    David Watzke avatar 3.9.2006 20:30 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Byl to Duron 750 MHz s grafikou Inno3D geForce2 a měl zezačátku 128 MB RAM. Později jsme přidali dalších 128 MB a pak jsme to vyměnili za 512 MB... To byly časy.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    3.9.2006 20:35 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Napodobne. Vzhledem k tomu, ze jsem si svuj prvni pocitac poridil az v roce 2002 (do te doby jsem uspesne okupoval vselicos u sousedu, ve skole a na uradech :)
    David Watzke avatar 3.9.2006 20:41 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Já dostal první počítač 21. 09. 2001 ...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    3.9.2006 20:43 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Jako odmenu za 11/09?
    David Watzke avatar 3.9.2006 20:46 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    No to zrovna ne... tenkrát to stálo skoro 35 tisíc a to táta opravdu nevykouzlil za těch deset dní ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    3.9.2006 23:09 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    ten duron? so 128MB RAM? za 35000skk v plnej vybave sa dal v tej dobe kupit lepsi.
    David Watzke avatar 4.9.2006 05:43 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Jo, ani bych se moc nedivil...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    3.9.2006 20:38 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    128MB - to vite rok 2001/02... a k tomu Durona 750MHz a GeForece2 32MB. To byla masinka!!!
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    David Watzke avatar 3.9.2006 20:47 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Á, tady se někdo opičí :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    6.9.2006 23:19 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Nevim jak ty, ale ja mel jen mizernech 20GB na HDD a predinstalovany piratsky wokna 98 :-D
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    David Watzke avatar 7.9.2006 06:28 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Já taky... To přestává být sranda :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    xxx avatar 3.9.2006 22:14 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    He he, to mám teď doma jako stolní počítač. Normálně na tom jede třeba i Xgl :).
    Please rise for the Futurama theme song.
    3.9.2006 20:39 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Muj prvni (skutecnu MUJ) pocitac mel 64 M(en)i(n)B(lack) (v roce 2000 a slouzil mi do lonska).

    Ty predchozi si uvedomuji nekam k 386 s 2MiB, ty nejstarsi pocinaje PMD85 ci bratrancovym Atari 130XL fakt nevim...
    Věroš avatar 3.9.2006 20:55 Věroš | skóre: 24 | blog: Co není v hlavě | 49.29 s.š., 16.54. v.d.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    PMD mělo max 64KiB, myslím že 48 KiB byla RAM a 16 KiB ROM, ale jistě to nevím. Rozhodně patří do té první položky.

    BTW: nevíte, kde se to dá ještě sehnat? Zn: Zdroj a dokumentaci mám.
    Školím Ansible
    4.9.2006 06:47 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Tak to bohuzel. Naposledy jsem ho videl na prumce...
    the.max avatar 5.9.2006 23:30 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    ceece mam doma asi 4 kousky, jeden je rozebranej, ale nemam zdroje:-( 3 jsou PMD 85-2 a jedno je 85-3, mam i SP-210, SP-210T i samotnou BT-100, tech mam asi 8 (mel sem je jako zdroj MBA 810DS (4W nf zesilovac (nebo kolik to melo vykon(tenkrat sem mel obdobi, kdy jsem je upaloval na pockani)))) mam i ROM modul s Packalem, ale jaxi EPROMky z CCCP asi ztratili data:-( nekde sem mel i jejich DUMP, ale sezente dneska 27C08 a programator na to:-D ..a kdyz uz jsme u toho muzea... ZX Spectrum (48kb) ZX Spectrum+ (normalni klavesnice) ZX Spectrum 128+2 (128kb, integrovana AYpsilonka a magnetak), Didaktik Gama, Didaktik M Didaktit Kompakt, Atari 800XL, Atari 130XE s XC12 a Turbem a Amiga 1200.. nicmene prvni bylo PMD vyraze z Domu Deti a Mladeze...
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Pavel Čejka avatar 5.9.2006 23:38 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?

    Není problém tyhle staré EPROMky nahradit čímkoliv novějším a případně v ROM modulu pouze nezapojit nadbytečné adresové vodiče. Se softwarem to je horší. Jo a kdybych fakt hodně hledal, tak někde určitě mám i ty 2kB EPROM made in CCCP a případně Teslácké ekvivalenty.

    Ovšem programátor bohužel nemám. Ten co jsem kdysi používal se poněkud postupem času rozpadl.

    Další možnost je použít FLASH EEPROM, používáme je v ZX Spectru, jsou levnější a dají se přeprogramovávat za provozu.

    3.9.2006 20:56 Swarz | skóre: 12 | blog: trapeni_informatika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Heh, no muj prvy bol Atari 800XL, si pametam tie casi ako som sedel nad kazetakom a 10 minut trpol ci sa mi program nacita dokonca :) Bol to nezmar.
    3.9.2006 21:39 petris
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Taky jsem zacinal na Atari 800XL. Pred 4 rokama jsem si ho z nostalgie vybalil a zapnul, ale nic neslo nahrat (strasny to pocit), tak jsem pustil self test a vyskakala na me skoro cela cervena RAMka, tak jsem ho rozebral, vysypal z nej lentilky a slape dodnes :-D

