Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.
Tapeta (čili "česky" wallpaper) na ploše okenního systému je velice osobní věc. Prakticky se dá říct: kolik lidí, tolik tapet. Je zajímavé zamyslet se, kdo tam co má, a hlavně proč to tam má. A také jak se to vyvíjí v čase.
Nejprve něco o mém vývoji. V "dřevních dobách", tedy čase rozmachu karikatury OS zvané DOS, se samozřejmě nic takového nekonalo. Pokud nebyl spuštěn nějaký program, podobně jako většina ostatních lidí jsem zíral do temné obrazovky s bílými písmeny. Ale už od prvního setkání s Windows 3.1 jsem se samozřejmě začal zabývat tím, co si na plochu dát.
Pro následující vývoj nezáleželo na tom, v jakém systému jsem zrovna pracoval. Ať už se jednalo o některou verzi z Billovy stáje nebo o okenní prostředí GNU/Linuxu (většinou KDE, někdy GNOME, výjimečně něco jiného), na volbu tapet to nemělo vliv.
Prošel jsem samozřejmě několik období. Nejdřív byl obrázků nedostatek (a nebylo je moc jak získávat) - a proto jsem bral, co bylo. Tedy většinou z různých CD-ROM nakupovaných v PC obchodech po třech stovkách. Později se přidaly skenované fotky a jiné obrázky, pak tapety z Internetu a následně z digitálního foťáku. Chvíli jsem laboroval i s různými "aktivními desktopy" (z nichž se nejvíc osvědčila dokumentace JDK přímo na ploše), ale to byla slepá ulička.
Co se týká konkrétních námětů, i tam jsem prošel vývojem. Ze začátku to byla taková všehochuť, pak vtipné (i "vtipné") obrázky, slečny více či méně (ne)oděné, výbuchy klasické i jaderné (ano, i tak zvrhlé nápady někdo může mít), zcela abstraktní náměty, obrázky z čisté přírody atd. Různě se to měnilo a opakovalo.
Nyní jsem ve fázi, že mám na ploše buď nějaké vlastnoručně pořízené foto (jako třeba norimberský hrad, který mám nyní na notebooku) nebo něco stažené z Internetu (momentálně se na mě z plochy dívá toto - takové prosté a nenáročné...). Prostě podle nálady. Když už mě stávající wallpaper omrzí, nastavím jiný.
A co vy? Co máte na ploše? Dáváte přednost abstraktní tvorbě nebo zcela konkrétním věcem/lidem/situacím? Anebo máte nejraději úplně holou plochu (nejlépe černou)?
Tiskni
Sdílej:
Střídám přesně tak, jak píšete, jenom ty baby jsem tam nějak nikdy neměl.Tak nějak. Jen s tím rozdílem, že stejně nakonec vždycky skončím u těch bab... Ale často využívám funkce náhodné rotace tapet (každý den jinou). Pro ten účel jsem si natahal hromadu fotek z brodyaga.ru (především Burgundsko) a vždy při startu počítače plánuji, kam se jet během dovolené podívat.
...možná trumfneš v narcismu i Hulána...Jak Hulana, kua, snad Mgr. Bc. R. Hulana, Ph.D., ne?
cron
dcop kdesktop KBackgroundIface setWallpaper ...
tyhle pěkné optimistické hříbkyNejsou to spíš bedly?
#!/bin/bash dir="$HOME/GNUstep/Library/WindowMaker/Backgrounds/cron/" last=`<"$HOME/.switch-wallpaper"` [ "$last" == "" ] && last="there-is-no-last-image" files="`find $dir | grep -v "$last"`" max="`wc -l <<< "$files"`" arr=($files) item=`expr $RANDOM % \( $max - 1 \) + 1` new="${arr[$item]}" echo $new > "$HOME/.switch-wallpaper" DISPLAY=:0 nice wmsetbg -s -u "$new"