    Jo to byly doby, kdy se programy s kopirovaci ochranou mnozily v dvojceti :-D
    3.9.2006 22:53 niobi | skóre: 10 | blog: Niobi w3b.1og | Liberec city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Jo to byly doby, kdy se programy s kopirovaci ochranou mnozily v dvojceti :-D
    Mno to jo no ... to bylo neco ...
    Totalni paranoia Linuxaka: emerge -C windows-base/windowsXP-meta MAC-WAR.eu - aneb i na apple je warez :-P
    the.max avatar 5.9.2006 23:32 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    ..a pak jak nikde na zadnym kazetaku v domacnosti ani u znamych nehrali normalni kazety a kdyz jo tak meli desnej zvuk, protoze vsude byli rozstelovany hlavy:-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    4.9.2006 10:10 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    To teda opravdu nechci vědět, jaký jíte lentilky;-)
    4.9.2006 18:16 petris
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Uplne obycejny lentilky, asi tam musely napadat dirou pro cardtrige. Kdyz jsem je tam nasel, tak jsem se docela divil. Mozna ted nekoho napadne otazka, jestli jsem je pak snedl :-)
    3.9.2006 21:04 UFO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Začínal jsem na 286 4 MB RAM (SIPP), to byly časy... :)
    3.9.2006 21:09 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    sharp mz800 -- 64 kB ram a k tomu uzasnych 32 kB video ram!
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    6.9.2006 10:32 milanS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Já ho měl taky - magneropásková jednotka, špičkový zvuk, slušná klávesnice. Problém byly programy - to ZX Scpectrum bylo sice nic moc, ale programů na něj bylo daleko víc ...
    wake avatar 8.9.2006 00:41 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    no, takze kdyz jsi mel jenom turbopascal, tak ti nezbyvalo, nez programovat. krom toho, emulator ZX spectra fungoval naprosto funtasticky... ;-)
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    3.9.2006 21:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Narodil sem se 1989. Tehda mel tatka doma 386ku s 2MB ram ... ale poitac kterej byl jen a jen muj mel asi 128MB
    3.9.2006 21:16 midar | skóre: 21 | blog: starý blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Jeee já vůl sem odškrt 128 MB, ale to nebyl prvni. Prvni bylo nejaky IBMko z roku razdvatri, co sem zdedil po tatovi a hral sem tam Prince :) To melo 1MB :)
    vencour avatar 3.9.2006 21:21 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?

    První vlastní písidlo bylo AMD K5/133 se 16 MB, v roce 1996 docela bomba ... běžely na tom i NT 3.51, nejstabilnější kus od MS, co jsem viděl.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    3.9.2006 21:31 neal_cz | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    A sakra, zvolil jsem do 64 kB, ale ve skutečnosti to bylo vlastně 80 kB -- Didaktik Gama měl jakési přepínaní bank paměti. Ale nikdy jsem to nepoužil. Sakra to byly časy...
    the.max avatar 5.9.2006 23:34 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    mno a paril si na tom Lemingy s hudbou? ta hudba byla prave v tech dalsich 32kb:-) vim ze na gamu byla extra verze protoze spectra 128 meli to prepinani bank na jinym portu;-)
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    3.9.2006 21:53 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Celeron 300MHz, 64MB RAM. Tusim z roku 2000. Nebo 98? Kazdopadne, funguje jeste ted dobre... :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Ondroid avatar 3.9.2006 21:55 Ondroid | skóre: 32 | blog: Hombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Amstrad cpc464 z roku 1984, 64 KB RAM z to 16 KB videoram a k tomu jeste 2x16KB ROM. Kdyby tak dnesni stroje a OS byly taky tak rychle v startovani systemu.
    5.9.2006 14:43 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Kolik byste za toho Amstrada chtel ? Tedy pokud jeste existuje...
    3.9.2006 22:30 janosh | skóre: 8 | blog: janosh_blog | Třebíč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?

    Můj první počítač bylo Pentium II 400MHz ze 64MB paměti z jara roku 2000 a v té době to byla skvělá mašina. Dnes (kdy má 192MB RAM) ho používá sestra jako psací stroj.

    Linux is like teepee, no windows, no gates, apache inside!
    3.9.2006 22:55 niobi | skóre: 10 | blog: Niobi w3b.1og | Liberec city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    mno taky na co se da pouzit v dobe MS WindXP :-]
    Totalni paranoia Linuxaka: emerge -C windows-base/windowsXP-meta MAC-WAR.eu - aneb i na apple je warez :-P
    3.9.2006 23:04 helb | skóre: 9 | blog: helb | Kralovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Pentium I, 120Mhz (přetaktované na 180), 16MB RAM. Rok 1996. Dnes ho mám jenom na blbnutí... Mám tady totiž od něj "bratříčka" (166Hmz/96MB RAM) a toho využívám na muziku/filmy/psaní/internet, když mě rodina vyžene od Athlonka...
    Ovládání hlasem? cat /dev/dsp > /dev/hda1
    4.9.2006 00:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    ...(166Hmz/96MB RAM)...
    Hmz? Mas v tech jednotkach nakej zmatek ;-) Nebo to je nakej novej vejmysl? Neni to snad naka mrkvosofti inovace? :-D
    wake avatar 4.9.2006 07:56 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    166 hemzů; co je na tom divného?
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    6.9.2006 15:30 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    166 hmyzu, ne?
    4.9.2006 11:11 helb | skóre: 9 | blog: helb | Kralovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Překlep, no... Ale pěknej :)
    Ovládání hlasem? cat /dev/dsp > /dev/hda1
    3.9.2006 23:24 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    i80486/DX4 100 MHz 4 MiB RAM 1 MiB Triden 9440 PCI HDD WD 300 MiB

    pozdeji - ale ne o moc pozdeji: upgrade na 8 MiB RAM 6x CDROM VERTOS zvukarna s cipsetem ESS = nejvetsi chyba co jsem kdy udelal, teda krome kratkeho (4 roky :-O) pouzivani Microsoft Windows for Workgroups 3.11, ackoliv jsem nemel ani sitovku :-). Jedine k cemu se to hodilo bylo psani textu ve Wordu 5 (kram) a jeho nasledny tisk. Semtam jsem si i kreslil v mspaint.

    jeste pozdeji: Ziskal jsem demo GTA. No, 8 MiB RAM tomu bylo malo. Mohl jsem hrat jen chvili, nez dosla pamet a hra se odporoucela do vecnych lovist. Takze upgrade na silenych 40 MiB RAM. Vymena kramu zvaneho CDROM Vertos za jeste vetsi kram od Samsungu, ale zato 32x.

    tesne pred smrti: HDD IBM 8 GiB

    + CRT 14" PHILIPS (!) + HP DJ540 + originalni diskety MS DOS 6.22

    Distribuce RedHat a pozdeji Slackware tam docela dobre fungovaly, teda lepe nez Windows 95.
    the.max avatar 5.9.2006 23:37 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Vertose znam.. byl to nejakej Acer nebo Arctec.. a vim ze nezral tenkrat novinku.. zeleny media:-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Václav 3.9.2006 23:29 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Že bych tu byl první Commodorař? C64, na tom jsem hlavně hrál hry a naprogramoval svůj první

    10 PRINT "AHOJ"

    20 GOTO 10

    Pak přibylo ještě ZX Spectrum +, na které jsem hry neměl a plně se věnoval BASICu. Dodnes oba fungují dokonale, občas je opráším a zavzpomínám.

    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    4.9.2006 00:29 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Václav 6.9.2006 00:28 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Ještě si pamatuji (nekamenujte mě, neznalce :D) na Commodore Amiga nevímjaký - V těle počítače byla disketovka 3,5", zvuk perfektní, okenní OS, Worms na tom šly líp jak na PC :D... Tátovi tuším sloužil ve videostudiu na titulkování... Ale moc legrace jsem s ním bohužel neužil...
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    3.9.2006 23:32 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    286 na tusim 12MHz, 1MiB ram, 20MiB hdd, os cp/m okamzite premazany dosem 3.0. si pamatuju, jak sem z tech dvaceti mega na hadru nezaplnil ani deset procent (ono vlastnimi programy v qbejziku to moc rychle nejde) :-D
    3.9.2006 23:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Muhaha 12Mhz ma muj budik :-D (atmel89c2051)
    Václav 3.9.2006 23:57 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    a jakou má RAMku? :D
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    4.9.2006 00:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    No vlastne zadnou :-D nepocitaje vnitrni moznosti Atmelu, ktery si zhlavy nepamatuju...
    Firmware mam vod kamose a RAMka v requirmentsech nebyla, tak sem ji tam nedaval ;-)
    4.9.2006 00:30 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    2 KB… ;-)
    4.9.2006 04:54 Penguin_007 | skóre: 2 | Duchcov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Další co měl ZX-80/ZX-81??? Hihi... Sháním do sbírky jeho klon Jupiter ACE, je to stejný, jen místo BASICu v tom je zadrátovanej Forth.
    Amatéři si konkurují, profesionálové spolupracují; můj web
    4.9.2006 14:09 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Nene, píšu o tom Atmelu. ;-) ZXko? Já jsem přeci nepřítel, já jsem 6510kista. :-D
    DjAARA avatar 4.9.2006 11:00 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    2KB flash paměti, jinak 2x128B interní ramky + něco málo registrů...
    4.9.2006 14:16 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Jé, vlastně máš pravdu. Buhvíproč se mi vybavilo, že by měl mít 8k programové flashky a 2k RAM. Samozřejmě je to 2k+256B. Na druhou stranu, k těm účelům, pro které je to určené, je to asi víc než dost. ;-) Já na tom dělal jako zápočtovku laditelný pípák a nevzpomínám si, že bych býval spotřeboval víc než pár bajtů paměti. Jediné, co se mi na tom nelíbí, je intelovská instrukční sada (a vůbec programovací model), protože to je fakt humus. :-D
    the.max avatar 5.9.2006 23:39 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    hehe takovej budik sem stavel na republikovem kole souteze v elektrotechnice v Hradci Kralove.. nicmene po nekolika letech umrel:-( a ja z nej mel takovou radost...
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    3.9.2006 23:51 iVir
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    V 386 (r. 1996), žel další parametry si nepamatuji, jsem měl 10MB, takže jsem si na tom zahral slušně i Duke Nukem 3D a kupodivu na tom běhali Win95 i když se musela "nahazovat" na win 3.11 a ty na 3.1, ale tím si nejsem zcela jist.

    Z celkového pohledu jsem však měl nejraději Pentium 133 MMX s 128 MB. Vše tam běhalo tak svižně a žel další následující počítače (C-333 a současný Duron 1,2) to nějak nedokázaly napodobit. Žel na optimalizace se dnes moc nehledí. Zvláště u většiny her.
    4.9.2006 01:08 misace
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    v roce 2000 jsem našel u popelnice 386DX 40MHz 8MB, tak to byl můj první počítač :o)) Hustý ne?
    4.9.2006 06:58 frantiskovo | skóre: 2 | blog: FG | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    1994 - P75 4MBRam ještě dnes slouží mé sestřence jen paměti už tam přibylo na celých 32MBRam :-). 9ti jehličková tiskárna a modem 14,4 to bylo mé mládí :-D.
    4.9.2006 08:25 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Můj první byl atari byla u toho i klavesnice, která neni na obrázku, dvě karty s hrama (brouci a leteckej simulator) pistole, kterou jsem strilej ty brouky na tv. Blbej joystick (tech padlo :)) Kazeták byl dokoupenej zvlast.
    hmm
    4.9.2006 09:16 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    80kiB - didaktik gama :-)
    4.9.2006 09:55 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    no ja zacinal jako 6ti lety na IQ-151 :-) s prg. jazykem karel. a docela jsem cumel.

    ale muj 1. pc (co mi rodice koupili) byl: Didactic Gama 80kb

    2. (jiz vlastni amd athlon 1Ghz s 640MB ram; ale to bylo o moooc let pozdeji)

    {

    mezitim klasicky vyvoj: iq-151 > didactic gama > 386dx > pentium75 > pentium233 > amd 1ghz

    }
    ___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___
    Pavel Čejka avatar 4.9.2006 10:00 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?

    Gama nebyla Didactic, ale Didaktik. Didactic výrobce říkal až verzi Kompakt (a možná M? už nevím). A Didaktik Gama nebyl PC, ale HC (Home Computer), je to napsáno na krabici :-)

    Pavel Čejka avatar 4.9.2006 09:56 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    • Didaktik Gama 80Kb
    • ZX Spectrum 128k +2
    • ZX Spectrum 48kB
    • hafo všelijakých PC (Pomocný Calculator)

    ZX Spectra narozdíl od bezduchých PC mám dodnes. PC se rozpustila na náhradní díly jiným lidem a pod. Mezitím nějaké ty disketové řadiče Didaktik 40, Betadisk (mezitím Dataputer Quick) a nakonec divIDE.

    4.9.2006 10:48 mcm | skóre: 13 | blog: linca | domažlice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Jo, 128ička, to bylo dělo. Já akorát neměl +2, ale klasickou a místo disket jsem připojoval kartridge do 2 mikrodrajvů. BTV ZX Interface 1 byl velmi zajímavý 'přístroj', díky němu jsem někdy v polovině devadesátých let rozběhal svou první LAN. A těch návodů a knih, co tenkrát k tomu vycházelo. Těhle počítačů se už asi nezbavim, pořád mi přídou daleko propracovanější (ve svojí době) než PC dneska. :-)
    5.9.2006 14:48 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Zrovna vcera jsem ve svem ZX Spectru 128 menil membranu klavesnice :-) za fungl novou, vyrobenou tady v Cechach. Neuveritelne, ale fakt jsem ji tady normalne koupil, prisla na dobirku od vyrobce...
    5.9.2006 21:46 mcm | skóre: 13 | blog: linca | domažlice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    a nemohl byste sem hodit adresku? ja bych uz snes pomalu novou taky... ;-)
    6.9.2006 16:35 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Ale jiste. Kontakt najdete na: http://www.ttklavesnice.cz
    Ale pospeste si. Pokud je nebudou mit na sklade, budete cekat na vyrobeni serie, kterou delaji cca 1x za rok. V pripade vyroby mimo serii se samozrejme podstatne zvedne cena.
    6.9.2006 21:18 mcm | skóre: 13 | blog: linca | domažlice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    díky vám oběma, zrovna koukám a obědnávám :-)
    Pavel Čejka avatar 5.9.2006 23:12 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?

    Že by p. Macháček z Kompakt Servisu? Pokud vím, tak by se od něj minimálně měly dát sehnat membrány pro 48kB verzi (plusko, gumák).

    4.9.2006 10:52 Tomáš Crhonek | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Muj prvni pocitac byl notebook tusim i386SL 25Mhz, 1MB RAM, 80MB HDD... behal na tom MSDOS 6.22 a pozdeji i myslim win3.11, ten HDD dodnes mam, jsou na nem i data a je bez vadnych clusteru... pozdeji jsem mel i486DX2 66Mhz, 16MB RAM, 500MB HDD... atd. prvni komp s linuxem (Mandrake 9.2) byl AMD Athlon XP 2000+ (1.66Ghz), 256MB RAM, 40GB HDD, pozdeji jsem zacal vylepsovat a dnes jsem na notebooku P-M 1.7Ghz, 512MB RAM, 60GB HDD S-ATAII, Kubuntu 6.06 Dapper... a mam server PIII 550Mhz, 512MB RAM, 40GB HDD (ten disk z toho Athlona), je to super stroj...
    David Watzke avatar 4.9.2006 11:04 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Huh, Tomáš Crhonek? To mě poser...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.9.2006 17:45 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Huh, Tomáš Crhonek? To mě poser...
    To má být co?

    Jestli se ti ten člověk nelíbí, tak běž nadávat do hospody, nebo plácat bábovičky z písku, ale tvoje předchozí vyjádření by se ho mohlo poněkud dotknout, jakkoli je na nejrůznější odsuzující reakce asi vcelku zvyký...
    ...
    4.9.2006 17:55 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Ejch?

    BTW Mohli by to bejt bratři?
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Heron avatar 4.9.2006 18:04 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    To by se dost pletlo, nemyslíš? Dva sourozenci stejného jména. A třeba ještě dvojčata :-D.
    4.9.2006 18:20 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Nebo trojčata :-)
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    David Watzke avatar 4.9.2006 18:29 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Ještě ty začínej :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    5.9.2006 13:51 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    BTW Mohli by to bejt bratři?
    Možná jsem natvrdlý, ale tohle jsem jaksi nepochopil ;o)
    ...
    5.9.2006 13:55 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    To si z toho vyčetl? Jen čumím, že se tu sejdou dva lidi, co mají naprosto stejný (ne moc běžný) jméno.

    Btw, Heron je kamarád ;-)
    Už chápu.

    Za impertinence so omlouvám ;o)
    ...
    David Watzke avatar 5.9.2006 14:57 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Za impertinence so omlouvám ;o)
    No, nevyjádřil jsem to zrovna nejslušněji :-) Hlavně kdybych někoho viděl, že napsal to, co předtím já a nepochopil bych to, asi bych zareagoval podobně ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 4.9.2006 17:56 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Jestli se ti ten člověk nelíbí, tak běž nadávat do hospody, nebo plácat bábovičky z písku,
    To si z toho vyčetl? Jen čumím, že se tu sejdou dva lidi, co mají naprosto stejný (ne moc běžný) jméno.

    Btw, Heron je kamarád ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Heron avatar 4.9.2006 18:00 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Heron je Tomáš Crhonek (tedy já :-D ) a pak je Tomáš Crhonek. Jeden je z Olomouce, druhý je z Jižních Čech, jeden má 25, druhej 14. A tihle dva Tomášové C. nemají nic společného.

    To chtěl vyádřit David svým poněkud neortodoxním způsobem ;-).
    4.9.2006 22:46 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    A rozhodně kratším (já si nedám pokoj) :-D.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    4.9.2006 11:34 *79
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Můj první vlastní počítač byl Commodore 16 (16 KiB). Po čase ho tatík rozebral, něco přiletoval, hodil do oddělené bedny a měl jsem ekvivalent Commodore plus 4 (64 KiB). Dodnes spousta máminých audio kazet začne v polovině divně pískat. Své první programátorské pokusy jsem totiž ukládal na kazety které byly zrovna poruce :)
    kotyz avatar 4.9.2006 11:39 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    ja mel prvni pocitac az v roce 2000 a tam uz bylo 64 MB ram. nicmene tak 2-3 roky zpatky sem zacal sbirat stary relikvie a nejstarsi fungujici je 386 s 8 MB ram a pak este naky 8bit enterprise 128 se 128 kB, ale ten bohuzel nefunguje :(
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Mikos avatar 4.9.2006 14:44 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Můj první počítač byla 286ka IBM (od mámy z práce, kde jí vyřazovali), která vypadala jako dvě (nebo dokonce tři, už si přesně nepamatuju ;-)) skříně typu slim/desktop položené na sobě :-) RAM měla myslím že 640 kB.

    Druhý počítač byla 386ka (taktéž IBM, také od mámy z práce), která měla původně 2 MB RAM, které jsem později rozšířil na 4 MB. Ta mi vydržela dost dlouho ;-)

    No a pak jsem měl už klasické Pentium 150 (bez MMX) s 32 MB RAM, to už jsem si kupoval nové :-) To mi vydrželo až do doby před dvěma roky (tedy myslím že 2 roky to jsou, možná už trochu déle), kdy jsem si koupil můj současný Athlon-XP 2600+ s 512 MB RAM :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    4.9.2006 15:26 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Dalo praci to vubec na www najit, ale prvni pocitac, co jsem mel, bylo mozna ne uplne presne, ale neco jako tohle.
    4.9.2006 17:37 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Závratné 2 MB

    Hned v tom bazaru, kde jsem ho kupoval jsem si ale ram nechal zvýšit na 5 a po týdnu práce ve wordu 6 na celých 8 MB, což bylo maximum, které ta 386ka dokázala rozchodit ;o)
    ...
    Dalibor Smolík avatar 4.9.2006 18:08 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Můj první počítač měl 2 MB, HDD 80, 286. Do dneška funguje a občas si na něm zahraju piškvorky a zavzpomínám na svá mladá léta. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Mikos avatar 4.9.2006 18:17 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    2 MB? 80 MB HDD? Panečku tys musel být asi pěknej zbohatlík ;-) To já měl 286ku s 640 kB paměti a 20 MB HDD :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Dalibor Smolík avatar 4.9.2006 18:26 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Nojo, začal jsem podnikat (rodinná firma) a zakoupili jsme stroj, stál téměř 40 tisíc korun. Jela na něm té šestsetdvojka a Quatro Pro a cítil jsem se jako king :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Mikos avatar 4.9.2006 18:37 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    To ta moje 286ka stála jen okolo 6 000,- :-) Koupila jí máma v práci (kde zrovna vyřazovali starší počítače a nahrazovali je novými). Bylo mi tenkrát asi 8 nebo 9 let :-) Začal sem programovat v QBasicu a hrát různé klasické hry ;-) A mojí nejoblíbenější hrou (to mi už ale bylo tak 10 - 11 let) byl Leisure suit Larry, tedy erotická adventura :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    4.9.2006 21:36 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Muj prvni pocitac byl Atari 800XE - 64kb Muj druhy pocitac byl Atari ST - 512MB + TV modulace A muj posledni pocitac je Atari Falcon 030@060 + 256MB RAM

    K tomu mam doma jeste PC srot ... Ale to neni pocitac ...
    Never give up ! Stay ATARI !
    5.9.2006 08:05 lyon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Muj prvni byl klon XTcka ze Slusovic, kolik to melo ramky si bohuzel nepamatuju, protoze po pul roce odesel disk a mily stroj byl prestaven na i386 s 1MB RAM :)
    Pavel Čejka avatar 5.9.2006 23:32 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?

    Kdysi dávno (1993?) jsem měl taky XT ze Slušovic (HC-1M ?). Daroval mi ho spolužák bez napájecího zdroje. Koupil jsem k němu zelený CGA monitor a provozoval asi 14 dní ... software mizerný (DOS, VC, T602), monochromatický monitor, hry žádné, žádný zvuk, mizerná grafika ... tak mne to znechutilo, že jsem ho obratem prodal někomu jinému za stejnou cenu jako mne stál ten monitor. ZX Spectru prostě nějaké XT nesahá ani po paty. Zvlášť když už jsem tehdy měl Betadisk a ZX Spectrum 128k +2, BT100 ...

    Jenom pro zajímavost. Ten stroj byl konstrukčně trochu podobný Amize. Celé to bylo ve světle béžovém "šasi klávesnice", navrchu prolis pro vestavění modemu a vložení telefonního sluchátka, vzadu dva 8 bitové ISA sloty, konektor na FDD, MFM HDD, video a napájení. Mělo to 1MB RAM, integrovanou CGA grafiku ... a to je vlastně vše. Jo a docela kvalitní klávesnici. Na to, že se tehdy v tuzemských výrobcích používala docela hnusná tvrdá tlačítka s Halovými sondami, nebo tuhými mikrospínači, tak tahle byla membránová a docela příjemná na psaní.

    Moje další PC už byla 486 DX4 @ 100MHz se 32MB RAM, VGA S3 Trio a zvukovkou Gravis Ultrasound PnP (nevím kolik mne stálo celé, základní deska i s CPU mne tehdy přišla na 2kKč 1996? kupoval jsem ji z nějaké výstavky) ... inu neměl jsem hodně let důvod PC používat, když na ZX šlo dělat vše potřebné.

    the.max avatar 5.9.2006 23:56 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Gravis Ultrasound... Kde ty skvele karty jsou.. kdyz jsem ji tnkrat slysel poprve u kamarada, ihned jsem pochopil proc rikal misto sound blaster sum blaster.. na svoji dobu genialne resena karta.. HW mixovani, Wave Table synteza resena pomoci PAT souboru na disku, takze kdyz si nekdo koupil SB16 a k nemu za cca 1500kc wavetable modul kterej mel 0,5 nebo 1mb pameti na samply a gravis jich mel v zakladu cca 11mb na disku, byl to propastnej rozdil v kvalite zvuku.. kdyz si clovek pustil nejakej MIDI soubor, gus naladoval potrebne nastroje do RAM (na karte) a ty pak hral.. Kdyz si clovek pustil nejaky XMko nebo S3Mko na SB tehdy na 386SX tak uz pri 10ti kanalech to znacne drhlo co se po vykonove strance pocitace tyce.. s GUSem i 16 (32?) kanalu naprosto bez problemu..

    ...ale stejne, moje prvni zvukovka na PC byl "Covox" vlastni vyroby.. Rezistorova sit na LPT portu a ono to opravdu hralo!!! az pozdeji jsem mel aktivni D/A prevodnik..
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Pavel Čejka avatar 6.9.2006 00:21 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?

    GUS zvládal počet kanálů podle verze. GUS PnP jich určitě uměl 32, ale tuším jen 8 se samplerate 48kHz, pak postupně samplerate snižoval a nejsem si jistý ... těch 32 snad hrál 22kHz, nebo tak něco. Kdyby byl zájem dohledám manuál.

    Covox znám, postavil jsem ho kamarádovi a pak jsme společně (tedy hlavně on) převáděli amigácké MODy do A.S.E. na ZX Spectrum s tříkanálovým Covoxem :-).

    6.9.2006 07:40 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Jo, Gravis... Kdysi (1992? 1993?) jsme v praci meli ultravykonnou masinu :-) HP Vectra 486DX2 66MHz, 16MB RAM, 450 MB SCSI HDD, k tomu dva monitory ViewSonic (15" + 21") a grafickou kartu SPEA. Jenom ta SPEA stala okolo 100 kCZK, cele to sakumprdum asi 250-300 kCZK. Mam takovy dojem, ze tenkrat jeste porad platilo nejake embargo na vyvoz urcitych technologii do vychodnich statu, uz nevim jestli se tykalo MicroStationy nebo primo pocitace, takze na nej muselo byt nejake povoleni. A do tohodle stroje si kolega za sve koupil Gravise a mydlil na nem po vecerech muziku. Vectra mi potom jeste asi za osm let slouzila jako jeden ze stroju, ktere jsem si jako vyrazene mohl pujcit z prace domu (jeste jsem nemel svuj pocitac), snad jsem toho Gravise tenkrat dokazal nejakym nadprirozenym zpusobem rozchodit i ve W95. Pak jeste dlouho lezel tady ve skrini a kolega si ho vzal s sebou, kdyz tu koncil. Strasne se mi ta karta libila, urcite to byla nejvetsi z tech, beznych ktere jsem videl. I kdyz beznych... :-D
    the.max avatar 6.9.2006 13:45 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    jojo svata pravda:-D Prvni GUS co jsem mel byl temer plna delka chybelo asi 5cm.. druhy byl GUS p&p, ten uz byl kratsi. vzpominam si, ze to byl vlastne muj prvni kontakt s p&p technologii, coz byl na tenkrat me 386ce docela problem, ale nekjak sem to vyresil.. O mnoho let pozdeji, kdyz jsem jel z vojny na dovolenou na vanoce domu a presupoval jsem v praze, musel jsem prejit z hlavniho na masarykovo. No a na ceste byl nejaky obchod s pocitacema.A protoze bylo neco malo po pulnoci a ja mel jeste skoro hodinu cas tak jsem se tam zastavil a koukal do vylohy Druha vec ktere sem si vsiml byla takova ta cerveno-fialova barva na nejake karte. Kdyz sem se podival poradne, byl ti GUS, ale takovy, jakeho jsem nikdy nevidel. Mel na sobe jak cip GF1 tak jeste, a to me fakt dostalo, ESS1688:-D. Protoze nikde nebyla zadna krabice. mel sem o cem premejslet. Hned v pondeli jsem "rozbyl prasatko" a vyrazil do Prahy koupit si tohohel divnyho GUSe.. Prodavac mi pak rekl ze to kdysi daaaaaavno objednali pro nejakeho zakaznika ktery si to nevyzvedl a ze jak se jiz 3x stehovali, potratili se cestou manualy a ovladace.. a ze jestli ho teda opravdu chci, tak ze za 1000kc je muj;-) nevahal jsem ani vterinu a po chvili jsem mel GUSe.. Doma jsem jej identifikoval jako Gravis Ultrasound EXTREME (nekde oznacovany tez jako Viper) Bohuzel sem na nej nikdy nesehnal ovladace a fungovalo jen ESSko.. o Linuxu jsem tenkrat nevedel a GUSe potom po nekolika letech prodal. Jaka to skoda..
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Pavel Čejka avatar 6.9.2006 21:45 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?

    Taky mi kdysi GUS Extreme prošel rukama, ale upřímně když jsem viděl kolik IRQ a adres obsazuje, tak jsem ho zas vrátil a zůstal u GUS PnP ... to bylo jak tři zvukovky najednou :-) Výhoda hardwarové emulace Soundblastera pomocí toho čipu ESS mne opravdu nenadchla a AMD Interwave čip měly (jestli se nepletu) obě karty shodný.

    Mimochodem, když jsem GUSe kupoval, tak mne stál 3,5kKč, v té době byl k sehnání i SoundBlaster AVE 32 Gold za cca 2 násobek. GUS hrál líp a byl víc podporován demomakery, protože se líp ovládal ze strojáku.

    Jo a ještě jednu vlastnost GUS má, jelikož to je skutečně na CPU nezávislá zvukovka, tak občas docházelo k zvláštnímu efektu, když se PC zhroutilo, zaseklo a pod... Zvukovka zůstala hrát dál a přehrávala třeba poslední sampl, nebo i cyklicky celou RAM, podobně jako když zůstane na FM čipu viset poslední tón, dokud není stisknuto tlačítko reset a tím vyresetován i ten čip.

    Dalším důsledkem byla samozřejmě velmi výrazně menší zátěž CPU PC, například Duke Nukem 3D bežel na 486 DX2/66MHz cca o 30% rychleji jen kvůli tomu, že se nemusela data ládovat do zvukovky neustále. Nebylo to pochopitelně znát ve všech programech, ale v některých docela výrazně.

    Taky bylo docela príma, když se tahle zvukovka pomocí samplů ve své RAM (až 4MB) snažila emulovat FM syntézu Soundblasterů ... znělo to docela zajímavě. U některých her to bylo extrémní, třeba Stunts, když auto dopadlo z nějakého vyššího můstku tak se místo pípnutí FM syntézy ozval činel :-)

    A poslední bomba ... GUS PnP mohl být v PC 2x, přičemž se specielním softwarem mohly obě dvě fungovat v kvadrofonním režimu, dnešními slovy jako 4.0 zvukovka. Někdy si budu muset od kamaráda půjčit druhého GUSe a vyzkoušet to :-)

    No nerad jsem se GUSe zbavoval, vydržel mi ještě i v Pentiu III@1000MHz, až když mi odešla základní deska, tak už jsem rezignoval na shánění další s ISA sběrnicí. Jo a pro zajímavost jsem mrknul do manuálu, kde je jako minimální požadavek uvedena 486SX@25MHz ... tomu říkám nadčasový hardware.

    6.9.2006 07:55 walley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    smep pp 06? z 640 kb ram ostatne jako klasicky xt, uzasna masina, na vyber cga nebo herkules grafika, az 2 5actvrt mehaniky, vsecko vlastni tj. ceske vyroby, krome MFM radice ten byl imperialisticky.
    microcz avatar 5.9.2006 14:11 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    je to sranda číst tuhle diskuzi, člověku se vybaví takových vzpomínek, svůj první počítač jsem dostal na vánoce 94, 486 100Mhz, 8Mb ram, pozdeji rozsireno na 24, 800MB HDD... stál přes 50k tuším a bylo to tenkrát dělo, za rok a půl to byl šrot, prodal jsem ho až někdy v roce 2k za 2k, ale to ještě není nic proti bratranci, který svoji starou 386 prodal ten samej rok jednomu ňoumovi z Malacek za 10k
    5.9.2006 14:31 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Prvni skutecne muj osobni pocitac mel 1 kB RAM. Ano, neni to preklep - mel 1 kilo :-) a jmenoval se Sinclair ZX-81. V tom 1kB byla prosim pekne jeste schovana videopamet (docela inteligentnim zpusobem). Prvni "vetsi" projekt, ktery jsem na nem delal byla jakasi moje obdoba hry "Space Invaders", kterou jsem pomoci prikazu POKE nasazel v decimalnich kodech do RAM (pred tim jsem si to samozrejme napsal na papir v instrukcich 8080 - vsechny instrukce Z80 jsem kratce po zakoupeni ZX 81 jeste neznal - a pomoci tabulky prevedl do tech kodu).
    1kB mne ale bylo brzy malo, tak jsem tenkrat zanedlouho pomerne komplikovane sehnal modul 16kB RAM. S tim uz to bylo o poznani zabavnejsi. 16kB, to uz byla luxusni pamet, dokonce jsem mel i chvili chut prohlasovat cosi v tom smyslu, ze 16kB musi stacit kazdemu.
    Pak nasledovalo ZX Spectrum, ale to je jina kapitola.
    5.9.2006 21:09 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    16kB, to uz byla luxusni pamet, dokonce jsem mel i chvili chut prohlasovat cosi v tom smyslu, ze 16kB musi stacit kazdemu.
    Nejste sám, jeden Američa kdysi tvdil podobné bludy zcela veřejně ;o)
    ...
    Dalibor Smolík avatar 5.9.2006 23:11 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    No a ještě stačil narejžovat pár miliard dolarů :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    5.9.2006 18:55 Svatopluk Henke
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Tak me napada, jak asi vysledek ankety souvisi s vekem zucastnenych.....
    5.9.2006 21:10 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    ;o)
    ...
    5.9.2006 21:57 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Ve Svazarmu na podzim 1987 nějaké "společné" ZX Spectrum, buď gumák nebo plusko. Doma pak Didaktik M model 1990. Takže 48 KB. To byly časy :-) První PC od r. 1995 z druhé ruky 286/20 s 1 MB RAM a 80 MB diskem (MFM řadič, disk vážil asi tři nebo čtyři kila, možná se ještě povaluje někde ve skříni).
    5.9.2006 22:30 ibak | skóre: 9 | BB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Moj prvý vlastný počítač bol PP06. Procesor 8088 (ak sa dobre pamätám tak bežal na 4,77 MHz), RAM 640 kB, disk 20 MB, floppy mechanika 5,25" 360 kB, grafika CGA. Všetko vo veľkej a hlavne ťažkej plechovej bedni, s umelohomotným čelom a riadne veľkým ventilátorom vzadu. Vypínač bol tiež umiestnený vzadu:-). Kúpený bol vo výpredaji zo Závodu výpočtovej techniky:-). K tomu som mal monochrom. (oranžový) monitor Philips. Rok si už nepamätám, ale bol som veľký frajer, lebo som mal doma PC-čko. Najhoršia vec, na ktorú si spomínam bol štart, pri ktorom sa robil test tých 640 kB pamäte a to bol nekonečný príbeh! O čase kompilovania nejakého môjho programu napísaného v Pascale ani nehovorím... Ach to boli časi.
    6.9.2006 09:53 random | skóre: 11 | Kosice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Atari 800XE ... to boli vtedy masinky ... :))
    msk avatar 6.9.2006 13:14 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Moj prvy komp mal 48kB RAM, z toho 16k bola videoram.
    6.9.2006 16:55 martin
    Rozbalit Rozbalit vše 1kB
    Prvni skutecny pocitac (tedy ne programovatelna kalkulacka), se kterym jsem si hral byl PMI-80. Viz treba http://osmi.tarbik.com/cssr/pmi80.html
    Byla to krasna hracka. 1kB pameti, 0.5MHz takt procesoru, displej a klavesnice z kalkulacky made in Tesla. Beh programu se hezky poslouchal jako "hudba" na tranzistoraku polozenem v blizkosti zakladni desky :-)
    Jak sel cas, tak jsem postupne upgradoval na skolni IQ-151 (32kB), PMD-85/2 (48kB), Sharp MZ-811 (64kB), XT (640kB), 286 (2MB), atd.... IQ, PMD a Sharpa mam jeste porad doma ve skrini, PMI se bohuzel nedochoval, udelal jsem z nej automaticke rizeni diaprojektoru a pak kdesi zmizel.
    Pavel Čejka avatar 6.9.2006 21:29 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?

    Tak jsem se bavil s kolegou a vzpomínali :-) Kolega by měl docela zájem o jedno Atari 130XE/XL a prý kdyby k tomu byla i disketová jednotka Spider. Nevíte o nějakém opuštěném bezprizorním exempláři? Kdyžtak pište na můj mail, já mu to předám. Ačkoli ... jsem prostě Spectrista, v Atari se moc nevyznám (rozhodně to veřejně nepřiznám ;-)) Platí stále, dokud sem nenapíšu, že už ho sehnal.

    7.9.2006 14:36 Jix0 | skóre: 24 | blog: Not only for humans
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    Amiga A4000 s 16 MB ram a 40MHZ procesor
    If you will not cooperate, you are to be executed! | Starting as a DJ
    7.9.2006 19:08 Lubomir Krajcovic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak velkou RAM měl váš první osobní počítač?
    didaktik M (48k), neskor rozsireny o dalsich 8 (ci 16) SRAM (vlastne riesenie :) - vypalil som zo 3 obrazovky (to mali doma radost ;), potom vsetko mozne aj nemozne, momentalne som skoncil na P-IIIM, 1.6GHz, 2GB RAM, no games, just gentoo ...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.